* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 00:38

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 290 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 07.05.2011 21:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oikein ihanaista lomaa LIL! :)

Itsellä olisi vielä kuusi viikkoa töitä, jonka väliin parin viikon päästä mahtuu yksi kesälomaviikko ja sitten pääsisi kolmeksi viikoksi kesälomille, josta suoraan mammikselle.. Kyllä sitä jo vähän odottaa. :wink: Pitäisköhän hommata kohtapuolin aamukampa? :o :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 16.05.2011 12:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

HannaNeiti: juu, aika on mennyt ihan siivillä, muistan kyllä hyvin vahvasti miten me nimenomaan riuduttiin kuumelijoissa ja jokainen kuukausi toi itkun kun ei vauvaa kuulunutkaan... onneksi kuitenkin Clomit auttoivat ja täällä ollaan <3 Olen kyllä superkiitollinen kaikille maallisille ja ei-maallisille voimille että näin onnellisesti kävi meillä molemmilla! :hug:

Jemppi: kiitos toivotuksista! :girl: aion todellakin nauttia kesästä ja näistä viimeisistä hetkistä kun vauva on vielä masussa ja sitten se nauttiminen vasta alkaakin <3

Molly: aamukampa on ihan hyvä idea! mä ainakin laskin jo tunteja lopussa että pääsisin lomille ja voi veljet että mä nautin näistä vapaista! Pian se sullakin koittaa ja pääset sinäkin nauttimaan ihanaisesta lomasta ja äippävapaasta! Mua on kyllä niin kovasti lämmittänyt tuo sinunkin raskautesi kaiken kokemasi jälkeen :cry: Aivan ihana siunaus itse kullekin! :hug:

Täällä Vaasassa sataa. En pidä sadetta pahana sillä nurmikko alkasi jo näyttämään siltä että on viimeiset hetket kastella sitä ja sitten TADAM - vettä tuleekin taivalta- ei tarvi omia vesiä kuluttaa :D Toisaalta tuolta metsän takaa pilkottaa hienon hienosti aurinko, oikein on mahtava sää :)
Tänään oli tarkoituksenani leipoa. Yö meni kuitenkin pilalle, kuten aina su-ma yöt. Ei siis mitään eroa siihen olenko töissä vai en, en nuku kuitenkaan. :o
Ajattelin että huomenna voisin aamusta tempaista fillarilla lähikauppaan ja hakea leivontavehkeitä ja pyöräyttää pullaa pakkaseen. Mies kun ei mitään muuta pullaa syö kuin minun tekemääni- aina oikein pyytää että tekisin puusteja <3 Ja minähän teen kun vain on aikaa.
Sitten ajattelin väsätä sellaisia suklaahippu- sekä vaahtokarkkicookieseja- syntisen hyviä pipareita pahan päivän varalle :)

Meidän makuuhuoneen vaatekaapit on täynnä meidän vaatteita joten tilattiin naperolle oma vaatekaappi. Meillä on sellainen Muuramen kolmen laatikoston lipasto minkä päällä on hoitotaso. Eihän niihin laatikoihin mitään mahdu vaikka aluksi luulin ja kuvittelin että sinne menee kaikki pienen vaatteet. :? Tilattiin nyt sitten yhteensopiva kaappi muihin kaappeihin nähden ja sinne menee sitten kaikki pikkuisen vaatteet <3 Kaappi tulee parin viikon sisällä joten pyykkiurakka saa olla nyt siihen asti tauolla- on nimittäin vielä aika paljon pyykkiä pesemättä kun muistin että härregud, meillähän on varastossa vielä jätesäkillinen veljen lapsilta saatuja vaatteita :D Ei tarvi jälkeläisen kulkea alasti, ei <3

Ollaan kovasti masukin kanssa kuunneltu musiikkia ja ihan selvästi tykkää siitä kun mamma liikehtii musan tahdissa ja soittaa musaa suht lujaa. :bounce:
Näihin kuviin, näihin tunnelmiin! :bye:
... ja viikothan täällä on 31+2 :worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.05.2011 09:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

yksinpuhelu jatkuu.. :oops:

täällä eletään taas stressaavia aikoja. Vauvan liikkeet ovat vähentyneet hälyttävästi, en oikeastaan tunne mitään päivän aikana. eilen tuli illalla jo itku kun ei mitään tuntunut. päätin piristää itseäni hyvällä musiikilla ja päätin siinä samalla tanssia hieman. tanssin jälkeen vauva alkasi potkimaan ja vetäisi oikein kunnon shown äipälle <3 Sitten illalla käytiin saunassa niin mieskin näki kun vaavi potki siinä lauteilla istuessamme. yöllä olen herännyt muutaman kerran, jokaiseen liikehdintään mitä on tuntunut. Siis ihan selkeä ero verrattuna viime viikkoihin! :oops:
liikkeet ei ole enää sellaisia napakoita potkuja vaan pieniä muljahduksia ja varsinkin kyljestä kun painaa niin huomaa että siellä pieni liikkuu hieman.
Onneksi huomenna mennään neuvolaan, musta tuntuu niin ihmeelliseltä tämä oma neuroottisuus asian suhteen, joo hyvähän se on että huolestuu jos vauva ei liiku mutta onko muut yhtä neuroottisia? Ehkä se on tämän ensimmäisen kanssa näin että sitä panikoi kaikesta, mutta seuraavien kanssa jaksais sitten ottaa jo vähän rennommin. :? Tämähän ei nimittäin meillä jää ainoaksi :wink: jos vain lisää suodaan niin vastaan otetaan <3
Vauva on ilmeisesti jo sen kokoinen että se ei pääse masussa enää mylläämään niinkuin ennen ja siksi liikkeet tuntuvat niin hallituilta ja vähäisiltä? :? Kun sitten eilen saunankin jälkeen masu heilui oikein kunnolla, kai se on vain sitten että pieni nukkuu niin paljon vuorokauden aikana että liikkeet ovat siitäkin syystä vähäisiä?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 27.05.2011 12:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ootko tehnyt liikelaskentaa? Ite tein sen kerran raskausaikana (kun muuten Ossi liikkui hyvin). Se vois olla semmoinen et poistaa huolen, ainakin hetkeks. Mulle neuvottiin et pitää juoda reilusti sokerista mehua (aktivoi vauvaa) ja sit mennä sille kyljelle, missä liikkeet tuntuu enempi. 10 liikettä tunnissa piti saada.

Ja on se ihan normaalia taatusti stressata, varsinkin ekan kohdalla. Mistä sitä voi tietää, miten asioiden kuuluu mennä, kun ei ennen oo ko. tilanteessa ollut :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.05.2011 19:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kiitos Tiituska sanoistasi, olen aivan samaa mieltä että ei sitä voi tietää miten homman kuuluu toimia kun on ekaa kertaa asialla :? Kaikki oli kuitenkin hyvin, neuvolassa käydessämme sydänäänet pomppasivat välillä jopa yli 160- kaverilla oli kiireitä <3

Täällä on pyykätty vauvelin vaatteita. Saatiin asennettua makkariin se lisäkaappi tänään ja olen sitten tarttunut tuumasta toimeen ja viikannut vesselin vaatteet paikoilleen. pyykkinarulla on kuivumassa vielä osa joten kaappi ei ole vielä ihan valmis. ohessa todistusaineistoa :)

Kuva
tässä pienokaisen vaatekaapin sisältöä

Kuva
.. ja tässä vielä lisää kaappiin laitettavaa

kyllä jos ihminen voi mennä onnesta mykkyrälle jostain tekemistään niin kyllä pikkuisten vaatteiden pyykkäys ja viikkaus on sellaista hommaa. ajattelin pedata pienokaisen sängyn valmiiksi ja laitan siihen sitten päiväpeiton päälle ettei lakanat pölyty.

ohessa vielä masukuvaa, linkitin sen jo raskauspuolelle mutta tässäpä nähtäväksi niillekin jotka eivät raskausketjua lueskele.

Kuva
rv 33+0 menossa siis.

Eipä tässä muuta, mukavaa viikonloppua itse kullekin! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.05.2011 20:12 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Ihania pikkuvaatteita :) Luulen minäkin, että ekalla kerralla kaikkiin asioihin liittyy epävarmuutta ja ihmettelyä ja yksinkertaisesti sitä kun ei vaan voi tietää - ja huolta varsinkin kun on kyse elävästä olennosta. Mutta hyvä että kaikki hyvin :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.05.2011 21:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onpas teillä aika kasa jo vaatteita vauvalle! :shock: Mäkin oon nyt harrastanut vauvapyykkiä, ja kerrankin elämässäni lajittelin pyykit ja pesin viimesen päälle ohjeiden mukaan.. :D Ja onpas komia massukin jo!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 29.05.2011 10:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi mitä ihania vauvahypötyskuvia täällä onkaan :faint: Aivan ihania juttuja! Ja siis toi sun masu <3 <3 Aika ihanaa! Aattele, kaikki alkaa olla jo lähellä ja pian susta tulee äiti :)

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 29.05.2011 12:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana masu <3 ! Ja voi mitä ihanuuksia roikkui kuivumassa :) - kohta pääset pukemaan niitä vauvelin päälle !

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 29.05.2011 17:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihan ekana, aivan valloittavan ihana mahakuva!!!!!!!! <3 :worship:
Ja voi elämä miten paljon teillä on vaatteita pikkuselle!!!! :shock: Ja näyttää niin ihanalle kun on kauniisti järjestyksessä kaikki kaapissa :) Ihanaa ihanaa ihanaa, en nyt oikein osaa muuta sanoa! :D

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 29.05.2011 22:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kiitos eagle_87, Naakkis, Jemppi, sonjanurkkala ja HannaNeiti kehuistanne! :grouphug: Tuota pyöreää vatsaa ei vain lakkaa ihmettelemästä, on se niin maaginen <3

Tosiaan vaatetta on aikasta paljon mutta se on hyvä vain, saattaa mennä kuitenkin päivässä montakin vaatekertaa jos oikein innostuu puklimaan ja kakkimaan :) On sitten mistä vaihtaa!
Ajattelin pedata vauvelin sängynkin valmiiksi patjansuojuksineen päivineen ja sitten laittaa päiväpeiton sänkyyn että ei peti pölyty <3
Otin puheeksi viimeksi neuvolassa käydessämme tämän orastavan synnytyspelon- tai ei oikeastaan voi puhua synnytyspelosta vaan vauvan suuren koon pelosta. Sanoin että mua jännittää se minkä kokoinen tästä vauvasta tulee kun meidän kummankaan suvussa ei ole ollut tapana mitään just ja just kolmekiloisia pyöräytellä vaan esim mieskin on ollut syntyessään hilppasen alle 5kg! :shock: ja molemmat hänen veljensä ovat olleet myös reilu 4kg joten... ja muutenkin kun noilla sokeriasioilla on peloteltu alusta saakka niin jotenkin se on takaraivossa että toivottavasti vauvasta ei tule mitään liian isoa... ettei joudu leikkaukseen ... ja ettei repeä pahasti jne...
Neuvolatäti tosiaan sanoi että kun mulla on se ultra sitten 27.6, vimppa ultra siis ja silloinhan olen viikolla 37, eli jos vauva on silloin tarpeeksi iso niin synnytystä voidaan kaavailla käynnistettäväksi. Olisi kyllä helpotus sillä ihan oikeasti, mä pelkään ihan sikana sitä että vauva jäisi hartioistaan kiinni ja ... ja ja ... Yritän olla hirveästi miettimättä asiaa mutta mulla ei oikeesti mitään muuta pelkoa synnytystä kohtaan ole kuin tuo kokoasia.

Onneksi kuitenkin kokonaisuudessaan koko raskaus on ollut niin helppo, lukuunottamatta sitä 12viikon pahoinvointia, mutta jos raskausaika olisi ollut ongelmallinen niin ei välttämättä tulisi heti mietittyä sisarusta esikoiselle. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.06.2011 06:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips!

Tuosta synnyttämisen pelosta sen verran että miehän kävin synnytyspelkopolilla ja siellä tehtiin valmiiksi suunnitelma että mitä tehdään kun supistukset alkaa.Vauvan koko katsottiin,arvioitiin lantion mitat ja magneettikuvauksessakin kävin.Kuvien perusteella hyvin mahtui tulemaan ja niinhän se mahtuikin.Yksi lapsista on leikattu koska lääkäri arvioi väärin ettei muka mahtuisi.Onko sinua kuvattu?

Minusta oli helpottavaa kun mun pelko kirjattiin ylös.Sitten kun aika koitti,niillä lukee papereissa että pelkopotilas ja sain epiduraalin heti saliin mennessä.Siinä sitten "lauleskelin" ja vitsailin kunnes sain luvan ponnistaa.Tyttö oli suht iso,mutta hienosti meni.

Tsemppiä sulle sinne loppuun asti!! :bye:

Masukin on sulla oikein sievä ja hui mikä rivi potkareita!Nyt ei tosiaan haittaa vaikka puntista livahtais kakka ohi ja pukluja tulisi.Ei tarvitse olla heti pesemässä kaikkia vaatteita.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.06.2011 11:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

heippa pitkätossu ja kiitos mukavista sanoistasi :hug:

Olen puhunut neuvolassa asiasta ja meillähän on ollut noita ylimääräisiä äippäpolikäyntejä mun sokerien vuoksi. Seuraava polikäynti on 27.6 ja siellä tekevät painoarvion ja synnytystapasuunnitelman.
Mä en pelkää edes repeämistä, jos niin käy niin käy mutta suurin pelko on se että vauva jää kiinni esim hartioistaan ja sitten napsuu jotain pieniä luita poikki.. vauvat toki ovat nopeasti paranevaa sorttia tuossa asiassa mutta se on kuitenkin mahdollisesti vältettävissä.
Ja minusta- niinkuin sunkin viestistäsi ymmärsin että sinä ajattelet, pelkoasian myötäminen ei ole heikkoutta, päinvastoin. Asiat saattavat tietyllä tavalla mennä helpommin itse synnytyksessä kun asian on ottanut puheeksi.
Onneksi mä en ole mikään pienilantioinen ihminen joten ainakin siinä suhteessa ajateltuna vauvelin pitäisi helposti mahtua ulos. :)

Ja potkareita pitää olla, jos vauva on yhtä kova potkimaan täällä ulkona kuin masussa niin potkupuku on juuri oikea asuste :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 18.07.2011 15:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

tere kaikille ja terveisiä vauva-arjesta! :D asiat ei mene aina niinkuin suunniteltu, tai tässä tapauksessa meni siis juuri niinkuin suunniteltu :D Eli, toivoimmekin että vauva tulisi aikaisemmin että ei pääsisi kasvamaan liian suureksi ja että helteet eivät ehtisi alkaa ja että neuvolatätimme ehtisi tehdä kotikäynniin ennekuin jää kesälomalle. ja niinhän siinä kävi että vauvelimme oli kiltti tyttö ja tuli maailmaan heti kun oli mahdollisuus- eli täysiaikaisena viikolla 37+2. <3

juhannuksena olimme mökillä ja olin todella väsynyt, haukottelin ja masistelin ja pitelin päätäni, oli lähestulkoon migreeninomainen päänsärky. sanoin miehelle lauantai-iltana että lähdettäiskö kotiin Vaasaan ihan vain varmuuden vuoksi. Ei siis todellakaan ollut mitään hajua että mitään voisi vielä tapahtua! Lähdimme sitten kotia kohti ja siskoni soitti matkamme aikana että josko he tulisivat käymään. Siskollani ei ollut masustani yhtään kuvaa vielä ja hän sanoi että alkaa olla viimeiset hetket saada kuvia ennenkuin vauva syntyy. Hän ei olisi voinut olla enempää oikeassa!

Sunnuntai-aamuna käväisin vessassa noin 7.30, ei ollut mitään tuntemuksia tms.. heräsin 9.30 siihen kun sänky oli märkänä lapsivedestä. En ensin tajunnut että se oli lapsivettä, luulin virtsanneeni alleni- mies kysyi haiseeko se virtsalle- sanoin että hieman makealle- sitten hoksasin että sehän on lapsivettä! meinasin pökertyä samantien jännityksestä kun tajusin mitä on tapahtumassa! nousin seisomaan ja vettä valahti nilkkoihin saakka! Soitin samantien synnärille ja sanoivat että tulla käyrille. keittelin kahvit ja kävin suihkussa ennen lähtöämme. mentiin sairaalaan, ja kävin makaamaan tutkimuspöydälle, hoitaja katsoi paikat ja kuunneltiin sydänäänet. Aukeamista ei ollut juurikaan tapahtunut. Meidät passitettiin kotiin ja sanoivat että jos alkaa jotain tapahtumaan niin ilman muuta takas ja heti mutta muussa tapauksessa illalla kymmenen jälkeen takaisin - eli noin 12h vesien menosta. Tulimme kotiin ja supistukset alkoivat noin 12 maissa päivällä. pikkuhiljaa kiihtyen, kolmen aikaan olivat jo aika säännöllisiä kunnes taas sitten rauhoittuivat. Viiden maissa iltapäivällä olivat kivut jo suht kovia, pyörittelin lantiotani jumppapallon päällä ja yritin keskittyä arkiaskareisiin. Välillä supparit olivat niin kovia että huusin ja itkin kivusta! mies lämmitteli kauratyynyä ja yritti hieroa, alaselkäkipuni olivat jotain ihan järkyttäviä! jotenkuten sinnittelin sinne iltakymmeneen ja mentiin takaisin sairaalaan. ja taas käyrille. olin auki vain pikkusormelle!! kivut olivat järkyttäviä, siinä käyrillä maatessani sain niin voimakkaita ja kivuliaita supistuksia että itkin kivusta.
kätilö tuli sanomaan että mennäämpäs suoraan synnytyssaliin kun se oli sopivasti vapaana, kun sinne piti kuitenkin jossain vaiheessa mennä.

Sain ilokaasua heti saliin tultuamme, venttiili tosin ei toiminut kunnolla ja sain liikaa kaasua. kaasu pimensi pääni aika tehokkaasti ja mieheni mukaan olin kuin kovassakin humalassa :D Jokaisen kaasun vetäisyn jälkeen vauva alkasi liikkumaan raivokkaasti. Ilokaasun vaikutus kesti parisen tuntia ja siirryttiin kipupiikin pariin. Sen kätilö pisti kankkuuni. Auttoi jonkun aikaa- ja lopussa sain lisäksi ilokaasua. Tosin kätilökin huomasi että olin aika riippuvainan ilokaasusta joten hän sammutti hanan. Supparit kävivät sietämättömiksi ja jossain vaiheessa saliin saapui komea mieslääkäri antamaan epiduraalin- siinä kuitenkaan kovin helposti onnistumatta. 3 kertaa hän yritti ja muistan kun minulla meni jo hermot hänen ronkkimiseensa. huusin tuskasta kun hän kaivoi selkääni ja kuulemma sanoin hänelle pari valittua sanaakin jo. lääkäri totesi että "rouva saa ihan itse päättää haluaako hän tämän puudutteen vaiko ei" :D Olin tokaissut että "koita nyt vain laittaa se" :D Pyysin kyllä jälkeenpäin kätilöä välittämään anteeksipyyntöni tälle miehelle :D

Epiduraali oli kuin taivas. Se vei kivut mennessään kunnes alkoivat uudelleen. Sain kanyylin kautta antibioottia (kun oli mennyt niin kauan vesien menosta), supistusta lisäävää lääkettä ja jotain - olisko ollut jotain keittosuolaliuosta? en muista tarkalleen..
Jossain vaiheessa oli tunne että pitää päästä vessaan pissalle. Kätilö tuki toisesta kyynärtaipeesta ja mies toisesta. pääsimme vessaan niin sain niin voimakkaita supistuksia että en päässyt pöntöltä ylös saati sitten pissattua. menin takaisin sänkyyn ja kätilö tyhjäsi rakkoni. sitten alkasi kakattamaan! :D sanoin että mun on pakko päästä kakalle, en halua että lapsi syntyy kakkakasan keskelle! kätilö sanoi että hän tutkii ensin paikat, että josko se on se vauva joka on tulossa. Huusin että mun on pakko mennä kakalle nyt just! kätilö katsoi ja totesi että tukka näkyy jo, nyt aletaan tositoimiin :D Ei ollut siis kakka joka painoi alapäätäni :D :D

parisenkymmentä minuuttia ponnistelin ja maailman ihanin tyttövauva syntyi maailmaan ma 27.6.2011 klo 5.20. Isi tietenkin leikkasi napanuoran :)
ensin silmistäni valui onnenkyyneleitä, hiljaisia sellaisia, sitten tajusin ihan oikeasti mitä on tapahtunut ja sitten itkinkin voimallisesti ääneen, tajusin myöhemmin että itkuni oli jotain ihan alkukantaista :oops: - kiitin Jumalaa tästä pienestä ihmeestä joka sai alkunsa isin ja äidin haaveesta ja joka siinä makasi märkänä ja kinaisena äidin rinnalla, ruttuisine kasvoineen ja tärisevine huulineen. En voinut tajuta että siinä hän nyt on- ja että tulee olemaan aina!

5minuuttia kesti jälkeisten synnytys, kätilö näytti meille napanuoraa ja istukkaa- halusin koskettaa molempia, halusin koittaa mitkä olivat nuo ihmeelliset organismit jotka olivat vauvaamme ruokkineet ja vaalineet monta kuukautta masussani <3 Mies itki kanssani mutta taisi vähän jopa säikähtää sitä minun voimallista purkautumistani, olin niin onnellinen ja sekaisin omasta vauvasta jonka olin kaikista peloista ja ennakkoluuloista huolimatta saattanut kunniallisesti maailmaan! Vauva sai pisteet 9/10/10, yksi piste vähennettiin värin vuoksi mutta 5min kohdalla pisteet olivatkin jo täysi 10.
Mulle tehtiin episiotomia, kätilö kysyi minulta ommellessaan että jumppaanko paljon alapäätäni, oli nimittäin niin kireä väliliha :D parisenkymmentä tikkiä minulle laitettiin ja niistä olin aika kipeä ekan viikon ja vähän toistakin mutta muuten kaikesta kivusta huolimatta synnytys oli taivaallisen ihana ja voimaannuttava kokemus, mitä en olisi jättänyt mistään hinnasta kokematta. <3
Ja totesinpahan vain kätilöllekin että turhaan noita asioita etukäteen miettii, asiat menee miten menee ja hyvinhän ne meni. esim sitä että minulle tehtiin eppari, en missään vaiheessa edes huomannut :D

Tyttö täytti tänä aamuna 3viikkoa ja ensiviikolla meillä on jo 1kk neuvolakäynti :faint: Aika rientää ja vauva kasvaa, vähän on rankkaa välillä nukkumisen vähyyden vuoksi mutta se kuuluu asiaan <3 Elämä on ihanaa!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 05.08.2011 22:03 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Olipa täällä onnellinen kertomus! Hienoa, että synnytys on ollut noin .. no ehkä juuri alkukantaisella tavalla voimaannuttava kokemus, siltä se kuulosti, hienoa :) Niin ja onnea hurjasti!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 12.08.2011 11:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Nyt vasta ehdin kunnolla lukemaan kertomuksen. Voi miten ihanan onnelliselta kuulostat! Ihanan elävästi olit kirjoittanut, melkein itku tirahti täällä lukiessakin. Niin ja Oikein paljon onnea koko perheelle! :hali: Käythän sitten kirjoittelemassa kuulumisia kunhan ehdit, täällä ainakin luetaan vaikkei kovin ahkerasti muistetakaan kirjoitella :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 12.08.2011 11:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos, kun jaoit synnytyskertomuksen meille muille, ja aivan mielettömän paljon onnea koko perheelle <3 !

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 05.09.2011 19:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

moi pitkästä aikaa :bye: ja kiitos vierailuistanne ja onnitteluistanne eagle_87, pölyökyli ja sonjanurkkala :grouphug:

Aikaa on tosiaan vierähtänyt sitten viime kirjoittelun. Mitäs meille kuuluu.. Sara Annukka Tuulia sai nimensä kasteessa muutama viikko sitten ja kovasti tyttö kasvaa ja voi hyvin. Meillähän oli hieman takkuinen alku, oli yskää ja jouduttiin käymään kokeissa, mm röntgenissä ja lopuksi vauvalla todettiin hinkuyskä. Jep, uskokaa tai älkää. Todennäköisesti saanut sen laitoksella, siellä kaikenkarvaista porukkaa hyppeli aamusta iltaan ja onhan näitä vanhempia jotka eivät halua lapsiaan rokotettavan joten mistä sitä tietää mistä on tullut. Vit##ti rankasti mutta minkäs teet. Tyttö sai 5päivän antibiootit ja nyt on tervehtynyt. Kävimme vielä taannoin korva-nenä-kurkkupolilla tarkistuttamassa paikat ja kaikki ok. Lisäksi 2kk neuvolassa todettiin kaiken olevan kunnossa. Tyttö on kerännyt pituutta jo 60cm(52cm) sekä painoa oli yli 5,5kg (3,655kg) suluissa siis syntymämitat.
Tyttö on todella kova syömään, NANia menee sellaiset 120-140ml kerralla, useita kertoja päivässä + rintaa menee myöskin mukavasti. meillä tissitellään aina ennen tai jälkeen NANin. yöt mennään aina vain rinnan varassa. Olen pyrkinyt siihen (vaikka joskus tuntuukin että ei pitäis antaa pullosta..) sillä se yösyöttö kuitenkin pitää varantoja yllä paremmin kuin että ei syöttäisi yöllä.
Hirve√§t H√ĄS-fiilikset olen joutunut k√§rsim√§√§n tuosta NANin antamisesta mutta mink√§s teet. Ei toista voi n√§l√§ss√§ pit√§√§.
Haettiin tänään maidonsakeuttajaa apteekista kun soitettiin neuvolaan aamulla ja kysyttiin sen antamisesta kun pulautettavat määrät ovat toisinaan aika reippaita. Itse ajattelin että voisin alkaa pikkuhiljaa antamaan tytölle velliä (siis hyvin pieniä määriä) mutta neuvolasta sanoivat että kannattaa vielä odottaa.. tottahan ne sanovat mitä suositukset ovat mutta ei ole myöskään hyväksi munuaisille että vetää käsittämättömät määrät vastiketta.
Käytämme omaa päätämme ja annetaan sitten jos siltä tuntuu. Toivon todella että tuo sakeuttaja auttaisi ainakin pitämään nälän pidempään pois kun ei kerran tarvi sitä takaisin pulautella. Tuntuu niin hassulta syöttää, tyttö pulauttaa, vastike imeytetään pukluliinoihin ja taas huudetaan nälkää :D On tämä vauvaelämä niin kummallista.

Itse olen palautunut synnytyksestä todella hyvin. En ole kokenut masennusta enkä sen kummempaa väsymystäkään. Mies on niin ajattelevainen että laittaa mut nukkumaan ja lähtee Saran kanssa kävelylle jos mä alan kiukuttelemaan. Nyt mies on isyyslomalla ja tarkoituksenamme on lähteä mökille ja sen lisäksi helsinkiin parin viikon päästä.
Kuukautisia ei ole näkynyt ei kuulunut, aikomuksenamme on laittaa toinen hellantelttu tilaukseen kunhan saadaan tämä vauvaelämä tästä pikkuisen parempaan unirytmiin. Ollaan kuitenkin jo sen ikäisiä (no, molemmat tänä vuonna 33v) joten pakko tässä on toimia jos aikoo perheen saada kasaan säädyllisessä iässä :D

Ensi viikolla aloitan harrastuksen mitä en koskaan ajatellut aloittavani: Zumba! sisko kysyi että lähdenkö hänen kanssaan opiston kurssille ja lähdin. olen yrittänyt siskoa saada mukaani kuntosalille mutta hän ei siitä innostu- ja ajattelinkin että jos hän tästä innostuu niin en anna innostuksen mennä pilalle siksi että ei saa siihen kaveria (siis jos kukaan ei suostuisi). ja onhan se mukavaa että on Saran kummitädin kanssa yhteinen harrastus :D
Saran kummisetä eli siskoni mies on äidinkieleltään ruotsinkielinen joten hänen tehtävänään on opettaa lapsellemme ruotsia :D Aion kyllä itsekin sitä puhua niin paljon kuin mahdollista mutta ongelmanahan on just se että pitäis puhua aina samaa kieltä lapselle niin saa tämä kummisetä hoitaa sen homman.

Vauvaelämä on täällä kaikenkaikkiaan lähtenyt hyvin käyntiin, en olisi uskonut yöheräämisten olevan niin rankkoja kun ne ovat mutta nyt kun olen Saran kanssa siirtynyt yhteiseen petiin niin ne ovat hieman kevyempiä. Perhepeti meille ei sovi, ollaan sen verran lämminverisiä kaikki että hikoilemme kilpaa samassa sängyssä. kokeiltu on :D

Eipä mulla muuta, näihin kuviin :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 06.09.2011 10:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi miten kiva oli lukea teidän vauva-arjen kuulumisia!!!! :hali:
Meidän vauvalla on nyt neljättä päivää nuha ja hengitys rohisee ihan kauheesti. Onneksi ei ole yskää ja kuulostaa kyllä ihan kamalalle että sinun pienellä vauvalla on jo ehtinyt olla hinkuyskä :shock: :( Onneksi on jo parempi!!!

Hyvä, että arki rullaa mukavasti ja uusi vauvakin jo pyörii mielessä! :wink: Myö ei vielä ihan meinata uutta alkaa yrittämään ku ollaan nyt puhuttu että kun tää meidän pieni on niin helppo tapaus, että miten sitä osais vaativamman vauvan kanssa olla! :D Luulempa silti, että vuoden-parin päästä meilläkin alkaa toisen yritys :fiiu:

Ihana nimi on muuten teidän vauvalla, oliko vaikea keksiä nimi? Meilläkin on nimi päätettynä ja suht helppo oli nimi valita :)

Mukavaa syksyn alkua uuden harrastuksen ja vauva-arjen parissa! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 25.09.2011 15:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips Hanna :bye: Kiitos kysymästä, meille nimen valinta oli todella helppoa. Katottiin miehen kanssa nimipäiväkalenteria netistä ja huomattiin että tytön lasketun ajan lähellä oli kalenterissa kiva nimi ja se kolahti molempiin het kerralla. Toinen nimi on muunnos minun nimestäni ja kolmas nimi on myös minun kolmas nimeni. Niin se vain meni, paketti oli valmis :)

Miehen isyysloma on loppunut ja menee huomenna töihin. Vielä on kolmisen viikkoa kesälomaa jäljellä, saas nähdä koska pitää sit sen, suunnitelmissa on lähteä jonnekin etelän lämpöön talven aikana, mutta koska, ei tiedä vielä.

Kirjoittelin tuonne lapset-ketjuun kuulumisia, en tiedä onko järkeä kopioida kaikkea tuplasti joten ketä kiinnostaa meidän vauvakuulumiset, käykäähän siellä :)

Enempää ei ehdi tällä kertaa. :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 08.10.2011 23:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tänään, 9.10 on syntymäpäiväni. Vuosi sitten vietin paskimmat synttärit koskaan. Oltiin lähdössä kaveripariskunnan tupareihin kun päätin vielä käydä vessassa ja sitten tulikin lohduton itku, menkat alkoivat jälleen kerran. Huhtikuusta olimme vauvaa yrittäneet ja niin toivoin että olisin saanut ihanimman synttärilahjan koskaan, että olisinkin ollut raskaana. Itkin autossa menomatkan ja päätin olla ottamatta alkoholia kun ajattelin että raskautuminen on kuitenkin helpompaa ilman kropassa olevia myrkkyjä. Kukapa olisi arvannut että juuri tuosta ko. syntymäpäivästä sitten reilua kuukautta myöhemmin alettiin laskemaan raskauden alkaneen. Elämäni ihanin vuosi takana ja paaaaaaaaaljon ihanaa edessä. Oma tytär tuhisee kainalossa ja itsellä on tippa silmässä. Sain sen mitä toivoin ja rukoilin, olen äiti. Paras lahja kaikista. <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 09.10.2011 08:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei. Ensimmäistä kertaa luin päikkyäsi ja aloitin synnytyskertomuksellasi; se oli ihana ja koskettava!

Oikein hyvää syntymäpäivää!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 09.10.2011 10:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihanaa syntymäpäivää <3

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 09.10.2011 13:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aurinkoista ja ihanaista synttäriä LIL! :hug: <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 10.10.2011 10:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Myöhästyneet synttärionnittelut! :hug:
Tuttuja mietteitä, tää mennyt vuosi on ollu kyllä ihan paras. Miulla on kans synttärit ihan kohta ja muistan miettineeni vuosi sitten että "taas tuli vuosi lisää enkä vieläkään oo raskaana" jne. Ja sitten en mennykkää ku vähän aikaa ni kaikki käänty parhain päin :)

Voi hyvin! :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 290 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 00:38