* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 06:14

Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 731 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.06.2010 19:06 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ahti Myrsky Olavi = AMO. Eli amo-poika :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.06.2010 20:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

solarwind Voi ei. :D Hyvin hoksattu.

Se on kyllä oikeasti aika hirveää, miten sitä saakin itselleen kasattua järjettömät morkkikset inhimillisyydestäkin. :? Mutta, minkäs sille tekee. Me äidit ei olla täydellisiä, eikä me aina jakseta. Kamala tunne se kuitenkin on, kun huomaa tiuskineensa lapselleen.. :oops: Onneksi kuitenkin voi tosiaan käydä välillä hieman tuulettumassa. Se tekee aina hyvää! :nod:

Kurjalta kuulosti tuo rintatulehdus - onneksi se on nyt jo takanapäin. Muistan itse aikoinani, kun terkka kävi tammikuussa 2009 ekalla käynnillään meillä. Siinä sitten terkka oli lähdössä kotiin ja minä olin ovella sanomassa heiheitä, kun terkka avasi ovemme ja jäi juttelemaan siihen oviaukkoon vielä asioita. Ulkona oli kovat pakkaset, kun hän yhtäkkiä huutaa, että "muistahan sitten suojata rinnat viimalta, ettei tule rintatulehdusta". :D Se oli jotenkin niin koominen tilanne: minä suorassa pakkasviimassa, kun terkka pitää sitä ovea auki ja itse viivyttää tilannetta ja sitten vielä muistuttelee asiasta.. :D :D No joo.

Ahti sai tosiaan komean nimen! <3 Onnea vielä tätäkin kautta!

Ja voi! Rimakauhua ja rakkautta on myös mun lempisarjoja - aikoinaan tuli tapitettua kaikki osat. Niin ihana! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.06.2010 13:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ahti kiittää onnitteluista! Hän on itsekin varsin tyytyväinen nimeensä.

Serenity, kyllä meitä kumpaakin vesi elementtinä miellyttää, mutta enemmänkin noissa Aalto- ja Myrsky-nimissä on taustalla luonto yleensä ja sanojen merkitys eteenpäin vievänä voimana. Esim. Tyyneä meille siis ei tulisi. ;)

solarwind, niinpä! :D Tuo käväisi itsellänikin jossain vaiheessa ohimennen mielessä ja sai naureskelemaan. Jos on poikien nimissä viittaus isän harrastukseen (siis leijasurffaukseen), niin onpa nyt kuopuksen nimessä sitten äidinkin harrastus huomioitu! :lmao2:

Mamukka, Elelith, enna ja Molly, kiitos käynnistä!

Eipä tähän elämään sen kummempia kuulu sitten toissapäiväisen, mutta istahdinpa nyt hetkeksi sohvaan ihan yksikseni kone sylissä, kun kerrankin kumpikin poika nukkuu samaan aikaan. Ahti on tosi huono nukkumaan päivällä ja nukkuukin käytännössä vain kantoliinassa yli vartin pätkiä. Nyt on viime aikoina saatu vielä lisäksi kuunnella pojalle melko epätyypillistä huutoa, kun kakkatahti hidastui kertalaakista. Ennen poika tykitti vähintäänkin kerran päivässä, mutta nyt mennään jo viidettä päivää ilman turahduksia. Viime kakkaakin edelsi kolmen vuorokauden paussi. Ärsyttävää, sillä pikkuista jo ihan selvästi kipristää mahasta tosi paljon. Ja vielä ärsyttävämpää on se, että koska mä en ole juuri tottunut huutaviin vauvoihin, niin hikeennyn itse tosi helposti huutoon vaikka samalla sydäntä särkee toisen tuskaisuus. Just sanoin tänään Hurpulalle ja Vappikselle, että vaikka yleensä mua ei kovin helposti HÄS vaivaa, niin nyt se kyllä hiipii, kun murisen vauvalle jo viiden minuutin huutosession jälkeen. No joo, tuskinpa tuo muksu siitä traumatisoituu, kun yleensä kuitenkin ennen pitkää syliin rauhoittuu.

Se kakka-asioista. Tai no, ehkä vähän vielä: meillä on vessaremontti meneillään. Mehän kaavailtiin vielä viime syksynä, että rempattaisiin tän meidän rivarinpätkän alakertaa ihan uuteen uskoon avokeittiöineen ja kodinhoitohuoneineen. Sittemmin ollaan kuitenkin todettu, että nälkä kasvaa syödessä ja että halutaan sittenkin omakotitaloon, vaikkakin vasta muutaman vuoden päästä. Tuo päätös sai meidät perumaan suurremonttisuunnitelmamme, ja panemme paikat vain myyntikuntoon. Ensimmäinen tämän vuoden remppakohde on nyt sitten tuo pikkuvessa. Ruskeat seinät ovat nyt sitten saaneet pintaansa valkoista kaakelimaalia (toimii TOSI hyvin, suosittelen!), ja lattian ruskean muovimaton paikalla on nyt tummanharmaata kaakelia. Tuo kaakelimaali on kyllä ihan loistojuttu; mitäpä sitä repimään täysin virheettömiä laattoja pois suorista seinistä, kun maalaamalla niihin saa pestävän ja vedenkestävän pinnan. Myös kalusteet uusitaan, ja meillä tönöttääkin nyt keskellä olkkarin lattiaa (uusi) vessanpönttö. :D

Jep, niinpä taas tuli jaariteltua, vaikka mitään ei oikeestaan kuulukaan. Nyt ehkä vielä toivottavasti pikkuinen hetki omaa aikaa ennen ipanoiden heräämistä...

Pikkuveli syntyi 26.8.2013
Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.06.2010 00:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Moi! Puhelimella selailem täällä ku ei nukuttanu vielä..? Moneenkin asiaan ois kommentoitavaa, mutta en viitti puhelimella napsutella, päällimmäiset siis vain. Uskomatonta, kuin moni tämän kevään vauva kuulostaa nukkuvan päiväunia kauhean huonosti, mitä ihmettä on ilmassa?? :) Ja toiseksi, jos Ahdilla ei kakka kulje ja se masu vaivaa- suosittelen Levolacia. Meillä kanssa ukkelilla samaa vaivaa ja annettiin, niin turautti kamalat savet. Meillä sinänsä eri, ku Kopa saa myös vastiketta ja sehän voi joillain tehä ummetusta. Rm:llahan se voi olla ihan tavallistaki et kakka/viikko. Mut jos ei ala tulemaan ja vaivaa. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.06.2010 07:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuulumisia lueskelemassa :bye:

Juu, niinhän se nälkää usein kasvaa syödessä näissä asuntoasioissa :wink: Ja kyllähän se omakotitalo sitten joskus ois vaan ihana <3

Ja onnea vielä Ahdille komeesta nimestä! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.06.2010 20:14 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Ahti se vaan kasvaa ja Toivo myös. :) Ihana tuo AMO-vauva. :D On tosiaan otettu huomioon vanhempien harrastukset. :lmao2:

En ollutkaan kuullut tuollaisesta kaakelimaalista ennen, kuulostaa hyvältä keksinnöltä. :yep: Tsemppiä remppoihin ja onnittelut omakotitalo-päätöksestä. :)

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.06.2010 13:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Moi! Amoiluaika eli päikkäriaika on lopuillaan, joten palaan myöhemmin kirjoittelemaan enemmän, mutta kiitos käynnistä vierailijoille! Kopsaanpas nyt äkkiä tänne Lapset-ketjuun kirjaamiani ajatuksia. Niiden taustalla oli mirkun kysymys koskien sitä, mikä äideistä on arjessa haastavinta.

Mä olen tätä kysymystä nyt miettinyt siitä saakka kun se tänne ilmestyi. Onhan tässä (koti)äidin arjessa jos jonkinmoista haastetta aina omasta vessassakäymisestä iltatoimien sujuvuuden takaamiseen, mutta kaikki sellainen kuuluu käsittääkseni asiaan. Ylipäätään mun mielestä kahden lapsen kanssa on jopa yllättävän paljon haastavampaa kuin yhden lapsen kanssa. Ehkä se johtuu osin siitä, että mä en ole mikään pikkuvauvaihminen; vauva-arki on kaikessa intensiivisyydessään mulle melko raskasta, ja nyt toisella kerralla vielä paljon raskaampaa kuin ekalla. Siksipä olenkin ajatellut olla mahdollisesti kotona vielä koko ensi vuoden. Niin saisin sitten vauvavuoden päälle vielä vähän oikeasti nauttiakin näiden lasten kanssa olemisesta.

Siis tietysti mä nautin lapsistani nytkin ja rakastan niitä kuin hullu, mutta kuten jo tuonne omaan päikkyyni kirjoittelinkin, mulle on tosi raskasta se, että leikki-ikäisen ja vauvan välillä huomiota ei voi jakaa tasan. Riittämättömyyden tunne on vaivannut ajoittain kovastikin. Lisäksi tuntuu, että ihan kaikki huomio menee nyt lapsiin, vaikka parisuhteellekin olisi kiva antaa joskus aikaa. En vaan jaksa välttämättä enää iltaisin olla ihana vaimo, kun päivät pitkät yritän olla ihana äiti. Onneksi ollaan oltu miehen kanssa niin pitkään yhdessä, ja onneksi tän asian suhteen ollaan meillä avoimia. Ollaan yhdessä tuumattu, että jos tässä nyt on tarkoitus tallata sinne kuopan reunalle saakka yhteistä polkua, niin pikkulapsivuodet kyllä selvitään vähän vähemmälläkin parisuhdeajalla. Ehtona on tietysti se, että puheyhteys säilyy ja että hellyyttä osoitetaan edes pienin elein joka päivä.

Neuvolassa kysyttiin, miten meillä on lähtenyt arki sujumaan. Vastasin, että kaikkine rutiineineen oikein hyvin, mutta että en mä tästä nyt ihan täysin sydämin joka hetki nauti. Suuren osan aikaa olen tosi väsynyt ja ajoittain pinna ihan liian kireällä. Mutta niinpä se kai on, kuten äitini minulle viisaasti sanoi: ne pienet onnenhetkethän tästä elämästä tekevät elämisen arvoista. Perusonnellisuuteen ei tarvita jatkuvaa ilotulitusta vaan ihan tavallista hyvää arkea ja sitten niitä hetkiä, joina tuntuu että sydän pakahtuu. Ja niitä kyllä onneksi meilläkin riittää. love (Mutta miksiköhän useimmiten silloin, kun molemmat lapset nukkuvat? :lmao2:)

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.06.2010 12:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Toi on kyllä tosi hyvä pointti, että ollako kotona vielä pidempään, että sais tästä "puuhastelusta" eli puuhailusta lasten kanssa sit enemmän irti, kun ne molemmat jo leikkii. Ei silleen, et vauvavuosi oli niin rankka, etten tod. halunnu jäädä kotiin vaanettä juuri siksi haluais. Oli kiva nähdä taas ja jutellakin hetki rauhassa, vaikka olikin niin takki tyhjä, ettei jaksanu muuta ku rönöttää ja vetää pannaria. :)

Kaarlo 3.10.2008
Pietari 18.2.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2010 15:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jahas jahas. Se olis sitten elokuu. Melkein syksy, mun lempivuodenaika, joka edustaa mulle aina uutta alkua.

Tällä hetkellä mielessäni pyörivät seuraavat asiat:

Pojat
Kaikki on nyt paljon, paljon paremmin kuin vielä pari kuukautta sitten. Elämä kahden lapsen kanssa on helpottunut Ahdin ohitettua maagisen kolmen kuukauden rajapyykin ja siirryttyä rääpälevaiheesta vauvavaiheeseen, mun omat riittämättömyyden tunteet ovat tasoittuneet huomattavasti, ja ylipäätään suhtaudun positiivisemmin kaikkeen. Tuo pikkupikkuvauva-aika oli tosiaan vähän rankka. En koe olleeni mitenkään masentunut tai edes erityisen alamaissa vaan vain ärtynyt, pahalla tuulella ja kettuuntunut. Kai se oli joku uusi elämänmuutoskriisi, joka piti käydä läpi. Ei tää arki nytkään mitään hattaraa ole koko ajan, mutta ihan ihanaa kuitenkin. Ja Ahti on niin ihana vauva, että multa meinaa säännöllisin väliajoin taju lähteä kun vaan katsonkin sitä. Ilkan uhma sen sijaan on pahentunut potenssiin kolme, joten sen kanssa palaa hermot tämän tästä. Samalla kuitenkin sydän meinaa pakahtua, kun pieni iso poika on itsekin ihan ymmällään suurien tunteidensa seassa.

Parisuhde
Nyt kesäloman päälle me taidetaan tarvita vähän lomaa toisistamme. :D Ollaan poikien kanssa menossa mun vanhemmille ensi viikon alussa kahdeksi yöksi evakkoon, sillä haluan antaa miehelle pikku breikin perhe-elämästä. Ei todellakaan ole kysymys mistään kriisistä tai mistään vakavaa liippaavastakaan, mutta joskus vaan on hyvä, että tulee vähän ikävä toista. Voidaan sitten kolmivuotishääpäivänä vilpittömästi sanoa, että onpa ihanaa olla naimisissa.

Koti
Rivarinpätkä myyntikuntoon ja tonttia etsimään. Tässä tämänhetkiset fiilikset. Siis jos yrittäjälle myönnetään uusi laina. :D Löysimme Asuntomessuilta justiinsa meidän toiveet ja tarpeet täyttävän talon, jonkalaista olis kiva ryhtyä rakennuttamaan. Siis nimenomaan rakennuttamaan, avaimet käteen ja sillai. Meistä ei ole itse rakentamaan, vaikka remppahenkisiä ollaankin. Mutta ensinnä hoidetaan nyt tosiaan tämä nykyinen koti kuntoon: Ahdin ristiäisten alla rempattiin alakerran vessa, ja nyt alkusyksystä on keittiön ja olohuoneen vuoro. Näistä projekteista enemmän sitten remppablogissa, kunhan jaksan sen viime vuoden arkistoista elvyttää.

Siinäpä näitä. Nyt välipalaa uhmauunolle!

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2010 15:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi miten kiva kuulla, että teillä on lähtenyt elämä mallikkaasti eteenpäin ja sunkin mieli on parempi :) Edelleen täytyy sanoa, et kyllä nostan hattua kaikille kahden pienen lapsen äideille :hat: Kyllä siinä puuhaa riittää varmasti!

Voi, teilläkin on asuntokuume! Täällä sama. Varmaan ihana päästä rakennuttamaan just sellasta, kun haluaa. Nimenomaan JUST eikä melkein :wink:

Ihana lukea, että syksy edustaa muillekin uutta alkua! Tosi moni aina sanoo mulle, että mitä sä sitä syksyä ootat, ku kesä on niin mahtavaa :? Eihän siis kesässä mitään, mutta mä ootan aina syksyä melkein eniten. Tietää, että elämä palaa normaaliin uomaansa kesän rientojen jälkeen ja jotenkin vuosi aloittaa sen uuden ympyränsä uusin haastein :yep:

Ă„idiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2010 19:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aalo kirjoitti:

Pojat
Kaikki on nyt paljon, paljon paremmin kuin vielä pari kuukautta sitten. Elämä kahden lapsen kanssa on helpottunut Ahdin ohitettua maagisen kolmen kuukauden rajapyykin ja siirryttyä rääpälevaiheesta vauvavaiheeseen, mun omat riittämättömyyden tunteet ovat tasoittuneet huomattavasti, ja ylipäätään suhtaudun positiivisemmin kaikkeen. Tuo pikkupikkuvauva-aika oli tosiaan vähän rankka. En koe olleeni mitenkään masentunut tai edes erityisen alamaissa vaan vain ärtynyt, pahalla tuulella ja kettuuntunut. Kai se oli joku uusi elämänmuutoskriisi, joka piti käydä läpi. Ei tää arki nytkään mitään hattaraa ole koko ajan, mutta ihan ihanaa kuitenkin. Ja Ahti on niin ihana vauva, että multa meinaa säännöllisin väliajoin taju lähteä kun vaan katsonkin sitä. Ilkan uhma sen sijaan on pahentunut potenssiin kolme, joten sen kanssa palaa hermot tämän tästä. Samalla kuitenkin sydän meinaa pakahtua, kun pieni iso poika on itsekin ihan ymmällään suurien tunteidensa seassa.

Mulla on ihan just sama fiivis. Tai noh, ehkä vähän vielä himmailen tuon rääpälevaiheesta vauvavaiheeseen siirtymisen kanssa (ootan niin että kiinteät voi aloittaa ja potusta päiväunirytmin pelastajaa ja päiväunien pidentäjää :D). Mutta oonkin kovasti odottanu sulta päivitystä, kun osaat aina niin hyvin pukea sanoiksi sen mitä minunkin päässä liikkuu tällä hetkellä, niinku just tuo lainauskin. :) <3

Uuh, tontti ja omakotitalo! :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2010 19:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:

Kiva kun kerroit kuulumisia! Tuo pikkuvauvavaihe + uhmainen esikoinen -yhdistelmä on varmasti rankka. Luultavasti käy niin, että niistä ekoista kuukausista ei paljoa jälkikäteen muistakaan... :o .

Mikäs talo teidät sai niin innostumaan asuntomessuilla? Meillä kävi vähän samoin Sami-talon kohdalla, tosin olemme olleet rakennusaikeissa ennen messujakin. Mutta katsotaan nyt sitten, että millainen talo sitä joskus nousee ja ennen kaikkea mihin. Mieleiset tontit järkevällä hinnalla on aika lailla kiven alla.

Ihanaa elokuuta koko teidän perheellenne!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.09.2010 19:16 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Helou! :bye:

Mitäs tänne kuuluu?
Oon tässä pienellä mainoskierroksella... tänne mahtuis mukaan :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2010 13:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kappas, kaksi kuukautta on vierähtänyt.

Silla, mekin tykättiin just nimenomaan siitä Sami-talosta. Yksitasoinen ja riittävän väljä mutta ei liian iso olis just nappiin meille.

Louise, :hug:

Ja Aulis, kiva kun kyselit mukaan, mutta tuolla fb:n puolella jo taisin taannoin vastatakin, että syksy on turhan kiireinen jo näinkin. :)

Me toivutaan koko porukka parhaillaan useamman viikon remonttirupeamasta. Asuttiin oikein sotatoimialueella sekä fyysisesti että henkisesti, kun tavarat oli siellä täällä ympäri kotia ja kaikkia otti päähän. Mutta nyt meillä on uusi ihana keittiö, ja alakerran parketti on saanut ihan uuden ilmeen hionnan ja lakkauksen myötä. Nyt meillä ei sitten ehkä olekaan ihan niin kiire tästä pois kuin vielä kesällä. :) On kyllä ihan mieletöntä, kuinka paljon keittiö vaikuttaa asumismukavuuteen - varsinkin, kun mä tykkään kovasti leipoa ja laittaa ruokaa. Nyt kelpaa!

Mä ilmoitin töihin, että palaan tammikuun puolessavälissä vuonna 2012. Vielä olisi siis reilu vuosi edessä kotiäidin elämää. Olen periaatteessa tyytyväinen ratkaisuuni, sillä musta on ihan ihanaa saada olla poikien kanssa kotona, mutta käytännössä välillä meinaa pää räjähtää. Ilkka elää täysillä uhmaikää, joten me taistellaan sen kanssa jatkuvasti. On se kumma, miten tuollainen kaksivuotias napero voikin kaivaa äidistään esille pimeimmät puolet. Välillä oikein itkettää, kun taas on rähjännyt turhan kovasti. Tänäänkin Ilkka kävi päiväunille äidin sähinän ja murinan saattelemana. Toisaalta osaan kyllä pyytää suuttumistani tarvittaessa anteeksi, ja kyllä poika ainakin vielä haluaa äidin sylissäkin aina välillä olla. Nyt ajattelin vaivata pullataikinan kohoamaan, jos vaikka saatais aikaisemmat erimielisyydet pyöriteltyä yhdessä pois päiväjärjestyksestä. :D

Parisuhde on syysteloilla ihan totaalisesti. Olen kuullut, että ihmiset eroaa useimmin toisen lapsen ollessa puolivuotias, enkä kyllä ihmettele. Me ei olla missään nimessä lähelläkään mitään eroa, mutta kyllä tää on yksi meidän suhteen vaikeimmista jaksoista. Ei niinkään tapella kuin ollaan vain väsyneitä eikä jakseta antaa aikaa toisillemme. Onneksi sentään puhutaan asiasta ainakin viikottain ja todetaan, että meillä on pienet lapset, tämä on ohimenevää. Tietysti joukkoon mahtuu paljon hyviäkin hetkiä, mutta kyllä tämä avioliitto tällä hetkellä vaatii ihan oikeasti sitä tahtomista. Rakastan kyllä tuota miestäni kuin hullu ja käsittääkseni sama pätee toisinpäin, joten jospas tämä tästä nyt sitten pikkuhiljaa Ahdin kasvaessa ja remppa-angstien hiipuessa. :)

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.2011 20:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vastahan tässä on vajaat puoli vuotta viime päivityksestä. Olis kyllä kiva elvyttää tää päikynpito, sillä kaipaan aina aika ajoin jotakin kirjoituskanavaa. Siispä lyhyesti:

Perhe

Ahti täytti juuri vuoden, ja Ilkka on ihan kohta kolme. Pojat leikkivät jo kovasti yhdessä ja tykkäävät muutenkin toisistaan yli kaiken, mutta kikatus muuttuu kyllä helposti kirkunaksi, kun nahistelu alkaa. Ikiaikaista veljesten meininkiä kaiketi. Välillä mulla hajoaa totaalisesti pää noiden pikkuapinoiden kanssa, mutta suurimman osan aikaa on oikeesti vaan ihanaa olla kahden maailman ihanimman pojan äiti. Miehen kanssa parisuhde on palannut ennalleen, eli hyvin menee. Toki väsymys ja arjen hulina saavat aika ajoin napsahtelemaan, mutta pääosin olemme varsin hyvää pataa, rakastuneita suorastaan. Olemme siis sellainen ihan tavallinen ja tavallisen onnellinen perhe.

Minä

Olen vatvonut kummankin äitiysloman ajan mielessäni ura-asioita ja sitä, mitä oikein haluaisin tulevaisuudessa tehdä. Sitten sen keksin, ja nyt luen pääsykokeisiin. Katsotaan, josko valaisisin aihetta lisää tässä lähiaikoina; nyt vielä ujostuttaa, kun kaikki tutut eivät tiedä edes IRL. Tosin vanhaan työhön paluukaan ei tunnu ajatuksena ollenkaan kamalalta - molempi parempi. Jotenkin vain en ehkä usko, että viestintäala tarjoaa minulle tulevina vuosikymmeninäkin riittävästi sellaisia haasteita, joita työltäni kaipaan. Mutta katsotaan, miten tässä käy. Opiskeluhaaveiden myötä haudattiin tietysti kaikki omakotitalounelmat x vuodeksi, mutta ehtiipä sitä myöhemminkin. Meillä on ihana koti nytkin.

Loppuis jo tämä talvi

Ahti sairasteli koko sydäntalven ajan flunssaa ja korvatulehdusta toisensa jälkeen. Olin jo aivan kuitti, mutta lopulta lääkäri totesi pojan kärsivän keuhkoputkentulehduksesta, ja kun se saatiin yllättävänkin nopeasti pois päiväjärjestyksestä, loppui sairastelukierre vihdoin. Nyt ilmassa on ollut vain ajoittaista lievää räkäisyyttä, joka sekin voi johtua paljolti hammastehtailusta.

Kulunut talvi on ollut pitkä, pimeä ja ajoittain melko raskaskin. Lopuksi se vielä läväytti pöytään aivan hirveän yllätyksen. Minulle erittäin tärkeä ja läheinen ihminen, rakas ystäväni, 31-vuotias kahden pienen pojan äiti, sai muutama viikko sitten aivan yllättäen kuulla sairastavansa akuuttia leukemiaa. Tieto tuli todellakin puun takaa; ystäväni meni maanantaina terveyskeskukseen pahan flunssan takia, otettiin samana iltana sairaalaan keuhkokuumeen vuoksi ja siitä alle vuorokauden kuluttua olikin yhtäkkiä syöpäpotilas. Tämän asian kanssa tässä on nyt yritetty opetella elämään myös täällä sairaalan ulkopuolella. Tuntuu epätodelliselta. Ennuste ei kyseisessä leukemiatyypissä kaiken lisäksi ole kovinkaan kummoinen, mutta sitä ei auta nyt ajatella. On vain uskottava paranemiseen. Edessä on joka tapauksessa kuukausien pituinen sairaalajakso; ensimmäinen sytostaattikuuri on nyt takana, mutta odotettavissa on lisää rankkoja hoitoja, joiden välillä ystäväni mahdollisesti pääsee muutaman päivän pituisille kotilomille.

Loppuispa siis jo tämä kirottu ydintalvi. Olen aina ollut henkeen ja vereen talvi-ihminen, mutta ihan oikeesti, aika aikaa kutakin. Sairastelukierre, pukemisrumba ja varsinkin nämä viimeisimmät karmivat tapahtumat ovat kyllä saaneet minutkin tänä vuonna odottamaan kevättä, aurinkoa ja kaikenlaista kevääseen liittyvää elämän heräämisen, uuden alun ja odotuksen symboliikkaa. En jaksaisi enää topata poikia joka aamu lukuisiin vaatekerroksiin. En jaksaisi likaista lunta tienvierustoilla. Haluaisin juosta lenkin ilman, että minun pitää koko ajan katsoa jalkoihini. Ja ennen kaikkea haluaisin, että aika kuluisi ja että ystäväni alkaisi parantua.

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.03.2011 21:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aivan ihanaa kuulla susta, Aalo! :hug: <3 Vaikka sun FB-päivityksiä luenkin, niin se ei todellakaan ole sama! :hug: Monesti olenkin täällä kaipaillut sun kirjoituksiasi.

Ihan ensimmäisenä otan osaa suruusi, jos näin voin sanoa. Eihän ystäväsi peli ole vielä menetetty eikä näin toivottavasti tule olemaankaan, mutta voin kuvitella huolesi. :hug: Pistää miettimään elämää ja sitä epäreiluutta. Toivon sydämestäni pikaista paranemista ystävällesi. :hug:

Ahdille 1-v. onnittelut vielä tätäkin kautta! :) Kyllä aika menee nopeasti!

Talvesta olen samaa mieltä kanssasi - se saisi jo mennä ja kevät astua kehiin!

Voimia kevääseen! :hug: Ja toivottavasti kirjoittelet useamminkin. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.03.2011 02:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen melko tuore amoilija, ensimmäistä kertaa päiväkirjaasi lukemassa.

KIITOS, olet antanut hiljaiselle yö-työvuorolleni sisältöä! (Kahlasin kaikki 29 sivua kerralla läpi...!)

KIITOS aivan valloittavan ihanasta, rennosta ja elämänmakuisesta tavastasi kirjoittaa! Toivon kaikkea hyvää elämääsi, kolmen supermiehen kera! :)

Anu-MJ

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2011 07:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Molly, :hug: sullekin! Joo, kyllä täällä kuulumisia saa vähän laajemmin avattua kuin fb:ssä - enkä siellä viitsikään kaikelle kansalle kaikkea kuuluttaa. Kiitos myötäelämisestä. Toivon ystäväni paranemista enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa.

Anu-MJ, kiitos ihanasta kommentistasi! Tulipa toden totta hyvä mieli. Kyllä tuollainen kannustaa päikkyilemään vastakin. :) Kaikkea hyvää sinullekin!

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2011 10:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mä en oo kauheesti ny tääl ees käyny mut piti sanoa et mun kaverilla jolla myös siis akuutti leukemia loppu just sytostaattihoidot ja voi hyvin! :) Joten toivoa sinne!!

K 6/2008
L 10/2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Tavallisia ihmisiä
ViestiLähetetty: 31.03.2011 21:23 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Olipa mukava pitkästä aikaa lukea teidän perheen ja tietysti sun kuulumiset. :) Kyllä sai kyyneleet silmiin tuo ystäväsi sairastuminen, toivottavasti hän jaksaa taistella ja hoidoista olis apua. Toivottavasti kevät tuo mukanaan kaikkea hyvää, täälläkin odotellaan jo lumien sulamista ja kevään raikkaita ja lämpöisiä tuulia. :wink:

Poika 04/06
Tyttö 05/08
Poika 08/11

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 10.04.2011 22:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa Aalo että kirjoitit!!! :) Olen myös kaivannut sinun juttuja ja käynyt välillä kurkimassa oisitko päivitellyt päikkyä. Samanlaisia fiiviksiä täälläkin edelleen lapsista ja keväästä! :D

Voi kamala kuinka elämä voi heittää eteen ihan mitä vaan yhtäkkiä :( Voimia sulle ja etenkin ystävällesi, toivottavasti hän paranee pian! :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.04.2011 22:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä taas! Vaikka eipä mun elämään juuri kummempia kuulu, edelleenkään. :D

Kiitoksia vaan käynnistä Ansulille, cadaveralle ja Louiselle - kiva, että joku vielä muistaa. ;)

Niin, tulihan se kevät. Onneksi. (Ja kevään myötä jostain ihmeestä muurahaisia meille sisälle, yök.) Muurahaisia huomattavasti mieluisampia ovat sairastuneen ystäväni paremmat kuulumiset: ensimmäisen sytostaattikuurin jälkeen saavutettiin remissio, eli syöpäsolut kuolivat pois. Ystäväni käväisi muutaman päivän kotilomalla ennen toista sytostaattikierrosta ja on tänään taas päässyt pariksi päiväksi kotiin odottelemaan solujen laskemista. Eteenpäin siis mennään. Kantasolusiirto on tiedossa heti, kun sopiva luovuttaja löytyy, ja sen jälkeen alkaa ihan oikea toipuminen. Mä uskon tällä hetkellä tosi vahvasti, että ystäväni paranee. Hän on niin mielettömän vahva ja rohkea, että muuta vaihtoehtoa ei vain kerta kaikkiaan ole.

Vaalitkin olivat. Ihan virkistävä tulos. :D Pakko suhtautua huumorilla, kun oikeasti vähän hirvittää se, että seuraavat neljä vuotta Arkadianmäellä istuu niin suuri joukko kansanedustajan työhön tottumattomia tyyppejä. Siellä kyllä virkamies- ja avustajakoneisto hikoilee. Ja aika muukalaispelkoista ja herravihaista kuvaahan tuo persujen menestys osasta Suomen kansaa piirtää, mutta se ei lopulta liene mikään kovin iso yllätys. Mussa ei vaan itsessäni ole minkään sortin anarkistin vikaa vaan olen ihan tyytyväinen veronmaksaja, joka uskoo suomalaiseen yhteiskuntaan. Ikävä kylläkin, että näissä vaaleissa ympäristöasiat jäivät jotenkin ihan jalkoihin ja tietysti varsinkin tuon suuren persukohinan varjoon. Tärkeitä olivat toki monet enemmän mediahuomiota saaneet teematkin. Mun omaa sydäntä lähellä vaan ovat näinä aikoina erityisesti vaihtoehtoiset energiamuodot - ja tietysti energiansäästömahdollisuudet, joista harvemmin suuressa mittakaavassa puhutaan. Olisi kiva, jos omat lapset saisivat olla aikuisia vähän vähemmän kulutushullussa maailmassa.

Mun pieni iso poika muuten täyttää ylihuomenna kolme vuotta. Voi hurjuus. :shock:

No joo, nyt pätkii. Nukkumaan! Aamulla pitää vielä täyttää ja koristella kakku - ollaan menossa mun vanhemmille syömään. Nami, parsaa ja kalaa ja briejuustosalaattia ja kakkua ja suklaata ja ja ja... Slurps.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.04.2011 08:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa kuulla hyviä uutisia ystävästäsi! Hän on ollut mielessä paljon, vaikka en häntä tunnekaan. Jotenkin tuo tilanne oli vaan niin pysäyttävä, kun hänellä on kaksi pientä lastakin.

Iloista pääsiäistä koko porukalle ja onnittelut 3-vuotiaalle!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 04.06.2011 13:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Yritän taas käydä täälläkin joku kerta kertomassa kuulumisia, mutta toteutin vihdoin pitkäaikaisen haaveeni ja perustin ruokablogin, joten täällä pyörimiseen ja varsinkin päikyn ylläpitoon on entistä vähemmän aikaa. Jos jotakuta kiinnostaa tuo blogi, niin allekirjoituksessa on linkki. ;)

Mutsin murkina
Mutsin kotona

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.06.2011 10:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kävin katsastamassa hienon blogisi! Tuli nälkä lukiessa. :food: :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 731 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 26, 27, 28, 29, 30  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 06:14