* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 15:46

Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.11.2010 16:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Appiukko toi tosiaan eilen meille hoitopöydän miehen veljeltä ja tänään pääsin laittamaan sitä. Oikein nätti siitä tuli ja nyt on kaikki tarpeellinen yhdessä paikassa. Vauva enää puuttuu ja pehmoinen hoitoalusta tuohon pöydälle.

Mutta tämmöinen sieltä saapui:

Kuva

Lisäksi vauvansänky on pedattu ja tässä kuvia myös siitä. Tuo jalkopäässä peiton yhteydessä oleva sini-valkoinen peitto on minun nyt raskausaikanani vauvallemme virkkaama peitto. Toivottavasti lämmittää pikkuista lisää hieman. :)

Kuva

Kuva

Laitettiin tosiaan näin alkuun tuo äitiyspakkauslaatikko pikkupediksi pinnasänkyyn, jottei pikkumussulla ole liian pelottava olla kun tilaa onkin yhtäkkiä aivan liikaa. <3

Taavi Antti Eerik 27.11.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.11.2010 18:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tänään pääsin taas hieman shoppialemaan. :clap: Ja nyt voinkin sanoa että kaikki joululahjat on ostettu!!! :nutz: Suvussa ja kavereilla on niin paljon lapsia, että huh kun siinä tuli leluja paljon kaappiin ja ystävät ja sukulaiset on myös muistettu. Ihanan helpottunut olo. :lmao2:

Päätin myös hieman hemmotella itseäni ja ostin viimeinkin tämmöisen pentikin puuhevosen. Veljenvaimoni on joskus kauan sitten ostanut tämmöisen ja aina katselin sitä ihalillen. Etenkin kun kotona on lapsia, niin tämä on niin hieno sisustustavara. Jos sillä joku jopa joskus haluaisi leikkiäkin...Mutta ainakin nyt sivelemään minun silmiäni olohuoneeseen. :)

Kuva

Vauvalle ostin myös lasten joululauluCD:n. Tuli soitettua sitä autossa ja kyllä nauratti. Oli niin suloisen kuuloista. Etenkin "porsaita oomme kaikki" sai isot tanssipotkut vatsassa aikaan. :D Olikohan se jokin vinkki...

Leivottu on jälleen myös, laitan kuvia kun ovat myöhemmin valmiita. Huomenna täytyy vielä viimeistellä, Puoli tuntia sitten alkoi pieni supistelu, hieman aaltoileva. Kuitenkin rauhoittuu tästä, mutta pidetään peukut pystyssä. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.11.2010 19:27 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Kurkilla!! :bye: kävin edellisetkin kuvat katsomassa, mutta joku koittaa tehokkaasti rajottaa mun amokommailua :D

toi on kyllä sulonen toi puuhepo. itekin sitä kattellu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.11.2010 12:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Makee toi heppa !! Ja vitsit, olen kyllä kateellinen, että oot saanu joululahjat hankittua... :faint: Mulla on vielä monta lahjaa ostamatta, tosin hyvään alkuun olen kyllä päässyt :).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.11.2010 17:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Elelith: :bye: On se kyllä nätti, mukavan näköinen tossa takan vieressä etenkin näin talvi-iltoina. :)

sonjanurkkala: joo, päätettiin tänä vuonna ostaa noi lahjat ajoissa kun ei sitä tiedä koska pikkuinen syntyy. Mutta suosittelen kyllä, on nimittäin huomattavasti stressivapaampaa. :D Ja kyllähän ne sieltä hiljalleenkin kerääntyy. Mies käy varmaan tapansa mukaan ostamassa mun lahjan vasta pari päivää ennen joulua, se kun on niin hajamielinen. :D

Odotus jatkuu yhä, mutta yksi uusi edístys toisessa asiassa on tapahtunut. Löysimme miehen kanssa tontin ja huomenna viemme siitä varauspaperit kunnalle. Eilen kävimme tapaamassa kunnan tonttivastaavaa ja katselimme hänen kanssaan eri tontteja ja kävimmekin sitten katsomassa paria. Tänään soitimme hänelle että otamme tontin ja hän neuvoi meitä sitten toimimaan eteenpäin. Huomenna sitten viemmekin tontinvarauspaperit hänen toimistolleen ja jos kaikki menee hyvin niin tontti on meidän muutaman viikon päästä. :)
Nyt onkin kova talosuunnittelu menossa. :)
(ps. ootas MinnaTK kun kerron sulle missä tontti on, tuut tykkään ;) )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.11.2010 17:29 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Onnea tontittumisesta! :D :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.11.2010 21:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Onnea tontista, nyt vain innolla talosuunnitelmia eteenpäin :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.11.2010 15:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos Eleith ja pölyökyli. :hug:

Kävin äsken katsomassa netissä, kun kaupungilla on semmoinen karttapalvelu missä näkee kaikki kaupungin vapaat tontit. Nyt oli meidän tontin kohdalle muutettu statukseksi Varattu!!! Hihii, meillä on tontti.!!! :aalto: :egy: :choir: :bounce: :bounce: :happy:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.11.2010 22:38 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Tosi paljon onnea tontista! :hug: Vähänkö jännää!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.11.2010 13:33 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tosi paljon onnea tontista ja erityisesti pienestä prinssistä tätäkin kautta <3 <3

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.11.2010 20:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oikein suuret onnittelut pienestä prinssistä!!!

Ja saitko tältä elämältä mitä halusit, kaiken jälkeen? Sain
Ja mitä halusitkaan? Kutsua itseäni rakastetuksi, tuntea itseni rakastetuksi tässä maailmassa

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.11.2010 21:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oi mitä ihania uutisia luinkaan! Oikein paljon onnea pienen pojan tuoreille vanhemmille! :baby: <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.11.2010 11:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lämpimät onnittelut pienokaisen johdosta <3 sekä onnea tontin omistajille !

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.2010 13:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Anuii, Jemppi, Ska, pölyökyli ja sonjanurkkala Kiitos paljon! :grouphug:

Tosiaan perjantai-lauantai välisenä yönä synty meidän pieni mussukkamme. <3 Kirjoitan tässä jossain vaiheessa synnytyskertomuksen kun jaksan.
Sen voin kyllä sanoa jo, että nopeasti kävi. Supistukset alkoi yöllä klo 01.30 ja 4.40 lähdettin TAYSiin ja klo 5.53 poikamme oli syntynyt. 4,5h kesti koko synnytys eikä siinä ehditty antaa mulle minkäänlaista kivunlievitystä, joten kokemus oli melkoinen.
Mutta nyt ollaan päästy kotiin ja olo on erittäin onnellinen. Pikkumies on niiiin suloinen, että koko ajan vaan katselee häntä ihmeissään ja suukottelee pehmoisia poskia. <3
Rauhallisena nukkuu eikä häiriinny äänistä. Syö tosi hyvin, rinnat kylläkin jo hyyyvin kipeät. Täytyy kokeilla tänään rintakumia. Päivisin nukkuu paremmin kuin öisin ja nytkin nukkuu sikeästi tuossa vieressä. Täytyy kohta mennä taas ihastelemaan. :)

Olo on kaikkien kipujen lisäksi :happy: :happy: :bounce: :aalto: <3 <3 :clap: :happy:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.2010 13:55 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Onneksi olkoon! :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.2010 14:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hienoa, että kaikki on siellä (kivuista huolimatta) hyvin, ja olette päässeet nauttimaan vauva-arjesta kotona <3 ! Lämpimät onnittelut vielä kerran !

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.11.2010 14:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi miten ihana päästä lukemaan tuoreita uutisia <3 Paljon onnea ja jaksamista vauva-arkeen <3 Nauttikaa olostanne :hug:

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.12.2010 16:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

eagle_87, sonjanurkkala & Jemppi, Kiitos paljon! :hug: :hug:

Meidän mussukka täyttää tänään viikon. :faint:
Viikko on mennyt tosi nopeaa, en oo tännekkään ehtinyt pahemmin tuleen lukeen ja kertoon kuulumisia. Katsoo nyt koska meidän pikkumies taas herää päiväuniltaan. :happy:

Rytmi on alkanut tässä hiljalleen tasaantumaan. Viimeiset kolme yötä ollaan nyt nukuttu 2,5 -3 tunnin pätkiä, sitten syöty 1-2 h ja oltu suloisina hereillä ja jatkettu taas uniaan. Päivisinkin nukkunut hyvin ja syö kyllä hienosti. Välillä pidempään, välillä lyhyempiä aikoja. Pahemmin ei meidän pikkumussu itkeskele, eilen tuli pitkästä aikaa kunnon itku, jota kesti ehkä 5min vaan. Sekin loppui heti vaipan vaihtoon. :) Ollaan kyllä aivan hulluina molemmat meidän pieneen mussukkaan. <3

Tänään olikin ensimmäinen kylpy! Poika tykkäs tosi paljon lämpimästä vedestä eikä millään olisi halunnut sieltä pois. :D Nyt nukutaan taas maha täynnä maitoa. Laitan tänne kohta lisää kuvia kun saan ne tuolta kännykästä koneelle. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.12.2010 16:54 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:bye: eka viikko tosiaan menee ihan hurjan nopeaata. kuvia odotellessa.... :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.12.2010 20:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nyt on synnytyskertomus kirjoitettu. Laitan sen nyt vielä tännekin muistoksi itselleni. :)

Marialiinin pojan synnytyskertomus 27.11.2010

Päivä oli vaihtunut lauantaiksi (27.11) ja kello oli noin 01.30. Olimme miehen kanssa vielä hereillä ja puuhailimme kaikenlaista kun huomasin yhtäkkiä vuotavani verta jonkin verran. Muutaman minuutin päästä alkoi tuntumaan ensimmäiset supistukset. Koska ne olivat jo hieman kivuliaita, soitimme varmuuden vuoksi synnytysvastaanottoon varmistaaksemme olotilaa. Siellä meitä neuvottiin ottamaan rauhallisesti ja että ei ole mitään aihetta huoleen. Tässä vaiheessa ajattelimme että synnytys saattaisi käynnistyä ehkä huomenna vasta, kun tähänkin mennessä supistukset olivat rauhoittuneet pian. Kävin makuulle sohvalle ja katselimme mieheni kanssa televisiota. Supistukset jatkuivat ja alkoivat tuntumaan hieman ikävämmin. Päätimme alkaa kellottamaan niitä, jotta tulisi jotain osviittaa.
Supistukset tulivat yllättäen 2-5 min välein, pääasiassa 5 min välein. Ihmettelin siinä kyllä että kuinka ne nyt saman tien voi tulla näin usein, mutta otimme vielä rauhallisesti ja supistukset pysyivät siedettävinä hengitystaktiikalla.
Noin klo: 02.15 päätin käydä suihkussa, kun sen on kehuttu auttavan supistuksiin ja voi kuinka se tuntuikaan ihanalta. Suihkussa viihdyin varmaan lähes tunnin, mutta sitten alkoi tulemaan liian kuuma joten palasin sohvalle makuulle. Supistukset jatkuivat yhä kipeinä, ehkä hieman pahempinakin. Yritin siinä nukkuakin ja mieskin alkoi valmistelemaan peitto-lattiasänkyään siihen olohuoneeseen viereeni.
Noin klo: 04.10 tuli sitten vessahädän tunnetta ja päätin nousta ylös. Saman tien kun olin päässyt sohvalta jaloilleni, meni lapsivedet. Kävin laittamassa isomman siteen housuihin ja soitin sitten synnytysvastaanottoon, että nyt lähdemme tulemaan. Supistukset sattuivat jo kovin paljon tässä vaiheessa eikä olo kestänyt enää yhtään kotona oloa. Neuvoivat sieltä meitä tulemaan rauhallisesti ja omalla ajallamme, koska olin kuitenkin ensisynnyttäjä.
Onneksi sairaalakassi oli melkein valmis, heitin sinne vaan viimeiset tavarat vielä ja puettiin äkkiä miehen kanssa päällemme. Itse riensin jo pihalle saamaan kylmää ja raitista ilmaa ja mies tuli laukkujen kanssa perässä.
Klo: 4.40 olimme siis matkalla kohti TAYS:ia ja lähetin supistusten välissä tekstiviestit isovanhemmille, että kohta pienokainen syntyy. Onneksi matka sairaalaan ei kestänyt meiltä kuin noin 20 min. Mies oli ihan paniikissa koko matkan ja puhui lähes taukoamatta, kunnes pyysin olemaan hiljaa silloin kun tuli supistus,

Klo: 5.10 Viimeinkin saavuimme sairaalalle ja nousin autosta. Saman tien wiuh, ja meni loputkin lapsivedet. Olin aivan märkä ja kuului vain lätsläts kun kävelin eteenpäin. Mies lähti parkkeeraamaan autoamme ja minä lähdin jo löntystämään pitkin TAYS:in käytäviä tuskissani.
Vastaanotosta pääsin nopeasti eteenpäin ja mieheni antoi hoitajalle tarkemmat tiedot meistä. Minut otettiin vastaanottoon sisälle ja käskettiin vaihtaa uusi side ja samalla he varmistaisivat että oikeasti vuodan lapsivettä. Koska kaikki vaatteenikin olivat märät, sain saman tien sairaalavaatteet ylleni. Mieheni joutui jäämään vastaanoton odotustilaan muiden isien kanssa ja minut laitettiin sängylle verhojen taakse. Siellä kuunneltiin vauvan sykettä ja minä yritin kestää kauhean kipeät supisukseni. Myönnän että tässä vaiheessa oli jo pakko hieman huutaakin. Kätilö teki minulle aukiolotutkimuksen ja huomasi että olenkin jo 8 cm auki!!! Saman tien soitettiin saliin, että nyt meidän täytyy jo tulla. Mies napattiin mukaan ja minä istahdin pyörätuoliin. Ja matka saliin alkoi.

Klo: 5.40 saavuimme synnytyssaliin, jossa kätilö tervehti ja ilmoitti heti ettei kestäisi enää yhtään huutamista, sillä edellinen synnyttäjä oli tukkinut häneltä täysin korvat ja minä olisin vuoron viimeinen synnyttäjä. Tuli siinä hieman outo olo, että enkö muka saa ollenkaan huutaa kun sattuu niin maan p.....sti ja muutenkin olin hieman paniikissa kun tajusin ettei ole aikaa kipu- ja puudutelääkkeille. Sitten tulikin komento käydä vuoteelle kyljelle ja nostaa oikea jalka ylös. Kätilö varmisti vielä aukiolon ja käski alkaa heti ponnistamaan. Sain puristaa miestäni kädestä niin lujaa kuin tahdoin ja hän koko ajan puhelikin minulle rohkaisevasti ja kehuen ja käski puristaa vaan niin kovaa kuin halusin. Aloinkin ponnistamaan ja voi luoja kuinka se onkin vahva fiilis. Vaikka koko kehu huusi ettei halua niin siinä sitä vaan ponnistettiin naama punaisena. :)
Tuntui ettei voimatkaan enää riittäneet ja mieheni sitten ihanana otti jalkani kannateltavakseen ja minulle jäi vaan ponnistaminen. Kätilö laittoi tässä vaiheessa sitten varmuuden vuoksi puudutteen välilihaan siltä varalta että pitää leikata. Sitä hän ei kuitenkaan synnytyksen aikana tehnyt, venytteli vaan välilihaa aina välillä.
Kohta sanottiin, että pää jo näkyy ja onpa komia tukka. Mieskin uskaltautui katsomaan hieman. Sitten käskettiin kääntyä selälleni ja alkaa ponnistamaan kolmen supistuksen tahdissa. Tuntui ettei sitä päätä saa ikinä pihalle!
Lopulta kuitenkin poikamme pää syntyi ja pian loppuvartalokin tuli pihalle. Saman tien kuului itkua ja voi sitä onnen tunnetta. Meidän poikamme oli syntynyt!
Kätilö ḱatkaisi napanuoran ja otti pojastamme näytteet. Syntymäajaksi merkattiin klo: 5.53. Itselläni pääsi itku onnesta ja miehen kanssa suukoteltiin ja painettiin päitämme yhteen samalla kun katseltiin pientä kultaamme. <3
Sain pienokaisemme paitani alle nukkumaan rinnan päälle ja siihen hän rauhoittuikin saman tien. Siinä häntä ihmeteltiin miehen kanssa ja kätilö alkoi jälkeisten synnyttyä ompelemaan minua takaisin kasaan. Pieniä repeämiä oli tullut, mutta onneksi ei mitään suurempaa. Sain myös piikin, sillä kohtuni vuosi vielä kovasti ja sen haluttiin supistuvat pian.
Kun äiti oli kunnossa, poika nostettiin paidan alta rinnalleni syömään. Pikkumies alkoi saman tien imemään hienosti ja kova olikin ruokahalu. Kätilöt jättivät meidän tunniksi rauhaan ja saimme tutustua uuteen perheenjäseneemme rauhassa. Poikamme jaksoikin syödä melkein tunnin ajan ja voi kuinka hän oli suloinen. <3
Lähelle puoli kahdeksaa tuli sitten uusi kätilö onnittelemaan ja pesemään poikaamme. Mies seurasi mielenkiinnolla vieressä ja otti kuvia lapsestamme. Minä sain viimeinkin kipulääkkeitä ja hiljalleen olo tuntui helpottavan pikkuisen. Kun poikamme oli pesty ja kapaloitu, hän nukahti sikeästi sänkyynsä. Miehelleni ja minulle tuotiin aamupalaa ja sen jälkeen sain käydä suihkussa. Uusien vaatteiden jälkeen lähdimmekin kävelemään kohti vuodeosastoa, minä työntäen vauvaamme koppasängyssään. Olimme aivan onnessamme, mutta erittäin väsyneitä.

Poikamme koko:
Pituus 50 cm, paino 3730g, pipo 33,5cm

Tässä vielä vaiheet:

Vaihe 1: 4 h 15 min
Vaihe 2: 8 min
Vaihe 3: 9 min

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.12.2010 20:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Muutamia kuvia mussukastamme:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Synnytyssalissa kapaloituna
http://husku.net/muksu/27112010084.jpg

http://husku.net/muksu/27112010091.jpg
http://husku.net/muksu/27112010093.jpg

Synnytyksen jälkeen väsynyt mutta onnellinen äiti
http://husku.net/muksu/28112010095.jpg

Kotiinlähtövaatteissa:
http://husku.net/muksu/29112010097.jpg

Ja sitten lähdetään kotiin:
http://husku.net/muksu/29112010100.jpg

<3 <3 <3 <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.12.2010 23:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana poika! :faint: Onnea !! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.12.2010 19:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihania kuvia pikkumiehestä! :faint: Mua kävi ihan naurattaan, kun toinen meinaa hukkua noihin kotiinlähtövaatteisiin. :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.12.2010 09:39 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi mikä suloisuus <3

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.12.2010 10:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Oi miten ihania kuvia pienestä söpöliinistä <3 Oikein paljon onnea vielä koko perheelle :hali:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 200 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 15:46