* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 06:03

Aloita uusi ketju T√§m√§ viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestej√§si  [ 239 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.02.2011 08:56 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hecate :hug: M√§h√§n en ole kyll√§ hakenut kuin oman alan t√∂it√§. Kun 8¬Ĺ vuotta opiskeli, niin kyll√§ sit√§ haluaisi omalla alalla ainakin jotain tehd√§. Vaikka on alanvaihto k√§ynyt silti mieless√§ kerran jos toisenkin. Mutta nyt sitten kouluttaudutaan vain lis√§√§. :)

pikkuhuppa :que: itelles vaan. :D Ei täällä mitään epäilyttävää ole. :o Kiva kun pyörähdit käymässä. :)

Haastattelu koulutukseen meni hyvin ja olin sen jälkeen melko luottavainen, että pääsen. Ja niinpä maanantaina hiukan jännittäen kävin mol:in nettipalvelussa tsekkaamassa koulutushakemukseni tilan. Ja siellähän komeili se Koulutushakemus hyväksytty. :happy: Eli puolentoista viikon päästä alkaa koulutus ja jonkinmoinen bioenergiaosaaja tulee sitten minusta. :)

Viime aikoina on tullut myös kakkuiltua aika paljon. Blogista voi vilkaista enemmänkin, mutta tuonpa tästä yhdestä kuvia tännekin. Vähän kesäfiiliksiä teille! :grouphug:

Kuva
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.02.2011 09:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tosi kauniita kakkuja ja koristeita :faint:
Onnea koulutukseen pääsystä! :flower:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.02.2011 09:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

tulin vastavierailulle, ja huomasin että blogi onkin jo pystyssä, ja sinnehän se sitten piti suunnata, ja ei voi muuta sanoa ku että Wau! tosi hyvä oot tekemään, itsellä vielä pitkä matka moiseen :) varsinkin pursotukset tuntuu nykyään menevän ihan vinksin vonksin, johtuuko lieneen jännityksestä hartioissa....mene ja tiedä. mutta mä jään seurailemaan sun blogiasi :)

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.02.2011 13:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Siis mikä rantsu-kakku!! :faint:
Mistä tuo hiekka on tehty?
Ja nyt tuli kaks pakkomiellettä:
1) mä haluan kakkua!!
2) mä haluan jonnekin lämpöseen rannalle :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.02.2011 13:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hirmusen suuret onnittelut koulutukseen pääsystä!!!!! :clap: :clap: :clap: Mahtava juttu, niin ne vaan asiat aina jotenkin lähtee rullaamaan :wink:

Ja voi mahoton taas miten upee kakku!!!! :faint: Kävin kattoo myös blogiasi ja varmaan käyn vielä monet kerrat jatkossakin :nod: Mie nimitäin rrrrrrrakastan leivontablogeja, vaikken mikään leipuri ite ookkaan! Ihan todella harvoin teen mitään omin pikku kätösin, mutta noita leivontablogeja jaksan kyllä selailla maailman tappiin asti!

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.02.2011 21:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ninniliini Kiitos. :girl:

TM Mullakin on parit viimeiset pursotukset menneet vähän sinne päin, kun on tullut vatkattua kerma liian kovaksi.... Ei ole helppo laji se. Ihanaa, jos kurkit blogiin, taas parit päivitykset sain aikaiseksi sinnekin. :)

Aulis Hiekka on kaurakeksimurskaa. Saitko pakkomielteisiin helpotusta? ;)

HannaRouva Tervetuloa vain blogiin vakkarikurkkijaksi. :D Mukavaa, jos joillekin kelpaa mun tuotokset. :) Mäkin rakastan selailla leivontablogeja.

Viimeinkin saatiin hääkuvat ja nyt on sitten kiitoskortit tilattu. :sweat: Homma hoitui onneksi nopeasti, torstaina saatiin illalla kuvat ja perjantaina tehtiin tilaus. Meille tulee kiitoskorteiksi A4-kokoiset kortit, joihin tulee 4 kuvaa. Tilattiin kahdenlaisia, siis eri kuvilla. Ensi viikolla toivottavasti saadaan mokomat roikkujat postiin. :D Sitten olisi häähommat lopultakin hoidettu.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.02.2011 13:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tässäpä meidän kiitoskorttikuvia. Miehen naaman jouduin suttaamaan ja vähän tekstejä tuosta toisesta kuvasta.... Mutta ehkäpä ideat tulee selville.

Kuva

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.02.2011 13:31 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Ai että, ihanat nuo kuvat! :clap: :lmao2:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.02.2011 14:04 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Noissahan on ihan kunnolla ideaa noissa kuvissa! :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 12:14 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Aivan mahtavat kuvat!!! :clap: :clap: :clap: :clap:

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 13:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Huiput kuvat!!!! :D :D

Ihania kakkusia oot väännelly. Käväisen aika useinkin tuolla blogissas mutta koskaan ei muka kerkee viestiä jättää...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 16:25 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Wau, mitä kuvia :lmao2:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 16:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihan parhaat kiitoskorttikuvaideat, mihin olen ikinä törmännyt! :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 18:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hitsi Sukis!
Noi kiitoskortti kuvat on ihan huiput :faint: Sinä oot niin älyttömän nätti ja ideat on ihan hirmu hauskat! Mä haluaisin kovasti nähdä enemmänkin noita kuvia, ehkäpä sitten miittiin tuot meille näytille?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 18:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihan huiput kiitoskorttikuvat :clap:

Ja toi kakku,vau :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.03.2011 22:32 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Voi miten ihanan hupaista kuvat teistä! :)

Poika 04/06
Tyttö 05/08
Poika 08/11

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.03.2011 22:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mahtavat kuvat! Siis toi eka. :faint: :D

Avioon 17.2.07
Paavo 18.10.08
Helmi 4.6.2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.03.2011 14:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aivan parhaat kitoskortit!!! :clap: :clap: :lmao2: Ihanat!

Taavi Antti Eerik 27.11.2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 20:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heipä hei taas kaikille! Päikyn pitäminen on jälleen kerran jäänyt. :oops: Taitaa joka toinen mun postaus tähän päikkyyn olla comeback-postaus. :D Välillä tuntuikin jo, etten tarvitse koko päiväkirjaa eikä elämässäni tapahdu mitään ja sormi läheni poista-namiskaa. Nyt kuitenkin taas tuntuu siltä, että olisi kiva jakaa elämäänsä myös täällä.

Suuret kiitokset kiitoskorttikuvakommenteista Hecate, eagle, Sunis, eiski, EJ, musi, pikkuhuppa, jemppu, Cadis, Kisben ja Marialiini. :girl: Saatiin tosi paljon innostunutta palautetta vierailta korteista ja kun ollaan vierailtu joidenkin häävieraiden luona, niin korttimme on ollut hyllyssä tai vastaavassa esillä. :happy: Se on ollut tosi kiva ylläri. :) Hääjutuista vielä roikkumassa on kaason ja bestmanin kuvakirjat. Olen tehnyt kuvakirjat ja yrittänyt ne lähettää EiriKuvaan, mutta lähetyksessä tulee joku probleemi. No tavoitteena on, että ensimmäiseksi hääpäiväksi kirjat olisivat perillä…. :fiiu:

Bioenergiaosaaja-koulutus alkaa olla jo loppusuoralla. Maaliskuussa siis koulutus alkoi ja olen viihtynyt todella hyvin. Meitä on ollut ihan huippuporukka, olen saanut monta uutta ihanaa ystävää. <3 Tietoa on myös päähän tankkautunut melkoisesti.

Toukokuun alusta koulutuksessa alkoi työharjoittelujakso, joka päättyi kesäkuun lopussa. Heinäkuu on etätyöskentelyä kehittämistehtävän parissa. Minä pääsin ihan huippupaikkaan harjoitteluun ja saan hyödyntää sekä aikaisempaa osaamistani ja tämän bioenergiakoulutuksen tuomaa osaamista ihan täysillä! :happy: Olen vieläkin ihan fiiliksissä tästä hommasta. Ja uutta olen oppinut myös ihan valtavasti.

Niin siis olen edelleen töissä harjoittelupaikassani. Touko- ja kesäkuun olin harjoittelijana harjoittelijan palkalla, mutta nyt heinä- ja elokuussa olen tutkijana. :) Elokuun teen siis hommia koulutuksen ohessa. Hiukan on ilmassa myös jatkosopimusta, mutta sen suhteen en uskalla vielä nuolaista ennen kuin on nimet paperissa….

Viikon sain viettää kesälomaa tälle kesälle ja lomailin viime viikon. Tehtiin miehen kanssa oikein mukava kesälomareissu. Taidanpa kirjoittaa reissukuvauksen tänne, niin on sitten itselläkin muistissa. Kuvitan kertomusta ehkä lisää myöhemmin, koska miehen järkkärillä ottamat kuvat ovat sen omalla koneella ja mies on mökillä koneensa kanssa. Mun pokkarissa oli kuvia lähinnä vain miehestä. :lmao2: No jotain muutakin oli, voin ne nyt laitella kertomuksen höysteeksi. Keskityin kuitenkin enimmäkseen kuvaamaan miestä tai makrolla ja jätin muut paremman kameran ja kuvaajan huoleksi.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 20:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kesälomareissu 12.-16.7.2011

Startattiin tiistaina Jyväskylästä kohti Kangasniemen omakotitalonäyttelyä. Matkalla satoi kuin saavista ja vielä Kangasniemelläkin oli kyllä tarvetta sateenvarjoille. Se näyttely oli kyllä melkoinen pettymys. Näyttelytaloja oli vain 9, eikä yksikään ollut lapsiperheen talo. Suurin osa oli iäkkäämmän pariskunnan taloja. Hiukan oli eri meininki kuin kaksi vuotta sitten Petäjävedellä olleessa vastaavassa näyttelyssä. No, tulipa nähtyä ja todettua millaista ei ainakaan haluta sitten kun sen aika on. Vielä ei siis ole aika talonrakennuksen/-hankinnan, mutta jos mulle töitä irtoaa niin ehkä sitten…. :yep:

Kangasniemeltä jatkettiin kohti Helsinkiä. Lahdessa pysähdyttiin enoni luona kahvilla ja jatkettiin sitten matkaa Sokos Hotel Pasilaan. Alun perin aikomuksena oli suunnata Kouvolaan, yöpyä siellä ja mennä keskiviikkona käymään Tykkimäellä, mutta Tykkimäen laitteiden tarkempi tarkastelu muutti suunnitelmat edellisenä päivänä Helsingiksi ja Linnanmäeksi.

Hotelliin tultuamme illalla ajattelimme ensin mennä syömään hotellin ravintolaan ja oltiin jo aulassa menossa. Sitten päätettiinkin, että katsotaan löytyisikö läheltä kauppaa josta saataisiin jotain purtavaa kun kummallakaan ei ollut niin nälkä, että jaksaisi ravintola-annoksen syödä. No, miehen puhelin tiesi kertoa että 90 metrin päästä löytyy Alepa. :) Sinne siis ja matkaan löytyi kanasalaatti ja karjalanpiirakoita ja siiderit. Mies sitten kehitteli lavuaariin tehokkaan kylmennyksen lämpimässä säilytetyille siidereille. Melkein huoneemme vieressä olleesta jääkoneesta reilusti jäitä ja kylmää vettä lavuaariin. Ei oikeasti kestänyt kauaa, että juomat olivat ihan kylmiä. Kyllä kelpasi nautiskella iltapalaa. :cheers:

Aamulla luovutettiin huone pois, ostettiin hotellin respasta Lintsi-rannekkeet (mikä oli ihan huippujuttu, ne saa halvemmalla etukäteen ja säästyttiin massiiviselta lippujonolta Lintsillä) ja käveltiin Lintsille. Oltiin siellä heti yhdeltätoista kun se aukesi, joten porukkaa ei vielä ollut tungokseksi asti. Aivan ensimmäiseksi mentiin kokeilemaan Ukko. Olihan se hurja, mulla tuli ihan vedet silmistä ilmavirrasta kun niin lujaa tultiin alas. Sitten ehdittiin vielä Rakettiin, vuoristorataan (kolmesti), Linnunrataan ja Salamaan ennen kuin porukkaa alkoi olla ärsyttävän pitkiksi jonoiksi asti. Sitten laitteissa käynti hidastui olennaisesti ja tunnissa ei enää ehtinyt kuin muutamaan. Oli ensimmäinen aurinkoinen päivä muutaman sadepäivän jälkeen ja se selvästi näkyi ihmismäärässä. Mies kävi Kehrässä (tähän minä en lähde, oksetus on varma, testattu on aiemmin) ja yhdessä käytiin kuitenkin vielä Viikinkilaivassa (jossa mulla myös tulee AINA huono olo, mutta jotenkin mies onnistui suostuttelemaan), Kirnussa (ei ole jonottamisen arvoinen), Kammokujalla, Vekkulassa (tää on ihan joka kerta pakko kokea Lintsillä) ja uudestaan Salamassa ja Ukossa.

Sitten olikin jo aika lähteä kohti Savitaipaletta. Suorinta reittiä ei tietenkään menty ja
matkalla pysähdyttiin valokuvaamaan jotain Salpalinjan korsuja ja muita ja poikettiin jollekin piskuiselle tientapaiselle jotta mies pääsi kuvaamaan joitain tykkimörssäreitä. :pic:

Savitaipaleella yövyttiin mun ystävän luona ja torstaina aamulla jatkettiin matkaa kohti Imatraa. Taaskaan ei ihan suorin reitti ollut suunnitelmissa, poikettiin kiipeämässä Linnavuorelle ja tietty mies kuvasi taas kaikkea mahdollista. Minä kuvasin lähinnä miestä. :D

Imatralla kirjauduttiin sisään Imatran kylpylään ja ostettiin liput Saimaa-risteilylle. Vietiin tavarat huoneeseen ja lähdettiin kohti satamaa, josta laiva lähti. Puolitoista tuntia risteiltiin Saimaalla ja kaunista oli. Ilma oli tosi hyvä, aurinkoista ja noin 20 astetta. Risteilyn jälkeen käytiin haukkaamassa pientä huikopalaa hotellin kahvilassa ja sitten lähdettiin Imatran keskustaa kohti katsomaan koskinäytöstä. Oltiin hyvissä ajoin paikalla ja ehdittiin kierrellä molemmilla kosken reunoilla ennen näytöksen alkamista. Tällainen oli tyhjä koski

Kuva

Meille sattui Sibelius-päivä musiikin suhteen. Aavistuksen verran harmitti, kun vaihtoehtoina oli Darude ja Nightwish. Mutta kyllähän tuo Sibeliuksen tahtiinkin hienolta näytti.

Kuva

Koskinäytöksen loputtua oli puhe ollut käydä hakemassa kaupasta evästä. Mies sitten mietti, ovatko Alkot vielä auki. Kun kysyin että kuinka niin, mies totesi että pitäähän sulle kuoharia olla. :D No niin tietty! :kiss: Löydettiin Alko Prisman kupeesta, joten ostettiin pientä purtavaa ja holittomiakin juomia. Mies sitten pyöri ympäri kauppaa ja kyseli, että pitääkö ostaa kuoharilasitkin. <3 Minä rauhoitin, että tällä kertaa niitä ei tarvitse olla. Olen normaalisti aika tarkka siitä, että juomat juodaan oikeanlaisista laseista…. :oops:

Hotellille päästyämme päätimme vielä mennä lillumaan altaisiin. Kylpylä olikin yllättävän pieni ja nopeasti nähty. Ei mitenkään erikoinen ja täynnä venäläisiä. Mietittiin, että eikö venäläiset osaa lukea edes kuvakieltä vai onko ne vain jotenkin muuten tyhmiä… :? Kun joka paikassa luki suomeksi, englanniksi ja venäjäksi ja suihkujen luona vielä kuvakielellä että peseydyttävä ennen altaisiin menoa. Ja meikki on poistettava ja hiukset pestävä. Niin eiköhän siellä puolet venäläisistä naisista vedä altaissa täysi meikki päällä hiukset kuivina ja miehet tulee pukuhuoneesta täysin ilman suihkua suoraan altaisiin. :yac: Tiedän vain, että kotipaikkakunnallani oli täiongelma kylpylässä, kun venäläisiä kävi niin paljon ja he eivät peseytyneet ohjeista huolimatta ennen altaisiin menoa. Niin meinasi nytkin vähän ällöttää...

Illalla kävimme vielä rannassa valokuvailemassa. Tai siis mies valokuvasi ja minä räpsin jotain. :D Ihan kaunis auringonlasku oli. Laiturin vieressä oli myös paljon sorsia.

Kuva

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 20:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Perjantaina heräsimme aamupalalle heti kun se alkoi puoli kahdeksalta. Kävimme aamupalalla ja menimme takaisin nukkumaan. Ajattelin, että herään kyllä yhdeltätoista viimeistään… Ja mitä vielä, kaksikymmentä vaille yksi heräsin. :D No, tulipahan ehkä vähän univelkoja kuitattua. Herättyämme lähdimme taas kylpylään uimaan ja lillumaan.

Kun saimme tarpeeksemme kylpylästä palasimme huoneeseen suihkuun ja minä aloin laittaa naamaa ja hiuksia kuntoon. Samalla hörpimme Fresitaa ja sitten lähdimme syömään. Hotellin varsinainen ala carte -ravintola oli remontissa, mutta onneksi buffet-ravintolassa oli varattu pöytiä muidenkin ruokailijoiden käyttöön. Ruoka ei ollut kovin edullista, mutta todella hyvää. Valitsin listalta kanaa ja kasviksia. Oli todella maistuvaa. :food:

Kuva

Ruokailun j√§lkeen oli hetki aikaa huoahtaa huoneessa ja sitten menimme hohtokeilaamaan. Min√§ tietysti h√§visin ainakin 150 pisteell√§, mutta ei haitannut. Hauskaa oli silti ja sain monta t√§yskaatoakin. ÔĀä Keilaamassa ei muilla radoilla ollut muita en√§√§ siihen aikaan, olimme keilaradan viimeisell√§ tunnilla. Oli mukavaa kun sai keilata ihan rauhassa.

Lauantaina aamulla menimme aamupalalle vasta myöhään, kymmenen jälkeen. Sitten pakkasimmekin tavarat, kirjauduimme ulos hotellista ja lähdimme ajamaan kohti Pörö-Peikon luontopolkua.

Kun pääsimme luontopolun alkuun, oli siellä kyltit että polku on suljettu myrskytuhojen vuoksi. No, päätimme kuitenkin kokeilla onneamme tällä vain 3 km pitkällä polulla. Alkumatka menikin mukavasti eikä ylimääräistä haittaa ollut mäkisessä maastossa. Kunnes sitten tulimme myrskyalueelle. Puut olivat kaatuneet täysin ja siis myös polun merkitsevät puut. Miehen puhelimen gps näytti meille reittiä kun rämmimme kaatuneiden puiden yli. Välillä minulla meinasi usko loppua kun mies luki hiukan väärin karttaa ja menimme vähän matkaa väärään suuntaan. :justiina: Mutta sitten taas löysimme reitille kun muutama merkitty puu oli jäänyt pystyyn. Ehdin jo huoata helpotuksesta kunnes eteemme kohosi jyrkkä mäki. Ei siinä muuten mitään, mutta koko mäestä puut olivat kaatuneet toistensa päälle. Me sitten noustiin mäki kävellen välillä puiden rungoilla. Minua kyllä vähän jänskätti, sillä siellä ei ollut oikein mistä pitää kiinni. Piti siis tasapainoilla rungolla ja vieressä oli väli johon olisi ehkä juuri mahtunut putoamaan. Mutta tästä siis selvittiin ja mäen päällä oli voittajaolo! Loppumatkalla ei enää ollut niin vaikeaa maastoa, vain joitakin kaatuneita puita tien tukkeena.

Sen verran vaikea maasto oli, että 3 km polun kiertämiseen meillä meni melkein 3 tuntia! :shock: Ja mitään ruokataukoja ei siis pidetty, pari pientä juomataukoa ja tietty valokuvaustaukoja kun tuli jotain hienoa eteen. Minä kuvailin jotain epämääräistä tähän tyyliin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kun lopulta pääsimme takaisin autolle olimme molemmat ihan hikisiä, mutta ihan tyytyväisiä. Vaihdoimme vaatteet siinä keskellä pysäköintialuetta, sillä paikalla ei ollut ketään muita. Sitten jatkoimme matkaa kohti Punkaharjua.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 20:36 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Punkaharjulla k√§vimme Luston mets√§museossa. T√§t√§ voin suositella muillekin, oli todella mukava paikka. :yep: Aika (3¬Ĺ tuntia) oikein hujahti ohitse, kun museossa oli vaikka mit√§ n√§ht√§v√§√§. Pitemp√§√§nkin oltaisi kenties viihdytty, mutta museo meni kiinni. Mukavinta olivat mets√§konesimulaattorit. ;) Kuormausta olin p√§√§ssytkin kokeilemaan ihan oikealla mets√§koneella aiemmin kev√§√§ll√§, mutta olihan se mukavaa my√∂s tuolla. Ja mies oli tietysti ihan innoissaan moisista vehkeist√§. :D Museok√§ynnin j√§lkeen kuvailtiin pihalla olevia juttuja. Min√§ taas kerran keskityin kukkiin. Ehk√§ olisi pit√§nyt kuvata puita. :roll:

Kuva

Kuva

Punkaharjulta jatkoimme vielä Savonlinnaan ja kävimme katsomassa Olavin linnaa ulkoapäin. Siellä oli oopperajuhlat, joten sisälle emme enää päässeet. Savonlinnasta sitten ajelimme takaisin Jyväskylään. Matkalla piti kyllä pysähtyä useampaan kertaan valokuvailemaan. Kerran sateenkaarta ja moneen otteeseen auringonlaskua. Minä rakastan sateenkaaria, joten jopa minäkin kuvasin moisen. :pic:

Kuva

Kotiin pääsimme väsyneinä, mutta tyytyväisinä melkein sunnuntain puolella yöllä. Tänään oli sitten karu paluu minulla arkeen ja töihin. Mies on lomalla koko heinäkuun, joten vielä jatkaa lomailuaan. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 21:30 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Onpa teillä ollut ihana reissu :faint: Ootte ehtineet nähdä ja kokea hirmusti erilaisia juttuja :clap:

Kuivasta koskiuomasta meinasi tulla itku :nyyh: Näyttää niin yksinäiseltä ja unohdetulta, jotenkin "tarpeettomalta" ja lohduttomalta. Vähän niinkuin se pikkuinen joulukuusi H.C Anderssenin sadussa, joka odotti vuosia, että pääsisi Joulukuuseksi ja kun sitten pääsi, nautti olostaan täysin siemauksin. Lopulta Joulu loppui ja Kuusi hylättiin ja sillä oli hirmuinen ikävä ystäviään Metsässä <3 Niin, siis että tuo Koskikin oikein pauhaa ja metelöi kun se päästetään valloilleen ja sitten se taas unohdetaan, kun vettä ei olekaan :?

Noo, tän piti kyllä olla iloinen postaus, mutta jäin jotenkin ihan jumiin tuohon koskiuoma-kuvaan.. :o

Ihanaa, että kirjoittelit pitkästi reissusta :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 21:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana kesälomareissu! Paljon ootte Suomea kiertäneet samalla reissulla :) Ja nuo kuvat on tosi hienoja.
Miuta ei sais Imatran kylpylään misään hinnasta just noitten Venäläisten takia. Ne ei kunnioita ketään tai mitään, sen oon näin Lappeenrantalaisena huomannu satoja eri kertoja ja oikeesti oksettaa niiden käytös ja olemus niin kovin, että välttelen niiden kanssa tekemisiin joutumista vapaa-ajallani kaikin tavoin. Töiden puolesta niitä joutuu kattelemaan ihan riittävästi.

Vitsit miten siistii kun pääsitte Lintsille ja Ukkoon! :worship: Mie niin haluisin aina kesäisin käydä huvipuistoissa riekkumassa mut nyt tän mahan kanssa ei voi mennä mihinkään laitteseen ni pitää sit ens kesänä ottaa vahinko takas ja käydä hankkimassa paha olo Lintsillä :wink:

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 21:44 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ama Meillä oli kyllä tosi kiva reissu. Mies sen suunnitteli <3 ja sitten vielä maanantaina illalla vaihtoi osan suunnitelmista uusiin.
Onneksi tuo Imatrankosken uoma saa kesällä päivittäin 20 minuutiksi vettä sisälleen. :hug: Mutta kyllähän tuo näky pisti miettimään ihmisen tekosia. Mutta mua kyllä myös mietitytti, että kuinka paljon menee sähköä hukkaan kun noiden koskinäytösten aikana vesi juoksutetaan ohi voimalaitoksesta. :D Selvästi on jotain vaikutteita tarttunut voimalaitosympäristöstä. :oops:

HannaNeiti Ehdittiin tosiaan jonkun verran Suomea kiertää. Kilometrejä tuli 1060 ja silti yksikään päivämatka ei ollut kovin pitkä. Ja venäläiset oli mulle vähän ylläri, vaikkei ehkä ois pitäny. Siis ylläri se, että niitä oli niin paljon. Kylpylässä ei oikeasti kuullut suomea kuin henkilökunnan puhumana.
Mietinkin muuten Lintsillä, että sinne ei kyllä kannata raskaana ollessa lähteä. Kaikki parhaat laitteet on kielletty. Otat sitten ensi kesänä vahingon takaisin. ;)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju T√§m√§ viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestej√§si  [ 239 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 06:03