* UKK    * Etsi

Tänään on 17.08.2018 03:45

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 11:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:

päätäni on vaivannut viime aikoina seur. asia;
eli kenet mainitsemme kutsussa vastauspyyntöjen vastaanottajaksi...

me itse maksamme suurimman osan häistämme,joten
jotenkin tuntuu hassulta jos siihen laittaisi vanhempiemme nimet.
omat nimet voisi tietysti laittaa, mutta sitten kaasoni sanoi että hänen nimensä ja numeronsa voi laittaa ihan huolletta kutsuun.
nyt en tiedä mikä olisi paras vaihtoehto....

kokemuksia...?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 12:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips :bye:

Kaikille varmasti löytyy se oma ja paras vaihtoehto vastauspyynnön vastaanottajiksi, meillä tulee olemaan minun ja mieheni numerot, joihin voipi saapumisestaan ilmoitella. Meidän häät tulee olemaan aika pienet (n.40 vierasta), joten meille luulisi kaksi saapumisilmoituksen ottajaa riittävän, mutta hyvähän sitä on jakaa useammalle varsinkin vierasmäärän ollessa iso.

Vanhempiemme numerot laittaisimme, mutta me maksamme koko häälystin emmekä siksi heidän numeroitaan laita, aivan niin kuin sinäkin kirjoitit, se tuntuisi hieman hassulta vaikkei periaatteessa siihen vaikuta mitenkään kuka vastauspyynnön ottaa vastaan! Eli heidätkin voi mielestäni laittaa olivat sitten maksajia tai eivät tai osallistuvat osaan kustannuksista.

Kaasosi tarjous on oikein hieno ele ja siksi todella hyvä ottaa huomioon, jos esim. ajattelette laittaa itsenne vastauspyynnön vastaanottajiksi niin voittehan ottaa kaasosi vielä siihen lisäksi.

Mahdollisuuksia on monia :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 12:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kutsuun laitetaan vp-kohtaan molempien vanhemmat.
He eivät toimi kutsujina, eivätkä kustanna häitä, mutta koska ilmoittautumisen yhteydessä voipi kysellä lahjalistaa niin vanhemmat on tästä syystä sopivia. Eikä viitsitä kaasoa ja BM:a kuormittaa.

Samalla meidän ei tarvitse vastailla sukulaisten soittoihin ja hääihmettelyihin ihan niin paljoa... toivon mä! :D

Inka

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 12:45 
Mulla myös harkinnassa tämä enkä oikein pääse puusta pitkälle :o Aluksi mietin, että laittaisin mieheni ja minut sekä myös äitimme...mutta sit siellä on kauhee lista numeroita... Sit oli ajatus, että ihan vaan Ville ja minä tai vaan äidit...mä oon kans ihan hukassa... Suurimmaksi osaksi me myös maksamme häämme, joten vahemmat ei oo siinä mukana niinkään. Huoh...ehkä se tässä joskus ajan kuluessa selviää :)

Mahdollisuuksiahan on monia, ei oo sääntöä sille, kenelle ilmotetaan...mikä vaan teistä tuntuu loogisimmalta ja järkevimmältä, niin siten toimitte :)

-Anerina :bye:

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 14:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä vastaukset pyydetään ilmoittamaan kaasolle, joka pitää samalla myös lahjalistaa. Tosin tästä käytännöstä tuntuvat jo ainakin vanhimmat sukulaiset hiukan laistavan ilmoitellen tulostaa sitten kuitenkin vanhemmillemme. Samapa se silti, pääasia että on jollekin ilmoittautunut. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 15:57 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meidän vp:t vastaanottaa Timon sisko. Hän hoitaa asian vasmasti kunnialla kotiin! :)

- Jonna :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2004 18:06 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Me ratkaisemme asian laittamalla kutsun mukaan vastauskortin, jonka vieraat sitten palauttavat täytettynä. Näin ollen kenenkään ei tarvitse olla langan päässä "päivystämässä" :)

- 9.7.2004 -

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.03.2004 10:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ratkaisimme asian laittamalla ensisijaiseksi ilm. muodoksi häitä varten avaamamme sähköpostiosoitteen ja jos ei ole mahdollisuutta käyttää sähköpostia niin sulhasen vanhemmat suostuivat päivystämään listojen kanssa (eläkeläispariskunta, tavoitettavissa 24 h).

Itse maksamme häät, vieraita kutsuttu yli 200 ja myös ulkomailta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.03.2004 16:13 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Me myös maksamme häät itse, mutta laitetaan molempien äidit vastaanottamaan ilmoittautumisia. Jotenkin on kiva, että hekin pääsevät osallistumaan..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.03.2004 14:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla on kaks kaasoa ja hyö lupasivat päivystää puhelinta. Sähköpostiosoite ois kyllä kanssa oikein hyvä idea, mutta lahjalista on kaasoilla... Ite haluisin olla vastaanottamassa, mutta se lahjalista...
-Irene

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.04.2004 11:51 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meillä vanhemmat (lähinnä äidit, anoppikokelaat) lupasivat ottaa ilmoittautumisia vastaan ja heille tulee myös lahjalistat, jos joku lahjasta vinkkiä haluaa. Laitamme myös omat numerot ja sähköpostiosoitteetkin ehkä kaikilta.. Kukin saa sitten ilmoittautua kenelle haluaa. Vanhemmat laitamme ihan sen takia, että he ovat jo eläkkeellä ja ovat tavoitettavissa paremmin kun taas me itse emme ehkä aina voi ottaa puheluja tai ilmoittautumisia. Tai ei mekään nyt niin kiireisiä olla, mutta onpahan anoppikokelaillakin tärkeä rooli järjestelyissä. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.04.2004 10:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä mun vanhemmat ottavat ilmoittautumisia vastaan, siksi että emme halua kaasoa kuormittaa asialla ja vieraat saavat kysellä myös lahjalistasta samalla. Vanhempani osallistuvat kustannutksiin, mutta pääasiassa maksamme itse.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.07.2004 15:29 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Moips!

Meillä laitetaan todennäköisesti kummankin äitien nimet ja numerot, sukulaiset tuntevat heidät parhaiten ja soittaisivat kuitenkin heille, luki kutsussa sitten mitä tahansa... :?

Voivat äiditkin sitten osallistua. Tosin tiukkana pitää olla että äidit eivät sitten anna omia lupia tulla häihin, vaan pelkästään kutsulistassa olevat! :soo:

:girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.01.2005 14:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me olemme ajatelleet seuraavaa systeemiä vastauspyynnöille:

MINUN sukulaisille menevissä korteissa vastauspyynnön kohdalle tulisi vain minun vanhempieni yhteystiedot, MURUN sukulaisten kutsukorteissa olisi hänen vanhempiensa yhteystiedot. Meidän yhteisille kavereille menevissä korteissä olisi meidän molempien yhteystiedot.

Kuulostaako monimutkaiselta? Minusta tuo jakaisi kätevästi sitä vastuuta, ettei kenenkään vastuulle jäisi valtavan ilmoittautumismäärän vastaanottoa. Monet meidän kavereista eivät ole sitä paitsi ikinä nähneetkään kummankaan vanhempia, joten heille olisi ehkä mukavampaa ja luontevampaa ilmoittaa tulostaan suoraan meille.

Maikki & Muru saivat toisensa 10.6.2006

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.01.2005 16:30 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me ajattelimme että laitamme molempien vanhemmat sekä bestmanin. Eli luonnollisesti menee varmaankin niin, että oma sukuni ilmoittautuu äidilleni, sulhon suku sulhon äidille, ja kaveriporukka varmaankin aika pitkälle bestmanille, koska tuntevat hänet.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.08.2005 15:51 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

√Ąitini ja is√§puoli menee naimisiin ja olen itse ottamassa vastaan v.p:j√§, kai siihen voi valita jonku nuoremmanki..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.03.2006 07:40 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Laitetaan myös tähän ketjuun toisesta ketjusta :) (Kuinka vastauspyyntö kirjoitetaan oikein)

Yleisesti käytettäviä muotoja on kaksi.
Kielitoimisto ohjeistaa käyttämään V.p (ja toisinaan kuulema myös Vp. sekä VP :D )
Suomen virallinen protokolla (joka määrittelee etikettiasiat) määrää V.p.
http://formin.finland.fi/doc/fin/palvel ... utsuk.html

Näistä virallisin on tietenkin tuo Suomen virallisen protokollan määrittelemä tyyli, mutta eri asia on, kuinka paljon sitä käytetään!

HUOM!

Jos käytetään V.p:tä muodossa tai toisessa, muistattehan, että se virallisesti tarkoittaa "ilmoittakaa esteen sattuessa" - ei siis "ilmoittakaa saapumisestanne tai esteestä" :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2006 07:51 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä ilmoittautumiset vastaanottaa mitä ilmeisimmin kaaso. Hän on jo lupautunut hommaan ja kun on vain yksi ihminen, jolle ilmoittautua lahjalistakin pysyy toivonmukaan järjestyksessä... :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.03.2006 07:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä ilmottautumiset hoidetaan ihan minun ja sulhon kesken. Pysytään takasti kärryillä koko ajan :wink:

Kutsussa on V.p morsian puh ja sulho puh sekä morsian e-mail (etunimi.sukunimi@ilmaissähköposti) :)

Itse maksamme häät. Jos jommankumman vanhemmat olisivat kustantaneet koko kekkerit olisin laittanut heidät ottamaan V.p:t vastaan.
Samoin olemme itse kutsujina.

Hääpäiväkertomus 15.7.2006
Poika 2000, tyttö 2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.03.2006 07:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:
Meillä on vastauspyyntö mulle ja sulholle kännykkänroiden kera. Maksamme itse suurimman osan kuluista, vanhemmat maksavat sitten ravintolalaskusta osansa. Tämän vuoksi lisäsimme heidän nimensä kutsun loppuun, jossa he toivottavat myös vieraat tervetulleiksi.
Kun porukka ilmoittautuu, niin täytyy muistaa kysyä myös ruokajutut, kuljetus- ja majoitustarve, joten paras itse pitää langat käsissä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.03.2008 00:07 
Poissa
Enkeli
Enkeli

dodi löytyhän tää vp osiokin'''':D niin elikkäs mun piti kysyä mielipiteitä siitä kun kutsuihin on tullut v.p. 15.6 ja itse päivä on 26.7 että onko tuo v.p. ajankohta ihan liian aikainen :oops: :? pieni oikonen tässä ykskaks iski. ja meillehän tulee niin että minun ja yhden kaasoni (sulhasen sisko) otamme ilmoittautumiset ja lahja lista löytyy tältä kaasolta josta on juhlaohjesännöissä ilmoitettu... ja sitten tähän lisäksi laitoimme vielä minun s.postini johon voi myöskin ilmoittautua..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.03.2008 12:53 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Meill√§ √§idit ottavat ilmoittautumisia vastaan. √Ąitini ja is√§puoleni maksavat ruuat, sulhon √§iti leipoo kaikki kahvip√∂yd√§n antimet ja itse maksetaan kaikki muu, joten meille oli oikeastaan ihan sama, ett√§ kuka ottaa ilmoittautumisia vastaan. √Ąideill√§k√§√§n ei ollut mit√§√§n sit√§ vastaan ett√§ he ottaisivat sen homman, joten me teemme sitten niin. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.04.2009 20:51 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

adrianna kirjoitti:
tässä kun epätoivoisesti kutsuja koetan väsätä (hermot menee! :auts: )
niin tuli mieleen, jotta mikä olis hyvä aika vastauspyynnölle?
tietysti se juhlapaikan/pitopalvelun tarvitsema aika, mutta sen saan selville vasta joskus ties milloin, ja minähän tahon päästä noista kutsujen väkertämisistä eroon jo nyt!
itse ajattelin, että oisko kuukausi ennen hääpäivämäärää hyvä? vai onko se liian pitkä aika?
mitä muut on mieltä?
mitä muita liitteitä/tekstiä laitatte kutsuihin?

- Antoine de Saint-Exupery

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.04.2009 21:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Vastauspyyntö kuukausi ennen hääpäivää :o Kyllä se varmaan on ok. Yleensä viimeinen ilmottautumispäivä taitaa olla noin kaksi viikkoa ennen häitä, tai ihan kuin jostain olisin lukenut niin.

Kutsuihin voi kai laittaa mitä liitteitä itse vain tahtoo :) Monethan laittavat kutsujen mukaan juhlaohjeistuksia / juhlaohjesääntöjä (tarkemmat ajo-ohjeet kirkkoon ja juhlapaikkaan, informaatiota ohjelmasta ja ruokailuista.., majoittautumisesta jne.)

Juhlaohjesäännöistä on keskustelua täällä.
Lisäksi muista liitteistä löytyy keskustelua täältä.
Ja vielä: Ilmaisuasiat kutsuteksteissä.
:)

- Antoine de Saint-Exupery

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.04.2009 22:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä on vastauspyyntö kolme viikkoa ennen. Pitopalvelu haluaa tietää lopullisen määrän ja erikoisruokavaliot pari viikkoa ennen häitä. Myöskin varaamamme mökit pitää perua viimeistään kaksi viikkoa ennen. Jää siis viikko aikaa soitella ihmisille, jotka eivät ole ilmoittaneet mitään.

Aika monilla päikkyjen perusteella tuntui olevan tuo kuukausi rajana.

Mitä mä teen?!

-Apso

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 27 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.08.2018 03:45