* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 15:44

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 290 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 10.10.2011 18:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitokset onnitteluista Tintti*, jemppi, Molly ja HannaNeiti! :girl:
vuosi tuli lisää että pätkähti, nyt siis 33v :faint:

syntymäpäivää edeltävä yö meni vähän reisille, Sara heräili mennen tullen ja halusi syödä. aamukasilta olin todella väsynyt ja huuto oli sitä luokkaa että arvelin että rinta ei enää riitä joten vein tytön isälleen pulloruokintaa varten ja painelin itse pehkuihin takaisin. klo 11 koin maailman ihanimman herätyksen <3 Mies tuli huoneeseen tyttö sylissään ja tytöllä oli sylissään hyvin, hyvin tiukassa otteessa äidin paketti <3 Tyttö siis pitää kunnolla kädessään esineitä jo!
Sain Kalevala korun lapsikorun! olin sellaista toivonut, sillä paksulla alkuperäisketjulla ja sen sain! olen niin onnellinen siitä lahjasta ja erityisesti lahjan tuojista! <3

Käytiin päiväseltään koko perhe Pancho Villassa syömässä ja sitten mentiin ostoksille kaupungille. Mukava päivä kaikenkaikkiaan + että yö meni aivan luksuksesti! Saran kanssa nukahdettiin joskus 23 maissa ja eka herätys oli 4.30! :shock: Käsittämätöntä! no, seuraava herätys olikin sitten kuuden jälkeen ja sitten seiskalta, seiskalta mentiin alakertaan lämmittämään maitoa ja sillä nukuttiinkin sitten 10.30 saakka! Tyttö ajatteli antaa äidin nukkua kun äiti on jo niin vanha :D

Tänään on kiskonut reilu2h unet parvekkeella ja sitten toiset unet sisällä, juuri heräsi niiltä, 1,5h päikkäreiltä. nyt on niin kovasti asiaa kun juttelee lelukaarelle <3 on muuten jännä tyyli tytöllä jutella, puhuu sillai kuin hampaaton mummu, vetää alahuulen sisään ja ynisee ja mumisee :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 10.10.2011 20:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Paljon onnea synttärisankarille! :flower: Mukava että Sara palkitsi vielä hyvillä yöunilla...

Meillä on kans tuota "hampaaton mummo"-juttelua aika paljon :D Se on aikas hellyttävää <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 03.11.2011 20:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

kiitti rapsukka onnitteluista!
mä en turhan usein tänne ehdi mutta nyt on kerrottavaa senkin edestä. mistähän aloittaisin.. :sweat:
No, tänään oli Saran 4kk neuvola. Tyttö kasvaa hyvin, pituutta jo 66cm ja painoa oli 7690g!
on saanut hieman reisiin ja vatsaan "löysää", sellaista naisellista pehmeyttä :D Neuvolantäti kehui niin kovasti kun oli nauravainen ja hymyävä tyttö. Vaikka oli todella väsynyt aamulla niin silti jaksoi naureskella. Neuvolasta tultuamme nostin tytön vaunuihin ja nukkua posotteli 1.5h minkä jälkeen lähdettiin hakemaan isinpäivälahjaa Prismasta. Isi on esittänyt toiveen ko.laitteesta ja se me sit haettiin. jokin "kädentaitajan pakki" tms missä on pienen pientä viimeistelylaikkaa ja poraa ja höylää jne jne.. Ajattelin ensin antaa sen joululahjaksi mutta tiedän kuinka se kutkuttaa miestä niin annetaan se jo isinpäivänä.

Ihanan tyttären ja hänen huiman kehityksen lisäksi meillä on työn alla talonostoprojekti! Nyt asutaan siis alle sataneliöisessä 4h+k+s+ khh rivarissa ja ollaan tehty tarjous eräästä SUPERMAKEESTA talosta! talossa on neliöitä melkein 150 ja siinä olis meidän kaikille lapsille omat huoneet! on takkaa ja isoa pihaa ja voi luoja paratkoon kuinka onnellinen olen jos (kun) me se talo saadaan. kaikki riipppuu vaan nykyisen myynnistä. joten pitäkää peukkuja että saadaan myytyä asap!

mä olen hyvin tyytyväinen siihen että Sara on jo niin iso tyttö, en pitänyt siitä pikkuvauva-ajasta niin paljon kuin nykyhetkestä. nyt on ihanaa kun tyttö on jo niin seurallinen ja hänen kanssaan voi vähän leikkiä ja osaa nauraa kun äiti hassuttelee.

nyt pitää alkaa katsomaan maajussille morsian, Sara kun nukkuu iltapäikkäreitään. tuo ohjelma jää aina kesken iltaväsyn takia..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 20.11.2011 16:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lyhyesti vain, saatiin se omakotitalo ja muutto on joulukuun puolivälin paikkeilla. Meidän asunto meni kaupaksi ekasta näytöstä ja oli siis kuvien otosta 4 päivää myynnissä. Nyt saan takka-leivinuunin ja ison keittiön ja tyttö oman huoneen ja pihan mm tulevien kesien trampoliinihyppelyjä varten ja mies saa autotallin :) mahtavuutta!

Lisäksi tjottailut pikkukakkosen osalta täydessä vauhdissa ;) menkkoja tosin ei näy, ei kuulu, liekö ihme kun kuitenkin imetän ainakin 8-10krt/ vrk kiinteiden + korvikkeen ohella.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 20.11.2011 18:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea ihan mielettömästi asuntokaupoista!!!!!!! :bounce: :cheer: :hali: Ihanaa että pääsette pian muuttamaan! Jouluksi uuteen kotiin :wink:

Mie jo olin ihan että WHAAAAT kun luin tuon siun otsikon, että jokos siellä on toinen pulla uunissa! :faint: Tsemppiä ja vauvaonnea teille tjottailuun! :hug:

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 20.11.2011 19:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos Hanna! Siis juu muokkasin otsikkoa, oli kieltämättä harhaanjohtava :D oli vähän tilanne päällä kun muokkailin otsikkoa :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.11.2011 00:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea asuntokaupoista ja onnea myös tjottailuun! <3

:bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.11.2011 12:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nyt on pakko jo tänne kommentoidakin (lukemassa siis käyn kuulumisiasi :) ),

ONNEA talokaupoista ja tsemppiä tjottailuun :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 24.11.2011 16:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnittelut uudesta kodista! :flower: Mekin muutetaan joulukuun puolivälissä uuteen kotiin. Ihanaa! :clap: Ja tsemppiä tjottailuun! Meillä se ei oo vielä ollenkaan ajankohtaista, mutta katotaan joskus ens vuoden loppupuolella sitten. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 25.12.2011 17:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hei kaikille ja kiitos vierailuistanne ja onnitteluistanne :girl:

ajattelin nyt oikein ajan kanssa kirjoittaa kuulumisia, tyttö nukkuu isänsä sylissä sohvalla joten koitetaas.
mitäs meille, sitä perinteistä, tyttö kasvaa kovaa kyytiä ja voi hyvin. ensikuun alussa mennään jo 6kk neuvolaan, ja 6kk tulee täyteen ylihuomenna. :faint: aivan uskomatonta miten aika kuluu! 5kk neuvolassa pituutta oli 68.6cm ja painoa 8,3kg. vaatekoko joka on tällä hetkellä käytössä, on 74. joistain bodeista käytetään vielä 68- toisista jopa 80, riippuen valmistajasta.

Tyttö on hyväntuulinen, nauraa paljon, kuolaa kuin viimeistä päivää, hampaita ei vielä ole, mutta kovasti niitä tehdään pienestä lämmöstä päätellen, sekä siitä että naamaa pitää hinkata kaiken aikaa ja koko ajan suussa on vähintäänkin sormet. On hyvin reipas, syö hyvin- meillä syödään aamupuurot, päivällä jotain lihaa + perunaa (esim) , sitten välipalaksi jotain hedelmäsosetta, illalla puuroa / sosetta. Mitenkään säännölliset ruokailurytmit meillä ei ole vielä, maitoa menee huomattavasti vähemmän kuin vielä pari kk sitten ja imetykset ovat jääneet ilta-yöpainotteisiksi. Ja sitten päästäänkin siihen yöhön. :sweat: MITEN ihmeessä te saatte muksunne nukkumaan kokonaisia öitä?? tyttö on nyt nukkunut vieressäni viimeiset kuukaudet ihan noiden yöimetysten helpottamiseksi. Nyt olis tullut se aika kun haluaisin nukkua mieheni vieressä ilman muksua välissä, joten omaan sänkyyyn pitäisi tyttö saada. en vain tiedä miten se onnistuisi. Nukahti kyllä eilen illalla syliini, kun syötin sohvalla. kannoin omaan sänkyynsä, nukkui siinä tunnin verran ja heräsi. mies taputteli uneen, nukkui toisen tunnin. Sitten piti saada ruokaa, ei enää taputtelu auttanut. söi noin 50ml pullosta, nukahti, nukkui hieman toista tuntia ja taas ruokaa. mies syötti toiset 50ml. seitsemältä aamulla mies nosti tytön viereeni, rinnalle ja söi reippaasti rintaa ja nukahti. herättiin klo 11. mä alan olemaan niin väsynyt kun yöt on tuota 2h unta ja herätys- meininkiä. voiko ne mahdollisesti pian puhkeavat ensimmäiset hampaat tehdä kiusaa?

Tyttö on alkanut myös vierastamaan ja on kauhean riippuvainen vanhemmistaan, yöaikana erityisesti minusta. vaikka ei rintaa haluaisikaan, silti haluaa olla lähellä ja paijattavana ja kyse ei ole siitä että ei saisi päivän aikana tarpeeksi paijausta, sillä sitä ei voisi paljon enempää paijata :D
Eikö viisaammat väitä että 6kk:lla alkaa unirytmi muistuttamaan aikuisen unirytmiä, että se sikeän unen vaihe tulee vasta myöhemmin (toisin kuin pienemmällä vauvalla) joten unen pituus pitäisi kasvaa?
päikkärit meillä on 30-45min mittaisia, niitä otetaan parit päivässä.

Sitten taloasiaa. ollaan siis muutettu ja kyllä omassa kodissa on ihanaa! voi pyykätä vaikka keskellä yötä eikä ole kukaan hakkaamassa seinään :D on ns. oma tupa ja oma lupa. Tyttö on saanut oman huoneen talon toisesta päästä, ei ole siellä nukkunut muutakuin pieniä päikkäreitä ja nythän se pinnis on siirretty meidän makkariin. En tiedä pitäisikö ostaa sellainen pinnis mistä saa laidan laskettua alas asti ja laittaa se minun sängynpuoliskoni viereen? siitä olisi helppo taputella uneen ja vetää viereen rinnan tarpeen tullessa?

no, vielä talosta, tässä on iso keittiö ja saatiin pitkä ruokapöytämmekin paikalle siis kokopitkänä, entisessä asunnossa se oli katkaistu, eli välipala pöydän keskeltä oli pois. nyt mahtuu myös syöttötuoli hyvin paikalleen. Tytöllä on sellainen Cosatto Noodle syöttötuoli, siinä on hyvät valjaat, eli pitää tyttöä hyvin istuma-asennossa kun ei vielä aiva itse pysy :) Muutenkin talossa on kaikki hyvin ja hyvin ollaan kotiuduttu.

Sitten hieman negatiivista. Tämän tarkoituksena ei ole sitten pahoittaa kenenkään mieltä, mutta nyt avaudun. Olen saanut kokea miten tämä lapsen tuleminen vaikuttaa kaverien suhtautumiseen. Toiset kaverit eivät ole olleet yhteydessä sitten tytön syntymän, toiset eivät edes raskausuutisen julkistettuani. Vain harvat ovat käyneet tyttöä katsomassa. Minut on 3 "kaverin" toimesta blockattu pois facebookista. mistä tiedän sen? no siitä että yhtäkkiä nämä ovat kadonneet kaverilistaltani, mutta jos katson yhteisten kavereitteni kaverilistoja, niissä on määränä esim 70, ja kun alan laskemaan kavereita, niitä onkin näkyvissä vain 69. näin on siis nimenomaan yhteisten kavereidemme kohdalla. Lisäksi olin niin ovela että tein facebook profiilin jollain random-nimellä ja kävin katsomassa tiettyjen kavereiden kuvia, niiissä näkyvät kommentit tälle minun random-profiilille, mutta ei mun omalle nimelle :D Näiltä "kavereilta" ei ole tullut myöskään joulukorttia tänä vuonna, saati sitten onnitteluja lapsen syntymästä. mitenkään ylenpalttisesti en esim facebookissa hehkuta lapseni asioita ja kuvia en ole laittanut sinne yhtäkään- niinkuin en tännekään, enkä mihinkään muuallekaan nettiin. minulla on näiden blokkaajien kanssa yhteisiä kavereita jotka latovat päivittäin vauvakuvia fb-sivuilleen eikä heitä ole blokattu. mitä Hemletti tämä on? kenenkään mieltä en ole tahallani todellakaan pahoittanut, ovatko nämä "kaverit" vain niin stanan lapsellisia että eivät jostain syystä voi hyväksyä vauva-onneani, luulevat raukat että olen sormia napsauttamalla raskautunut.

Lisäksi perhepiirissä on yksi pariskunta joista olen aavistellut että heillä olisi jotain ongelmia vauvarintamalla ja aavistus on vain vahvistunut tytön synnyttyä. Tämä nainen ei ole vielä tähän päivään mennessä onnitellut tytön syntymän johdosta ja tämä mies (joka on verisukulainen) tuli yksin vauvaa katsomaan sairaalasta kotiuduttuamme. olen päättänyt että en ota mitään turhaa stressiä tästä pariskunnasta, toi muija on muutenkin "hieman" outo mutta tämä on kyllä mun mielestäni jo vähän kummallista?? vai mietinkö mä vain liikaa?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 26.12.2011 12:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Nopsasti vain kommentoin tuohon uniasiaan. Meillä meni Viljamin kanssa yöt entistä huonommiksi siinä vajaan 7kk iässä. Kun oppi paljon uutta, niin oli tosi levoton öisin ja ilmeisesti psyykkinen kehityskin oli niin vilkasta, ettei pystynyt nukkumaan. Nukuin n.2kk Viljamin kanssa parisängyssä ja mies nukkui sohvalla. Nyt kun muutettiin uuteen kotiin joulukuun puolivälissä (Viljami oli siis n.9,5kk), niin siirsin Viljamin takaisin pinnikseen ja samalla omaan huoneeseen. Yöllä herätään edelleen 2-5 kertaa. Aina ei syödä, mutta herätään kuitenkin itkemään. Omaan huoneeseen siirtäminen ei siis vaikuttanut uniin juuri mitenkään. Joten vähän väsyneitä ollaan täälläkin. :? Unikoulu taitaa olla edessä tässä ennen vuoden ikää...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 20.05.2012 10:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä on miehen sisko vetänyt pultit siitä kun saatiin lapsi :lmao2: Raskausuutista ei vuosi sitten onnitellut, totesi vaan, että no sehän voi vielä mennä kesken :lmao2:
Lapsen syntymän jälkeen ei onnitellut, vaan sen sijaan poisti meidän fb ja skypestä :lmao2: Mie jotenkin vielä ymmärtäisin, jos takana olisi lapsettomuutta, mutta kun ei ole 100% varmuudella! Hän on kaikille kertonut kuinka ei halua lapsia ollenkaan, tosin, nyt kun tietää millaisia heidän vanhemmat on, niin luulen että kyse on osittain uskalluksen puutteesta...

Esikoispoika 1/2012
Kuopus 6/2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 31.08.2012 14:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pitkästä aikaa tälläkin puolella :)
Elämä rullailee raiteillaan ja olen lapsen kanssa kotona ja mies tienaa voin leivän päälle. Villeimmissä kuvitelmissani olin kovasti sitä mieltä, että kun lapsi on syntynyt, voimme suurinpiirtein valmistautua seuraavan odotukseen. No, niinhän ei todellakaan käynyt, ei vieläkään, vaikka synnytyksestä on 1v2kk. Marraskuusta 2011 olemme olleet tjot-fiiliksillä ja huhtikuusta 2012 aktiivisella linjalla, ilman tuloksia. Toukokuussa söin Provera-kuurin, koko lääke oli yhtä tyhjän kanssa, lyhensi kierron 23päiväiseksi. Kesä-elokuu käytössä clomifen, ilman tulosta. Ovuloin kyllä mutta siihen se sitten jääkin. Ensi tiistaina aika yksityiselle, jännittää. Nyt vaan odottelen menkkoja alkaviksi, tänään 33/28-32 ja raskaana en ole.

Välillä tuntuu itsestä hieman hassulta että voivottelen koko asiaa mutta miksi sitten ei tärppää? Mikä on toisin, kuin silloin 2vuotta sitten..no, me olemme 2vuotta vanhempia. Yksi lapsi jo on ja olen hänestä ikuisesti kiitollinen ja kaipuu seuraavaa perheenjäsentä kohtaan on sanoinkuvaamaton. monesti ihmiset tuntuvat ajattelevan, että kun on jo äiti, ei saisi surra ko.asiaa.

Ja miksi aina käy niin että esim joku teini, joka haluaa tehdä kaikkea muuta kuin hoitaa vauvaa, tulee raskaaksi? Miksi ne, joiden hartain toive on raskautua, eivät saa sitä kokea?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 17.04.2013 09:07 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Voimahaluaksia! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 05.03.2015 13:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voimia ja toivottavasti tärppäisi pian :hug:

Posse -09

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 290 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 15:44