* UKK    * Etsi

Tänään on 25.09.2018 11:50

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 560 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2010 15:46 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

mä en osaa tehdä kun kaurakeksejä :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2010 15:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hyvä että noita parempiakin päiviä mahtuu joukkoon! :hug: Ihan oikeesti muakin laiskotuttaa joinakin päivinä, tuo pyykit koneessa koko päivän kuulosti niiin tutulle. :oops: Ahdistusta täällä aiheuttaa raha-asiat ja se ettei M ehdi olemaan paljoa kotona. Kaikkein eniten ehkä kuitenkin se että kyllääntyy olemaan yksin kotona Senjan kanssa, jotenkin kaipaa ihan senkin vuoksi takaisin töihin että näkee aikuisia. Viikonloput ovatkin olleet viime aikoina aika täynnä kun mä haluan nähdä ihmisiä. Mikä on sinänsä täysin uutta, ennemmin se oli M joka enemmän halusi sosiaalista kanssakäymistä. :D Mutta siis toi sepustus ei nyt kyllä liittynyt oikeastaan tänne joten sorken. :oops: Toivon mukaan aurinko rupeaa paistelemaan hieman enemmän sinne teille päin ja että saisit tuon ahdistuksen pois. Varmaankin eniten tuo koulu stressaa. :hug:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2010 19:20 
Tosi tuttuja olotiloja. Mä kans tunnen itseni usein joten "väsähtäneeksi", vaikka siis saisin tarpeeks unta, etten fyysisesti oo väsynyt, mutta henkisesti ei jotenkin jaksa mitään. Ja kotityöt on niin retuperällä että. En edes tiiä aina itekään, oonko mä vaan oikeesti niin laiska vai johtuuko se tästä yleisestä aikaansaamattomasta ja masentuneesta (?) olosta. Ainakin tuntuu, että muut ajattelee mun olevan laiska... Onneksi jaksan kyllä pojan hoitaa, mutta kaikki vähänkin "ylimääräinen" jää tekemättä. Ja taitaa tälläkin hetkellä olla tuolla koneessa eiliset pyykit, vai olisko peräti toissapäiväiset.... :D

En tosiaan itsestäni tiiä, onko tää jotain lievää "oikeaa" masennusta vai pelkkää laiskuutta (en kyllä suostu siihen laiskuuteen täysin uskomaan, koska en oo aina ollut tämmönen...), mutta hyvä ystäväni on sairastanut masennusta ja hän ei oo aina meinannu päästä ees sängystä ylös aamulla, opiskelut ei ole edenny eikä ole jaksanut itsestäänkään huolehtia yhtään. Ja voi kun monet kuvittelee, että se on laiskuutta ja pitäis muka vaan ottaa itseään niskasta kiinni. :x

Tulipahan sepustettua. :oops:

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2010 22:54 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

mua kans niin ketuttaa toi "otat vaan ittees niskasta kiinni!" asenne :auts: varmasti ihan helposti tehty jos on normaali pirtee ihminen, en epäile laisinkaan.

mäkään en kyllä kerro kaikille ihan totuutta mun elämästä aina. nytkin sanoin äitille että oon tän kuun loppuun asti töissä vaikka todellisuudessa lopetin jo kuukaus sitten :roll: on vaan yksinkertasesti niin paljon helpompaa niin päin. molemmilta säästyy se paha mieli. ja tottakai jos joku kysyy niin kotitöitäkin teen tosi ahkerasti :oops:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.06.2010 21:43 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Onneksi siellä on ollut jo parempiakin päiviä :hug: Mulla ainakin sitä tietynlaista ahdistusta tuo just tää pelkkä kotona oleminen :? Ei ole muuta kuin tätä pappapapapapapaaa- pälinää täällä. Ei vauvan kanssa voi keskustella sillä tasolla mitä aikuisen kanssa. Sit saan puheripulin kun mies tulee kotiin ja se hermostuu kun puhun liikaa :D

Ja nämä muut ahdistumiset.. Uskon että tuo koulujuttu ahdistaa... Mulla oli pitkään työn kanssa ihan tosi paha olla. Mun mielenterveyden kannalta oli paras juttu sillon lokakuussa -08 kun sain uuden työn. Ja siksi kai meille tuli sit vauvakin. Mene ja tiedä. Mut nyt tää kotona oleminen... Ei tääkään tee nupille kyllä hyvää - etenkin kun oon niin samperin huono lähtemään kotoa pois. Välillä tulee sellaisia outoja oloja, saattaa hermostua ihan pienistä asioista ja tuntuu että maailma kaatuu päälle. Mies kysyy että mikä nyt on? No ei mikään. Mut toisaalta taas ihan kaikki. Juu, ei siis mitään järkee, mut ahdistaa vaan. :?

Oon kade noista teidän harrastuksista. Vauvatanssia ja -uintia. Mäkin haluaisin lähtee, mut sit taas oon niin saamaton. Joku vois haukkua just laiskaksi. :? Onneks nyt meillä on ollu ees tuota vauvatupaa, minne tulee mentyä. Että tulee edes vähän tuuletettua omaakin nuppia ja vaihdettua ajatuksia.

Kovasti toivon sulle tsemppiä tuon kouluasian suhteen. Olishan se hienoa jos pystyisit puristamaan sen loppuun - saisi ainakin sen tutkinnon käteen. Ja kovasti jaksamista sinne vauva-arkeen :hug: Onneksi pyykit jaksaa aina odottaa :hug: Rapsutuksia Viimalle. Mulla on ikävä omaa koiraa <3

ps. Nikosta piti vielä kirjoittaa. Voi että teillä on jo iiiso poika! Jo 74cm! :faint: Mua niin harmittaa kun meidän 8kk lääkärineuvola meni ohi, niin ei tiedetä uusinta pituutta. Mut 9kg saatiin meilläkin jo rikki :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.08.2010 18:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kuulumisia täältäkin pitkään aikaan. Tuntuu, että täällä on niin raskasta, ettei amoissakaan ole jaksanut pyöriä. Tänään tuntuu taas hiukan siltä, että tulevaisuuttakin saattaaisi olla.

Masennus ei ole helpottanut, eikä apua tunnu saavan vieläkään. Mulla on ihan muutama sananen sanottavana Turun terveydenhuollosta. :x Tuntuu, että neuvolassa ei oteta tosissaan ja minkäänlaista keskusteluapua ei ole kuulunut vaikka sitä on pyytänyt useaan kertaan. Ainoastaan mikä on luonut hiukan toivoa, on omalääkäri, joka on hirveän kannustava ja ymmärtävä.

Tänään kävin koululla ensimmäisen kerran vuoteen. Kävin ilmoittautumassa poissaolevaksi syyslukukaudeksi ja juttelemassa opon kanssa opintojen jatkamisesta sitten keväällä. Hiukan juteltiin myös mun jaksamisesta ja hän sanoi, että voisin syyskuun alusta ottaa yhteyttä koulun opintopsykologiin, jos ei muualta apua tunnu saavan, vaikka hänen palveluihin en olekaan varsinaisesti oikeutettu, kun opinto-oikeutta ei tällä hetkellä ole. Mukavan kannustava oli hänkin tänään, melkein meinasi itku tulla, kun hän tuntui oikeasti välittävän minun asioistani.

Nikosta pidän hyvää huolta, sen olen päättänyt, että Nikoon ei tämä huono olo saa vaikuttaa mitenkään terveyttä vaarantavasti. Joka päivä syödään, nukutaan, ulkoillaan, leikitään ja mahdollisesti vielä käydäänkin jossain. Onneksi on jo aika tarkka rytmi muotoutunut, niin siitä on vähän pakkokin pitää kiinni. Ihmeesti sitä on vaan oppinut pärjäämään "yksinhuoltajana", kun mies on viikot poissa kotoa. Tarkkaa aikataulua noudattaen saa Niko ja koira tarpeensa täytettyä, itseni meinaan sitten unohtaakin. Onneksi tätäkään ei kestä enää muutamaa viikkoa enempää.

Nikosta sen verran, että kyllä on touhukas kaveri. Hetkeäkään ei pysy paikallaan, jopa unissaa hyörii ja pyörii. :D Täällä kontataan hirveää vauhtia, noustaan tukea vasten pystyyn ja otetaan jopa muutama askelkin. Juttua riittää, mutta äiti ei vaan ymmärrä mitä pojalla on sanottavana. :D Tossa 9kk -päivänä punnitsin ihan koti vaa'alla painon, niin näytti 11,4kg. Huh! :shock: Ei mikään ihme, että ei enää jaksa pahemmin kannella. Nyt toivon, että oppisi pian jo kävelemään, ettei niin paljon tarvitsisi enää kannella.

Jaahas, pitäisi alkaa heitellä tavaroita autoon. Olen viettänyt tänään asioiden hoito ja siivouspäivää, isi ja Niko on mummulassa jo ja minä lähden kohta koiran kanssa perästä.

Aurinkoista kesän loppua amosisarille! :bye:

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.08.2010 12:22 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Mites tämän laita? viewtopic.php?p=915494#915494

Karoliina syntyi 13.3.2007
ja Klaus 8.5.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.09.2010 19:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tulin samaa vinkkailemaan, mitä Katiekin tuossa yllä.
Pääsisitkö tulemaan?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.01.2011 16:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa taas pitkästä aikaa! :bye: Muistin taas tämän päikyn olemassaolon ja ajattelin, jos muutaman sanan kirjoittaisin. Vaikka ajattelin myös, että pitäisi varmaan tämä sulkea, kun ikinä tänne mitään enää tulee kirjotettua.

Mistäs sitä alkaisi? No Nikosta tietenkin. :) Poju on jo 1v2kk ja hirveä vauhtihirmu. Kävelemään hän lähti hiukan ennen yksivuotis synttäreitä ja sen jälkeen ei sitten ollakkaan paikallaan enää hetkeäkään oltu. Me ollaan Nikon kanssa pääsääntöisesti kaksin kotona (ja tietty koira meidän kanssa), kun mies on töissä, koulussa tai kotona (mutta sulkeutuneena työhuoneeseensa). P tekee nyt viimeistä kevättä opintojaan, niin kiirutta pitää kaiken mahdollisen kanssa.

Puhumista aletaan pikkuhiljaa opetella. Jotain √§√§nteit√§ jo matkitaan, mutta mit√§√§n selvi√§ sanoja ei ole kyll√§ viel√§ tullut. Ja uusia leikkej√§ ja tapoja tulee koko ajan lis√§√§. Ollaan leikitty sit√§, kun painaa nen√§st√§, niin sanon piip. Ja se on Nikon mielest√§ ihan hirmu hauskaa. T√§n√§√§n Niko painoi minua nen√§st√§ ja sanoi ensimm√§isen kerran itse piip. √Ąitih√§n siin√§ meinasi itkuun parahtaa. <3 Sit√§ ennen oli pinna jonkun verran kire√§ll√§ taas, kun ei poika meinaa p√§iv√§unille nukahtaa, mutta tuuli parani huomattavasti. :D

Yöt on täällä ihan hirveätä hulinaa ja univelkaa löytyy vaikka muille jakaa. Viimeaikaiset hulinat ovat selittyneet kyllä sillä, että alas putkahti toissapäivänä kaksi poskihammasta ja toinen yläkulmuri pilkistää jo melkein puhkeamaisillaan. Saisi puhjetakin nopeasti, josko taas vähäksi aikaa rauhottuisi. Pitkä väli tässä kyllä olikin, kun hampaita viimeksi ollaan tehty. Nyt siis kokonaispurukalusto kattaa kaikki etuhampaat (8) ja kaksi poskaria.

Oma jaksaminen ja mieliala on ollut hyvin matalalla jo pitkän aikaa. Syys-marraskuussa kävin kolme kertaa psykologin luona. Kolmannella kerralla hän sanoi, ettei ole enää hyötyä käydä siellä, vaan hänen mielestään minulla menee ihan hyvin. No, siellä en kyllä olisikaan halunnut käydä enää yhtään kertaan, mutta ei minulla silti kyllä kovin hyvin mene. Hänen mielestään minun pitäisi korjata suhteeni isään, että sen syytä on kaikki tämä masennus ja muu. Ilmeisesti kun en kolmen kerran aikana lämmennyt ajatukselle, niin ei sitten herunut hältä muutakaan keinoa...

Päätin jatkaa hoitovapaata vielä tämän kevään (ja ehkä kesän, jos en saa kesätöitä), että sitten vasta syksyllä kouluun. Jos ei ole parempaa vaihtoehtoa tullut eteen. Nyt toisaalta tuntuu, että hittovie, sen koulun kyllä rutistan loppuun, mutta toisaalta taas takaraivossa kolkuttaa, että en sitten millään jaksaisi. Ota tuosta nyt sitten selvää. Apua tarvisin tähänkin ongelmaan ja sitä ehkä koululta saisikin, mutta ahdistaa nyt jo pelkkä ajatus, että pitäisi lähteä siellä käymään.

Noniin, en vuodata itsestäni enää enempää. Lisää meistä voi lukea blogistani, sitä päivittelen hiukan useammin. :wink: Siellä kyllä on enimmäkseen käsityöjuttuja nykyään, mutta aina silloin tällöin on muutakin kuulumisia. :)

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Ceracin arkea
ViestiL√§hetetty: 09.03.2012 23:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oho, onko siitä noin paljon aikaa, kun täällä on jotain viimeksi tapahtunut? :shock: Hups. No, Niko on sen verran aikaavievä tapaus, että ei mikään ihmekään. :D Ikää on jo 2v4kk ja tuntuu niin kamalan isolta pojalta.

Mulla oli tarkoitus aloittaa opiskelu (jos olisi kouluun ylipäätänsä päässyt) ensi syyskuussa, mutta elämäpä päätti toisin ja tällä kertaa ilman sen kummempaa varsinaista yrittämistä ilmoitti toinen vauva tulostaan. Laskettu aika on toukokuun puolessa välissä, joten viimeisiä aletaan pikkuhiljaa viedä. Jos minulta kysytään, niin nämä viimeiset viikot saisivat mennä ohi ja nopeasti, mutta viime kerrasta kyllä muistaa sen, että sitä ne eivät tee. :D Toisaalta, eipä meillä ole vielä mitään valmiina vauvaa varten, että jos ei nyt sitten liian nopeasti kuitenkaan.

Tuntuu, että ei täällä ole mitään uutta kerrottavaa, joten taidan pohtia päiväkirjan lukkoon laittamista. Blogista kuitenkin löytyy hiukan tiheämmin päivitettyä juttua, vaikka suurin osa siellä käsitöiden ympärillä taitaa pyöriäkin. :)

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 560 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

* UKK    * Etsi

Tänään on 25.09.2018 11:50