* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 15:50

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 405 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2011 16:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Karkkimassaa on tosi helppo käyttää, joten uskaltaudu ihan reippaasti. Hanki massaa reilusti ja päällystä treeniksi vaikka joku muffini tai muu pikkukakku, jos arveluttaa. Karkkimassa on hiukan työläämpi kaulittava kuin sokerimassa tai marsipaani, mutta on huomattavasti helpompi siirtää kakun päälle, kun massa venyy eikä repeile. Ja maku on monin verroin parempi. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2011 17:08 
Paranemisia Millalle! <3 Meillä Eero välttyi kuin ihmeen kaupalla oksutaudilta, vaikka me oltiin Tomin kans molemmat siinä. Mutta flunssassa oltiin sitten kaikki. :doh:

Nam mitä synttäritarjoiluja! Mä tässä vasta tänään oikeesti tajusin, että vissiin pitäs ruveta synttäreitä tarkemminkin miettimään. :D

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2011 19:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sukis: Maun takia mä tuota karkkimassaa haluaisinkin kokeilla. Tosin oon huomannu, että marsipaanimassojenkin mauissa on eroja!

Anna: Huh, teillä meneekin synttärit aika tiukille kaksikon syntymän suhteen :shock:

Jep... Tarkastelu osoitti, että huomenna pitää piipahtaa bake and partyssa hakemassa minimuffinssi pelti ja mini kokoisia paperivuokia. Samalla mukaan taitaa tarttua ainakin muutama tyllan kärki ja varmistetaan, että sitä valkoista karkkimassaa tulee ajoissa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2011 20:46 
Joo niin menee vähän turhan tiukille, mutta pitää pistää Tomi töihin, jos ei ite jaksa. ;) Tosin aika pienet synttärit pidetään ja varmaan aika lailla ostetaan valmiina tarjoilut. Paitsi kakku kyllä "pitää" tehdä itse. :D Saas tosiaan nähdä, millon ne vauvat syntyy, että saadaanko pitää jatkossa kaikille yhteiset synttärit ettei tarvi parin viikon välein niitä järkätä. :) Vähän tylsää olis kyllä toisaalta, mutta juhlitaan sitten vaikka nimppareita erikseen enemmän, ne on ainakin kaksosillakin ihan omat juhlapäivät!

Ylös Etusivu

Viestin otsikko: Re: Pikkuhuppa
ViestiLähetetty: 17.05.2011 19:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

V-Ă„-S-Y-T-T-Ă„-Ă„!

Ihan tajuton väsymys on tullut kyläilemään tänne. Enimmäkseen ihan fyysistä lajia, joten epäilyttää onko flunssa hyökkäämässsä kylään :o Ei kyllä ole muite oireita.
Sen sijaan tässä talossa asuu 2-vuotias tyttölapsi joka on kaikkea muuta kuin väsynyt :faint: Iltapäivät/illat menee armottomassa hulinassa, uhmailussa ja minäitteilyssä, yöt menee niin ja näin, joko hyvin tai sitten painajaisten kanssa valvoessa. Aivan ihana tyttö, mutta äiskä ei nyt kyllä pysy perässä :D
Mutta piristystäkin on ollut, kun neiti on alkanut hoksata pottailun jujut! Kiitokset siitä kuuluu kyllä aika pitkälti hoitopaikalle :oops: Mutta nykysellään pyytää jo aika usein itse potalle ja ihan ajoisssa :clap: Kesällä päästään taatusti vaipoista eroon!

Parisuhde elämä on taas vaihteeksi ollut melko auvoisaa... Tänä kevään on kyllä menty ylä- ja alamäkiä niin, että ihan huimaa. Toivottavasti nyt oltais päästy pitkälle tasaiselle suoralle.
Tunteita on kiristänyt työkuviot, asunnonhankkimis suunnitelmat, kyllästyminen jnejne... Suomeksi sanottuna me vaan oltiin ihan kokonaa unohdettu, että myös parisuhdetta PITÄÄ HOITAA! nyt on sitten otettu aikaa toisillemme, yritetty ottaa rennommin ja opeteltu taas tuntemaan toisiamme.
Ympärillä on ollut viimeisen vuoden aikana ihan uskomaton määrä avioeroja, sekin pistää kovasti miettimään paineita joita aviopareille asetetaan. Tuntuu, että pitäisi saavuttaa kaikki niin lyhyessä ajassa ja samalla revetä joka suuntaan :?

Alan olla itse hyvinkin valmis vaatimaan uutta lakia, jossa alle 10-vuotiaan lapsen vanhemmista toiselle annettaisiin lakisääteinen oikeus työskennellä vain klo 7-18 välisenä aikana... Sen verran haasteellista on ainakin meidän perheessä ollut hoitokuvioiden järjestely viime aikoina.
Minun työt kun ajoittuvat aika välille 04.00-00.30 ja O:n työt 06.00-22.00. Syksyllä pitäis helpottaa kun vaihdetaan toiseen päiväkotiin, joka on auki 24/7. Mutta silti... Jo lapsen kannalta olisi helpompaa jos edes toisella vanhemmista olisi kiinteä päivärytmi viikosta toiseen.

Että sellaista vuodatusta...

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 18.05.2011 09:29 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pohdinnan arvoisia asioita kirjottelet :nod:
Tuota parisuhteen hoitamista oon minäkin paljon pohtinu viime aikoina. Naapurin pariskunta on eroamassa, heillä on saman ikäinen poika kuin meilläkin ja ovat menneet naimisiin -08. Heidän eronsa myötä jäin minäkin miettimään oman parisuhteemme tilaa ja tajusin että me ollaan kyllä laiminlyöty toisiamme. Erouutisen kuultuani sanoinkin illalla miehelle nukkumaan mennessämme, että pidetäänhän huolta toisistamme.

Pienten lasten vanhemmilla haasteena on juuri se, että löydetään (ja halutaan löytää) aikaa ihan vain parisuhteellekin. Ja teillä lisähaastetta tuo vielä teidän epäsäännölliset työajat. Meillä taas lisähaastetta tuo lapsenhoitajan puute. Isovanhemmat asuvat niin kaukana, että heitä ei voi pyytää esim. pariksi tunniksi apuun. Pitäisi vain olla itse aktiivisempi ja pyytää mammakavereilta apua, he varmasti kyllä auttaisivat jos vaikka sopisi että voisimme vastaavasti olla heille lapsenvahteina tarvittaessa.

Puhuin äitini kanssa tästä naapureiden erosta, ja hän sanoi mielestäni hyvin: Alkuhuuman jälkeen yhteiselo (oli sitten naimisissa tai ei) on tahdon asia. Ja niinhän se onkin! Äidillä ja isällä tulee kuukauden kuluttua 40vuotis-hääpäivä, joten kokemusta löytyy. Tottakai on myös pareja, jotka kertakaikkiaan eivät sovi yhteen ja heidän on parempi elää erillään, mutta paljon on tosiaan myös siitä tahdosta kiinni.

Kuten huomaat, niin paljon on tämä aihe tässäkin osoitteessa mietityttänyt :D
Lopetan paatokseni tähän ja toivotan paljon tsemppiä teille työkuvioiden, perhe-elämän ja parisuhteen pyörittämiseen! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.05.2011 09:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aina ei riitä, että rakastaa, joskus sitä pitää myös tahtoa. Edellä oleva on mun mielestä yks tosi hyvä avioliiton ohje.

Toi on niin totta tuo, että parisuhdettakin pitäisi hoitaa. Mun yks kaveri juuri ilmoitti eroavansa lähes 7 yhteisen vuoden jälkeen. Vaikka kysymyksessä onkin laillisesti helpompi avoero, niin silti se taas pisti miettimään, että mitä kaikkea sitä voikaan tapahtua. Hienoa, että ootte saanu myös aikaa toisillenne. Se on niin tärkeää. :hug:

Meilläkin on vähän parisuhde hukassa. J tekee yli ympäripyöreää päivää, niin kuin oon varmasti sulle kertonut. Odotan ens viikkoa tosi kovasti, että päästäisiin vähän ottamaan aikaa toisillemme reissun päällä.

Tsemppiä kaikkien kuvioiden selvittämiseen! Äläkä anna muiden erojen masentaa itseäsi, se että muut eivät jaksaneet ei tarkoita sitä, ettettekö te jaksaisi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.05.2011 18:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aulis: Sulla on kyllä viisas äiti <3
Teillä on kyllä myös vaikea tilanne. Olen itse moneen kertaan yrittänyt noille meidän ihanille mummoille sanoa, että en yksinkertaisesti tietäisi mihin joutuisin ilman heitä!
Sam juttu minun siskojen kanssa ovat kyllä sellainen tuki ja turva, ettei toista <3

Karvis: Toivottavasti teidän reissu tosiaan onnistuu yli odotustenkin ja saatte nauttia toistenne seurasta. Eipä teillä tosiaan paljoa ole niitä yhteisiä hetkiä!

Yksi ongelma parisuhteessa jaksamisessa mahtaa olla puhumattomuus. Meillä on kyllä keskusteltu ja vatvottu ongelmista kahden kesken ihan kyllästymiseksi asti, mutta mikä on kun niistä vaikeista asioista ei uskalla puhua edes niiden rakkaimpien ystävien kanssa?
Itsellä hyvin avartavaksi ja ehkä jopa käänteen tekeväksi asiaksi nousi hyvän ystävättären kanssa vietetyt illat tässä taannoin, kun molemmat puhuivat asioista niiden todellisilla nimillä. Kerrottiin oman suhteen ongelmista ja kuunneltiin toisen ongelmia.
On myös helpompaa hyväksyä oman parisuhteensa ongelmat ja kipupisteet, kun kuulee niitä olevan muillakin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.05.2011 19:23 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

pikkuhevonen kirjoitti:
On myös helpompaa hyväksyä oman parisuhteensa ongelmat ja kipupisteet, kun kuulee niitä olevan muillakin.

Tämän voin allekirjoittaa sataprosenttisesti! Moni itsekseen/keskenään pyöritelty ongelma saa oikeat mittasuhteet, kun kuulee, että samantyyppisiä ongelmia on muillakin. Mä löysin tällaisen ystävän työkaveristani, kun myös kerran istuttiin tyttöjeniltaa ja juttu vaan liukui sanahelinästä ja smalltalkista parisuhdetilanteiden selvittelyyn. Sittemmin ollaan monessa yhteydessä palattu aiheeseen ihan arkisissakin tilanteissa ja helpottaa hirveästi, kun kuulee toisen vinkkejä ja selviytymiskeinoja. Joten, liputan täysillä hyvän ystävän kanssa vietetyn ajan puolesta myös parisuhdetta parantavana tekijänä. Kyllä ystävät ovat myös parisuhteen rikkaus <3

Toivottavasti teidän elämä hyvistä ystävistä ja keskusteluista huolimatta tasoittuu ja helpottuu ainakin työrintamalla :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.05.2011 15:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ama: Totta, ystävät on kyllä painonsa arvosta kultaa!

Töissä lueskelin viime viikolla ilmestynyttä aikakauslehteä, jossa Niina Herala ja Lore Backman avautuivat oman suhteensa ongelmista ja kertoivat hienosti selvityneensä myös vaikeista ajoista.
Oli kiva lukea vaihteeksi tälläinen juttu, kun useimmiten niitä tilityksiä vaikeista suhteista saa lukea sitten, kun ero on tapahtunut :?

Oma parisuhde porskuttelee, ollaan taas vaihteeksi eri vuoroissa töissä, joten hirveästi ei yhteistä aikaa kerkeä viettämään. Onneksi molemmilla on viikonloppu vapaata <3
Olen kovasti suunnitellut meille hemmottelu viikonloppua parin viikon päähän, kun miehellä on syntymäpäivät. Yllärinä tietty ;)
Mimmi saa mennä mummolaan hoitoon ja minä varailen meille huoneen jostain lähiseudun kylpylöistä... Toivottavasti vaan on vapaina siinä vaiheessa, kun miehen työvuoro varmistuu! :shock:
Luvassa siis hyvää ruokaa, polskuttelua, romantiikkaa ja kunnon yöunet <3

Seuraavat kaksi päivää menee taas tuuraus hommissa.Tietää huippuaikaisia herätyksiä :doh: Ihmettelenpä suuresti mitä tulevaisuus mahtaa työrintamalla tuoda tullessaan. Oppisopimusta on jäljellä vuosi ja sen jälkeiset työkuviot mietityttää kovasti... Toisaalta sinne asti on turha miettiä... Kuka tietää... Silloinhan voisi olla vaikka pienen aikalisän paikka ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 28.05.2011 18:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oh... Kerkesinpäs jo intoilla parisuhde viikonlopusta niin eiköhän miehelle tullutkin työvuoro sinne :doh: Noh... Hääpäivän tienoilla sitten. Silloin pitäisi olla varmasti vapaata. :nod:

Muuten kesä näyttää ihan hirvittävän kiireiseltä :sweat:

Tuurauspäivät meni ihan mukavasti, vaikka perjantai aamuna meinasi olla kaikki katastrofin ainekset kasassa. Loppu hyvin kaikki hyvin ja sain tilanteen hoidettua... Työ itsessään voisi olla ihan mukavaakin, jos ei nuo työ ajat olisi niin kurjat. Joka ikinen aamu 04.00-04.30 töiden alku ei oikein meinaa innostaa... Etenkin kun päivä useimmiten jatkuu tuonne 14.00 asti ja senkin jälkeen puhelin saattaa soida iltaan asti. Mutta jos tulevaisuudessa tuota tehtävää hoitaisi kaksi ihmistä niin sittenhän voisi vähän jakaa sitä vuoroihin :o Tällä hetkellä siinä olisi sopivasti työsarkaa n. 1,5 työntekijälle.

Viikko sitten kävin luomen poistossa ja tikit olisi saanut otattaa eilen pois, mutta tuon tuurauksen vuoksi en sitten ehtinyt minnekkään niitä poistattamaan. Pitää maanantaina käydä. Haava vaan näyttää tulehtuneelta :auts:, ei onneksi ole märkivän näköinen, mutta punoittaa ikävän oloisesti. Läääkäri ei kyllä tehnyt kovin hyvää työtä tikkauksen kanssa :x kaksi vaivaista tikkiä tarvittiin, mutta silti haavan reunat on ihan miten sattuu.

nyt katselemaan tytölle iltapalaa ja antibioottia (korvat) ja sitten neiti nukkumaan ja itselle mukava asento telkkarin ääreen :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.05.2011 00:08 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Meilläkin on ihan pikkasen tällä hetkellä haasteita parisuhteessa... kummasti kyllä helpotti omaa oloa kun jutteli ystävän kanssa. Vielä kun mieskin juttelisi jollekulle muulle kuin miulle niin ois hyvä :D Samaista yhteisen ajan pulaa jne. :? Toivotaan että joskus helpottaa itse kullakin ja tulis vähän niitä myötämäkiä :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.06.2011 20:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eagle: Mistähän se johtuneekin, kun noiden miesten tuntuu olevan vielä vaikeampaa jutella keskenään?

Täällä on kesä lähtenyt käyntiin ihan mukavasti... Tää olis vaan jo NIIIN loman tarpeessa ja siihen on vielä 10 viikkoa :doh: Työskentelymotivaatio laahaa kaukana perässä, kun mieli halajais nauttimaan kesäsäistä!
Ja siihen vielä päälle tuo neiti uhmispuhmis! Alan varmaan kohta kirkumaan, kun kuulenkaan lauseen, joka alkaa sanoin "minä haluan!" tai vaihtoehtoisesti "en halua!". Voi itku... tää kuumuus ei mitenkään paranna tätä hommaa, kun päivällä et saa toista nukkumaan ollenkaan, kun joka paikassa on niin kuuma ja yö unetkin menee miten menee, kun meidän makkari on kiukaaton sauna!

Mutta ei säistä kyllä valittaa voi, ihanaa kun ulkona on kunnon kesäsäät <3 täs kämpäs vois vaan olla parempi ilmanvaihto!

O täytti eilen 26 ja potee kauheaa ikäkriisiä :shock: En mä kylllä ymmärrä miksi, mutta se kokee olevansa kauhean vanha ja tylsä ja vaikka ja mitä...:nuts: Toivottavasti on nopeasti ohimenevä kriisi. eihän tässän nyt sentään haudan partaalla vielä keikuta :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 28.06.2011 16:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ohhoh... Onpas taas aikaa kirjoittelusta.
Täälä piinaa väsymys... Aikaiset heräämiset alkaa ottaa veronsa, kun stressi pitää huolen, että illallakaan ei uni maistu. Viikolla mennään 4-5 tunnin yöunilla. Viikonloput ONNEKSI tarjoaa helpotuksen :?
Eipä jää kotona ololle hirveesti aikaa, kun työpäivätkin venyy 10-11 tunnin mittaisiksi ja illalla pitää ajoissa edes yrittää olla sängyssä.

O:lle sanoin eilen, että en aio ensi kesänä tätä tuurausta hoitaa. Ei tää oikeesti toimi pienen lapsen äidillä. Katotaan nyt sitten oonko ens kesän äippälomalla (riippunee millä mielellä O on ja mahtaako tärpätä jos niikseen on...) vai joudunko töissä ilmoittamaan, etten ota vastaan noita tehtäviä. Eihän kumpikaan vaihtoehto tulevaisuuden urakuvioita varsinaisesti buustaa, äitiysloma olisi kuitenkin itselle enemmän kuin mieluinen vaihtoehto <3
Eipä sillä itse olen alusta alkaen ilmoittanut firmaan olevani kiinnostunut ihan erityyppisistä tehtävistä, joten mitäs väen vängällä yrittävät tuon pestin minulle tuupata! Olisi siihen muitakin ollut laittaa...Noh... Vielä 18 työaamua edessä ennenkö lomitettavani palaa töihin...kai niistä jotenkin selvitään :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.06.2011 06:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä kuulostaa rankalta. :hug: Pidemmän päälle tuollaisella tahdilla ei kyllä jaksa,noin pitkät päivätkin vielä.
Toivotaan kovasti että äityslomakuvio onnistuisi :) <3

Jakselehan! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.07.2011 03:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pitkis: :hug:
Kiitos... Koitetaan riipiä voimia kasaan.

Viikko takana ja uusi jo alkanut ja ai miten mulla on aikaa olla täälä sitten. No maanantaihan on mukava aloittaa tulemalla töihin 03.30 ja huomata, että tietojärjestelmä on nurin... Pian varmaan pääsee jatkamaan hommia, jotka on auttamati myöhässä :(

Tää on niin väsynyt ja puhki! Taas on tsiljoona miljoona asiaa nenän edessä, eikä hajuakaan miten ja millä ajalla nekin taas ratkeaa! :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.09.2011 17:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:aalto:
Tää tuli vaan hehkuttamaan, että enää ei ole tiedossa noiden viimeisimpien päivitysten uupunutta tunnelmaa! Ei enää 3.30 aamuja, eikä myöskään iltavuoroja.
Maanantaista alkaen tämä tyttö nimittäin työskentelee ihan uudella jakkaralla <3 Työmaa sirtyy yhden työhuoneen verran, mutta toimienkuva muuttuu aikasta radikaalisti. Jatkossa teen työni nimikkeellä tuotekehittäjä ja minä oon NIIIIIN innoissani! :bounce:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.09.2011 18:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oi Onnittelut!!!! Sä sait sen paikan! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.09.2011 18:36 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Oi! Paljon onnea uudesta työkuviosta :flower:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.09.2011 11:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Isot onnittelut uudesta hommasta :yep: :flower:

Ă„idiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.09.2011 11:12 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihania uutisia! Onnittelut ja kaikkea hyvää uusiin tehtäviin! :cheers:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.09.2011 12:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihania uutisia! Paljon onnea uudesta hommasta :flower:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03.10.2011 21:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:girl:
Kiitos kaunis kaikille! Toinen viikko uudessa työssä on aluillaan ja täytyy sanoa, että mii laik it! <3

Osaakos joku muuten äkkiäkin vinkata, että olikos meitä amoriineja myös forssasta päin? mulla saattaa olla tulossa reissua sinne päin ja olis mukava jos reissun ohessa vois vaikka nähdä tuttuja.
Ei nyt vaan ihan heti tullut mieleen ketään ainakaansuoraa forssasta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03.10.2011 21:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä en kans heti äkkiseltään keksi ketään vorssalaista :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 27.10.2011 17:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi hyvät hyssykät kun meillä tänä syksynä tapahtuu!!!

- O palasi koulun penkille
-Minä vaihdoin työpaikkaa
-Milla vaihtoi hoitopaikkaa ja on jo palannut entiseenkin
-Pikkukakkonen on ilmoitellut saapumisestaan
-Viimeisimpänä on tänään myyjä hyväksynyt tarjouksemme asunnosta, joten päästään ens vuoden puolella muuttamaankin!!!

-Vähän on pää pyörällä tästä kaikesta, tapahtuu muutamassa kuukaudessa ihan hurjasti, mutta voi kuinka ihanaa :faint:
Asunnossa tosin tehdään vielä kosteusmittaus, ennenkö kauppa varmistuu ja asunto vapautuu vasta 31.1 ja sitten siihen pitäisi vielä tehdä pientä remonttia...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 405 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 15:50