* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 05:56

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 452 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 28.08.2012 19:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No niin, meidän perheen pienin on jo viikon ikäinen. Kiltti ja rauhallinen tyttö, aivan ihana <3

Päästiin sairaalasta kotiin 24.8. ja kaikki lähti täällä sujumaan oikein mukavasti. Ikävä takaisku kuitenkin koettiin sunnuntaina, kun mulla alkoi aivan valtava verenvuoto. Nousin ylös sohvalta ja tunsin, kun verta purskahti housuista kaikkialle... sohvalle, matolle, parketille, seinille. P soitti ambulanssin, jonka kyydissä sitten lähdin sairaalaan. Verta valui joka sisäänhengityksellä. Minut tutkittiin sairaalassa ja todettiin, että tarvitaan kaavinta. Kohtuun oli jäänyt jotain ylimääräistä.

Sairaalaan mennessä olo oli vielä aika hyvä, mutta jouduin odotelemaan toimenpiteeseen pääsyä yli kaksi tuntia ja ehdin menettää siinä ajassa paljon verta. Hb oli laskenut 120 -> 96, verenpaine madaltunut ja syke noussut korkeaksi. Kaavinnan jälkeen vuoto kyllä rauhoittui heti ja sain kaksi yksikköä punasolujakin. Olo oli silti aika heikko. P kävi minua vielä iltasella katsomassa osastolla, kun mun äiti jäi meille hoitamaan vauvaa. Hb oli eilen aamulla 92 ja selviydyin tolpillani suihkussa ja vessassa käymisestä, joten pääsin puolilta päivin kotiin. Ilta meni voimia keräillessä ja tänäänkin olen vain enimmäkseen lepäillyt. Mies on ihanasti hoitanut vauvaa ja kotia. Mua vaan huolettaa, että se touhuaa itsensä liian väsyksiin.

Vauvan kanssa on sujunut ihanasti. Se tietää, mitä tahtoo eikä turhia itkeskele. Syö ja nukkuu hyvin, ja on enimmäkseen tyytyväinen koko ajan. Odottelen tässä kovasti, että päästään vähän vaunujen kanssa kävelylle. Taitaa mennä vielä jokunen päivä, että uskallan lähteä kotoa liikkeelle. Mutta eipä tässä kiire ole :)

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2012 09:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vierailulla :bye:
Kuulumisia lukemassa :)

Huiiii :shock:
Onneks kaikki on nyt toivottavasti hyvin :)

Rouvan elämää
Henna7.12.2005♥
29.6.2008 Seurustelumme alkoi♥
1.10.2008 Yhteen muutto ♥
16.11.2009 Kihlat♥
29.6.2012 Sanoimme TAHDON maistraatissa ♥
20xx Avioliiton siunaaminen / Hääjuhla ♥

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.09.2012 18:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea pienestä prinsessasta! :)

Ja hui, onneksi kaikki on nyt hyvin kuitenkin. :) Mukavaa vauva-arkea teidän perheeseen!

-Atlas

Jos menet naimisiin, kadut.
Jos et mene, kadut jälleen.
-Sokrates-

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 03.09.2012 07:34 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hui, varmaan säikäytti oikein kunnolla tuo kauhee vuoto! :shock: Onneks et ollu yksin kotona sillä hetkellä ja sait heti apua.

Paljon onnea vielä pikkuisesta ja ihanaa kun kaikki on sujunut hyvin :) Vastasyntyneet on niin ihania kun ne vaan pääasiassa nukkuu :wink: Toivottavasti pääset pian vaunuilemaan vauvan kanssa :bye:

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.09.2012 19:18 
Poissa
Amoriini
Amoriini

No jopas on sattunu :shock: Onneks kaikki kuitenkin nyt hyvin :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.09.2012 09:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hui, varmasti säikäytti tollanen vuoto :shock: Onneks nyt kaikki on kuitenkin hyvin :hug:

Onnea vielä pienestä prinsessasta!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.09.2012 20:40 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Vierailulla! :bye:

Kahlasin siun koko rouvapäiväkirjan läpi.. :D Mukavaa luettavaa, paljon tunnistin samoja asioita itsessäni, mm. ne isääsi liittyvät.

Oikeastaan tulin lueskelemaan siksi, että bongasin siun kirjoituksia tuolta vauvakuume (vai oliko se raskaus-) -ketjusta... Huomasin tekstisi, jolloin kuukautisesi eivät vielä olleet myöhässä mutta siulla oli monia epämääräisiä tuntemuksia :)

Itsellä nyt sen(kin) suhteen samanmoinen tilanne, jännittäviä aikoja eletään...

Toivotan siulle oikein ihanaa syksyä, mukavia äitiyslomapäiviä ja ennenkaikkea antoisaa eloa pienen vauvan kanssa!! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.09.2012 20:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heltsuh_81, kaikki hyvin, vaikka aika hurja tilanne olikin! Ja kiva, kun poikkesit kuulumisia lukemassa :)

Atlas, kiitos paljon :)

HannaNeiti, onneks tosiaan P oli kotona ja ambulanssikin tuli tosi nopeesti. Harmi vaan, että sairaalassa meni sitten odotteluks ja sen takia vointi ehti mennä aika huonoksi :? No, loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin :) Nyt ollaan jo käyty vaunulenkeilläkin ja kyllä se on tehny niin hyvää, vaikka varovasti oonkin alottanu!

Linnan_neito, äläs muuta sano! Onneks selvittiin säikähdyksellä kuitenkin.

jemppu, se oli tosiaan aika karu tilanne, kun katseli tätä kämpän lattiaa. Olohuoneesta eteiseen kulki kauhea verivana ja sitä oli roiskunut seinillekin. Onneks kaikki päättyi hyvin, vaikka aika dramaattista olikin :)

Anu-MJ, ooh, kiva, että oot jaksanut lukea koko päikyn läpi :clap: Se oli kyllä jännä, miten silloin niistä epämääräisistä tuntemuksista jotenkin vaan vaistosi asiain laidan, vaikka se epäilyttävältä tuntuikin. Oikein hyvää syksyn jatkoa sinullekin ja toivotaan, että epämääräiset tuntemukset johtavat masun kasvatukseen! :)

---

Nyt oon sairaalakeikan jälkeen toipunut melko hyvin. Hb oli noussut jo yli sadan ja sen huomaa olossa! Vaunulenkeilläkin ollaan jo käyty ja se on tuntunu ihan huippuhienolta, olin niin pitkään vaan sisällä, ensin sairaalassa vauvan kanssa ja sitten kotona, kun en mihinkään jaksanut liikkua. Varovasti olen lenkit aloittanut, mutta mikäs tässä kiire oliskaan, ei viitsi liikaa hosua, ettei olo huonone

Vauvan kanssa sujuu pääosin tosi mukavasti. Pientä vatsavaivaa ja sen semmosta on ollut, mutta enimmäkseen tyttö on tyytyväinen ja nukkuu hyvin. Ja nyt hän jaksaa olla enemmän jo hereilläkin, joten ollaan päästy paremmin seurustelemaan :) Kyllä mulla silti tuntuu kädet varsin täynnä olevan viikolla, kun mies on töissä ja välillä tuntuu, ettei ehdi tai muista edes syödä! Eläimet on suhtautuneet vauvaan tosi hienosti ja siitä ollaan tosi onnellisia. Vähän jännitettiin, että mitä koira vauvasta sanoo, kun se on ollut meidän "vauva" koko ajan, mutta kun ollaan tarpeeks muistettu sitä rapsutella ja huomioida niin kaikki on mennyt hyvin. Vaunulenkeillä koira tepastelee niiiiin ylpeänä vaunujen vierellä, että! :D

Ristiäisiä ollaan tässä suunniteltu tonne lokakuun alkupuolelle ja nimikin on jo päätetty. Siitä päästiinkin yllättävän hyvin yhteisymmärrykseen loppujen lopuksi, vaikka alkuun ajattelin, että tappeluhan siitä tulee (meillä oli ihan erilainen maku nimien suhteen) :D Kummien valinta olikin sitten hiukan hankalampaa, mutta nyt on kuitenkin sopivat henkilöt tehtäviin löydetty. Toinen on jo kummiksi suostunutkin, mutta toista ei ole vielä ehditty edes kysyä! Pitäisi se tehdä ihan asap.

Jahka tässä joskus ehdin ja muistan, niin voisin laittaa typystä vaikka kuvankin. Nyt pitää ryhtyä jo iltatoimiin!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 28.09.2012 17:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No niin, tänään meillä kävi pappi kylässä sopimassa ristiäisasioista. Juhlat pidetään sunnuntaina 7.10. ja mä en jotenkaan enää malttais odottaa ollenkaan :D

Pappi ihasteli meidän valitsemaa nimeä ja täytyy sanoa, että mä oon siitä kans ihan yltiöpäisen onnellinen, kun musta se vaan on niin onnistunut nimivalinta! Mutta jos nyt reilun viikon maltan vielä olla lipsauttamatt sitä ilmoille, niin hyvä :roll: Mä tässä just suunnittelen ristiäistarjottavia ja mulla on tietysti kauhee hinku tehdä ite, kun en millään haluais tilata esim. täytekakkua leipomosta. Pitää kehitellä jotain tarpeeks helppoa, että ei tuu itelle mitään leivontastressiä :) Ajattelin pyytää vaan äidin seuraks tänne, että se saa hyysätä tyttöä ja mä saan leipoa rauhassa ;)

Mekko pitäis kans ostaa vielä. Mulla olis yks hyvä kaapissa ja se mahtuu kyllä päälle, mutta pikkusen nappilista höröttää ja se häiritsee mua. Ei mulla oo ku kaks kiloa painoon ennen raskautta, mutta se on just sen verran, että se mekko näyttää just inan liian pieneltä :? Tai no joo, olis kyllä toinenkin mekko, mutta sen kanssa imetys ei onnistu ellei suurin piirtein riisu sitä kokonaan päältä :D Että ostoksille tässä on siis lähdettävä - eikä haittaa yhtään :lmao2:

Tässäpä muutaman päivän takainen otos tytöstä, kun hän voimisteli omalla puuhamatollaan :girl:
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 28.09.2012 22:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mäkin odotan täällä jo innolla teidän söpöläisen nimen julkistamista! :) Meillä on kans seuraavalle nimi jo valmiina, ja se salaileminen on kyllä vaikeeta! Mä nyt oon vähä turhan ajoissa suunnittelemassa ristiäisiä, mutta sen verran aateltu on, että taas ulkoistetaan anopille ne hommat, niin ei tartte ressata! Mä nyt en muutenkaan oo sellanen leipuri, mitä sä taidat olla, mutta en mä kyllä jaksais ees siivota meidän taloo, niin mummulaan vaan kemut, niin on monta huolta vähempi itelle.. Nimimerkillä Laiskamato! :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.09.2012 17:31 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi mikä suloisuus täällä onkaan <3 Jaksamista ristiäisvalmisteluihin! Toivottavasti juhlista tulee onnistuneet! Mäkin jään jännäämään nimeä :)

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 13:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tulin kylään kommentoimaan ristiäisasua :bye:

Mullakin oli sellanen mekko päällä, joka meni päälle vaan pään kautta eikä siis voinu imettää kesken juhlien. Hyvin meni silti, imetin puolialasti just ennen papin tuloa molemmat rinnat tyhjiks vauvalle, ja sen muutaman tunnin aikana mitä vieraat juhlissa oli, vauva sai maitonsa pullosta. :)

Ja suuri hatunnosto sulle, kun teet tarjottavat itse! Mä tein ite vaan muffinsseja (äiti ja sisko leipoi kyllä kanssa tarjottavaa), ja siinäkin oli hommaa, kun tuo vauva ei aina noudata aikatauluja ym. :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.10.2012 15:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Naakkis, me saatiin tälle nimi päätettyä lopullisesti vasta syntymän jälkeen. Pari ehdotusta oli heitelty kyllä ilmoille, mutta ihan virallinen päätös tuli sitten vasta myöhemmin, joten ei ollut sitä vaaraa, että olis möläyttäny nimen jo ennen kuin vauva on edes syntynyt :D Noista ristiäisleipomisista mä oon vaan silleen innoissani, että pääsisin taas vähän touhuamaan tuolla keittiössä. Se aika on jäänyt yllättävän vähiin vauvan syntymän jälkeen. Ja tokihan mulla oli jo muutamia visioita siitä, mitä juhlissa vois tarjota :roll:

Jemppi, kiitos! :) Meillä on aika kivasti jo järjestelyt edenneet. Toki jotain pientä puuttuu, kuten kastemalja :D No, vielä ehtii! Eikä oteta ressiä!

new, tuohon ratkaisuun minäkin luultavasti päädyn, jos ei mieleistä mekkoa löydy. Ja voihan sen imetyksen hoitaa suljetun oven takana, kun ei se kauaa kestä. Niin varmaan tekisin joka tapauksessa, oli se mekko millainen hyvänsä :) Haluan leipoa itse ihan sen takia, että pääsen vähän "tuulettumaan" tosta vauvanhoidosta, vaikka sekin ihan kivaa puuhaa on :D Valikoin vaan helppoja tarjottavia, niin ei mee ihan älyttömästi aikaa.

---

Joo, ristiäistarjottavat on aikalailla päätetty. Vieraita tulee 15 meidät mukaan lukien, mutta haluan reilusti tarjottavaa, että jää itelle herkkuja vielä seuraavaksikin päiväksi ;) Aattelin leipoa mansikkatäytteisen täytekakun sekä porkkanakakkua, lisäks ostan varmaan jotain keksejä tai konvehteja. Suolapaloja ei tarvitsekaan leipoa ollenkaan, meille tulee aika perus rieskarullaa ja sienitäytteisiä ruissipsejä, mies haluaa tehdä vielä pieniä croissanteja, kun kaupasta saa purkissa sitä taikinaa valmiina :) Pitäs päästä suht helpolla!

Olin eilen äidin kans shoppailemassa sitä ristiäismekkoa, mutta vielä en löytänyt yhtäkää sopivaa. Siis kaupat on pullollaan mekkoja ja mä en tykännyt yhdestäkään :lmao2: Pari kauppaa jäi vielä käymättä, joten taidan viedä tytön torstaina äidille hoitoon pariks tunniks ja käyn vielä kaupoilla. Jos ei sittenkään löydy mitään, niin sitten on tyytyminen tuohon nappilistasta höröttävään mekkoon, sen kanssa sentään imetyksen pitäisi sujua :)

Ainoa stressin aihe ristiäisten suhteen on tää kämpän siivoaminen. Muuten on kaikki hyvällä mallilla, mutta työhuone on ihan räjähtänyt ja samoin tuo kuisti vaatis aika paljon taas siistimistä. Itellä ei oikein aika ja energia tahdo päivisin sellaseen touhuun riittää (eikä mies arvosta, jos siivoilen sen tavaroita :D ) ja puolisolla tuntuu taas olevan töiden jälkeen kaikkea mielenkiintoisempaa puuhaa, joten ei se koskaan muista järjestää paikkoja. No, kai mä täällä sitten joku piiska kädessä seison viimeistään perjantaina, et nyt vähän vauhtia :bat: Sillä on muutenkin melkein joka ilta jotain harrastusta ja ei auta kuin olla tosi onnellinen siitä, että toi vauva on ihan superhelppo, muuten mä olisin varmaan ihan hajalla, kun yleensä aamusta iltaan huolehdin siitä.

Lisäks oon uskonu P:lle tehtäväks varata meidän kissoille ajan rokotuksiin. Ne olis pitäny hoitaa jo kesäkuussa. Odotan edelleen, että se saa asian hoidettua, kun kerran lupas (itsehän olisin vienyt katit tohon meidän normaalille eläinlääkärille, mutta kun se on miehen mielestä niin kallis, niin pitäis sit kai soitella ja kysellä hintoja muualta - MÄ EN ALA). Muistutan siitä noin kahdesti viikossa ja oon jättäny kissojen terveyskortit tohon keittiöön muistutukseksi ja nyt ollaan silti jo lokakuussa. Että moro! :x Pitää varmaan ahdistella sitä asialla taas, kun se tulee töistä :wirn:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.10.2012 10:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ristiäiset vietetty ja juhla oli tosi onnistunut :) Päivänsankari jaksoi olla hereillä koko ajan ja pysyi hyväntuulisena, vain pään kastuessa pääsi pieni parku ilmoille. Tarjottavat onnistui mainiosti ja tekivät kauppansa hyvin. Onneksi tein tosi ison täytekakun ja reilusti porkkanakakkua, että jäi kunnolla jämiä itelle ;)

Tyttö sai nimen Neve Maria Rosanna

Neve tarkoittaa hepreaksi keidasta, englanniksi kirkasta ja säteilevää, italiaksi lunta. Irlantilaisessa mytologiassa Neve on myös meren jumalan tytär ja yksi ikuisen nuoruuden maan kuningattarista.

Maria tulee minun äitini puolen suvusta ja on myös minun toinen nimeni.

Rosanna on muunnos P:n äidin puolen suvussa kulkevasta nimestä Anna.

---

Kuvia laittelen vähän myöhemmin!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.10.2012 12:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea Nevelle tosi kauniista nimestä! :) Mistä noin kauniin nimen keksit?

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.10.2012 12:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Onnea Nevelle nimestä ja kasteesta :) Kaunis merkitys nimellä! Maria on myös kaunis toinen nimi. T. Mea Marian äiti :D

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.10.2012 13:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oikein paljon onnea Nevelle nimestä!!!! :flower:
Hienoa, että juhlat onnistuivat ja tarjottavat maistuivat!

En olekkaan koskaan kuullut nimeä Neve! Suloista, miten paljon eri merkityksiä yhdellä nimellä voi olla :)

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.10.2012 15:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jemppu, Neve kiittää! Itse asiassa mies keksi tuon Neven. En tiedä, mistä sille se oli tullut mieleen, ei se tainnut itsekään muistaa, kun asiaa kysyin :) Sitten koitettiin hakea jotain sopivaa muunnosta siitä Annasta ja Rosannaan törmäsin jossain nimisivustolla, sen kun sanoin ääneen, niin asia oli aika selvä :D

Jemppi, kiitos, kiitos! Maria on tosiaan kaunis nimi ja mulle oli tärkeää, että meidänkin tytölle se nimi johonkin väliin tulee, koska se kulkee suvussa :) Kuitenkaan ei voi tietää, saadaanko lisää lapsia, ja jos saadaan, tuleeko enää toista tyttöä, niin ei voinut millään jättää tätä tilaisuutta käyttämättäkään!

HannaNeiti, kiitos! Oli kyllä mielenkiintoista luettavaa, kun iskin Googleen nimen Neve :) Mä hoksasin, että onhan se yks näyttelijä nimeltään Neve (Campbell), mutta meidän nimivalinnalla ei kyllä sen kanssa ollut mitään tekemistä :D Aattelin jo, että porukka luulee meidän olevan suuriakin faneja, kun sama nimi laitettiin ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.10.2012 14:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vielä muutama kuva ristiäisistä, kun vihdoin sain aikaiseksi ladata näitä koneelle :bow:

Kastepöytä
Kuva

Tarjoilut
Kuva

Päivänsankari (mummilta lahjaksi saamassaan Doomoo säkkituolissa) :girl:
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.12.2012 21:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jopas on taas hetki vierähtäny viimeisestä postauksesta :shock: Mihin tää aika kuluu? Siis niinku oikeesti, tuo meidän pieni tylleröinenkin on jo yli 3kk. Hyvänen aika sentään, millä vauhdilla se kasvaa! Vaikka ihanaahan sitä kehitystä on sivusta seurailla.

Mä oon yhtä aikaa innoissani ja vähän stressissä meidän Rukan reissusta, jonne ollaan lähdössä tulevana keskiviikkona. Just on kaikki urheilukerrastot ja väliasut pyykissä, et saadaan alkaa pakkauspuuhat jo vaikka huomenna. Muuten ei niin jännittäis, mutta nyt on sitten tuo perheen pieninkin matkassa mukana ja 10h matka autossa on aika paljon kenelle tahansa :) Toisaalta kuitenkin hirveen ihanaa päästä pienelle lomareissulle koko perheen kesken, vaikka me majotutaankin kuuden kaverin kans samaan kämppään.

Oltiin just perjantaina työpaikan pikkujouluissakin ja oli niin kiva nähdä työkavereita oikein ajan kanssa. Siinä sivussa tietysti syötiin hyvin ja pääsinpä vähän tanssimaankin, kun oltiin sellasella pienellä klubilla kuuntelemassa bluesia. Neve oli kotona mummin ja ukin hoivassa ja kaikki meni oikein mukavasti! Varmaan tuo erossa oleminen oli silti vaikeampaa mulle kuin tytölle, se nukkui sängyssään onnen unta, kun me P:n kanssa tultiin puolilta öin kotiin :happy:

Nyt on jotenkin mieli ollut taas virkeämpi, kun saatiin luntakin maahan :clap: Alkoi jo sapettaa toi koiran kans lenkkeily, kun aina oli vaan märkää ja koira joka lenkin jälkeen yltäpäältä pskassa. Ja olihan se märkyys pimeyteen yhdistettynä nyt vaan niiiiiiiiiiiin ankeeta. Kunpa tää lumi nyt pysyis, niin pääsis pian jo joulutunnelmiin! Joulukorttiaskartelut ja piparien leivonta odottaa :wohoo:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: ~* Miiaisen mietinnät
ViestiLähetetty: 19.02.2013 12:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Josko sitä taas jonkun nopean sepustuksen tähän iskisi, edellisestä postauksesta onkin taas muutama kuukausi aikaa :)

Oikeastaan mun piti kirjottaa puhtaaksi ratsastusseuran hallituksen kokouksen pöytäkirjaa, mutta jostain syystä ajauduin Amoihin surffailemaan :D Tosiaan, tossa joulukuun lopulla lupauduin meidän seuran hallituksen sihteeriksi. Ajattelin, että se on semmosta hommaa, mitä ehdin hyvin tehdä, kun tässä kotona kuitenkin olen. Viime kaudella olin johtokunnassa muuna jäsenenä, mut nyt on sitten vähän muutakin hommaa tehtävänä kuin vain osallistua kokouksiin. Ihan kivaa pikkupuuhastelua :)

Ratsastamassakin oon nyt taas käynyt. Pari viikkoa sitten aloitin ratsastustunnit uudestaan. Kova aikomus oli alottaa jo ennen vuodenvaihdetta, mutta jotenkin aika vaan hurahti tänne helmikuun puolelle ennen kuin ehdin tehdä mitään toimenpiteitä asian eteen. Vähän jännäsin, miten hevosen kyydissä istuminen taas luonnistuu, mutta kyllä se homma taitaa niin selkäytimessä olla, et ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Ihan niinku en koskaan olis mitään taukoa pitänytkään, vaikka vuosi oli edellisestä kerrasta jo kulunut! Pikkusen tuntuu keskivartalon lihakset vielä olevan treenin puutteessa, mutta eiköhän ne siitä vahvistu vähitellen. Kotonakin oon pikkusen treenaillut, mutta on toi ratsastus vaan korsettilihasten suhteen aika erilaista.

Neve kasvaa ja kehittyy huimaa vauhtia. Tosin ikäisekseen on aika tirppana edelleen, viime viikon 6kk neuvolassa paino oli 6895g ja pituus 65,3cm. Ite oon ollut varmaan alle 5kk ikäsenä jo tuon kokoinen :) Mutta eipä me P:n kanssa mitään hongankolistajia tosiaan olla, joten ei kai ihme, että toi tyttökin aika siro on.

Mä viihdyn hirveen hyvin täällä kotona. Tai sanotaanko niin, että mulla ei ole mitään hinkua töihin ;) Eihän me sentään aina kotona olla, kuljetaan ihan jonkin verran kylässä ja kaupoilla. Kotihommien suhteen oon kyllä yhtä laiska ku ennenkin, mutta joskus sentään tulee niitä kummallisia inspiraatioita, jolloin tulee siivottua ja hinkattua nurkkia vähän perusteellisemminkin. Hyvä niin, koska isäntä tuntuu juoksevan harrastuksissaan semmosta tahtia, että ei se ainakaan ehtis mitään tehdä :D

Ei tässä siis varmaan tämän kummempia! Ehkä mun on nyt alettava kirjottaa sitä pöytäkirjaa, että saan sitä edes vähän vauhtiin ennen kuin tyttö herää päiväuniltaan. Tai sitten meen ripustaan pyykkejä, kun kone kuuluu pysähtyvän justiinsa :) Olispa olemassa semmosia itsestään ripustuvia pyykkejä! :roll:

Eeenivei, tässä kuva Nevestä ja Hekusta viikonlopulta, kun oltiin mummulassa kyläilemässä:

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.02.2013 12:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana parivaljakko. Neve on kyllä nätti nimi, aina jää makustelemaan kun siun juttuja lukee. :)

Erika 1.4 2013 <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 12.03.2013 06:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hih.. ite hurraan hiljaa mielessäni, kun vihdoin pääsin eroon erään (arvattavan ;) ratsastusseuran sihteerin virasta vuosikausien jälkeen kun muutettiin kauas pois. :) Mutta ihanaa, että toiset edelleen jaksavat! :)

Pikku-neitinne on kovin suloinen. :)

-Sokrates-

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 12.03.2013 10:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Atlas, heh, en mä ihan vuosikausia sihteerin pallilla aikonut istua, mutta katotaan nyt miltä tää toimikausi tuntuu :) Viime vuonna olin hallituksessa muuna jäsenenä ja nyt äitiyslomalla on ihan kiva, että on jotain tommosta pikkupuuhaa ja ainakin toistaiseksi on ollut ihan mukavaa. Voi olla, että kun tästä töihin jossain kohtaa palaa, niin ei enää riitä kiinnostusta pyöritellä noita papereita :) Mutta mihin kauas te lainkaan ootte oikein lähteneet? :-o

---

Mulla onkin ollu nyt pari viikkoa taukoa ratsastuksessa. Putosin kivasti takapuolelleni just kaks viikkoa sitten eikä vielä viime viikolla kärsiny kokeilla, miten perc kestää satulassa istumista. Vieläkin on vähän paikat kipeenä, mutta aattelin kuitenkin mennä tallille kattoon, että miten onnistuis. Heppa veti komeat pukkilaukkakuviot ihan lopputunnista ja ei siinä sitten muuta tarvittu. Suoraan, kun takapuoli edellä maahan mätkähdin, niin varmaan tuli joku kunnon mustelma tonne aika syvälle, häntäluun lähettyville. Voispa sitä vielä putoilla kuin lapset: tumpsahtaa vaan tantereeseen ponin kyydistä ja olla innoissaan siitä, että tuli kakkua ;)

Me ootellaan tässä kovasti pääsiäistä, silloin lähdetään kaveriporukalla Tahkolle. Ja Nevekin toki tulee mukaan. Vähän kivempi ajoreissu kuin Rukalle, kun matkaa ei oo ihan niin paljon. Ihan mukavata päästä suksimaan vielä tässä keväällä ennen kuin kausi alkaa olla ohi. Varsinkin, kun P osti mulle ihan yllärinä uudet sukse tossa ennen joulua ja oon niitä ehtinyt kokeilla vasta kahdesti :) En tiiä, mitä hyvää olin mahtanut tehdä, kun se sellasen suksipaketin kotiin kiikutti :happy:

Ja just männä viikolla se oli käynyt täällä Porissa Top-Sportin alennusmyynnissä ostamassa KOLMET sukset, kun halvalla sai. Olin eka vähän, että :justiina: :x kun mitä ihmettä me niin monilla suksilla muka tehdään. Mutta sillä olikin tarkotuksena myydä ainakin kaks paria heti eteenpäin kavereille. Onneksi. Se tästä nyt vielä olis puuttunut, että olis saatu kolme paria isoja suksia lisää säilytykseen tohon meidän kuistille, joka on muutenkin jo ahdettu täyteen tavaraa :fiiu:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 20.03.2013 06:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En mäkään aikonut istua.. ;) Tosin en kyllä sihteerin jakkaralla niin kauaa istunut mut millon missäkin vastuussa kuitenkin lähemmäs kymmenen vuotta. Kahtellaan tosin, voi olla, että takaisinkin palaan, kun joskus muutetaan takaisin kotiin Suomeen... Asustellaan siis nyt niinkin kaukana kuin San Diegossa Kalifornian auringossa. Paluulippuja ei ole, katsellaan koska kotiin tullaan. :)

ps. jos muuten oot maastoilu hevosta vailla, niin pistäppä mulle yksäriä - 'mun' tamma varmaan voisi tarvita toistakin liikuttajaa tällä hetkellä.

-Sokrates-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 452 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 05:56