* UKK    * Etsi

Tänään on 16.08.2018 01:09

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Pitopalvelupohdinnot
ViestiLähetetty: 15.06.2011 07:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

En suosittele Kaarina Valtosen "Herkkumestari" - catering yritystä. Henkilökunta hyvin epäasiallinen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.09.2011 18:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jos Hämeenlinnan seudulla aiotte häitänne tms. juhlia, Voin lämpimästi suositella Rengon pitopalvelua! :hat: Ei voi muuta kuin kehua heidän ystävällisyyttään ja ammattitaitoaan!! Ja se ruoka! Meidän häitämme juhli yli 80 vierasta ja jokaiselta sai kehuja ruoasta!! Savumuikut, kotijuusto, salaatit, mangohyytelökakku, mmmmmm..... :tiptap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.01.2012 13:32 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Varoituksen sana koskien ihan jokaikistä pitopalvelua....

Hautajaiset piti järjestää aika nopealla tahdilla (ainakin tuntui siltä). Otettiin se pitopalvelu, jolla oli myös oma juhlatila. Menulistoista valittiin ruuat suosituksen mukaan ("valitse 3 salaattia, valitse 1 laatikkoruoka jne).

Halusin sitten tarjolle kanacesar -salaatin (joka minun mielestäni koostuu: roomansalaatti, kurkku, tomaatti, punasipuli, kana, anjoviskastike, parmesanlastut).
Pitopalvelun mielestä kanacesar tehdään seuraavista: jäävuorisalaatti, kananpala, parmesanlastu, valkosipulikastike (tms. ei se ainakaan mikään anjoviskastike ollut!).

Sitten siinä oli vielä joku muu, taisi olla kasvisgratiini... Ihan omituinen.

Joten kannattaa varmaan ihan kysyä tarkemmin, että mistä raaka-aineista ja millä tavalla ruoka tehdään. Mun mielestä kyllä melkoisesti harhaanjohtavaa mutta...

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 01.02.2012 18:38 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Olipa harmillinen juttu. Tuo Caesar-salaatti on kieltämättä hieman hankala, koska siitä on niin lukuisia eri variaatioita.

Alkuperäinen Caesar Cardinin kehittelemä salaatti ei sisällä anjovista. Salaatti on yksinkertainen, eli roomansalaattia ja krutonkeja Worcestershire-kastikkeesta, parmesaanista, sitruunasta, oliiviöljystä, valkosipulista ja mustapippurista tehdyn kastikkeen kanssa. Anjovista, kanaa tai muita lisukkeita siihen "oikeaan" salaattiin siis ei kuulu ja salaatin kehittäjä itseasiassa inhosi syvästi sitä, että salaattiin alettiin lisäämään anjovista muiden köökeissä. :D

Mutta on se silti harmillista kun odottaa yhtä ja saa toista. Tällaisissa monivariaatioisissa ruokalajeissa vinkki on oikein hyvä. Kannattaa kysyä mistä kukin kokki ruokalajin valmistaa ja pyytää ruokalajia valmistettavaksi niistä omista makusuosikeistaan jos näkemykset ovat erilaiset :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.02.2012 13:50 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

Ceasar-salaatti on todellakin aika hyvä esimerkki ja toisaalta hankala sellainen.
Mielestäni se että kyseiseen salaattiin lisätään mitään "värillistä" tekee salaatista jo ihan muuta kuin ceasarin :?
Itse rakastan kyseistä salaattia ja olen äärettömän tarkka sen raaka-aineista.
Myönnän että itse myös valmistan salaattiin anjovispohjaisen salaatinkastikkeen, joka sidotaan keltuaisilla ja tosiaan tuolla anjoviksella ja oikealla oliiviöljyllä.

Itse työssäni pidin juhlamenussa mm. salaattien raaka-aineet esillä juuri tämän seikan vuoksi, muutaman vuoden on ollut menu jossa ei raaka-aineita ole mainittu, syynä sivujen määrä jota asiakkaalle piti antaa.
Itse painotan asiakkaalle aina sitä että kysy jos et ole varma, sitä varten olen heidän käytössään.

Tottakai se että jos menussa lukee että kasvispaistos ananaksella, niin eihän siitä selviä kuin että siellä on ananasta ja jotakin kasviksia. Tällä tavalla ilmoitettu tarjottava antaa mahdollisuuksia keittiölle valita paistoksen raaka-aineet saatavilla olevista. Joka tietenkin on hankalaa asiakkaan kannalta.
Itse käytän paprikaa-kesäkurpitsaa ja sipulia ananaksen lisäksi ja haudutan paistoksen kerman kanssa pannulla jonka jälkeen siirrän hetkeksi uuniin, näin paistos on mehevää.

Mutta moni paikka tekee miten tekee, omasta mielestään juuri sillä oikealla tavalla :?
Ihan niin kuin itsekkin oletan toimivani.
Asiakkaan oma aktiivisuus on hyvä asia, ainakin omasta mielestäni.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.02.2012 14:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Samalla linjalla. Jos on omia tarkkoja ehdottomasti-ei -vaatimuksia, niin niistä on hyvä ilmoittaa varmuuden vuoksi, vaikka pitäisikin itse asiaa itsestään selvänä. Juuri esimerkiksi salaattien, pataruokien ja muiden helposti varioitavien ruokien kohdalla on hyvä mainita, ettei ruoka saa sisältää esim. oliiveja tai sieniä tms., tai kysyä erikseen tarkat ainekset jos niillä on väliä.

Kaikkea ei tietenkään aina tule ajatelleeksi siinä tilanteessa, se on totta, ja mielestäni myös pitopalvelijalta on hyvää asiakaspalvelua muistuttaa asiakasta, että jos on erityisiä toiveita tai kysymyksiä mistä tahansa vaikka kuinka pienestäkin asiasta, niin rohkeasti yhteyttä vain. :) (Esimerkiksi itse sain yksissä häissä suoraan kaasolta ohjeen laittaa tarjolle "leipää ja kahta levitettä" siksi ajaksi, kun vieraat odottivat hääparia saapuvaksi. Myöhemmin kuulin, että kaaso oli haukkunut minut ja työkaverini meidän pomollemme, koska emme olleet voidelleet leipiä levitteellä valmiiksi. Pomo oli kaasolle sanonut, ettei yhdessäkään palaverissa tai sähköpostissa oltu edes mainittu mitään alkupalaleipiä, jos niistä olisi sovittu ja puhuttu jo etukäteen, niin toiveet olisi voitu selvittää tarkasti ja pomo olisi voinut sen meille ohjeistaa yksiselitteisesti, ja me olimme tehneet jo muutenkin paljon "ylimääräistä työtä", kaason pikku oikkujen perästä ja aina hänen ohjettaan noudattaen. Eli kaiken pahan mielen ja väärinkäsitysten välttämiseksi pienetkin pikkuasiat olisi hyvä ottaa puheeksi jo suunnitteluvaiheessa, tuosta tapauksesta jäi paha mieli sekä kaasolle (toivottavasti ei itse hääparille kuitenkaan) että meille työntekijöille.)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.03.2012 19:38 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Tilasin meille ristiäiset semmoisesta paikasta, kuin Mrs.Coldbay Catering. Otin "hela hoidon", koska hinta oli mielestäni kohtuullinen. Pitopalvelu siis hoisi aivan kaiken koristeluita ja suunnittelua myöten ja itse sain nauttia päivästä täysin siemauksin. En sitten tiedä, hoitavatko myös häitä, mutta luulisin nyt ainakin. Tarjoilu oli todella ystävällistä ja tyylikkäästi hoidettua. Selvästi ammatti-ihmisiä, eikä mitään extroja. Myös toiveemme otettiin huomioon jo neuvotteluvaiheessa tosi hyvin ja saimme täydelliset juhlat.
Kaikki tarjottavat olivat ihan älyttömän herkullisia. Yritys mainostikin, että tekevät alusta saakka itse kaiken ja mahdollisimman puhtaista raaka-aineista. Kerma on kermaa ja voi voita, eikä mitään lisäainehöpöö :D No sen kyllä maistoi.
SUOSITTELEN!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 132 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

* UKK    * Etsi

Tänään on 16.08.2018 01:09