* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 23:58

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 188 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 11.03.2012 19:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea tätäkin kautta vielä :)

Rouvan elämää
Henna7.12.2005‚ô•
29.6.2008 Seurustelumme alkoi‚ô•
1.10.2008 Yhteen muutto ‚ô•
16.11.2009 Kihlat‚ô•
29.6.2012 Sanoimme TAHDON maistraatissa ‚ô•
20xx Avioliiton siunaaminen / Hääjuhla ♥

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 11.03.2012 20:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Paljon paljon onnea Jooa Kasperille nimestä! :)

Onneksi saitte juhlat pidettyä! :bye:

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 11.03.2012 21:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Paljon onnea Jooalle nätistä nimestä! :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.03.2012 02:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En tiedä muistatko mitenkään mua, mutta aikoinaan oon seuraillut sun hääpäiväkirjaa ja nyt oot jo kahden lapsen äiti :).
Oikein todella paljon onnea teille, koko perheelle :).
Täällä päässä on tapahtunut niin paljon, että kirja pitäisi kirjoittaa jotta päästäisiin kärryille.....
Kaikkea parasta ja onnea teille :).

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.03.2012 16:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jooa ja vanhemmat kiittävät nimionnitteluista kaikkia :girl:

angeliq87 Toki muistan :) Kunhan sulla on aikaa, niin tule kertomaan kuulumisia! Olis kiva tietää miten teillä menee. Paljon kiitos onnitteluista!

Noniin! Nyt ehdin hetkeksi (ehk√§) istahtaa t√§h√§n p√§ivitt√§m√§√§n kuulumisia. Lauantaina tosiaan Jooa sai nimens√§ ja p√§iv√§ meni ihan nappiin. Edes vatsatauti ei ehtinyt mukaan piinaamaan juhlatunnelmaa. En ole ainakaan viel√§ saanut yht√§√§n kiitos tuliaisista eli ilmeisesti kukaan vieraista ei tartuntaa ole saanut *kopkopkop* :D Mea oli torstaina jo terve, joten ehdin sin√§ p√§iv√§n√§ siivota oikein kunnolla ja vaihtaa lakanat. Perjantaina √§iti tuli meille k√§ym√§√§n. H√§n toi tullessaan kastepuvun (siin√§ on kastettu mun eno, √§iti, min√§, veljeni, Mea ja nyt Jooa) ja muutaman tarjoiluastian lainaan yms. √Ąiti lupas my√∂skin koristella mun leipoman kakun, koska m√§ oon oikeesti noissa koristeluissa ihan k√§si :fiiu: Perjantai meni hyvin. Silitin viel√§ iltap√§iv√§st√§ kaikkien juhlavaatteet ja loppuilta me vaan rentouduttiin ja kylvetettiin p√§iv√§nsankaria.

Lauantaina heräsin omia aikojani puol 9. Olin laittanu kellon varmuudeks kännykästä soimaan kasilta (vaikka Memmu herää aina seiskan maissa), mutta se oli soinu olkkarissa eli ei paljon auttanu :D Memmukin anto nukkua, joten vähän hässäkässä siinä nousin. Onneks Jooa nukku tyytyväisenä, niin sain kiskastua aamupalan ja meikattua. Ennen kymmentä lähdin ajelemaan Lahteen kukkakaupaan hakemaan kahvipöytään asetelmaa sekä kranssia kastepöytään. En halunnut tällä kertaa kastepöydälle mitään kukkakimppua vaan sellasen kukkaseppeleen/-kranssin. Siitä tuli aivan ihana. Samalla nappasin pojan kummitädin kyytiin ja suunnattiin siitä Orimattilaan hakemaan mun ystävältä tilattuja voileipäkakkuja. Kotona oltiin puolen päivän maissa, kun juhlat alkoi klo 14. S lähti pihalle laittamaan tulia, mä iskin Memmun unille ja alettiin Jooan kummin kanssa laittamaan kattauksia valmiiks. Oli tosiaan ihanaa, kun mitään stressiä ei ollut, vaan hyvässä tunnelmassa hoidettiin vikat järjestelyt.

Memmua heräteltiin yhen jälkeen. Sehän oli täydessä unessa ja hirveen huudon kanssa saatiin se ylös ja vaatteet vaihdettua. Se huus, kun syötävä, ku miehen vanhemmat tuli ekana puol 2 maissa. Vielä 5 vaille 2 jännitettiin, että saadaanko Memmua mukaan kasteeseen ollenkaan, ku alko sitten väsyneenä kiukkuamaan ja vierastamaan. Mun äiti jo lupas, että voi jäädä Mean kanssa takkahuoneeseen leikkimään, mutta Mea sitte rauhottu mun sylissä ja olikin koko kasteen mun sylissä. Alko vähän hapottaa seistä puolisen tuntia 14kg sylissä :sweat: Mutta hyvin kaikki meni ja Jooa sai nimen. Selkeesti nimi ei ollut muutaman vieraan mieleen, kun niin spontaani irvistys tuli yhdeltäkin nimen kohdalla, mutta minkäs näille tekee. Se oli meijän nimivalinta ja piste. Kaste oli ihana. Pappi oli sama kun meijän vihkiäisissä ja Memmun kastajaisissa, joten tunnelma oli mukavan rento. Kasteen jälkeen otettiin kuvia ja aloitettiin kahvittelu. Mä kävin tässä välissä syöttämässä Jooan ja vaihtamassa kastemekon juhlatamineisiin. Sitten vaan kahviteltiin ja seurusteltiin. Vieraat lähtivät siinä viiden maissa. Porukat ehdotti, että ottaisivat Memmun yöksi heille, niin saataisiin siivota juhlien jäljet rauhassa. Se oli tosi hyvä. Ajeltiin sitten vähän ajan päästä perässä Lahteen, vietiin Memmu hoitoon ja käytiin grillillä :wink: Kotona laitoin heti kaikki siistiksi. Jooa anto meidän käydä rauhassa saunassa ja kävi vielä puol 10 maissa kiltisti nukkumaankin. Mä laitoin sen kauniin haikara -kynttilän (josta kuva alla) palamaan, otin lasin punaviiniä S:n kanssa ja kirjottelin sohvalla Jooan vauvakirjaan ristiäisten tapahtumia. Oli älyttömän rentoa ja hiljasta. Voi että me nautittiin - erityisesti siitä hiljaisuudesta :D

muokis* kuviakin olisin laittanut jos photobucket taas toimis, niinkun kuuluu...mutta niitä tulee sitten aikanaan :wink: Nyt on pakko mennä!

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.03.2012 19:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tässä vähän kattauskuvia ristiäistarjoiluista:
Kuva
Maria Drockilan haikarakynttilä, jonka Jooa sai sairaalaan <3

Kuva

Kuva

Kuva
Kahvipöytää ja muita tarjoiluja, kuvassa näkyy myös tilattu yksinkertainen kukka-asetelma

Kuva
Kastepöytä kasteen jälkeen

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.03.2012 10:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Siis mitä ihmettä?! Miten joku kehtaa alkaa irvistelemään toisten lapsen nimivalinnalle?! Törkeätä :auts:
Ei sen puoleen, miusta tuntuu ettei miehen vanhemmatkaan ymmärrä meidän lapsen nimeä, kun ei ole suomalainen nimi. Kertaakaan eivät ole sitä nimeä käyttäneet, vaan oma keksimäänsälempinimeä käyttävät. Tosin meillä ei ristiäisiä/nimijuhlaa vielä ole ollut, ehkä tilanne sittn muuttuu.

Mukavaa että selvisitte kunnialla ristiäisistä, ilman vatsatautiepisodeja
:)

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.03.2012 16:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No joo, on vähän kyllä tökeröä irvistellä nimelle.. Eihän kaikista nimistä voi tykätä, mut se kannattais pitää omana tietonaan. Muuten mukavia kuulumisia ja hieno nimi ja tosiaan natsaa kivasti Mean kans. Ja hieno toi kranssi!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.03.2012 16:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mukava kuulla, että ristiäiset suju hyvin :) Mutta on kyllä tökeröö irvistellä nimelle, vaikkei se nyt sattuiskaan omaa korvaa miellyttää ni vois pitää asian omana tietonaan..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 16.03.2012 10:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oi mitä ihania herkkuja!!!! :worship:
Miusta tuo nimelle irvistely on lähinnä huvittavaa ja oisin itse menny ihan pokkana kyselemään näiltä irvitelijöiltä että mitä mieltä ovat nimestä? :wirn: Olis ollu kiva kuulla ne vastaukset ilmeiden takana :D Mutta ei nimi miestä ja niin edelleen! Monilla vaan saattaa olla mielikuva tulevasta nimestä ja sitten kun se mielikuva ei vastaa todellisuutta yhtään niin vähän jopa häkeltyy :?

Mutta siis kaikenkaikkiaan ihanat ristiäiset ja tosi hyvä ettei kukaan sairastunu ja olitte itsekkin terveitä! <3

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 27.03.2012 12:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: täällä(kin) pitkästä aikaa lukemassa kuulumisia... :oops:

Onnea Jooalle kauniista nimestä ! <3 (meidän naapurissa asuu muuten kesällä vuoden täyttävä Jooa poika :) ) Ja mahtavat tarjoilut teillä ollut, nam !

Täytyy vielä selata vanhempia kirjoituksia - siellä ehkä löytyy kuvaa pikku-hurmurista <3 :)

Aurinkoisia kevätpäiviä teille !

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 27.03.2012 12:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

√Ąh, ja se mun nimiveikkaus oli "Mio/Miio" :) Niin ja my√∂h√§iset onnittelut viel√§ Mealle <3 !! Sek√§ teille kahdelle h√§√§p√§iv√§onnittelut <3 <3 !! Ja super-s√∂p√∂ poika <3 !

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 27.03.2012 20:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea Jooalle nimestä :) Ja kiva kuulla, että irvistelijöitä lukuunottamatta ( :shock: ) juhlat menivät hyvin :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 04.04.2012 12:03 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiitos nimionnitteluista Atia, Naakkis, jemppu, HannaNeiti, sonjanurkkala & Tiituska :grouphug: Tai siis Jooa kiittää :D

HannaNeiti Kävin mä sitten yhdeltä kysymässäkin nimestä, kun huomasin ettei oikein osunut hänen korvaansa :D Tuli vaan, että "niin..eihän sitä löydy kyllä kalenterista". No se on sit voi voi :lmao2: Ihme ongelmat ihmisiltä. Tältä irvistelijältä en edes viitsinyt mitään kysellä, kun ärsytti niin paljon. Annoin mennä toisesta korvasta ulos.

Huh, t√§√§ll√§ on taas tapahtunut paljon. Kivointa on ollut se, ett√§ arki on alkanut tasaantua. Risti√§isten j√§lkeen tuntui, ett√§ Jooan koliikkihuuto rauhoittui ja untakin tuli saatua parina y√∂n√§ sen 5-6 tuntia. No sit√§ autuutta taisi kest√§√§ sen reilun viikon. Nyt on taas huudettu parhaimmillaan 5h/ilta ja nukkumaan p√§√§st√§√§n vasta 23-00 maissa ja her√§ill√§√§n sitten 2-3h v√§lein sy√∂m√§√§n. Toivon todella, ett√§ nyt on vaan joku pitemp√§√§n kest√§v√§ tihe√§n imun kausi. T√§h√§n tihe√§√§n imuun voi tietysti vaikuttaa mun olokin. S oli viime viikolla ma-ti ty√∂reissussa. Tuli vasta ti iltana puol 9 maissa kotiin. Sanoin sitten nukkumaan menness√§ 23 maissa, ett√§ rinta on v√§h√§n kipee, et oisko Memmu jotenki kolauttanu sit√§, kun riehuttiin. Sanoin vaan, ett√§ ihan sama kunhan ei oo rintatulehdus. No, 1,5h unien j√§lkeen her√§sin umpij√§√§ss√§ ja ihan sekavassa olossa. Kuume kovassa nousussa ja rintatulehdustahan se sitten oli :( Soitin aamulla p√§ivystykseen, ett√§ kannattaako mun seurailla viel√§ kotona, niin k√§siv√§t n√§ytille. Tulehdusarvot oli reilusti koholla ja rintakin turvoksissa. Antibioottikuurin iskiv√§t kouraan. √Ąrsytti vaan, kun oli ven√§l√§inen tai vastaavanmaalainen l√§√§k√§ri. En saanut mit√§√§n selv√§√§ sen ohjeista, niin soitin sitten kotona synnytt√§neiden osastolta sairaalasta ohjeita. Sainkin hyv√§t jatko-ohjeet kotihoitoon..muutama lis√§vinkki hoitoon tuli siihen listaan, jonka sairaalasta l√§htiess√§ sain varmuudeksi mukaan. No kuumetta piteli 38-39c kolme-nelj√§ p√§iv√§√§ ja sitten rauhoittui. Ei ollu kyll√§ kiva tauti se! Saa taas yhden raskauteen/imetykseen liittyv√§n "oireen" puolesta ruksin sein√§√§n :D Ja tosiaan siis, se mist√§ juttu l√§hti oli, ett√§ mun maidontulo v√§heni ihan √§lytt√∂m√§n paljon ton taudin takia, vaikka Jooa olikin rinnalla ihan tunnin-kahen v√§lein :( Toivottavasti saan sen viel√§ nostettua takasin samaan tasoon, mit√§ se oli. Yritys on hyv√§ ja siks varmaan Jooakin nukkuu niin lyhyit√§ p√§tki√§, kun ruoka ei riit√§ pidemm√§lle..

Sunnuntaina olin jo ekaa päivää pystyssä ja päästiin kaikesta huolimatta Mean ja Jooan kanssa mummolaan virpomaan. Lapset oli tosi hyviä virpomaan. Porukat kun avas oven, niin Memmu viskas vitsan käytävän lattialle huus "mumma" ja juos sisään, Jooa nukku sitterissä :lmao2: Me tultiin sitten sisään virpoen. Ja sai äiti ja isikin sitten pienet palkat :wink: Alku viikko on oikeestaan menny siivotessa ja pyykkiä pestessä, kun jäi vähän kotityöt viime viikolla sattuneesta syystä rästiin. Nyt on niin ihanaa, kun on siistiä. Viime yönä vielä S auttoi Jooan hoidossa, kun se ei nykyään käy enää yösyömisen jälkeen nukkumaan. S lähti pojan kanssa olkkariin ja mä jatkoin unia tulpat korvissa. Ai luoja, että teki hyvää, vaikka sain nukkua varmaan siltikin vaan tunnin totuttua enemmän. Tänään piti sitten keksiä jotain päivällistä ja päätin tehdä kinkku-parsa -piirakkaa ja sen kanssa sellasta hedelmäistä pastasalaattia <3 Pitäähän sitä miestä vähän hemmotella, kun työpäivää vasten Jooan kanssa heilui pystyssä.

Muuten täällä siis kaikki mukavasti. Enempää en muista tapahtumista, mutta tuun sitte kertomaan, kun taas muistan :D

Oikein aurinkoista pääsiäistä teille kaikille <3

ps. Me päästään S:n kanssa katsomaan Titanic 3d:nä, kun mun veli avokkeineen tulee meille illaks katsomaan lapsia :faint: Ensimmäistä kertaa kaksin jonnekin sitten....loppuvuoden?

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 05.04.2012 07:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: ikävää että toi huuto on alkanut teillä uudestaan, voin vaan sanoa,että tiedän miltä se tuntuu, meillä kun esikko oli sellain huutaja, että meikä käveli ekan vuoden jossai koomassa, mutta hengissä selvittiin ;)

mutta ihanaa leffailtaa teille =), se kahdenkeskinen aika tulee kyllä niin tarpeeseen aina välillä =). (nimim. viimeksi kahden oltiin kun typy oli pari kk ikäinen, ja nyt on jo yli 1,5v)

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 06.04.2012 17:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aurinkoista pääsiäistä koko perheelle ♥

Rouvan elämää
Henna7.12.2005‚ô•
16.11.2009 Kihlat‚ô•

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 07.04.2012 09:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vai ettei nimee löydy kalenterista, niinku se olis sitten hyvä syy oudoksua nimeä. :nuts: Toisaalta almanakasta löytyy edelleen paljon sellasia nimiä, jotka on ollut kyllä niin vähällä käytöllä viimesen viidenkymmenen vuoden aikana, että ne vasta irvistyksiä varmaan saiskin aikaan. Meidän Stiinan yksikään nimi ei löydy almanakasta oikeassa muodossa, vaikka mun mielestä Stiina ja Fanny on aika tavallisia nimiä. Severiinaa en tosin ihmettele, se taitaa olla sen verran erikoinen nykyään...

Ja tosi ikävältä kuulosti toi rintatulehdus! :shock: Toivottavasti vältyt jatkossa siltä, ettei tulis enää.. Ja tsemppiä niihin Jooan öihin. Mä silloin joskus Stiinan synnyttyä ajattelin, että ne yöt varmasti paranee sitten kun ollaan lähempänä vuoden ikää, mutta... :o Jos hyvin käy (erittäin harvinaista), niin on yks herääminen yöllä, mutta yleensä kaks tai kolme. Viime yönä Stiina huus n. kolme tuntia yhteensä, parissa erässä. On äiti nyt vähän väsynyt.. :read:

Mä tahtosin kans ihan sikana nähdä sen Titanicin kolmedeenä! Tai muutenkin vois olla kiva kattoo se leffa uusiks, ku en oo tainnu kohta kymmeneen vuoteen sitä nähdäkään.. Mitähän muuta mulla vielä oli.. :o No, enpä muista enää, mutta hyvää päästäistä ainakin tein perheelle!

Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 07.04.2012 15:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuulumisia lueskelemassa :bye:

Kiva kuulla että saitte vähän kahden keskeistäkin aikaa, se on näin lapsiperheessä kyllä ihan luksusta! Meilläkin on huomenna "kahden keskeistä" aikaa kun pimut menee mummulaan. Tosin mies aikoo vaihtaa molempien autoihin renkaat ja mä kirjoitan opinnäytettä, että siksi nuo lainausmerkit :D on siis melkein yhteistä aikaa :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 02.05.2012 14:46 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hitsi, että mä oon nykyään laiska päivittelijä! Mutta täällä taas :bye:

TM Kiva kuulla, että myös vähän temperamentisemman lapsen kanssa voi jaksaa vielä itsekin elää :D

Heltsuh Pääsiäisiä mun on enää turha toivotella, mutta hauskaa vappua! :)

Naakkis Heh, sanoppa muuta! Harva antaa lapselleen enää nimeä Arhippa tai vaikka Suometar :) Voi, teillä on vieläkin yöt noin rikkonaisia! Iso jaksuhali täältä :hug: Mä toivon, että pian alotettavat kiinteet auttais öihin, mutta luulen, että se apu tulee sitten vasta kuukauden-parin viiveellä...jos on tullakseen :o

haisbe Heh, toi kahdenkeskinen aika kotihommien parissa kuulostaa niiiiiiin tutulta :D Ja kyllä, sitten kun sitä aikaa on ihan oikeesti, niin se on ihanaa <3

Mitäs täällä on nyt sitten kuukauden aikana tapahtunut. Piti ihan kalenteria päivittää. Pääsiäisen jälkeisenä viikonloppuna pääsin entisen työporukan kanssa (meistä enää vissiin 1 on samoissa hommissa, mutta pidetään tällä 7 hengen porukalla yhteyttä aktiivisesti) syömässä. Käytiin Santa Féssä. En ollu käyny siellä pitkään aikaan, mutta oli ihana istahtaa lounaalle siiderin kanssa ja turista vaan! Pääsin vielä tuhlaamaan samana päivänä Jooan syntymän johdosta saadun lahjakortin. Löyty kyllä vaikka ja mitä, vaikka ensin ajattelin, että mitä me nyt enää tarvitaan :D Lahjakortti meni..ja vähän yli :oops: Seuraavana päivänä tästä päästiin S:n kanssa vihdoin kaksin oikein kunnolla. Käytiin ulkona syömässä ja illalla mentiin kattomaan Stand-Upia! Oon nähny sen suuren StandUp kiertuneen kaks kertaa aiemminkin. Alkaa sen Björklundin jutut toistaa toisiaan ja keskimmäinen esiintyjä oli sairas, joten sen tilalle oli joku - ihan ok. Viiminen kuitenkin kruunas koko illan ja naurettiin miehen kanssa vedet silmillä. Aiheena oli tietysti lapsi perhe ja taaperot. Ne läpät kyllä osu ja uppos ja teki kyllä niin hyvää kuunnella. Aihe siis täysi kymppi!

Jooa on nukkunu taas suht levottomasti...tai siis ainakin heräillyt suht mukavasti.. Ehkä 2-3 kertaa yössä. Tuntuu, että koko ajan saa olla nousemassa. Sitten vielä sattu lähestymään toi kuoron esiintyminen eli meillä oli viikolla 3 treenit ja näinä iltoina vasta ysin jälkeen ite kotona ja sit alottaa vasta Jooan syöttöpuuhat ja myöhällehän ne päivät meni ennenku lopulta olin syöny ja nukkumassa. Alettiin jo miettiä, että voisko Jooan kiukkuun löytyä syytä. Iho sillä meni tosi huonoksi ja kokeiltiin jo muutamaa apteekin suosittelemaa perusvoidetta tuloksessa. Käytiin sitten 3kk neuvolassa ja terkka oli sitä mieltä, että ihoa vois jossain näyttää. Varasin ajan yksityiseltä vielä samalle illalle. Kuulema vois johtua ihan allergiasta, jota lääkäri epäili maidoksi. Toinen vaihtoehto oli joku tali-ihottuma tai vastaava. No saatiin kortisoonikuuri viikon ajaksi. Lisäksi lääkäri sanoi, että jos kyse on tästä ihottumasta, niin meille apteekista suositellut rasvat vaan pahentais asiaa :o No, kaks päivää kortisoonia ja iho oli entisellään :shock: Viikko mentiin sillä ja nyt on sitten tauon aikana käytetty suositeltua perusvoidetta. Iho on täysin kunnossa :faint: Sitä lääkäri sanoikin, että maitoallergiatesteihin on turha lähteä jos iho paranee ja nyt ollut niin hyvä, ettei syytä testeihin ole ollut! Toivotaan, ettei syytä tulekaan!

Viime lauantaina meillä oli konsertti. Saatiin hirveesti positiivista palautetta ja päivä oli tosi kiva! Vappuaattona mentiin miehen kanssa mun veljen luokse vappujuhliin. Oli mukava istua ja rupateilla ja ottaa muutama. S oli vielä kuskina, joten sain ottaa pari enemmän :D Lähetiin kuitenki jo siinä puol 10 maissa hakemaan Jooa hoidosta, Memmu jäi porukoille. Ainoa miinus oli, että Jooa oli viikonvaihteen tosi kitisevä. Vappuaamuna meillä oli esiintyminen kaupungintalolla ja sieltä, kun päästiin lopulta kotiin, niin Jooa vaan jatkoi huutamista. Yön siis huus usein myös eli olipa virkeä herätys vappuna 6.40 :sleep: Päivä huudettiin kurkku putkella ja kävin jo miettimään, että onko joku pahemminkin hätänä, kun oli selkeesti kipuitkua. Selvishän se syykin sitten. Tänä aamuna alhaalla kiilteli kaunis hampaanpinta <3 Voi, mun pieni poika sai jo ensimmäisen hampaansa <3 Tosi aikasin se tuli verrattuna Memmuun! Katoin sen vauvakirjasta, niin eka hammas tuli reilun 6kk iässä. Mutta kuten oon tässä reilun 3kk aikana huomannut, niin nää sisarukset on luonteeltaan ja olemukseltaan täysin erilaisia. Ihanaa kyllä! Tänään meillä on sitten taas asustanut tosi tyytyväinen, hymyilevä ja nauravainen poika!

Mitäs muuta. Jos lapsista jatketaan, niin Memmu on aivan ihana. Puhetta tulee jo tosi hyvin...kyllästymiseen asti. Se puhuu kun papupata heti heräämisestä siihen asti, että nukahtaa. Huh! Meinaa välillä olla jaksaminen kovilla, mutta toisaalta, aivan ihanan eläväinen lapsi <3 Uhmaa on vielä, mutta ihan älyttömästi rauhottunu siitä kuukauden takaisesta, jolloin se oli välillä lähes sietämätöntä. Ja mikä ihanampaa, Memmu on kova halailemaan. Oli ihana, kun se tuli yks päivä syliin ja halas. Sitten se rutisti oikein kovaa ja sano: "Oma äiti" <3 <3 Melkein tuli kyyneleet, kun niin kauniisti sanoi :(

S:n kanssa menee myös hyvin. On saatu se pari kertaa vähän yhteistä aikaa, niin ollaan taas löydetty se parisuhde sieltä vanhemmuuden alta <3 Ollaan ku vastarakastunut pari :D Toki päivät menee pääosin lasten kanssa touhutessa eli pieniä ne hetket yhessä on, mutta niin tärkeitä joka tapauksessa. Eli kunhan tää väsymys ja yöheräilyt vähän rauhottuis, niin ois kyllä tosi hyvä tasapaino oman jaksamisen ja tekemisen määrän välillä. Toisaalta, elämä on nyt just tosi ihanaa ja nautin hirveesti tästä, vaikkei se tosiaan joka päivä ihan siltä tunnukaan.

Enempää en muista mitä piti kirjotella, mutta palailen (toivottavasti) pian kertomaan lisää!

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 02.05.2012 15:43 
Oi, ihania kuulumisia.. <3 Pitää kyllä sanoa, että noi taaperon halit on jotain niin ihanaa.. :faint: Aina jos Alessiakin tekee pahojaan jossain toisessa huoneessa tai muuten vain ei suostu tulemaan kutsuttaessa ei tarvita muuta kuin huudahdus: "Halitaan!" ja heti tyttö juoksee syliin.. :D Ja pusujakin jaetaan reilusti, vaikka ne vielä on sellaisia kömpelöitä muiskutuksia poskelle tai otsaan. <3 Lapsissa on se ihanaa, että he osaavat yllättää joka päivä, tavalla tai toisella! :)

Yl√∂s Etusivu

ViestiL√§hetetty: 02.05.2012 16:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihania kuulumisia teilläkin :)

Ja erittäin hyvää alkanutta kevättä ♥

Rouvan elämää
Henna7.12.2005‚ô•
16.11.2009 Kihlat‚ô•

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 03.05.2012 12:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Iina Niin on <3 Vaikka täytyy sanoa, että Memmulla on nyt viimisten päivien aikana ollu joku aivan mieletön halihalihali -tarve, joten vähän alkaa nyt jo ahdistaa ku ois kiva välillä hengittää :D Mutta ei voi valittaa. En tiedä mitään ihanampaa, kun sen, että toinen rakastaa niin välittömästi <3

Heltsuh Kiitos samoin :)

Mä en haluais sortua tälle ärrinmurrin linjalle, mutta mun on nyt vaan pakko purkaa fiiliksiä jonnekin. Ja miksei sitten tänne.. Ensimmäisenä tähän asiaan liittyen haluan sanoa, että tuleva purkaus on vain ja ainoastaan mun mielipide (koska nyt kirjotan ärsytys päällä tosi suoraan!) enkä halua sillä tuoda fiilistä, että arvostelen jonkun muun ratkaisuja tai ajatusmalleja. Nää on vaan mun ajatuksia ja mun puolesta jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee :)

Tästä lähtee. Valtio. Ravinto. Lapset/vauva. Suositukset. Voi pirulauta :x Mua niin raivostuttaa! Lähden ihan alusta. Oon varmasti maininnut täälläkin muutaman kerran, että Jooa on täysin erilainen lapsi, kun Mea. Mea oli vauvana tosi rauhallinen ja tyytyväinen ja nukku hirmu hyvin, vaikka olikin temperamenttinen. Jooa taas on selkeästi mulle-kaikki-heti-nyt -tyyppinen ilmestys. Kun ollaan hyvällä tuulella, niin sitten naureskellaan ja ollaan hirmu tyytyväisiä. Jooa viihtyy myös hyvin aikoja yksin mm. leikkimatolla tai Memmun kanssa jos kaikki on hyvin. Jos kaikki ei ole hyvin, niin mikään ei kelpaa, vaan sitten huudetaan pallo punasena tai kitistään ihan jatkuvasti. Yöt nukutaan pienissä pätkissä ja jos yö nukutaan huonosti, niin päivällä ei sitten ainakaan korjata asiaa nukkumalla hyvin. Lisäks haluan lisätä tähän väärinkäsitysten välttämiseks, että puhun nyt vaan tästä ärsyttävämmästä puolesta enkä siitä täydellistä pienestä pojasta, joka meille on suotu :D No, nyt tän hammasepisodin jälkeen eilen Jooa oli taas ihan äärettömän tyytyväinen poika ihan koko päivän. Viime yö sitten oli taas silkkaa h*lvettiä. Jooa heräs ekan kerran syömään tasan 00:00 ja siitä eteenpäin herättiin n. 30-60min välein aina sinne 5.15 asti, jonka jälkeen nukuttiin sitten kaheksaan.

Siin√§ pohjustus. Eli y√∂t on todella vaihtelevi√§ ja v√§lill√§ tosi rankkoja. Memmu alko nukkua tosi hyvi√§ √∂it√§ siin√§ n. 3,5kk i√§st√§ l√§htien. Ja t√§ll√§ tosi hyv√§ll√§ tarkotan sit√§, ett√§ usein her√§ttiin korkeintaan kerran sy√∂m√§√§n ja nukuttiin rauhallisesti koko perhe. Y√∂t rauhottu hirveesti sen j√§lkeen, kun otin Mealle vellit k√§ytt√∂√∂n. Hillu niin paljon p√§ivisi, ettei pelkk√§ √§idinmaito-korvike -linja riitt√§nyt. Jooa on Meaa paljon el√§v√§isempi vauva viel√§. √Ąhkii ja puhkii ja on p√§√§ssyt lattialla kier√§ht√§m√§√§n jo vatsalta sel√§lleen. P√§√§tinkin, ett√§ koska poika on noin el√§v√§inen ja n√§lk√§inen, niin kokeilen n√§ihin samoihin aikoihin vellej√§. Vellitutit ostin valmiiks kaappiin jo pari viikkoa sitten. Siit√§ asti oon etsinyt samoja peruna-porkkana -vellej√§, kun Mean aikana oli. Mutta ei, suosituksetpa onkin muuttuneet t√§ss√§ 2 vuoden aikana. Nyky√§√§n ei en√§√§ suositellakaan vellej√§ vaan suoraan kiinteit√§ sitten, kun t√§ysimetyst√§ on 6kk takana. MUR! :x Ent√§s ne √§idit, jotka haluaa imett√§√§, mutta antaa lapselleen lis√§ravintoa?! Viel√§ en haluais alkaa kiinteit√§ antamaan. Tarkoitus oli suunnitella niit√§ tossa kuukauden kuluttua maistamisen merkeiss√§, mutta velli√§ halusin kokeilla jo nyt. Jos vaikka rauhottaisi √∂it√§. Oma maito riitt√§√§ kyll√§ hyvin ja korvikettakin kokeiltiin y√∂t√§ rauhoittamaan, mutta omalla maidolla tai korvikkeella ei ole eroa. Enk√§ siis tarkota t√§ll√§k√§√§n sit√§, ett√§ ois tarkotus saada nukkua 12h y√∂unia 3,5kk lapsen kanssa.. Mutta n√§√§ 30min-1h v√§lein olevat y√∂her√§tykset alkaa jo pikkuhiljaa sapettaa, kun p√§iv√§ll√§ pit√§√§ touhuta Memmun kanssa ja silloin ei voi itsek√§√§n lev√§t√§. Mies auttaa kyll√§ kiitett√§v√§sti eli siit√§ ei ole ongelmaa.

Mun mielestä on tosi väärin, että joku ylempi taho päättää, mitä lapset syövät ja mitä eivät. Toki mun mielestä suosituksissa ei ole mitään pahaa ja suosituksina ja ohjeistuksina olen niitä pitänytkin - tähän asti! Jos nää suositukset muuttaa tarjontaakin huonommaksi, niin mun mielestä se ei ole silloin enää suositus vaan säännös. Ok, suositus on täysimetys 6kk ikään asti, mutta eihän se korvikkeen tai vellin käyttö ole varmasti lapselle huonosta. Jos Jooa ei ois niin aktiivinen ja menevä ja ei ois koko ajan niin älyttömän nälkänen, niin tuskin edes itse lisäruokaa harkitsisin. Oma maito riittää kyllä, koska ei syö korkeintaan 10-30ml korviketta lisänä, mutta se ei pidä nälkää pitkään. Ja ei, nyt ei ole kyse edes tiheän imun kaudesta, vaan tätä on jatkunut tositosi pitkään. Eikä tässäkään nyt oo mistään elämästä ja kuolemasta kyse, koska osaanhan mä ite tehdä velliä. Aion sitä alkaa kokeilemaankin ens viikonloppuna. Ja parempaakin se varmasti on, kun teollisesti tuotettu, mutta kyse onkin nyt periaatteesta. Soseet oli tarkoitus tehdä tälläkin kertaa itse, mutta ajattelin tässä vaiheessa päästä helpommalla ja ostaa vellit kaupasta. Mutta ei sitten :no: Eihän mikään sitä takaa, että se velli auttaa niihin öihin yhtään sen paremmin, mutta haluan ainakin kokeilla. Memmulla se toimi. Sitten voi sanoa, että kaikkea on kokeiltu ja meillä on vaan huonosti nukkuva poika ja piste.

Toinen ahdistus on toi Jooan iho. Eilen illalla kylvyssä huomasin, että nyt kortisoonin antamisen väliviikolla iho on taas huonontunut. Rasvataa suositellulla perusvoiteella aamuin illoin, mutta ei auta. Kortisoni vei kaikki iho-oireet koko sen viikon käytön ajaksi pois, mutta 3 päivää lopettamisesta alkaa taas punottaa. Pääsinpä siis eilen kirjoittamasta aamupäivällä, että iho on täysin kunnossa. Ei todellakaan vielä pahasti, mutta takaisin on tulossa. Maitoallergiatestiin vie tie sitten ens tiistaina. Varasin sinne varmuudeks ajan, kun lääkäri sitä suositteli, mikäli rasvat ei vie oireita pois. Onpahan sekin sitten tehty. Tein jo päätöksen, että mikäli mun pitäis tehdä jotain radikaaleja ruoka-ainemuutoksia omassa syömisessä, niin lopettelen imetystä pikkuhiljaa. Tiedän, että tämä nostaa monella äidillä karvat pystyyn, mutta teen nyt oman jaksamisen puitteissa tämän ratkaisun. Tiedän, että jos maitoallergiaa on ja todetaan, että mun ois parempi syödä toisin, niin annan mielummin sitten sitä jo meille varuilta määrättyä maidotonta korviketta. Kyllä tekee pahaa edes ajatella imetyksen lopettamista, mutta näin on nyt tässä elämäntilanteessa paras. Memmusta mulla loppu maidontulo n. 5,5-6kk iässä ja kyllä se suretti ihan hirveesti. Toisaalta, sitten alkoi taas uudet jutut ja eipä Memmu ole siitä kärsinyt yhtään :)

T√§st√§ oli jo Lapset -ketjussakin puhetta, ett√§ se √§idinmaito tuntuu olevan ihan hillit√∂n tabu Suomessa. √Ąidit s√§ttii toisiaan milloin mist√§kin. Kuka imett√§√§ v√§√§rin, kuka imett√§√§ liian v√§h√§n, kuka imett√§√§ liikaa, kuka sy√∂ v√§√§rin imett√§v√§ksi √§idiksi ja kuka on itsek√§s, kun lopettaa imett√§misen tietyn ik√§isen√§ tai alkaa antaa velli√§ tai korviketta. Koskaan ei ole hyv√§. Mun mielest√§ on oikeesti ollu hyv√§√§ keskustelua siell√§ t√§√§ll√§ siit√§ kuinka √§idit puuttuu ihan liikaa toisten √§itien tekemiseen. Eik√∂ √§itien nimenomaan pit√§is tukea toisiaan ja luoda uskoa, ett√§ jokainen √§iti tekee parhaaksi juuri omalle lapselleen! Kukaan ei kuitenkaan voi menn√§ sanomaan, ett√§ yrit√§t liian v√§h√§n tai ajattelet vain itse√§si etk√§ lapsesi parasta. Tunnen jo muutaman katseen osoittavan t√§nne p√§in (en nyt puhu kenest√§k√§√§n t√§√§ll√§ vaan yleisesti), ett√§ kyll√§ nyt hyv√§ √§iti kokeilisi eri ruokavalioita, jotta lapsi voi saada √§idinmaitoa sinne 8 vuoden ik√§√§n asti. Anteeks karkea ilmaisu! Musta on hienoa jos joku jaksaa ja haluaa imett√§√§ lastaan pitk√§√§n, siin√§ ei ole mit√§√§n pahaa. Mutta m√§ en henkil√∂kohtaisesti koe, ett√§ se tois lapsen henkiseen kehitykseen suuriakaan lovia jos √§iti p√§√§tt√§√§ lopettaa imetyksen syyst√§ tai toisesta aiemmin.

Ehkä mä tällä paasauksella vähän perustelen sitä itsellenikin. Jotenkin koen kamalan huonoa omaatuntoa MAHDOLLISESTA imetyksen vähentämisestä tai lopettamisesta. Nyt kun imetys on onnistunut 100% omalla maidolla eikä korvikkeita ole tarvittu ellen ole itse halunnut nukkua pidempään tai käydä jossain, niin sen vähentäminen tai lopettaminen tuntuu luovuttamiselta. Mutta just se, että miksi siitä pitäis edes tuntea huonoa omaa tuntoa. Järjellä ajateltuna siinä ei ole mitään pahaa. Jooahan on saanut jo 3,5kk mun maitoa ja sekin on jo hieno suoritus, kun vertaa, ettei oma äiti pystynyt imettämään juuri ollenkaan. Lisäksi tässä on mukana myös haikeus siitä, että Jooa on oletettavasti meidän perheen viimeinen vauva <3 Hirveesti ristiriitaisia ajatuksia suuntaan ja toiseen! Ihana seurata toisen kasvua, mutta toisaalta tosi haikeeta ajatella, että meijän ihana-kamala vauva-aika alkaa pian olla takana päin. Kuitenkin se pikkuvauva-aika on jo ohitse ja ihan vauva Jooa ei enää montaa kuukautta ole. Sitten aletaan jo liikkua ja istua yms. jolloin en koe Jooaa enää niin vauvaksi. Lisäks mun omat ajatukset imettämisajoista alkaa tulla vastaan. Memmun imetyksen lopetus oli tosi haikeeta, koska en saanut tehdä sitä päätöstä itse, vaan maito loppui. Toisaalta, ikä oli mitä parhain. Jotenkin en osaa kuvitella imettäväni lasta, jolla on jo hammasrivistö, ehkä jo kävelee ja mahdollisesti puhuukin.. Vaikka vauva ois tässä vaiheessa vasta 9kk, niin koen sen enemmän jo lapseksi enkä enää rintaa imeväksi vauvaksi. Eli jotenkin mun mielestä sen ikänen on fyysisesti jo valmis siirtymään ihan omaan ruokaan. Ja jälleen täsmennän, että tämä on vaan mun näkemys omasta elämästä ja omista lapsista eli en oo katsonut kieroon tai arvostellut millään tavalla, vaikka joku haluaa imettää vanhempanakin. ...no myönnetään, ehkä katson vähän kieroon niitä, jotka imettää vielä 8 vuotiaita :D Se ei vaan tunnu itsestä luontevalta enää. Toki, never say never! Mistä mä tiedän millä fiiliksellä mä oon, ku Jooa on 9kk tai vuoden jos maitoa vielä riittääkin. Mutta näillä ajatuksilla oon ollut tähän asti ja toimin niin (osin tahtomatta) myös Mean kohdalla.

Mutta joo. Tämmösiä fiiliksiä täällä tänään. Enkä halua tästä sitten tästä minkäänlaista sotaa tai suurta väittelyä, vaan jos keskustelua herää, niin rehellistä, kannustavaa ja lohdullista keskustelua eri ajatukset omaavien, toisia äitejä ja heidän ajatuksiaan kunnioittavien äitien ja miksei lapsettomienkin ihmisten kesken :)

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 03.05.2012 16:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onhan nuo ravintosuositukset kyl aika hurjia ... jos ajattelee siltä kantilta et kaikilla ei esimerkiks oma maito riitäkään kuten mulle aikoinaan kävi kk:n verran Henna sai mun maitoa ja lisäks luovutusmaitoa keskolassa. Keskos vauvoille joutui jo aloittaa soseet 2006 vuonna jo siin 3kk ikäisenä vaikka normiaikana syntyneellä soseet on 4kk eteenpäin... ;)
Mut jooo mun puolesta sä voit ihan hyvin kokeilla velliä antaa vaikka korvikkeen joukossa ensin pieniä annoksia... tuskin kukaan sua siitä alkaa moittimaan ;)
Meinasi meidän tulevan kummipojan äitikin antaa pojalle velliä vaikka poitsulla ikää vasta vajaa 2kk ♥

Rouvan elämää
Henna7.12.2005‚ô•
16.11.2009 Kihlat‚ô•

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 04.05.2012 08:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Toi tuntuu kyllä joskus vähä naurettavalta, ku suositukset muuttuu suurinpiirtein vuoden välein! Measta on kuitenkin kasvanut aivan hieno ihmisen alku, niin ei asiat nyt voi paljon mönkään mennä, jos toimit samalla tavalla, ku Mean vauva-aikana. Tai sinne päin, kuten sanoit vauvat on erilaisia... :wink: Imetyskeskustelu on kans ihan ihmeellistä nykyään! Eikö tärkeintä oo, että vauva saa ravintoa ja rakkautta, olkoot se ravinto sit tissistä tai pullosta? Ja se, et eihän imetys kaikille edes oo mahdollista jos maitoa ei vaan tule, ei se siitä sen huonompaa äitiä tee... Mä imetin melkein 9 kk, ja lopetin sen omasta päätöksestä Stiinan hampaiden takia. Ja sen verran oon päättänyt, että joskus seuraavan kohdalla opetan myös tuttipulloon ja korvikkeeseen. Stiina kun ei ikinä suostunu tuttipullosta juomaan ja korvikekin alko mennä vasta sitten isompana. Ei kai se niin paha asia ole, jos ajattelee äidinkin jaksamista joskus? Me ollaan joidenkin suosituste kohdalla ajateltu vähä omalla tavalla, mutta eiks sitä sanota, että maalaisjärjellä! Neuvolantädille en edes viitti kaikesta puhua, kun se on sellanen nuori ja virkaintoinen, jonka mielestä kaikki suositukset on meinaan just eikä melkein... Mulla oli vielä jotain, mutta ajatus katkeilee... :o No kuitenkin, luota omaan arviointikykyys! Ja varsinkin, kun ei ole eka lapsi kyseessä, niin on jo varmasti vähän helpompikin luottaa omaan toimintaansa.. Ja älä välitä niistä, jotka paheksuu, niitä löytyy aina! (Ehkä ne on niitä, joita ei lapsena pidetty tarpeeks sylissä? :? )

Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 04.05.2012 09:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olen sitä mieltä, että annat velliä, jos se tuntuu hyvältä ja uskot sen parantavan öitä. Suositukset on kuitenkin vain suosituksia ja ne tosiaan muuttuvat tiuhaan tahtiin. Vanhemmat kuitenkin tuntevat ja tietävät oman lapsensa parhaiten, enkä mäkään usko, että kovin väärään voitte mennä, onhan teillä jo kokemusta lapsista :) (tällaisilla ensikertalaisilla, kuten me, on hiukan hakusessa kaikki ;)) Me annettiin Gabrielille velliä sekä aamuisin ja iltaisin, enkä ainakaan vielä ole huomannut mitään haittaa siitä, ollaan kyllä siirrytty jo puuroon. Ja viime kädessä vanhemmat ovat ne, jotka päättävät mitä lapsi syö, siihen ei kenelläkään ole mitään sanomista.
Imetyksestä olen ihan samaa mieltä! Tottakai olisi ihannetilanne, jos pystyisi täysimettämään lapsensa puolivuotiaaksi, mutta ainakin mun tuttavapiirissä se on todella harvinaista, monille tulee joku tilanne, jolloin on pakko antaa korviketta ja siihen meni se täysimetys :? Ja silti lapsista kasvaa terveitä aikuisia.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 188 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 23:58