* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 18:31

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 25.03.2004 19:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei!

Me joudumme ottamaan häitä varten hieman lainaa.
Nyt kysisinkin, mistä sitä kannattaa ottaa ja mistä yleensäkin saa "häälainaa"? Kuinka ajoissa kannattaa olla liikkeellä?
Opintolainaa voisimme ottaa, mutta tietääkö kukaan paljonko on suurin nostoerä että sitä voi nostaa? :o

Kiitos!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2004 20:28 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Teidän kannattaa mennä lähimpään pankkiin ja kysellä sieltä, osaavat varmasti vastata parhaiten. Tai sitten voit lähettää eri pankkiryhmien kotisivuilta kyselyn sähköpostitse.

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: opintolainaa
ViestiLähetetty: 25.03.2004 20:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heips!
Käsittääkseni jos lainan takaus päätöksen on saanut jo syksyllä koko vuodeksi (Kelalta) ja nostaa lainaa vasta keväällä helmikuun paikkeilla niin pitäis saada koko vuoden summa. Eli myös se syksyllä ottamatta jäänyt laina. Soita nyt kuitenkin Kelalle ja kysy saako koko vuoden lainan nostettua keväällä yhtenä summana. Syksyllä sitä ei ainakaan saa!!! Kokemusta asiasta on. =D

helmikuu2004

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2004 22:43 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hanhi! :bye:

Oon itsekin miettinyt tuota samaa, että saakohan mistään pankista lainaa häitä varten (siis jos ei oo mitään pysyviä tuloja -molemmat opiskelijoita). Tuntuu, et lainaa ei saa kukaan, jolla ei oo pysyviä tuloja:( <- tottakai ymmärrän että pankeilla on tähän hyvät perusteet, mut silti harmittaa.. Ehkä OIKEESTI pitäis ottaa selvää eikä vaan jahkailla! :D
*kiroaa omaa saamattomuuttaan*

Mutta sen tiiän ainakin, että opintolainaa saa 220 €/kk elikäs mun matikkapäällä siitä tulee 1980 €/koko lukuvuosi. Siis ainakin siinä tapauksessa, jos oot hakenut sen lainantakauksen jo lukuvuoden alussa niin kuin helmikuu 2004 kirjoitti. Nimimerkillä itse hain häitä varten opintolainaa :) Nyt oon ruvennut pohtimaan sitä, että voiko sitä lainaa saada vielä syksyltäkin, jos haki takauksen vasta vuoden alusta.. hmm.

Mutta onnea teille lainanhakuun :hug:
Kaikkein yksinkertaisinta olis tietenkin, ettei mitään lainoja tarvis, mutta minkäs teet..
Kirjoitathan, jos tuo pankkiasia selviää, olisi kiva tietää siitäkin :D

Orvokki :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2004 23:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips!

Ite otin opintolainaa parisen vuotta sitte (autoa varten) maaliskuussa. Ja sain vaan osan...
Ne nimittäin laskee sen lainan per kuukausi ja antaa sitä sitte aina lukuvuoden loppuun asti riippuen siitä miten paljon on lukuvuotta jäljellä...
Mut tää oli siis pari vuotta sitte...

Kannattee kysellä. Opintolainassa on muistaakseni pienimpiä korkoja mitä yleensä pankkilainoissa on.

Niin ja ne myöntää semmosia kulutusluottoja missä on sitte isompi korko, mut ne voi saaha olman takaajiaki(jos ei oo maksuhäiriöitä).
Mut kyselkää viisammilta.... :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 26.03.2004 07:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä on joustoluottoa (muistaakseni tuon niminen laina) Nordeasta. Saatiin, vaikka miehellä ei ollut kuin määräaikainen työsopimus. Haettiin vain hänen nimellään, koska itselläni ei ollut tuloja tuohon aikaan. 2000€ saatiin ja 150€ on kuukausierä. Aika helposti tuo hoitui. Kannattaa käydä kysymässä. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.2004 09:15 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mä hain lainantakauksen viime syksynä, samalla kun opintotuetkin. Nostin pari viikkoa sitten koko vuoden opintolainat kerralla, summaksi pankin kulujen jälkeen jäi hieman yli 1900 euroa. Jos olisin hakenut lainantakauksen vasta nyt, olisin voinut nostaa vain kevätlukukauden lainakuukaudet.

Niin, että mitäkö varten nostin lainaa? No ostin moottoripyörän :oops: :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.2004 11:04 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainatakauksesta:
Toisen asteen opiskelijat saavat nostaa opintolainansa 4:ssä erässä (korkeintaan, tottakai sen saa pienemmissäkin erissä nostaa), eli elokuussa n.550€, marraskuussa n.450€, tammikuussa n.450€ ja maaliskuussa n.650€.)
Korkeakoulu ja yliopisto-opiskelijat saavat nostaa lainansa taas 2:ssa erässä; elokuussa ja tammikuussa.
Jos lainaa hakee vasta esim. tämän vuoden puolella, myöntävät he lainatakausta vain tälle keväälle, eivät viimesyksyltä.

Jos on esim. luottotiedot menny (tai ollut muita ongelmia maksujen kanssa), laina voidaan myöntää (jos edes myönnetään) vain kerran kuussa nostettavaksi. Tällä tavoin varmistavat koko ajan opintomenestystä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.2004 17:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:

mukava huomata ettei olla ainoita jotka häänsä itse maksavat.
taitaa silti olla enemmän sääntö kuin poikkeus tänä päivänä
että moni maksaa itse häänsä eikä enää niin kuin ennen muinoin
että morsiamen isä maksaa...

siskoni meni aikoinaan naimisiin lähinnä opintolainan turvin, tosin silloin isä auttoi minkä pystyi.

me tehtiin miehen kanssa päätös että itse maksamme koko lystin ja
niinpä marssimme pankkiin lainaa kyselemään.
pienten tutkimusten ja utelujen jälkeen :seek: meille se laina myönnettiin.
häät on elokuussa ja jo viime kuussa maksoimme ekan lainalyhennyksen pois. ajateltiin, että heti aletaan hoitaa sitä pois.
pankin täti sanoi että neljässä vuodessa laina on maksettu pois.

laina helpotti paljon ainakin meitä. aloin heti järjestämään juttuja ja hoidin pukuasiat pois alta.

eli eikun rohkeasti vaan lakki kourassa pankiin! :bounce:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.03.2004 20:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa!

Ei varmaan hullumpi idea sinällään, sitä vartenhan ne lainat on jotta voi joskus ostaa jotain suurempaakin niin miksei häihinkin.

*pahus, päätimme että velaksi ei naimisiin menä.
*nyt kun tässä alkoi tällainen keskusteluketju sitähän alan silmät kiiluen miettimään, vaikka mitä.
*no annan olla opintoja jäljellä ja aiemmasta tutkinnosta laina maksettavana kuin myös kultsilla opintolainat.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.03.2004 18:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitoksia vastauksistanne!

Opintolainan suhteen olemme myöhässä, koska häät ovat jo syksyllä.
Pitää käydä kyselemässä Nodeasta tai omasta osuuspankista vaihtoehdoista...Ilmottelen mihin päädyimme...sitten jahka kerkeän :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.03.2004 18:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitoksia vastauksistanne!

Opintolainan suhteen olemme myöhässä, koska häät ovat jo syksyllä.
Pitää käydä kyselemässä Nodeasta tai omasta osuuspankista vaihtoehdoista...Ilmottelen mihin päädyimme...sitten jahka kerkeän :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2004 10:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:Hanhi

Me otimme lainaa Nooa-pankista häitämme varten 5000€.
Menimme pankkiin ja kerroimme että, olemme menossa naimisiin ja tarvitsisimme lainaa tuon ko. summan verran. asia otettiin positiivisesti vastaan... meillä laina on vain minun nimellä joten, tarvitsimme 2 takaajaa. Jos laina olisi ollut molempien nimillä emme olisi tarvinneet lainaan takaajia ollenkaan.
Kuukausi lyhennys on suoraveloituksena 151 € / kk ja laina-aika 3 vuotta.
Kuullosti minun mielestä kohtuulliselta.....

Rohkeasti vaan pankkiin ja kyselemään korkoja yms.

-syys-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2004 18:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me koitamme tässä kovasti säästellä, ettei ihan kaikkea tartte ottaa lainana. Häälainan olemme ajatelleet sisällyttää asuntolainaan, mikäli se vain onnistuu. Häihin tarvittava summa on sen potin kyljessä kuitenkin aika pieni juttu... Ellei homma onnistu, täytyy turvautua luottotileihin/ joustoluottoon yms.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.04.2004 18:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

IIks iiks... tätä ketjua mä oon kaivannut me aiotaan ottaa kanssa lainaa... eilen vihdoinkin päätin kerätä kaiken rohkeuteni ja varata ajan toukokuuksi laina neuvotteluja varten...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.07.2004 17:41 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Kuinka suuria summia olette ajatelleet lainaa ottaa?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 10:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

AnZu kirjoitti:
Kuinka suuria summia olette ajatelleet lainaa ottaa?

me otimme 5000 €.....maksuaika 3v

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 11:13 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Tekee aika kurjan summan kuukautta kohti tollainenkin 5000€, jos ajattelee takaisinmaksua :S

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 13:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

AnZu kirjoitti:
Tekee aika kurjan summan kuukautta kohti tollainenkin 5000€, jos ajattelee takaisinmaksua :S

Enpä tiiä... meillä lyhennys 151 €/kk,

Riippuu tietysti paljon tuloista :) Ei ainakaan meidän taloutta kaada, ja elätettävänä on kolme alaikäistä sekä lemmikit.... :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 14:38 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Piti kirjoittamani omaan tekstiini vielä, että näin minun näkökulmastani ajateltuna, kun olen opiskelija ja tuleva työelämä lienee mitä on...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 14:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kai lainaa joudutaan ottamaan, suurinosa. Tällä hetkellä kuvittelisimme ottavamme 3000-5000 euroa. Ja just kolmen neljän vuoden takaisin maksuohjelmalla. Meillä päättyy pian autonlaina, jota on ollut 5000 euroa, kolmeen vuoteen mahtui takaisinmaksu ja n.100 euroa kuussa. Luulen, että ei se niin paha ole...maksaa takaisin päin, vai mitä mietitte?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 16:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hemu :bye:

Kuten jo tuossa aikaisemmin kirjoittelin, niin minun mielestäni tuo ei ole paha summa maksella takaisin...

Ei meilläkään tulot pilviä hivo :D

Tuloina lapsilisät (mistä menee tuo lainan lyhennyskin), kodinhoidontuki ja yrityksemme tulot.

-syys-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 20:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me maksamme häät myös lainarahalla. Tällä hetkellä maksamme molemmat autolainoja. Luulisin, että otamme lainaa häitä varten 3000-4000 euroa ja sen summan kuvittelisin maksavamme parissa vuodessa tai nopeammin, 400 euroa kuussa yhteensä.

Tarkoitus olisi, että ottaisimme talonrakennuslainaa ja siihen lisäksi häälainaa, mutta saa nähdä suostuvatko vanhemmat takaamaan lainaa. Sitä lainaa makseltaisiinkin sitten seuraavat x-kymmentä vuotta! :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 21:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Syys04 kirjoitti:
hemu :bye:

Kuten jo tuossa aikaisemmin kirjoittelin, niin minun mielestäni tuo ei ole paha summa maksella takaisin...

Ei meilläkään tulot pilviä hivo :D

Tuloina lapsilisät (mistä menee tuo lainan lyhennyskin), kodinhoidontuki ja yrityksemme tulot.

-syys-

...juu, äkä minusta välitä :) En ottanut kommenttiasi huonona :)

Meillä miehen yritystulot ja omat tulot eivät pilviä hipaisekaan, mutta silti luulen, että selvitään - asuntolainaa ja autolainaa kun ei tuolloin ole. Ja jos sen siihen muutamaan vuoteen saisi mahtumaan, takaisinmaksun - onhan sentään yksi elämän tärkeimmistä päivistä ja mitä siitä pihtaamaan joskaan ei mielettömästi törsäämäään, kohtuudella :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.07.2004 06:54 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Yleensähän sanotaan, että se on VAAN yksi päivä. Miksi törsätä niin kauheasti...?

Kaverini sanoi hyvin, että sehän on vaan YKSI päivä, kyllä nyt kerran elämässään saa itseään hemmotella jne :) eikö näin!?
Makselee sitten vaikka jälkikäteen itselle sopivaan tahtiin takaisin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 70 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 18:31