* UKK    * Etsi

Tänään on 25.09.2018 08:07

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 921 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 07.06.2011 09:15 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jotain tämänsuuntaista arvelinkin. Tsemppiä sinne, ja tulehan kertomaan mitä lääkärikäynnillä selvisi :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 07.06.2011 18:40 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Tsemppiä, varmasti vaikea tilanne, kuulumisia odottelen minäkin. :hug:

Poika 04/06
Tyttö 05/08
Poika 08/11

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 07.06.2011 19:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voimia mietintöihin ja hankalaan tilanteeseen! :hug:

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 07.06.2011 19:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos.On se jännä miten ihmisellä menee puurot ja vellit sekaisin,kun tapahtuu jotain mitä ei ole suunniteltu.Me kun ollaan sellaisia että kaikki asiat on etukäteen mietitty ja suunniteltu,edetään vain sen mukaan mitä käsikirjoituksessa lukee.Luulin vielä ettei tavallisille perheenäideille käy näin?

Meistähän on tullut juuri sijaisvanhempiakin,uusi perheenjäsen ei ole asunut kahta kuukauttakaan vielä talossa.Juuri tämän vuoksi meinattiin että piuhat poikki multa ja autetaan niitä jotka apua tarvii.Sitten tämä pommi.

Kävin neuvolassa tytön kanssa ja sielä kerroin tilanteesta.Ihana täti ohjasi mut äitiysneuvolan puolelle ja varasin sinne keskusteluajan ensi viikon perjantaille.Huomenna käyn lääkärissä ja sit vissiin ultraan että missä mennään.

Ihan järkyttävä olo.Henkisesti siis.Fyysisesti ei edes mitään oireita,ei pienintäkään.On ollut vaan niin paha mieli.

Täällä amoissa on ihana lukea ihmisten vauvakuumeilua ja raskausuutisia,olen iloinen jokaisen puolesta.Harvemmin kukaan kertoo että tulokas olisi yllätys,negatiivisessa mielessä.Onko kukaan miettinyt raskauden keskeytyksiä tai muita aiheita joista ei puhuta?Mullahan oli vauvakuumeilua yhdessä vaiheessa kovastikin,mutta sijaisvanhemmaksi ryhtyminen muutti aika lailla asioita.

Kiitos tuesta,se on todella tarpeen.Palaan asiaan kun tiedän itse enemmän. :) :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.06.2011 13:24 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Voimia mietintöihin täältäkin! :hug:

Mir Mir

Vain nalle tietää, että sisimmässään jokainen on yhä viisivuotias.
(Richard Alan)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.06.2011 13:43 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Lueskelemassa! :bye:

Voimia sinne pohdintoihin! :hug:
En minä ainakaan mitenkään nokkiini ota ajatuksistasi, vaikka raskaaksi yritetäänkin miehen kanssa tulla.
Kaikilla on kuitenkin omat elämäsä ja erilaiset elämäntilanteet. Ei kukaan voi arvostella toisen päätöksiä, jokainen tekee niin kuin itsestään oikealta tuntuu. Varmasti raskasta aikaa siellä kuitenkin! :hug:

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.06.2011 21:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi Pitkis.. :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.06.2011 16:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tänään oltu ihan positiivisin mielin,josko tästä sittenkin tulisi jotain.Julkisesti olen ja aion olla asiasta vielä niin hyshys kun vaan suinkin.Ja niin pitkälle kun kykenen.Meillä on tässä aikamoinen kakku sulateltavana.Lääkäri iski mulle AB1 lomakkeen käteen ja totesi että olen kyllä "keskeytyskelponen" yksilö,mutta "miettikää nyt vielä".Eli terveydentilan,iän ja lasten lukumäärän puolesta täytän ne kriteerit todellakin millä toimenpide voidaan tehdä.Silti se on vaikea asia ja musta tuntuu että kantti ei vaan kestä... :? En kyllä haluaisikaan et kestään,tulee vaan niin maailman pahimpaan ja huonoimpaan tilanteeseen tämä kaikki.Ahistaa.

Nooh...mutta josko tämä tästä.Onneksi minulla on aikaa sopeutua ajatukseen,eikä ole mitään kiirettä mihinkään.Huomenna varaan vasta ajan gynelle ja tarkistetaan ne viikot.

Ajatukset heittelee laidasta laitaan ja hulluinta tässä se että oireet loppui kokonaan.Ei mitään oloja,oksennusta,yökkiä,heikotusta.Ei tisseissä mitään...ei yksinkertaisesti oireen oiretta.Sehän voi tarkoittaa sitä että eloa ei masussa enää ole,mutta sen näkee sitten.En osaa sitäkään stressata etukäteen.Ainoa oire oikeastaan on väsymys,nukun päiväunet joka päivä ja ne vasta hyvää tekeekin. :)

Jos nyt ei mitään kamalan traagista ilmene,esim. muutankin mieleni tai lääkäri sanoo että selkä tuhoutuu lopullisesti jos tätä jatketaan,niin ilmoittaudun tuonne toisaalle sivustolla myöhemmin.Kunhan mun pää ensin käsittelee asian ja pystyn jollain tapaa hyväksymään sen. :bye:

Olisin niin hukassa ilman amoja,kun ei näistä asioista halua vielä niin huudella ja täällä saa osittain tuntemattomana jutella,sekä purkaa mieltään.Edelleen ne jotka mut tuntee siviilissä,toivon että asia jää tänne amoihin tai voin keskustella kyllä henkilökohtaisesti/yv:llä tai naamakirjan kautta :) En jaksa nyt yhdenkään tutun ja sukulaisen kauhistelua..onneksi kesän jälkeen tulee syksy ja suuret villapaidat... ;)

Nyt lähden viemään hepoille vettä laitumelle ja suihkuttamaan lapsia kylmällä vedellä. :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.06.2011 19:04 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Onpa vaikea tilanne. En oikein osaa muuta toivottaa kuin että voimia tilanteeseen. Miten hyvänsä tuossa sitten päättääkin toimia / olla toimimatta, niin se on kuitenkin aina vain kyseisen henkilön tiedossa kaikki ne asiat, jotka päätöksiin vaikuttavat. Sinänsä siihen ei siis kellään pitäisi olla mitään poikkipuolista sanomista. Ihanaa, että eläimiäkin on tullut lisää perheenjäseniksi :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.06.2011 06:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tällä hetkellä tuntuu siltä että hän :baby: jää ja saa luvan kasvaa.
Mulla ei vaan ole kanttia,vaikka lääkärit selän jaksamisesta varoittelisikin. :oops:

Olen lievässä paniikissa,mutta ehkä tässä on aikaa selvitä siitä. :panic:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.06.2011 20:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihan mielettömän iso :hug:

Hirmuisesti haluaisin muutakin kirjoittaa, mutta en löydä sanoja. :? Kirjoitan ja pyyhin pois. Siis, jotain sellaista haluaisin vain sanoa, että onnea tästä päätöksestä ja voin sanoa, että kantti ei kestäisi mullakaan.. ja että tällä tulevalla lapsella on jokin merkitys ja.. Voi kun mä en nyt osaa kirjoittaa näitä asioita, niinkuin haluaisin, mutta uskon, että ymmärrät, mitä tarkoitan. :hug:

Tsemppiä!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.06.2011 20:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä tiedän Molly ,mä tiedän... <3 ja kiitos.Mulle saa kirjoittaa ihan yv:nä,se on tuntunut todella mukavalta ja lohduttavalta kun olen muutaman viestin jo saanutkin. :girl: <3

Äsken taas ajattelin että ei ei ei ei musta ole tähän,en mä kestä ja ei jaksa, pysty, kykene...mutta se menee ohi aina.Mua ahdistaa pelkkä ajatuskin isosta mahasta,synnyttämisestä ja koko homman aloittamisesta taas alusta.Juuri kun luulin että elämä helpotti.Mutta mä luulen että jos pidän kaiken "kakan" sisälläni,olen loppuun asti ahdistunut.Jos taas kirjoitan täällä kuinka ahdistaa ja pelottaa ja panikoittaa,luulen että ajan myötä olenkin ihan valmis tähän ja saatan jopa uskaltautua kauppaan ostamaan jonkun pikkuvaatteen.Tällä hetkellä ei voisi vähempää kiinnostaa,mutta kyllä se siitä.Kyllä mä tästä lämpenen. :) (taas kerran pyydän anteeksi sanojani niiltä jotka yrittävät lasta vuositolkulla,olen pahoillani,vilpittömästi)

Multa putoaa jotenkin niin kivi rinnan päältä kun täällä saan tuoda asian esille.Haluan pitää siviilissä sen salassa monilta,vanhemmilta ja muilta niin pitkään kunnes ne tajuaa tilanteen itse.Se tästä puuttuisi et joku tulisi mulle saarnaamaan että mitä tekin ajattelitte ja onko mitään järkee tms.Sekin päivä vielä tulee.Sit pääsee itku.

Nyt vedän henkeä vaan ja koetan olla kauheesti miettimättä liikaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 11.06.2011 22:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi Pitkis! Kylläpä se elämä pyörittää! Mä olen kuitenkin Mollyn kanssa samoilla linjoilla, tälle kaikelle on varmasti oma tarkoituksensa, on lopputulos sitten mikä tahansa. Joskus sitä tarkoitusta on vaan niin hemmetin vaikea nähdä!

Mielestäni on ihanaa, että avoimesti uskallat täällä kertoa tunteistasi, varmasti yksi jos toinenkin jää yksin juuri noiden asioiden kanssa, kun ei uskalla kenellekään tunnustaa!

Tsemppiä vaikeaan aikaan! :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 12.06.2011 20:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

oon täälä käynyt lukemassa aina välistä kuulumisia, enkä nyt oikeen mitään muutakaan osaa kuin : :hug:

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 13.06.2011 06:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyllä tämä elämä tästä suttaantuu. :) :bye:

Mä olen siitä melkein varma.Nyt alkaa olemaan shokkivaihe ohi ja uskaltauduin jopa katsomaan la:n jostain laskurista ja se ois 28.1.2012
Annan itselleni aikaa ja pikkuhiljaa sopeutan omaa päätäni ajatuksiin,onneksi kaikki ei tapahdu hetkessä,vaan 9 kuukautta aikaa.Tietty mua edelleen mietityttää tämä melkein oireettomuus,kun ei ole pahoinvointia,ei itkuherkkyyttä,ei järkyttävää väsymystä...mitä kahdella edellisellä kerralla oli oikein urakalla.Ekassakin odotuksessa olin muistaakseni hieman huonona,vaikka muuten olikin helppo raskaus.Tässä on mihin verrata...herranen aika tämä on mun neljäs raskaus... :shock:

No mutta edelleen epäilen onko tuolla mahassa mitään eloa enää,mutta se selviää sit kun pääsen ultraan.Olen kovasti etsinyt netistä tukivöitä ja sellaisia apuvälineitä joilla mun selkä saisi mahdollisimman suuren tuen ja avun.Maksoi mitä maksoi,nyt ois saatava hyvä tuki selälle sitten.Otan riskin kyllä,mun selkä kivut saattavat tästä pahentua,mutta mitäs jos ei pahenekkaan?

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 13.06.2011 07:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos jokaiselle jotka on mua tsempannu julkisesti tai yv:nä.Uskomattoman tärkeitä sanoja kaiken ahdistuksen ja paniikin keskellä. <3 :girl: Olen kovin iloinen siitä että amoissa jaksetaan tukea vaikeidenkin asioiden aikana. <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 13.06.2011 11:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minäkin oon lukenu jokaisen viestin, ja tarkoitus on ollut kirjoittaakin mutta en vain ole löytänyt sanoja.
Ihanaa, että ahdistus alkaa hiljalleen helpottaa :hug:
Voi että.. mä en edelleenkään osaa pukea ajatuksiani sanoiksi. Huomaan tekeväni samaa mitä Molly kertoi viestissään: kirjoitan, pyyhin, kirjoitan, pyyhin.
Ymmärrän miksi raskaus tuli pahaan saumaan, ja miksi harkitsit keskeytystä. Ja ymmärrän myös miksi et halua keskeytystä. Isosta päätöksestä on kyse, ja hyvä että voit tunteitasi purkaa täällä :hug:

En edelleenkään saanut ajatuksiani kirjoitettuun muotoon. Haluan kuitenkin että tiedät minunkin olevan tukenasi ja ymmärtävän tilannettasi :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 13.06.2011 13:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

aulis,TM,pikkuhevonen,Molly,eagle,sunflower,mirmir,jemmpi ja cadavera :hali: :hali: :hali:

Kiitos sanoistanne <3 Kyllä on olo niin paljon kevyempi.Epätoivon hetkiä ei ole nyt tänään ollut,äsken sain ultra-ajankin keskiviikoksi.Huomenna olen palaverissa toisessa kaupungissa muissa asioissa,muuten olisin saanut jo huomiseksi ajan.Blaah.Mutta josko sitä nyt jännittäisi keskiviikkoon että miten tässä nyt loppujen lopuksi oikein käy.Perjantaina sit neuvolaan jos tämä homma jatkuu.

On tää niin outoa kun ei kunnon oireita ole.Ei ollut edes ennen testin tekoa oireita,mut heti testin jälkeen parina päivänä oli todella huono olo,mutta se oli varmasti ihan shokista johtuvaa.Olin niin ahdistunut että pahaa teki.Sittemmin on pientä nippailua mahassa ja ehkä tisseissäkin,mutta eipä muuta.Grillimakkara on etonut vähän.Ainut selvä oire että menkat ei tule.Valkovuotoa kylläkin reippaasti.Niin ja pissittää ja janottaa... :) Onhan noita pieniä oireita,mutta en osaa niitä sellaiseksi laskea kun edellisillä kerroilla olen oksentanut kymmeniä kertoja päivässä viikolle 14 asti.En ole ennen voinut juoda kahvia,enkä sietänyt tupakan hajua.

Edelleen mua koskee alaselkään,joka ei yleensä ole hyvä merkki,mutta keskiviikkoon asti nyt on odotettava.Oisko vähän tylsää et just kun kauhean taistelun jälkeen mun oma pää hyväksyy asian ja teen suuren päätöksen että uskallan yrittää selkävian suhteen jaksaa...ja sit jos ne kertoo että ei täällä ole elämää.Onko tää joku hormonien aikaansaama temppu??Mielikuvitus laukkaa ja pää keksii mitä ihmeellisimpiä paniikin aiheita. :)
:o

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.06.2011 13:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sielä se nyt on.Semmonen pähkinä.Sydän löi ja ihan cashewpähkinän näkönen tyyppi.Lääkäri mittasi 3,6mm pitutta ja viikkoja vasta 6+0 vaikka neuvolassa menkkojen perusteella 7+4.Kuitenkin hämmästelen sitä että viikkoja olisi noin vähän sillä testasin tasan kaksi viikkoa sitten erittäin vahvan plussan,eli silloin olisi ollut 4+0 ultraa jos uskotaan?Nooh,katsotaan mitä tuleman pitää.Kait se on uskottava.

Mutta kaikesta tulevasti kivusta ja väsymyksestä huolimatta koetamme jaksaa tämän koitoksen.Hän selvästi halusi tulla.En keksi muutakaan selitystä.Äiti-luonto säikähti mun sterilisaatiopuheita niin että päätti yllättää meidät....? :D

Ostin selkätuen tulevan jo varalle ja aion käyttää sitä niin aikaisesta kun mahdollista,että selkä pääsisi helpommalla. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.06.2011 14:50 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Ihania kuulumisia,
teidän pieni Pähkinä. <3

:hug: !!!

Mir Mir

Vain nalle tietää, että sisimmässään jokainen on yhä viisivuotias.
(Richard Alan)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.06.2011 17:17 
Poissa
Kaaso
Kaaso

:hug:

Poika 04/06
Tyttö 05/08
Poika 08/11

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.06.2011 20:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ihania uutisia Pähkinästä <3

terkuin Mansikan äiti <3
ps. meidän Mansikka näytti alussa katkaravulta tahi cashew-pähkinältä mutta melko pian siitä kypsyi Mansikka ja tuo nimitys on vakiintunut tosi hyvin myös tulevan isin puheisiin, juttelee aina Mansikalle <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.06.2011 08:44 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihana lukea sun tekstiä <3
Siis että uutiset oli huojentavia ja että alat olla sinut tilanteen kanssa :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.06.2011 11:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mirmir,Cadavera,LIL ja Aulis <3 Kiitos. :)

Mä olen tämmönen Pitkätossu,huoleton yleensäkin asioiden suhteen ja selviän nopeasti erinäisistä pulmista.Mulla on semmonen positiivinen elämänasenne yleensäkin ja nautin tästä kotilusta nyt ihan täysillä.Ja lasten lukumäärä kertonee,että pidän lapsista.No sitä saa mitä tilaa... :D Vaikka tää viimosin olikin täysi HUPS! :D

Mutta tosiaan,kaikki tsemppi on tervetullutta.Vielä kun joku suureperheen äiti tulis ja neuvois mua miten asiat kannattaa hoitaa niin ettei stressi pukkaa päälle....Vaikka enhän mä pienistä stressaa.Isoista vaan. ;)

Ja LIL terveiset Mansikalle <3

Tänään muuten etoi aamulla! :yac: Olin ensin ihan et hyi!! :roll: Mut sit heti perään olinkin ihan et JEE!!! :bounce: :D Oireita!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.06.2011 18:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:aalto: <3 :hali: pitkästä aikaa rouvan käskystä <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 921 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 25.09.2018 08:07