* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 23:50

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 01.09.2011 17:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos vinkeistä :hali: <3 Löysinkin joo youtubesta muutamia hyviä videoita, nyt enää tanko puuttuu :D Hyvä että tulee käyttöö tän talon kaikille huoneille :D Ajattelin et katson jos tää vointi mahdollistais jossain kohtaa vaikka muutaman opetustunnin alkuun pääsemiseksi. :o :clap:

Joo, laita reissukuvia :pic: :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.09.2011 00:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

HannaNeiti: Oli oikeesti tosi kiva ja romanttinenkin reissu! Just sellanen mistä me molemmat tykätään; paljon tekemistä ja näkemistä + hyvää ruokaa ja juomaa! <3 :)

CountryChic: Jee, hyvä jos mun vinkeistä oli apua! Toivottavasti pääset uuden & ihanan harrastuksen pariin! :)

Ja nyt on tosissaan kuvat liitetty kertomukseen. :bow: Ah, kun pääsis taas reissuun, mutta pitääpi varmaan hetki ootella ennen kuin seuraava matka on ees suunnitteilla.
---------

Ainiin, meillähän tuli 1.hääpäivä tuossa viikko sitten! :flower: Oikein mukava ja tunnelmallinen hääpäivä olikin, käytiin Helsingissä syömässä ihanan makoisat sisäfilee-pihvit ja kotona sitten katottiin meijän häävideo. :kiss: Oli ihana muistella vuoden takaisia hetkiä ja huomata, miten ei enää muista mitään negatiivista häistä. Ne on vaan ihana, kaunis muisto tämänhetkisen elämämme parhaimmasta päivästä. <3
Ainii, juteltiin myös että laitetaan pieni baby-bysiness käyntiin, eli pillerit on nyt jätetty pois ja sitten vaan herran haltuun. Jännittää, pelottaa, ihmetyttää, mutta yrittänyttä ei laiteta. hui! :wink:

Tässä vielä kauniin biisin kauniit sanat, jotka kirjoitin myös M:lle askartelemaani hääpäiväkorttiin. Annoin M:lle lahjaksi liput In Flames'n konserttiin. Ite sain lahjakortin intialaiseen päähierontaan, ah ihanuutta. :kiss:

Sä oot silkkii, mun sylissäni
Niin kuin lämmin vesi joka lainehtii
Yhdestä puusta meidät veistettiin
Päästä varpaisiin
Sä oot silkkii, mun sylissäni
Niin kuin lämmin vesi joka läikehtii
Sama virtaus, taivas ja maa
Toisensa kohtaa

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.09.2011 11:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie oon vähän herkillä selvästi ku tuli kyyneleet silmiin ku luin nuo biisin sanat. Nuo sopii niin hyvin myös miuhun ja miun vauvaan :( <3 Aivan sairaan kaunis biisi ja sopii kaikenlaiseen rakastamiseen ja rakkauteen!

ONNEA ensimmäisen hääpäivän johdosta! :flower: Ja onnea myös sille toiselle jutulle, toivottavasti kaikki menee hyvin :wink: Ihanaa ihanaa ihanaa!!!!! :bounce: <3

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.09.2011 13:39 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Ihana matkakertomus! <3 Huippu matka selkeästi ollut teillä <3

Meillä soi häissä toi sama biisi ja oli kyllä ihana sitä siellä tanssia ja laulaa toiselle <3 <3 <3

Tsemppiä kovasti yritykseen!

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.09.2011 18:40 
Tulin tuomaan plussatuulia ja peukutukset! Toivottavasti tärppää nopeasti.. :yep:

Ja myöhästyneet onnittelut muuten 1. hääpäivän johdosta! <3 Mihin se aika oikein katoaa? :D

Ylös Etusivu

ViestiLähetetty: 09.01.2012 16:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hupsista, viime päivityksestä on taas tuhat vuotta, miten tää aika meneekin näin nopeasti!? :oops:
Kiva kun ootte käyneet kommentoimassa HannaNeiti, Sunis ja in_heaven85! Ja kiitos hurjasti tsempityksistä! ;) Vielä ei ole tosin natsannut, mutta ehkä se tästä kun kroppa asettuu pillereiden jäljiltä.

Onhan tässä tapahtunut jo vaikka mitä välissä, joten pitääpi tehdä oikein kunnon hehtaaripäivitys, jotta saan kaikki jutut kerrottua. :D
Ehkä merkittävin juttu tuossa marraskuun 27.päivä oli Tampereella toista kertaa järjestetyt tankotanssin PoleDebut-kisat. Viime vuonnahan mä osallistuin alkeissarjaan ihan hyvällä menestyksellä (hopiaa tuli :tiptap:), ja nyt sitten oli vuorossa jatkosarja. Lisäksi mun yksi lahjakas oppilas osallistui alkeissarjaan, ja reilu kuukausi meni sitten ahkerasti treenatessa, ja valmentaessa tätä mun oppilasta. Valmentaminen oli tosi hauskaa; sain suunnitella koreografian rakenteen, auttaa musan valinnassa, ehdotella temppukomboja ja suunnitella lattiaosuuksia. Lisäksi sain nipottaa sydämeni kyllyydestä nilkkojen ja polvien ojennuksista, mikä oli ihan parasta!! :D (Oppilaat kutsuu mua NilkkaNatsiksi, kun oon aina ”huutamassa” niistä, sillä ilman kauniita linjoja mikään temppu ei näytä mun silmään yhtään miltään, nih. :adi: ). Tottakai valmentaminen se oli suht rankkaa oman koreografian treenaamisen ja hiomisen lisäksi, mutta toisaalta oli mukavaa treenata yhdessä ja jakaa jännitys + ahdistus kaverin kanssa. <3

Kovasti tehtiin töitä, ja huh, kun meitä molempia jännitti!!! :sweat: En melkein pystynyt jännitykseltäni katsomaan oppilaani esitystä, mutta se meni tosi hienosti! Olin ihan fiiliksissä ja ääni melkein lähti kun kannustin niin innokkaasti! :clap: Tosin oman sarjan alkaessa alkoi KAMALA jännitys, pelotti että mokaan ja tipun jajaja.. :panic: Jatkosarjan taso oli ihan käsittämättömän kova, tytöillä loisti vatsalihakset ja temput oli samaa tasoa kuin Suomen huipuilla! :shock: Tavoitteena mulla oli, että olisin kolmanneksi viimeinen, siihen olisin tyytyväinen. :nod: Oman vuoron lähestyessä jännitys vaan kasvoi, mutta heti kun pääsin lavalle, niin jännitys katosi ja olo oli taas se tuttu ilmassaleijumisen-fiilis, siis henkisesti ja tässä lajissa kyllä ihan fyysisestikin! :happy: Tuntui että kilpailusuoritus meni nappiin ja oli tosi tyytyväinen olo.

Kun kisat oli ohi, ja jäljellä oli enää palkintojen jako, niin olin jo melkein lähdössä kotiin, että pääsisi ajoissa nukkumaan rankan päivän jälkeen, :bye: mutta päätin silti lähteä katsomaan palkintojen jakoon oppilastani kannustaen.
Tulos olikin sitten melkein kuin unta: Mun valmennettava VOITTI alkeissarjan ja minä sain PRONSSIA jatkosarjassa!!!! :shock: :bounce: :mosh: Voi jestas, mikä yllätys se pronssi oli! :faint: Mulla oli koko ajan tosi hyvä fiilis mun oppilaan menestyksestä, mutta oma sijoitus ylitti kyllä kaikki odotukset! Jippijippijippijaijee!
Tässä vielä linkki mun kisavetoon, jos joku jaksaa sen katsoa :bow:
http://www.dailymotion.com/video/xmmlac ... i_creation

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.01.2012 16:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Amsterdamin reissu

Matkoillakin ollaan nopiaan keretty käymään! Käytiin just ennen joulua Amsterdamissa M:n ja kaveripariskunnan kanssa hakemassa mun rakas pikkusisko takasin Suomeen vaihto-oppilaskauden jälkeen. :hali:
Oli mukava viikonloppureissu! :) Ekana päivänä käytiin punasten lyhtyjen alueella ihmettelemässä niitä tyttöjä ikkunoissa (minulla heräsi kyllä sääli niitä tyttöjä kohtaan, vaikka onhan heillä paremmat olot kuin kadulla), syötiin tunnelmallisessa Argentiinalaisessa ravintolassa ja nautittiin pari drinksua hotellin läheisessä jääbaarissa.

Lauantai-aamulla lähettiin sitten ihanan hotelliaamiaisen jälkeen käymään tiedekeskus Nemossa. Siellä oli hurjan hauskaa; keskusteltiin robotin kanssa, pelattiin sähköshokkipeliä, katsottiin miltä näytetään vanhana ja puuhasteltiin vaikka mitä tieteen parissa! :yep: Lauantai-iltapäivä menikin sitten shoppailemassa. Amsterdamin kävelykatu oli täynnä jos jonkinlaista kauppaa ja liikettä, ja matkatuliaiseksi mukaan tarttui 50 euron edestä juustoja (oi namnamnam :food: ), käsintehtyjä konvehteja mummolle lahjaksi, pari-kolme paitaa ja ihanan tuoksuisia Rituals-tuotteita niin lahjaksi äitille+siskolle kuin itsellekin hemmotteluksi. :happy:

Lauantai-iltana illallisen jälkeen päädyttiin espanjalaiseen tapas-drikkibaariin, jossa saatiin ihan huippupalvelua! :nod: Baarin omistaja tuli heti toivottamaan meidät kädestä pitäen tervetulleeksi baariin ja innostui keskustelemaan musiikista M:n kanssa. Ja eikös pian salsa- ja reggaeton-rytmit vaihtuneet In Flames’n metalliräimeeseen! :D :mosh: Me porukan tytöt oltais ehkä mielummin kuunneltu sitä lattarimusaa, mutta ihan hauska juttu että noin hyvin ottivat asiakkaat huomioon! :yep:

Sunnuntaina sitten lähdettiin aamupalan jälkeen käymään Vincent Van Goghin taidemuseossa, joka oli mulle aivan mahtava kokemus! :faint: Van Gogh on aina ollut mun lempparimaalari, joten oli huikeeta nähdä livenä mm.niitä omakuvia, jotka on pienestä asti herättäneet tosi paljon ajatuksia. Ainut harmitus oli, että M:n lempimaalaus Starry Night ei ollutkaan Amsterdamin museossa, vaan New Yorkissa! Noh, ehkä joskus sitten sinne sitä ihailemaan! :nod:
Ennen kotilentoa kerettiin vielä käydä hampurilaisilla Hard Rock Cafessa ja käveltiin hämärtyvässä illassa kauniisti jouluvaloihin sonnustautuneilla Amsterdamin kaduilla takaisin hotelliin ja lopulta lentokentälle.
Torin joulukoristeluita & puistossa kävelyllä aamuauringossa, vähän häikäisi! :D
Kuva Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.01.2012 16:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Huoh, jopas on tullut selostettua! Toivottavasti joku ees jaksoi lukea läpi! :D

Joulu on tosiaan nyt jo ohi, samoin kuin uusi vuosikin. Joulu vietettiin aikuisten kesken mun äidillä hyvästä ruoasta, seurasta ja keskusteluista nauttien. :food: Lahjoja oli taas ihan älyttömän paljon, vaikka oli vaan aikuisia lahjan saajoina! :D Mä sain M:ltä ja äidiltä aivan ihanan mahtavan lahjan; järjestelmäkameran!!! :faint: Mä oon salaa (näköjään en täysin salaa) aina unelmoinut kunnon kamerasta, mutta aatellut että en semmoista voi ostaa ennen kuin oon överirikas. Mutta nyt mulla on semmonen! Jee! :bounce: pitää vaan opetella käyttämään sitä, jotta saa siitä kaiken mahollisen irti. :pic:
Mä ostin M:lle lahjaksi uuden vihkisormuksen, kun raukka hukkasi sen alkuperäisen viime kesänä. :( Ollaan etitty sitä kissojen ja koirien kanssa, mutta ei löydy ei, :no: ja kyllähän nyt naimisissa olevalla miehellä kuuluu sormus olla! Nyt mun muru on niin onnellinen ja ylypee sen kiiltävästä sorkkamuksesta, :kiss: ja on ainakin vielä tosi tarkkaa missä sitä säilyttää. :)

Uutena vuonna juhlittiin vähän isommalla kaveripiirillä Gangsteri-teemalla, joka oli ihan huippuhauskaa! Miehillä (ja parilla naisellakin) oli gansteripuvut ja –hatut sikareita unohtamatta, kun naiset oli ehostautuneet 20-luvun hengessä pitkiin käsineisiin, puuhkiin, hiuskoristeisiin ja tietysti reiteen kiinnitettyyn pistooliin. Oli komiat juhlat! :cheers: Tuli huomattua, että pienelläkin ideoimisella saa jo ihan eri tunnelmaa peruskotipippaloihin. :gent:
Tässä itse isäntäpari; hurja gansteripomo huikentelevan heilansa tanssimassa charlestonia! :lmao2:
Kuva
Ja sai se gansteripomo suukonkin! :kiss:
Kuva

Näihin tunnelmiin on hyvä päättää selostus tällä erää.
Aivan ihanaa ja onnekasta vuotta 2012
teille kaikille ihanille amosiskoille!
:raketti:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.01.2012 21:31 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Ihanaa,kun täällä oli näin paljon juttua!Mii laik! :)

Huisit sijoitukset oli sekä siulla,että valmennettavalla!
Ei oo mennyt "nilkkanatsina" olo hukkaan. :D

Reissukuulumiset oli <3 , niitä on aina ihanaa lukea ja
haaveilla itsekkin reissuun pääsystä. :)

Oikein onnekasta ja yllätyksellistä vuotta 2012!

Ja psst!Tsemppiä ja onnea baby businessiin!

Mir Mir :bye:

Vain nalle tietää, että sisimmässään jokainen on yhä viisivuotias.
(Richard Alan)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 10.01.2012 09:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa että jaksoit lukea koko sepostuksen Mir Mir!! Pitäisköhän sitä vähän useemmin käydä päivittämässä kuulumisia, ettei tulisi lukijalle ihan ähky! :D Ja kiitos hirmusti onnitteluista ja tsempityksestä, sitä tarvitaan! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 10.01.2012 11:22 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Oikein paljon onnea valmennettavan kullasta ja omasta pronssista!
Huippusuoritukset! :yep: :clap: :yep:

Damin reissu ollut varmaan ihan huippu kyllä!
Matkakertomuksia on todellakin kiva lukea, niinkuin MirMirkin jo sanoi!
Unelmia, unelmia :wink:

Noita uudenvuoden pippalokuvia ihailinkin jo facessa. Ihan huippubileet varmasti ollut! Ihana kun on tollainen hyvä kaveriporukka, joka lähtee mukaan tälläisiin! :)

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.01.2012 14:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuitti! Kaikki kolme postausta luettu jauhenlihakeittoa syödessä :wink:

Voi että miten upee toi tanssiesitys!!! :worship: Ja oli kyllä nilkat tanassa, piti oikein erikseen syynätä :D Ja onnea pronssista! Ootko muuten ikinä rätkähtäny päälles tuolta tangolta alas? Välillä vaan näyttää niin hullulta touhulta ja melkein pelottaa et jotain sattuu :? Mut siis mahtavan näköstä kun sen osaa!

Ihana reissu ollu teillä! Mie en oo koskaan käyny kaupunkilomilla, jos siis Tukholmaa ei lasketa. Pitäs varmaan joskus poiketa perinteistä ja tehä joku pitkä viikonloppumatka jonnekkii Euroopan kaupunkiin eikä vaan mennä kanarialle :D Ihania kuvia teistä, näytätte niin onnellisilta <3

Vitsi miten kivat uudenvuoden pirskeet!!! Tommoset teemakembalot on kyllä aina kivempia ku normi illanistujaiset :yep: Työ kaksi näytette upeelta tuossa gansterikuvassa!

Oikein hyvää vuotta 2012 siulle!!!! :hali:

Niin ja kirjottele vähän useemmin!!!! Siun kuulumisia on aina kiva lukea! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.01.2012 16:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi kun kiva, kun ootte jaksaneet lueskelle! :bye:

Sunflower78: Kiitos hirmusti onnitteluista! :) Uuden vuoden kemut oli tosissaan huippuhauskat, ja oon itekin yllättyneen iloinen, että meijän kaveriporukka lähtee niin innolla mukaan kaikkeen hauskanpitoon! Hullunhauskaa sakkia! :lmao2:

HannaNeiti: Kiitos siullekin onnitteluista! :hug: Kerran oon tangolta tippunut, mikä on aika vähän kahden vuoden ahkeran harrastamisen aikana. Silloinkin tein pyörivällä tangolla, ja yritin käsien varassa olevaa alkeistason liikettä. käsi hikosi sitten sen verran, että mätkähdin niskoilleni varmaan metrin korkeudelta! Ei onneksi sattunut mitään, vähän vaan säikähdin kun niin kovaa tömähti. :eiii: Ootkos muuten ite käynyt koklaamassa tankoilua vielä? Muistaakseni siellä teilläpäin nyt sitä opetetaankin, oisko paikka ollut joku Holiday Club Saimaa Rauha... :o
Hih, pitäisi varmaan kirjoitella vähän useemmin, kiva kun jaksatte lueskella! :grouphug:

---------------

Kivaa kun on tullut talvi! On niin nätin näköistä ja autokin pysyy puhtaana. :) Laskettelemaan en vielä ole päässyt, mutta parin viikon päästä on työpaikan järkkäämä laskettelupäivä, jolloin pääsee pitkästä aikaa suihkimaan rinteeseen! En mä sinänsä mikään aktiiviharrastaja ole, mutta on se laskettelu ihan mukavaa talvipuuhaa. M:n kanssa tykätään molemmat suihkiä suksilla rinnettä alas, ja meillä oli muutama vuosi takaperin tosi mukava reissu Tahkolle. Noi rinnelomat on vaan ihan järjettömän kalliita, että ei sinne usein raaski lähteä. Nyt tosin yksi kaveri ilmoitti, että voitais iso likkajengi lähteä sen perheen Levin mökillä tässä keväällä! :bounce: Kuulemma M ois kans tervetullut, mutta en sitten tiiä haluaako lähteä ainoona uroksena meijän kanalauman keskelle. Mä kyllä toki haluisin M:n mukaan, mutta saapi nähä innostuuko M itse.
:snow2:

Eilen ois ollut vika päivä hakea tankotanssin sm-kisoihin, mutta mä päätin, että jää nuo kisat nyt sitten väliin. Jotenkin ois houkutellut, mutta kisat järjestetään tyhmässä paikassa (Go Expo -messuilla - messuvalaistus ja äänentoisto, jee :que:) ja en vaan jaksa taas rääkätä itteäni. Onhan se kisoihin valmistautuminen tietyllä tavalla ihan mukavaa ja kehittävää, mutta oikeesti tosi raskasta fyysisesti ja henkisestikin. Treenaamaan pitää mennä, vaikka ei yhtään huvittaisi ja sitten pitää taas dietoida ennen h-hetkeä. :panic: Ei vaan nyt innosta ja tuleehan noita tapahtumia vielä..

Töissä alkaa taas kiireet pikkuhiljaa lisääntymään, kun tilinpäätösaika lähenee. Ihan jännityksellä odotan, millainen tää tilinpäätösmylläkkä tulee olemaan tänä vuonna, kun oon nyt eri tehtävässä kuin aiemmin. Uskoisin, että kiireinen varmastikin, mutta on ainakin uutta ja ihmeellistä. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.01.2012 10:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa taasen! :bye:

Huhhuh, mikä viikonloppu takana! Vedin lauantaina aamulla yhden polttaritunnin, jonka jälkeen suuntasin Helsinkiin kahteen tankoworkshoppiin. Sunnuntaina olikin sitten tanko-opetusta yhteensä 4h putkeen, joten parin päivän sisällä tuli treenattua noin 8h! :shock: :sweat: Tänään on todellakin lepopäivä! Tosin innolla ootan että pääsen taas tolpalle, sen verran uusia juttuja tuli opeteltua, että pian on pakko päästä niitä testaamaan! :)

Viime viikolla yksi mun työkaveri kertoi, että hänen tuttavallaan on 3-vuotias ruotsinkielinen sakemanninarttu, joka kaipaisi uutta kotia. No mä heti aloin vähän innostua, että oiskohan se mitenkään mahollista ottaa meille.. :o Meillähän on ollut tosi monia hoitokoiria ties kuinka kauan, ja ollaan M:n kanssa aina haluttu koiraa. Aikaisemmin ollaan aina aateltu, ettei me millään keretä huolehtia koirasta, mutta toisaalta sehän on vain järjestelykysymys. Eilen illalla kun kerroin tästä sakemanninartusta M:lle, niin eka vastaus oli: Emmä tiiä, eikai me nyt mitään koiraa hommata, mutta ei mennyt kuin ihan hetki niin M kyseli; Nii minkä värinen se on? Mikä sen nimi on? Eli tais pikkusen alkaa kiinnostamaan. :D Ennen nukkumaanmenoa pyysi vielä mua kysymään työkaverilta, josko hauvasta sais sittenkin vaikka kuvia sähköpostiin. Musta ois toisaalta ihanaa saada aikuinen koira, koska siihen pentuhässäkkään meillä ei taia nyt olla aikaa, vaikka pennut toki umpisuloisia ovatkin. <3 Ja toisaalta ois ihana antaa koti aikuiselle koiralle, kun niitä ei ihmiset niin mielellään ota. Toki täytyy miettiä, että miten arki saadaan pörräämään niin että koira ei joudu olemaan liikaa yksin, ja lisäksi M:llä oleva lievä allergia saattaa olla este. Mutta harkintavaiheessa mennään, katsotaan mihin päädytään! :)

Kävin muuten taannoin testaamassa lajia nimeltä crossfit, joka on aivan mahtava urheilulaji (tietty heti tankoilun jälkeen)! :bounce: Ilmottauduin samantien alkeiskurssille, joka alkaa maaliskuussa. En tiiä, että onko laji teille tuttu, mutta hyvin sitä kuvaa salin ikkunassa olleet tekstit: Jump, Run, Climb, Puke -and repeat ja Before you die, you pass out. :shock: :lmao2: Eli ehkä maailman rankin urheilulaji, jossa pyritään saamaan ihmiskropasta irti mahdollisimman paljon kaikilla osa-alueilla; mahdollisimman paljon räjähtävää voimaa, nopeutta, kestävyyttä, kehonhallintaa ja ketteryyttä. Treeneissä vedetään leukoja eri tyyleillä, kyykätään isoilla painoilla, tehdään kahvakuulatreeniä, temppuillaan renkailla & puolapuilla, harjotellaan voltteja ja tehdään maastavetoja. Tunnin lopuksi tehtiin kuntotestityyppinen -juttu: Kuinka monta kertaa pystyy 10 minuutissa tehdä läpi erästä liikesarjaa (10x kyykkyä, 10x punnerrusta, 10x vatsalihasta ja 6x yleisliikettä (punnerrus+ kyykkyyn-ylös-hyppy)). Kuulemma "normaali" tulos on 4 kierrosta, ja esim.10 kierrokseen pystyy ihan häviävän pieni osa yrittäjistä. Mä vedin sitten ihan totaaliraivolla sen kymmenen minuuttia, ja sain tulokseksi 7 kierrosta! :shock: :tiptap: Yksi toinenkin testaaja sain saman tuloksen, mutta se olikin triathlonisti. :wink: Tosin en tiedä pystyinkö vetämään noin hyvän tuloksen sen takia, että mulla ois niin kova kunto, vai ihan vaan sen takia että olin päättänyt vetää niin kovaa että melkein taju lähtee. (joo, meikä on ihan terve tapaus! :eiii: ) Nimittäin ton vedon jälkeen makasin 5 minuuttia sikiöasennossa ja sen jälkeen ryömin mun vesipullolle. :sweat: Mutta anyways, ihan paras laji. Etenkin jos tykkää rääkistä ja haluaa saada kehostaan mahdollisimman paljon irti! :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.01.2012 13:24 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kyllä sulla on taas tapahtunut. Onnittelut kisamenestyksestä ja peukkuja koirahaaveille :yep: Sehän on kyllä kiva jos pystyy antamaan kodin aikuiselle koiralle, ja etenkin jos voitte ottaa sen ensin "koeajalle" ton allergian takia niin sillonhan selviäisi sekin juttu. :nod:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 31.01.2012 22:39 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:yep: :yep: :yep: eli peukkua koirasuunnitelmille!
Ihanaa,että haluatte antaa kodin aikuiselle koiralle.

Kerrohan,miten koirasuunnitelmat edistyy.
Koirat on kyllä ihania sydämen (ja sohvan) valtaajia.
Meilläkin asustaa kaksi karvakuonoa. <3

Mir Mir

(Richard Alan)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.02.2012 14:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiva kun kävitte moikkaamassa ja jätitte merkkiä CountryChic ja Mir Mir! :grouphug:

Kiitos hirmusti myös peukutteluista, tosin ainakin näillä näkymin meijän koirahaaveet torpattiin. :nyyh: Nimittäin oltiin jo päätetty että tarjotaan tälle ihanalle sakemanninartulle koti ja käytiin kattomassakin sitä,sovittiin jatkojärjestelyistä ja kaikki näytti oikein hyvälle. Mutta sitten tulikin omistajalta viesti, että hänen ex-miehensä ei ole vielä valmis koirasta luopumaan, eikä suostu sitä antamaan muualle kuin maalle omakotitaloon. :( En sitten ymmärrä yhtään tota omakotitalo-perustetta, jos koira on kuitenkin tottunut olemaan kerrostalossa ja ei hauku! :? Kai se on joku ruusunpunainen kuvitelma siitä, että omakotitalossa koira saa juosta pihalla päivät pitkät, vaikka todellisuudessa koira saattaa saada enemmänkin liikuntaa asuessaan kerrostalossa! Silloin kun on mentävä ihan oikeasti ulos lenkille koiran kanssa, eikä vaan riitä että päästää koiran pyörähtämään takapihalla asioilleen. :nuts: Mutta ei auta, näin tässä sitten kävi. Päätyivät toistaiseksi siihen, että mies ottaa enemmän vastuuta koirasta, jotta siitä ei tarvitsisi luopua. Oltiin ihan surkeena tietty molemmat M:n kanssa, ja jotenkin vaan tuli mieleen, että ei meille näköjään suoda sitten lasta eikä koiraa .. :( :(
Nyt huomasin facebookissa ilmoituksen tästä samaisesta koirasta, pyytävät siitä nyt aika kovaa hintaa! :shock: Aluksi tuli mieleen, etteivät vaan halunneet antaa sitä meille, mutta laitoin nyt kuitenkin omistajalle viestiä. Kirjoitin, että meitä kyllä edelleen kiinnostaa tää kyseinen tyttöhauva ja vakuuttelin, että tyttö saisi kyllä paljon liikuntaa ja aktiviteetteja meidän hoidossamme. :nod: Hän vastailikin, että koiraa on tulossa katsomaan huomenna joku sakemanniharrastaja :roll: , ja lupasi palata asiaan loppuviikosta. Vakuutteli, että itse olisi kyllä koiran meille antanut, mutta ex-mies laittoi kapuloita rattaisiin. :x Tietysti toivon, että koira meille päätyisi, mutta mitään kovia toiveita en enää uskalla hommaan laittaa. Oli se sen verran kova pettymys viimeksi. :nyyh:
Kuitenkin nyt päätettiin, että hankitaan meille koira, oli se sitten tämä kyseinen sakemannihauva tai sitten joku muu. Elikkäs jos teillä jollain on tiedossa kotia vailla oleva karvakorva Etelä-Suomessa, niin tämmöstä etittäis:
-aikuinen koira, ei tosin ihan eläkeikäinen
-tyttökoira (meillä on kaveripiirissä paljon poikakoiria, jotka tulevat paremmin toimeen narttujen kanssa)
-miel. leikattu, tosin voidaan hoitaa asia itsekin (ettei tule rakkauslapsia noiden poikakavereiden kanssa kirmatessa :D )
-Miel. suomessa syntynyt, ei katukoirahistoriaa
-soveltuu kerrostaloon
-koiran kokoinen, näköinen ja oloinen
-ei kärsi eroahdistuksesta tai omaa muutenkaan käytöshäiriöitä
-tulee toimeen lapsien kanssa

Saa siis levittää tietoa eteenpäin! :)

Tein muuten ihan mielenkiintoisen havainnon mun ja M:n suhteesta, kun tuli tuo pettymys tuon koira-asian suhteen. Mun oli todella vaikeaa näyttää M:lle oma suru ja pettymys, ja yritin vaan pitää positiivista ilmapiiriä yllä kotona, vaikka ystävien olkapäätä vasten purin sitten pahaa mieltäni. :nyyh: M oli myös suruissaan ja siitä kyllä juteltiin, mutta omaa harmia en halunnut näyttää. Tulin siihen tulokseen, että mun oli vaikeeta olla ns. ”heikkona” M:n edessä, koska mä oon tässä suhteessa ollut aina se, joka hoitaa ja järkkää asiat kondikseen, jos tulee jotain takaiskuja. :oops: Oon nyt sitten funtsinut, että jos kaikella on tarkoituksensa, niin ehkä meijän pitää kehittyä tukemaan toisiamme paremmin tämmöisten yhteisten takaiskujen kohdalla, ennen kuin meijän perheenlisäyshaaveet toteutuu.. :o

Syy näihin syväluotaaviin pohdintoihin löytyy varmaankin viime viikon perjantailta. Nimittäin kuten monet varmaan tietääkin, oli perjantai ajokelin kannalta ihan helvetillinen, ja koko Etelä-Suomen liikenne oli kaaoksessa. Isänikin soitti mulle perjantai-päivällä, että: ajahan sitten varovasti kotiin, kaikki motarit ja kehät on ihan tukossa kolareiden takia. Sitten huomasinkin, että Mikko oli myös soittanut mulle ja pirautin takaisin vain kuullakseni järkyttävät uutiset: Mä oon just ollut ketjukolarissa täysperävaunullisen rekan kanssa.” :shock: :shock: :( M oli työkaverinsa kyydissä moottoritiellä matkalla firman illanviettoon, kun näkyvyys oli kokonaan kadonnut. Muutaman sekunnin päästä siitä edessä oli katastrofaalinen näky; moottoritie täynnä autonromuja sikin sokin! :shock: Kuski oli yrittänyt aluksi väistää, mutta edessä olikin rekka, jolloin kuski oli vetänyt käsijarrusta. Auto oli lähtenyt sivuluisuun (vauhtia 60km/h), pyörinyt ottaen rankkaa osumaa muista autoista ja lopulta mäsähtänyt kylki edelle paikalla olevaan täysperävaunullisen rekan kylkeen. :( Omin jaloin oli M ja työkaverit nousseet autosta; onneksi kaikilla oli turvavyöt! :sweat: Ihmeen pienin vammoin selvisivät, vaikka auto oli ihan rusinana ja kaikki ikkunat tulleet räsähtäen sisään. M oli istunut takapenkillä juuri sillä puolella, joka osui rekkaan, ja tuloksena on nyt sitten revähtänyt kylki ja verinen kaula. Toisaalta onni, ettei istunut toisella puolella takapenkillä, sillä siitä puolesta ei kuvien perusteella ollutkaan kolarin jäljiltä jälellä juuri mitään.. :worship: Kulta oli koko viikonlopun ihan kipuinen eikä ole oikein saanut nukuttua :nyyh:. Kuulemma hengittäminen sattuu ja särkylääkkeet sen verran vahvoja, että kummia juttuja juttelee aina lääkkeen oton jälkeen. :eiii: Saikulla hengailee nyt varmaan tämän viikon. Toivottavasti alkaa pikkuhiljaa mun rakkaan olo kohentua. <3 Pojilla oli kyllä suojelusenkelit messissä, :good: ja en pysty kuvailemaan, miten onnellinen oon siitä että kaikki on hyvin. :hali: Tässä yksi youtubesta bongattu video juuri tuosta ketjukolarista, jossa oli mukana n.100 autoa: http://www.youtube.com/watch?v=gVTUHkFO95M

Elikkäs tämmöstä meillä. Johan on taas tapahtunut, kuten meillä nyt tuppaa aina tapahtumaan! :sweat: :D Viikonloppuna käytiin muuten firman kanssa Sappeella laskettelemassa. Oli oikein kiva reissu vaikka asteita oli karut -25 astetta. Laskettelu sujui oikein mukavasti, vaikka viime laskettelukerrasta onkin jo aikaa. :yep: Oishan se kiva mennä M:n kanssa mäkeen vielä tänä talvena yhdessäkin, mutta ehkä muutama viikko menee että mies on ihan mäkikunnossa.

Joten me parannellaan nyt sitten venähtänyttä kylkeä, ja ootellaan hauva (ja vauva-) haaveiden toteutumista. Muistakaahan arvostaa teille niitä rakkaita ihmisiä, kun koskaan ei tiedä mitä voi sattua! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.02.2012 17:20 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Johan on sattunut ja tapahtunut :shock: Paranemisia sinne!

Miullakin on akuutti koirakuume ja samoin kärsin jonkinasteisesta allergiasta. Luin aika paljon juttua allergiaterveys.fi-sivuston kysymyspuolelta ja siellä periaatteessa tunnuttiin suhtautuvan aika optimistisesti koiran ottamiseen, vaikka allergiaa tosiaan onkin :) Miutakin houkuttaisi tuo aikuisen koiran tietynlainen helppous, mutta koska meillä on jo yksi seniorikoira niin kaipa se pentu on turvallisempi vaihtoehto laumahierarkian kannalta. (Ehkä ihan vähän kans houkuttaa se lelukoiramaisuus, mikä pennuilla aina on.)

Toivottavasti teille löytyy joku oikein ihana aikuinen koira :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 10.02.2012 12:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hyvi h*lvetti mitä oli sattunut!!!! :shock: Ihan kauheeta ja tuon jälkeen osaa varmaan taas ihan erilailla arvostaa omaa ja läheisten henkeä. Luojan kiitos kaikki on hyvin ja toivottavasti miehesi paranee pian kuntoon! :hug:

Harmi ku tuo koira-asia sai nyt takapakkia.. Kyllä teille ihan varmasti se hauveli vielä tiensä löytää. Samoin kuin vauva. Meillähän yritystä oli ihan jonkin aikaa ja jouduttiin sitten turveutumaan Felicitaksen apuun ja Clomifeneihin että vauva saatiin alulle. Että tiedän tunteen kun tulee olo, että mitään ei itselle suoda :nyyh: Mutta kummasti ne asiat sitten yleensä vaan järjestyy ja apua kannattaa hakea jos vaan yhtään silti tuntuu ettei oma kroppa toimi niinkuin pitäs. Ja jos vaan mahdollisuus on niin suosittelen yksityistä lääkäriä. Kävin ite muutaman kerran tän asian tiimoilta julkisella puolella ennen yksityiselle siirtymistä ja en kyllä enää toista kertaa mene julkiselle lapsettomuusjuttuja selvittelemään. Tuskin olisin vieläkään raskaana jos sille tielle olisin jäänyt. Oikein paljon tsemppiä niin hauva- kuin vauvajuttuihin teille! :hali:

Miuta ja miun miestä kiinnostas kans tuo CrossFit ja ollaan youtubesta käyty kattoo niitä videoita. Ei oo kyllä mitään lastenleikkiä :shock: Ja täytyy sanoa et mimmi taitaa olla aika teräskunnossa ku vedät seittämän kierrosta :clap: :yep: Mie INHOON jalkakyykkyjä, enkä pysty vetämään yhtään leukaa, että sen puoleen tuo laji olis kyllä niin totaalista mukavuusalueelta poistumista ku voi vaan olla :D Mutta toisaalta, niin reenin pitää ollakkii :wink: Siitä ne kiksit tulee. Harmittaa vaan kun oma liikuntakeskus ei järkkää CrossFittiä ja se sali mikä niitä järkkää, ni niillä on aina peruskurssit täynnä, eikä hintakaan oo mikään halpa kun maksasin kuitenkin kokoajan jäsenyyttä myös omalle salille. Mut onneks uutena lajina oon nyt saanu BootCampin ja se on kans aika tykitystä vaikkei varmaan lähellekkään CrossFittiä. Jotenkin vaan tekis mieli repiä kropasta irti kaikki mitä lähtee ja kattoo miten pitkälle oikeesti pääsee. Mie aina haaveilen et pääsis jonnekkii armeijan kuntotestiradalle tai jollekkii vastaavalle testaamaan millasessa kunnossa sitä ihan oikeesti on.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 10.02.2012 18:23 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Herranjumala,mitä olikaan tapahtunut!
Onneksi oli suojelusenkeleitä matkassa roppakaupalla!

Ja vinkkaan sen verran,
että oottekos tutustunut Apulan tarjontaan koirien suhteen?
Kannattaa kurkata : http://www.lemmikkipalstat.net/apula/

Hyvää viikonloppua!

Mir Mir :bye:

(Richard Alan)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.02.2012 11:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hui, mikä tapaus :shock: Onneks oli tosiaan suojelusenkelit matkassa ja kaikki olosuhteisiin nähden hyvin! Nyt vaan paranemista sinne <3

ps. mä tiedän tuon videon kuvaajan..on miehen tuttuja ja nähtiin tuo sama video fb:ssä heti tuoreeltaan :wink: Olin ihan järkyttyny, ku näin ton. Autot vaan napsuu yhteen :shock:

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.02.2012 16:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

eagle_87: Koirakuume se täälläkin vaan yltyy! Kyllähän se kuulemma on niin, että jos on olemassa jo ennestään aikuinen koira perheessä, niin ois parempi ottaa pentukoira. Pysyy lauman nokkimisjärjestys paremmin kohillaan! :)

HannaNeiti
: Juu toivotaan että M paranee pian, vieläkin se on kylki tosi kipeenä, vaikka kolarista jo yli viikko aikaa. :nyyh: Kovin kauan kestää parantua, mutta toivottavasti pikkuhiljaa menee kuitenkin parempaan. Mitä tulee tohon vauva-hommeliin, niin seurailin silloin teijän vauvayritystä ja täytyy sanoa, että teijän "vaikeuksien kautta voittoon"-tarina on valanut muhunkin uskoa. :) Yksityisellä lääkärillä oon käynyt, ja hyvä lääkäri toki ollutkin, vaikka mun mielestä tää homma etenee ihan liian hitaasti. Teroja alan nyt syömään joka kiertoon, niin katsotaan auttaako se ovikseenkin. Jos ei, niin sitten vaan vaadin niitä clomeja. :-x Ja tuo Cross Fit, se on kyllä ihan parasta! Ilmottauduin heti sinne alkeiskurssille, mutta se alkaa vasta maaliskuussa. höh, ei malttais odottaa! :bounce: Toi BootCamp kuulostaa kans tosi siistiltä, meilläpäin ei semmosta oo ainakaan vielä ollut. Heti menisin kokeilemaan jos vaan olisi! Joku armeijan kuntotestirata ois kyllä ihan helmi! Mun heikkous on just aerobinen kunto, voimaa ja kehonhallintaa on sitten enempi. Susta ja musta saisi aikamoisen teräspaketin, jos meijän vahvat puolet yhdistäisi! :lmao2:

Mir Mir: no sanos muuta, kiitos vaan liihottelijoille että pysyivät ryskeessä mukana! :good: Juu, Apula on tullut tutuksi, ihan mukavin seurauksin... :wink:

Jemppi: Ai tunsit tuon kuvaajan! :shock: Huh, toi oli mun mielestä tosi hyvin tilanteen kaoottisuutta kuvaava video, onneksi tuttusi selvisi ihan vammoitta. :)

----

Kuten tossa jo vähän Mir Mirille tuossa vihjasinkin, niin ollaan käyty ahkerasti läpi apulan koirailmoituksia, ja silmiin osui sitten rotikan ja labbiksen seropi-pentujen myynti-ilmoitus. M:n ensimmäinen ja tietysti älyttömän rakas koira oli juuri tuollainen sekoitus, joten ohi mennen sitten mainitsin M:lle tästä ilmoituksesta. No ei mennyt aikaakaan, kun M alkoi puhua vähän innokkaammin tommosesta pentukoirasta. Että josko sitä sittenkin voisi ottaa pennun... :o Noh, perjantaina sitten M soitti niistä pennuista ja sieltä sanottiin että kaikki tyttöpennut on jo varattu, enää yksi poika jäljellä. :nyyh: Ja kun me ollaan kyllä se päätetty, että poikaa ei voida ottaa, koska kavereilla ja mun äitilläkin on poikakoiria, niin tulee vaan sitten kärhämää kun poikapentu kasvaisi. Oltiin taas vähän harmissamme, kun ei sitten millään tuppaa mikään onnistumaan :( ... KUNNES: ne kasvattajat sitten yhtäkkiä soittivatkin takaisin, että yhdestä tytöstä oli kyllä tehty varaus, mutta varaaja ei ollut vastannut puheluihin eikä viesteihin pariin viikkoon eikä ollut maksanut varausmaksuakaan, joten voitais mennä tytsyä katsomaan! :shock: :faint:

Lähettiin sitten sunnuntaina ajelemaan Helsinkiä kohti ja yritettiin pitää pää kylmänä, sillä mitään pentutehtailua ei haluta missään nimessä tukea vaikka ois kuinka syötävän suloinen pentu. :no: Mutta kyllähän se vähän toiveet siitä huolimatta nousi, ja jännitti niin maan perhanasti! :panic: Tultiin kerrostalon pihaan, ja kasvattaja tuli pihalle vastaan ja seurattiin häntä sitten jännityksen vallassa kerrostaloasuntoon. Heti kun ovi avattiin, meitä tervehti iloisesti häntä heiluen pentujen emä ja kaksi iloisesti vipeltävää pentua. Muut 6 pentua oli erillisessä huoneessa ja voi jesta, mikä vinkuna sieltä kuului! :D Silmä ja korva tarkkana kuuntelin omistajien juttuja ja katselin kämppää, etten vaan huomaisi mitään pentutehtailuun tai mihinkään muuhun huijaukseen liittyen.:que: Vaikka kasvattajat hieman erikoisia tyyppejä olikin, niin suhtautuivat tosi rakastavasti emoon ja pentuihin, koko kämppäkin oli sisustettu sydän-raameissa olevilla kuvilla pentujen emosta! Liikkistä :D Ja muutenkin heräsi luottamus, että varmaan ihan kunnon ihmisiä ovat.

Eli.. tättädää.. meille tulee kuin tuleekin tyttöpentu!! <3 :faint: :clap: Ihanan ihana Rottvadori tai Labweiler, ihan miten vaan haluaa sanoa! :D
Tässä kuva musta ja tytsystä:
Kuva
Tyttö oli oikein vilkas tapaus, joten energistä sähläystä ei meijän perheestä tule puuttumaan! Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saadaan karvavauva meille parin viikon päästä. Varausmaksu ollaan jo maksettu, että jos meitä nyt ei pissitä silmään ja pahasti, niin maaliskuun alussa mennään tytsy hakemaan. <3
Mietitään just par'aikaa nimiehdotuksia; M:n ehdotus oli Luna, mikä on tosi kiva nimi. Ite oon miettinyt nimiä Nala ja Säde. Ronjakin pyöri mielessä, mutta se ei sitten ollut M:n mieleen. :roll:
Mut siis niinku överi-ihanaa ja mahtavaa ja jännää ja ja ja!!! :bounce: :choir: :panic: :-D
Me ollaan M:n kanssa niin onnessamme, ja jo eilen M luki yhden "pentu tulee kotiin"- oppaan kannesta kanteen! :kiss: Miten sitä malttaakaan tän kaksi viikkoa odotella, en tiiä! :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.02.2012 17:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi ihanaa, ONNEA ONNEA ONNEA!!!!!! :clap: :hali: :( :bounce: <3
Ihan mahtavaa että teille tulee pieni koira!!!! :aalto: Odotus ja kärsivällisyys palkitaan aina!

Niin ja vauva-asiaan vielä. Muistan miten miustakii tuntu et kaikki kestääääää ikuisuuuuudeeeeen eikä asiat etene! Mutta se on vaan pakko mennä kierto kerrallaan, ei muu auta. Mutta ootte jo hyvässä vaiheessa jos siulla on hoitosuhtde johonkin lääkäriin ja oot saanu Terot :yep: Miekii alotin niillä ja sain kierron kuntoon vaikken ovuloinukkaan. Sitten sain lisäksi clomit. Toivottavasti siulle riittää Terot :)
Hah, voitas kyllä olla aika tehopakkaus kimpassa. Mie oon taas enempi aerobisen ystävä ja jaksasin jumpata ja juosta vaikka miten :D Mutta koitan silti joka viikko reenata myös painoilla ku ei pelkällä juoksulla mihinkään kehity.

Ihanaa koiran odotusaikaa teille!!!! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.02.2012 21:57 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Voi ei, miten suloinen karvapakkaus! Kuva :D

Mahtavia nimiäkin olette jo miettineet :) Ite lainasin kirjastosta vinon pinon koirakirjoja ja olin ihan yllättynyt, että miten niitä nykyisin onkin noin kiinnostavia kirjoja ja noin paljon :shock: Onnea tosi paljon pennusta! Hitsi kun meillekin vois nyt jo.. :oops: :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.02.2012 00:07 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Onnea suloiselle koiralle; se saa varmasti hyvän kodin! :) Voitaisiinpa mekin saada oma lemmikki

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 113 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 23:50