* UKK    * Etsi

Tänään on 30.09.2014 23:52

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ihonhoitoasiat
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 08:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:o Taas kaipaisin vinkkejä :o

Varasin ajan itselleni ja miehelleni ihonpuhdistukseen. Kosmetologi suositteli, että tultaisiin vain viikko pari ennen häitä niin iho olisi vielä kirkas hääpäivänäkin, eikä kuollutta solukkoa ole ehtinyt kertymään...

Tämä taistelee sitä vastaan mitä oon joka puolelta lukenut että n. kuukautta ennen pitäisi käydä ihon puhdistuksessa.... Syväpuhdistuksen jälkeen iho on kuitenkin jonkin aikaa tosi näppyläinen ja miehellä jolla noita näppyjä on enemmänkin, niin kestää aikaa ennen kuin ihon väri on taas tasainen. Kuinka kauan iho yleensä kestää parantua ihon puhdistuksesta. Pitäisikö varatakkin kaksi aikaa toinen nyt ja toinen viikkoa ennen (häät elokuun 14. )? Eikö kotikuorinnalla ja naamiolla saisi ihoa kirkkaaksi juuri ennen häitä? :o :auts: Mä keskityn kaikkeen epäolennaiseen vaikka kutsutkin on vielä tekemättä :auts:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 08:08 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Miten iho reagoi ihonpuhdistukseen on hyvin yksilöllistä. Minulle tehtiin puhdistus viikkoa ennen häitä ja ihoni oli jo seuraavana päivänä rauhottunut. Joten ei tuo kaksi viikkoa ennen häitä kuulosta mielestäni ollenkaan pahalta.

Lisäksi tein kuorinnan ja naamion molemmille häitä edeltävänä iltana ja mielestäni molemipien iho näytti ihan hyvältä.

Morsian -04

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 12:41 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Yleisesti pari viikkoa pitäisi riittää mainiosti puhdistukseen...

kun käsikädessä kulkea saa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 21:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Riippuu varmaan omasta ihosta hyvin paljon.
Itse naamani tuntien varaisin (ja varaan) kolme viikkoa puhdistuksesta toipumiseen, lähempänä häitä tehdään sitten muita hoitoja, naamioita tms :)
Kannattaa käydä jo nyt kokeilemassa ihonpuhdistusta, ja katsoa miten oma iho siihen reagoi. Varsinkin jos on paljon näppyjä, siihen voi mennä hyvinkin paljon aikaa...

minun mielestäni
kaunein on se jota rakastaa

Sapfo, suom. Pentti Saarikoski

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 23:00 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Suosittelen lämpimästi mikrohiontaa ja laserilla puhdistamista! Oma ihoni on erittäin herkkä ja näiden jäljiltä ei edes mitenkään kirjava! Käsin tehdyn puhdistuksen jälkeen olen kuin meripoiju :D

Hoidon jälkeen täytyy muistaa hyvä kosteutus ettei mene meikki länteille!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 23:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ihan vaan varoituksena, jos on herkkä atooppinen iho niin varovaisesti sitten niiden aineiden kanssa. ja älkää käyttäkö cliniquen meikkejä, opin läksyni kun pari viikkoa ennen ylppäreitä ostin uudet meikit joita minulle suositeltiin. onneksi kokeilin samantien kun pääsin kotia. naama lähinnä näytti siltä kuin olisin saanut palovaurioita, n.30min. ehti meikki olla naamassa ja sitten puhdistin ja itkien menin illalla ensiapuun. kun tuntui että iho palaa sisältä päin ja en pystynyt enää olemaan paikallani. aika hysteerinen viikko oli ja itkin melkein koko ajan. no ylppäreissä oli tutut meikit peittämässä vahinkoa ja onnistui aika hyvin. mutta koko kesä sitten menikin ihoa parannellessa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.06.2004 23:07 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Katieveliina :shock: Siis mitä, ootko sä jotenkin allerginen jollekin tietylle aineosalle? Mä olen käyttänyt Cliniquen meikkejä ja puhdistustuotteita vuodet eikä ole ollu koskaan mitään valittamista! Nehän on parhaasta päästä!
Kamalaa, jos kävis noin hääpäivänä, kun ammattilainen tunkee jotain "vierasta" meikkiä naamaan! Kuolisin!

Mikä oli kommentti muuten sairaalassa? Tehdäänkö sulle jotain allergiatestejä?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 09:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

no mä vielä kysyin että ne varmasti käy allergikolle....ja se myyjä vakuutti että käy. No kun kävin sitten sanomassa että mitä meikit tekivät ja he itse katsoivat niin pari muuta myyjää sanoi ettei missään nimessä saa käyttää cliniquen meikkejä jos on allerginen. Että sillä lailla. se kun siinä että en tiedä mille ainesosille olen allerginen meikeissä, niin hankala on vaihtaa merkkiä. Aloe vera on ehdottomasti ei. sen olen saanut selville rasvoja kokeilemalla ja kärsimällä. samoin abobase rasva, vai miten se nyt kirjoitettiinkaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 09:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ai niin unohdin vastata tuohon loppu kysymykseen. olen käynyt pienestä pitäen erilaisissa allergia testeissä, kuten verikokeissa ja sitten muutaman kerran niissä missä ihoa raaputetaan vähän rikki ja katsotaan tuleeko siihen millainen "patti" ja sitten nämä juomatestit(laktoosi ja sokerirasitus) ja lääkärini sanoi ettei nämä verikokeet ja ihotestit ole 100% luotettavia vaan itse on paras arvioimaan ja tietämään mille on allerginen. virallinen nimi muistaakseni oli brick-testi. Sairaala(hoitajat ja 2 lääkäriä) ei oikeastaan mitään muuta sanonut kuin manannut Hemletti sen mun meikki myyjän ja pahoitellut sitä aikaa mikä kestää ihon korjaantumiseen ja sitten alkoi taas rasva rumba ja lääke yhdistelmien löytäminen oikeaksi. kaikki kun ei käy. ku on tuota maksavikaa ja sydänvikaa ollu pienestä pitäen.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 09:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tuli mieleen, että noista sairauksista/käytetyistä lääkkeistä pitää kertoa aina etukäteen kosmetologille tai myyjälle. Tiedän tapauksen jossa henkilö oli mennyt kulmien ja ripsien värjäykseen kosmetologille. Kosmetologi oli kysynyt oliko hänellä sairauksia ym. ja ei ollut... Kävi kuitenkin niin ikävästi, että lopputulos oli vihreät kulmat ja ripset. Sitä alettiin selvittämään mistä se johtui ja henkilö ei ollut mieltänyt munuaisen siirtoa sairaudeksi ja kyseinen lääkitys oli aiheuttanut vihertymisen. Tilanteessa ei voinut enää tehdä mitään muuta kuin odottaa karvojen kasvua. Nämä ovat lisäksi ongelmallisia tilanteita, koska virhe on tapahtunut ja syyllisen nimeäminen on vaikeaa :o .

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 10:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

KATIEVELIINA !
Sä olet kyllä ensimmäinen tietämäni,joka on saanut allergisia oireita cliniquen tuotteista!Harmittava juttu :hug:
Väriaine ja hajuste allergiat saa lukea pois,niitä ei cliniquen tuotteissa ole,mites mineraaliöljyt,silikonit ?
Monet on mineraaliöljyille yliherkkiä.
Kyllä asiansa osaava lääkäri osaa tuollaisen allergian selvittää,ei kai sellaista olekkaan mitä ei testein voida selvittää. :o

Itse olen erittäin tyytyväinen käyttämiini Cliniquen tuotteisiin ja toinen suosikki sarjani on Kanebo,niitäkin tuotteita suositellaan allergisille.
En ole itse allerginen,mutta ihoni on äärettämän herkkä.

Hyvä esimerkki ihoni arkuudesta on se,että kerran mökkeillesämme ystävä pariskunnan kanssa olin unohtanut kasvojen pesu tuotteet kotiin ja ystäväni putsasi kasvonsa vauvoille tarkoitetuilla pesuölappusilla.Hajusteettomia ja vauvan ihoa helliviä kuulemma olivat ja minä niille sitten kasvojani pyyhkimään ja voi taivas sitä kirvelyä ja punoitusta seuraavat pari päivää!!!
Että näin... :doh:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 18:51 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Katieveliina: :hug: kannataa vaatia kunnon testejä, koska onhan tuo inhottavaa kantapään kautta koittaa kaikki tuotteet! Mene yksityiselle, jos terveyskeskuksessa eivät ota tosissaan...

Mä erehdyin kans kerran pesemään Sebamedillä kasvoni kun ei ollut muuta saatavilla, ei tahtonu meikki peittää sitä läikikkyyttä :D Pysyttelen pesemään sillä vain muut kehon osat :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 21:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

juu arvauskeskukseen en kyllä luota pätkääkään, parhaan kommentin olen siellä kuullut: olet niin hygieeninen ja hiukan liian hysteerinen tämän ihosi suhteen, että jos nyt vain menisit kotia ja antaisit ajan kulua niin kyllä se siitä. ja tuon kuulin silloin kun kaikki taipeet olivat niin ihottumassa että lihasnesteitä valui ja vaatteet tarttui kiinni ihoon ja aina kun johonkin osui niin tuli verta....ja minä sitten ylireagoin ihoni suhteen.....mielipiteitähän saa aina antaa mutta ei silloin kun apua tarvitaan todella! ainakin minun mielestä.
Ihan tuolla keskussairaalas ja sitten yksityisellä olen käynyt.
Ja en todellakaan tiedä mikä ainesosa siinä cliniquessa ei sitten minulle käy. kun kerta clarins käy vallan mainiosti!!! tuosta on jo kohta nelisen vuotta aikaa että pitäis kaivaa paperit esille että mitä kaikkea ne testasivat ja silloin löytyi parikin hyvää syytä ja sitten joukko kysymysmerkkejä.
Mutta tuo kokeilu ja välttely on kyllä yleinen neuvo. yksityiselläkin. ottaa vaan päähän sitten kun joku ihana rasva tai meikki tulee markkinoille ja kokeilun kautta selviää ettei missään nimessä käy.

VIHRE√ĄKSI!!! hui kamala!!!! onneksi en sitten ole k√§ynyt laittamassa mit√§√§n kestopigmentointia vaikka monesti kev√§√§ll√§ on k√§ynyt mieless√§.

ja ihan tällainen pieni jutska et ihan normaalin näköinen olen eli ei minulla ole mitään kuivaa ihoa kummempaa ole nyt, eli ei täällä arpinen/rupinen hirviö kirjoittele :D
välillä vain on pahempia ihottuma läiskiä kasvoissa tai koko kropassa, ja koska rasvaan ja käytän kortisonia ja allergia lääkkeitä läpi vuoden niin ei ne kauan pahan näköisenä ole ja aina meikeillä saa piiloon, jopa nämä minun inhottavat pisamat :wink:

kesä on kivempaa aikaa kun ei ole niin kuiva ilmasto, talvipakkaset ovat välillä kauhun paikka.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2004 23:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Täytyy vähän puolustella, kun ite oon terveyskeskuksessa hommissa....

Noi allergiatestit ei todellakaan oo 100 % varmoja. Jos ne on positiiviset niin oot allerginen, mutta vaikka testistä saiskin negatiivisen tuloksen, ei se silti poissulje allergiaa. Ite olin testeissä, ihan negatiiviset, mutta kyllä ihan allergiaoireita tulee esim. siitepölystä ja kummasti se Zyrtec vaan auttaa... Samoin ne laktoosirasitukset, ei välttämättä tulos näytä mitään erikoista, mutta sen laktoosimäärän kun on juonut, niin saattaapi olla, että vessassa istuu loppupäivän... Kummallista tuo testaus :o

Toisaalta, lääkäreillä on paljon työtä, monta eri osa-aluetta hallittavana, joten siinä mielessä erikoistunut lääkäri on 10 kertaa parempi kun on saanut syventyä vaan yhteen aiheeseen. Hattua täytyy nostaa välillä tk:n lääkäreille, niin monta sairautta on olemassa ja niin vähän aikaa ja vaan se yks pää (kesät talvet)... :D

Meidän tk:ssa on vielä sekin ongelma, että lääkäreitä ei oo. Vaan päivystykset hoidetaan ja valitettavasti jos on pari päivää nuhaa ollut, niin ei lääkäriin ihan suoralta kädeltä pääse. Tosin toi sun ihojuttus oli kyllä sellanen, että huonosti on menetelty. :shock: Kyllä apua tarvii tollasessa tilanteessa saada. Ja minkä oon huomannu, on se, että mitä vanhempi työntekijä, sitä tylymmät kommentit, kannattaa siis etsiä nuoret ihmiset... :D

Välillä tulee silti vastaan niitä mahdottomiakin ihmisiä, esimerkki: asiakas sai 5 päivän antibioottikuurin pissatulehdukseen. Hän oli ehtinyt yhden tabletin ottamaan, kun seuraavana aamuna hän soitti ja sanoi, että kyllä hän tarvitsee pidemmän kuurin kun vielä ei oo antibiootti auttanut... Meinas muuten mennä hermot, kun ei millään meinannut mennä jakeluun että yksi tabletti ei ihmeitä saa aikaan. :x

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.06.2004 00:39 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Ouskari kyllä minäkin alan ihmisenä olen tuon kirjotuksesi kannalla. En kyllä itse sano terveyskeskusta arvauskeskukseksi.
Ottaa myös pattiin, jos joku menee lääkäriin vatsakivusta eikä heti saa vastausta, alkaa valitus. Aika monta syytä kun vatsakipuihin on....

Kohtelu on sit asia erikseen! Täytyy sanoa, että kyllä palvelua saa, jos osaa vaatia täällä Suomessa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.06.2004 12:45 
Poissa
Asiantuntija
Asiantuntija

suosittelen kyllä puhdistusta mielellään sitä kuukautta ennen, häitä edeltävällä viikolla voi sitten kotona vielä kuoria ja tehohoitaa naamiolla. Varsinkin jos miehen iho ei ole tottunut puhdistuksiin, voi se edellisviikolla ensimmäistä kertaa tehtävä puhdistus aiheuttaa päänvaivaa hääpäivä...

tokihan tuo riippuu paljon sitten ihotyypistä..
-z-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 17:22 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Haluaisin tiedustella puolueettomalta taholta, mikä on mielestänne paras kasvohoito. Tuntuvat nuo kosmetologit aina kehumaan omiaan Eli perinteinen käsintehty, mikrohionta vai laaser vai jokin muu? Mulla kun on herkkä iho ja tuntuu tuon kuontalon kunnossa pitäminen nyt entistäkin tärkeämmältä siinä määrin kun se on mahdollista

Lainaa:
JOS KASVOJEN IHOLLA ON TODELLISIA ONGELMIA:

Kokemuksesta sanon, jos ihon kanssa jotain ongelmia on;
Suhtaudun arvauskeskuksen lääkäreihin ja kosmetologeihin yhtä luotettavasti kuin ilta-lehden "soita minulle" meedioihin...

Ihotautilääkärit osaavat asiansa ja tuntee tuotteet/lääkkeet ja niiden todelliset vaikutukset!

Itse k√§ytin vuosi tolkulla jos jonkun laisia aineita ja hoitoja... tuloksetta! P√§iv√§ p√§iv√§lt√§ vain meni iho huonompaan ja huonompaan kuntoon... Lopulta naama meni niin pahaksi (mm. akne, atopia), ett√§ sain em.l√§√§k√§rilt√§ 1,5vuoden antibiotin kasvojen hoitoon + antibiotti rasvan jne. Sek√§ k√§yt√§n ainoastaan apteekista saatavia hoitotuotteita (reseptill√§ tai ilman), ja kyll√§ on kasvot nyt ¬Ĺvuoden hoidon j√§lkeen kuin vauvan peppu!!!!
Kyllä kannatti!!! (...tosin kuurihan jatkuu vielä yli vuoden ainakin ).

Lainaa:
Minulla oli akne ja kävin sen kanssa tietysti lääkärillä. Sain Roacuttan-kuurin, jonka jälkeen minulle on tullut vain silloin tällöin jokunen näppylä, mutta muuten iho on huomattavasti parantunut. Myös e-pillerit ovat vähentäneen näppylöitä.

Itse olen käyttänyt vain perinteistä kasvojenhoitoa ja minulle se ainakin oli ihan riittävän hyvä. En käytä kuitenkaan kosmetologien naamarasvoja jne, koska minulla on kuitenkin sen verran nuori iho, että halvemmatkin rasvat käyvät.

Lainaa:
Mullakin on aika herkkä ja kuiva iho. Ihonpuhdistuksessa tykkään ultran käytöstä, ei satu mut saa ihon puhtaaks. Mulla on myös ollu tuuri ku oon löytäny kosmetologin, joka todella osaa työnsä ja ajattelee asiakkaan parasta

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.09.2004 17:38 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Oli nyt sitten kyse häistä tai ei...
Mutta mulla on mennyt pillereiden lopettamisen jälkeen iho aivankaameeseen kuntoon (Huom! en ole tiineenä). Lopetin pilsujen napostelun puolisen vuotta sitten Näppylää ja finniä puskee niin maan kaameesti. Ja oiskin vaan kerran kuussa,mutta kun joka päivä tulee uus näppylä. Olen aivan hermoraunio. Mulla ei oo koskaan ollu iho-ongelmia. En siis ole sinut tämmösen kanssa. Mitä mun nyt tulee tehdä?!?
Auttasko kasvovesi. Vai alanko uimaan clerasilissa. Ongelma vaan on se, että iho on ihan kuiva!
Maalailen jo kauhukuvia hääpäivästä ja siitä että mulla puskee armeijallinen finnejä selkään (puvussani selkä paljaana)
Olisin kiitollinen ihonhoitovinkeistä

Lainaa:
Tää auttaa mulla
http://www.bitelab.fi/brevoxyl/brevoxyl_ohjesivu.html

Mulla on ihan sama ongelma. Kuiva iho mutta naama muistuttaa ajoittain kärpässientä
Osta joku ravitseva hyvä voide kuivalle iholle. Sen pitäis olla nopeasti imeytyvä, ei rasvainen. Mulla toimii Clinicin kevyt töhnä (en muista nimeä). Se pitää ihon normaalina ja poistaa kuivuuden. Tota lumenen tököttiä voi laittaa myös meikkivoiteen alle.

Lainaa:
Ehdottomasti suosittelen ammattitaitoisen kosmetoligin puoleen kääntymistä.
√ĄL√Ą miss√§√§n nimess√§ vain yrit√§ kuivattaa ihoasi ep√§puhtauksien takia! Ihosi ei luultavasti ole lainkaa rasvainen,vaan eritt√§in pintakuiva jak√§rsit ns. hormooni finneist√§!
Finninenkin iho tarvitsee kosteutta ja hoitoa,ei vain kuivattavia 'myrkkyjä'
Clerasil harvoin on hyväksi aikuiselle iholle ja sitä paitsi tuskin auttaa sinua hormooni-hirviöittesi kanssa.

√Ąl√§ siis masennu tai menet√§ hermojasi,asia on korjattavissa.
Varaa aika kosmetologille ja kerro että olet lopettanut pillereiden syönnin silloin ja silloin ja iho oireet alkoivat silloin ja silloin.
Sitten kun olet saanut hoito-ohjeet häneltä niin kipität kemppariin ( suosittelen Stockan kempparia,erittäin asiantuntevat myyjät) ja kerrot minkälaisen 'tuomion' kosmetologi antoi ja he osaavat varmasti myydä sinulle oikeat pesu ja hoito tuotteet.

Terveisin
Kokemuksen syvällä rintaäänellä,vasta 4kk ilman pillereitä ja iho kunnon hoidolla kunnossa

Lainaa:
Mulla hieman samanlaisia ongelmia. Iho on kuiva, mutta mustapäitä ja finnejä ilmestyy vaikka puhdistankin ihoa säännöllisesti ja pesen meikkisienet yms... Pillereitä ei oo tosin mullakaan ollut hetkeen. Pitää vissiin kipittää pika pikaa kosmetologille. Kuinka usein iho olisi hyvä käydä puhdistamassa kosmetologilla? Minä en ole käynyt koskaan

Lainaa:
Itsekin lopetin pillereiden syönnin syyskuussa 2003 ja nyt vasta iho alkaa olla kunnossa.
Kosmetologilla olen käynyt joka toinen kuukausi ja häihin saakka (toukokuu) meinaan käydäkkin. Sitten voisi vähän harventaa.

Kosmetologi kertoi, että pillereiden lopettamisen jälkeen voi mennä puolikin vuotta, että ihon kunto taas paranee. Ja näin näköjään mulla ainakin kävi.

Joten kärsivällisyyttä!

-Krisu-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.09.2004 13:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Missäs tää palsta on ollut kun nyt vasta löysin tämän :) :D

Noita edellis sivun juttuja luin huvittuneena, vihreät kulmakarvat ja silleen. Sitten pääsin siihen itseä lähellä olevaan asiaan kuin kosmetologilla käynti & ihonpuhditus. Olen elämäni ensimmäisen kerran käynyt ihonpuhdituksessa Yves Rocherilla lahjakorttini törsäämässä - tuo kokemus ei kuitenkaan antanut potkua mennä uudestaan sillä olisin voinut maksaa jopa, että ei olisi tarvinnut olla siellä - ihonpuhditus oli 45 min ja sattui maan kamalasti! Iho näytti aivan järkyttävältä viikon sen jälkeenkin. Vaikka hyvä olo siitä jossakin muodossa taisi myös tulla, iho hengitti. Joku kirjoitteli tuolla aiemmin laser ja mikrohoidoista, olen kuullut niistä, mutta olen täysin ummikko silti sisäistämään mitä niillä oikeasti tarkoitetaan? Ovatko ne kivuttomampia vaihtoehtoja perinteiselle kasvohoidolle? Kalliimpiakin tietysti ovat, mutta minkälaisista hinnoista puhutaan?

Oi, jos joku viitsisi hemua valaista heiman niin kiitollinen olisin! :) :worship: :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.10.2004 21:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kokemusta löytyy täälläkin pillereiden jälkeisestä aknesta (tosin aknen hoitoon e-pillerit aikoinani sainkin ja söin niitä seitsemän vuotta). Nyt puolitoista vuotta ilman pillereitä olleena ja pahasta jälkiaknesta kärsineenä, olen kuitenkin onnellinen että ne lopetin. Kärsin siis melkein tämän puolitoista vuotta ja kaikenmaailman eri hoitoja, puhdistusaineita ja rasvoja koitin (tosin en enää sortunut kaupan clerasilleihin tai muihin kuivattaviin mömmöihin). Kokeiluista jotain oppineena, kehoitan kääntymään heti ihotautilääkärin tai muun ammattilaisen puoleen (itse menin vasta monen kuukauden kärsimyksen jälkeen), jolta saa parhaimmat ohjeet ja lääkkeet ihon rauhoittamiseen. Keväällä kävin jo pari kertaa mikrohionnassa ja se on ehdottomasti paras ja tehokkain kosmetologinen hoito, mikä minun iholleni on tehty. Hoidon jälkeen iho hilseilee hieman noin viikon ajan, mutta sen jälkeen iho on selvästi parempi.

Minulla on vuosi aikaa häihini ja olen ajatellut käydä n. 2-3 kuukauden välein kyseisessä hoidossa (ensi viikolla eka aika) ja sitten loppusilauksena kosteuttavia ja virkistäviä naamioita ja kotikuorintoja, joten eiköhän se siitä. Suklaalakkokin on varmaan paikallaan vähintään kuukautta ennen häitä :(

Tsemppiä siis vaan kohtalotovereille ja ajoissa kunnon apua hakemaan! Kotikonstein sitten loppusilaukset ja kyllä siitä hyvä tulee!!!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.10.2004 21:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Unohdin tuota hinta-asiaa kommentoida. Mikrohionta maksoi minun käymässäni paikassa muistaakseni jotain 45-50 euroa. Se ei sinänsä satu ollenkaan. Vaikea selittää, miltä se tuntuu. Iho punoitti ainakin minulla vain hieman hoidon jälkeen ja ehkä yhden päivän sen jälkeen, mutta siis vain vähän. Etsi vaikka googlesta mikrohionta-haulla niin varmasti löydät selityksiä ko. hoidosta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.02.2005 15:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

hpellinen kirjoitti:
MOI!

Käykö kaikki ihonpuhdistuksessa/kasvohoidossa.
Olen miettinyt, että menenkö ollenkaan. Tuttavani sanoi, ettei siitä kauheaa hyötyä tule. Mulla on muutenkin yleensä hyvässä kunnossa kasvojen iho. Eikö tavallisilla ihonhoito rohdoillakin saa ihon hyvään kuntoon? Mietityttää maksaa kauheita rahoja, jos siitä ei olekaan sanottavaa hyötyä.

Peikonlehti kirjoitti:
Musta tuntuu, että ihonpuhdistuksessa sun muissa on pitkälti kyse vain morsiamen hemmottelusta, että tuntee itsensä sitten varmasti oikeen prinsessaksi hääpäivänä. :)

Jos iho on hyvä, ei kai siitä kummempaa hyötyä ole, mutta jos ammattilaisilta kysytään, niin kai se jotenkin kirkastaa ihoa ja siihen on sitten helpompi tehdä häämeikki. Myös itse voi kuoria ja laittaa naamioita sun muita tehotippoja, jos vain tietää mitä omalle ihotyypille sopii käyttää.

Itse aion ottaa hoidot ennen hääpäivää, mutta mun iho ei olekkaan mikään maailman hehkein...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.02.2005 00:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

katieveliina kirjoitti:
no mä vielä kysyin että ne varmasti käy allergikolle....ja se myyjä vakuutti että käy. No kun kävin sitten sanomassa että mitä meikit tekivät ja he itse katsoivat niin pari muuta myyjää sanoi ettei missään nimessä saa käyttää cliniquen meikkejä jos on allerginen. Että sillä lailla.

No johan on hapatusta. Cliniquen tuotteet ovat 100 % hajustettomia ja perusteellisemmin allergiatestatut kuin monet muut kosmetiikkamerkit. Täten ne sopivat usealle allergikolle erityisen hyvin, etenkin kun suurin osa allergisista on yliherkkiä nimenomaan hajusteille.
Kuitenkaan MIST√Ą√ĄN tuotteesta ei kukaan voi varmaksi sanoa, kenelle se sopii. Toiset saa reaktioita ja toiset ei. Paras keino on k√§yd√§ allergiatesteiss√§ ja tilata allergia&astmaliitosta lista tuotteista, joissa ei ole allergiaa aiheuttavia ainesosia. Ja sen lis√§ksi parasta on kokeilla tuotteita itse. Ja jos on jonkun hyv√§n tuotteen l√∂yt√§nyt, ei sit√§k√§√§n kannata yritt√§√§ k√§ytt√§√§ vuosikausia. Usein allergikot herkistyv√§t my√∂s k√§ytt√§m√§lleen tuotteelle ja ennen sopinut tuote ei v√§ltt√§m√§tt√§ en√§√§ sovikaan.

Siten et voi sanoa jostain tuotteesta, että älä käytä jos olet allerginen.
Tuo myyjienkin kommentti hiukan oudoksuttaa, itse alalla vuosia olleena on vaikea uskoa jonkun myyjän käyttäytyvän noin. Mutta myyjiäkin on monenlaisia, kaikissa paikoissa ei vaadita kosmetologin koulutusta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.03.2005 17:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olen myös atoopikko, ja käynyt läpi kaikenlaisia allergiatestejä, kun ollaan etsitty syitä ihottumiin niin kasvoissa kuin muussa kropassa. Prick-testit on tehty, samoin kosketuskokeet (viikon kestävät testi) erilaisille ainesosille ja verikokeita. Ainut minkä lääkärit löysivät varmasti allergisoivaksi, olivat sitrushedelmät (ja kromiyhdisteet sekä jokin ihme ainesosa nimeltä dodegyl gallate sekä laktoosi), ja lopulta joutuivat toteamaan, että minulla on herkkä, atooppinen iho, johon lähes kaikki syömiset vaikuttaa (vierasperäiset hedelmät, tomaatit, suklaa..).

On tullut testailtua jos jonkinlaista kosmetiikkaa, ja parhaiksi ihonhoitotuotteiksi ovat nousseet Lancomen ja Cliniquen tuotteet, rasvoista varsinkin Lancomen Nutrix on näin talvisaikaan ehdoton, ja muutoin käytän Cliniquen DDML-rasvaa. Samoin Lancomen, Cliniquen ja Kanebon muut meikit ovat minulle sopineet. Esimerkiksi Clarinsia, Body Shopia yms. kasvispohjaisia meikkejä kielsi ihotautilääkäri käyttämästä, ja sanoi myös, että "halpis"meikkejä ei saa ostaa, sillä niissä paljon yleisesti allergisoivia ainesosia (metallijäämiä yms). Eli laatukosmetiikkaan kannattaa panostaa, jos ihostaan välittää :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Auringonpolttamat
ViestiL√§hetetty: 12.04.2005 13:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

pikkuMyy kirjoitti:
Hei,
häihin on vielä aikaa reilu pari viikkoa, mutta nyt huolettaa saanko pahan punoituksen iholtani pois ennen sitä.

Vinkkejä ja poppakonsteja siis kaivataan!
Niistä olisin kovin kiitollinen :worship:

Ketturouva kirjoitti:
Erilaisia auringonoton jälkeen ihoa rauhoittavia voiteita on saatavilla, ja ne voivat nopeuttaa punoituksen lieventymistä. Itselläni on (ja olen mielestäni hyväksi havainnut) Body Shopin Save Our Skins -aaloevoidetta, mutta eiköhän noita samantapaisia löydy kaikista kaupoista joista aurinkovoiteitakin. Pahin punoitus asettunee parissa päivässä. Meikkivoiteella ja puuterilla voi myös yrittää tasoitella väriä.

Admiina kirjoitti:
Aurinkoarka tervehtii :bye:

Mulla toimii hyvin apteekista saatava Eucerin-suihke. Se on auringonoton jälkeiseksi hoidoksi tarkoitettu tuote, joka hellii ja viilentää auringon ärsyttämää ihoa. Sisältää paljon E-vitamiinia.

Tässä on ohjeita Yliopiston apteekin sivuilta:
http://www.yliopistonapteekki.fi/displa ... cleId=2152

Lainaa:
Palaneen ihon hoito

Jos iho pääsee palamaan auringossa suojauksesta huolimatta, elimistössä kehittyy tulehdustila (inflammaatio). Palaneen ihon hoito perustuukin ihon tulehdustilan lievittämiseen. Hoidon perustan luovat viileä suihkuttelu, viileä kylpy ja viileät kääreet. Runsas veden juonti on tärkeää nestetasapainon säilyttämiseksi.

Jos ihon punoitus on lievää, eikä iho ole pahasti palanut, voi ihoa auringonoton jälkeen hoitaa after sun -voiteilla, jotka viilentävät, kosteuttavat ja rauhoittavat ihoa.

Jos iho on selvästi palanut eli se punoittaa, kuumottaa, kipuilee ja on tulehtunut, kannattaa paikallishoitona käyttää mietoa hydrokortisonivoidetta. Hydrokortisoni nopeuttaa ihossa vallitsevan tulehdustilan paranemista. Voide levitetään puhtaalle iholle illalla ja huuhdellaan pois aamulla. Aurinkoon ei hydrokortisonin kanssa pidä mennä, eikä auringonotto sovellu palaneelle iholle ennen kuin iho on täysin parantunut.

Tarvittaessa voi ottaa tulehduskipulääkettä (esim. ibuprofeeni tai ketoprofeeni) sisäisesti lääkepakkauksen annostusohjeen mukaan 2 - 3 päivän ajan, kunnes ihon tulehdustila hellittää ja mahdollinen kuume laskee. Jos iho on palanut pahasti tai jos ihossa (esim. luomissa) tapahtuu myöhemmin ihomuutoksia, pitää aina ottaa yhteys lääkäriin.

Kun iho on palanut kerran, siihen j√§√§ muistij√§lki ja se palaa uudelleen entist√§ helpommin. √Ąl√§ mene aurinkoon ennen kuin ihosi on t√§ysin parantunut ja muista suojautua polttavia s√§teit√§ vastaan aiempaa paremmin!

:girl: Admiina

Xenia kirjoitti:
Mä olen todennut että jos iho on pahasti palanut, paras ensiapu on luonnonjogurtti tai bulgarian jogurtti. viilentää, ravitsee, parantaa. Seuraavaksi levitän Bepanthenia, joko emulsiota tai jopa sitä paksumpaa voidetta kannattaa kokeilla, on tosin aika tahmeaa. Bepanthen on mielesytäni todela tehokas apu. Itse sain viime viikolla pahan palovamman ja olen beopanthenilla sanut sen parantumaan jo nyt lähes kokonaan!

After-suneja voi kokeilla ja muitakin rasvoja, jokaisella on varmaan omat suosikkinsa.

Kamomilla-81 kirjoitti:
Apteekista saa myös Favorin-sarjaan kuuluvaa viilentävää voidetta joka sisältää mm. Aloe Veraa. Se poisti meiltä molemmilta punoituksen Espanjan reissulla aina yhdessä yössä ja kirjaimellisesti hieman viilentää iholla!

ouskari kirjoitti:
Ite oon todennut, että melkein saman asian kuin Bepanthen ajaa toi Bepanthol jota myös saa apteekista. Se viilentää ihanasti ja on kevyt levittää, etenkin jos iho oikeesti sattuu niin ettei tekis mieli koskea...

jokeri kirjoitti:
Joo, muutaman päivän kun jaksat oikein lotrata jotain hyvää voidetta, itse suosin Bepantholia, niin alkaa se punoitus ja kipeys häipymään eikä mielestäni iho edes ala kesiä niin kauheasti.

Ketturouva kirjoitti:
Varoituksen sana sitten: kortisonia sisältäviä voiteita ei kannata palaneelle iholle käyttää, varsinkaan kasvojen alueelle. Kortisoni voi laajentaa pintaverisuonia (kokemusta on).

hopsu kirjoitti:
Lueskelin tossa lomalennolla lehdestä, että sitruunamehu auttaa, jos pelkää että ihoalkaa kuoriutua. Siis mehua pitäisi levittää iholle.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 30.09.2014 23:52