* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 13:54

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 15.06.2009 22:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

(Varoitus: tämä on PITKÄ)

14.5.2009
Torstaina oli ensimmäinen vapaapäivämme ennen häitä. Olin edellisenä päivänä käynyt koemeikissä ja laitattamassa kynnet kuntoon. Torstaina ohjelmassa oli viime hetken hankintojen tekoa. Kävin hakemassa koristelua varten tilaamani 50 metriä satiininauhaa ja P:n huomenlahjan sillä aikaa, kun P oli noutamassa minun lahjaani. Treffasimme Tiimarin luona, kun olimme saaneet edellä mainitut asiat hoidetuksi, ja menimme etsimään vieraskirjaan sopivaa kynää sekä valokuvateippiä. Morsian ei tietenkään hyväksynyt yhtäkään kynävaihtoehtoa, eikä teippiäkään löytynyt, joten suuntasimme Suomalaiseen kirjakauppaan. Siellä spekuloimme eri kynävaihtoehtoja ties kuinka kauan, ja saimme sopivan kynän valinnasta jonkin asteisen väittelynkin aikaiseksi :D Lopulta päädyimme ostamaan kaksi tavallista mustaa geelikynää… kaiken sen vertailun ja pohdinnan päätteeksi. Kynän etsintä oli ilmeisesti rankkaa, sillä meillä molemmilla oli sen jälkeen kauhea nälkä. Päätimme mennä syömään ja hoitaa loput asiat sen jälkeen. Matkalla ravintolaan törmäsimme kummisetäni naisystävään, joka kysyi onko kummisetäni soittanut minulle. Ei ollut, vaikka oli kuulemma niin sanonut tekevänsä. Ruokailun jälkeen, kun ajoimme Mustiin&Mirriin ostamaan kilokaupalla kissanruokaa, P soitti kummisedälleni. Hän oli ideoinut dokumentaarista valokuvausta hääpäivästä. Neuvottelimme kuvauksesta puhelimitse jonkin aikaa, ja lopulta sovimme, että kummisetä tulee mukaan perjantaina, kun menemme porukalla koristelemaan juhlapaikkaa. Hän myös ehdotti, että voisi tulla hääpäivänä minun mukaani kampaajalle ja meikkiin kuvaamaan :clap: Kotiin päästyämme kiinnitimme paikkakortit pyyhepitimiin ja pistimme ne odottamaan pakkaamista kirjahyllyn päälle, turvaan kissoilta :roll:

Myös bestman tuli torstaina Tampereelta Poriin, ja ihan viime tingassa ennen liikkeen sulkemisaikaa he hakivat yhdessä sulhon kanssa pukunsa vuokraamosta. Minä lähdin vielä illalla ratsastustunnille lepuuttamaan mieltäni, ja bestman ja sulhanen kävivät kiipeilemässä. Harrastuksista palattuamme P ja bestman viimeistelivät kylttien varret, jonka jälkeen tarkistelimme, että kaikki tarpeellinen on tehty. Hyvältä näytti, ei paniikkia! Kertasimme perjantain työlistaa ja aikataulua. Kaikki oli selvillä ja hyvässä järjestyksessä, mutta pakkaaminen piti suorittaa vasta perjantaina. Pääsimme suht ajoissa nukkumaan, ja se oli tarkoituskin, koska perjantaista oli tulossa suht pitkä päivä.

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2009 22:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

15.5.2009
Puuhaa riitti aamusta asti. Bestman tuli meille jo ajoissa auttavaksi kädeksi, ja hän lähti P:n kanssa hakemaan äänentoistolaitteita kaverimme luota. Minä keräilin tarvittavia tavaroita kasaan ja kirjoittelin joitakin muistilistoja, ettei mikään unohtuisi. Olin sopinut äidin ja siskon kanssa, että lähdetään kolmelta kukkakaupan kautta juhlapaikalle. Aloitin tavaroiden pakkaamisen hyvissä ajoin, sillä pakattavaa oli yllättävän paljon. Kakkukoriste, servetit, koristekivet, wc-korit, paikkakortit, pöytänumerot, kuoharilasit, verkkokangas, karkkiastiat, karkit, nauhat, vieraskirja, kynät… Sain kaikki pakattua kahteen isoon muovilaatikkoon. Pojat lähtivät välillä hakemaan meille pizzaa syötäväksi, että varmasti jaksamme loppuillan :roll: Meinasi olla kriisin paikka, kun P toi minulle vääränlaista pizzaa :x No, siitä selvittiin, kun tehtiin vaihtarit ja minä sain P:n pizzan. Ja juuri ennen kuin ehdin mennä syömään, pakkasin ruokaliinoja laatikkoon ja katkaisin yhden uusista kynsistäni. Siinä kohtaa pääsi kyllä jo poru, kun harmitti niin vietävästi. P soitti kauneushoitolaan, kun minä nyyhkytin katkennutta kynttäni, ja kysyi, onnistuisiko kynnen korjaus mahdollisimman nopeasti. Olisin päässyt samana päivänä korjaukseen, mutta aikataulu osoittautui täysin mahdottomaksi, joten aika sovittiin sitten lauantaiaamulle ennen meikkiä. Äkkiä kello olikin jo kolme, ja äiti ja sisko tulivat hakemaan minua. Rahtasimme kaikki tavarat autoon ja lähdimme kukkakauppaan hakemaan pöytäkukkia ja noutopöydän asetelmaa. P ja bestman lähtivät pian perästä pystyttämään kylttejä.

Olimme Reposaaressa neljän aikoihin. Matkalla ohitimme jotain kylttejä pystyttäviä nuoria miehiä :D Juhlapaikalla oli kaikki aluksi hieman hankalaa. Kukaan ei tiennyt mistään mitään, meillä ei ollut minkäänlaista pöytäkarttaa ja kaiken kukkuraksi jouduimme muutamaan otteeseen väistelemään syömään tullutta isompaa porukkaa, mikä tietysti hukkasi jonkun verran aikaa ja häiritsi kaikkea muutenkin. Aloitimme helpommista hommista: osa puhalsi ilmapalloja ja suunnitteli tolppien koristelua, minä koristelin kakkutelinettä sekä kokosin pöytänumeroita ja pojat asentelivat äänentoistolaitteita. Lopulta, kun ravintolan omistaja saapui paikalle, saimme selvitettyä pöytien tulevan järjestyksen ja pystyimme viimeinkin tekemään istumajärjestyksen loppuun. Satiininauha riitti hyvin, ja tolpat saatiin koristeltua. Niistä tuli todella kauniit. Kirjoitimme äidin kanssa pilkuntarkan muistilistan kaikesta mahdollisesta ravintolan väelle, jotta heidän työnsä kävisi lauantaina helpommin. Laitoimme kaiken mahdollisimman valmiiksi ja jätimme tavarat laatikoihin niin, että sieltä varmasti löytyy kaikki tarvittava. Kello taisi olla puoli kahdeksan, kun pääsimme lähtemään kotiin. Onneksi meitä oli monta juhlapaikalla koristelemassa, muuten olisi mennyt ihan liian myöhään.

Kuva
Kuva

Iltasella harjoiteltiin P:n kanssa vielä häätanssia ja kokeiltiin, miten häämarssin tahtiin käveleminen onnistuu. Minä laittelin kaikki lauantaina tarvitsemani tavarat valmiiksi kasseihin ja tarkistelin muistilistoja vielä moneen kertaan. Aamuun jäivät vain kaikki pakolliset tarvikkeet kuten hammasharja ja deodorantti. Ennen nukkumaanmenoa istuimme vielä sohvalle juttelemaan ja nauttimaan shottilasilliset bestmanin isän valmistamaa tyrnilikööriä <3 Menimme nukkumaan puolenyön jälkeen ja uni tuli tosi nopeasti. Molempia ilmeisesti väsytti jonkin verran, niin ei ehtinyt edes jännittää tulevaa päivää.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2009 22:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

16.5.2009
~ Hääpäivä

Nukuin tyytyväisenä kellon soittoon asti. Nousin ylös puoli kahdeksan aikoihin ja menin kaikessa rauhassa suihkuun. Suihkun jälkeen pesin hampaat ja pakkasin hammasharjan laukkuun. Rasvasin kasvot, koska kosmetologi oli ohjeistanut minua tekemään niin. Söin kevyen aamupalan siinä touhuillessani, maittoi yllättävän hyvin ;) Valikoin päälleni sellaiset vaatteet, että ne on helppo riisua sotkematta kampausta ja meikkiä. Tarkistin kaikki miljoona kassiani moneen kertaan ja totesin, että kyllä, olen pakannut ihan kaikki tärkeät tavarat. Äiti ja isä tulivat hakemaan minua puoli yhdeksän jälkeen ja veivät minut yhdeksäksi kampaajalle. P jäi kotiin aamutoimia suorittamaan ja odottelemaan bestmania. Heidän oli määrä viedä koira hoitoon kaason äidille, pestä ja imuroida auto, hakea kukat, käydä suihkussa, syödä ja pukea. Olimme sopineet, että he tulevat hakemaan minut valokuvaukseen vähän yhden jälkeen.

Kampaajalla pääsin ensimmäiseksi hiusten pesuun. Se oli rentouttavaa. Juuri kun hiuksiani kuivattiin, tuli kummisetäni naisystävänsä kanssa paikalle. Valokuvaaminen alkoi sitten siltä seisomalta :D Alkuun kameran räpsyminen tuntui ihan kummalliselta, mutta unohdin sen nopeasti ja olin tyytyväinen siitä, että paikalla oli tuttuja ihmisiä. Ei jännittänyt oikeastaan yhtään. Kampaajani laittoi hiuksiini rullat. Sain istua lämmössä jonkin aikaa, ja samalla lueskelin tietysti Seiskaa, koska siinä oli juttu suosikkihahmostani Tuksusta :lmao: Kummisetä kuvasi ahkerasti kampauksen syntymistä, ja hämmästeli ääneen, miten hassulta näyttää, kun pystyyn tupeeratusta tukasta saadaan aikaiseksi elegantti kampaus (mies! ;)). Kun kampaus oli melkein valmis, kampaaja laittoi tiaran päähäni. Sen jälkeen piti vielä muutamat hiussuortuvat asetella paikoilleen, TARKASTI. Kampaajani työskenteli tapansa mukaan tunteella ja kieli keskellä suuta, suu auki :roll: Hän teki kampauksen minulle häälahjaksi.

Kuva

Lähdimme kauneushoitolaan heti kampauksen valmistuttua. Ensimmäiset puoli tuntia kului lohjenneen kynnen korjaamiseen, ja sitten päästiin vasta tekemään meikkiä. Oli ihanan rentouttavaa vain istua tuolissa puunattavana melkein puolitoista tuntia! Vaikein paikka oli se, kun laitettiin ripsiväriä ja irtoripsiä. Ripsiväriä laitettaessa en meinannut millään saada pidettyä silmiä auki, vaan ne pyrkivät väkisin kiinni, kun harja lähestyi silmää :D Irtoripsitupsuja liimatessa taas meinasivat ylä- ja alaripset liimautua toisiinsa ja jouduin pitämään silmiä ihan typerän näköisesti auki niin kauan, että liima kuivui. Ripsentaivutin oli kummisedälleni aivan uusi tuttavuus, ja siitäkin piti tietysti ottaa kuva, koska se näytti niin ”hurjalta vekottimelta”. Meikistä tuli ihana, ja sen viimeisteli sipaus hopeista hohdetta dekolteella ja hartioilla.

Kuva
Kuva

Ostin itselleni vielä huulipunan, että voin käyttää samaa sävyä koko päivän. Meikin jälkeen, puolenpäivän aikoihin, soittelin P:lle ja kysyin, miten menee. Hyvin kuulemma. Hommat olivat sopivasti hoidossa :roll: Sitten pirautin kaasolle, että olisin tulossa heille. Siellä sain syötäväksi kanaa, riisiä ja salaattia. Meidän koirakin siellä oli tyytyväisenä, niin innoissaan muista koirakavereista, ettei se huomannut minun tuloani ollenkaan :D Puoli yhden jälkeen menin pukeutumaan ja kaaso tuli auttamaan minua. Luulin, että pukeutuminen ottaisi enemmän aikaa, mutta olin valmis viidessätoista minuutissa. Tarkisteltiin vielä, että kampaus on kunnossa ja kaikki tavarat nenäliinoista huulirasvaan pakattuna pussukassa. P ja bestman tulivat hakemaan minua varttia yli yksi. Kummisetä oli taas mukana ottamassa kuvia, kun minua pakattiin pukuineni autoon. Valokuvaus alkoi 13:30, ja se vähän jännitti. Tunti kuvauksessa hurahti kuin siivillä, ja kokemus oli kiva. Bestmankin ehti mukaan muutamaan viimeiseen kuvaan. Kuvauksen jälkeen ajoimme vielä minun vanhempieni luo käymään vessassa (tuli ihan tarpeeseen treenata vessassa käymistä sen puvun kanssa) ja oikomaan minun sukkiani ja sukkanauhaliiviäni. Lähdimme kohti kirkkoa hiukan kolmen jälkeen. Matkalla kirjoittelin Facebookkiin, että ”Miia menee tunnin päästä naimisiin” :D Ei jännittänyt oikeastaan yhtään.

Olimme ajoissa kirkolla. Menimme suoraan sakastiin, etteivät vieraat näkisi meitä. Ihan kokonaan emme onnistuneet piilossa pysymään, koska halusimme tulla ulos auringonpaisteeseen. Kertasimme vielä viime hetken juttuja ja juttelimme papin ja suntion kanssa.

Kuva

Taisimme molemmat olla P:n kanssa ennemminkin innokkaita kuin jännittyneitä. Ennen toimituksen alkua kuitenkin saatiin hieman draamaa kehiin. Kello oli kymmentä vaille neljä, kun hevoskuski paukkasi sakastiin sisälle hengästyneenä. Hän aloitti asiansa sanomalla ”En tiedä, miten kerron teille tämän asian…” ja siinä vaiheessa ajattelin, että just joo, hevonen on ähkyssä, jalka poikki tai kuollut. Sitten hän jatkoi ”…tiedän, että minun pitäisi olla puolen tunnin päästä kuljettamassa teitä, mutta hevosen valjaista puuttuu mahavyö, enkä saa niitä mitenkään kiinni. Käänsin koko auton ympäri, enkä löytänyt mitään”. Minä siinä vaiheessa hätäännyn, että mitenkä me sinne juhlapaikalle päästään (autolla tietysti, kun autolla me sinne kirkollekin tultiin… blondi ;)), mutta P ottaa tilanteen haltuun ja kysyy, olisiko kuskilla ketään, joka voisi tuoda sen mahavyön Porista Reposaareen. Kuski soittaa jollekin, joka lupautui tuomaan vyön. Sitten hän soitti tyttärelleen, että menee etsimään sen vyön jostakin. Homma hoidossa, mutta tilaisuutta piti viivyttää kymmenisen minuuttia. Pappi piti juhlakansaa jännityksessä kertomalla , että odotellaan tässä puuttuvia varaosia… :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2009 23:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Viittä yli neljä kävelimme P:n kanssa kirkon ovien taa ja kaaso tarkisti, että laahukseni oli hyvin ja muutenkin molemmilla vaatteet suorassa ja kaikki kunnossa. Hän pujahti ovenraosta kirkkoon ja meni paikalleen seisomaan. Minä pyörittelin päätäni ja olin jotenkin ihan pihalla, pyysin suntiota antamaan merkin, kun voimme lähteä kävelemään, ettemme lähde liian nopeasti. Yhtäkkiä Kuulan häämarssi alkoi jo soida ja suntio avasi ovet. Se kaikki tapahtui niin nopeasti, etten ehtinyt jännittää yhtään. Suntio sanoi, että voimme lähteä. Minä otin askeleen, P ei, mutta pääsimme kuin pääsimmekin yksissä tuumin matkaan kohti alttaria. Silmät meinasivat kostua, ja harmittelin, että olisi se nenäliina ollut hyvä ottaa valmiiksi käteen. En kehdannut enää alkaa kaivamaan sitä rintaliivien sisältä, joten nieleskelin sitten vain :D Se olikin ainoa hetki, jolloin tippa yritti tulla linssiin. Kävelimme alttarille, ja huomasimme, että pappikin oli ihan liikuttunut. Katsoimme P:n kanssa toisiamme ja otimme toisiamme kädestä kiinni. Keskityimme ihan täysillä kuuntelemaan pappia, joka puhui todella kauniisti. En enää muista oikeastaan mitään hänen puheestaan, vain sen, että pidin siitä todella paljon ja minua hymyilytti sitä kuunnellessa. Muutenkin minua hymyilytti tilaisuuden aikana tosi paljon, olin niin onnellinen. Hymyilin P:lle, papille ja kummisedälleni, joka valokuvasi ahkerasti koko tilaisuuden ajan. Jossain vaiheessa meiltä kummaltakin sitten kysyttiin ”Tahdotko?” ja molemmat vastasivat päättäväisesti ”Tahdon”. Se tuntui hyvältä, vaikka molemmat varmasti hengittivät syvään juuri ennen tuota tärkeää kysymystä. Olimme virallisesti nyt aviopari <3 Pappi hymyili meille ja sitten tuli sormuksen aika. Bestman toi sormuksen sulhaselle ja sulhanen ojensi sen papille. Hän siunasi sormuksen, jonka jälkeen P sai pujottaa sen minun sormeeni. Sormus sujahti paikalleen ongelmitta, ja minä loin P:hen merkitsevän katseen, jonka jälkeen me molemmat katsoimme pappiin pieni virne kasvoilla. Hän kun oli muistuttanut, että sormuksen sormeen pujottamista kannattaa oikeasti harjoitella :roll: Sitten pappi sanoi ”Nyt voitte suudella, mutta minä otan siitä sitten kuvan!” ja alkoi kaivaa kameraa esille. Tämä herätti hieman hilpeyttä juhlaväen keskuudessa :D Pian tämän jälkeen pappi jo onnittelikin meitä molempia ja antoi P:lle vihkiraamatun. Lähdimme alttarilta Hakanpään trumpettisävelmän säestämänä, onnellisina ja hymyilevinä, tuoreena avioparina.

Kuva
Kuva

Odottelimme sakastissa, että kaikki vieraat ehtivät kirkosta ulos ja kaaso sai jaettua kaikille saippuakuplapullot. Suntio onnitteli meitä ja kehui samalla, miten hyvin selvitimme kiperän tilanteen hevoskuskin kanssa. Samassa kuulimmekin kavioiden kopsetta ulkoa, kun kuljetuksemme saapui kirkon pihaan. Kuski huikkasi meille, että voiton puolella ollaan, ja kiersi kirkon etuovelle. Me lähdimme sisäkautta kirkon oville ja tulimme ulos saippuakuplasateeseen hevosen ja kärryjen odottaessa meitä kyytiin. Tuuli kyllä tahtoi viedä kuplia hieman väärään suuntaan. Seisoimme hetken kirkon portailla, ja sitten kapusimme vaunujen kyytiin. Katselin kaikkia vieraita kauniissa kevätsäässä ja tunsin oloni niin prinsessaksi ihanissa vanhanaikaisissa vaunuissa. Kun kaikki olivat saaneet tarpeekseen saippuakuplien puhaltamisesta ja valokuvia oli otettu tarpeeksi, vaunut nytkähtivät liikkeelle.

Kuva

Teimme pienen lenkin Reposaaren keskustassa. Jostain ohiajavasta autosta vilkutettiin meille ja joku isä tuli kahden lapsensa kanssa ottamaan meistä valokuvia. Vähänkö oli olo kuin julkkiksella konsanaan :D Hevoskuski sanoi minulle ”Täytyy sanoa, että olet sä kyllä maailman paras morsian, kun et yhtään hermostunut!” :roll: Juttelimme mukavia koko matkan ja nautimme täysillä kauniista säästä. Matka oli aika lyhyt ja pian saavuimmekin jo juhlapaikan pihaan, missä kummisetäni tietenkin odotti kamera kourassa. Muutaman kuvan jälkeen könysimme pois vaunujen kyydistä ja kiitimme vielä kuskia. Minun piti tietysti saada rapsuttaa hevostakin.

Kuva

Sitä kyllä kiinnosti enemmänkin minun kimppuni kuin rapsutukset, se olisi ilmeisesti mielellään syönyt kukat välipalaksi :D Kaikki vieraat olivat ehtineet juhlapaikalle sopivasti ennen meitä. Kun olin saanut kimppuni maljakkoon ja stoolan tuolin karmille, piti bestman pienen tervetuliaispuheen, jonka jälkeen oli onnittelujen ja alkumaljojen vuoro. Liikuttavin oli ehkä sulhon tuttavapariskunnan naispuolinen edustaja, joka alkoi vetistellä kehuessaan minua kauniiksi :(

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2009 23:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ruokailu aloitettiin aika pian alkumaljojen jälkeen. Me pääsimme tietysti ihastelemaan ruokapöytää ensimmäisinä. Kaikki oli niin kauniisti laitettu esille ja jokainen sortti tuoksui ja näytti aivan taivaallisen hyvältä. Minä maistelin kaloja ja kaikkia salaatteja, jaksoin jopa hakea pienen santsiannoksenkin. Ruoka maittoi vieraillekin hyvin ja monet kehuivat etenkin salaatteja. Juomatarjoilu näytti pelaavan hyvin, mutta jälkikäteen kuulimme, että tarjoilijat eivät olleetkaan tarjonneet alkoholittomia juoville mitään muuta kuin vettä, vaikka tarjolla piti olla kaikkea maidosta ja kotikaljasta lähtien – ja olikin, mutta tarjoilijat unohtivat tarjota niitä. Ilmeisesti oli ohjeistuksessa tullut joku väärinymmärrys. Onneksi moka ei ollut vakava, eikä haitannut ketään. Ruoan jälkeen kaaso jakoi juhlaväelle tietovisan kysymykset, joita vieraat saivat miettiä kahvitteluun asti. Tässä välissä myös minun äitini piti puheen. Hän aloitti puheen kertomalla, että minut on pienenä kasvatettu lääkärin antamien ohjeiden mukaan niin, että minua ei saa suututtaa :roll: :D Huusin siis pienenä vauvana itseni ihan tikahduksiin, jos hermostuin. Ei siis sopinut suututtaa minua ollenkaan. Puhe oli ihana ja äiti oli ollut niin ajattelevainen, että oli tulostanut sen meille, jotta saamme pitää sen muistona.

Tuli kakunleikkauksen aika. Joku vitsaili jotakin polkaisemisesta ja minä sanoin, että ihan turhaa sellainen, koska meidän perheessä tämä määräysvalta-asia on jo ihan selvillä muutenkin :D Leikkasimme kakun yhdessä, mutta emme siis polkaisseet. Voin sanoa, että oli ihan parhainta täytekakkua pitkään aikaan! Kahvikin maistui jotenkin ihan erityisen hyvältä. Näytti kakku maittavan vieraillekin, koska meiltä tultiin kysymään, saavatko vieraat leikata siitä ylimmäisestä palasta. Kahvinjuonnin ja kakunsyönnin lomassa kuulimme yhden ystävän puheen ja tietovisan vastauksetkin purettiin. Kukaan ei saanut täysiä pisteitä :soo: Näihin aikoihin ihmiset löysivät tiensä myös karkkibuffettiin, joka osoittautui todelliseksi hitiksi myös aikuisten ihmisten keskuudessa. Bestman kierteli ottamassa kaikista polaroid-kameralla kuvia ja kehoitti ihmisiä kirjoittamaan vieraskirjaan. Vieraskirja täyttyikin todella hyvin kaikista ihanista ajatuksista ja piirustuksista. Vieraat viihtyivät myös ulkona, koska ilma oli mitä parhain. Näköala merelle oli kaunis, meri oli lähes tyyni. Me ehdimme kaikessa rauhassa kierrellä eri pöydissä juttelemassa vieraiden kanssa, nautimme juhlasta tosiaan täysin siemauksin, ja mikä hienointa, niin näyttivät vieraatkin nauttivan!

Kuva
Kuva

Bestman kutsui ihmisiä takaisin omille paikoilleen, kun meidän häätanssimme aika koitti. Minua ja P:tä alkoi jännittää tanssi ihan viime hetkillä, mutta ihan hyvin me vedettiin kuitenkin! Oltiinhan me harjoiteltu tanssia sentään noin kolme kertaa kotona pari päivää ennen häitä :D Keskityimme vain toisiimme ja keinahtelimme hiljalleen musiikin tahtiin. Se oli mukavaa, ja minua hymyilytti jälleen. Tanssin jälkeen illan aikana ei ollut enää muuta ”virallista ohjelmaa” kuin kimpun luovutus ja sukkanauhan heitto. Luovutin kimpun niin, että pyörin kaikkien ihanien naimattomien naisten keskellä ja he taas kiersivät ympyrää eri suuntaan kuin minä. Pyörin, kunnes alkoi pyörryttää ja kävelin sitten jonkun kohdalle luovuttaakseni kimpun. Kaaso oli vannottanut, että minun pitää onnistua luovuttamaan kimppu hänelle, että hän pääsee sitten ensi vuonna naimisiin. Kai minulla jokin sopiva tutka oli tilanteessa päällä, koska kaasohan sen kimpun sitten sai, törmäsin häneen kyynärpäälläni :roll: P sai vuorostaan kaivaa sukkanauhaa hameeni alta. Sitten hän kipusi rappusille ampumaan sen kaikkien innokkaiden naimattomien nuorten miesten joukkoon. Bestman oli hyvissä asemissa sekä riittävän nopea, joten hän nappasi sukkanauhan ja oli saavutuksestaan erittäin tyytyväinen :D

Kuva

Loppuilta kului seurustelun ja hauskanpidon merkeissä. Välillä porukka hiljentyi syömään herkullista iltapalaa ja sitten meno taas jatkui. Me katselimme P:n kanssa tyytyväisen näköisiä vieraita ja totesimme, että meillä on ollut hieno päivä ja hienot juhlat. Suurin osa vieraista poistui paikalta puoleenyöhön mennessä, mutta muutamat viihtyivät vielä pidempään. Me lähdimme juhlista puoli yhden tietämissä. Bestman kuljetti meidät hotellille ja palasi vielä sen jälkeen hakemaan viimeiset vieraat juhlapaikalta. Olimme sopineet, että ravintola menee kiinni 01:00.

Me olimme aivan rättiväsyneitä, kun pääsimme hotelliin. Huoneessa oli aivan älyttömän kuuma, joten avasimme ikkunan. Minä riisuin puvun ja aloin availla kampausta. Kävimme molemmat suihkussa, ja minä sain pestä naamani KOLME KERTAA, että sain kaiken meikin pois :D Kesti myös jonkin aikaa liottaa tekoripsiä irti. Suihkun jälkeen menimme sänkyyn köllöttelemään. Otimme lasilliset kuohuviiniä ja söimme huoneeseen tuotuja hedelmiä samalla kun lueskelimme vieraskirjaan jätettyjä terveisiä. Maltoimme alkaa nukkumaan vasta kolmen jälkeen, koska oli niin paljon muisteltavaa <3 Itse nukuin aika huonosti. Varmaan kuumuudellakin oli tekemistä asian kanssa, mutta varmaan päivän jännityksetkin purkautuivat, kun sai vihdoin rauhoittua. Sunnuntaina sitten huoneeseen tuodun aivan mahtavan aamiaisen (pekonia, munakokkelia, lihapullia, karjalanpiirakkaa, voileipää, kurkkua, tomaattia, salaattia, leikkelettä, kiisseliä, jogurttia, hedelmiä, kahvia, mehua ym.) jälkeen otettiin vielä parin tunnin päiväunet :roll:

Hääpäivämme oli kerrassaan täydellinen. Sää oli mahtava, kaikki meni hyvin, mitään isoja mokia ei tapahtunut eikä ongelmia ilmaantunut. Muutama ehkä hieman harmittava juttu tarjoiluihin liittyen tuli ilmi, mutta ne olivat aika pieniä, ja me kaikesta huolimatta nautimme päivästä täysillä. Ravintolan henkilökunta oli koristellut pöydät valtavan kauniisti ja koko ravintolasali oli aivan ihanan näköinen, kun aurinko paistoi suurista ikkunoista sisään. Ei olisi voinut olla parempaa.

Voin helposti sanoa, että 16.5.2009 oli elämäni paras päivä :kiss: <3

(Toivottavasti jaksoitte lukea… :oops: :D)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 03:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Okei, mä en ihan vielä ehtiny lukea, mutta jee, tämä on valmis! :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 06:37 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Kaunis on pari ja ihana, että sait kynnekin korjattua.
Paljon onnea molemmille!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 07:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Naakkis, :soo: Kyllä olisi heti pitänyt lukea! :D Ei vaan, tosta kertomuksesta vaan jotenkin tuli aivan sairaan pitkä ja yksityiskohtainen, että kestää varmaan aika kauan saada se luetuksi. Ai miten niin mulla lähtee toi kirjottaminen hanskasta? :o

haliaddikti, kiitos! Onneksi tosiaan saatiin kynsi korjattua, se olisi kyllä harmittanut koko päivän, jos olisi jäänyt rikkinäiseksi :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 07:36 
Poissa

Ihan täydellinen päivä! Ja morsiuspari oli todella komea/kaunis! Sinun hääpukusi on kyllä niin ihana :faint: Eikä yhtään liian pitkä tarina :) Onnea vielä teille!

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 08:17 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Onpa teillä ollut kerrassaan ihana päivä :faint: ONNEA VIELÄ KERRAN!!

120909

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 08:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana tarina ja todella kaunis hääpäivä teillä ollut! :clap:

Lisää häähöpötystä hääblogissani: AikaJana häihin

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 08:36 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

On teillä ollut hieno päivä! Onnittelut!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 08:46 
Kiva tarina, ihana päivä, kaunis pari, upeita kuvia :faint: .

Oli oikein ilo lukea tää kertomus tässä aamukahvilla :) .

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 09:17 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Ihana päivä teillä ollut. :) Hienosti tosiaan hoiditte sen hevoskyydin ilman suurempia stressejä. :yep:
Morsian on kaunis ja sulhanen komea ja ilmakin mitä parhain.

Onnea vielä avioliittoonne! <3

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 10:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Uskomattoman ihana ja onnistunut hääpäivä ollut teillä!!! <3
Suuret onnittelut vielä kuukauden vanhalle avioparille ja onnea liittoonne! :)

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 10:32 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Ihana hääpäiväkertomus!! :) Olipas mukava lukea teidän hääviikon tapahtumista näin yksityiskohtaisesti!! Vielä kerran onnea!!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 13:11 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Olipa teillä ihanat häät! <3 Ja todella ihania kuvia. Näytitte niin onnellisilta!

Ps.Oli aika pitkä tarina, mutta hyvin jaksoin lukea. :D Kiitos, että jaksoit kirjoittaa noin tarkasti. Tarpeellista infoa tuleville rouville! :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2009 15:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanan kuuloinen päivä ja ihania kuvia <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.06.2009 10:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Ihana kertomus :clap: Ihanalta kuulosti kyllä teidän päivä kaiken kaikkiaan ja aivan ihania kuvia :faint: Onnea vielä kerran, tuolla rouvalassa törmäillään :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.06.2009 15:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos hirmuisesti kaikille vierailijiolle onnitteluista :grouphug: Ja ihanaa, kun kävitte ja jaksoitte lukea tuhatkilometrisen tarinan läpi! :girl:

Ihan hullua kyllä. Häistä on kulunut reilu kuukausi ja jotenkin se koko päivä tuntuu jo tosi kaukaiselta. Vaikka kuinka kuviakin katsoisi, on vain hirveän epätodellinen olo. Vähän kuin olisi vain nähnyt aivan älyttömän ihanaa unta. Vihkisormus sormessa kuitenkin hyvin muistuttaa, että eihän 16.5.2009 ollut suinkaan unta, vaan totisinta totta. Me menimme naimisiin ja toivottavasti saamme elää onnellisina yhdessä elämämme loppuun asti :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.2009 18:55 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Ei ollut ollenkaan liian pitkä kertomus, oli lähellä tulla tippa linssiin kun luin:)

Paljon onnea naimisiinmenon johdosta!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.07.2009 11:33 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Piti jättää onnitteluviesti vielä tännekin, kun oli niin tunnelmallista teksti kuvineen :faint: Niin että onnea! :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2009 09:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tunnustan, sain nyt vasta aikaseks lukea tämän iiihan alusta loppuun asti. :oops: Monet kerrat oon kattellu kaikki kuvat ja selaillut tekstiä.. Tein hääpäivä oli kyl niin ihana ja onnistunut, että voih.. Ja hei, mulla tuli oikeesti tippa linssiin. Tosin, mä nyt itken nykyään aina, kun joku asia liittyy häihin.. :roll: Eipä kauaakaan, ku ootte ollu 2 kk aviopari!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2009 11:43 
Miten tämä on jäänyt multa huomaamatta! :o :shock: :doh:

Ihana tarina. Jotenkin oli niin helppo kuvitella ihanat päiväsi, olit kirjoittanut niin seikkaperäisesti ja tarkasti kaikesta! Minä tykkäsin ihan hirmuisesti! :hug: <3 Kiitos. :girl:

Onnea vielä sylikaupalla melko tuoreelle avioparille!! :flower: :hug:

Lyra

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2009 15:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Siis miekään en ole käynyt lukemassa tätä! Miten on voinut jäädä huomaamatta! Upea päivä teillä on ollut kyllä! Ja kaunis pari olette!. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 13:54