* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 01:06

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 452 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 06.02.2012 11:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mukava kuulla, että ultrasa oli kaikki hyvin :) Bola-korut on kyllä ihania, ja taitaa vauvakin siitä tykätä ku sitä välillä potkitaan :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 10.02.2012 18:36 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

jemppu kirjoitti:
On kyllä melkonen tapaus, kaikennäkösiä tyyppejä sitä maa päällään kantaakin :lmao2:

miiainen kirjoitti:
Ja joo, tää henkilö on 4-kymppinen mies ja asuu yksinään.

Ja tulee varmasti myös asumaan tulevaisuudessa :evil:

^Reps kops! :lmao2:

Tuohan on selvää sarjakuva-ainesta! :D

Mir Mir

Vain nalle tietää, että sisimmässään jokainen on yhä viisivuotias.
(Richard Alan)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17.02.2012 16:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Näin päivän piristyksenä: tänään toi samainen sankari tuli aamulla tuonne työpaikan keittiötilaan ja jäi pöydän viereen seisomaan. Toisesta sieraimesta valui räkää ylähuuleen asti, mutta ei puhettakaan, että se olisi viitsinyt niistää siinä kesken höpötyksensä, vaan vähän koitti vaivihkaa alahuulella enimmät räät kerätä naamalta. Siis hyi saasta oikeesti. Ja mä vaan katoin sitä, vaikka ois voinut kääntää pään pois. Ei mullakaan ihan kaikki oo kotona :D Meinas aika spontaanisti päästä useempaan kertaan huuto, että "MITES OIS, JOS VAIKKA NIISTÄISIT?!"

Ihan sama, vaikka söis räkäänsä kotona, mutta EI työpaikalla muiden nähden EIKÄ VARSINKAAN keittiössä, jossa ihmiset on syömässä ja kahvittelemassa :yac:

P.S. Luulen, että eilen illalla tunsin pieniä vauvan liikkeitä. Tai sit kuvittelin. Mutta jos ne oli oikeesti vauvan liikkeitä niin :happy: :( <3

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.02.2012 10:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pitihän se arvata, että kun talviloma kolkuttelee ovella niin meikäläinen saa jonkun typerän flunssan :( Aamulla heräsin ihan kunnon kurkkukipuun ja nenäkin oli tukkoinen. Nyt tässä aamupäivän mittaan on kyllä helpannut vähän, kun otin särkylääkettä, mutta saas nähdä, miten etenee huomiseen mennessä... Lisäks nukuin huonosti koko yön ja aamulla naamaa pestessä alkoi kauhea nenäverenvuoto. Oli koko vessan taso veriroiskeissa, kivakiva :auts:

Töihin päästessä oli jo hermo kireellä. Siitähän se parani, kun avas ja lukasi sähköpostit ja otti vastaan työtehtäviä projektipäälliköltä. Joskus vaan tekis mieli sanoa asiakkaalle, että OLET IDIOOTTI. Asiakas ilmotti yhdestä asiasta, jota me täällä työkaverin kans sit tutkittiin ja todettiin, että kyseessä ei oo mikään virhe. Mutta tää asiakas inttää aina vastaan, se ei hyväksy mitään vastauksia ja selityksiä, vaan vänkää aina. Se laittaa jo sen ekan viestinsä sillä asenteella, että järjestelmässä ON VIRHE ja se on MEIDÄN VIKA ja se pitää KORJATA HETI. Mutta korjaa nyt sitten, kun ei vikaa ole :? Eikä voi toiselle sanoa, että haistapa vaikka &!#$. Voi kivi. Muutenkin on hankala tarttua hommiin, kun on niin kauheen väsyny huonojen yöunien takia.

Mä kävin tiistaina sekä hammaslääkärissä että kampaajalla. Hammaslääkärikäynnin lopputulema oli ihan kiva: ei paikattavia reikiä ja vain reissu suuhygienistille (no, eihän sielläkään kivaa ole, mutta mukavempaa se on kuin hampaiden paikkaus). Vauvan synnyttyä sitten menen uuteen tarkastukseen, että saadaan hampaista röntgenkuvat otettua myös. Kampaajalla kerroin vasta tuoliin istuessani, että olen raskaana. Oon lapsesta asti käynyt samalla kampaajalla. Se oli vähän hämmentynyt ja sitten mietittiin, että miten nää hiukset värjätään, kun hänen mukaansa sitä ei raskaana oleville suositella. Laitettiin sitten raitoja niin, että väriä ei laitettu päänahkaan asti ollenkaan, niin sen pitäis olla turvallisempaa :) Ainakin osallistun paremmalla mielellä häihin ens viikolla, kun pää ei oo ihan räjähtäny... Häitä varten oon menossa tänään äidin kanssa mekko-ostoksille. Mä en vaan yhtään tiedä millasen mekon haluaisin! Mutta kai se sitten katselemalla selviää, ja varmaan tää kasvava vatsa vähän rajaa vaihtoehtoja :D

Kerroin toissapäivänä työpaikan toimitusjohtajalle tästä raskaudesta. Jäi tosi hyvä fiilis siitä :clap: Hän oli kovin tyytyväinen, että kerroin jo näin ajoissa ja sitten me keskusteltiin äitiyslomasta ja hoitovapaista sekä siitä, milloin jään pois ja miten mun työtehtävien sit käy. Kun ei tänne mitään sijaista hankita. Oon niin onnellinen, että sain kertoa asian tolle uudelle tj:lle enkä sille vuosi sitten pois lähteneelle, se ei olis varmaankaan suhtautunut asiaan kovinkaan kivasti. Ja alkoi taas tää koko asia tuntua entistä todellisemmalta. Mähän oon oikeesti jäämässä ÄITIYSLOMALLE kesällä. Huhhuh :sweat: :lmao2:

Meillä ois huomenna neuvolakäyntikin heti aamusta. Ihan kiva päästä sinnekin taas, viimekshän se neuvolaääkärikäynti oli jossain tammikuun puolivälissä. Sitä mä vaan mietin, että mihin nää viikot oikein kuluu! Nyt ollaan kuitenkin jo lähellä puoliväliä (rv 16+1 :shock:) ja se tuntuu aika uskomattomalta. P:kin tossa jo pohti, että tarvisko ihan tosissaan kohta alkaa jotain hankintoja tehä :D Mutta josko odotellaan vielä tonne huhtikuun alkuun, kun silloin on se rakenneultra. Sen jälkeen ois varmaan aika hyvä aika alkaa keräillä tavaroita valmiiksi :) Musta on kauheen kiva, kun P:kin on aika innoissaan tästä ja se joka ilta taputtelee mun mahaa :D Ja mä joka päivä tunnen vauvan pieniä hipaisuja. Aika ihanaa!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.02.2012 11:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihanaa vauvanodotushuumaa <3 Varmaan oli ihana päästä kampaajalle ja sitten pääsee vielä shoppailemaan uutta mekkoa :faint: Mä en raaski mennä ostamaan mitään ennenkun saan nää raskauskilot pois. Mutta sitten meen sitäkin suuremmalla innolla :D

Oikein ihanaa odotuksen jatkoa :bye:

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.02.2012 21:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jemppi :bye: Kiitos! Musta on nykyään tullu vähän laiska shoppailemaan :D Kuten nytkin: menin suoraan H&M:n, kun tiesin, että sieltä saa muutamalla kympillä ihan kivoja mekkoja. Sieltähän se sopiva sit löyty :roll:

---

Tosiaan, flunssa sitten päätti iskeä just talviloman kynnyksellä. Olinkin sit eilen vaan kotona huilaamassa ja sillä on olo pysynyt ihan aisoissa. Nenä on tukossa ja väsyttää, mutta mitään niistorumbaa ei oo onneks ollu. Toivottavasti menee tällä ohi!

Perjantaina oltiin neuvolassa. Verenpaine oli 124/82, eli koholla, mutta saattaa johtua tästä lenssustakin. Edelliskerralla oli vähän alhaisen puoleinen jopa... Hemoglobiini oli laskenut ihan kunnolla 136 -> 117. Tänään sitten selasin Fineliä ja ostin kaupasta kaikkea rautaa sisältävää syötävää: pinaattia, persiljaa, basilikaa, cashewpähkinöitä ja Semperin gluteenittomia riisi-maissimuroja, joihin on lisätty rautaa. Josko se sillä lähtis nousuun tai ei ainakaan laskis enempää. Terkkari ei vielä halunnu määrätä rautakuuria, kun niistä voi tulla vatsavaivoja. Vauvan sydänäänetkin tietty kuunneltiin. Sen osalta oli kaikki hyvin, syke oli 150 :) Seuraava neuvola on sit jotkus rakenneultran jälkeen huhtikuun loppupuolella.

Häihin löysin tosiaan itelleni H&M:stä kivan mekon. Se on ihan sellanen pussimallinen, eli supermukava :D Pohjaväri on musta ja siinä on vihertäviä kukkakuvioita ja liloja perhosia. Sukkikset pitäis vielä ostaa niin ois koko asu koossa! Saas nähdä huomaako ihmiset jotain vauvavatsaa vaiko ei :roll:

Nyt mä siirryn lauantai-illan ja samalla talviloman viettoon! Katsotaan, koska taas joudan koneelle istumaan :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.03.2012 14:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Näköjään taas vierähtänyt tovi edellisestä kirjoituksesta. Toisaalta... eipä tässä mitään ihmeempiä ole tapahtunutkaan :) Talviloma sairastettiin P:n kans yhdessä, mutta käytiin silti vähän reissussa. Alunperin oli tarkoitus käydä Messilässä hiihtämässä tai rinteessä, mutta flunssan takia se sitten jäi ja yövyttiin vaan Lahdessa. Seuraavana päivänä sit ajeltiin Vantaalle Flamingoon ja käytiin Spassa kylpemässä ja saunomassa. Kyllä teki lenssusille aika hyvää! Tietty syötiin hyvin ja nautittiin olostamme siinä määrin kuin tauti antoi periksi. Ihan mukava oli tollanen vähän rennompikin loma :)

Viime perjantaina alettiin sitte pakkaamaan Rukan reissua varten. Se korvas aika kivasti tuon vähän harakoille menneen talviloman, vaikka makoiluks se mulla suurimmaks osaks silti menikin. Lauantaina 10h autossa oli aika rankka rupeama, joten sunnuntaina en mennyt edes rinteeseen, vaan hengailin kämpillä kaverin vaimon kanssa. Sekin lepäsi, koska sillä oli flunssa :) Maanantaina laskin pari tuntia ja olin kyllä tyytyväinen, että se suju niin hyvin. Huomas silti, et on vähän tyngäks jääny tää kausi, kun reisilihaksissa ei oikeen voima riittäny. Tiistaina lähin rinteeseen, mutta se reissu jäi lyhyeks, koska maha alko heti kiristää ja tuli vähän huono olo. Ja loppupäivä menikin sit oikeestaan sängyssä ja sohvalla maaten. Kuitenkin tosi hyvä mieli, että tuli lähettyä reissuun ja kokeiltua vielä niitä suksiakin, kun kyllä mun kohalla tää kausi alkaa nyt sit olla taputeltuna!

Mä en tiedä, mitä mun mahalle on tapahtunut, koska se on aivan valtava just nyt. Eilen kattelin itteeni peilistä ja mietin, että mitä hittoa! Nippa nappa ollaan puolivälissä ja pötsi tän näkönen. Millanen se on sit kesällä? :D Ja siis tosiaan vielä tuolla reissussa koko maha oli paljon hillitymmän näkönen. Onhan se nyt selkeesti jo näkyvissä, mutta eilen jotenkin oikein komeasti työnty esille ja tänään jatkunu samaa rataa. Fantsua :lmao2:

Mulla oli töissä eilen kehityskeskustelu ja kerroin lähiesimiehelle tästä tulevasta perheenlisäyksestä. Vastaanotto oli ihan hyvä, mutta tietysti sit oli vähän hankala miettiä tavoitteita tälle vuodelle, kun en oikeesti oo töissä enää montaa kuukautta ennen äitiyslomaa. Pääasia silti, että tuli vähän suuntaviivoja vedeltyä, että on tässä kevään ja kesän mittaan kuitenkin ihan selkeet kuviot työtehtävien suhteen. Muutenkin on töiden osalta ihan hyvät fiilikset tällä hetkellä, vaikka tietysti joskus on niitä aika kökköjäkin päiviä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17.03.2012 15:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Harmi kun meni loma sairastellessa mutta kiva kun ei kuitenkaan ihan vaan sängyn pohjalla tarvinnu olla!
Mahti homma että pääsit vielä käväsemään rinteessä! :yep: Ainahan se on tyhjää parempi päässä edes vähän koittaa.

Mie tykkäsin siellä Flamingossa eniten niistä saunoista ku jotenkii se lilluminen oli vähä tympeetä. Ja siellä lasten puolella en käyny missään :)

Hyviä vointeja kasvavan mahan kanssa!
Välillä se vauva ottaa jotain kasvuspurtteja että saattaa tuntua et maha kasvaa silmissä :D

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 20.03.2012 09:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

HannaNeiti, munkin suosikit Flamingossa oli kyllä ne saunat! Etenkin höyrysaunat :) Jotenkin sinne Spa-alueelle kaipais niiden parin altaan lisäksi jotain porealtaita tai vastaavia, vaikka sen toisen altaan toisessa päässä poreita onkin. Yhtä kaikki silti tosi rentouttava tunnelma siellä kuitenkin, ei siellä vesipuiston mekkalassa mieli lepäis :D

---

P lähti Lyngeniin Norjaan laskemaan sunnuntaina ja mä oon ollut äidin ja isän luona taas pari päivää hoidossa :) Varmaan osan viikkoa oon vielä siellä, katotaan, koska alkaa kyllästyttää ;) Mukavaa on se, että mulla on 10min kävelymatka töihin ja se piristää niin kivasti aamuisin. Tietysti mun pitää käydä kotonakin joka päivä kissat ruokkimassa, mutta on silti jotenkin mukavampaa, kun ei tarvii olla iltoja yksin.

Mä tossa etukäteen jo stressasin tota P:n matkaa, kun olin kuullut, että Pohjois-Norjassa on lumivyöryt nyt aika herkässä. Eilen olin koko illan menossa ja sitten ennen yheksää sain P:ltä tekstarin, että "Me ei olla jääty vyöryyn, vaikka täällä sellainen olikin". Vähän oli tuli sellanen :shock: -olo, kun en ollut ehtinyt mitään uutisia katsoa tai lukea mistään. Ja niinhän siellä sit oli Tromssassa jo yks vyöry ollut, ihan siinä lähellä, missä P:kin kavereineen nyt on. Kuudesta vyöryyn jääneestä yksi selvisi hengissä. Oli kuulemma kyllä sellanen paikka, mihin heidän porukkansa ei olis edes lähtenyt ja reittikirjassakin siitä paikasta oltiin varotettu. Silti vaan jäi vähän jännä olo... Ehkä ne nyt muistaa olla entistä varovaisempia, kun tollanen ikävä muistutus sattu just reissun alkuun.

Sit ihan semmosta vaan, että huomenna oltais pikkuhöperön odotuksen puolivälissä. Hullua, mutta ihanaa! Eilen yks työkaveri kysyi, että onko perheenlisäystä tulossa. En sitten viitsinyt enää asiaa kieltääkään, en tällä vatsalla :D Tosin kyse oli sellaisesta työkaverista, joka oli pistänyt asiasta täällä töissä huhunkin liikkeelle (myönsi asian vähän niinku vahingossa, kun ei varmaan tiennyt, että mä tiedän miten asia ihan oikeesti meni). Vähän olis tehny mieli näpäyttää, mutta en vaan jaksanu.

Ja sit ehkä hieman ärsytti, kun toimitusjohtaja tuli aamukahvipöytään ja ihan vaan extempore kysy multa kaikkien kuullen, että koska olen nyt sit ajatellut jäädä sille "pidemmälle lomalle"... Vastasin vaan sitten, että jos kaikki hyvin menee niin heinäkuun alusta, mutta pitää vielä tarkemmin funtsia. Kerroin hänelle raskaudesta jo joitakin viikkoja sitten ja annoin ymmärtää kyllä, että siitä ei niin yleisesti tarvii puhua. No, nyt sitten muutama lisää varmaan tietää asian. Ehkä se oletti, että kaikki jo on tajunnu muutenkin, mutta silti jotenkin vähän tylsästi möläytetty :? Mut ehkä mä selviän!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.04.2012 12:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pikaisesti vaan kuulumisia päivittelen.

Rakenneultrassa käytiin tosiaan tiistaina ja siellä oli kaikki mitä parhaimmin :) Vauvan sukupuolikin haluttiin tietää ja lääkäri veikkas tyttöä, vaikka vauva pitikin jalat niin visusti ristissä, että sukupuoli oli hankala nähdä. Mutta luultavasti jännitetään nyt sitten vauvan syntymään asti, että kumpaa laatua hän sit loppujen lopuks on. Ellei sitten jostain syystä vielä johonkin ultraan päästä... Täytyy vaatehankinnat pitää neutraaleina, että ei sitten iske mitään kriisiä, jos tyttö onkin vaihtunut pojaksi :) Ostin ite eilen ensimmäiset vauvanvaatteet: luomupuuvillaisen valkoruskean bodyn ja sitten tummansinisen potkuhaalarin, jossa oli pingviinejä kuulokkeet päässä. Oli ihan överisöpö!

Vointi on ollu ihan suht hyvä, mutta nyt on pari päivää ollu mieli tosi maassa ja muutenkin mielialanvaihtelut on ollu aika hurjia. Lisäks on väsyttäny aivan hirveesti. Tänään on oikeestaan koko työpäivä mennyt tässä itkua nieleskellessä eikä hommista tuu yhtään mitään. Kiukku on herkässä ja koko ajan tosi surkee olo. Aattelin, että edelliset yöunet olis helpottanu, kun olin tosi väsynyt, mutta aamulla oli ihan yhtä kova uni ja huono mieli ja olis tehny mieli jäädä vaan kotiin parkumaan.

Onneks on tulossa pääsiäinen ja saa levätä kaikessa rauhassa. Anoppilasta tulevat kylään huomenna ja P onneks on luvannut kokata ja siivota ainakin enimmäkseen, jotta mun ei tarvii itteeni rasittaa. Sanoin jo tänään, et tosi ikävää, kun mulla on sellanen olo, etten jaksais edes nähdä ketään ihmisiä. Mä lupasin vain, että leivon päärynä-kookospiirakkaa jälkkäriksi :) Sunnuntaina mennään sitten mun vanhemmille syömään. Sit pari päivää voi pyhittää pelkälle lepäilylle!

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!

Loppuun vielä kuva masusta eiliseltä (rv 22+0) ja samalla esittelyssä P:ltä tuliaisiksi saamani OnePiece-haalari, joka on luultavasti maailman ihanin vaatekappale <3 <3 <3

Liitteet:
IMG_1713.JPG [119.51 KiB]
Ei ole ladattu kertaakaan

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.04.2012 12:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla jotenkin sormet syyhyy ihan hirveesti päästä ostelemaan vauvalle kaikkia tarvikkeita. Mitään erityistä ostoslistaa me ei olla tehty, mutta kyllähän sitä kaikenlaista hankittavaa on.

Pinnis ja syöttötuoli saadaan sukulaisilta. Mäkin oon pienenä kumpiakin ahkerasti käyttänyt :roll: Molemmat tarvii ilmeisesti jonkin verran maalia pintaan, joten saan sitten kesäks itelleni pari pientä projektia. Samoilta sukulaisilta saadaan varmaan myös vaatetta ja leluja tarpeen mukaan.

Vaunut ja turvakaukalo on hankittuna. Vaunut haetaan todennäkösesti tänään kotiin ja turvakaukalo saapuu postissa varmaan muutaman viikon päästä. Vaunut on Emmaljungan Edge Duo Combit alumiinirungolla ja puhkeamattomilla renkailla. Turvakaukaloksi P valitsi Recaron Young Profi Plussan :)

Sitten muita isompia hankintoja on varmaan vaan hoitopöytä. Tai oikeastaan hankitaan kyllä varmaan lipasto ja hoitotaso. Meille ei voi ostaa avohyllyistä hoitopöytää, koska sinne muuttaa luultavasti saman tien pari kissaa ja sit on kaikki tavarat pölyissä ja karvoissa :D Samalla sitten Ikean Expedit-kirjahyllyyn hommataan kaappeja ja laatikoita, että saadaan tavaroita sinne piiloon. Muutenkin tarvii tehdä joku reissu Ikeaan, ja arvaan, että sieltä tarttuu mukaan kaikenlaista muutakin pientä tavaraa :roll:

Kaiken pikkutilpehöörin, kuten kylpyöljyjen, kosteuspyyhkeiden, vanulappujen ja muiden lisäksi ostoslistalla ois ainakin kantoliina ja imetystyyny. Ja tietysti tutteja, tuttipulloja ja vaikka sun mitä. P jo oli haltioissaan katsellut jotain Philipsin tuttipullonhöyrytysvehjettä, että säästyttäis pullojen keittämiseltä. Aika ihana :kiss: Kai tässä ois pakko alkaa jotain listaakin koota, että suurin piirtein pysyis ite kartalla, että mitä tarvii ja mitä on hankittuna.

Vauvakirjaa yritin katsoo just lauantaina kaupassa käydessä, mutta mikään niistä ei ollut oikein kiva. Olin ajatellut ensin sitä Muumi-kirjaa, mutta tarkemmalla selailulla sekin vaikutti jotenkin liian jaarittelevalta. Eihän sinne tietysti ole pakko kilometrikaupalla kirjoitella, mutta tylsää sekin on, jos ostaa kirjan ja sitten siitä jää puolet tyhjäksi :?

Vanhempainetuushakemus on mulla tossa lähes valmiiks täytettynä ja lähetystä vailla. Lisäks sain neuvolasta just synnyttäjän esitietolomakkeen täytettäväksi ja se pitäis muistaa viedä mukana seuraavalle neuvolakäynnille. Siihen lappuun pitäis olla nimiehdotukset jo sekä tytölle että pojalle, jos vauva vaikka joutuu lasten teholle. Ei me olla nimiä mietitty vielä yhtään! Ehkä siis pitäis :D Vaikka ei tohon nyt virallisia nimiä tarviikaan, kunhan olis joku kutsumanimi. Sokerirasituskoe olis ens torstaina aamulla klo 7:30. Onneks voin sinne ottaa mun vauvanpeittokutimen mukaan, niin on jotain hyödyllistä tekemistä siellä sitten.

Töissä oleminen alkaa olla jotenkin tosi uuvuttavaa. Mulla pyörii ajatukset niin paljon muissakin asioissa, että töihin keskittyminen vaatii ihan hirveesti energiaa. Öisin nukun usein aika huonosti, kun lonkkia särkee. Sit oon iltapäivisin aivan kuitti. Toisaalta tästä eteenpäin voin melkein kaikki uudet työtehtävät työntää tolle työkaverille, joka alkaa niitä hommia tehdä mun jäädessä lomalle. Onhan toisen henkilön perehdyttäminenkin työlästä, mutta sit ei ainakaan ite tarvii tehä muuta ku istua ja kytätä vieressä ;)

Oon jo hyvissä ajoin valmistellut pois jäämistäni kirjottelemalla ohjeita mun hoitamista ylläpitoasioista ja vastaavista sekä yrittämällä huolehtia siitä, että mulle ei mitään uusia projekteja tähän väliin lykätä. Pitää varmaan asiakkaitakin alkaa valmistella siihen, että jään pois, ettei niille tuu heinäkuun alussa sitten kriisiä siitä, kenelle ne sitten soittaa, kun joku hätätilanne tulee :lmao2: Ei tässä oikeesti oo kuin reilu 2kk enää äitiysloman alkuun. Eikä sekään oo sanottua, että pystyn sinne heinäkuun ekalle viikolle asti olemaan töissä, jos tuleekin jotain kremppaa ja pitää olla sairauslomalla... Odottelenkin lomaa jo aika malttamattomana ihan vaan sen takia, että tää työnteko yleensä on alkanut tuntua niin hirveen rankalta. Pää on tätä nykyä vähän semmosta pumpulia ja se vaikeuttaa asioita entisestään :) Mutta kaipa tässä nää muutamat viikot vielä selviytyy vaikka päällään seisten!

Höperöinen on kovin aktiivinen vauva ja viikko viikolta melskaa ja mellastaa aina vaan enemmän. Ekan kerran eilen illalla sen iltajumpat oli sen verran villejä, että ne häiritsi jopa mun nukahtamista :D Mutta toisaalta kivempi kuitenki niin, että se liikkuu paljon ja säännöllisesti niin tietää, että sillä on siellä suurin piirtein kaikki hyvin. Kyllä mä silti välillä vieläkin mietin, että onko musta ihan oikeesti tulossa ÄITI. Se ajatus tuntuu jotenki niin kovin suurelta :) Ja kai se onkin! Sit seuraavassa hetkessä kävelen peilin ohi ja katson siitä itseäni ja reaktio on suurin piirtein tämä :shock: Aika tottuminen on ollut tähän vatsan kasvamiseen kyllä, mutta ylpeänä masuni kannan enkä sitä mitenkään peittele. Kerrankin saa pömpöttää ihan luvalla ;)

Huh. Tulipa vauvapainotteinen teksti. Mutta johonkin nää ajatukset on pakko purkaa, en mä tätä kaikkea viitsi aina P:lle purkaa ja työkavereita yritän säästää tältä höyryämiseltä :D Kertoilen kaikenlaista sitten, jos joku kysyy, niin se menee mukavemmin :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 23.04.2012 20:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eiköhän tää oo ihan oikea paikka vauvavouhotukselle! :D Mä ainakin aina tykkään lukea kaikki vauvajuttuja! Mukavasti on hankintapuolella homma hanskassa teillä, ja niitä pikkujuttuja ehtiikin ostella sit lähempänä... Me ei laitettukaan mitään nimiä silloin siihen esitietolomakkeeseen, vaikka olis tytölle ja pojalle ollut kyllä ihan tarkat nimet tiedossa, ei haluttu paljastaa nimiä edes neuvolantädille! :roll: Meillä on Stiinalla kaks vauvakirjaa; ite hankittiin Mauri Kunnaksen vauvakirja (kun mä oon suuri fani!) ja sit saatiin lahjaks Nalle Puhin vauvakirja. Ja menin sit hölmönä alottaan molemmat! Nyt on kauhee työ saada molempia täytettyä ja tietää jo valmiiks, et joskus seuraavan kohdalla ei tasan jaksa kirjottaa kahta kirjaa.. Mut eniveis, mä tykkään kyllä tosta Mauri Kunnaksen kirjasta, se on aika simppeli!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 24.04.2012 12:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi miiainen... Kuulostaa niin ihanalta tuo sun vauvahömpötys. :hug: Tulee ikävä omaa raskausaikaa ja sitä odotusta ja jännitystä ja iloa ja kaikkea ihanaa. <3 Toki tuon saa ehkä kokea vielä joskus toistamiseen, mutta ei se varmaan sitten oo ihan sama kuin esikoisen kohdalla. :? Nauti siis tästä odotusajasta ihan täysillä, vaikka aika tuntuis välillä matelevan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.05.2012 08:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihan semmosta vaan, että: <3 Tänään on minun ja P:n KOLMAS hääpäivä! <3 Ei me just tänään sitä mitenkään erityisesti juhlisteta, kun on työpaikan kevätkemut ja kaikkea semmosta muuta ohjelmaa, mutta oltiin kuitenkin kaukaa viisaita ja käytiin ihanalla ravintolaillallisella jo viime lauantaina :happy: Siellä puheltiin kaikenlaista ja todettiin, että on tää meidän elämä vaan aika hienoa!

Lisäksi vauvanodotuksessa päästiin taas uudelle viikolle, tänään rv 28+0 :clap:

Eilen saapui turvakaukalo postiin ja pistin vähän vaatettakin tilaukseen. Olo on fyysisesti oikeastaan oikeinkin hyvä, mitä nyt semmosia kömpelömpiä päiviä tulee aina silloin tällöin. Henkisesti onkin sitten rankempaa, varmaan enimmäkseen ihan vaan töiden takia. Kun ei vaan yksinkertaisesti oikein jaksaisi ja se verottaa sitten jaksamista vähän kaikkialta muualtakin. Mutta pääsenpä kohta lääkärille juttelemaan asiasta, joten eiköhän se pikkuhiljaa taas helpota. Äitiyslomaan on vielä vajaa 2kk aikaa ja täs edelleen odottelen Kelan päätöstä noista vanhempainetuuksista. Laiskana kun sain hakemukset lähetettyä vasta aika myöhäisessä vaiheessa :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 20.06.2012 09:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eipä mitään uutta tai erityistä täällä. Kotia koitetaan laittaa valmiiksi vauvaa varten ja mulla on hermo kireellä väsymyksen vuoksi.

Odottelen kovasti heinäkuuta, enkä vain sen takia, että silloin alkaa mammaloma (ja oonhan mä nyt saikulla jo sinne mammaloman alkuun asti), vaan enemmänkin sen takia, että sisko tulee Suomeen! Ja tuo vielä poikaystävänsäkin mukanaan :clap: En ole tätä nuorta miestä ehtinyt tavata vielä lainkaan, joten ihan mahtavaa, että hänkin pääsee parin viikon lomalle tänne Suomeen. Sisko valmistuu Leedsin yliopistosta heinäkuun 18. päivä ja sen jälkeen tulee siis tänne ja on Porissa varmaankin tuonne elokuun loppuun tai syyskuun alkupuolelle ainakin :) :bounce:

Me todettiin P:n kanssa, että musta ei varmaan oo Jazzien aikaan Delta Arenalla istujaksi, mutta ostettiin liput sitten tohon Suomalaiselle Klubille yhdeks illaks. Mennään katsomaan Emma Salokoskea ja Antti Sarpilaa :) Harmittaa kyllä, että tänä vuonna jää todennäkösesti Arenan konsertit väliin, kun olis niin ihania esiintyjiä siellä. Mutta kunhan pääsee ees vähän nauttimaan festaritunnelmasta ja ostamaan Jazz-kadulta fudgea niin sehän riittää :D

Juhannuskin on ihan just ja ollaan menossa kaveripariskunnan luo kylään. En oo nyt niin reipas, että jaksaisin kauheesti ite alusta loppuun leipoa herkkuja, mutta valmiin torttupohjan päälle kyllä kehitän jonkun kivan täytteen, että voi viedä sitten syömistä mukana. Josko sitä itelle kotiin leipois sitten jotain pientä hyvää. Viime viikolla tein raparperitäytteistä kääretorttua ja siitä tuli ainakin ihan himohyvää :food: Täytyis vaan päättää, mitä sitä sitten loihtis, että vois käydä vielä ajoissa hakemassa kaupasta tarvikkeita.

Anoppi ja appi tahtoivat ostaa meille robottiruohonleikkurin. Sellanen on ollu meillä suunnitelmissa jo vuoden-pari, mutta sitä hankintaa on vaan lykätty ja lykätty. Toi vehje (jota me kotoisasti Lampaaksi kutsumme) on kyllä aikamoinen pelastus meille, vaikka ei tota nurmikkoa olekaan kuin ~400 neliötä. Mies on meillä hoitanut ruohonleikkuut ja on usein iltaisin pois tai jossain työreissussa, joten sopivan ajankohdan löytäminen leikkaamiselle on ollut vaikeaa. Ja kun aikaa olisi, sataa tietysti yleensä vettä. Meidän nurmikko sitä paitsi kasvaa aivan tajutonta kyytiä, sais leikata melkein pari kertaa viikossa. Nyt robotti sitten huolehtii siitä, se ajelee ympäri pihaa muutaman tunnin päivässä ja nurmikko pysyy siistinä :) Hienoa tämä nykytekniikka!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.06.2012 01:23 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:hug: Hurjasti onnea vauvauutisista!!! <3 oon vähän myöhässä, mutta ehin sentään vielä ennen syntymää!! :D

komeet kiesit ootte hankkinu :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.06.2012 12:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Elelith, kiitos! :hug: Parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D

Voi hitsi, me haettiin eilen se minun vanha pinnasänky meille. Maali siitä on lohkeillut, joten se pitää maalata uudelleen. Samoin siihen pitää ostaa uusi patja ja uusi pohjalevy, joka on vanhuuttaan jo aika notkolla. Mutta mä oon niin onnellinen, kun saatiin nimenomaan juuri tuo sänky <3 Täytyy varmaan ottaa projektista sitten parit kuvat, että nähdään millaisen muodonmuutoksen pinnis käy läpi :)

Nyt on kaikki isoimmat hankinnat sitten tehtynä. P vielä rakentelee tohon hoitopöytään pienen hoitotason, että sen saa vähän korkeammalle. Sen ei pitäis olla mikään kovin iso homma kuitenkaan. Että ihan jes! Piirtelin eilen tollasella Floorplanner-ohjelmalla vähän tota vauvan huonetta, et tiedetään, miten sijotellaan kalusteet. Vaatekaappi, kun saadaan kasattua ja harrastetaan vähän mööpelivalssia niin äkkiä siitä valmista tulee :clap:

Mä meen nyt tekemään mango-mansikkatortun ja sitten lähetään kaveripariskunnan luo viettämään juhannusta. Joten sen myötä

HYVÄÄ JUHANNUSTA MYÖS KAIKILLE AMOILLE!!! :cheers:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.07.2012 10:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sitä vaan, että mä oon nyt ÄITIYSLOMALLA! Ekaa päivää! Sen kunniaksi aion tehdä "ei mitään"! Aamun aloitin mukillisella lattea ja syömällä Domino-keksin ja pähkinöitä. Oottelen kaverirouvaa vauvansa kanssa kylään, tulevat keittiöremonttia pakoon. Jos sitten laittais pöytään vähän voileipävärkkiä, tuoreita mansikoita, hedelmiä ja semmosta hyvää :happy:

Eilen vein töihin kakun äitiysloman alkamisen kunniaksi. Olin leiponut sen oikein suurella sydämellä ja siitä tuli ehkä mun onnistunein kakkuni ikinä. Se oli kooltaan n. 20hlön kakku ja toimistolla oli syöjiä n. 13. Kakusta ei jäänyt murustakaan jäljelle :D Mulla on kakusta kuvakin (onneksi älysin ottaa!), mutta vielä en joutanut siirtää sitä koneelle. Ehkä mä sen tännekin vielä muistan jossain vaiheessa jakaa :)

edit:
Kakku!
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.07.2012 16:12 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:shock: :shock:

onks toi kinuskia tossa päällä?!?

no joka tapauksessa, MÄ HALUUUUuuuUUUN!!!!!! :shock: :shock: nams!!!

äh, nyt tekee auttamattomasti mieli kakkua! :D

Oikeen ihanaa mammalomaa!! :hug: ja otahan niin rennosti ku vaan pystyt, vielä kun se on mahdollista! :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.07.2012 17:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Elelith, pursotukset on kinuskivaahtoa ja päällinen vaniljafudgesta ja kermasta tehtyä marsipaanimaista massaa ;) Sisällä tummaa kääretorttupohjaa, mansikkatäytettä ja lemon curdia!

Oon ottanu rennosti hiukan silleen vaihtelevasti (siis lähinnä puuhat on keskittyneet vauvan tulon valmisteluun, mut välillä on tullut ahkeroitua liikaakin :D). Silti olo on kyllä mitä parhain, kun työstressi on kokonaan taakse jäänyt :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.07.2012 19:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onpa tosi herkullisen näkönen kakku, nam!

Mukavaa mammalomaa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 17.07.2012 08:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nam :P Mikä ihana kakku :)

Rouvan elämää
Henna7.12.2005♥
29.6.2008 Seurustelumme alkoi♥
1.10.2008 Yhteen muutto ♥
16.11.2009 Kihlat♥
29.6.2012 Sanoimme TAHDON maistraatissa ♥
20xx Avioliiton siunaaminen / Hääjuhla ♥

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 18.07.2012 13:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi elämä miten ihana mammalomakakku!!! NAAAAAMMM! Mie rrrrrakastan kakkuja! Hävettää aina kaikissa juhlissa ku kauhasen itelleni aina puolet isomman siivun mitä esim. mies :D Tuosta olisin varmaan sipassu kunnon lapiollisen!

Hyviä vointeja viimesiin odotusviikkoihin! :bye:

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 13.08.2012 19:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitän vielä kakkukehuista! :girl:

Meillä on tässä vauvan odotuksen lomassa ollut käynnissä aikamoinen terassinrakennusprojekti (suuruudenhullu, kun alkaa tehdä, niin kaikesta tulee niin isoa :roll: ). Mies on ahkeroinut sen parissa jokusen viikon ja nyt alkaa homma olla siinä mallissa, että kansi on valmis :wohoo: Viimeistelyä vielä kaipaa, mutta siinä voi jo istuskella ja oleskella. Eilen grillailtiin hodareita iltasella ja kyllä siinä kelpaa aikaa viettää :happy: Meidän terassikalusteet on vaan aika surkealla tolalla, joten nyt pitäis ehkä tässä syksyn mittaan seurailla noita alennusmyyntejä, josko saatais sitten tohon kunnon kalusteet vielä hankituksi.

No, kun P on pakertanut terassia, on mun isä käynyt meillä ahkerasti auttamassa perintöpinnasängyn maalaamisessa. Nyt sänky on ollut valmis viikon verran ja mä oon siitä ihan huippuilonen :) Saatiin siihen uus kunnollinen, jykevä pohja ja uudessa maalissa koko sänky on niin sievä, että ei me oltais niin mieluisaa pinnistä löydetty yhtään mistään. Tunnearvohan tolla on tietysti ihan huikea myös, mutta kuitenkin :clap: Sänky oli alunperin siis täysin valkoinen ja koristepuuhelmet olivat valkoiset, punaiset ja keltaiset.

Tässäpä kuva sängystä täysin uudessa lookissa:
Kuva

Laskettu aika tosiaan tuli. Ja meni. Mutta nyt ollaan vasta muutama päivä yli, joten eipä mulla tässä mitään tuskaa ole. Jos huomisaamun kynsihuoltoon vielä ehdin ennen synnytyksen alkamista, olen tosi onnellinen ;) On sit ainakin kädet siistit, kun lähdetään sairaalaan :D Ja sitä paitsi mikäpä mulla tässä on odotellessa, vointi on olosuhteisiin nähden ihan hyvä ja päivistähän tässä nyt enää on kyse muutenkin!

Nimiä ollaan miehen kans vähän pohdittu ja oltu hyvin erilaisten nimien kannalla kumpikin. Mietin jo, että tuleeko asiasta oikein riitaa, mutta sitten mies heitti ilmoille yhden nimen, johon ihastuin ihan täysin. Katsotaan nyt sitten, että onko vauva sitä sukupuolta kuin on arvailtu ja näyttääkö se sen nimiseltä ollenkaan :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.08.2012 09:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hyvännäkönen pinnis :) Meiltä löytyy samaa mallia :wink:

Teillä eletäänkin nyt tosi jänniä aikoja, lähtö kun voi tulla ihan mikä hetki vaan! Tsemppiä loppurutistukseen :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 452 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 01:06