* UKK    * Etsi

Tänään on 16.08.2018 02:33

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.06.2004 15:34 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Hei kaikki kanssasisaret, tässä KYSYMYS:

Pitääkö polttaripäivän olla morsiamelle yllätys? :?

Yleensä kai nykyisin polttarit pyritään järjestämään salassa.

Sulhon todennäköinen polttaripäivä on miedän kaikkien asianosaisten tiedossa, koska sulhasella on silloin kesäloma ja mulloin hän ei yrittäjänä voi osallistua yöriekkumisiin.

Morsian puolestaan tietää, että minä eli kaaso eli polttareiden järjestäjä olen paljon poissa ja että heinäkuu on jo aika täynnä ohjelmaa kaikilla. (Häät 11.9.)

Eli, polttarit pidettäneen elokuussa. Jos elokuussa on 5 viikonloppua, niin ei kai ole kauhean vaikea morsiamen arvata lopulta, milloin häntä on tarkoitus ns. yllätyksenä kuljettaa johonkin juhlimaan.

Ja jos morsimaikku kuitenkin arvaa, niin onko alunperinkään järkeä yrittää järkätä juhlia "salaa"??? :o

Kysyn vaan. Ja odottelen teidän muiden mielipiteitä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.06.2004 11:56 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Ei polttaripäivän välttämättä tarvitse olla salassa. Minusta ainakin on tärkeämpää, että ohjelmassa on muita yllätyksiä kuin päivä. Meillä kävi niin, että polttareille on käytännössä yksi mahdollinen viikonloppu, joten arvailunvaraa ei paljoa jää.

Jos polttaripäivän voi arvata etukäteen, siitä on ainakin se etu, että mitkään hääparin omat suunnitelmat eivät mene mönkään. Mielestäni paljon kurjemaa olisi se, jos pari olisi suunnitellut jotain yhteistä kivaa tekemistä ja sitten toinen lähtee polttareille ja toinen jääkin kotiin nyhjäämää, paitsi jos polttarit ovat saman päivänä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2004 14:59 
Poissa
Kaaso
Kaaso

No noinhan minäkin sitä vähän ajattelin. Kai ne polttaritkin voidaan tehdä juhlakalun omien toiveiden mukaisesti.

Toinenkin kysymys olisi kaikille :?: :

Kun polttareihin kokoontuu iso ja sekalainen joukko väkeä, onko kokemuksia siitä, miten saada porukka viihtymään yhdessä? Ainakin meille on polttareihin tulossa morsiamen ystäviä eri piireistä, eivätkä kaikki tunne toisiaan ennalta. :roll:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.06.2004 12:02 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Heips vaan! Minä olen kaasona ensimmäistä kertaa ja meitä on tosiaan kaksi. Polttarikalu ei halua pukeutua eikä myydä mitään, joten olemme sitten kehitelleet edes jotain päänmenoksi. Aamulla kuohuviinille, sen jälkeen uimarannalle (meren) josta joutuu sitten uiskentelemaan siideripulloja. Samaisessa paikassa piknik-aamiainen. Sen jälkeen siirrymme saunomaan, saunatilassa järjestetään "sexikemut". Kemujen jälkeen morsiamen saunottamista ja hemmottelua, hohtokeilausta ja syömään hyvin ravintolaan. Viimeiseksi sitten Helsingin yöelämään. Polttarit ovat 10.7 ja häät 31.7.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.06.2004 12:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pikku-Sisko

Kannattaa varmaan sähköpostailla polttariporukan kanssa etukäteen. Mun omia polttareita varten oli tehty vieraskirjatyylinen kotisivu ja kaverit kävi siellä juonimassa polttareista. Silleen olivat sitten vähän enemmän tuttuja polttaripäivänä, jonka tosiaan huomasi välittömänä tunnelmana heti alusta.

Me ollaan ajateltu jos veis hääparin (tulossa yhteispolttarit) Zorbaamaan ja koko porukalla parin tunnin tanssikurssille. Onko kellään tästä Zorbaamisesta kokemusta?

- Probono

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.06.2004 15:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Memma, toi munakelloidea on tosi hyvä :clap: Lainaamme sitä jos sopii!

Me ollaan ajateltu, että morsian myisi lääkepurkkeja "vaivaan kuin vaivaan". Hän on sen tyyppinen, että se sopii ammatin ja luonteen puolesta hyvin.

Vai onko nykyään ihan kaikki myyminen "epäsopivaa"? :o

Vinku

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.06.2004 18:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Myyminen ei oo yhtään epäsopivaa vaan ihan hauskaa jos sopii morsiamen luonteeseen :) Mä voisinki lainata tota "lääkettä vaivaan ku vaivaan" ideaa, jos ei haittaa! Morsian kun on terveydenhoitoalalla! Eipä vaan tullu taas itselle mieleen.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.07.2004 10:25 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Heissan kaikki :bye:

Vietimme polttareita lauantaina, ja koko päivän kestäneestä kaatosateesta huolimatta meillä oli oikein hauskaa :D Päivä alkoi, kun veimme morsiamen ratsastustunnille, mikä oli hänelle oikein mieluisa yllätys. Tosin takamus oli illalla mustelmilla :yep: Tallilta matka jatkui Serenaan, missä oli myöskin hupaisaa. Erityisesti ulkoliukumäkiä kannattaa testata sateessa :clap: Kaikille vinkiksi: yhteinen uintiretki tai jokin vastaava saattaa olla mukavampaa kuin hemmotteluhetki morsiamelle, jos muilla ei ole mitään ohjelmaa siksi aikaa.

Sitten söimme pikniki, joka tosin sään vuoksi siirtyi sisätiloihin. Piknikin jälkeen puimme morsiamen vanhan ajan opettajaksi, ja leikimme mm. sampanjaa ja vaahtokarkkeja -leikkiä, joka löytyy tuolta polttarileikit-osastolta. Illalla baarissa morsian sai huvitella keräämällä avioliitto-ohjeita ja jakamalla karkkia palkkioksi ohjeiden antajille.

Kokonaisuudessaan polttarit onnistuivat oikein hyvin, ja tunnelma oli sateesta huolimatta huipussaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.07.2004 15:31 
Poissa
Kaaso
Kaaso

:bye: Hei Memma kerro,

miten järjestitte ratsastustunnin kustannuspuolen, eli:

pääsikö koko poppoo orhin selkään ja maksoiko kukin oman osuutensa?

Tuo kuulostaa kivalta, onnistuisikohan meidän polttareissa...?!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2004 07:34 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Hei PikkuSisko :bye:

Järjestettiin ratsastus niin, että vain morsio ratsasti, kun koko muu porukka oli hepoille allergista :sick: Maksoimme hänen tuntinsa sitten porukalla. Vinkiksi sanon vielä sen verran, että jos haluatte varata ratsastustunnin, ettekä halua mitään polttarierikoispalveluksia, niin polttareista ei kannata mainita mitään. Oli nimittäin todella vaikeaa löytää talli, joka suostui ottamaan meidät vastaan, vaikka halusimme tosiaan vain morsiamen pääsevän tunnille mukaan, emme odottaneet mitään erikoispalveluja, ja morsian oli ollut hevosen selässä ennenkin :auts: Eli jos on ratsastustaitoista porukkaa ja tahdotte vain tunnille mukaan, niin olkaa polttareista hiljaa tai puhukaa vaikka synttäriyllätyksestä :fiiu:

Ratsastusmahdollisuutta kannattaa myös kysellä ajoissa, koska joillakin talleilla ei ole kesällä ollenkaan tunteja, vaan ainoastaan leirejä ja kursseja.

Tsemppiä suunnitteluun! Koska polttarit muuten ovat?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2004 11:50 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Ai niin, mun pitäisi kai tietää tuokin parhaiten... :sweat:

Tässä on kesäkuu mennyt ohi ihan itsekseen, enkä ole saanut mitään tehtyä polttareiden eteen. Luultavasti ne ovat la 28.8, tai siis silloin mulle sopisi. Oikeastaan mulle ei taida käydä edes mikään muu viikonloppu...

Häät ovat 11.9., joten sitä ennen ne on kai pidettävä :wink:

Vähän ryhtiä kaivattaisiin tähän minun toimintaani.. Onkohan olemassa termiä kaason kokemalle hääuupumukselle? :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2004 12:04 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Hääuupumus on ihan käypä termi :( Mutta varo ettet stressaannu liikaa, häiden ei kai ole tarkoitus uuvuttaa kaikkia. Sano vain reilusti, jos et jaksa, kyllä morsian sen varmaan ymmärtää. Ja jaa polttarivalmisteluja vain reilusti muillekin. Kaikki ei ole sinun vastuullasi, vaikka kaasona oletkin! Opin ainakin itse polttareita järkätessäni sen, että muilta osallistujilta ei kannata nätiti kysyä: kuka tekisi tämän ja tämän, sillä kukaan ei takuulla ilmoittaudu... Jaat vain julmasti hommat :wink:

Ja muista välillä nukkuakin :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2004 12:12 
Poissa
Kaaso
Kaaso

No, täytyy tunnustaa että se uupumus ei ole tullut järjestelyistä, en nimittäin ole tehnyt juuri mitään so far. :doh:

Lähinnä olen alkanut uupua häistä puhumiseen, tuntuu että kun on niin pajon omiakin töitä niin ei sitten oikein jaksaisi keskittyä ajattelemaan koko juhlaa.

Ehkä tänään pitäisi alkaa soitella polttareihin kutsuttaville tyypeille (niin, en siis ole edes ilmoittanut kenellekään edes ajankohdasta!) :oops:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2004 13:28 
Poissa
Kaaso
Kaaso

√Ąl√§ ole huolissasi PikkuSisko, kyll√§ h√§ihin v√§lill√§ saakin v√§sy√§. Jos jatkuva h√§√§pulputus h√§iritsee, niin kannattaa muistuttaa itse√§√§n, ett√§ kyseess√§ on morsiamen ja sulhasen suuri ja ainutlaatuinen p√§iv√§ :kiss: Se ainakin helpottaa minua, jos alkaa tuntua silt√§, ett√§ voi herranjestas, mit√§ sill√§ kartongin v√§rill√§ on v√§li√§ :)

Mutta en kuormita polttariketjua tällä aiheella enempää, perustetaan vaikka hääuupus/kyllästymisketju, jos siltä tuntuu :D Usko pois, kyllä ne polttarit jotenkin järjestyvät, onhan sinulla vielä aikaa! Todennäköisesti kaikille jää ihan kivat muistot, vaikka kaikki ei aivan täydellisen nappiin menisikään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.07.2004 21:20 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Heippahei!

Jigglipuhvi, minkä kokoinen se tekemäs Minnipuku on?? Toi morsio jolle kaasoilen, on meinaan kerran koko illan jankannu haluavansa olla Minni Hiiri (ja ihan oikeasti, silloin ei ollu häistä saati polttareista vielä tietoa :D )

Ja sit AUTTAKAA!!! Häät on 5.2.2005 ja polttarit näin ollen toden näköisesti tammikuussa... helppohan sitä on kesäpolttareihin toimintaa keksiä, mut mites talvella :o keli kun voi olla mitä tahansa +5 asteesta -30pakkasta...

Vähän kärsii tuo kylällä pukeutuneena kierrättäminen ja myyminen yms. perinteinen... ja muutenkin tahtoisin järjestää jotain todela räväkkää :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.07.2004 11:39 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Miten sopisi talvipolttareihin laskettelu tai vaikka koiravaljakolla ajelu? Kovalla pakkasella tosin mikään ulkonaoleminen ei ole kovin miellyttävää :o

Yksi hyväksi osoittautunut ratkaisu oli ainakin meillä tuo vesipuisto: kaikilla oli kivaa, ja vauhtiakin riitti. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.07.2004 12:26 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Yhtenä aattelin, et jos hommais jonku komean miehen antaa yksityistuntia lumilautailussa :D oon kokeillu joskus ite ja kivaa oli... Tosin persus oli viikon kipee...

Sit Klaukkalassa on olu ennen sellanen Snow Tubing-mäki, eli isoil renkail lasketaan tuhatta ja sataa...se ois kiva mut jos ei ole ollut tarpeeks lunta ja pakkasta ni ei sitä sit ole :? Kaikki on niin keleistä kiinni... :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.07.2004 13:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä menin viime talvena naimisiin, joten mulla oli talvipolttarit. Saunottiin ja kierittiin tietty lumessa, olin auraustraktorin kyydissä ja hohtokeilattiin. Loppuillaks mentiin baareihin, joissa myin lemmenjuomaa (limsaa)taskumatista ja suoritin pieniä tehtäviä. Oli tosi hauskaa :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.08.2004 11:52 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Heips,
Rupesin tässä miettimään, että jos pitäiski talvihäiden polttarit jo tässä syksyllä :o Ei ainakaan morsian arvais mitään ja ois enempi mahdollisuuksiakin... Morsian puhui niin innoissaan benji- ja laskuvarjohypyistä tossa viikonloppuna, että olisi kiva järjestää jompikumpi...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.08.2004 09:21 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Minä meinasin viedä morsiammen nuutittamaan. Sanoo harvalle mitään, mutta kotipaikkakunnallamme kaikki lapset nuutittavat tietyssä iässä ja Nuutinpäivä on sopivasti kuukautta ennen häitä (=kuvat ehtii kehittää ja lyödä kansiin). Suurin osa kaveriporukasta on morsiammen lukiokavereita ja siis tietävät tavat.

Tällä kertaa koko porukka pukeutuu samanhenkisesti, morsiammen pukuun vain panostetaan enemmän. Tuolla Amoriinin sivuillakin kerrotaan, miten kaaso kierrätti morsianta täydentämässä kapioitaan. Ja polttarisivuilla (vai oliko se hääleikeissä) taas kerrotaan, mitä esineitä voi antaa morsiammelle avio-onnen takeeksi (tulitikut, esiliina, suolaa, sokeria...). Koko porukka siis kiertää edeltäsovituissa taloissa nuutittamassa ja palkaksi taloista morsian saa näitä tarve-esineitä. Pukeutumisen teemana on tuo aika, jolloin morsiammen kapioita täydenneltiin, eli pitkät hameet, huivit päässä (ja harteilla), esiliinat... Aivan erilaiset polttarit siis.

Päivällä morsian haetaan arkiaskareistaan, mennään yhdessä vaikka jonnekin päiväjumppaan tms, syödään pikkuisen ja siirrytään toiselle paikkakunnalle. Nuutitus ja sen jälkeen sauna ja syöminen (jonka ilmeisesti kaaso ja äiti valmistavat). Tarttee sitten katsoa, siirytäänkö vielä jonnekin humputtelemaan, vai onko tunnelma sellainen, että keskinäinen jutustelu ja paluumatka on riittävä ohjelma. En halua, että päivästä tulee mikään älytön remu-päivä, vaan sellainen mukava päivä yhdessä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.09.2004 21:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuo nuutittaminenhan kuulostaa ihan mukavalta. :clap:
Ainakin jotain erilaista.
Meilläkin juhlakalu saa navettamekon päälle, huivin päähän ja sitten hän talouskoulun käyneenä saa näyttää taitonsa "talliharjoittelussa". Siihen kuuluu mm. vuohen lypsyä, lannan luontia ja sian rasvausta. Saas nähdä kuinka kaikki tämä onnistuu...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.09.2004 18:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kaasonen kirjoitti:
Hei kaikille :bye:

Olen kaaso joka järjestää polttareita toukomorsiamelle. Saisinko täältä hyviä ideoita polttareihin? Tarkoitus ei ole mollata tai nolata morsianta. Hän on aika menevää tyyppiä, uskalias ja rento. Minun pitäisi tietenkin hänet tuntea niin hyvin, että voisin ilman apua suunnitella polttarit, mutta kaikki tuntuu niin "koetulta" ja tapaus on kuitenkin ainutlaatuinen. Polttareista on tulossa melko isot, arviolta 16-18 morsiamen ystävää + morsian. Polttarit alkaisivat ihan aamusta yhteisellä brunssilla. Voisitteko olla niin ystävällisiä, että kertoisitte millaiset polttarit olisivat teidän mielestänne mukavat. Kaikki vinkit tulevat tarpeeseen.

Kiitos paljon :girl:

Toukokuun kaaso

Sohvi kirjoitti:
Kaasonen hääoppaassa on monta artikkelia ja ideoita polttareihin. www.amoriini.com pääsivulta jos menet ihan sivun alalaitaan, siellä on polttariosasto :)

Sohvi

Sunshine kirjoitti:
Perinteisiä ja ei-niin-perinteisiä ideoita:

(miten multa on voinnu mennä tällanen aihe ohi..polttarit on ihania... ainakin kun ne ei oo ihan vielä omalla kohdalla )

Morsiussauna - koristelkaa sauna hienosti, peskää morsiammen selkä jauhoilla, suolalla ja hunajalla, morsiamelle lauteille "valtaistuin" jossa kukkasia jne. mukana myös ohdake, nokkonen, kuusen havu muistuttumaan ei aina niin autuaasta polusta.... näitä juttuja löytyy netistä pilvin pimein hakusanalla polttarit, polttarisauna, morsiussauna

Morsian käsihoitoon, jalkahoitoon, hierontaan, kasvohoitoon...

Piknikille keväiseen puistoon nyyttikestit tyylillä- kaikki tuo hiukan jotain

Megazonea, värikuulasotaa, ratsastusta, rullaluistelua, spinningiä- morsian vetämään osan tunnista, salsaa, kartingia, laskuvarjohyppy, benji-hyppy, helikopteriajelu, melomaan, koskenlaskua, vetovarjoilemaan, sukeltamaan, purjelentoa...

mistäköhän päin sä olit? tällasta on joskus suunniteltu mutta kaatui rahapulaan: pyöpäilyreissu Ahvenanmaalle. Lautoilla Ahvenanmaalle ja Ruotsinlaivalla takaisin.

Shoppailureissu Tukholmaan tyttöporukalla

Tä ois ihan huippu! Tosin ihan hyvän hintanen. Tyttöporukalla etelään! Esim Agia Napaan tai johonkin muuhun menopaikkaan.

Toivottavasti tässä ois edes jotain sellasta mitä voisit hyödyntää.

kata04 kirjoitti:
Tää on ehkä joidenkin mielestä tylsä polttari-idis , mutta sulhasenkin toivomuksesta emme pidä mitään rällästämispolttareita emmekä välttämättä polttareita omissa tyttö- ja poikaporukoissa, vaan...

me vietämme luultavasti yhteisiä polttareita tyyliin "Trista & Ryan from the Barchelorette". Ensin varmaankin tutustumme toistemme kaveriporukkaan yhteisellä illallisella, jonka jälkeen lähdemme juhlimaan omiin porukkoihimme. Lopuksi me (minä ja sulhanen) vietämme yön yhdessä yhteisessä sviitissä hääyöhön harjoitellen :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.09.2004 18:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kala25 kirjoitti:
Olen ensimmäistä kertaa täällä :bye: ja vielä vähän pihalla siitä, miten systeemi toimii. No, enköhän opi, sillä tulen olemaan täällä jonkin aikaa vinkkejänne lukemassa ja myöhemmin ehkä omia neuvojani kirjoittelemassa.

Olen kaaso -04 ja toivon mukaan morsian -05. Kirkkoa ei ole vielä varattu, mutta sovittu on :).

Mutta nyt asiaan, eli ihan ensiksi polttareihin. Olisi tarkoitus järjestää Tampereella polttarit kesällä. Onko teillä hyviä vinkkejä saunatiloista yms, jonka voisi varata. Muutkin polttarivinkit ovat tervetulleita!

Aamu kirjoitti:
Tervehdys Kala25 :bye:

Tampereen polttaripalveluita löytyy ainakin täältä
http://www.huviopas.net/tampere/haa_polttarit.htm

Lisää polttariyrityksiä
http://www.polttarit.fi/index.html

Astorissa on hyvät saunatilat
http://www.huviopas.net/tampere/ra_astor2.php
Hermia
http://www3.hermia.fi/kokoustilat/saunatilat
Pikilinna
http://www.sci.fi/~pub/sauna.html
Tampereen kaupungin saunoja
http://www.tampere.fi/liikunta_v/leirint.htm
Rajaportin sauna
http://mansetori.uta.fi/pispala/yhdisty ... efault.htm

Aamu :bye:

Nyyti kirjoitti:
Huomenta Kala :read:

Yritin katsoa nettisivuja, mutta ei löydy. Tämä on kumminkin kuulema hyvä:
Sarankulman turvesauna
Kaskimäenkatu 4, 33900 Tampere
Puh. (03) 266 4485, faksi (03) 266 4486

-Nyyti :bye:

kala25 kirjoitti:
Olittepa heti nähneet vaivaa :flower: Joitakin noista linkkisivustoista löysin itsekin, mutta en läheskään kaikkia. *lähtee heti surffailemaan*

"Nähdään"!

Aurora kirjoitti:
Hei Kala25!
Mulla olisi hihassa muutama testattu paikka, tosin yhteystietoja en tiiä, mutta:
todella hieno saunatila on Pormestarin klubi(oisko hallituskadun tienoilla), myös Sorin sauna on tyylikäs paikka, halvempi vaihtoehto on ratinanlinnan sauna vastapäätä koskikeskusta myös koskikeskuksessa on saunatilat , joissa en tosin ole käynyt! Riemukkaita polttarisuunnitteluja, toivottavasti sopiva paikka löytyy! :girl:
Aurora

Emma kirjoitti:
Olen tässä just toipumassa omista eilisistä polttareistani :)
Tosi hauska idea oli mielestäni printtipaita jossa luki vaimo, sen oli kaasoni itse painanut. Muuten asustukseen kuului valkoinen tyllialushame, niittivyö ja pirunsarvet, eli kuvas täydellisesti mun persoonaa.... Tärkeintä mulle oli se, että kaikki rakkaat ystävät oli paikalla. Kannattaa pyytää morsiamelta listaa ihmisistä jotka hän haluaa paikalle.
Ensin saunottiin ja syötiin, sit käytiin hohtokeilaamassa ja lopuks mentiin baariin, jossa myin vielä lemmenjuomaa ja suoritin erinäisiä muita tehtäviä.
Tosi hauskaa oli, eikä menny yhtään liiallisuuksiin, kiitos! ;)

Arwena kirjoitti:
Emma :lmao2:

Persoona = valkoinen tyllialushame, niittivyö ja pirunsarvet :lmao2:

Mä en edes uskalla ajatella mikä mulla se ois? Sukkanauha, lypsytakki ja nahkarotsi?? :shock:

Polttarit kuulosti hauskoilta. Joko alkaa olla perhosia vatsassa?

Arw :bye:

Morsian `05 kirjoitti:
Hei Kala25 ja tervetuloa mukaan! :tiptap:

Me vuokrattiin pari kesää sitten Nokian Edenin sauna ja sitä EN SUOSITTELE!! Siellä ei juurikaan ollut tekemistä ja oli muutenkin aika "kokousmainen" tila... Saunat oli kivat ja siistit, mutta muuten aika mitään sanomaton!

Ylöjärvellä olis semmoinen kun Melon sauna, ihan keskustassa! Se oli ihan kohtuu hintainen ainakin vielä pari vuotta sitten ja se on kodikas! :yep: Takka, erillinen keittiötila, pukuhuoneet ja kerros katutasoa alempana. Suosittelen lämpimästi kysymään jos olette läheltä päin tulossa! Jos siitä innostutte, kannattaa kysellä ajoissa, kun siellä pidetään aika paljon joukkueiden saunailtoja tai jotain pienempiä kekkereitä.

Ilmoittele sit myöhemmin kesällä mihin päädyitte ja suositteletko muille! :)

Emma kirjoitti:
Arw :)

Kyllä on jo perhosia vatsassa, runsaanpuoleisesti... Päivät menee ihan älyttömän nopeesti... Ja oli tosiaan hauskat polttarit :D

Emma kirjoitti:
Pääsinpä sitten eilen toiselle polttarikierrokselle :D Täl kertaa työkaverit oli oven takana, yllätys oli taas täydellinen. Tällä kertaa käytiin syömässä hyvin ja sit lähdettiin baariin, jossa myin hameestani roikkuvia tikkareita (ne piti siitä hampailla irrottaa...) Pukuna oli täydellinen prinsessavarustus kruunua myöten.
Teki hyvää päästä irrottelemaan vielä näin viime hetkel ku stressii pukkaa jo päälle...
No, nyt ei tarvi enää polttareita jännitellä, tsemppiä vaan kaikille tulevaisuudessa niitä viettäville :wink:

morsmaikku kirjoitti:
Eihän polttareihin tarvitse kutsua esim. sulhasen veljen tyttöystävää, sulhasen kaverin tyttöystävää/avovaimoa jne...? :o
Kun heidät kaikki kyllä tunnen (silleen virallisesti), mutta eivät he minun ystäviini kyllä lukeudu!

Kun tällä hetkellä (kaasoni jo aloitti suunnittelut hyvissä ajoin :D , 1,5v ennen) ystäviini kuuluu 7 ihmistä, jotka toivon polttariporukkaani.

Ettei sitten ryöstäytyisi käsistä, ja poppoota olisi parisenkymmentä... :?
Onhan se jo kaasoillekin suuri rahareika!

Emma kirjoitti:
Se on ihan itsestä kiinni keitä haluaa polttareihinsa, kannattaa vaan kaasolle kertoo tarpeeks selkeesti. Mun polttareis ei ollu sulhasen veljen vaimoa, eikä myöskään mun oman veljen tyttöystävää.

Wendy kirjoitti:
Varmaan ihan hyvä "sääntö" noissa, että ketä polttareihin pyydetään mukaan, olis se että ne olis myös semmosia, jotka on kutsuttu hähin. Pohdittiin sitä meinaan kaverin kanssa, olishan esim mullakin paljon semmosia kavereita, keitä vois polttareihin sitten joskus pyytää, mutta kun ei aio kutsua muutakun perhaimmat kaverit sitten itse häihin.

Ronja kirjoitti:
Tämä aihe kyllä kirpasee joka kerta :lmao2:
Eli polttareita odotellessa ja nyt jo kauhunjäykkänä :shock:

Mun mielestä morsian saa päättää ketä polttareihin kutsutaan. Onhan se tylsää, jos polttareista tulee kankeat sen vuoksi ettei morsian uskalla rentoutua tai halua puhua kaikista asioistaa, kun on esim. sukulaisia mukana. Itse aion sitten aikanaan antaa listan ketä kyseisiin juhliini haluan ja niihin kyllä lukeutuu miehen veljen morsian, koska olemme olleet ystäviä siitä saakka, kun meidät esiteltiin toisillemme :) Jos emme olisi ystäviä, en häntä muodon vuoksi kyllä kutsuisi..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.11.2004 17:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ajateltiin ukon kanssa - ollaan siis kaaso ja bm- kysyä morsiammelta ja sulholta etukäteen ketä haluavat omana polttaripäivänään juhlimaan kanssaan.

Ajatuksena on viettää viikonloppu porukassa läheisellä mökillä saunoen ja pelaten. Morsiuspari ei näet ole mitään remuporukkaa joka haluaa baarikierrokselle.. Vaikka se olisi sopinut mulle :D Sinne siis kutsutaan porukkaa ja kaapataan yllätyksenä morsiuspari arkiaskarrusten parista.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.11.2004 18:29 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

tanjah kirjoitti:
Luin jostakin että polttareissa oli tehty morsiammelle vaimokoe joka oli sisältänyt tehtäviä esim. tanssitaidon testaaminen, polttarivalan, sulhasen tuntemisen (aiheita useampia) Onko jollakin tästä vaimokokeesta tarkempaa tietoa? :o Olisi ajatuksena tehdä tälläinen ja koska polttaripäivänä automatka on kohtuullisen pitkä, osa osioista voisi olla sellaisia, jotka voi tehdä autossa ns. tentin muodossa. IDEOITA?!?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 16.08.2018 02:33