* UKK    * Etsi

Tänään on 17.08.2018 03:44

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 336 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.03.2009 17:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mutkin on jätetty 1-vuotiaana pariksi viikoksi, enkä usko että se on pahemmin meikäläisen nykyiseen mielentilaan vaikuttanut millään tavalla. Varmaan osaltaan ollut vahvistamassa suhdetta omaan isoäitiin, joka tuon ajan meikäläistä hoiti. Eli ei negatiivista sanottavaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.04.2009 11:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Atlas ja ZannaPanda kiitokset kommenteista, ne ihan oikeasti helpottivat oloa :hug:

Mä olen TAAS sairaana. Ihan kuin ei olis riittänyt että menkat hyökkäsivät kimppuun apinan raivolla, päälle tuli flunssa(?) suoraan helvetistä. Yskittää koko ajan ja kuumetta ja päänsärkyä ja nivelsärkyä ja ääni poissa ja ...plääh. Miksei joku muu voisi sairastaa vaihteeksi mun puolestani? Onneksi tässä on paranteluaikaa ennen lomamatkaa. Ja onneksi mulla ei ole työvuoroja tällä viikolla. Ainoastaan tentti huomenna, ja eilinen "lukupäivä" meni ihan läskiksi taudin takia". :auts:

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.04.2009 12:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi jee...kävin tänään YTHS:n päivystyksessä kun helvetillisten kurkkukipujen takia epäilivät angiinaa (-> antibiootit). Onneksi ei sentään sitä ollut, mutta terkan tuomio oli influenssa. Tämä päivä on onneksi jo siedettävämpi kuin mikään tätä ennen, lämpöä vain reilut 37, olo alkaa olla jo ihan ihmismäinen. Yritän estää itseäni yskimästä, kurkku kun tuntuu lähinnä raastinraudalla revityltä...Ääni on ihan mennyttä ja yritän välttää puhumistakin. Sairaana piti sit raahautua vielä tenttiinkin, lukemiset meni ihan läskiksi kun eilinenkin meni vaaka-asennossa karmean jysärin kanssa. Toivottavasti tentti menis läpi, en mitenkään jaksaisi lähteä enää uusimaan.

Mietitään nyt lähdetäänkö ollenkaan viikonlopuksi Jyväskylään - sairaana on ihan turha mennä pianotunnille eikä kukaan halua influenssaista porukkaa majoittaakaan. Tai vaikka haluaiskin niin en tiedä raaskisinko mennä.

Elenan nokka vähän vuotaa ja neiti köhii pikkuisen, muuten ihan hyvissä vetimissä, onneksi. Tytsyn sisäinen kellokin tuntuu selvinneen kesäaikaan siirtymisestä. Olen nyt ruvennut kieltäytymään tissittelystä aina silloin tällöin, vähän pohjustusta tulevaa pääsiäistä varten. Selvästi on ollut vaikutusta, enää ei tule totaalista hermoromahdusta jos tissiä ei tulekaan. Alussa kieltäytymisestä seurasi kunnon show. :D

Kattelin tässä Italian sääennusteita. Jos osuu aurinkoiset päivät (ts. ei sada) niin luvassa voi olla jopa päälle +20C kelejä. :clap: Kun vaan parantuisi ennen sitä.

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.04.2009 09:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Siis käsittämättömän sitkeitä pöpöjä on tänä keväänä liikkeellä! Itekin yhä tuhisen ja köhin, herraties miten pitkään tätä "jälkitautia" jo riittänyt.
Lekuri epäili Topillakin, että sama pöpö otti niin ylivallan että se aiheutti nuo hengitysvaikeudet yms :shock: Koetuloksia tosin ei ole vielä tullut...
Tuntuu, ettei nykyään enää täysin tervettä päivää näekään kun aina seuraava nuhatauti pukkaa päälle kun edellinen alkaa hellittää.

Mulle iski paniikki kun huomasin näitä tulevia lämpöennusteita :D mä kulutin viimevuonna mun kesäkengät (tennarit yms) puhki ja ehjänä on siis vain talviklopot ja juhla/bilekengät :D eli tässä pitää lähteä kohta kenkäostoksille (voi HARMI ;) ) tai alkaa kävelemään 24/7 noilla 12cm koroilla :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.04.2009 12:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Elaisa voi mikä karmea kohtalo, pitää mennä ostamaan lisää kenkiä :lmao2: Olen kyllä samaa mieltä noista kulkutaudeista, tuntuu että koko ajan on jotain päällä, grrr.

ITALIA

Jätin ensimmäistä kertaa pidemmäksi aikaa miehen ja tyttären appivanhempien luo ja läksin Italiaan mun isän, veljien, veljen tyttöystävän, iskän naisystävän ja tämän kahden teini-ikäisen tyttären kanssa. Vitsit mikä reissu! Oltiin oikein kunnon turisteja, oli sellainen näe-Rooma-päivässä -aloitus. Trevin suihkulähteessä piti käydä dippaamassa luottokortti (tää on meilä perinne. Kuulemma jos sinne heittää kolikon niin palaa taas Roomaan.). Colosseumia ihasteltiin ja tuli mieleen että pitäisi katsoa taas Gladiaattori jossain välissä. Viime yönä näin muuten unta että yritin pukeutua roomalaiseksi sotilaaksi halloweenia varten. Go figure. Forum Romanum oli vaikuttava, niin oli tosin lämpötilakin. +26 lämpimimpään aikaan. Veli oli aiemmalla reissulla bongannut uskomattoman jätskibaarin, missä piti anella myyjää lopettamaan pallojen lisääminen annokseen! :D Loppupäivästä käväistiin Vatikaanissa. Ihmeteltiin kun Pietarinkirkkoon oli helkutinmoinen jono ja lopulta ovella vielä metallinpaljastimet ja vartijoita aseiden kanssa. Syykin selvisi, pitkäperjantain messu oli juuri alkamassa, ja sitä johti itse Paavi. Tulipa sitten paha keis...eiku siis Paavikin nähtyä ihan livenä. Pietarinkirkossa on muuten UPEA kirkkokuoro. Samainen päivä oli tuskaa, imetys kun loppui melkolailla seinään niin mun tuotantolaitokseni ei vielä tajunnut kysynnän lakanneen, auh...

Seuraavaksi mentiin junalla Luccan kaupunkiin, aivan IHANA vanha pankkikaupunki, täynnä pieniä putiikkeja...joista suurin osa kiinni pääsiäisen takia. :doh: Toisaalta, lompakko kiittää. Osa paikoista oli kyllä auki, isäni osti mulle aivan ihanan leveälierisen mustan aurinkohatun. Very chic. M'oon aina halunnu sellaisen! :D Söpö kesähamekin löytyi yhdestä vintage-putiikista. Vaarallinen paikka, myyjät vaan toi lisää ja lisää ihanuuksia sovitettavaksi. Luccan lähellä San Ginesen kylässä asustelee tätini Anna, kenet tapasin nyt ensimmäistä kertaa. Kävi ilmi että hänelläkin on tytär nimeltä Elena Sofia :lmao2:. Kyseinen serkkuni on tosin 16v ja pelkkiä jalkoja koko tyttö. Italialais-englantilaisilla geeneillä rakennetaan ilmeisesti vähän eri mallisia ihmisiä kuin täällä Suomessa. Illalla palattiin Luccaan isän naisystävän kanssa Piazzolla -konserttiin. <3

San Ginesestä käytiin päiväseltään Pisassa ihastelemassa sitä kuuluisaa kaltevaa tornia. Oli vähän höhlä olo seistä siinä vieressä, siinä se törötti. Tornin vieressä oli kaunis kirkko, mistä -kumma kyllä- en ollut ikinä kuullutkaan. AIna vaan puhutaan siitä tornista. Upeita maalauksia ko. kirkossa. Hirveessä kiireessä yritettiin ehtiä takaisin paluujunaan, mutta taksi juuttui ruuhkaan kun joku pösilö oli pysäköinyt autonsa keskelle tietä. Päästiin lopulta juna-asemalle ja katsottiin että juna lähtee raiteelta 1 "ovest". Juostiin sitten ykkösraiteelle, joka oli tyhjä. Kello oli 2 minuuttia yli lähtöajan. Harmitti. Sitten veljen tyttökaveri hoksas että siellä oli joku ihme sivuraide, jonka yllä luki "ovest" (joku italiantaitoinen saa kääntää mitä ihmettä se tarkoittaa :D ), ja siellähän se juna kökötti! Hirveetä kyytiä juostiin sinne ja lopulta juna lähti italialaisittain 6 minuuttia myöhässä. Olipahan seikkailu.

Lopuksi mentiin vielä päiväksi Milanoon, mikä oli aivan törkeän kallis paikka enimmäkseen. Bongattiin veljen avokin kanssa ihanat käsilaukut sieltä mukaan, sovittiin että vaihdellaan tarpeen mukaan jos asu kaipaa toisen väristä laukkua. Hän osti violetin ja minä tummanpunaisen.

Paluulennot olivatkin asia erikseen...Milanon kentältä ostin appivanhemmille viinipullon (ja tobleronea, mikään ei sano "ajattelin teitä matkalla" kuin kentältä ostettu toblerone :lmao2: ) ja meille kotiin Xenta-absinttia (mukana myös lasit ja absinttilusikka, hehee) veljen suosituksesta. Nehän pakattiin sinetöityihin pusseihin että ne saisi viedä käsimatkatavarana koneeseen. Nykyään kun on nuo nesterajoitukset lennoilla. Rigaan asti ei mitään ongelmaa, mutta siellä piti vaihtaa Ryanairin lennolle. He eivät harrasta jatkolentoja, eli mun piti hakea matkatavarani edelliseltä lennolta, juosta lähtevien terminaalin puolelle ja kirjautua ryanin lennolle. Kaikki hyvin muuten, mutta bongasivat mun viinatuomiseni ja totesivat että "nuohan on nestettä, ei niitä saa ottaa koneeseen!". Ihmettelin siinä sitten että kyllä kaikille muille lennoille on saanut. Kehottivat laittamaan pullot matkalaukkuun. Tein työtä käskettyä, mutta seurauksena laukku oli 3kg ylipainoinen. Kysyin paljonko moisesta joutuisi pulittamaan, laskeskelivat hetken ja sanoivat että noin 45 euroa! Ei auttanut kuin juosta lähimpään turvatarkastuspisteeseen kysymään saako sinetöidyt pullot ottaa koneeseen, huojennuksekseni totesivat että tottakai. Ei siinä sitten mitään, laitoin laukun menemään ruumaan ja lähdin pullojen kanssa toiseen turvatarkastuspisteeseen. Käsilaukun käytyä läpivalaisussa vartija nappasi sen ja katsoi mua tuimasti. "You have a bottle of liquid in here!". Tajusin että olin unohtanut vesipullon laukkuuni. Pyytelin vaan anteeksi, hymyilin kauniisti ja viskasin pullon roskiin. No, seuraavaksi hihnalta tulee ne sinetöidyt muovipussit joissa ostamani pullot. Vartija katsoo mua kysyvästi että onko nämäkin minun. Nyökyttelin vaan, aika tarkkaan muuten tutki vartija ne viinakassit ennen kuin antoi mun jatkaa matkaani. Oli vähän jännitysmomenttia siinä että saanko pitää pulloni vai en. Kyllä olisi harmittanut jos olisin ne joutunut jättämään, ihan ilmaisia eivät kuitenkaan olleet.

Loppumatka sujui ilman yllätyksiä, päädyin vaan istumaan ärsyttävän porukan eteen, koko matkan ajan tuli jotain kommenttia siitä mitenkä kaikki on huonosti ja elämä perseestä kun matkustaa. Mitäs matkustavat...

Ihanaa oli päästä kotiin! Elena oli silminnähden ilahtunut seuraavana aamuna kun äiti olikin ilmestynyt kotiin 6 päivän jälkeen. Yllättävän hyvin suhtautui siihenkin, että tissiä ei enää tipu. Pari kertaa päivässä kysäisee sen perään, mutta tyytyy kieltävään vastaukseen.

PANIIKKI

Ekat pääsykoekutsut tulivat postissa! Toinen niistä sinne Sibelius-akatemiaan. Olin vähän hiljaa mielessäni elätellyt toivetta, että eivät kutsuisi mua kokeisiin niin olisin voinut luistaa koko jutusta puhtain paperein, mut ei... :D

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.04.2009 12:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kurkkimassa matkakuulumisia :bye:

Voi elämä miten ihanalta matkalta kuulosti <3 Varsinkin tosta Roomasta tuli niin haikee mieli.. Oon käyny siellä joskus vuosituhannen vaihteessa ja sinne ois ihanaa lähteä uudestaan :faint:

Vitsi repeilin tolle "ajattelin teitä matkalla ja ostin tobleronea" -jutulle :lmao2: Just näinhän se menee! On varmasti tehny tosi hyvää päästä oikein kunnolla rentoutumaan mahtavan kulttuurin, ruoan ja kauniiden maisemien keskelle! :)

Ă„idiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.04.2009 19:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pikainen ja vasynyt paivitys:

Elenan vieroitus sujunut kuin unelma, wohoo.

Ekat paasykokeet huomenna. :shock: Pitaisi olla priimakunnossa mut mua vaan vasyttaa, nukun pystyyn. Adrenaliini korjannee asian huomenna. En jaksa oikein jannittaakaan. Viela.

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.05.2009 14:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ekat pääsykokeet ohi, meni ihan ok. Ei niin huonosti kuin olin pelännyt, mutta ei mikään täydellinen suorituskaan. Teoriaosuus sen sijaan meni kuin vettä vain. Saas nähdä kuin käy...

Tällä viikolla pitäisi tulla lisää pääsykoekutsuja jos niitä on tullakseen. Jännittää.

Ensi viikon maanantaina on sitten sibiksen pääsykokeet, en kyllä rehellisesti odota pääseväni heille ainakaan vielä, mutta menenpä katsomaan minkälaista meinikiä siellä olisi luvassa.

Tuskailen tällä hetkellä mahdollista raskautta. Tätiä ei oo kuulunut, mutta toisaalta pari päivää sitten testailin negan. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan. Onko tää nyt sitten pääsykoestressin tai imetyksen lopetuksen (vai sen raskauden :wink: ) syytä, tapahtuisi nyt edes JOTAIN.

Mun pitää nyhjästä tyhjästä LuK-seminaarityö perjantaiksi. LuK-työtäni en ole siis kirjoittanut vielä ensimmäistäkään sanaa. Päässä on kyllä tietoa aiheesta vaikka kuin, nyt pitäisi vääntää 10 minuutin "asiantunteva" esitys kurssilaisilleni. Plääh. Ei jaksa kiinnostaa enää yhtään. Tahtoo jo kesälaitumelle! Paitsi että onnistuin jo polttamaan naamani viime viikonloppuna. Mä en ole yhteensopiva auringon kanssa, pahuksen brittigeenit.

Mä vaan valittaisin kaikesta tänään. :D On elämässä jotain hyvääkin, Italian-matkaani seuranneet Elenan aamuheräilyt (klo 4-5) ovat inhimmillistyneet ja pari aamua ollaan noustu vasta kasilta. Ah onnea! Tyttö oppii uusia sanoja kuin vettä vain ja puhuu ihan omaa kieltään hyvin päättäväisesti. Kiviäkin varmaan ja silleen, mutta tässä sanastoa Elena-Suomi TOP 13 (ei järjestyksessä):

Bana/Bama/Banana = banaani (enää ei muuta syötäiskään...)
(La)pio! = Lapio
Thiih = juusto (cheese)
Pipa = leipä
Pingu/Mingu = Pingu-DVD
tholld Bui = Angel and the soldier boy -DVD
Puppu = Pupu
Pajjo = pallo
Hauhhau = koira
MmmmmuuuUU! = lehmä
Brmmm = auto
kakka = sukka tai kenkä :doh:
Heihhei/ bai bai = hei hei/ bye bye

Tässä nyt mitä useiten tulee, näitä riittääkin yllättävän paljon.

Tjooh, sitä seminaaria väsäämään ->

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.05.2009 14:35 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

toi kakka voi olla vähän hämäävä kyllä! :lmao2:

ihana toi thiih! voin vaan kuvitella!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2009 08:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lykkyä tykö pääsykokoisiin ja tädin odotteluun :D Voi tosiaan olla, että jännität niin että tätikään ei uskalla tulla, tai sitten se ei ole tulossakaan (oliko riittävän poliittinen vastaus :D ).

Sanat on hauskoja :D Topilla "tää" (sanoo hyvin pehmeästi) tarkoittaa palloa, ja ollaan ihmetelty mistä nämä mukelot nämä sanansa oikein repii :D Kai niissä sitten jokin logiikka on... ;) Topikin on hoidon aloitettuaan alkanut "puhua" pirusti enemmän ja hölötys kuulostaa jo kovasti ihan suomelta vaikka onkin aikalailla siansaksaa yhä. Mutta siis tavujen ja "sanojen" muodostus on paljon selkeämpää. Ne sanat vaan on ihan omia suureksi osaksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.05.2009 16:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täti tuli sitten lopulta viikon myöhässä. Terkka oli sitä mieltä että imetyksen loppumisesta johtui kierron venyminen, tosin sanoi myös että kannattaa silti olla kuulolla raskausoireiden varalta, kuulemma ei ole ihan tavatonta että vuotaa kuin seula raskauden alussa. Toivottavasti EN ole nyt raskaana (en siis epäile edes olevani), sillä lohdutukseksi otettiin miehen kanssa eilen illalla martini-drinksuja. :D

Nyt pitäisi hirveellä kiireellä vääntää semmatyö loppuun. ->

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.05.2009 06:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pitkästä aikaa jätän merkkiä :bye:

Minkälaista oli meininki eilen? Miten sulla meni omasta mielestä? Entäs se semmatyö?

Tuo Italian reissu kuulosti hyvältä. Pääsisipä itsekin lomailemaan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.05.2009 19:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nennu :bye:

Meinkinki maanantaina sibiksessä...Kertonee aika paljon jo se, että kävellessäni sisään rakennukseen mulla oli sellainen olo että kohta joku tulee kyselemään että mitäs minä siellä teen ja kehottaa poistumaan...Ilmeisesti jo pelkkä rakennus edustaa mulle jotain tavoittamattomissa olevaa. :nuts:

Soitto meni ihan hyvin, tosin tiesin jo sisään mennessäni että tänä vuonna ainakaan en pääse jatkoon. Salakuuntelin muita soittajia ja...no, aika paljon kertonee jo se, että siellä oli muutaman soittajan porukka jotka tulivat suoraan Leevi Madetoja -kilpailusta...ei mulla vielä ole mitään saumaa kisata sen tasoisten soittajien kanssa. :D

Kotona odottikin sitten Metropolian ja Turun musiikkiakatemian kutsut - ja ennakkotehtävät. Metropolia yllätti omaksumistehtävällään, sieltä tuli 20-lukulaista jazzia! Piti ihan soittaa opintotoimistoon ja varmistaa, ettei mulle vahingossa lähetetty pop/jazz -puolen tehtävää. :lmao2: Kuulemma ihan oikea kipale, puhelimessa sihteeri ihmetteli että olin heti tunnistanut jazziksi, olivat peittäneet säveltäjän ja teoksen nimenkin sen takia, ettei niistä olisi apua treenatessa. Siis kuka EI tunnista jazzia jazziksi?!? Miten tyhminä klassisia pianisteja pidetään? Epäilisin kipaleen olevan Gershwiniä. Mutta siis kivaa soitettavaa. Sen sijaan Turusta tuli romanttista musiikkia, joka vaatii vähän sulattelua. Ihana kaunis kappale, pitää vaan saada selkärankaan.

Semmatyön sain väännettyä esitystä edeltäneenä iltana valmiiksi. Loppu hyvin, kaikki hyvin: esityksen jälkeen opponoijat kiittelivät asiantuntemustani ja esiintymistäni, ja joku aiheesta ymmärtävä totesi vielä että hienosti olin saanut monimutkaisen asian selitettyä selkeästi ja ymmärrettävästi. :lmao2: Mulle tuli melkein syyllinen olo. Melkein. :wink:

Melkein rampautin itseni pitkällä treenaussessiolla tänään, aika "vähän" venähti...Tajusin lopettaa vasta kun selkä, hartia ja niska olivat kramppaamassa. Kiitos ylemmille olennoille Mobilat Icesta! :worship:

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.05.2009 10:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eihän kaikki voi tulla Leevi Madetoja kilpailusta! Hyvä että kuitenkin kävit pääsykokeissa, antaahan se näkökulmaa ja voihan jatkossa hakea uudestaan ellet sitten satu pääsemäänkin sisään. Sitä paitsi sun soitto on varmaan ollu rentoa kun oot ajatellut 'ettet kumminkaan pääse sisään' joten onhan se voinu mennä paremminkin kuin luulit. Ei pidä olla liian kriittinen :) :yep:

Hyvä toi semmajuttu :D . Ehkä sä saitkin sen ymmärrettäväksi juuri siksi että teit sen niin myöhään eikä ollut vaan enempää aikaa sitä vääntää.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.05.2009 20:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nennu, kiitos ihanista kannustuksen sanoista, mutta tiedän jo ihan 100% varmaksi, etten pääse sisään. Karsiuduin nimittäin ekalla kierroksella, valinta on monivaiheinen. Ei se mitään, taidothan kehittyvät koko ajan. Joku toinen kerta sitten :)

Tänään oli musiikkikoulun kevätmatinea, soitin Chopinin As-duurietydin (op 10 no 5) ekaa kertaa "isossa" konsertissa. Soitto sujui tosi hyvin, mutta sitten yhdessä kohtaa tuli ihan totaalinen brainfreeze :doh: Soitin vaan jotain sekalaista pari sekuntia miettiessäni mistä saan kappaleessa kiinni, oli pakko hypätä suoraan biisin loppupuolelle (ehkä ½ sivua eteenpäin). Osa kuulijoista sanoivat, etteivät edes huomanneet tapahtunutta, joten (jos eivät olleet vaan kohteliaita :D ) ei ihan täysi fiasko kuitenkaan. Huomenna täytyy kohdata opettajan kommentit soittotunnilla. :D

Elena pisteli ravintolassa ihan "oikeiden ihmisten ruokaa" (muusia ja lihapullia) ihan ilman apua omalla haarukalla. Jälki oli tosin sen näköistä. :lmao2: Suurin osa tavarasta meni kuitenkin suuhun asti. Tyttö sen kuin kasvaa... <3

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2009 18:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Miehen molemmat pikkusiskot ovat tanssijoita (jazzia ja streetfunkia) ja oltiin eilen katsomassa heidän tanssikoulunsa kevätnäytöstä. Elena oli mukana ja oltiin vähän huolissamme siitä, minkälainen härdelli siitä seuraisi. Kuinkas ollakaan, neiti kahteli silmä kovana esityksiä, välillä piti oikein nousta seisomaan äitin syliin että näkee paremmin. :D
Harmitti kyllä ettei ollut videokameraa mukana, nimittäin aina kun tuli sopivan rytmikästä musaa ja street/hiphop/breikkaustyylistä tanssia, niin neiti jammaili ihan kympillä mukana, kädet heilu etusormet tanassa eestaas ja peba heilui. :lmao2: Olisin iloinen jos tyttäreni innostuisi tanssista, mutta ei kai sentään hiphopista?!? :shock: :lmao2:

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2009 20:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:lmao2: :lmao2: :lmao2:
Sitähän me ollaan pelätty alusta asti että jälkikasvusta kasvaa hiphoppari/räppäri!
Meiän jätkä onneksi heiluu yhtä innokkaasti lähes kaiken riittävän menevän tahtiin jtoen vielä en heitä kirvestä kaivoon :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2009 20:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vähän mä säikähdin kun meidän tyttö oli innoissaan sotilasmusiikista...Onneksi se vaihe on jo mennyt ohi. Huvittavinta on että nyt tykkää liedeistä ja aarioista :nuts: :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.05.2009 14:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä säntäsin kauhistuneena lukemaan, että onko Elena alkanut lökäpöksyilemään. Mutta ei sentään, tanssia vain. Helpotuksen huokaus! :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.05.2009 14:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Elaisa, Nennu, ZannaPanda :bye:

Joo suurimpiin pelonaiheisiin Elenan osalta kuuluu kyllä tuleva musiikkimaku. Toiset pelkää huumeita, mä rapmusaa... 70-luvun old school -räppi on kovassa huudossa, tosin niin on Family guy:n tunnarikin ja "Row, row, row your boat". :D

Maanantaina oli Savonia amk:in pääsykokeet, ihan hyvällä fiiliksellä lähdin sieltä. Teoriat meni aika nappiin, säveltapailu ihan täydellisesti ja soittokin suurimmaksi osaksi jees. Ryhmähaastattelu oli ainut jota en osaa arvioida kun en tiedä mitä he sieltä oikein haluavat. Kamalia kysymyksiä kylläkin, "kuvaile yhdellä sanalla miksi olisit hyvä opettaja"...

Ensi viikolla vielä Helsingin Metropolia edessä, sitten on pääsykoeputki ohi tältä vuodelta.

Ihastuin:
http://www.youtube.com/watch?v=j32nWSEwJEU

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.06.2009 20:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Puuh, pääsykoeputki takana. Hesassa mut valittiin 2. vaiheeseen, minkä mielestäni mokasin...no, ei auta kuin odotella vielä n. kuukauden päivät. Olen kahtellut vähän (ihan vaan varmuuden vuoksi) HOAS:in asuntoja. Me kun haikaillaan kolmioon, niin ne vuokrien hinnat ovat tähtitieteelliset siellä päin Suomea! :( En siis usko pääseväni em. oppilaitokseen, mutta JOS sattuisin pääsemään, niin muuttamisesta tulee tuskaa. Varsinkin jos tässä jotain perheenlisäystä yritetään, niin...noh, ei auta sit kuin ahtautua edelleen kaksioon.

Jotain hyvää Hesan reissustakin, käytiin IKEAssa! :faint: Muhun iski julmettu sisustusvimma, mutku ei oo rahaa. Ostettiin Elenalle ihana lastensänky, seinälamppu ja yölamppu. Myllättiin samalla koko kämppä, tehtiin neidin huoneesta vähän enemmän lastenhuonemainen ja vähemmän ex-vanhempienmakkari/varastohuone. Oikeaan suuntaan ollaan menossa, olkkaristakin tuli huonekalujen siirtelyn seurauksena avaramman oloinen.

Pinnasängystä pois siirtyminen oli ihan luvattoman helppoa! Odotettiin viikon-parin sängystäravaushärdelliä, mutta neiti vaikuttaa ihastuneen uuteen sänkyynsä. Toivottavasti sama jatkuu... :)

Nyt leikkimään avioparia, eli katsomaan telkkua sohvalle. :D

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2009 12:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Näin viime yönä unta, että mut olisi hyväksytty Metropoliaan, 9. 10 valitun joukossa. Sitten tuli aamu...raivostuttavaa, kerkesin jo innostua. :D Kuopion konsa jäi pisteen päähän, ärrinmurrin. Eivätkä edes ottaneet kuin 2 pianistia. Vielä muutama viikko odottelua AMK:ien tuloksia.

Meidän tytsy on ekaa kertaa tuntuvasti sairaana, ensin vuosi nokka viikon verran (tällöin ei siis vaikuttanut muuten kipeältä), pari päivää oli nenä kunnossa ja eilen nosti kunnon kuumeen. Raukkaparka ei jaksanut edes kiukutella automatkalla, istui vaan ja tuijotti lasittuneesti eteensä. Yöllä heräsi 2:30 ja tuli repimään äitiä kädestä. Kolmisen tuntia nukuteltiin uudeestaan, mut tunnin unien jälkeen oli tyttö taas pystyssä. Kuume jatkuu tänäänkin, mutta neitokaisen vointi huomattavasti parempi.

Mitähän tähän vielä muuta, jussia odotellessa. Olisi tarkoitus pistää kuontalo uuteen uskoon parin viikon päästä. Ostin myös punaiset kuiturastat joista olisi tarkoitus väsätä saparolisäkkeet. Pitäisi raahautua käsityöliikkeeseen metsästämään sopivia nauhoja niihin. Niin ja sit vielä keksiä mitä pistää päälle Lumoukseen! :D Se se vasta pähkinä onkin, kaappi täynnä eikä mitään päälle pantavaa.

Pianopuolella muuten ihan kivaa, opettajani innostui kun hoksasi mun pitävän jazzista. Nyt on työn alla Gershwinin pianopreludit ja varovasti aloittelen Rhapsody in blue:ta :faint: :clap:

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.06.2009 21:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuopion konsa jäi pisteen päähän :auts: ja vielä tiedän missä menin mokaamaan ihan helppoja juttuja. Ärh. Konsassa olisi ollut se kiva puoli, että mulla on kaikki muut opinnot tehtynä paitsi se virallinen työssäoppiminen = olisin saanut ammattipaperit vuoden päästä. Vaan minkäs teet. Vielä korkeakoulujen tulokset edessä...

Elenan "1,5"-vuotistarkastus oli tiistaina, n. 1,5kk myöhässä lääkäreiden lomautusten takia. Reilun 19kk herkässä iässä neitosemme on 81,5cm pitkä ja painaa 9,6kg. Pituus vetelee omaa tahtiaan -2 käyrällä ja paino kuulemma jossain -15 tietämillä. Kuitenkin terve tyttö joka osaa jo vaikka mitä, sanojakin löytyy jo päälle 50 (joku ilta tässä laskeskeltiin). Lääkärin mukaan ei tarvitsekaan yrittää syöttää tytöstä mitään pullukkaa, mutta ruokaa pitäisi antaa aina kun neiti sitä pyytää. Ja sitä myös pyydetään! :shock: Tuntuu että Elena syö kuin lintu, eli muutaman kerran painonsa päivässä. Mihin se kaikki sitten menee, varmaan siihen loputtomaan juoksenteluun.

Vauvarokosta päästiin nauttimaan juhannuksenalusviikko, surkeaa oli katsella kuumeista pikkuista, ei tuo jaksanut kuin torkkua sylissä. Loppu hyvin, kaikki hyvin, nyt on sekin koettu. Kovasti harkitaan vesirokkorokotetta...

Kampaaja-aika varattu, lauantaina muuttuu pää taas vaihteeksi. Punaista lienee luvassa, mahdollisesti pienoista mallin muutostakin (mikäli tätä tasapitkää kuontaloa voi "malliksi" kutsua :lmao2: ). Sunnuntaina odottaakin ala-asteen musiikkiluokan luokkakokous, piti kaivella hyllyt ysärilevyjen varalta ihan varta vasten. :)

Tatuointiajatus muhii päässä, mutten ole löytänyt "sitä" kuvaa. Tiedän melko tarkkaan mitä haluaisin, pitänee ottaa kynä kauniiseen käteen jos ei muu auta.

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2009 11:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä kanssa tatuointisuunnitelmia. :bye: Kuva on jo kyllä hahmotettu, mutta pitää vielä keskustella ammattilaisen kanssa toteutuskelpoisuudesta.. :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2009 10:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kesä on pelastettu, ainakin yksi koulu haluaa mut! :)
Eli elokuussa alkanee opinnot Kuopion Savonia amk:ssa, musiikkioppilaitoksen opettajan ko:ssa. Eli siis pianonsoittoa ja pediopintoja, whee :D

Syksyn ehdin varmaan käydä opintoja ihan täysillä, alkukeväästä kun pitää jäädä äippälomalle mikäli kaikki nyt sujuu hyvin (koputtaa puuta). :sweat:

Rouvapäikky
Hääpäivä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 336 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.08.2018 03:44