* UKK    * Etsi

Tänään on 16.08.2018 02:31

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 13:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tässä se tulee, melkoinen romaani eli meijän
H√Ą√ĄP√ĄIV√ĄKERTOMUS
Ethän kopioi kuviani!

Keskiviikko 25.8.2010

Jäin töistä lomalle tiistain järjettömän hektisen ja 11 tuntisen työpäivän päätteeksi. :sweat: Keskiviikkona alkoi jo ihana rentoutuminen hääpäivää varten; olin varannut heti aamupäiväksi kampaajan hiusväriä ja leikkausta varten. Vastoin aiempia suunnitelmia, päädyttiin värjäämään pohja kinuskisella kuparin sävyllä, ja päälle tuli reilusti vaaleita raitoja. Pituutta lähti myös muutama sentti, ja letti sai mukavaa ryhtiä kevyestä ohennuksesta. Olin tosi tyytyväinen väriin ja leikkaukseen, vaikka ehkä inan vaaleampaa kokonaisuutta olin odottanut. Noh, pesin tukan kuitenkin muutamaan otteeseen ennen lauantaita, joten sävy kerkeäisi hieman vaalentua.

Päivä täyttyi jos jonkinlaisesta järkkäilystä; heti kampaajalta ryntäsin poliisilaitokselle hakemaan uuden passini ja ajokorttini häämatkaa varten. Tuli jotenkin ihanan lämmin fiilis katsellessa uutta sukunimeä virallisissa papereissa; siinä se oli, mustaa valkoisella. Poliisilaitokselta suuntasin vielä Sinooperiin ostamaan viimeiset koristelutarvikkeet. Samaan aikaan sulho pyöri ympäri kauppoja hankkien limuja, sipsejä, tortillalastuja ja namia iltapalaksi häihin. Illalla vielä tehtiin viimeiset askartelut; muutama ekstrahääkarkki lisää ja tarkastettiin vielä kertaalleen että jokaiselle löytyi plaseerauskortti. Wc-koritkin saatiin koottua ja kaikki alkoi olla jo valmiina. :eetu:

Torstai 26.8.2010

Oltiin sovittu, että viedään jo torstaina kaikki kamat juhlapaikalle. Tuntia ennen kuin piti olla mestoilla, tajusin että menukolmiothan on edelleen teippaamatta yhdestä reunasta! :doh: Ei muuta kuin hirveellä härdellillä niitä teippailemaan, onneksi äiti tuli siskon lapsien kanssa meille vähän etuajassa käymään ja ryhtyi auttelemaan. Nopeasti saatiin koko homma hoidettua ja alettiin roudaamaan tavaraa pakettiautoon. Paku tuli tarpeeseen vaikka juhlapaikka oli vain noin sadan metrin päästä kodistamme, sen verran tavaraa oli siirrettävänä. Juhlapaikalla oli emäntä vastassa, ja neljään pekkaan kannettiin juomat, koristeet, iltapala-snacksit ja muu sälä paikan päälle. Siinä sitten huomattiin, että pöytäkartta oli unohtunut kotiin, joten kipaisin hakemaan sen vielä himasta. Kaikki asiat käytiin vielä kertaalleen läpi, ja emäntä vaikutti suhtautuvan hommaan rutiinilla. Vähän jännitti jättää kaikki vastuu koristeluista ulkopuoliselle, mutta ei auttanut, pakko oli vain luottaa.

Kun kaikki asiat saatiin setvitty√§, l√§hdettiin viel√§ illalliselle ihanaan espanjalaiseen ravintolaan Helsinkiin kaksistaan sulhon kanssa ja unohdettiin koko h√§√§h√§ss√§tys. Ruoka oli j√§lleen kerran ihanaa ja oli mahtavaa nauttia siit√§ rauhassa oman murusen kanssa! :kiss: Koska Bestman T ei ty√∂kiireiden vuoksi p√§√§ssyt kirkkotreeneihin eik√§ viimeiseen h√§√§palaveriin, k√§ytiin pikaisesti viel√§ illallisen j√§lkeen h√§nen luonaan juttelemassa viime hetken suunnitelmista. Bestman vaikutti kovin j√§nnittyneelt√§, mutta kuitenkin oli kovasti tekem√§ss√§ puhetta. V√§h√§n ep√§ilin tuleeko puhetta ollenkaan, kun Bestman T oli kovasti sit√§ mielt√§, ett√§ ‚ÄĚei kannata liikaa sit√§ suunnitella, tulee vaan liian j√§nnitt√§v√§ tilanne, parempi ett√§ vet√§√§ silleen rennosti lonkalta‚ÄĚ. Jepjep.. :roll:
No, herran haltuun, tässä vaiheessa oli turhaa enää asiasta sen enempää stressata!

Torstai-y√∂ olikin sitten ensimm√§inen, kun todella alkoi j√§nnitt√§√§. Koko y√∂n p√§√§ss√§ py√∂ri kauhuskenaariot; ‚ÄĚmit√§ jos kukaan ei viihdy, ent√§ jos saan paniikkikohtauksen korsetissani, pit√§isik√∂ sittenkin siirt√§√§ onnittelumalja sis√§lle‚Ķ‚ÄĚ :panic:

Perjantai 27.8.2010

Is√§ni soitti surulliset uutiset heti aamusta; toinen t√§tini ei valitettavasti p√§√§ssytk√§√§n paikalle, sill√§ h√§nelle oli diagnosoitu vakava sairaus juuri edellisen√§ p√§iv√§n√§. :nyyh: T√§m√§ tieto sai minut kovin alakuloiseksi. Surulliset mietteet oli kuitenkin painettava taka-alalle, joten suuntasin salille samoin tein, jotta sain ajatukset j√§rjestykseen. Liikunta teki teht√§v√§ns√§; siin√§ askelkyykky√§ v√§√§nt√§ess√§ 40 kiloa sel√§ss√§ ei ajatellut yht√§√§n mit√§√§n muuta kuin ‚ÄĚperkule, kun ottaa etureisiin!‚ÄĚ H√§√§-j√§nnityskin alkoi jo v√§h√§n hellitt√§√§, vaikka edellinen y√∂ olikin tullut hermoiltua.

Iltapäivällä sanoin sitten heipat rakkaalle Sulholleni, kun Bestman S tuli hakemaan häntä yöksi pois. Kovin jännittyneissä tunnelmissa suukoteltiin ja halailtiin; seuraavan kerran kun nähtäisiin, olisi hääpäivä! :pari: Millään en halunnut rakkaastani päästää irti, <3 mutta onneksi melkein heti sulhon lähtemisen jälkeen rakas Kaaso A soitti ovikelloa. Kaaso A toi mukanaan iltapalatarvikkeet ja minä olin varannut herkkuja aamupalaksi. Kovin nälissään oltiin, joten alettiin heti väsäämään illallista; Broilerirullia aura-juustolla ja persikalla, fetasalaattia ja halloumia. Jälkkäriksi oli perusherkkua; fazerin sinistä. :food: Kaikki turvottavat hiilarimätöt oli jätetty pois, jotta oltaisiin seuraavana päivänä solakassa kunnossa. :clap: Käytiin sitten illalla Kaason kanssa läpi hääpäivän ohjelmaa kertaalleen, kun Kaasoni L soitti; hänen aviomiehensä päätti NYT sitten saapua häihimme!!! :shock: Tästä asiasta oli väännetty kättä jo vuoden verran, ja kutsujen ilmopäivään mennessä mies oli kieltäytynyt tulemasta, koska emme olleet kutsuneet hänen vanhempiaan ja siskoaan miehineen häihimme. Pää oli kuitenkin kääntynyt viime hetkellä, ja täytyy sanoa, että vaikka olin tyytyväinen tähän ratkaisuun, oli melkoinen homma lähteä muuttamaan tarkkaan mietittyjä plaseerauksia ihan uuteen uskoon tässä vaiheessa!! :auts: Istumakartta oli viety juhlapaikalle jo torstaina, joten uutta karttaa oli mahdotonta lähteä väsäämään enää tai edes saada paikan päälle. Koska Kaasoni A oli vastuussa istumapaikkojen infoamisesta vieraille, kiehahti vähän hänelläkin: melkoinen kiirus tuli seuraavalle aamulle mennä asiaa järkkäämään juhlapaikalle vielä kampauksen ja meikin jälkeen. :x

Kello kulki nopeaan, ja p√§√§stiin saunomaan vasta klo.22 j√§lkeen. Sauna rentoutti mielt√§ ja kroppaa, ja oltiin ihan valmiita pehkuihin kaikkien itseruskettavien lis√§√§misen ja s√§√§rien epiloinnin p√§√§tteeksi. K√§vin viel√§ netist√§ tsekkaamassa lauantain s√§√§n vain todetakseni, ett√§ koko p√§iv√§n pit√§isi sataa rankasti ja l√§mp√∂√§ naurettavat 15 astetta. :doh: Lakkasin kynsien pohjav√§rin viel√§ ennen nukkumaan menoa, pakkasin kaikki tarvittavat kamat valmiiksi huomista varten ja kiipesin mieli ajatuksia t√§ynn√§ kaasoni viereen siskonpetiin puolen y√∂n maissa. Kaaso viel√§ totesi, ett√§ ‚ÄĚTii√§tk√∂, ett√§ sulla on kuule huomenna h√§√§t!‚ÄĚ ja hymy huulilla nukahdettiin. :) <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 14:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lauantai 28.8.2010

aamu

Kello her√§tti Kaaso A:n klo.6.45 ja h√§n suunnisti suoraan suihkuun minun viel√§ jatkaessa uniani. :sleep: Klo.7.15 oli sitten minunkin noustava, vaikka mielell√§ni olisin viel√§ unia jatkanut. Uni karisi silmist√§ kuitenkin nopeasti, kun tajusi mik√§ p√§iv√§ oli k√§sill√§! :bounce: Aloin heti v√§s√§√§m√§√§n aamupalaa, jolla oli tarkoitus jaksaa koko pitk√§n aamup√§iv√§n. Tarjolla oli kananmunia, pekonia, t√§ysjyv√§s√§mpyl√§√§, juustoa, leikkeleit√§, paprikaa, kurkkua, tuoretta ananasta, gefilus-juomaa, luonnon jogurttia, tuoreita karhunvatukoita, vadelmia ja mustikoita. :food: Kaaso paisteli pekonit ja kanamunat kun min√§ asettelin muut p√∂yt√§√§n esille. Nopeasti vedettiin aamupalat huiviin, kun Kaason piti l√§hte√§ jo kampaajalle kaikki morsiamen puvut ja tarvikkeet kainalossaan. Oma kampaajani oli sovittu klo.8:30, joten puolisen tuntia siivoilin paikkoja ja varmistelin listoista, ett√§ kaikki on mukana. Vasta viitt√§ minuuttia ennen kuin toinen Kaasoni L saapui hakemaan minua kampaajalle, muistin kynnet!:nuts2: Kauhialla tohinalla temmoin vasempaan nimett√∂m√§√§n ja pariin muuhun sormeen ‚ÄĚtimantit‚ÄĚ ja sohin kiinnitt√§v√§n lakan p√§√§lle. Koomisinta t√§ss√§ oli se, etten koskaan aikaisemmin ollut t√§llaista edes kokeillut! :D Mutta riitt√§v√§n hienot tuli, jopa kampaaja kehui niit√§!

Kaaso L ilmestyi ovelleni vähän etuajassa, mutta oli ihanan hyvän tuulinen ja rento, mitä olin vähän jännittänyt etukäteen. Kun astuttiin ulos, sää oli kovin pilvinen ja horisontissa näkyi mustat sadepilvet, mutta ainakaan vielä ei satanut. Vähän sään puolesta jännitti, sillä potrettikuvaus oli meillä ulkona. Kaaso L:n pikkuisella autollaan sitten kurvattiin Make up Barin ovelle, ja siellähän minun kampaaja/meikkaajani jo odotteli. En ollut ottanut koekampausta enkä koemeikkiä, joten onneksi olin muistanut ottaa mukaani muutaman ideakuvan. Nopeasti päädyttiin kampaukseen, joka olisi takaa auki, mutta osa hiuksista kiinnitettäisiin pöyhkeästi pään päälle kiinni. Kampauksen teko alkoi ns. Hollywood-kiharoiden teolla ja siinä puuhassahan sitten vierähtikin ensimmäiset puolitoista tuntia. Kampaaja oli ihanan mukava, ja juttua meillä riitti. Kampaaja sanoi, että ihan vain pari kertaa hänellä on ollut asiakkaana morsian, joka ei ole koekampausta halunnut, ja silloin on tiennyt, että melkoisen rento tyyppi on kyseessä. 8) Tosin perhoset valtasivat kyllä tämän rennon tyypin vatsan sitä mukaa, kun kampaus alkoi valmistua. Hääpäivän tunnelma alkoi hetki hetkeltä vahvistua ja konkretisoitua! :faint: Siinä kiharoita laitettaessa kampaaja kysäisi, että ei varmaan ole tulossa huntua kun en tuonut mukanani. Perkules!! Olin tyytyväisenä pakannut hunnun kaikkien muiden vaatteiden mukana Kaaso A:n matkaan, joka paraikaa oli itse meikattavana ja kammattavana eri paikassa!!! :doh: No, onneksi asia saatiin ratkaistua nopeasti yhdellä puhelinsoitolla; Kaaso A kertoi olevansa pian itse valmis ja lupasi tulla suoraan Make up Bariin omalta kampaajaltaan huntu mukanaan. Pikku hiljaa kampaus alkoi valmistua, ja tuntui tosi omalta ja hienolta. Sitten olikin meikin vuoro, ja en voi muuta sanoa kuin että älyttömän tyytyväinen olin kun tuolini käännettiin kohti peiliä meikin valmistuttua! Ihan hätkähdin, kun oman kuvani näin, sen verran suuri muutos oli meikittömästä pallinaamasta tuohon elokuvataivaan tähti-lookiin! :faint: Sain tosi ihanat tekoripset, ja meikki oli vahva, muttei kuitenkaan räikeä. Kaaso A:kin saapui paikalle, joten muutama kuvakin saatiin otettua ja huntu loppujen lopuksi kiinnitettyä.
Kuva

Kello kävi kovaa tahtia, ja alkoi tulla pikkusen kiire! Oltiin sovittu kuvaajan kanssa, että aloitetaan kuvaus klo.11.30, mutta päästiin ulos Make up Barista vasta silloin! Vauhdilla ajoimme Kaaso A:n kanssa hääyönviettopaikkaan, jossa olimme päättäneet molemmat pukeutua. Hääyönviettopaikka sijaitsee Porvoon vanhassa kaupungissa, joka oli lauantai aamupäivällä tietysti tupaten täysi jos jonkinlaista turistia. Eli mukavasti sain huomiota jo tuossa vaiheessa, kun huntu oli jo kiinnitettynä vaikka puku ei vielä päällä ollutkaan. Saatiin avain sitten sviittiin, ja voi jestas kun oli söpö ja ihana hääyönviettopaikka! :faint: Enkös siinä stay-up-sukkia päälle vetäessäni huomannut, että varpaankynsien lakkaus oli kokonaan unohtunut!! :doh: Onneksi jostain syystä olin ottanut kynsilakan mukaan laukkuuni, joten nopeasti lakkailin varpaat juhlakuntoon. Siinä sitten kaaso A kerkesi hyvin laittaa nopeasti itsensä valmiiksi, ja alkoi sitten auttaa minua pukeutumisessa. Korsetti saatiin hyvin päälle, ja mitään ongelmia puvun kanssa ei tullut, oltiinhan tätä jo treenattu kertaalleen. :yep: Tässä vaiheessa alkoi jo nälkä vähän kurnia, mutta onneksi olin varannut proteiinipatukkaa juuri tällaisia tilanteita varten käsilaukkuuni. Joten patukkaa suuhun ja pihalle! Siellä odottikin pyörryttävän komea sulho saketissaan, tukka sudittuna upeaksi koristellun hääautomme vieressä! :faint: Sulho tuli minua vastaan, ja ilmeestä päätellen minunkin ulkonäkö miellytti kovasti herran silmää; leuka meinasi muruselta loksahtaa kun astelin puvussani portaat alas kadulle! :clap: Olo oli muutenkin kuin julkkiksella, kun japanilaiset turistit ottivat kuvia meistä joka puolelta. Autoon kun päästiin, meille vilkuteltiin joka kadun kulmassa kuin kuninkaallisille ikään, mikä oli ihan huippu hauskaa! :D

Suunnattiin ennen kirkkoa sitten ottamaan viralliset potrettikuvat, ja vaikka koko päiväksi oli luvattu sadetta, ei tippaakaan tullut. Meillä oli kaksi kuvaajaa, jotka keksivät mitä ihanampia kuvauspaikkoja ja tilanteita, tuli heti fiilis että saadaan varmasti hienoja kuvia! Tässä muutama esimerkki:
Kuva
Kuva
Kuva
Tämä varmaan virallinen hääkuvamme:
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 14:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kirkko

Koska olimme aikataulusta noin puolisen tuntia my√∂h√§ss√§, saatiin kuvaukset purkkiin vasta n.15 minuuttia ennen kirkkoa. Kuitenkin meit√§ ennen oli toinen vihkiminen (oli muuten julkkish√§√§t, Joonas Hyt√∂nen oli bestmanin√§ ;)), joka vasta alkoi olla lopuillaan kun kurvattiin kirkon pihaan. Jotta vieraat eiv√§t p√§√§sisi kurkistelemaan meit√§ autoon, p√§√§tettiin kuskin kanssa ajella viel√§ hetkeksi kirkon pihalta pois oottelemaan. Siin√§ vaiheessa alkoi todella J√ĄNNITT√ĄM√Ą√ĄN! :nuts2: :panic: Sulho k√§vi viel√§ hermosauhuilla ja min√§ yritin rauhoittaa itse√§ni hyr√§ilem√§ll√§ lastenlauluja ja puristamalla Sulhon k√§tt√§ kuin hengenh√§d√§ss√§. Oli niin j√§nnitt√§v√§√§ n√§hd√§ vilaus auton ikkunasta kaikista l√§heisist√§ ihmisist√§ pukeutuneena ykk√∂siin, ihan vain meid√§n h√§it√§ juhliakseen! :gent: Odotus tuntui tunnilta, mutta varmaan viiden minuutin p√§√§st√§ ajettiin takaisin kirkon pihaan, ihan sakastin ovelle, ja ison sateenvarjon suojissa luikahdettiin sakastiin. Siell√§ odottikin kaasot ja bestmanit, isk√§t, morsiuslapset ja √§itini. <3 :grouphug: Oltiin Sulhon kanssa ihan j√§nnittynein√§, minua ihan heikotti! Halasin sitten isk√§n kanssa, ja kysyin mit√§ h√§n piti upeista tekoripsist√§ni, johon h√§n mustan huumorin miehen√§ vastasi, ett√§ ‚ÄĚihan perseest√§.‚ÄĚ :lmao2: Repesin nauramaan, ja l√§pp√§sin isk√§√§ olkavarteen. Kummasti silti rentoutti kunnon nauru!

Pian pappi ilmoitti, ett√§ morsian ja is√§, sek√§ kaasot, bestmanit ja morsiuslapset voivat siirty√§ kirkon eteiseen, sulhon j√§√§dess√§ papin kanssa sakastiin. Min√§ kipsuttelin syd√§n kurkussa is√§n k√§sipuolessa eteiseen, sen verran j√§nnitti ett√§ humina vain k√§vi korvissa. Sulho oli hermostuksissaan kiert√§nyt ympyr√§√§ sakastissa ja juonut suoraan kannusta vett√§, kun tyhji√§ laseja ei ensih√§t√§√§n l√∂ytynyt. Sitten olikin kaasojen ja bestmanien aika siirty√§ paikoilleen. Kirkko hiljeni, kun nelj√§n arvokkaan henkil√∂n jono k√§veli p√§√§k√§yt√§v√§√§ ja asettui alttarin molemmin puolin. Sitten Sulho k√§veli paikalleen papin kanssa yht√§ matkaa. Sitten alkoikin Kuulan h√§√§marssin ensis√§velet soimaan kumeana kirkon holveissa. Tarrasin is√§ni k√§sipuoleen tiukemmin, kuiskasin ett√§ ‚ÄĚpid√§ sitten pystyss√§, jos meinaan py√∂rty√§‚ÄĚ ja l√§hdimme k√§velem√§√§n alttarilla odottavaa Sulhoa kohti, per√§ss√§mme rakkaat siskon lapseni k√§si k√§dess√§ tallustaen. Olin yht√§ hymy√§, koskaan en varmaan ole niin paljon tuntenut iloa kuin sill√§ hetkell√§! :happy: Is√§n vieress√§ k√§velless√§ tuntui hyv√§lt√§, vieraat hymyiliv√§t aitoa hymy√§ ja komea Sulho odotti muutaman askeleen p√§√§ss√§. Taisin v√§h√§n kiirehti√§ askeleissani, kun isk√§ jossain vaiheessa tokaisi, ett√§ ‚ÄĚel√§ hiih√§!‚ÄĚ :D
Kuva
Pian olin jo rakkaani kohdalla, ja käsi kädessä siirryimme alttarille.

Seremonia oli todella kaunis, ja pappi puhui hyvin. Minut valtasi √§√§rett√∂m√§n rauhallinen ja onnellinen olo, kun kuuntelin korva tarkkana papin kauniita sanoja ja ohjeita yhteist√§ el√§m√§√§ varten. Erityisesti mieleeni j√§i hieno puheenvuoro: ‚ÄĚOlette taannoin lausuneet toisillenne eritt√§in merkitt√§v√§n sanan: Tahdon. T√§m√§ sana on t√§rke√§ siksi, ett√§ joskus tulee hetki√§ jolloin ei ole taitoa rakastaa. T√§ll√∂in tarvitaan juuri tahtoa.‚ÄĚ Sulho oli koko seremonian ajan hyvin liikuttunut ja j√§nnittynyt, tunsin h√§nen syd√§mens√§ ly√∂nnit h√§nen k√§dess√§√§n asti. <3 Oma syd√§meni oli melkein pys√§hty√§, kun rakkaani lausui minulle silmiini katsoen varmalla √§√§nell√§: Tahdon.
Virren aikana (Herra Kädelläsi) minäkin puhkesin kyynelin, virsi kaikui niin kauniina ja herkkänä kirkon holveissa. :( Sormuksen pujottaminen sujui ongelmitta ja pusukin saatiin vaihdettua.
Kuva
Viel√§ kun seremonian lopuksi Sulhon set√§, t√§ti ja serkku soittivat oboella, pianolla ja viululla √§√§rett√∂m√§n kauniisti Mi Mancherai ‚Äďaarian, oli tunnelma juhlava kuin Prinsessa Victorian h√§iss√§ konsanaan!
Kuva
Kun astelimme ulos kirkosta vastasiunattuna avioparina täynnä onnea, aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta!
Kuva
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 14:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juhla

Vieraat siirtyivät suoraan juhlapaikkaan Levinin Kellariin, kun me sillä välin ajelimme upealla hääautollamme ympäri kaupunkia kuohuviiniä nauttien. Pysähdyimme taajamaan ottamaan muutamia kuvia ja tuntematon mummo rähjäisissä verkkareissaan tuli tuomaan meille juuri puusta poimittuja omenoita! <3
Kuva

Juhlapaikka näytti upealta, juhlapaikan väki oli tehnyt upeaa työtä!
Kuva
Kun saavuimme juhlapaikalle, vanhempamme seisoivat jo onnittelumaljat kädessä sisällä vieraiden istuessa paikoillaan. Meillekin tuotiin skumppalasit käteen ja Sulhon isä piti lyhyen tervetuliais- ja onnittelupuheen. :cheers: Ennen ruokaa kaasot pitivät vielä huiskutusleikin, jonka kysymykset he molemmat olivat unohtaneet matkasta! :? Leikki kuitenkin sujui ihan mukavasti, ja hassuinta oli huomata, että mummoja myöten melkein kaikki olivat juhlineet meidän kanssamme aamuyöhön asti! :D Bilehäät tästä päätellen siis tiedossa. :clap:

Ruoka oli ihan mielettömän hyvää, vaikka jännityksessäni en kauheasti tajunnutkaan syödä. Ihan jälkeenpäin harmitti, että olin vain yhden annoksen syönyt sitä herkkuruokaa! :food: Monet vieraat kehuivat ruokaa äärimmäisen hyväksi, vaikka taisi joku hieman kuitata, että taitaa morsiuspari olla valkosipulin ystäviä! Onneksi vieraissa ei ollut ketään, joka ei valkosipulista pitäisi, päinvastoin! :D
Kuva
Ruoan jälkeen oli sitten vuorossa puheet. Ensimmäisenä puhui isäni, omaan hassuun tyyliinsä. Puheessa päiviteltiin, miten erikoisesta hämytytöstä tuli kirjanpitäjä, mitä ei ikinä oli voinut kuvitella ja varoitettiin sulhoa, että tyttö on yllätyksiä täynnä. :evil: Kuulemma isä oli alun perin ollut kovin järkyttynyt tästä nykyisestä harrastusvalinnasta eli tankotanssista, mutta onneksi selvisi että ihan akrobaattisista tempuista olikin kyse eikä strippauksesta! :D

Sitten olikin Bestmanien puheen aika, mihin yllätyksekseni osallistui molemmat veljekset! Pääosin puhui kuitenkin Bestman T, joka todella yllätti uskomattoman hyvällä puheella! Hän kertoi, miten molemmat olemme todella hyviä ystäviä hänelle ja miten jokaisen pitäisi ottaa mallia meidän ennakkoluulottomuudesta uusia ihmisiä tavatessamme; se mikä aluksi näyttää mahdottomalta yhtälöltä, saattaa muuttua mahtavaksi parisuhteeksi. :hug: Puhe sai valtaisat aplodit vierailta ja sitten olikin vuorossa minun jännittämäni hetki; laulu Sulholle.
Kuva
Jännitystäni ei kuulemma huomannut, ja laulu oli monen mielestä aivan ihana, vaikka itse en täysin tyytyväinen ollutkaan. Huomasin kyllä, että melkein kaikki pyyhkivät silmiään viimeistään kertosäkeen kohdilla, kun sanat menivät näin:
sinä vain, sinä vain,
saat mut luottamaan,
meillä on aikaa.
Sinä vain, sinä vain,
saat mut uskomaan,
että mä kelpaan.

Aluksi katsoin, että Sulho vaan jutteli Bestmanin kanssa kun lauloin, :nyyh: mutta pian sain kuulla, että Sulho oli itkenyt niin paljon, että BM oli hakenut hänelle nenäliinoja ja taputtanut lohduttavasti olalle. :kiss:
Kuva

Pian laulun jälkeen päästiinkin sitten leikkaamaan kakkua, ja polkaistiin täysin samaan aikaan, vaikka molemmille oli juuri annettu neuvoja miten polkaisukisan voittaa. Naureskeltiin vain, että meillä on pesunkestävä demokratia, joka asiasta pitää järjestää äänestys.
Kuva
Kakku oli mielettömän herkullista, juuri sellaista kylmää juustokakkua vadelmamelballa, mitä mä rrrrrakastan, slurps! Tässä vaiheessa otinkin sitten takaisin sen hannailun pääruoan kanssa ja söin pokkana kaksi palaa herkkukakkua. :nod:

Hääkakun ja kahvien jälkeen oli vuorossa valokuvausvartti, jolloin toivottiin kaikkien vieraiden tulevan ulos ja otettiin niitä virallisia perhepotretteja niinkuin niitä epävirallisempiakin otoksia. Kauniita kuvia saatiinkin, tässä muutama:
Kuva
Kuva

Tunnelma oli juhlissa juuri niin rento kuin toivottiinkin! Puheensorina oli v√§lill√§ niin kova, ett√§ kaasoilla oli ty√∂n ja tuskan takana saada ihmisten huomio tarvittaessa; mik√§√§n lasin kilisytt√§minen ei kuulunut mihink√§√§n, joten onneksi juhlapaikalla oli lainata lehm√§nkello t√§h√§n tarkoitukseen! :D V√§lill√§ sek√§√§n ei saanut porukkaa hiljenem√§√§n, ja kun oon joskus ollut hetken cheerleaderin√§, niin min√§h√§n olin se ainut jolla oli tarpeeksi kantava √§√§ni. Esimerkiksi h√§√§valssia ennen vain minun huutoni: ‚ÄĚH√Ą√ĄVALSSIN AIKA!!!‚ÄĚ sai aikaan hiljaisuuden, mutta my√∂s iloista naurua! :lmao2:

Jo ruokailusta lähtien meillä oli bändi soittamassa taustalla, mikä lisäsi rentoa fiilistä. Ruokailun aikana bändin pianisti soitti jazzia yksinään, mutta jo kahvien aikana koko bändi soitti rauhallisia blues ja jazz-biisejä ihmisten iloksi. Häävalssi meni oikein ihanasti, vaikka Sulhoa se kovasti jännittikin. :dance: Välillä oli pientä sekoilua rytmissä, mutta saatiin siitä onneksi aina uudelleen kiinni. Fiilis oli aivan ihanan rakastunut koko tanssin ajan, ja vieraat olivat yllättyneitä biisivalinnasta, joka oli Metallican Nothing Else Matters.
Kuva
Kuva
Häävalssi päättyi upeaan taivutukseen, joka sai aikaan mahtavat aplodit! :thx:

Toisen valssin piti olla perinteiden mukaan ns. vanhempien valssi, mutta vieraat olivatkin niin halukkaita tanssimaan, että heti häävalssin jälkeen oli lava täynnä jos jonkinlaista valssaajaa! Tämä ei meitä haitannut, pääasia että ihmiset viihtyivät ja tunnelma oli kohillaan. Alkoi varmasti tuo alkomahoolikin jo potkia monella, meillä ei kuitenkaan juomista sniiduiltu. Se kyllä huomattiin, sillä jotkut olivat sitten ihan töttöröö loppuillasta, kuten esimerkiksi enoni (joka harvoin edes juo mitään), mutta ei se onneksi haitannut kun kukaan ei ruvennut mellastamaan tms. Pitivät hauskaa vain hieman vauhdikkaammin! :yep:
Kuva

Muutamia leikkej√§kin oli illemmalla; kaasoni L oli kysellyt meilt√§ etuk√§teen kysymyksi√§ (kuten ‚ÄĚmik√§ oli Sulhon lempikouluaine?‚ÄĚ),jotka esitettiin nyt toiselle ja oikeista vastauksista sai sitten pusun, Brunbergin pusun t√§ll√§ kertaa! Melkein kaikkiin osattiin vastata oikein, ja aivan ihana juttukin tuli esiin; Sulholta oli kysytty, mist√§ pit√§√§ minussa eniten, ja Sulho oli vastannut, ett√§ siit√§ etten m√§ ikin√§ j√§t√§ toista pulaan. Voi mun raksua, aaawww! <3 <3 :hali:
Kuva
Illaksi Kaaso A oli järkännyt meille ihanan lahjan; paikalle ilmestyi kolme nuorta naista, joista yksi asettui pianon ääreen. Yhdessä he sitten lauloivat Johanna Kurkelan Rakkauslaulun. Sanat on Paula Vesalan, ja mä olen suuri PMMP:n sanoitusten fani! Kyllähän tuo esitys sai sekä minulle että Sulholle jälleen kyyneleet silmiin, etenkin laulun tämä tietty kohta osui ja upposi:
:(
En pidä kiinni, en työnnä sua pois,
ja pyytämättäkin tahtoisit jäädä.
Tänään ei satanutkaan,
vaikka taivas on ollut painava pitkään.

Ilta jatkui pitkään bändin tanssittaessa porukkaa, ja tarjolla oli vielä iltapalaa naposteltavaksi.
Kuva
Booli oli todella hyvää, mutta ei kuitenkaan liian vahvaa; itse join useamman lasin boolia, mutta en onneksi tupsahtanut kuin pikkuiseen iloiseen hiprakkaan! Kännissähän ei morsiamen sovi olla, eikä kyllä sulhonkaan. Eikä onneksi ollutkaan! ;)
Illan edetessä heitettiin vielä hääkimppu (tai siis heittokimppu) ja sukkanauha. Päätettiin hoitaa nämä ohjelmanumerot sisällä, kun kuitenkin ulkona oli jo sen verran vilpakka. Matalasta katosta johtuen tempasin tietysti kimpun suoraan kattoon, :doh: mutta Sulhon näpsäkkä serkkutyttö oli ensimmäinen joka nappasi sen sitten maasta. Sukkanauhasta käytiin hieman kovempi taisto, ja loppujen lopuksi sukkanauha komeili yhteisen ystävämme käsivarren ympärillä. :clap:
Kuva Kuva

Ainut harmittava vastoink√§yminen tapahtui, kun DJ:n piti nousta lauteille. Eik√∂s yksi juhlapaikan piuhoista ottanut jotain h√§ikk√§√§, ja √§√§ni alkoi kiert√§m√§√§n korvia vihlovasti! :shock: Sulho, muutama miesvieras ja Dj yrittiv√§t asiaa ratkaista, mutta ei onnistunut. Todenn√§k√∂isesti piuha oli rikki, eik√§ uutta siihen h√§t√§√§n saatu.:nyyh: Kun t√§m√§n tiedoin sain, nappasin takin p√§√§lleni ja juosta kipaisin k√§mpille ja kahmaisin kassillisen CD:it√§ kainaloon! :idea2: √Ąiti olisi kauheasti halunnut l√§hte√§ asiaa hoitamaan, mutta tiesin ett√§ itse asia tulee nopeiten hoidettua, harva kun juoksee juhlamekossa ja korkkareissa yht√§ lujaa kuin meik√§l√§inen! :D Pian palasinkin juhlapaikalle ja saatiin k√∂yh√§n miehen disco pystyyn ihan omilla CD:ill√§. Onneksi pieni osa vieraista oli jo t√§ss√§ vaiheessa l√§htenyt ja ne jotka olivat j√§ljell√§, olivat hyviss√§ fiiliksiss√§ ja sen verran jo hiprakassa, etteiv√§t asiaa v√§ltt√§m√§tt√§ edes huomanneet. :cheers:
Minä harmittelin asiaa vielä seuraavana päivänä, mutta näin jälkikäteen ajatellen kenelläkään tuskin jäi huono maku meijän häistä! Niin paljon ollaan kiitosta saatu, että CD-musa näköjään riitti sitten loppuillaksi taustamusaksi. Kertaalleen käytiin joraamassakin serkun ja kaverin kanssa :egy:, mutta pääosin viimeinen tunti meni kavereiden kanssa jutellessa, nyt kun oli siihen viimein aikaa.

Pian olikin valomerkin aika ja aika vieraiden siirty√§ Porvoon y√∂el√§m√§√§n ja meid√§n h√§√§parina h√§√§y√∂nviettoon. Y√∂ oli pimentynyt ja pakolliset onnea tuovat pisarat tulivat taivaalta, joten sain ottaa k√§ytt√∂√∂ni viel√§ varta vasten hankitun valkoisen sateenvarjon. Sulho halusi viel√§ k√§yd√§ vajaa vuosi sitten pois nukkuneen vaarinsa haudalla, joten Sulhon is√§ ajoi meid√§t hautuumaalle. Oli uskomattoman koskettava ja juhlallinen tunne seisoa pilkkopime√§ll√§ hautausmaalla h√§√§puvussa rakkaani k√§sipuolessa, kun Sulho lausui haudan √§√§rell√§: ‚ÄĚVaari, m√§ tein sen.‚ÄĚ :( :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 14:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääyö

Tämän jälkeen suuntasimmekin suoraan upeaan Cafe Helmen sviittiin, ja avattiin meille varattu skumppapullo ja juteltiin ihanasta päivästämme. :cheers:
My√∂s n√§lk√§ alkoi kurnia jossain vaiheessa, jolloin piti k√§√§nty√§ minibarin puoleen ja napata sipsej√§ masun t√§ytteeksi! :D Oltiin kauhean onnellisia ja nautittiin toisistamme aamuy√∂n tunneille asti ;), kunnes uni voitti. Aamupalalle meid√§n her√§tettiin hennolla koputukseen makkarin oveen ja sanoilla: ‚ÄĚAamiainen olisi nyt katettu!‚ÄĚ. Hetken aikaa viel√§ makoiltiin toistemme kainalossa, kunnes jaksettiin vet√§ist√§ hotellin kylpytakit niskaan ja tepastelimme nauttimaan aamupalaa pelk√§st√§√§n meille varattuun aamupalahuoneeseen. Tarjolla oli ihanaa haudutettua teet√§, kahvia, omeletit vuohenjuustolla ja kasviksilla, vastaleivotut s√§mpyl√§t tomaatti-salaatti-brie-juustot√§ytteell√§ ja muffinssit kinuskisyd√§mell√§. Ihanaa! :faint:
Kuva
Kuva
Iltapäivä kolmeen astiin saatiin viettää sviitissämme toistemme seurasta nauttien ja edellistä päivää muistellen. :kiss: Tässä vaiheessa alkoi jo ymmärtää, että me olemme nyt mies ja vaimo, ja sen tuntui älyttömän hyvältä. <3 Kotiin päästyämme aloimmekin samoin tein pakkaamaan häämatkaa varten. Malesia ja kahden viikon todella tarpeeseen tullut loma odotti, mutta se onkin sitten jo toinen tarina! :)

<3Meillä oli ihanat itsemme näköiset häät ja olimme koko päivän ihan mielettömän onnellisia! Koskaan en varmaan ole ollut niin rakastanut Sulhooni kuin tuona upeana elokuisena päivänä! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 14:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Saakos tätä jo kommentoida!? :o

Aivan mielettömän ihana hääpäiväkertomus ja ihan superupeat häät!!!! :clap: :faint: :bounce:
Olet ollut kyllä ihan uskomattoman kaunis morsian! Kampaus, meikki ja puku sopivat sinulle niin hyvin :)

Ja tuo juhlapaikka oli kyllä todella hieno ja tyylikäs paikka! Muutenkin hääjuhlanne kuulosti juuri semmosilta missä on varmasti todella hauskaa olla vieraana :wink:

ONNEA VIEL√Ą TODELLA PALJON!!!! <3

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 15:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juu, saa kommentoida! :)

Kiitos HannaNeiti ihan mahottoman paljon!! :girl: Sellaset juhlat haluttiinkin, että vieraat viihtyy, ja uskoisin että tähän tavoitteeseen päästiin! :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.10.2010 16:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olet niin kaunis! Ihana hääpäivä teillä on ollut! <3

Ihan mahtavaa että lähdit itse hakemaan niitä levyjä ja juhlat jatkuivat! :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.10.2010 17:00 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Ihanat häät teillä on ollut, juuri tuollaiset rennot ja rakkaudentäyteiset tilataan kiitos meillekin! :D Ihana tuo teidän isän "elä hiihä". Myös hetki hautausmaalla kuulostaa todella koskettavalta, sellaiselta joka varmasti surullisessa kauneudessaan jää mieleen. Onnea yhteiselle taipaleellenne (sitäkin tarvitaan)!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.10.2010 17:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi miten ihanalta kaikki näytti ja kuulosti <3 Onnittelut vielä avioparille :)

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.10.2010 22:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulla tuli monta kertaa itku kun luin teidän hääpäivästänne! :( Aivan ihanan kuuloiset häät on teillä olleet! :faint: Näytätte kuvissa niin onnellisilta ja rakastuneilta! <3

Onnea teille yhteiseen tulevaisuuteen! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.11.2010 11:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Daleen: Voi kiitos! :oops: Ihana päivä oli tosiaan, vieläkin muistelen sitä melkein päivittäin. <3

Teiks: itsekin on tullut naureskeltua tuolle iskän kommentille! :D Ja kyllä, hautausmaareissusta jäi koskettava muisto, siinä jotenkin kulminoitui se, miten tärkeä hetki avioituminen lopulta oli myös Sulholle.

Jemppi: Kiitos!! :girl:

Terei: Kiitos, ihana kuulla että kertomus kosketti! :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 16.08.2018 02:31