* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 13:36

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 910 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 29.05.2012 22:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vähän kivalta kuulostaa tuo extreme run :) Ehkämieki joskus uskallan moista kokeilla!

Iteki oon miettiny josko sitä ehkä lopetelis päikyn pitoa nyt kun häät on juhlittu
:o

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 01.06.2012 13:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi vitsit... Ekanaki onnittelut superhyvästä puolikkaan ajasta! :flower: Ja tokana... Ihana kuulla että tykkäsit extreme runista! Juoksitteko sen 16km? Kyllä me edelleen ollaan menossa Oulun runiin ja aiotaan pukeutua. :wink: Tervetuloa vaan tänne juoksemaan! :) Kuinka paljon muuten juoksit kun reenasit tuohon puolikkaaseen? Millasia lenkkejä teit? Pitäis itelle löytää joku hyvä reeniohjelma, kun en ihan luota omaan tietotaitoon tuossa asiassa. :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 03.06.2012 14:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jemppu :bye: Oli kyl niin hauska juoksutapahtuma, että uskosin kenen tahansa tyykkäävän! Siellä kun ei tarvii niin pipo kireellä mennä :wink:

Atia Ei muuta ku ens vuonna viivalle! :D

Cindis Kiitos kiitos! :) Arvaa vaan tekistkö mieli lähtee sinne Ouluun!?! Mut sinne pitäs tulla jo edellisenä päivänä ja nyt just miuta tarvitaan enemmän kotona ku missään rymytapahtumissa ku Petteri pusaa tota laajennusta. Kyl myö juostiin se koko 16 kilsaa. Eihän sinne nyt minkään kaheksan kilsan takia olis viittiny lähtee :wink: Miulla ei ollu mitään reeniohjelmaa puolikasta varten ku oon niin kauan jo juoksua harrastanu. Pääasiassahan mie kävin kerran tai kaks viikossa juoksemassa jonkun vajaan 7 kilsan lenkin, välillä saatoin juosta 10 kilsaa. Ekan pitkän lenkin taisin juosta kuusi viikkoa ennen puolikasta se oli 17,5 kilsaa. Sit juoksin varmaan pari-kolme viikkoo ennen puolikasta taas 17,5 kilsaa ja sit vielä kuus päivää ennen puolikasta kävin juoksee 23 kilsaa :fiiu: Ja kun puolikas oli lauantaina ni edellisenä keskiviikkona kävin juoksee reilun kuuden kilsan intervallin, et välillä menin puol kilsaa niin kovaa ku pääsin ja sit taas vähän rennommin. Sit torstaina ja perjantaina en tehny mitään ja perjantaina söin tosi hiilaripitosta ruokaa. Jos siulla on urheilutaustaa, ni ei siihen sen kummempaa reeniohjelmaa oikeestaan tarvii :? Tai miusta ainakii tuntu, et kun yhen tai kaks kertaa käy koittaa et onnistuuko pidempi lenkki ja jos se onnistuu ni sit voi luottaa siihen et onnistuu se toisenkin kerran. Miulla oli kuitenkin sen verran kova luottamus omaan kuntoon, et se riitti.

Mut nyt telsun ääreen, alkaa se kooste siitä extremestä! :flag:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 11.06.2012 12:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Blaah, ahistaa :? :nyyh:

Miuta on käyny kaduttamaan aika paljon se, että ilmotin töihin, että palaan sorvin ääreen lokakuun alussa. Nyt tuntuu, etten pysty siihen koska Riia on sillon vasta vuoden ja kuukauden. Oonkin miettiny, että hakisin lisää hoitovapaata ja menisin töihin vasta vuoden vaihteen jälkeen. Ei vaan tunnu ollenkaan hyvältä, että Riia menis jo reilun kolmen kuukauden päästä hoitoon. Sit ku miun työ on semmosta, että välillä työpäivät saattaa olla oikeesti koko päivän, ni en näkis Riiaa joka päivä välttämättä juuri ollenkaan.

Lain mukaan miulla taitaa olla oikeus muuttaa tätä asiaa, kun töiden alkuun ja hoitovapaan loppuun on vielä reilusti yli kaks kuukautta. Kuitenkin jotenkin inhottaa ilmottaa töihin tämmösestä :? Tai omalla pomolle ei inhota, mut nää "pareriasiat" sun muut jutut hoidetaan ihan toisessa paikassa kun meidän toimipisteessä.

Juteltiin eilen miehen kanssa tästä ja mei pitää nyt tehdä vähän laskelmia. Hemmetin tiukoillehan se menee kun monta kuukautta saan pelkää kuppasta hoitorahaa, mut toisaalta aika on hyvin lyhyt eikä kenenkään talous voi kaatua muutamaan kuukauteen. Oon kuitenkin säästäny tosi hyvin rahaa jo raskausajasta lähtien enkä oo vielä kertaakaan käyttäny säästöjä, eli niillä voisin tavallaan "maksaa itelleni palkkaa" ainakii ekat hoitovapaakuukaudet. Loppuvuos olis sit varmaan vähän nihkeempi, mut kyllähän se sit siitä tasottus heti tammikuussa kun palaisin töihin.

Miulla selvästi se kipuraja Riian hoitoon laittamiselle on tuo noin puolentoista vuoden ikä mikä tulis melkein täyteen tammikuun alussa. Tai Riia on sillon reilu neljä kuukautta päälle vuoden. Se tuntuu paljon vähemmän pahalta kuin se, että laittasin Riian päiväkotiin vuoden ja yhden kuukauden iässä.

Ei olla nyt vielä mitään päätetty miehen kanssa, mut uskon, että kuppi kallistuu siihen, että jään vuoden loppuun kotiin. Pelkään nimittäin, että katuisin tosi paljon jos laittasin Riian jo syksyllä hoitoon. Pikkulapsiaika on vaan tässä ja nyt.

Millon työ muut ootte lähteny töihin ja miltä se on tuntunu ja miten menny?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.06.2012 12:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kommentoin tuohon hoitoon menoon... Minä aloitin esikoisen jälkeen työt osa-aikaisena silloin kun neiti oli 11kk. Mutta meillä isoäiti pystyi hoitamaan neitiä sen ajan. Tarhaan tuo meni ollessaan karvan alle 1v6kk. Kakkonen meni hoitoon 1v6kk ikäisenä, mutta kumpikin on ollut tarhassa max. 2pv/vkossa kun isovanhemmat hoitavat muuten.

Mulla oli jotenkin se mielessä aina, että lapsen pitää osata kävellä ja puhua hoitoon mennessään, että osaa sitten sanoa siellä jos joku on huonosti. Ja tietysti osata kotona kertoa jos siellä tarhassa joku on harmittanut.

Tsemppiä päätöksentekoon, itse jos saisin nyt miettiä asiat uusiksi, olisin varmasti ollut kotona mahdollisimman kauan. Mun duunit ei vaan hoitunut muiden toimesta niin oli pakko mennä pitämään puljua pystyssä :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.06.2012 22:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä myös samantyyppisesti kuin haisbellakin. Eli, esikoinen oli 1 v. 1 kk, kun lähdin töihin, mummo hoiti häntä. Nyt tästä kuopuksesta olen palaamassa jo ihan kohta töihin eli hän on hieman vajaa 11 kk, kun lähden töihin ja mummo hoitaa häntäkin, ainakin toistaiseksi. Esikoisesta isukki piti isäkuukauden heti siihen perään ja samoin on nyt. Eli, meidän esikoinen lähtee ekaa kertaa elämässään elokuun alussa päiväkotiin. Hän kun on silloin jo yli 3,5 vuotias, niin kaipaa erilailla aktiviteettejä elämäänsä. Olen äärettömän onnellinen siitä, että mummo pystyy hoitamaan meidän kuopusta, koska onhan hän taas vähän liian pieni päiväkotiin. :? Toki, jos meillä olisi se tilanne, ettei mummo voisi hoitaa, niin valitettavasti meidän nuorimmainenkin lähtisi päiväkotiin ja hieman alle 1 v. :?

Itse olen molempien lasten kohdalla kokenut tuota samanlaista ahdistusta, koska olisin halunnut olla kotona pidempäänkin. Valitettavasti se ei vain ole mahdollista ja näillä eväillä on mentävä. Tietysti sitä ahdistustaakkaa on sitten helpottanut se, että mummo on ollut hoitoapuna. Tietysti mummon hoivissa hoito on mennyt loistavasti, koska mummo on pojille tuttu. Hieman jännittää tietysti se, miten esikoisen pk-hoito lähtee käyntiin. Mutta, uskoisin, että hyvin. :yep:

Kyllä kotihoidontuki saisi olla huomattavasti isompi tai mieluummin niin, että lasta voisi hoitaa vanhempainrahalla 1,5-2-vuotiaaksi kotona. Koska onhan siitä asiantuntijatkin sanoneet, että alle 3-vuotiaalle lapselle päivähoidosta ei ole varsinaisesti mitää "hyötyä". Eli, lapsi on liian pieni vieraan hoitoon. No, minkäs teet, kun ei ole ministeritason palkkoja, joilla jäädä kotiin hoitamaan lapsia isommaksi. :x Olisihan se jo tosi hienoa, jos saisit jäädä kotiin vuoden loppuun astikin. Onhan Riia silloin jo paljon isompi. Olisiko sun muuten mahdollista keskustella työnantajasi kanssa pienemmistä viikkotyötuntimääristä? Tsemppiä pohdintoihin! :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.06.2012 14:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nää hoitoasiat on kyllä vaikeita, ja kaikki toimintatavat ei sovi kaikille perheille... Mulla on sikäli onnellinen tilanne, että oon tällä hetkellä opiskelija, joten oon periaatteessa kokoajan kotona. Mulla on koulupäivä siis vaan kerran kuussa sadan kilsan päässä, ja silloin Stiina on yleensä isänsä kanssa kotona, tai sitten he tulee mukaan Poriin. Valmistun ehkä mahdollisesti (toivottavasti!!) ens vuoden loppuun mennessä, ja sitten on tulevaisuus ihan auki. Toisaalta mä oon myös yrittäjä tässä kotitilalla. Kauhee kiire ei työmaailmaan siis ole, ellei ala höperöityyn.. :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.06.2012 20:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Samoja pohdiskeluja täällä käydään :bye: Duunista on soiteltu jo useamman kerran, milloin olisin valmis menemään takaisin. Rahallisesti tekee tosi tosi tiukkaa jo nyt ja säästötili itkee hoosiannaa, mutta ei mulla oo sydäntä viedä vuosikasta vielä hoitoon, ei sitten millään :? Kyllä sitä jotenkin aina pärjää, kun on pakko. Mies käy kuitenkin töissä, vaikkei kauhiasti tienaakaan...
Mulla on jonkinlainen päänsisäinen raja kans tuossa puolessatoista vuodessa, eli jos tammikuuhunkin asti voisi kotona olla niin helpottaisi mua aika lailla :? Tietysti jos päätös pikkukakkosesta tehdään nyt ja kohtuunopsasti tärppäisi, niin voisi sinnitellä kotihoidontuella sinne asti että saa taas äitiysrahaa... :? Mutkikkaita juttuja
:?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.06.2012 12:28 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:bye: kurkilla täälkii!

juu, se hoitoonlaitto on kyllä iso askel.

meillä esikoinen oli 1v2kk, mutta ei se sillon tuntunu pahalle, koska pikkujannu osas jo kävellä ja puhu tosi hyvin + mä halusin jo pois kotoa! :D

lellis, aka Siiri, on nyt 1¬Ĺ ja en vois kuvitellakaan laittavani t√§t√§ hoitoon :shock: :o ei osaa puhua viel√§ kunnolla, tosi paljon pit√§√§ tulkita mit√§ neiti haluaa ja kyll√§ se multa ja M:lt√§ sujuu, mutta ei vierailta. plus t√§√§ neiti on ihan tosi kiinni meiss√§ viel√§. enk√§ m√§ haluu kotoa pois!
meillä nyt ei rahakaan oo siinä mielessä ongelma, ku ollaan muutenki aina elelty about yhen ihmisen palkalla :oops: (se palkka mitä oon täältä saanu ei oo paljon ollu)

mut jos tuntuu tosi kauheelta se töihin paluu, niin ei se tuu tuntumaan yhtään vähemmän kauheelta siinä vaiheessa ku se tulee eteen :? et jos pärjää sillä kotihoidon tuella tai voi tehä vaikka viikonloppuduunia tms. niin ehottomasti kantsuttaa jäädä kotiin!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 26.06.2012 01:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mäkin kannustan jäämään kotiin jos se vaan on mahdollista. Viime syksynä olin työharjoittelussa alle 3-vuotiaiden päiväkotiryhmässä ja kyllä ne vuoden ikäiset on vielä tosi pieniä. Meillä oli pienin lapsi 11kk, eikä osannnut vielä kävellä. Hän jäi jatkuvasti isompien jalkoihin, eikä hoitajilla valitettavasti ollut niin paljon aikaa kuin tuokin pieni olisi tarvinut.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 26.06.2012 13:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En tiedä, onko teillä suunnitelmat muuttuneet iloisen yllärin myötä... :wink: Mutta siis meillä Viljami on menossa elokuun lopulla päiväkotiin, jolloin hän on melko tarkkaan 1,5v. Nyt kun mietin, niin vuoden ikäinen on kyllä vielä melko "rääpäle" päiväkotiin. Mulla - kuten melko monella muullakin täällä - jonkinlaisena tavoitteena(??) on ollut, että lapsi osaa kävellä, syödä joten kuten itse ja sanoa ehkä muutaman sanan kun menee hoitoon. Noita sanoja meillä ei vielä juurikaan tuu, mutta muut tavoitteet on kutakuinkin täynnä. Ja onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa harjoitella. :) Ja tämä nyt ei oo mitään faktatietoa, mutta musta tuntuu, että ne jotka menee tosi pienenä päiväkotiin, sairastelee enemmän kuin muut. :? Kaverin lapsi aloitti päiväkodin 10kk iässä ja on ollut koko ajan kipeänä. Nyt just putkitettiin korvat, että saatais kierre poikki. Oishan tuo toki voinut tapahtua muutenkin, mutta kai se vastustuskykykin kasvaa iän myötä. Ja samanlaisia tarinoita oon kuullut muualtakin.

Se on kyllä totta että taloudellinen tilanne on hoitovapaalla melko heikko. Mullakin alkaa säästötili paukkua kohta nollille, kun joutuu koko ajan sieltä ottamaan rahaa. Ei se hoitoraha riitä mihinkään ja meidän kunnassa ei makseta edes kuntalisää. :auts: Säästöt on siis ihan ehdottomat (ellei mies tienaa ihan sikana :D ). Mutta jos sulla niitä on, niin kyllä te varmasti pärjäätte! Tsemppiä pohdintoihin!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2012 13:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oho, yli kuukaus vierähtäny edellisestä kirjotuksesta! :oops:
Kiitos todella paljon kaikille vastaajille jotka kommentoi tuota hoitovapaa ja hoitoonviemisasiaa :grouphug: Asia on päätetty ja hain jatkoaikaa hoitovapaalle vuoden loppuun asti. Siitä eteenpäin on nyt sit vähän kaikki auki, mut kirjottelen niistä sitten myöhemmin lisää.

Elämä on tällä hetkellä vähän :idea2: :nuts2: :panic: :sleep: :sweat: Mies en puuhannu tuota laajenuusta keväästä asti ja se on edennu erittäin hyvin. Viime lauantaina meni tapetit seiniin, tällä viikolla se teki lattian ja katon ja eilen ja tänään on laittanu listoja paikalleen, sekä ovet oviaukkoihin. Patterit asennettiin myös tänään ja sähkömies tulee laittaa sähköt kulkemaan ens viikolla ja sitten on myös lopputarkastus. Ja kun lopputarkastus on tehty, saa tavarat muuttaa huoneeseen :wink: Mies on tehny todella määrätietosesti, ahkerasti ja löysäilemättä koko kesän hommia. Arvostan sitä ihan tosi paljon. Kunhan sisähommat on valmiit, niin sitten olis vielä ulkovuorauksen aika. Tiilet seiniin ja semmosta. Piha on kun kaatopaikka kun siellä on kaikki remppajäte sikin sokin ja mm. kauhee läjä kattotiiliä ku laitettiin koko katto uusiks. Vanhoista tiilistä puolet on vielä kärräämättä pois. Blogiin, jos kiinnostaa -> http://lisaatilaa.blogspot.fi/2012/07/l ... reita.html

Mutta tällä asialla on tietysti kääntöpuolensa. Kun Petteri vääntää tuota laajennusta, ni mie sitten hoidan Riian. Välillä on ollu aika rankkaa. Oon tottunu, et meitä on aina kaks tässä hoitamassa ja viimestään illalla saan hengähtää, ni nyt on sitten ollu vähän toinen juttu ku mies on vaan laajentanu. On tuntunu, ettei oo yhtään omaa aikaa ku Riia nukkuu enää yhet päikkärit. Sit kun se jo liikkuu kontaten ja nousee seisomaan ja vaatii leikkiseuraa jne jne ihan eri lailla ku vielä muutaman kuukaus sitten ni välillä oon ollu aika helisemässä kun haluisin vaikka syödä aamupalan suht rauhassa tai vaikka imuroida silleen et toinen ei kulje perässä kokoaikaa. Pieniä juttuja joo, mutta välillä vaan tuntuu että ahistaa kun en saa hommia hoidettua niinku ennen.

Sit tähän vielä se, että paras ystävä menee naimisiin nyt viikonloppuna ni kesän alku meni polttareita suunnitellessa ja niihin juttuja askarrellessa, sit piti vääntää polttarikansio ja nyt pitäs keksiä jotain hääohjelmaa. Tuntuu et oma elämä on unohtunu kaiken tän säätämisen alle. Jos haluan totaalisesti omaa aikaa, ni joudun lähtemään kotonta pois. Ja aika usein häivynkii reenaamaan. Mut jos haluan kotona "omaa aikaa" ni se ei oikein oo järkevää, koska kun oon kotona ni Petteri laajentaa. Ja tulostahan se on saanukkii ku ei oo miun takia juurikaan taukoillu. Hyvä niin, mutta välillä oon ihan et aaarrrggghhh!!!!! :auts: Mutta luojan kiitos alkaa jo olee voiton puolella. Tai onhan tuossa vielä tuo ulkovuoraus, mut saapahan tän sisäpuolen käyttöön ja loppuu tää remppakamoissa elely ja pölyssä pyöriminen.

Oma ulkonäkö sai myös kolauksen kun erehyin menemään yhelle kampaajalle, josta en mitään tienny. Halusin pitkästä aikaa vähän tummempaa ja lyhyempää taas kun latvat oli niin huonot. Noooooh, tuli lyhyt ja violetinruskee!!!! Näytin aivan kauheelle! :shock: :roll: :no: :eiii: Mut itseppähän valitsin värin värikartasta, mut ei siitä pikkusesta mallista olis arvannu että tämmönen tulee.. Tietysti ihan blondi väri imas sen oikein kunnolla. Ja leikkaus oli tosi lyhyt, mut se nyt ei varsinaisesti haitannu ku tukka kasvaa takas (miulla vieläpä tosi nopeesti) että saipahan huonot latvat pois. Oli vaan aika suhaamista saada nää kiinni, ku aukinaisena tukka näytti aivan järkyttävän hirveeltä, et hyvä ettei itku päässy ku vilkasin peiliin. Ei siinä muuten mitään, mutta oli ne bestiksen polttarit tulossa ja häät tietysti myös missä oon kaaso.
Tässä kuvaa miusta polttareissa ja hiuksista. Voi yrjö.
Kuva

Huomiseks oon varannu taas kampaajan tutusta paikasta ja se saa laittaa tähän päähän jonkun vaalennuspesun tms ja vaikka vaaleita raitoja tai jotain. Pääasia, ettei tässä oo mitään violettia väriä. Vihaan violetteja hiuksia yli kaiken ku ne jos mitkä on maailman epäluonnollisimmat. Vaaleenruskeet saa olla, mutta EI VIOLETIT! Haluan näyttää edes jotenkin siedettevältä siellä häissä viikonloppuna! :D

Tulipahan tilitys! Nyt kun Riia vielä koisaa päivöunia, ni mie taidan vaikka oikasta sohvalle lukemaan :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2012 20:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mukava kuulla, että laajennushomma alkaa olla voiton puolella :) Ja hyvältä näyttää :yep:
Voin kuvitella, että itelläkin vois välistä mennä hermot jos meillä ois vastaava tilanne..

Inhottava kyllä toi hiustenvärjäyshomma, toivottavasti saat korjattua vahinkoo :yep: Mulla ei oo noista väreistä itellä mitään kokemusta, ku mulla on ollu jo 16-vuotiaasta sama blondiväri :oops: Voishan sitä varmaan jotain muutakin kokeilla :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.07.2012 09:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vaikka olettekin jo päättäneet tuon hoitoonmeno asian niin tulin vastailemaan siihen nyt kuitenkin.
Eli meillä esikoinen oli 11kk kun meni hoitoon. Pieni, ja asia tuntui silloin aluksi aivan kauhealta. Kävellä Sennu osasi mutta "puhe" nyt oli mitä oli. Mutta en olisi mennyt jo tuolloin takaisin töihin mikäli en olisi saanut Sennua perhepäivähoitajalle. Jos kunnasta olisi tarjottu päiväkotipaikkaa, olisin kyllä jäänyt kotiin pidemmäksi aikaa. Mutta meillä hoitoon meno on mitä ihaninta, yöunet paranivat kaikilla, Sennu viihtyi hoidossa, itkua tuli vain parina ensimmäisenä päivänä. Ja tuota kehityksen huimaa vauhtia hoitoon menon jälkeen. Iltaisin kotiin tullessa ruoka-ajan kustannuksella (siirtyi siis hieman myöhempään) varasin ajan Sennulle. Köllöteltiin vierekkäin tai sylikkäin hetkinen. <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 30.07.2012 17:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sie oot nii nätti ettei hiukset haittaa :) Mut juuh, tiiän tunteen. Kerran menin vieraalle kampaajalle ja pyysin et muuttais tukan leikkausta.. Nooh mie lähin sieltä sen näköisenä että oisin karannu joltai kasarimusavideolta, ei paljoa naurattanu sillo :( :lmao2:

Miul kans välil tuntuu seinät kaatuvan päälle, kun on lapsen kaa nii paljo yksin. Voisit sie Riian kaa viettää vaik päivän jonkun kaverin kanssa jossai muualla kun kotona? Jos maisemanvaihdos vähän helpottaisi ja auttaisi jaksamaan :)

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 30.07.2012 22:26 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

En tiiä onko siellä teillä päin, mutta aika usein kirkot järjestää vauvakerhoja :yep: eikä ne oo sillain käsittääkseni ainakaan mitenkään yltiöuskonnollisia tms.

Meki ollaan käyty Siirin kanssa ja en ees kuulu kirkkoon! :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 31.07.2012 08:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En muista oonko koskaan jättäny merkkiä käynnistäni, mutta nyt jätän :) ja kerro myös miehellesi että täällä nostetaan hattua kovasta urakasta (olen käynyt myös lukemassa hänen pitämää blogia :) ) On siula ahkera mies! :clap: ja mikä ihana tapetti olkkarissa!

Asutteko jossai K.vuori-H.silta-akselilla? :)

Oma asunto ostettiin 31.3.2007
Kihlattiin 1.1.2010
Tahdottiin 20.8.2011

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 02.08.2012 09:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jemppu Laajennus todellakin on voiton puolella ja ihanaa kun se joskus loppuu! On tää ollu aikamoista.. Vaikka itsehän en oo tikkua ristiin laittanut vaan mies tehny kaiken työn, niin välillä tää kotiäitinä häärääminen on käyny kyllä ihan työstä. Väriongelma on onneks nyt ratkastu ja hiukset on taas ihanat! :wink:

eiski Kiitos viestistäsi! :bye: Meillä on joo päätös jo tehty, eikä hoitoa vielä aloiteta aikoihin. Vaikka tottahan se on, että lapset oppii ja tottuu äkkiä uuteen paikkaan. Enemmän tää tais ollakkin miulle ongelma :wink: Riia ois varmaan solahtanu hoitiopaikkaan ihan tuosta noin vaan.

Atia Voi kiitos! :girl: Vaikka noiden hiusten kanssa tunsin itteni kyllä kaikkea muuta kuin nätiski. Onneksi sain toisella kampaajalle värin kokonaan pois ja nyt on hyvä taas! Oli vaan tuota edellistä kirjoitusta kirjoittaessa joku erityistressi tästä kotona olemisesta ja ahisti tosi paljon. On meillä kavereita ja tuttuja joita voidaan tavata ja käydä kaupungilla jne, mut en ite kauheesti tykkää nuohota kylillä..

Elelith Jotenkin vierastan kauheesti kaikkia vauva+äiti -juttuja oli ne sitten kirkon tai jonkun muun järkkäämiä. Talvella käytiin vauvajumpassa ja tunsin oloni NIIN ulkopuoliseks ku muut mammat vaan puhu jostain imettämisestä kun vauvalla on hampaita :eiii: :sleep: Olin ihan että hohhoijaa mitä juttuja ja käynnit sit loppukii ku miusta tuntu ettei Riia viihdy kauheesti ja itekkään en juuri tykänny.

Vertsuliini84 Heippa vaan! :bye: Joo, niillä kulmilla asutaan :wink: Mies on ollu kyllä ahkera ja kiva jos blogi kiinnostaa. Onneks tää on kohta ohi. Mies valitsi kaikki meidän tapetit sun muut. Mie inhoon miettiä kaikkia tapetti/verho/lattia/matto/valaisin jne jne asiaoita ja koitan liueta aina paikalta jos semmosista tulee puhetta :D

Jeps!
Tukka hyvin, kaikki hyvin! Sain kampaajalla värjättyä hiukset taas normaaleiksi ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Laajennuskin on nyt sisäosin valmis ja saatiin viikko sitten lupa siirtää huonekalut uuteen makkariin. Nyt on eteisestä, olkkarista ja keittiöstä revitty parketti pois ja uusi laminaatti asennetaan viikonloppuna. Kyllä tää tästä! :)

Mie oon alkanu jo kovasti miettimään Riian 1-vuotis synttäreitä! Nehän kolkuttelee jo ihan kulman takana. Sain toissailtana jonkun ihme päähänpinttymän, että haluan kokeilla tehdä Charlottakakun. Googlasin sitten netistä eri ohjeita ja löysin yhen mokka charlotan ohjeen. Tekaisin sen ja eilen maisteltiin ja hyvää oli! :wink: Voisin semmosen tehdä ja lisäks jonkun marjaisan version. Sit aion tehdä porkkanakakkua, koska se on miehen lempparia ja itekkii tykkään siitä ihan sikana. Lisäks jotain suolasia cocktailkuutioita, mitä bongasin Kinuskissan sivuilta. Sieltä samaisilta sivuilta löysin myös "Domino"-keksien ohjeen ja eilen tilasinkin perhosmuotin Confetista niiden tekoa varten :) (Lisäks tilasin pinon muitakin muotteja ja annan niitä sitten lahjaksi ihmisille tulevaisuudessa.) Sit miun äiti varmaan taas tekee Karjalanpiirakoita ja munavoita. Eiköhän siinä sitten oo tarjottavaa ihan riittämiin. Meinasin ekana tilata kakun yhestä Turkkilaisesta kahvilasta, missä on aivan mielettömän hienoja kakkuja ja hinnat tosi edulliset, mutta sitten päätin, että haluan tehdä itse :wink: Kauhee urakkahan miulla on, mutta yksvuotis synttärit on kova juttu äidille! :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 02.08.2012 14:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

On tullut noilla seuduilla ajeltua sen verran paljon ja siellä suunnalla ollaan paljon käyty kattomassa taloja/asuntoja, että jotenkin vaan osaa kuvien perusteella ne johonkin yhdistää :) ollaa ite muuttamassa K.vuoree toivottavasti vuoden lopussa, talo vapautuu vasta marraskuun alussa ja isojen remppojen (keittiö, kylppäri, khh) jälkeen muutetaan :) ehkä joutuu vielä jonkun makkarin laittamaan uusiks samaan rytäkkään, :baby: kun ilmoitti tulostaan :)

Kihlattiin 1.1.2010
Tahdottiin 20.8.2011

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 13.08.2012 15:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En miekää osaa oieki missä mammakerhoissa käydä juttelee kakan väreistä ja imetyksestä ym. Tokihan oon lapsiin liittyvistä asioista kiinnostunut, mutta oon mie muustakin kiinnostunut edelleen :D

Vähän oon miettinyt että missä ihmeessä tuo meidän tenava sitten tapaa muita lapsia, mutta onneksi lähipiiriin on maaliskuussa toivon mukaan syntymässä kaksi vauvaa, joten niistä tulee leikkiseuraa sitten jossain vaiheessa ja ehkä meillekin se pikkukakkonen suodaan kun yritys pääsee joulun alla alkamaan.

On varmasti tosi jännää järjestää ekoja synttäreitä! :) pistelehän kakuista kuvia sit :) ja tietysti itse sankarista!

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 13.08.2012 16:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiva kuulla, että sait hiuksista taas mieleiset! On se varmasti jännää suunnitella ekoja synttäreitä :) Aika menee kyllä hurjaa vauhtia, ku just Riia synty ja kohta jo vietetään 1v synttäreitä :faint:

Eipä muakaan kyllä tollaset mammakerhot kiinnosta, missä puheenaiheena vaan kakanväri/imetys yms. :? Onneks meillä on tulossa kavereilla vauvoja tässä syksyllä niin jospa niistä ois Fannylle seuraa, ettei tarvii tollasiin mammakerhoihin mennä :D Ja teilläkin taitaa lähipiirissä olla pikkusia, että niistä on varmasti Riialle seuraa :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.08.2012 14:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitokset vieraille kommenteista! :bye:

Meidän rakas pikkutyttö täytti reilu viikko sitten vuoden ja synttärit meni oikein hyvin! Myö juhlittiin ihan virallisena synttäripäivänä eli sunnuntaina ja vietiin lauantaiks tyttö anopille hoitoon, että mie sain leipoa rauhassa. Tein ihan hirveesti kaikkii ihania herkkuja, vieraat kehu ja onneks leipomukset maistu! :wink: Vedin sitten ite seuraavat kolme päivää niitä jäljelle jääneitä rippeitä ja aikamoinen ahistus tuli kun paino nous melkein kaks kiloa muutamassa päivässä vaikka treenailin ihan nomraalisti :yac: Ei pitäs meille jättää mitään herkkuja jääkaappiin ku mie en voi olla syömättä niitä. Mies sai sit viedä loput duunipaikalleen ja mie siirryin takas salaattilinjalle ja nyt on taas paino siinä missä pitääkin :wink:

Huomenna on sitten kolme vuotta siitä, miksi alunperin liityin amoriineihin, eli meidän kolmas hääpäivä <3 Ei huomenna meinata mitenkään juhlia, mut lauantaina meinattiin käydä jossain syömässä. Ootan lauantaita muutenkin kuin hepo kesää, ku mie saan pitää vapaapäivän tästä arjenpyörityksestä! Hitto että mie tarviin sitä!!!!!! :wohoo: Meinasin aamulla käydä salilla, sit oon varannu kampaajan ja sen jälkeen meen varmaan jonnekkii vähän jotain syömään että saan syödä ihan rauhassa. Illalla sitten vois laittaa vähän juhlavampaa päälle tän arkisen "farkut ja trikoopaita" -meiningin vastapainoks ja käydä ulkona syömässä ja juhlistamassa hääpäivää sekä meidän laajennusprojektin valmistumista :aalto: Laajennus on siis valmis! VIHDOIN! :bounce: :bounce: :bounce: Tietysti tuo meidän piha on vielä kuin pommin jäljiltä ja se pitää vielä laittaa mut kuitenkin! Niin hyvin voiton puolella että JEEE!!!!

Aika jännä muuten, että kolme vuotta sitten tähän aikaan oli vielä ihan kesä! Ja nyt on jo ihan syksy :? Muista kun oltiin kolme vuotta sitten koristelemassa mei hääjuhlapaikkaa ni aurinko paisto ja oli ihana kesäinen keli. Samoin mei hääpäivänä paisto aurinko ja oli tosi lämmin. Onneks tuli mentyä sillon naimisiin :D Oli se kyllä ihana ja aivan täydellisesti onnistunut päivä!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.08.2012 16:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mukavaa hääpäivää teille :)

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.08.2012 17:07 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

ite tässä tiäkkö kironnu ihan samaa tästä säästä! :x eihän tänne tullu nyt kesää ollenkaan! voi ärkele!

Onnea vuotiaalle ja remppahommista ja hääpäivästä! :bye: :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 29.08.2012 19:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mitä pitää sisällään salaattilinja? Oon joskus aiemminkin miettiny että millä ihmeellä sie elät :) ?

Ja ONNEA laajennuksen valmistumisesta :)

Kihlattiin 1.1.2010
Tahdottiin 20.8.2011

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 910 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 13:36