* UKK    * Etsi

Tänään on 18.07.2018 10:54

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 560 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ceracin arkea
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 10:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Rakas päiväkirja...

Päivitelläänpä aloitusta, kun tuo teksti näytti hiukan vanhalta.

Olen 24-vuotias viittomakielen tulkkiopiskelija Turusta. Koulu on tällä hetkellä tauolla ja arjen täyttää 9.11.2009 syntynyt rakas poikamme Niko. Perheeseen kuuluu siis mieheni P (24-vuotias tietotekniikan insinööriopiskelija), Niko-poikamme, 11/08 syntynyt lapinporokoiratyttönen Viima ja parikymmentä akvaariokalaa.

Suhteemme tärkeät päivämäärät:
<3 Seurustelu alkoi 7.2.2003
<3 Kihlat 1.3.2004
<3 Muutto yhteiseen asuntoon 1.7.2004
<3 Häät 29.6.2007
<3 Mörköpöpön laskettu aika 1.11.2009
<3 Niko syntyi 9.11.2009

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 10:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meidän tarinamme

Tapasimme Pekun kanssa ensimmäisen kerran jo kuusi vuotiaina kerhossa, kun minä muutin Turusta pienelle paikkakunnalle, jossa Peku asui. Kävimme samaa koulua koko peruskoulun ajan, kuudenteen luokkaan olimme samalla luokalla ja yläasteella jouduimme rinnakkaisluokille. Yläasteen jälkeen minä jatkoin lukioon ja Peku ammattikouluun, joka oli samassa kaupungissa. Yläasteen ja lukion aikana olimme hyviä ystäviä. Kuljimme lähes päivittäin samassa porukassa ja pidimme hauskaa, kunnes Pekun 18-vuotis syntymäpäiväpippaloissa tapahtui jotain. Peku oli kuumeessa ja istui lähes koko illan peiton alla sohvalla ja minä sitten jossain vaiheessa menin istumaan myös sohvalle ja otin peiton päälleni. Pikku hiljaa Pekun käsi tuli puolelleni ja hupsista, siinäpä sitten istuttiin sylikkäin loppu ilta. Loppu onkin sitten tullut selville jo, koska täällä rouvalan puolella notkun. :D

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 10:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Häät

Sanoimme tahdon Turun maistraatissa 29.6.2007. Seuraavana päivänä liittomme sai kirkollisen siunauksen Maarian kirkossa ja häitämme juhlittii loppuilta Maskussa Kiisan-Pirtillä. Tarkempaa hääpäiväkertomusta seuraa myöhemmin. Tai sitten ei...

Kuva
Kuva
Kuva

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mörköpöpön odotusta

Tähän ajattelin kerätä vointeja ja muita raskauteen liittyviä tästä eteenpäin (nyt on rv 13+3). Hiukan myöhässä tulee ajatus, mutta mitäpä pienistä Kyllä sitä kerkeää vielä tekemään vajaat kolmekymmentä viikkoa. :)

Rv 13+2
Käynti Medisonarissa tarkistuttamassa, että kaikki on hyvin. Vuotoa ollut viikon sisällä kolmena päivänä, joten alkoi nousta huoli puseroon. :( Kaikki kuitenkin hyvin, istukka ehkä revennyt pikkuisen alareunasta, josta johtui vuoto. Mörköpöpö liikkui vikkelään ja kaikki raajat sun muut olivat oikealla paikallaan. :)

Pahoinvointi on tainnut pikkuhiljaa jo hellittää alkuraskauden jälkeen. Enää pahaolo tulee, jos ei aamulla ylösnousemisen jälkeen aika pian syö jotain. Kaikki ruoat ei siltikään maistu. Hedelmät ja muut raikkaat ovat vieläkin in.

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tähän kerään tekstejä Raskaus IX ja X -ketjuista talteen.

24.2.
Hei. :bye:

----------------------------------------------------------------------------

26.2.
Kiitos kaikille lämpimistä onnitteluista ja tervetulotoivotuksista. ryhmähali

Kai minä uskalla ihan virallisestikin tulla jo tänne puolelle kirjoittelemaan, vaikka taikauskoinen olenkin. Eiköhän kaikki suju hyvin jos on sujuakseen.

√Ąll√∂tys on jo alkanut alkuviikosta, eli se siit√§ pahoinvoimattomasta raskaudesta. Toivottavasti ei pahaksi ylly, m√§ kun en hirve√§sti tykk√§√§ tuosta posliinipuhelimen halailusta. y√∂√∂rgh Ja onhan niit√§ muitakin raskausoireita jo havaittavissa, mutta silti on viel√§ ep√§todellinen olo. Miten t√§m√§ voi olla totta? Surprised

Neuvolaan olisi tänään tarkoitus soitella aikaa. Nyt kun on pari päivää kotona sulateltu asiaa, niin kai sille pitäisi tehdä myös jotakin. Very Happy Ja jos täällä käy tuttuja lukemassa, niin me tykättäisiin olla asiasta vielä ihan hyshys, ollaan vasta niin alussa. Halutaan sitten itse kertoa muille, ettei juttu kiiri muita kautta läheisten korviin. :)

Etusivulle voisi laittaa tälläisen rivin, jonka sain aikaiseksi nettilaskurilla:

22.10. Ceraci, +23.2.2009, esikoinen

-------------------------------------------------------------------------

9.3.
Nyt on ensimmäinen neuvolakerta takana ja käynnistä jäi kyllä oikein positiivinen mieli. Hirveästi saatiin luettavaa lippua ja lappua ynnä parit lähetteet. Verikokeessa kävinkin samantein, mutta pissanäyte pitää viedä labraan joku toinen päivä. Pissassa oli leukkareita, joten ihan varmuuden vuoksi terkkari ajatteli asian tarkistuttaa.

Terkkari vaikutti oikein mukavalta ihmiseltä. Tällä kertaa oli mukana myös opiskelija ja mukava hänkin. Ekaa ultra-aikaa varailtiin jo maaliskuun loppuun, joten sinne pitää jaksaa odotella, että näkee ja kuulee masu-asukin ensimmäistä kertaa.

Nyt palaan matskun pariin, jota saimme mukaan. Loppuilta menee varmaan mukavasti lukien. :)

--------------------------------------------------------------------

16.3.
Tänne ei mitään uutta. Paha olo jatkuu, mutta ei ole tarvinnut halailla vieläkään posliinia. Eka np-ultra olisi parin viikon päästä. Sinne saakka pitäisi jaksaa odotella, että näkee pienen ekaa kertaa ja pääsee varmistumaan, että kaikki on kunnossa. Tuntuu, että siihen on vielä niiiiiin pitkä aika.

----------------------------------------------------------------

31.3.
Ultrassa on nyt käyty ja kaikki oli hyvin. Pieni sydän läpätti kovaa vauhtia ja pikkuinen siellä vilkuttelikin meille. Lääkäri sanoi, että kovin vilkkaalta pikkuiselta näyttää. love Niskaturvotusta ei voitu mitata, sillä koko oli hiukan liian pieni. Tällä hetkellä olisi siis menossa vasta 9+2 eikä 11+0. Saatiin uusi aika parin viikon päähän, niin päästään taas näkemään pikkuista. love

Tämän voisi päivittää etusivulle: niiaa

1.11. Ceraci, +23.2.2009, esikoinen

Ja meidän pikkuinen sai sunnuntaina nimenkin, kun juteltiin, että pitäisi saada joku kutsumanimi. Mulle tuli sitten mieleen sellainen vanha runo mörköpöpöstä, joten meidän pikkuinen on nyt sitten Mörköpöpö. Smile

Ceraci ja Mörköpöpö 9+2

----------------------------------------------------------------------------

31.3.
Ei taideta huomenna päästä porukoille kertomaan, kun Peen työkeikat menevät niin. Mutta viikonloppuna viedään Mörköpöpön kuva syntymäpäivälahjana/-korttina. Osalle kavereista meinattiin kyllä kertoa huomenna. Very Happy Runon voin tuoda myöhemmin näytille. En muista sitä ulkoa ja netistä en löytänyt. Pitää pyytää siis kirja kaverilta lainaan. Smile

------------------------------------------------------------------------

6.4.2009
Viikonloppuna kerrottiin sitten tuleville isovanhemmille uutisia. √Ąiti miehineen otti asian aika rauhallisesti ja loppup√§iv√§ sitten vitsailtiinkin iso√§idin vierest√§ her√§√§misest√§. Anoppilassa ei anoppi ollut sitten niin rauhallinen. Ainakin j√§rkyttyneelt√§ vaikutti. Onnitteli kyll√§, mutta en sitten tied√§, ett√§ mit√§ mieless√§√§n mietti. H√§nen pit√§nee ensin hiukan totutella asiaan. :)

--------------------------------------------------------------------

6.4.2009
Mun piti sitä vielä valittaa, että perjantaina sain sitten pissitestin tulokset. Ja joku streptokokkihan siellä oli päässyt valloilleen. Eli viisi päivää lääkkeitä nassuun ja toivonmukaan menee ohi. Aika jännä, kun mulla ei ollut kuitenkaan mitään oireita ennen kuin aloin lääkkeitä napsimaan. Nyt on kyllä sitten tullut hiukan sitä sun tätä. Voiko olla, että tämä virtsatietulehdus on sitten ollut piilevänä vaikka kuinka ja kauan? :o

-----------------------------------------------------------------------

9.4.2009
Mulla on taas hiukan vuotoa. :doh: Nyt on punertavampaa kuin viimeksi ja huolestuttaa tietenkin. :( Eikä oloa auta se, että olen tänään menossa ratsastamaan. Ajattelin, että uskallan varata tunnin kun on alkuraskaus mennyt niin hyvin. En nyt oikein tiedä, että pitäisikö tunti sittenkin vaan perua vai mitä teen. :doh:

9.4.2009
Serenity: Mulla on ollut jo pidemmän aikaa aina silloin tällöin tuollaista kiristämisen tunnetta. Siis tuntuu siltä, että ihan kuin joku venyisi. Ja varsinkin kun aivastan, niin saattaa vihlaista hiukan ilkeästikin. Olen ainakin luullut niin, että olisivat kohdun kasvamisesta johtuvia.

------------------------------------------------------------------------

9.4.2009
Laskeskelin, että jos en olisi raskaana, niin mulla olis tällä viikolla alkanut menkat. Sen takia tuon huomasin, kun tuntuu hiukan sellaista "menkkajomotusta". Ja kun tarkistin päivät, että koska on tullut pientä vuotoa aikaisemmin, niin täsmää edellisiin "kuukautisiin", eli oli aika tarkka kuukausi sitten. Voisiko kroppa yrittää toimia "normaalisti", eikä olisi vielä tottunut raskauteen? :o

*muoks. Peruutin nyt sen ratsastustunnin, koska vuoto ei vaikuttanut olevan vain yön aikaista. Näyttää tihuttavan vieläkin hiukan. :(

-------------------------------------------------------------------------

14.4.2009
(.) Nt-ultra takana. Turvotusta oli 0,7mm ja putkilo verta luovutettiin laboratorioon. Kyselin lääkäriltä myös siitä verisestä vuodosta ja hän sanoi sen todennäköisesti juuri johtuneen "kuukautisista". Kaikki oli siis hyvin. Mörköpöpö ei millään tosin olisi kääntynyt sopivaan asentoon, joten piti sitten hiukan aikaa hyppiä tasajalkaa, että heräilee edes vähäksi aikaa. :D

Tässä olen hiukan kummastellut, kun minulla vaikuttaisi olevan noita neuvoloita kovin harvassa. Tähän mennessä olen siis käynyt kerran neuvolassa maaliskuun alussa, kaksi kertaa ultrassa (nyt ja kaksi viikkoa sitten) ja seuraava neuvola on vasta kesäkuun alussa. Minä kun olen saanut käsityksen, että noin kerran kuussa käydään alkuraskaudessakin naamaa näyttämässä terkkarille. :o Viimeksi kun soitin ja sovittiin tuo seuraava neuvola-aika, niin olisi antanut sen vielä eteenpäin, vasta rakenneultran jälkeen. Minä pyysin sitä kuitenkin jo ennen rakenneultraa. Eikös kuitenkin verenpainetta, painonnousua ym. pitäisi ihan säännöllisesti tarkkailla? Outoa... :?

Ceraci ja Mörköpöpö 11+2

------------------------------------------------------------------------------

14.4.2009
Adia: Juu, meinasinkin kysellä, kun soitan pissakokeitten tuloksia taas joskus viikon päästä. Kai ne minut ottavat vastaan, jos pyydän että pääsenkö aikaisemmin. Silloin terkka sanoi vaan, että ei ole oikeastaan mitään aihetta tulla aikaisemmin. :o Raskaana oleva ystävänikin sanoi käyneensä alussa n. 1,5 kuukauden välein, mutta siinäkin oli joulunpyhät osasyynä. Eikä se neuvolassa käynti niin muuten mitään, mutta haluaisin itsekin tuota verenpainetta hiukan tarkkailla. Mulla kun on ollut hiukan korkea se aina ja nyt on viime päivinä tuntunut, että olisi taas korkeammalla.

-------------------------------------------------------------------------------

16.4.2009
Ska: Lääkäriltä sain vastauksen tiistaina näistä vuodoista, joita minulla on ollut silloin tällöin (viimeksi viime torstaina, ja oli hiukan runsaampaa kuin vain ruskeaa vuotoa), että ei erityisemmin kannata huolestua ellei ole määrältään kuukautisvuodon tapaista tai ei ole kipuja. Verihän saattaa tulla mistä vaan, ei välttämättä edes kohdusta saakka. Limakalvot ovat sen verran turpeita joka paikassa, että pienet verenvuodot ovat suhteellisen yleisiä. Koita olla huoleti, niin pikkuinenkin voi paremmin. :hug:

(.) Sitten vielä vähän omaa napaa. Mihin saakka paino "saa" pudota? Mulla on siis viikkoja nyt 11+4 ja paino on tippunut tähän mennessä 4,5kg. Ei sillä, että valittaisin painon tippumisesta, mutta ihmettelen, kun ei ole vieläkään noususuunnassa vaikka kuinka koitan syödä. Varsinkin nyt kun ruoka alkaa taas maistumaankin jo.

Missä vaiheessa olette tunteneet itse kohtunne vatsan päältä tunnustelemalla? Mun mielestä mulla tuntuu jo tosi korkealla, vaikka ei varsinaisesti vielä näykkään. Lääkäri sanoikin, että kohtu on tosi pystyssä. Oli kuulemma hiukan vaikea ultratakkin.

-----------------------------------------------------------------------------

20.4.2009
Allergiat on kyllä ihan jotain järkyttäviä. Mulla näyttää tänä keväänä iskevän rankemmin kuin koskaan aikaisemmin. Ennen on ollut vaan pientä niiskuttelua, mutta nyt aivastuttaa oikein kunnolla ja nenä sattuu. Sad Kaverin kanssa koulussa tänään puhuttiin, että hänen kaverillaan hormonitoiminta oli lieventänyt allergioita, mulla on käynyt sitten varmaan päinvastoin. päätä seinään Kiva ulkoilla kun koko ajan aivastaa.

Karvis: Kiitos painokommentista. Smile Viitisen kiloa on hävinnyt täällä nyt plussasta laskien, eikä ainakaan vielä ylöspäin ole menossa. Toivottavasti tarraavat tosiaan sitten neuvolassa kiinni siihen, jos aihetta on. Jos nyt vaan ylipäätänsä pääsisi neuvolaan. Confused Ja eiköhän se Uppiskin sieltä esiin pullahda jossain vaiheessa. Kyllä sä vielä raskausmasusta pääset nauttimaan. nyökki

Harmi, etten ole tuntenut tuota meidän hurttaa vielä niin kauaa, että osaisin sanoa onko käytös muuttunut. Pentuhan se vasta on, joten ei välttämättä edes tajua tuollaisia asioita vielä. No, reaktiot nähdään sitten viimeistään, kun Mörköpöpö ulkoistuu tälle puolelle. Smile

(.) Ah ja voih tätä turvotusta. Mulla on sormet turvoksissa, jalat turvoksissa ja maha turvoksissa. Mistä ihmeestä tämä pallomaisuus nyt on tullut. Mä kun olen käsittänyt, että ei ihan vielä pitäisi olla. Confused Kiva istua jossain hiukaakaan tiukemmissa housuissa, kun vatsaa kiristää ja puristaa vaikka se ei olekaan vielä mihinkään kasvanut. päätä seinään Vaikka musta kyllä tuntuu, että pian alkaa kasvamaan. Kohtu tuntuu jo ihan hirmu selvästi alavatsalla. Shocked

Ceraci ja Mörköpöpö 12+1

---------------------------------------------------------------------------------

21.4.2009
Serenity: Juu, iltapäivällä ja illalla se minullakin pahinta on. Eikä ole pelkkä vatsa, vaan sormet (ja ranteet), sekä polvet keräävät nestettä. No noi polvet nyt ei mikään ihme olekaan, ne on aina olleet ihan romut (niin kuin oikeastaan melkein joka ikinen muukin nivel mun kropassa). Mutta rasittavaa se mun mielestä silti on. Voisi se vatsa tosiaan tulla itse sinne näkyviin, eikä pelkästään turvotus. Very Happy

(.) Ja taas vuotaa. Sad Mä en vaan käsitä miksi joku asia mun elämässä ei voisi mennä helposti ja huolettomasti. päätä seinään Jos sen jonkun olisin saanut valita, niin olisin sen kyllä suonut olevan tämän raskauden. En tiedä onko hölmöä soittaa tänään neuvolaan, mutta nyt alkaa mua itseäni jo pikkuisen huolestuttaa, kun vuotoa näyttää olevan kerran viikossa. Sad

Jos jotain hyvääkin vielä pistäisi. Np-seulan tulokset kolahtivat aamulla postista. Ei kohonnutta riskiä. Smile

28.4.2009
(.) Nyt ottaa kyllä päähän ja rankasti. Meidän neuvolasta ei ole mitään hyötyä. päätä seinään Soitin äsken kun on taas tänä aamuna tuhrutellut verta ja terkkari ei muuta osannut sanoa, kuin että lepäile ja seuraa. No piruvie, sitä tässä ollaan jo viikko tehty. Mad Katsoi kyllä, että olisiko uä-yksikössä ollut aikoja lähipäiville, mutta täyttä oli. Ohjeeksi sain, että päivystyksen kautta TYKSiin, jos muuttuu. Jos ei muutu, niin ei voi mitään. Eilisestä on alavatsakin ollut kipeä ja sanoi, että jos ei ole niin kipeä, ettei särkylääkettä tarvitsisi ottaa, niin ei sitten mitään. No minä en kovin helposti ota muutenkaan särkylääkettä, niin pirustako nyt sitten tiedän, että koska sattuu tarpeeksi? Doh! Anteeksi purkaus, ottaa vaan niin vietävästi päähän, kun ei oikein mikään tunnu Turussa pelaavan jos puhutaan terveydenhuollosta. päätä seinään

---------------------------------------------------------------------------------

28.4.2008
Serenity, sama pingoittava tunne on myös täällä. Ja musta itseasiassa tuntuu, että näkyykin jo hiukan omiin silmiin tuossa alavatsalla vararenkaista huolimatta. Omat housut ei ainakaan enää mahdu turvotuksenkaan takia.

(.) Otin ja soitin Medisonariin kun ei kunnallisesta ole mitään hyötyä. Käyn siellä tänään tarkastamassa asian, että mielenrauhan saa. Hitto, jos olisi rahaa, niin en jalallanikaan astuisi kunnallisen terveydenhuollon puolelle. Mulla ei ole kyseisestä laitoksesta kyllä sitten ainommaistakaan positiivistä kokemusta ollut varmaan koskaan. Mad Tänäänkään ei terkkari osannut juuta eikä jaata vastata mihinkään kysymykseen, jonka esitin.

Ceraci ja Mörköpöpö 13+2

------------------------------------------------------------------------------------

29.4.2009
(.) Lääkäri valoi onneksi optimismia eilen minuun (ja äitiin, joka oli mukana, kun oli niin huolestunut, että lähti ajamaan Turkuun kuultuaan minun vuodoistani). Eli kaikki pitäisi olla hyvin. Mörköpöpö oli ihan normaalin kokoinen ja virkeän näköinen yksilö. Eilen ultrattiin ekaa kertaa vatsan päältä ja voi tuska kun se teki kipeää. On ilmeisesti niin kovaa vauhtia kasvamassa tuo kohtu, että ei tykkää mistään ylimääräisestä törkkimisestä. Verenvuodon syyksi lääkäri löysi pienen veritaskun kohdun alaosasta läheltä kohdun kanavaa. Ilmeisesti istukka oli hiukan revennyt siitä kohtaalta, joka sitten aiheutti vuotoa. Ei kuulemma kannata sen enempää hermostua tai huolestua. Lääkäri olisi kyllä kirjoittanut saikkua täksi päiväksi, mutta tulin kuitenkin töihin. Eihän tämä töissä oleminen eroa juurikaan mun normaalista päivämeiningistä, kun koneella joka tapauksessa istun. :D Lenkkeilyn, nostelun ja kaiken raskaan ja liikunnallisen nyt kyllä kielsi muutamaksi päiväksi, eli olen äidin ja miehensä luona ainakin tämän päivän vielä. En viitsi paljoa ylimääräistä sitten koirankaan kanssa juosta ja riehua, niin saa repeämä parantua ihan rauhassa. Kohdun suu oli ihan hyvässä kuosissa eli kiinteä ja kiinni. Ja ilmeisesti nämä mun kiristys puristus olot alavatsalla on vaan kohdun kasvamista ja sen takia jomottaa. Huoh, sanon minä. :sweat:

--------------------------------------------------------------------------------

4.5.2009
(.) Täällä aletaan jo odottamaan liikkeitä. Minä ihan vainoharhaisena olen mukamas pari kertaa jotain jo tuntenutkin, mutta eipä taida olla vielä mahdollista. Suolen kurlutukset ne siellä vaan varmaan on. Alamahalle pompsahti tuossa yhden yön aikana pikkuinen kumpu näkyviin. love Ei sitä muut tietty vielä näe, kun on vararenkaita niin paljon, mutta itse sen ainakin huomaan, kun makaan selälläni. Kyllä siellä ihan selkeästi jotain on.

Tuli kyllä muuten paljon huojentuneempi olo, kun kävin viime viikolla ultrassa tarkistuttamassa noita vuotoja. Nyt voin sanoa, että olen siitä lähtien nauttinut tästä raskaudesta. Varsinkin kun paha olo on hävinnyt :clap: eikä välttämättä väsytä ihan 24/7. Nyt jaksaa illemmallakin jo hiukan touhuta jotain. Josko se energinen keskiraskaus sittenkin sieltä tulisi. :)

7.5.2009
Mulla auttoi (ja auttaa edelleen) sitrushedelmät tuohon pahoinvointiin. Satsumia kului siis kevyesti kilo päivässä. Muutkin hedelmät olivat hyviä, mutta satsumat parhaita. Ja sitäpaitsi olivat myös näppäriä ottaa kouluun mukaan. Ja niin kuin muutkin ovat jo sanoneet, niin kaikki raikas ja kylmä on pop. Smile Ainiin, ja veden säännöllinen juominen. Ei ole vatsa ihan tyhjä oikeastaan koskaan. Tietty jos pelkkää vettä taas juo ilman, että syö mitään välillä, niin siitäkin tuli paha olo. Eikä liikaa saanut syödä kerralla. Eli aikamoista tasapainottelua se oli. :doh:

(.) Omaan napaan ei oikeastaan mitään uutta ja ihmeellistä. Masun kasvamista odotellessa.

Hirveän nopeasti nämä viikot kuitenkin tuntuvat menevän. Sunnuntaina tulee taas yksi viikko täyteen. :shock:

Ceraci ja Mörköpöpö 14+4

----------------------------------------------------------------------------------

10.5.2009
Silla kun kyseli äitienpäivän vietosta, niin eipä meillä sitä mitenkään erityisesti huomioitu. Isänpäivästä tosiaan aamulla juteltiin, että sitä saatetaan jo viettää tänä vuonna, kun laskettu on 1.11.

Paino on edelleen lähtötilanteesta viisi kiloa miinuksella. Siinä on nyt pysynyt melkein pari viikkoa, joten eiköhän se pikkuhiljaa ala tästä nousemaankin. Mä olen kyllä ollut ihan tyytyväinen, että ei ole vielä lähtenyt noususuuntaan. Mun on ollut paljon parempi olla ilman sitä viittä kiloa, kun tuota vararavintoa on kuitenkin hiukan liikaa. Neuvolassa ekalla kerralla sanottiin, että yhteensä se saisi nousta mun BMI:llä sellainen max 12kg. Vähempikin on suotavaa.

Mua on alkanut nyt pissattamaan ihan toden teolla. Siis vähintään parin tunnin välein pitää käydä vessassa (ja tiristää se tippa, pari). Huh, töissä hieno seisoa jalat ristissä, jos on paljon asiakkaita eikä kerkeä vessassa käymään. Doh! Joko kohtu oikeasti painaa rakkoa noin paljon. Surprised

Kateellisena katsoin Serenityn vauvamasukuvia kun näkyy noin selkeästi jo. Ja toisaalta ihan irl kaveri on 27. viikolla raskaana. Hänen masunsa on niin ihana. Katsotaan vaan tossa parinkymmenen viikon päästä, mitä mieltä mä olen enää mun oman masuni ihanuudesta. Very Happy

Ceraci ja Mörköpöpö tänään rv:t tasan 15+0

----------------------------------------------------------------------------------

14.5.2009

Myös täällä on ollut samanlaisia päänsärkyjä kuin Serenityllä. Mä olen kyllä pistänyt hartiajumien piikkiin, mutta kun ei tunnu miehen hierominenkaan auttavan, niin ehkä voi olla osasyy kyllä noissa hormoneissakin. Confused

Ja kyllä täällä silloin alussa puuskutettiin ihan samanlaisesti, kuin *Eve*. Ja puuskutus on vaan lisääntynyt ja lisääntynyt. Eilen kun olin koiran ja kaverin kanssa reippaalla puolentoista tunnin lenkillä, meinasi todellakin kunto loppua kesken. Hui kamalaa, mitä se sitten on kun maha on oikeasti jo kasvanut ja iso, jos nyt jo puuskututtaa. :sweat:

Saikki olikin kysellyt noita vaunujuttuja. Samoja ollaan siis täällä pohdittu. Voipi olla, että käyn tänään ostamassakin jo vaunut, kun yhdet vaunut oli aika hyvässä tarjouksessa eikä kappaleita ollut kuin pari enää jäljellä. Ja ne vaunut oli ainoat tästä halvemmasta hintapäästä, jotka mahtuivat ilman kopan/ratasosan tai renkaitten irrotusta auton takapaksiin. Nyt pitäisi vaan vielä päättää, että pehmeä vai kova kantokoppa. Surprised Huoh, kyllä tämä on rankkaa. Seuraavaksi pitäisi alkaa pohtia, että mikä turvakaukalo autoon. Ja se mikä ei helpota sitä asiaa on se, että ei todellakaan tietoakaan, että mikä auto meillä edes silloin tulee olemaan. Auto olisi tarkoitus vaihtaa, mutta millä aikataululla. Confused Meneekös kaikki noi turvakaukalot kaikkiin autoihin? Surprised

(.) Jaahas, ja mitäs tänne sitten kuuluisi. Eipä mitään kummallista. Olo on parantunut noin yleisesti ottaen. Mitä nyt aamuisin on palannut se ällötysolo. Tänäänkin melkein oksensin kun pesin hampaita. Hampaitten pesu on kyllä ollut jotain niin tuskaa tässä raskauden aikana, kun yökityttää niin helposti. yöörgh Yleisen olon parantumisen johdosta on ollut taas mukava kävellä oikein kunnon lenkkejä. Tahti on kyllä hidastunut paljon, mutta mikäpäs siinä kun koiran kanssa yleensä kävellään ihan kahdestaan. Ei tarvitse muitten odotella.

Maha muuten pomppasi taas enemmän näkyviin viime- ja edellisyön aikana. Hurjaa mitä vauhtia se kasvaa. Ja tuntuu ottavan tuollaisia spurtteja. Shocked Miehelle eilen sanoin, että kai sitä pitää alkaa kerran viikossa kuvaamaan, niin pystyy näkemään itsekin, että kuinka se on kasvanut. Nyt vaan lähinnä sen tunnen, en osaa silmillä erottaa, kun on kuitenkin ollut aina pömpöllään.

Ceraci ja Mörköpöpö/Möykky 15+4 (nyt on käytössä kahta nimeä, en sitten tiedä kumpi olisi se "virallinen" :D )

15.5.2009
Nyt on vaunut ostettu. Päädyttiin ABC design merkkiin ja Pramy lux -mallisiin vaunuihin. Pääkriteerinä oli oikeastaan hinta. Brion kombeja teki mieli, mutta maksoi yli 200e enemmän vaikka nekin olivat hyvässä tarjouksessa. Tällaiset vaunut ovat siis kyseessä. Paitsi että noissa kuvissa tuo vaunu on kovakoppaisena, niin me päädyttiin pehmeään, koska siitä saa sitten rataspussin myöhemmin. Nyt täytyy nolona tunnustaa, että en kyllä muista ihan tarkkaan minkä väriset ne oli (oli viime vuoden värivalikoimaa), mutta mulla on vahva kutina, että ne on juuri tuon polar väriset, mitkä on mallikuvissakin. En siis ottanut vaunuja vielä eilen kotiin, jätettiin liikkeeseen kun meillä ei ole nyt ylimääräistä säilytystilaa. Ja näin saadaan sitten takuukin alkamaan vasta kun noudetaan ne kotiin.

Ja sitten toinen asia, mikä ei kyllä kuulu tänne, mutta saatiin talo, jota haettiin viime viikolla. Siitä menen kyllä hehkuttamaan lisää päikkyyn. Mutta nyt kelpaa vauvan tulla, kun on rattaat ja talo, jossa kasvaa ensimmäiset vuodet. Smile

Ceraci ja Möykky Mörköpöpö 15+5

18.5.2009
(.) Mulla on ollut pari aamua ihan hillittömän hauskaa. Pitäisi ottaa ehkä kuva, niin olisi sitten teilläkin. Nukun meinaan mahallani (tai sitten mahallani ja toinen jalka koukussa) ja yön aikana kun virtsarakko täyttyy ja kohtu ikään kuin valahtaa lantiosta ulos, mulla on ihan selkeä jalkapallo vatsanahan alla. :lmao2: En mä ole tajunnut, että kohtu voisi mukamas noin "valua". Sitten kun nousee ylös ja käy vessassa, niin jalkapallo häviää taas johonkin sisäänpäin. Aamulla ennen ylösnousua on kyllä hauska tunnustella ja tökkiä sitä palloa. :D

Ceraci ja Möykky Mörköpöpö 16+1

22.5.2009
Mä olen nähnyt nyt raskauden aikana todella vähän unia. Yleensä näen paljon enemmän. Outoa. Surprised Tai ehkä se johtuu siitä, että mä olen oikeasti ollut niin väsynyt nyt, että en oo edes unia jaksanut nähdä. Very Happy

Yh, ja hammaslääkäriin pitäisi myös mennä. Huomasin eilen, että taitaa olla takahampaassa reikä kun vihlaisee joka kerta kun syö jotain hiukankin kovempaa/sitkeämpää. :doh: Mä sitten niiiiiin inhoan hammaslääkärissä käyntiä, kiitos lapsuuden kauhukokemusten. Tota yhtä viisuria en kyllä anna raskauden aikana irrottaa. Sen saavat tehdä vasta sitten kun saa kaikki mahdolliset kipu- ja särkylääkkeet.

(.) Seuraava neuvola olisi parin viikon päästä. Johan tässä edellisestä onkin kaksi kuukautta kulunut. Musta tuntuu, että on hyvä päästä vaihtamaan neuvolaa muuton myötä. Jos vaikka olisi kivampi täti siellä toisessa neukassa. Ja tietää ainakin neuvolakäynnin päivän, kun se ei ole kuin tiistaisin auki. :D Muina päivinä on toisessa toimipaikassa, kun tuolla tuppukylällä ei odottavia äitejä ja pikkuisia lapsia niin paljoa ole.

Tehtiin tänään koiran ja kavereiden kanssa sellainen "pikku" metsäretki. Käveltiin 9km ja maha ei sanonut ollenkaan vastaan mitään. Mukavaa. Ehkä mulla on siis reilun kuukauden päästä oikeasti mahdollisuus lähteä sinne pohjoiseen viikoksi vaeltamaan. Rinkan kanssa nyt tietty tulee ongelmia, kun tota lantiovyötä ei pysty käyttämään normaalisti, mutta eiköhän siitä selvitä. Sain hyviä vinkkejä jo partiokaupan myyjältä, joka oli itse ollut vaeltamassa raskaana. :nod:

Ceraci ja Mörköpöpönen 16+6

24.5.2009
Meillä mies pyörtyy varmasti, jos näkee hiukkaakaan verta. Kyllä se on saliin luvannut tulla, mutta mulla on sellanen fiilis, ettei siellä koko aikaa ole. Confused Ihan varmana tulee paha olo justiinsa sillon "pahimmalla" hetkellä.

25.5.2009
Kuten muutkin ovat jo sanoneet, niin Saikin varmasti kannatta hiukan himmailla nostojen kanssa. Minä sain silloin parin viikon täysnostokiellon kun oli vuotoja, eikä se lääkäri sitä kyllä suositellut lopun raskaudenkaan aikana. Vaikka nyt mä olen kyllä ihan kepoisesti jo kastellut noita pihamaan kukkapuskia kymmenen litran ämpäreiden kanssa. Kannattaa ehdottomasti kuunnella, mitä oma kroppa sanoo ja kivut ovat todennäköisesti merkki, että tahtia pitäisi rauhoittaa.

Hienoa Serenity, että on mieleinen fillari löytynyt. Mä en taida koko kesänä pyöräillä kilometriäkään, kun ei tuntunut tuo alaosasto siitä tykkäävän. En siis tykkää pyöräilystä muutenkaan, mieluummin kävelen koiruuden kanssa. Smile

(.) Omaan napaan ei mitään uutta. Liikkeitä olen yrittänyt kuulostella (niin kuin jo kaksi viikkoa), kun olen hiukan hätäinen, mutta mitään ei ole vielä tuntunut. Ehkäpä vielä tässä kuukauden sisällä jotain tuntuu. :D

Ceraci ja Mörköpöpö 17+1

------------------------------------------------------------------------------------

27.5.2009
(.) Omaa napaa sen verran, että sunnuntaina illalla taisin tuntea ensimmäiset liikkeet. Makasin sängyllä mahallaan ja yhtäkkiä tuntui viisi pientä muksausta melkein peräkkäin. <3 Jokoha ne oikeasti oli niitä vai kuvittelinko omiani. Surprised Eilen tuntui pari muksausta myös ja nyt ihan äsken kun istun tässä toimistossa, tuntui pari kertaa myös. Vänskän tuntuista, ei se ainakaan suolen kurlutukselta vaikuttanut.

Ceraci ja Mörköpöpö 17+3

-----------------------------------------------------------------------------------

27.5.2009
Serenity, no en minäkään niitä miksikään perhosen siiven kosketuksiksi sanoisi. Muksaus on mun mielestä oikein kuvaava sana sille. :D Ihan kuin joku tökkisi sormella mahaan, mutta sisäpuolelta. Mutta joka tapauksessa se on hauskan tuntuista. :D

Anmannil, hauska pallo sulla mekon alla. :D Jos muuten nuo minun tuntemani muksaukset olivat liikkeitä, niin viikkoja olisi sitten ollut kasassa 16+6. Tuntuu jotenkin hirmu aikaiselta. :shock:

30.5.2009
Serenity, jep, hiiva täälläkin. Doh! Toivottavasti meni lääkityksellä kertaheitolla ohi. Todella ärsyttävä vaiva. Enkä olisi muuten huomannut, mutta tuota samaa hajuongelmaa oli. Embarassed Raskauden piikkiin meni kyllä taas tämäkin, sillä muutoin on hiiva aika harvinainen vieras, onneksi.

(.) Tuntuu, että joka yö se maha sieltä vaan turpoaa ulospäin. Nytkin oikein ahdisti äsken kun normaaliin tapaan kumarruin istualtaan lattialta poimimaan roskan ja maha tuli tielle. Tänään on kyllä muutenkin ihan pallo-olo.

Vauvan liikkeitä on tuntunut nyt joka päivä vähintään pari kertaa. Illalla mahallaan maatessa tuntuu melkein aina ja parina päivänä on töissäkin tuntunut, kun kumartuu hiukan eteenpäin tuolilla istuessa. Jännän tuntuista. Ihan silleen kun maha on "vapaana" liikkeitä ei ole vielä kertaakaan tuntunut, mutta eiköhän kohtapian jo sittenkin niitä tule.

Ceraci ja Mörköpöpö 17+6

3.6.2009
Mitenköhän mä olen kuvitellut, että toi janottaa ja pissattaa on juuri kakkostyypin diabeteksen oireita. Surprised No, nyt on sekin harhaluulo korjattu amoriinien ja googlen avulla. Hyvä homma.

Videokameraa meille ei kyllä tule saliin mukaan. Kameraan suostun ehkä juuri ja juuri, mutta vyötärössä tosiaan kulkee raja. Ja oikeastaan sellai kans, että kuvataan sitten mieluummin vauvaa eikä minua kun olen juuri synnyttänyt ja täysin rähjähtäneen näköinen. Very Happy

Hoitotaso tulee meille varmaan sekä yläkertaan lastenhuoneeseen (ei vesipistettä), että vessaan (vesipiste). Toisella puetaan, toisella vaihdetaan vaippoja. Tai siis näin olen ainakin alustavasti kahden uudella talolla käyntikerran perusteella ajatellut. Toi vessassa oleva pöytä on kyllä tosi matalalla ja ei ole mikään ergonomian loppuhuipentuma vaihdella vaippoja siinä asennossa, joten luulenpa, että keksin siihen jotain koroketta tms. Saa sitten korokkeen allekin laitettua vaikka niitä varavaippoja ja muuta tavaraa.

Mies eilen sanoi, että kyllä toi sun maha näyttää jo vauvamahalta, kun on tolleen pyöreä. Mä kun olen sitä mieltä edelleen, että se näyttää vaan läskimahalta. Hmh. Kasvaisi nyt, niin en olisi vain lihonneen näköinen. Tai siis mähän olen varmaan viimeisen kaksi vuotta näyttänyt siltä, että olen raskaana, kun maha pömpöttää. Nyt kun oikeasti olen, niin se näyttää siltä, että olen lihonnut. Sekopää mikä sekopää. Mä katselen ehkä liian usein peiliin. hullu

Myös meillä on mies puuhannut autonvaihtoa. Tosta meidän passatista pitäisi päästä ensin eroon. Liikkeeseen sitä ei kannata vaihtaa, kun siitä ei mitään saa, joten nettiautoon taitaa mennä myyntiin. Sitten pitäisi vielä bongata jostain sopiva auto tilalle. Farmari Passat haluttaisiin, mutta saa nähdä mikä sitten tulee (jos tulee). Appiukko on kyllä kuulemma lupautunut avustamaan auton ostossa, kun mies oli perustellut sille, että vaunut ei mahdu takakonttiin, kun on porrasperäauto. Jätti sitten tietty kertomatta sen, että mehän ostettiin nimenomaan sellaiset vaunut, jotka mahtuu purkamatta tuonne. Very Happy

Ei hitsiläinen. Mun pitää nyt oikeasti taikoa jostain se hame tai muut juhlavaatteet sinne äidin häihin. Mulla iskee pikkuhiljaa epätoivo kun mitään sopivaa ei löydy. Toi Hiden hame olis just ihana, mutta en mä tietenkään ole nähnyt kaupoissa mitään edes tuon tyylistä. Sad

Mitäs vielä. Johonkin piti kommentoida, mutta hirveästi oli tullut tekstiä, niin ei voi muistaa kaikkea.

No, neuvolakuulumisia nyt ainakin eiliseltä:

Vko 18+2
paino -5,35kg ekasta neuvolasta
RR 123/77
syke 158
liikkeet +

Oli nopea käynti, n. 15 min. Mulla kun ei ollut mitään ihmeellistä, niin se oli paino, verenpaine ja sydämensykkeet ja ulos. Oli muuten viiminen kerta tuossa neuvolassa. Sekin tietty vaihtuu kun muutetaan ja ihan kiva niin. En hirveästi tykännyt tuosta terkkarista, mutta oikeastaan samapa tuo. En minä siellä mitään ystäviä ole hakemassa, kunhan osaa hommansa. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 18+3

-----------------------------------------------------------------------------------

3.6.2009

Saikki, no juu, aika paljon on miinuksella, mutta eipä se oikeastaan minua haittaa. Mörköpöpö on kuluttanut vaan mun vararavintojani, ja niin saa ihan rauhassa tehdäkin. Nyt taitaa olla paino noususuuntaan jo, kun on n. kilon verran noussu pohjalukemista.

(.) Uh, satuin katsomaan etusivun tickeriäni ja meinasin saada sydärin. Siis nyt vasta tajusin kuinka pitkällä jo oikeasti mennään. Puolitoista viikkoa puoleen väliin. pökrää Toi tickeri vaan jotenkin ekaa kertaa konkretisoi sen, että eihän meillä ole vielä mitään valmiina ja kesä kuluu kamalaa vauhtia eteenpäin. Seuraava vapaa-vapaapäivä on vasta joskus heinäkuussa milloin voin kuvitella kerkeäväni tekemään jotain Mörköpöpön maailmaan saapumisen hyväksi. Doh!

tosiasioista järkyttynyt Ceraci ja mahassa taas meuhkaava Mörköpöpö 18+3

11.6.2009
Ska, minäkin olen saanut samantyylisiä kommentteja ja paheksuvia katseita, kun olen sanonut, että meinaan nukuttaa vauvaa omassa huoneessaan heti (tai ainakin melkein heti). Mulla myös sama ongelma, että olen toooodella huono uninen. Ja väsy äiti ei ole kiva äiti. (Justiinsa eilen sanoin miehellekin, että jos minulla ei ole kivaa, ei ole kellään muullakaan kivaa. Ja jos minä olen väsynyt, minulla ei ole kivaa.) Noh, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itse tiedän parhaiten sitten siinä vaiheessa omat voimavarani ja tavat mitkä sopii meille. nyökki

(.) Maharintamalla ei mitään uutta. Maanantaina on rakenneultra. Sekin on päässyt hiipimään ihan nurkan takaa, en edes muistanut sitä, ennen kuin merkkasin kalenteriin ensi viikon työvuoroja. Kamala kun nämä viikot huristavat hirveätä vauhtia eteenpäin. Shocked

Ceraci ja Mörköpöpö 19+4

14.6.2009
Eilen sain sitten ensimmäiset kommentit mahasta. Kolme eri ihmistä, eri aikaan ja eri tilanteissa (siis kaikki kuitenkin siellä äidin häissä) tulivat kysymään, että kuinkas pitkällä mennään. Kun vastasin, että puolivälissä ollaan nyt, niin jokaiselta tuli vastauksena: "ai, kaksiko sieltä sitten olisi tulossa?". Voi ärrinmurrin, joko mä mukamas olen niin valtava, että muuta vaihtoehtoa kuin kaksoset ei ole? Mad Kiitti vaan! En mä niistä kommenteista nyt niin hirveästi pahastunut, ei ne pahalla ollut keneltäkään, mutta oikeasti, näytänkö mä sitten jo niin isolta. päätä seinään No ilmeisestikin sitten juu. Enhän mä meinannut löytää vaatteitakaan ennen juhlaa päälleni, kun on niiiiiiiin iso maha. päätä seinään

Tänään olisi tosiaan sitten virallisesti se puolivälikin. Ja huomenna pääsee näkemään taas livekuvaa Mörköpöpöstä rakenneultran merkeissä. :)

Ceraci ja Mörköpöpö 20+0

16.6.2009
(.) Eilisiä ultrakuulumisia tulin minäkin tuomaan. Kaikki oli hyvin ja paikallaan, sisäelimet löytyi jne. Ultraaja sanoi, että Mörköpöpö antoi oikein kunnon shown, oli kuulemma vaikea mitata, kun oli kauhea jumppa päällä koko ajan. Sanoi, että on hyvin vilkas sikiö. Ai miten niin, muuten vaan maha tuntuu hytkyvän koko päivän. Very Happy Kuvia mekin saatiin mukaan, mutta kun en osaa tuota meidän skannerin rotiskoa käyttää, niin en taida saada niitä esitettyä teille. Confused Koon puolesta mennään aika tarkka viikko etuajassa, mutta eipä sitä enää lähdetä laskettua aikaa muuttamaan. Painoarvioksi ultraaja antoi 433g. Huh, mä kun luulin, että se olisi vielä pienempi.

Ceraci ja Mörköpöpö 20+2

22.6.2009

√Ąsken oli kyll√§ j√§nn√§ tilanne, kun t√§m√§n puljun toimitusjohtaja oli k√§ym√§ss√§ paikan p√§√§ll√§ ja m√§ touhusin tuolla ulkona samalla, niin mun ohi kulkiessa se vaan huikkasi, ett√§ taitaa Ceraci olla j√§√§m√§ss√§ my√∂s √§itiyslomalle (toinen ty√∂ntekij√§ j√§√§ nyt parin viikon p√§√§st√§). Ja per√§√§n viel√§ varmisti, ett√§ olethan siihen elokuun loppuun (mihin siis olen t√§n√§ kes√§n√§ luvannut olla) saakka t√∂iss√§. Juu olenhan min√§. Niin pitk√§√§n kuin masu antaa my√∂ten. Very Happy Kukaan "johtoportaasta" siis ei ole virallisesti tiennyt raskaudesta. En ole sit√§ ajatellut edes mitenk√§√§n erityisesti sanoa, kerta soppari loppuu sinne elokuun loppupuolelle ja √§ipp√§vapaa alkaa vasta syyskuussa. Eip√§ se oikeastaan niille kuulu. Confused Ty√∂kaverit ja asiakkaat ovat kyll√§ asian tienneet kev√§√§st√§ saakka. :D No, nytp√§ tiet√§v√§t sitten herratkin. Ei ole en√§√§ asiasta ep√§selvyyksi√§ kell√§√§n.

T√§√§ll√§ on sujunut kaikki muuten ihan ok, mutta selk√§ on nyt sanonut sopimuksensa irti. Tied√§ sitten mik√§ siihenkin on tullut. Viime viikolla makasin melkein puoli tuntia lattialla kun en yl√∂s p√§√§ssyt kivun takia. Kipu onneksi helppasi ja p√§√§sin jatkamaan pakkaamista, mutta kyll√§ se koko ajan on jomotellut siit√§ l√§htien. √Ąrsytt√§v√§√§.

Ja mahakin on jonkun verran kipuillut. En oikein tiedä mitä tuo kipu nyt sitten on, kun tuntuu siltä, että olisi sellainen palleapistos tuossa alavatsalla. Ja pistos tuntuu usein harkkasupparin aikaan. Noita harjoitussupistuksia on alkanut tulla kyllä mun makuun hiukan liikaakin, vaikken mitenkään erikoisesti ole itseäni rasittanut. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 21+1

30.6.2009
(.) Ihan vaan pikaisesti pyörähtämässä täältä tavarameren keskeltä. Masu on selvinnyt ihan hyvin muutosta. Kipeähän se iltaisin on, jos koko päivän touhuaa. Tuntuu, että maha kasvaa ja nahka venyy hirveätä vauhtia.

Lauantai-iltana säikäytti pikkuisen, kun tuli hiukan verta, mutta taisi tulla vain limakalvoilta, kun jäi vain yhden vessakäynnin yhteydessä paperiin jälki. Huh. Nyt ei tosiaankaan kaivata yhtään mitään vuotoja enää.

Uuden neuvola-ajankin sain varattua. Seuraavan kerran näen terkkaria 17.7.. Vaikutti tosi kivalta terkkarilta, kun hälle tänään soitin. Olen kyllä tyytyväinen, että neuvola vaihtuu myös muuton yhteydessä. Se vanha täti oli tosiaan vähän tympeä mun mielestäni. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 22+2

3.7.2009
Mamukka, mäkin taisin ostaa jo noilla viikoilla ekat mammahousut ja kyllä ne oikeastaan käyttöön sitten menikin. Mulla oli iltaisin masu niin turvoksissa, että omat housut ahisti. Olisi varmaan rutannut Mörköpöpön. Very Happy

Jännällä odotan, että mitä minun verenpaineeni loppupuolella sanovat. Verenpainetta seurattiin joskus yläasteella melkein vuoden verran, kun oli välillä koholla ja välillä ei. Eihän sitä syytä silloin kukaan keksinyt ja se sitten jäi. Sittemmin paineet ovat kyllä olleet ihan ok.

(.) Kai sitä masukuvaa pitää sitten tuoda, kun noin moni sitä odottelee. Wink P jonkun siivouskuvan otti tuossa kun oltiin vanhaa asuntoa siivoamassa, katsotaan jos sieltä löytyy joku julkaisukelpoinen. Smile

Huh, ensi tiistaina on tämä mamma lähdössä vaellukselle. Hiukan jännittää, että mitenkö jaksaa. Tähän asti on vointi ollut mitä mainioin, joten eiköhän se siitä. Ei meillä mitään hirveitä matkatavoitteita ole, neljän päivän aikana 30km ja yksi lepopäivä, jonka aikana käydään varmaan tunturin huipulla ilman rinkkoja. Leppoisaa löntystelyä siis. Ainoa oikeastaan mikä huolettaa on se, että kuinka painava rinkka loppujen lopuksi minulle tulee. Viime vuonna se oli 25 kilon huitteilla, joten suurinpiirtein samanmoista pitäisi rontata mukana varmaan tänäkin vuonna. on niin hikikin Noh, katsotaan. Onneksi on kaksi miestä mukana, niin saavat kantaa sitten munkin kamoja, jos en itse jaksa. ;)

Ceraci ja Mörköpöpö 22+5

3.7.2009
Nämä nyt ei mitään varsinaisia masukuvia ole, mutta tuonpa kuitenkin näytille:

Tällainen mamma oli äidin häissä viikoilla 19+9 ja kolme ihmistä ennusti kaksosia. :doh:
Ja tässä kuvaa vanhan asunnon siivouksen jälkeen. Viikot tässä siis 22+3 eli toissapäiväinen kuva.

7.7.2009
Tämä mahakas lähtee parin tunnin päästä ajelemaan kohti pohjoista. Etusivua päivitellään seuraavan kerran reilun viikon päästä. Smile

Mukavia heinäkuun päiviä masukkaille!

16.7.2009
(.) Masu selvisi vaelluksesta oikein hyvin. Kyllä vastaantulijat hiukan katteli, kun vaapuin rinkka selässä, koira kiinni vyötäisillä ja tämän mahan kanssa vastaan, mutta siinäpä katsoivat. Mun oloni oli oikein hyvä. Ainoastaan mikä aiheutti ongelmaa oli yksi tunturille nousu, jonka aikana supisti muutaman kerran aika napakasti. Mutta sitten pysähdyttiin vaan tarpeeksi usein ja puhistiin hetki paikallaan (ja syötiin kuivahedelmiä Very Happy ).

Ajomatkat sitten taas alkoivat olla tuskaa. Varsinkin takaisinpäin. Tuollainen parinkymmenen tunnin paikallaan istuminen aiheutti kiristystä, puristusta ja tuskaa. Kyljet oli ihan törkeän kipeät ja puutuneet. Onneksi oltiin matka-autolla liikenteessä, niin sai hiukan jaloitellakin välillä vaikka ajettiinkin melkein koko ajan.

Summa summarum, ei siis harmita yhtään, että lähdin pallomahana vaeltamaan. Vaikka kyllä tämä oli melkein viimeinen hetki, kun jaksoi mennä. Ensi viikolla en kyllä varmaan olisi enää jaksanut lähteä, kun tuntuu, että nyt on maha saanut jonkun kasvumegaspurtin taas ja vaikuttaa olevan enemmän tiellä hiukan joka paikassa.

17.6.2009
Ja sitten omia neuvolakuulumisia tältä aamulta:

Rv 24+5
Paino +653g/vko, -1,15kg alkulukemista
Turvotus - (hävisi vaelluksen aikana, sitä ennen olikin jonkun verran)
RR 112/82
Pissa -
Sf-mitta 24
Syke 148
Liikkeet ++

Paino oli noussut rutkasti viime kerrasta, mutta tämä minun uusi terkkarini oli sitä mieltä, että ei haittaa. Sitä lähti alussa niin paljon pois, eikä ole vieläkään siellä alkulukemissa. Oli vaan sitä mieltä, että hyvä kun ruoka maistuu. Alussa kun oli ongelmana pitkään, että mikään ei tuntunut menevän alas. Nyt kyllä menee tuo makea hiukan liikaakin. Embarassed Mä olen kyllä sitä mieltä, että ei se paino ihan noin paljon ole noussut. Nyt siis mitattiin eri vaa'alla kun kerta neuvolakin vaihtui, joten voi olla että sekin hiukan heittää. Confused

Täällä uudessa neuvolassa oli ultraäänilaitekkin, jolla kurkistettiin masuun. Siellä se mörköpöpö köllötteli. Ei sitten suostunut pirullakaan liikkumaan, mutta annas olla kun nousin ylös, niin alkoi jytke. Very Happy Sykkeet olivat vahvat ja tasaiset, ja kohdunpohjan korkeudessa pompsahdettiin heti ensimmäisellä mittauksella yläkäyrälle. Siltä musta on kyllä tuntunutkin, jotenkin viikkoihin nähden mulla on ihan hirveän iso olo. Vaikka eipä mulla pahemmin ole kyllä henkilökohtaista vertailukohtaakaan. Very Happy

Olo on mitä mainioin noin niinkuin muuten ja terkkari kehoitti nauttimaan ja menemään kun vielä jaksaa. Kun kerroin olleeni juuri viikon vaeltamassa, sanoi hän, että hyvä vaan. Pitää mennä kun jaksaa. Ketään muu sitä ei sitten ole ymmärtänytkään, kun kaikilta on tullut kommenttia tyyliin "siis mitä, sinä vaeltamassa? Nytkö?". :D Siinäpä ihmettelevät.

18.7.2009
(.) Voi elämän kevät mulla veti aamulla herätessä suonta pohkeesta. Ja tuntuu, että magnesiumilla ei ole mitään vaikutusta. Doh! Pohje on ihan krampissa vieläkin ja kun tämä on jokaöistä, niin sehän on sitten krampissa koko ajan. Vinkkejä kaivataan suonenvedon poistoon. Surprised

18.7.2009
(.) Hiukan pitää taas valivali. Maha on ollut tänään koko päivän ihan sen tuntuinen, kuin se räjähtäisi. Aivan pullea ja pinkeä. Inhottavaa istua töissä, kun pitäisi päästä koko ajan liikkeelle. Masu taisi tykätä selkeästi enemmän vaelluksesta ja liikkumisesta, kuin toimistotöistä. Onneksi ei tarvitse yleensä koko päivää istua paikallaan.

Eilen oli juuri juttua neuvolassa, että onko ollut kipeitä harkkasupistuksia. Mun mielestä ei, mutta tänään kun olin koiran kanssa lenkillä, aloin ajatella, että olisiko nuo "palleapistokset" kipeitä harkkasuppareita. Pistää siis tuosta alavatsalta ja vatsa on kyllä sellaisen pinkeän tuntuinen. Mitenkään sellainen "tavallinen" harkkasupparitunne se ei kuitenkaan ole. Surprised Eikä se kyllä kestäkään yleensä kauaa, ihan vain kymmenen-kaksikymmentä sekuntia. Harkkasupparit on mulla yleensä hiukan pidempiä. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 24+6

19.7.2009
Sulla on Ansuli kyllä lennokkaita unia. Oikein harmittaa, kun mä en ihan hirveästi unia muista nyt raskausaikana. Ennen muistin paljon paremmin. No, eilen päikkäreillä näin kyllä unta, että oli Michael Jacksonin hautajaisissa. Mistäköhän lie sekin uni tullut. Surprised

(.) Tänään pitää valivalittaa vielä vähän närästyksestä. Istun töissä, eikä ole taaskaan kovin kivaa, kun unohdin Renniet kotiin. Oma vika pikkusika... Pitää varmaan ostaa toinen paketti tohon työkoriin ja jättää toinen kotiin, niin sitten olisi kummassakin paikassa.

Onkohan se energinen keskiraskaus mennyt jo ohi, kun niin väsyttää. roll eyes

Ceraci ja Mörköpöpö 25+0 (mistä noita viikkoja tulee?)

22.7.2009
(.) Tänään aamulla Mörköpöpö oli todella hiljaa. Vasta yhden jälkeen tunsin ensimmäiset liikkeet. Meinasi oikein tulla huoli puseroon, kun olen noita panadoleja ja panacodin joutunut syömään hammassärkyyn. Hammaslääkäri kirjoitti todella nihkeästi panacodeja, mutta pakko mun oli sellainen yöksi saada tai ei olisi tullut nukkumisesta taaskaan mitään. Taidan jossain vaiheessa avautua tuolla mun päikyssäni lisää, kun ei varsinaisesti tänne kuulu.

Tämä ilma on nyt mun mielestäni aivan liian painostava ja kuuma. Saisi olla sellainen 15 astetta lämmintä korkeintaan, niin olisi hyvä olla. Huh huh. Kovin on raskas olo.

muoks. Se piti vielä sanoa, että huomenna aamulla on sitten sokerirasitus. Mä en ymmärrä miten voin olla niiiiin kauan ilman ruokaa. Sad

Ceraci ja Mörköpöpö 25+3

--------------------------------------------------------------------------------

23.7.2009
(.) Sokerirasitus on onnellisesti ohi. Nyt sitten vaan jännäilemään tuloksia. Mulla on ollut ennenkin raskautta sokeriarvot usein koholla, joten voipi olla, että on nyttenkin. Confused

Sokerirasituksen jälkeen lähdettiin yhden pallomahakaverin kanssa hiukan shoppailureissulle ja vasta äsken tulin kotiin. Huh, sanon minä. Helle, nestehukka (kun ei eilisen iltakymmenen ja aamukymmenen välillä saanut juoda kuin lasin vettä ja sen sokerilitkun yöörgh ) ja kaupoissa kävely ei ollut kyllä hyvä yhdistelmä. Spice Icen jonossa tuli ihan oikeasti huono olo. Meinasi taju lähteä, kun jouduttiin hiukan kauemmin seisoskelemaan siinä. Justiinsa oltiin käyty syömässä ja mulla on sellainen taipumus, että huono olo tulee syömisen jälkeen. Onneksi kaverilla oli siinä vesipullo hollilla (mun oma oli autossa kassissa Doh! ), niin auttoi hiukan kun sai hörpättyä vettä. Huono olo ei kyllä ole lähtenyt vieläkään, mutta nyt ajattelin alkuperäissuunnitelmasta poiketa ja löhötä kotona loppuillan. Tai ainakin tämän kuumimman osan iltaa. Piti mennä kaupungille katsomaan purjelaivoja, mutta taidan siirtää sen huomiseen. Smile

Mörköpöpöllä on muuten vielä nähtävästi runsaasti tilaa, kun jaksaa pyöriä ja hyöriä ympäriinsä. Ei se ainakaan mihinkään tiettyyn asentoon ole tykästynyt, kun potkuja satelee sinne sun tänne. Very Happy Milläs viikoilla vauva alkaa jäämään pää alaspäin, jos on jäädäkseen? Surprised

Ceraci ja Mörköpöpö 25+4

24.7.2009
Serenity kirjoitti:
Oma vatsa on tuntunut kolme viimeistä päivää aivan uskomattoman pin-
keältä. Tuntuu kuin vatsanahka olisi kiristynyt äärimmilleen ja napakin on ai-
ka kovilla tuossa paineessa on niin hikikin Lisäksi alavatsalla/nivusissa on tuntunut sel-
laista jännää paineen/painontunnetta, aivan kuin vauva olisi porautuneena
tositosi alas. Mitään kipuja ei kuitenkaan ole ollut, ainoastaan epämiellyttävää
oloa. Liekö jotain kohdun ja vauvan kasvamisesta johtuvia tuntemuksia? Confused

Mun on näköjään ihan turha raportoida omia tuntemuksia, kun Serenity hoitaa homman. Kyllä me mennään sitten samoissa. Very Happy Siis ihan kuin minun näppiksestäni. Varsinkin kun hiukankaan syö, niin maha on ihan pinkeä ja kiristelee. Eilen oli oikein tuskaa, kun söi ravintolassa ihan järkyttävän annoksen. Sen jälkeen teki mieli rullata eteenpäin, kun vatsa tuntui niin "isolta" ja kireältä. on niin hikikin

Kaippa se on sitä vauvan kasvamista se.

Ceraci ja Mörköpöpö 25+5

25.7.2009
(.) Mulla on niiiiin valivalivali olo ollut taas koko eilisen illan ja tämän päivän. Ja sitä valivalivalia meinaan tähän pistää, että skipatkaa, jos ei kiinnosta. Smile

Ihan suunnattomasti nyt tuntuu ahistavan (siis fyysisesti) tämä maha. Tuntuu, että se on tiellä ja koko ajan kiristää ja puristaa. Eilen istuttiin iltaa äidin nimipäivä"kahveella" aika myöhään ja oli oikeasti tuskaa istua pöydän ääressä. Vaakatasoon olisi pitänyt päästä. Eikä silloinkaan oikeastaan löytynyt hyvää asentoa. Aamulla herätessä oli kaikkea muuta kuin levännyt olo. Mahaa kiristi edelleen (vaikka se yleensä yön aikana helpottaa) ja oli niskat ihan jumissa ja päätä särki ja väsytti ja ja ja... Huoh. Toivottavasti se ei ole ihan tätä tämä loppuraskaus. Mä niin tykkäsin, kun vielä reilu viikko sitten oli niin hyvä ja energinen olo. Nyt on energiataso laskenut sadasta nollaan.

Sen lisäksi mulla on varmaan viikon verran kutissut jalkapohjat. Olen ajatellut, että voisi olla vaan kuumuudesta tms. johtuvaa, mutta eilen alkoi kutiamaan myös kämmenet. Pitää varmaan soitella ensi viikolla neuvolaan ja kysellä sieltä asiasta. roll eyes Ainut vaan, että se on ainoastaan keskiviikkoisin auki nyt terkan kesäloman aikaan ja olen tietty juuri silloin puhelinaikaan töissä, niin en tiedä kerkeänkö soittamaan. No, sitten pitänee pirautella tuohon Turun yleiseen äitiysneuvontanumeroon. Confused

Kylläpäs tuli oikeasti valivalia. Embarassed Ei mulla oikeasti siis niin huono ole, mutta huono päivä nyt vaan.

Ceraci ja Mörköpöpö 25+6

29.7.2009
Pikaisesti ON.

Soittelin sokerirasituksen tulokset ja arvot ovat ok. Hemoglobiini oli matalalla, vain 109, joten rautakäsky tuli.

Muoks. Piti sitä vielä kysellä, että mitataanko teillä aina neuvolassa hemoglobiini? Turun neuvoloissa ei ole edes sitä laitetta, koska on kuulemma niin epäluotettava, ettei kannata mittailla. Toisin sanoen, aina pitää mennä labraan, jos haluaa tietää hempan.

Ceraci ja Mörköpöpö 26+3

29.7.2009
Kiitos hemppakommenteista Ska ja Ansuli. Noin mä ajattelinkin, että muualla varmaan menee. Mun mielestä aika kummaa, että Turun äitiysneuvoloissa (ainakaan niissä kahdessa joissa minä olen käynyt) ei ole edes sitä laitetta. Confused Kai se nyt edes suuntaa antava olisi. Ei siis sillä, mä kyllä tiedän koska on hemppa matalalla, kun sitä olen joskus aika aktiivisesti seuraillutkin. Mutta kumma perustelu se epätarkkuus on silti mun mielestä, kun tosiaan verenluovutuksessakin niitä samoja vehkeitä käytetään. Surprised

(.) Ja taas lähtee tämä tyttö metsään partioleireilemään neljäksi päiväksi. Tällä kertaa ihan vaan Satakuntaan. Eikä tarvitse montaa kilometria kulkea päivässä saatika sitten rinkka selässä. Lomaa siis vaellukseen verrattuna. Very Happy

Tukivyö lähtee nyt mukaan testiin. Olen sitä nyt tämän päivän pitänyt ja tuntuisi kyllä, että auttaisi jonkun verran. Kyllä toi maha sen verran jo tosta ulkonee ja painaa alaspäin.

Ceraci ja Mörköpöpö 26+3

3.8.2009
(.) Leiriltä palattu ehjänä ja hengissä (ainakin suurinpiirtein). Kyllä se voimille otti ja tänään on töissä ollut koko ajan ihan tajuton väsy. Leirillä oli käytössä koko ajan Anitan Baby Sherpa -tukivyö ja oli kyllä aivan mieletön apu, kun piti kävellä todella paljon (mun mittapuuni mukaan). Voin vaan kuvitella, mitä se kävely olisi ollut ilman vyötä, jos se oli jo rankkaa sen kanssa.

Leirillä mua alkoi supistelemaan turhan kivuliaasti, jos käveli liian kovaa. Ja syynkin varmaan tiedän miksi näin. Se inha hiivatulehdus löysi tiensä takaisin. yöörgh Leirillä oli paha sitä hoidella, joten heti tänään aamulla kävi tieni apteekkiin. Toivottavasti nyt hiukan helpottaisi.

Masu on kasvanut ihan mielettömästi. Ja siitä on tullut mun mielestä enemmän sellainen pallon muotoinen, joka näyttääkin jo vauvamasulta, eikä vain "kaljamahalta". Mulla on jostain syystä ihan sellainen olo, että tämä vauva ei mahanahan sisäpuolella pysy laskettuun aikaan saakka, vaan saattaisi tulla aikaisemminkin. Kunhan nyt pysyisi vaan sinne lokakuun puoliväliin saakka siellä.

Ceraci ja Mörköpöpö 27+1 (90 päivää laskettuun aikaan) :shock:

5.8.2009
(.) Serenity tuossa joku aika sitten kirjoitteli, että oli tuntenut vauvan hikan. No nythän minäkin sen osasin tunnistaa juuri äsken. <3 Onhan se varmaan hikotellut aikaisemminkin, mutta en minä sitä ole tajunnut. Vauva on sen verran liikkuvaista sorttia, että olen tottunut kokoaikaiseen liikkeeseen. En sen tarkemmin ole mielessäni liikkeitä erotellut.

Huoh, seuraavaan neuvolaan tuntuu olevan ihan turkasesti aikaa. Olisi vasta 20.8.. Aivan liian pitkät välit minun mielestäni. Nytkin tulee edellisen ja tämän välille viisi viikkoa. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 27+3

6.8.2009
Saikki: Me otettiin vakuutus myös ihan just in case. Mä kun olen aina tottunut varautumaan pahimpaan ja mun mielestä on järkevämpi maksaa hiukan ylimääräistä, kuin sitten surkutella jälkeenpäin. Mutta en mä siis oikeasti tiedä, että onko siitä vakuutuksesta mitään hyötyä ottaa ennen syntymää. Avuliasta, eikös vain. Very Happy Me nyt vaan siis otettiin, ei ajateltu sen tarkempaa. Very Happy

(.) Samaa valittelen kuin Ska. Kivistää, kovettaa ja supistaa. Aamuyöstä ei löydy ollenkaan hyvää asentoa kun mahan tuntee koko ajan. Ja kuumakin on. on niin hikikin Saisi olla minun puolestani hiukan viileämpääkin. Viikonlopun reissun peruin ihan vaan sen takia, etten jaksa lähteä ajelemaan melkein 300 kilometriä ilmastoimattomalla autolla. Taidan maata viikonlopun varjossa ja käydä vaikka uimassa. Sitä kun ei tiedä koskaan, että koska nämä lämpimät ilmat loppuvat. Kylmällähän en siis veteen mene. Very Happy

Uimisesta tuli mieleeni, että kuinkas pitkään sitä saa käydä uimassa? Kun siinähän oli se tulehdusriski sitten lähempänä laskettua aikaa. Surprised Uiminen nyt kun näyttää olevan ainut miellyttävä liikuntamuoto, niin sitä ihan mielellään alottaisi hallikaudenkin tuossa kohtapian.

Ceraci ja Mörköpöpö 27+4

8.8.2009
Mieliteoista, mulle on tullut aivan järjetön makeanhimo raskauden aikana. Puolikas suklaalevy ei tee edes tiukkaa. Embarassed Ennen raskautta en syönyt juurikaan suklaata tai leivoksia, mutta nyt kyllä uppoaa. Toinen mikä on ihan must, on paahtoleipä, sen päällä normaalisuolaista oivariinia ja kaksi siivua oltermannia. Very Happy Myöskään paahtoleipää en ole pitkään aikaan syönyt, mutta nyt sitä on kyllä kulunut useamman vuoden edestä jo. Pitääkin varmaan mennä syömään aamupalaksi seuraavaksi hiukan paahtista. Very Happy Mirkun tavoin olen alkanut myös nuuhkimaan kaikenlaista. Pesuaineet yms. tuoksuu mun mielestäni ihanilta. Very Happy

katjusa, loistavaa, että olet saanut nukuttua hyvin. Se on kyllä kaiken a ja o jaksamiselle. nyökki

(.) Täällä myös takana oikein hienosti nukuttu yö. Eilinen purnausolo (päikyssä kun purnasin) on tiessään ja maailma näyttää aurinkoiselta. Kyllä se väsymys tekee kummia, kun eilen kiukutti kaikki, mutta nyt vaikuttaa siltä, että mikään ei voi pahoittaa mieltä.

Mahakin tuntuu tänään aamulla näin äkkiseltään paremmalta. Yhtään supistusta ei ole tänään vielä tullut (ei sillä, että mitään olisin vielä tehnytkään) ja yölläkään maha ei kivistänyt normaaliin tapaansa. Sillä voi olla kyllä vaikutusta, että nukuttiin nyt omassa sängyssä anoppilan sängyn sijaan ja toi oma on kyllä huomattavasti mukavampi nukkua. Asento löytyy paljon helpommin, kun patja on hiukan löysempi.

Ceraci ja Mörköpöpö 27+5

23.8.2009
(.) Tänään on sitten täälläkin kolmekymppiset. :cheers: Niin se aika vaan viipottaa eteenpäin. Musta on alkanut yhä vahvemmin tuntumaan, että tämä meidän vauva on erittäin tervetullut maailmaan jo seitsemän viikon päästä. Kauhistuttaakin ajatella, että siihen voi olla vielä 12 viikkoakin. Shocked Olo on tukala, kun joka puolelta kiristää, supistaa, kolottaa. on niin hikikin

Kolmekymppisten kunniaksi vtämän viikon neuvolakuulumiset viikoilta 29+4:

Paino +440g/viikko (+1kg lähtöpainoon, eka kerta lähtöpainon yläpuolella)
Turvotus -
RR 124/84
Pissa puhdas
Hemppa oli silloin joskus 109, ensi kerralla otetaan näyte labraan
Sf 30 Shocked
Syke saatiin kuuluviin ja näkyviin, mutta ei mitattua nopeutta (pikkuisen sydän oli aivan mun selkärangan vieressä dopplerin ulottumattomissa, ultran ruudulta kuitenkin nähtiin, että sydän läpättää kovin)
Liikkeet ++
Raivotarjonnassa hän kölli

Tämä kerta oli lääkärineuvola. Terkka mittasi verenpaineen ja painon ja lääkäri tekikin sitten loput. Kohdun suu oli kiinni ja kiinteä, joten tiukatkaan harkkasupparit (+ne muutamat kivuliaatkaan) eivät ole siis onneksi saaneet vielä mitään aikaiseksi tuolla alakerrassa. Lääkäri myös hiukan kokeili ja paineli lantiota. Kyseli, että sattuuko tämä ja sattuihan se. Totesi, että lantion liitokset ovat alkaneet jo löystymään. Tämän kyllä tiesin ilman lääkäriäkin, meinaan viimeisen reilun viikon verran on ollut erilaisia ei niin mukavia vihlontoja tuolla nivusten ja häntäluun tienoilla.

Lääkäri kyseli aika tiukkaan sävyyn noista supistuksista, että jaksanko olla töissä, mutta vakuuttelin, että eiköhän tämä viimeinen viikko vielä mene. Ei mulla oikeasti töissä ole pahemmin ollut ongelmia olon kanssa. Kotona touhutessa ja koiran kanssa lenkillä ne supistukset iskevät.

Onneksi oli mukava (nais)lääkäri. Loppuraskautta ajatellen kivampaa käydä tuollaisen lääkärin luona, jolle uskaltaa sitten puhua ja purkaa jos oikeasti on jotain sydämen päällä. Mä kun en ihan hirveästi noista lääkäreistä yleensä tykkää, niin eipä niille niin helposti tule valitettuakaan mitään. Confused

Nyt aamupalalle. Tämä ihana pahoinvointi on tullut takaisin ja ilmeisesti jäädäkseen ja ainut mikä auttaa, on syöminen. Ja sehän ei tietenkään minua häiritse. :D

Ceraci ja Mörköpöpö 30+0

25.8.
Miten voi ihminen olla niin tyhmä/sokea/muistamaton? Kaaduin äsken sitten oikein kunnolla kun astuin sellaiseen kuoppaan, mikä on tossa pihalla. Ja oon siis kompastunut siihen kaksi kertaa tänä kesänä aikaisemminkin. Nyt vedin vaan kunnon lipat ja tapoin nilkkani. En oikein sitten tiedä, että laskeuduinko mahalleni vai miten. Toivottavasti kyljelleni, kun toinen kylki ainakin on kipeä. Ja Mörköpöpö jatkaa samaa myllerrystä, mitä on koko päivän tehnytkin. on niin hikikin Mutta kyllä ne äidin vaistot taitaa siellä jo olla, kun ensimmäisenä maassa maatessa oli huoli pikkuisesta eikä omassa jalassa vihlovasta kivusta. Huoh, yhtään en kyllä olisi kaivannut lisäjännitystä enää tähän päivään. Katsellaan nyt yön yli kotona ja huomenna soitto neuvolaan jos ilmaantuu jotain poikkeavaa. :?

26.8.
(.) Taidettiin masuosastolla selvitä säikähdyksestä eilisestä kompuroinnista. on niin hikikin Nyt menee kyllä kuoppa täyttöön, oli sitten viimeinen kerta, kun siihen kompastuin. Lopputuloksena nyrjähti vasen nilkka (toivottavasti ei kovin pahasti), oikea olkapää venähti, oikea polvi auki ja kumpikin kylki (lonkka) mustelmilla. Eikä minkään näköistä muistikuvaa miten siihen lensin. Ensimmäinen muistikuva vihlovan kivun jälkeen kun on se, että makaan vasemmalla kyljelläni sikiöasennossa maassa. Taisin onneksi vetää polvet koukkuun suojaamaan mahaa ennen kuin mätkähdin.

Voi hirvitys, kun tuollaisesta pelästyy, että mitä kaikkea sitä voikaan vielä käydä. Tai mitä kaikkea sitä voi käydä sitten vauvan syntymän jälkeen. Maailma on kyllä iso paha julma paikka. on niin hikikin

Ceraci ja Mörköpöpö 30+3

28.8.
Eve, kyllä mulla on jo ennen puoliväliä ja varsinkin sen jälkeen supistanut ihan päivittäin, mutta kivuttomasti. Aina kun olen koiran kanssa kävelyllä, supistaa. Tai jos kiipeän rappusia ylös, niin supistaa. Mutta terkkakin mulle tosiaan sanoi, että kivuttomia saa tulla, ne eivät haittaa. Jos tulee kivullisia, niin sitten yhteys neuvolaan, niin katsotaan tilannetta. Ja kivullisiahan mulla olikin tossa joku aika sitten, mutta johtui tulehduksesta, jonka hoidon myötä nekin menivät ohi.

Toivottavasti ei Saikin oireet johdu myrkytyksestä. Hyvä, että seurataan tarkasti, niin osataan puuttua tarvittaessa asiaan. hali

Sarinhan vauvakumpu on kyllä sievä. love

(.) Hmm... Omaa napaan ei taida mitään uutta kuulua. Tai no, ehkä se, että mulla on nykyään jatkuvasti hiki. Ihan järjetöntä. Vaikka ulkona on aamuisin ja iltaisin jo tosi viileä, niin meikäläinen painelee t-paidalla menemään. Käyn varmaan lokakuussakin vielä t-paidan kanssa kävelyttämässä koiraa. on niin hikikin

Ceraci ja Mörköpöpö 30+5

2.9.
(.) Nyt kun äippäloma alkoi (tai no, huomenna vasta alkaa virallisesti), niin eiköhän niitä vaivojakin alkanut pukkaamaan. Sehän olisikin ihan tyhmää ollut, että olisin jaksanut/pystynyt jotain tehdäkin kotona. Doh! Ilmeisesti lantion löystymisen takia mulla on oikea lonkka ihan tajuttoman kipeä. On se ollut jo pari viikkoa sellainen ei niin kivan tuntuinen, mutta nyt muutama päivä se on ihan tosissaan sattunut ja haitannut normaalia elämää. Nukkumisesta ei tule mitään, kun oikealla kyljellä ei voi olla kymmentä minuuttia enempää. Kävelystä ei tule mitään, kun se alkaa kohta aloittamisen jälkeen vihlomaan. Istumisesta ei tule mitään, kun se alkaa särkeä jos on paikallaan pidempään. Eli mun pitäis olla koko ajan liikkeellä, mutta mihinkään kauaksi ei voi mennä, sillä istumaan pitää päästä aika nopeasti takaisin. Ja kotona on paha tehdä mitään, kun se ei tykkää kyykistelyistä tai rappusten laskeutumisesta. Ylös voisi kyllä mennä, silloin se jostain syystä ei ole niin arka. Surprised

Mä olen kolmena yönä nukkunut todella huonosti ja sen takia juossut sitten vessassakin useammin. Ja vessahan on meillä tietty vain alakerrassa, niin joudun menemään noita pirun rappusia edestakaisin. Sanoinkin miehelle eilen, että muutan jossain vaiheessa sohvalle nukkumaan loppuraskauden ajaksi. En mä uskalla kulkea noita jyrkkiä ja kapeita rappusia, jos lonkka on niin kankea, ettei kannata kunnolla mua. Olen vielä nenälläni joku yö ja siitäkös se riemu sitten repeää. Doh!

Muuten tuntuu menevän masuosastolla ihan hyvin. Potkut on todella voimakkaita ja ulottuvat jo alimpiin kylkiluihin. Välillä ahdistaa henkeäkin, kun taitaa vauva olla jo niin korkealla. Parit ihanat raskausarvetkin olen saanut, mutta eipä haittaa. Eivät ole niin kamalan isoja ja kyllähän sen nyt tietää, että tämän kokoisella mahalla niitä tulee varmasti lisääkin. Seuraava neuvolakin on muuten jo viikon päästä. Tai oikeastaan se on vain hemppakontrolli, mutta kai siellä muutkin jutut sitten samalla katsotaan.

Ceraci ja Mörköpöpö 31+3

4.9.
Nimi meillä päätetään vasta syntymän jälkeen. Tai no, tytölle olisi jo melkein valmiina nimi, mutta pojasta ei hajuakaan. Eikä vielä ruveta edes pohtimaan sen tarkemmin kun ei vielä vauvan sukupuolta tiedä. Ja mä ainakin tykkään kohdata tulokkaan ensin kasvotusten, ennen kuin mitään lopullista mietitään/päätetään. Jos vauva ei näytäkkään nimeiseltään, niin sitten tulee taas uusi pähkiminen. Very Happy

(.) Flunssa taisi iskeä tänne. Juuri parahiksi, kun oltaisiin lähdössä viikonlopuksi ja mahdollisesti alkuviikoksi hiukan lomailemaan matka-auton kanssa. No, lähdetään nyt jokatapauksessa, mutta jos olo käy kurjaksi, niin sitten takaisin kotiin. On onneksi eka flunssa raskauden aikana, mutta olisi voinut tämänkin jäädä kokematta. päätä seinään

Ceraci ja Mörköpöpö 31+5

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 10:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

9.9.
(.) Sitten omaa napaa. Jos vaikka aloittaisi tämän päivän neuvolakuulumisilla:

Rv 32+3
Paino +1kg/vko Embarassed
Turvotus +-
RR 122/80
Pissa puhdas
Sf-mitta 33,5 Shocked
Raivotarjonta
Syke +140 ja tasainen
Liikkeet ++

Paino on lähtenyt nyt ihan järkyttävään nousuun. Shocked Terkka sanoi, että turvotukset tekee hiukan sitä kanssa, että en mä ole kaikkia kiloja syönyt. No joo, näenhän mä sen itsekin, että sormet on ihan nakit ja niveliä kolottaa, kun ovat sisältä turvonneet. Jalat ovat kuitenkin vielä ihan nätin näköiset, että ulospäin ei ainakaan nilkoissa ja säärissä näy. Confused

Lantio on edelleen todella kipeä. Molemmat lonkat särkevät öisin ja rasituksen jälkeen, jonka takia ei oikein mitään tule sitten tehtyä. Olo on kuin valaalla, joka on ajautunut matalikolle, varsinkin kun tuo mahakin on niiiiiin iso. Mä en taipuisi edes sitomaan kengännauhoja, jos sellaisia kenkiä käyttäisin (crocsit on ihan huippuja Very Happy ). Mutta joo, se siitä valituksesta.

Viime viikolla tehtiin kaupat turvakaukalosta ja vöillä kiinnitettävästä telakasta. Ja kaupan päälle saatiin vielä matkarattaat. Kaukalon malli on siis Britaxin Baby Safe Plus. Ei tosiaan kaatanut meidänkään budjettia, kun nuo matkarattaat tulivat siihen sitten tarjouksena vielä päälle. Ihan vielä ei ollut tarkoitus niitä hommata, mutta samapa se vaikka hommaakin. Jossain vaiheessa varmaan olisi kuitenkin ostettu jotkut. Pinnasänky on nyt sitten ainut isompi hankinta joka uupuu. Hoitopöytäkin nimittäin kulkeutui eilen anoppilasta tänne. Vielä pitäisi se vaan tuolta peräkärryltä sisälle saada roudattua.

Huh, siinäpä taas kuulumisia. Tuntuu, että kirjoitan niin harvoin, niin sitten tulee löpistyä enemmän. No, eipä niitä lukea tarvitse, jos ei jaksa. Very Happy

Ceraci ja Mörköpöpö 32+3

12.9.2009
Saikki: Juu, toissapäivänä hain turvakaukalon ja vaunut kotiin. Vaunut sain kasattuakin jo, että eiköhän niistä lähipäivinä kuviakin saa. Wink Pitää vaan kysellä ukolta, että missäköhän meidän kamera taas luuraa.

Serenity: Juu, varmastikin juuri sieltä käytiin kaukalo ostamassa, mistä ajattelet. Wink Me ei jaksettu lähteä Saksasta tilailemaan. Meillä kun ei ole noita isofixejä. Ei ollut sitten loppujen lopuksi hirveä konkurssi ostaa sitä turvavyötelakkaa. Me otettiin tämä Ellen kuosi:

Nyt on sitten värit tasapuolisesti. Vaunut ovat siniset ja kaukalossa on punaista. Vauva saa olla siis kumpaa merkkiä tahansa. Very Happy

Jos vielä vähän jotain omaa napaa, vaikkei siinä hurraamista olekaan: Ahdistaa, painaa, särkee. Taas. Mun on ollut pari päivää tosi vaikea hengittää, vauva on ihan hillittömän ylhäällä ja mun keuhkot on ilmeisesti aivan kasassa. Alimmaiset kylkiluut ovat myöskin arat, kun maha painaa niihin. Pitäisi olla koko ajan nojautuneena taaksepäin, että tuntuisi hyvältä.

Ja sitten sellaiset ärsyttävyydet, kuin raskausarvet on jo vallanneet mun navan alapuolisen mahan. Ja voi tuska kun ne kutiaa vaikka kuinka rasvailee. Ja sitten kun raapii, niin alkaa kirvelemään ja mun mielestä tulee vielä enemmän arpia. Voi iho, miksi et vaan veny sovulla. päätä seinään Eipä ole paljoa alkuraskaudessa aloitetut rasvailut auttaneet. Confused

Hemppa oli muuten noussut viime mittauksesta. Nyt oli 111, eli nousua oli tapahtunut kaikki kaksi pykälää. Very Happy Eli rautakuuri jatkuu.

Ceraci ja Mörköpöpö 32+6

12.9.2009
Hirveästi jaksuja Serenitylle. hali Ja jaksamista myös yöllisten lonkkakipujen kanssa. Saman lohdutuksen voin sullekin sanoa, minkä itse sain neuvolasta lonkkasärkyjä valitellessa, että ne eivät välttämättä raskauden loppuun kestä. Kroppa totuttelee vain uuteen olomuotoon ja saattaa jonkun ajan päästä "tottu" taas siihen.

Onnea Karvikselle neljäkymppisistä. Taas voi kai todeta, että mihin se aika menee ja mistä niitä viikkoja tulee? Very Happy

(.) Vanhat luokkakaverit pitivät mulle pienimuotoiset vauvakutsut. Ja ihan puskista tuli, en osannut ollenkaan arvata. Shocked Mutta kivaa oli. Ihanaa, että olivat jaksaneet järkätä. Smile Ja tosi kiva oli nähdä sellaistakin ihmistä, jota en piiiitkään aikaan ole nähnyt. Niistä myöhemmin sitten lisää, kun nyt alkaa nukkumatti kutsua. kuorsaaja

15.9.2009
Eve: Mä vein Kelaan hakemuksen elokuun lopussa ihan viimeisinä päivinä ja tänään hain pakkauksen postista. Eli mitäs tässä on sitten väliä.. hmm.. vajaa kolme viikkoa. Eli nopeeta toimintaa Kelalta. Shocked Mä odotin hiukan pidempää väliä.

(.) Pakkaus noudettu tosiaan tänään, mutta on vielä avaamatta tuossa eteisessä. Mies antoi ukaasin, että ensin jotain hyödyllistä (eli yhden pöydän raivaus) ja sitten huvi. Katsotaas, jos vaikka tänään illalla pääsisi jo kopeloimaan pakkauksen tavaroita.

Ceraci ja Mörköpöpö 33+2

16.9.
Takkiasia mielessä myös täällä, mutta en ole myöskään ostamassa uutta enää tätä syksyä varten. Tuollainen Haltin gore -takki on ainut mikä mahtuu enää päälle ja kiinni, joten sen kanssa mennään. Ei sekään kauaa enää mahdu, mutta sitten vaan ulos villapaitaa/-takkia päälle. Niitä riittää kyllä, varsinkin kun voi lainata vaikka mammalta. :D

16.9.
in_heaven85 kirjoitti:
Alkuraskaudesta miulla olikin muutaman viikon tuskallisen kuuma ja ajattelin, että samaa rataa meen äitin kanssa. Mutta nyt on kelkka kääntynyt täysin päinvastaiseen, miulla on ennemminkin liian kylmä kuin kuuma. Doh!

...

Ja tulipa muuten Ceracin viestistä mieleen, että olisi sitä mummolla jotain vähän suurempia takkeja tarvittaessa, mutta millaista kuosia ne ovat, niin se on sitten tarina erikseen.. Smile

Sama juttu mulla on ollut ton lämpötilan vaihtelun kanssa. Ihan alkuraskaudessa kuuma, sitten muuttui kylmäksi (vaikka ulkona oli parhaimmillaan silloin kesällä se melkein 30 astetta, niin mulla saattoi olla silti viileä), mutta nyt taas on ihan tuskaisen kuuma. Käyn ulkoiluttamassa koiraa vielä kymmenen aikaa illalla pelkkä t-paita päällä, kun koko ajan pukkaa hikeä päälle. Very Happy Eli kyllä se voi vielä lämpimäksi sinullakin muuttua. Smile

Ja juu, mummojen kuoseista en tiedä, mutta enpä taida loppuraskaudessa enää välittääkään. Very Happy Jos ei jotakuta miellytä, niin pistäköön silmänsä kiinni. Wink Musta tuntuu, että menen mieluummin halvalla ja mukavasti, kuin kalliilla ja trendikkäästi. nyökki

22.9.
Neuvolakuulumisia minäkin tuomassa:

RV 34+2

Paino +400g/vko, +4,85kg alusta
Turvotus +- (nyt ei ollut, mutta silloin tällöin on)
RR 131/78
Pissa puhdas
Sf-mitta 30
Syke saatiin kuuluviin ja oli tasainen
Rt
Liikkeet ++

Tänään oli paikalla viimeisen vuoden kätilöopiskelija ja hän teki kaikki "tutkimukset". Mukava tyttö oli. Hän sai sf-mitaksi 31. Olin siinä vaiheessa jo whaaat? Tippunut noin paljon (kaksi viikkoa sitten oli 33,5). Vakiterkka sitten tarkisti ja sai tulokseksi 29. Shocked Korttiin merkattiin sitten keskiarvo. On kuulemma lähtenyt jo laskeutumaan, vaikka musta itsestäni ei siltä tunnukaan, kun kylkiluut on ihan sikakipeät. Very Happy

Juteltiin tänään hiukan myös synnytyksestä, kun sanoin, että mies empii synnytykseen osallistumista. Ukkokulta kun on hiukan herkkä noitten sairaaloiden ja veren kanssa. Häntä taitaa siis enemmän hirvityttää tuleva synnytys, kuin minua. Very Happy Terkka sanoi, että kannattaa kannustaa miestä mukaan, sillä vaikka yksin voisinkin mennä, voi jossain kohtaa iskeä yksinäisyys, jos ei ole tuttuja mukana. Kysyi myös, että olisiko muita tukihenkilöitä, mutta ainut hyvä ystävä, jonka voisin kuvitella olevan mukana, ei varmastikaan pääse, vaikka asuu ihan tyksin vieressä. Hällä itsellään on nimittäin nyt kuukauden ikäinen vaavi. Confused No, sillä nyt mennään varmaan näillä näkymin, että mies on mukana avautumisvaiheessa ja "odotteluissa", mutta lähtee sitten käytävän puolelle, jos tuntuu, että itse synnytys on liian rankkaa (hänelle siis).

Hmm, mitäs muuta. Tylsyys meinaa kotona iskeä, mutta onneksi keksein uutta tekemistä. Lainasin mammalta lankaa ja puikot, niin nyt on sitten syntynyt jo vauvalle pipo, sekä toinen pikkutumppu. Kun toinen tumppu on valmiina, meinaan uskaltautua kokeilemaan villasukan tekoa. Shocked En siis todellakaan ole mikään käsityöihminen ja edellisestä kutomisesta on kulunut aikaa kauan. Jostain ihmeestä sain nyt vaan tällaisen innostuksen mammaloman pitkille, tylsille ja yksinäisille päiville. Very Happy

Tulipas taas sepustusta. Ja jäi tietty kommentoimatta kaikille. Nyt alkaa kuitenkin olla taas oikean puolen kylkiluut rusinana, niin taidan jättää kommentoinnin myöhemmälle. Ei ole meinaan mikään ergonomisin asento istua tässä olohuoneen sohvalla, läppäri pöydällä. Maha litistyy ihan huolella. Doh!

Ceraci ja Mörköpöpö 34+2

24.9.
Saikki kirjoitti:
Niin, onkos Hiirenvirnasta havaintoa? sherlokki Koska jos siellä on jo nyytti sylissä ja Karviskin on tosi toimissa, niin tiedättekös kuka on seuraava??!! Shocked pökrää

Jep, ja arvatkaa kuka on sitten kolmantena. Shocked pökrää Mähän olin justiinsa listan viimeisenä. Surprised

Yhdyn kyllä Saikki sun sanoihin noista liitoskivuista. Ovat todella inhottavia. Musta on tullut ihan hirveä köntys. Aamulla kun herää, on vaikea tulla yläkerrasta rappusia alas, kun paikat sattuu ja on ihan tönkköjä. Tai jos istuu liian kauan ja nousee sen jälkeen tai lähtee ulkoiluttamaan koiraa, niin voi elämä kun tuikkii ikävästi. Tuskan hiki valuu pahimpina päivinä. on niin hikikin No, pianhan tämä on ohi. Ei enää montaa viikkoa. Pitää vaan yrittää ajatella positiivisesti. hali

Ceraci ja Mörköpöpö 34+4

27.9.
(.) Täällä kun taas näköjään valvon, niin tulinpa turisemaan aikani kuluksi ja purkamaan mieltä samalla.

Musta tuntuu, että Mörköpöpö on kääntynyt perätilaan sitten viime neuvolakäynnin jälkeen. Potkut nimittäin tuntuvat taas lantion sisällä ja pää tuntuisi tuossa kylkiluiden alla. Ja justiinsa puhuttiin th:n kanssa viime neuvolakäynnillä (tiistaina siis), että siellä vaikuttaa olevan vielä sen verran tilaa, että pääsisi kääntymään väärinpäin. Doh! Nyt sitten menin ja luin kaikenmaailman kauhukertomuksia perätilasynnytyksistä. Fiksua... Ja sektioon kun en haluaisi missään nimessä. Olen oikeastaan oikein odottanut normaalia synnytystä ja sitä kokemusta. Voi mätä, sanon minä, jos on vauva päättänyt väärin päin kääntyä tuolla masussa. Ja asian pääsee tarkastamaankin vasta puolentoista viikon päästä, kun on viimeinen neuvolalääkäri ja synnytystapa-arvio. Confused

Synnytys pyörii muutenkin mielessä oikeastaan jo koko ajan. Toisaalta toivoisi, että tulisi jo, kun on niin tukala olo, mutta toisaalta sitten taas ei ihan vielä kuitenkaan, kun on hommat vielä niin kesken. Doh! Huh, tuntuu tulevan todella pitkä viimeinen puolitoista kuukautta (noin suurinpiirtein).

Ceraci ja Mörköpöpö 35+0

27.9.

Molly, kiitos tsemppauksesta. hali Eihän se tosiaan minusta huonoa tee, vaikka vauva sektiolla syntyisi. Olen vaan jostain syystä ollut niin varma, ettei sektiota tule. Confused Hölmöä sinänsä, kun koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu.

Saikki, tuo oletettu kääntyminen oli tapahtunut yön aikana, koska aamulla tuntui erilaiselta. Eli en sitten tiedä, miltä se itse kääntyminen olisi tuntunut. Kyllähän tuo vauva tuolla muljaa välillä kovaakin ja viime neuvolassa oli tosiaan melkein poikittain, siitä se juttu lähtikin silloin, että mahtuu vielä kääntymään väärinpäin. Seuraava neuvola on 6. päivä, joka on siis samalla lääkärineuvola ja synnytystapa-arvio. Että siellä näkee sitten viimeistään mikä on tilanne. Confused Ja koitahan sinä nyt ottaa vaan iisisti. Sulla on kyllä fiksu mies, kun kieltää tekemästä. Smile

Ska, meillä tuo viimeinen neuvolalääkäri (joka on mulla siis rv 36+2) on samalla synnytystapa-arvio. Th sanoi, että lääkäri kokeilee mahtuuko tulemaan lantiosta ja saattaa vilkaista ultralla, mutta ei tosiaan ole mitään muuta sen kummempaa. Eikös toi lantion ja häntäluun ym. joustavuus nyt kuitenkin tsekata kaikilta viimeisen neuvolalääkärin yhteydessä? Surprised

(.) Joo, viime yönä kun sängyssä hiukan kokeilin ja tunnustelin, että mitenkä päin sitä tuolla sisällä ollaan, niin en mä nyt sitten loppujen lopuksi tiedä. Confused Päätin kuitenkin olla nyt stressaamatta sitä (tai ainakin yrittää), koska jos on mahtunut kääntymään väärinpäin, niin saa luvan mahtua kääntymään sitten oikeinpäinkin. Ja jos sektioon päädytään, niin sillehän ei sitten mitään voi. Turhaan sitä tulevaa murehtii, kun oppisi vaan menemään päivä kerrallaan, niin kaikki olisi kivampaa. Siispä taidan keskittyä tähän viimeiseen nättiin syyspäivään ja mennä vaikkapa ulkoilemaan hetkeksi. Siitä se Mörköpöpökin tykkää. Smile

Ceraci ja Mörköpöpö 35+0

Muoks. Ainiin, unohdin kysäistä, että haluaisiko joku toimia mun sanansaattajana, niin ei tarvitsisi täällä sitten niin kauaa odotella ja piinailla kuulumisia? Wink

27.9.
Heh, pakko tulla vielä kertomaan ja kysymään, että onko muilla ollut samanlaista?

√Ąsken taas mahasta kuului sellainen niks-√§√§ni. Googletin hiukan ja vaikuttaisi olevan ihan normaalia. Mulla on nimitt√§in muutaman viikon ajan kuulunut tuolta mahasta aina silloin t√§ll√∂in sellainen pieni "niks", kuin nivel naksahtaisi (ilmeisesti sit√§ ei kuitenkaan tiedet√§, ett√§ mist√§ nuo √§√§net johtuu, voivat olla vauvan niveli√§ tai kalvojen nipsumista). Musta se on jotenkin vaan huvittavaa. J√§√§n aina √§√§nen j√§lkeen tuijottamaan masua varmaan tosi h√∂lm√∂ ilme kasvoilla. :D

Ceraci ja Mörköpöpö 35+0 (edelleen)

27.9.
Saikki, kyllä ne varmaan on samanlaisia naksahduksia (vaikkakaan en tiedä miltä tahdistin kuulostaa Very Happy ). nyökki Unohdin viimeksi neuvolasta kysyä, että mistä johtuu, muutta googlasin ja muutamassa paikassa sanottiin, että sitä ei kai ihan tarkkaan tiedetä. Todennäköisesti on vauvan nivelistä tai kalvoista.

anmannil, mukavaa. Heitän sua yksärillä. Smile

Ceraci ja Mörköpöpö 35+0 yhä edelleen

29.9.
Mä en taida keretä saada tuota sikainfluenssarokotetta, vaikka haluaisinkin. Tosin en osaa sanoa, että haluaisinko vaiko en. En ole sille niin hirveästi suonut ajatuksia, että olisin mitään osannut päättää. Confused

Ja jos Jemppi on ollut edesvastuuton äiti ottamalla Panacodia oman ja vauvan hyvinvoinnin vuoksi, niin sitten olen minäkin. Viimeksi eilen, kun oli aivan hirvittävä migreeni. Tosin, ei se Panacod sitä migreeniä pois vienyt, joten koko päivän makasin sohvalla peitto päällä ja tyyny pään alla. Doh! Ihan typerää tuollainen muitten morkkaminen ja itsensä jalustalle nostaminen. Mad Aika jännää muuten Jemppi, että multa nimenomaan otettiin migreenilääkkeet pois ja kehoitettiin ottamaan Panacodia, jos kohtaus iskee. Mitään vahvempaa ei kuulemma saa ottaa. Ja kuten siis aikaisemmin sanoinkin, ei se Panacod hirveästi auta. Confused

(.) Ei mulla oikeastaan mitään asiaa ollut. Ei siis uutta tämän navan alla, jos eilistä (ja vähän vielä tämän päiväistäkin) migreeniä oteta lukuun. Pari mahakuvaa voisin tuoda, kun sellainen tänään otettiin.

Vertailun vuoksi tähän 21+2.
Ja sitten tältä päivältä, eli 32+2 sivusta ja edestä.

Ceraci ja Mörköpöpö 32+5

5.10.
Osakestoilua meinataan testata täälläkin. Huutonetistä olen huutanut jo pari paketillista kestoja, katsotaan nyt miten niitten käyttö lähtee sujumaan. Neulomiskärpänenkin pääsi jostain taas puremaan ja meinasin koittaa kutoa yhdet villavaippahousutkin. Tosin mä olen vielä hyyyvin skeptinen, että harsovaippa ja villavaippahousut voisivat pitää sen pissan sisällä, niin kuin tunnutaan väittävän. En usko ennen kuin näen. Very Happy Huutonetistä olen huutanut pari satsia vaippoja jo, eikä todellakaan ole ollut mikään konkurssi niiden hankkiminen. Kaikkea kun ei mun mielestäni tarvitse ostaa uutena. Ekologisuus kunniaan. Wink

(.) Etsintäkuulutetaan kadonneet yöunet. Yöunet ovat nykyään parhaimmillaan viiden tunnin mittaisia ja sitten pari tuntia pyörimistä sängyssä päälle. Eikä päivälläkään oikein tule sitten nukuttua, kun olisi tehtävä kaikenlaista.

Vaivana ovat myös liitoskivut. Aina kun nousee istumasta (tai makaamasta) seisaalleen, pitää hetken aikaa totutella taas uuteen asentoon ja keskittyä ettei lennä lattialle nenälleen. Yöllä on niin hirveää tulla yläkerrasta alakertaan vessaan. Musta tuntuu, että ihan varmaan lennän rappusissa vielä nenilleni.

Mitäköhän muuta valitettavaa vielä olisi? Very Happy Mörköpöpö on muutaman päivän runtannut itseään oikein kunnolla alaspäin lantioon, joka on aiheuttanut epämiellyttäviä tuntemuksia, joita luulen supistuksiksi. Ihan sellaisia yksittäisiä silloin tällöin. Eipä oikeastaan haittaa minua, kypsyttävät vaan paikkoja. Kohtahan tässä ollaan "turvallisilla vesillä", että senkus syntyy vaan. Huomenna onkin neuvolalääkäri, että nähdään mikä tilanne siellä on.

Ceraci ja Mörköpöpö 36+1

6.10.
Olettekos sitten villahousuja tehneet itse vai ostaneet? Tuolla kestovaippainfon sivuilla olen ohjeita koittanut katsella, mutta mä olen niin onneton kyllä noitten puikkojen kanssa, että en ole alkua pidemmälle päässyt niitten kanssa. Sukatkin opettelin tekemään vasta pari viikkoa sitten. Hyvä tietää, että täältä saa sitten häiritä jotakuta, jos kestoilussa joku mietityttää, tulen varmaan käyttämään tilaisuutta hyväkseni, kunhan Mörköpöpö ulkoistautuu. Wink

Jemppi: Me hommattiin myös vaunut jo tosi aikaisessa vaiheessa (vaikkakin haettiin ne kotiin vasta tuossa vähän aika takaperin) ja silloin tuntui juuri siltä, että ei niitä vielä olisi saanut hommata. hullu Ei se kyllä mitään pahoja juttuja mukanaan tuonut, joten sinne vaan hakemaan. Smile

m.m, ostin ekat äippähousut muistaakseni joskus kymppiviikolla ja sen jälkeen en tavallisia pahemmin käyttänyt. Oli kyllä huomattavasti mukavampaa istua ja kulkea, kun ei kiristänyt ja puristanut koko aikaa. nyökki

Ansulille tsemppiä tulevaan. Hyvä, että on pikkuinen Leevi saanut kasvaa ja varttua näin kauan. peukut ylös

(.) Jep, ei mulla mitään omaan napaan liittyvää sitten oikeastaan ollutkaan. Tänään neuvolalääkäri ja pääsen näkemään/kuulemaan, että mitenkäs päin se Mörköpöpö siellä nyt sitten onkaan. Surprised

Ceraci ja Mörköpöpö 36+2

7.10.
Ska, sama homma. Yksikin valvottu yö kyllä tuhoaa edellisten öitten hyvät unet. Doh! Onneksi tänä yönä nukutti taas paremmin, kun alkoi olla muutaman yön jäljiltä niin väsynyt jo. Koita sinäkin nukkua ja olla stressaamatta mahdollisesta perätilasta, ei se stressaamalla ainakaan parane. hali

Sorminivelien kipeytyminen todennäköisesti liittyy juuri raskauteen. Wink Mulla on ollut useamman viikon jo kipeät ja th sanoi johtuvan siitä, että niveliin on kerääntynt nestettä. Mulla ei tosiaan turvotus näy ulospäin, mutta nivelien sisällä se tuntuu. Ja sorminivelissä kaikkein eniten. Terkka neuvoi myös varomaan, että tavaroita saattaa tippua käsistä, koska sormien puristusvoima on heikennyt turvotuksen takia.

(.) Eilen oli lääkärineuvola ja tässä hiukan kuulumisia sieltä:

rv 36+2

Paino +550g/vko
Turvotus +-
RR 133/87 (rasituksen jälkeen, en kerinnyt istumaan rauhassa kun olin myöhässä Embarassed )
Pissa puhdas
Sf-mitta 33
Lapsiveden määrä normaali
Raivotarjonta
Syke 150
Liikkeet ++

Lääkäri teki myös sisätutkimuksen. Jotain oli jo tapahtunut, jee! pomppu Kohdunsuu oli pehmeä, ulkosuu sormelle auki, mutta merkkasi kuitenkin vielä korttiin, että kiinni. Kaulaa jäljellä 1,5-2cm. Eli viimepäivien tiukemmat supparit ovat saaneet jotain jo aikaan. Lantiosta mahtuisi kuulemma tulemaan isompikin vauva, eli kaikki on synnytyksen puolesta ok. (Ja huh, se vauva oli siellä oikeinpäin. Tosin luulen, että se kääntyi tuossa viikonloppuna takaisin oikeinpäin, kun tuntui niin kovasti tuo liikkuminen ja potkujen paikkakin vaihtui.)

Kysyin lääkäriltä myös kokoarviota ja hän sanoi, että tämän hetken koon perusteella voisi olla syntyessään laskettuna aikana 3,5-4kg. Mutta ei luvannut mitään. Wink Sanoi, että saattaa olla hiukan keskikokoa isompi tulessaan. Toivottavasti ei siis kovin paljoa yli lasketun ajan mene. on niin hikikin

Eilinen sisätutkimus muuten aiheutti illalla sitten suppareita. Oli kyllä tiukkoja kuin aikaisemmin ja muutama hiukan kipeämpikin. Mies kysyi jo, että pitäisikö huolestua. Very Happy Hän kun ei olisi vielä ihan lähdössä synnyttämään. No, lupasin tänään pakata sairaalakassin valmiiksi, niin sitten niitä supistuksia ei enää tule. :D

Ceraci ja Mörköpöpö 36+3

12.10.
Meillä meinataan pitää nimiäiset ristiäisten sijaan ja olen pohdiskellut sitä vaateasiaa myös. En halua lapselle päälle mitään kastemekon tyylistä vaatetta, mutta mitäs sitten? Joku juhlapuku? Hankalaa, mutta onneksi on aikaa vielä miettiä. Surprised

Ja Saikille tiedoksi, että Serenity on ainakin tänään aamupäivällä ollut vielä yhdessä kasassa. :)

( . ) Ja niin ollaan tälläkin... Eilen tultiin sitten täysiaikaisiksi, joten saisi minun puolesta syntyä jo. Tämä viikko olisi hyvä syntyä, koska P:llä on syyslomaviikko. Muutamia satunnaisia supistuksia on ollut, mutta ei sen kummempaa. Olo alkaa olla todella tuskainen ja vaikea. Liitoskivut hajoittaa pahasti, mutta ei onneksi ole enää kuin kolme viikkoa laskettuun aikaan. Ylihän tämä raskaus ei mene! Justiina Very Happy

Se sairaalakassi tosiaan pitäisi varmaan pakata jo valmiiksi, ettei käy kuin Skalla. Smile Jokos Saikki ja Serenity on pakanneet sen?

Ceraci ja Mörköpöpö 37+1

12.10.
Saikki, no koitappa häipyä siitä edestä sitten, että mäkin pääsen synnyttämään. LMAO Synnytys-ketjusta kattelin jo listaa sairaalakassiin pakattavista tavaroista. Vaikutti ihan hyvältä listalta. Mun on pitänyt jo viikon verran laittaa mp3-soittimeen "synnytysmusaa", mutta enpä ole vielä saanut aikaiseksi. Tänään illalla varmaan pitää oikeasti laittaa, kun sitä musiikkia haluan ehdottomasti mukaan. Luulenpa, että se voisi olla se mun rentoutuskeino. Sisäkengät kai saa ottaa mukaan jos haluaa. Eikös sairaaloilla ole jotain sisätossuja? Muistelisin ainakin niin viime sairaalareissusta. Surprised Taidan kuitenkin ottaa omat feikki-crocsit. Ne on ainakin hyvät jalassa. nyökki Ja mulla on sama ongelma imetysliivien kanssa. Omistan kahdet, toiset käytössä, toiset pyykissä. Mies saa tosiaan pestä sitten pyykkiä täällä, jos sattuu molemmat olemaan h-hetkellä likaisena.

13.10.
Sairaalakassista piti vielä sanomani, että täällä sanottiin (olikos neuvolassa vai valmennuksessa Surprised ), että koko omaisuutta ei kannata pakata mukaan. On kuulemma tosi pienet säilytystilat osastolla. No, meinasin mä jotain ottaa kuitenkin puuhaksikin, mutta jos nyt en ihan koko urheilukassillista tavaraa veisi mukanani. On meinaan paha tapa muuttaa aina joka paikkaan. Very Happy

( . ) √Ąrrinmurrin. Taas valvottaa. Ja sitten m√§ olen illalla v√§synyt ja kiukkuinen. Valvomista pit√§isi venytt√§√§ vaan pitk√§lle, niin sitten saisin nukkua kunnon y√∂unet aamuun saakka (tai joskus vaikka p√§iv√§√§nkin), mutta taas kun menin "aikaisin" eli puoli kahdeltatoista nukkumaan j√§i kokonaisunisaldoksi viitisen tuntia. Doh! Miss√§ on mun ihanat kymmenen tunnin y√∂unet? sherlokki

Ceraci ja Mörköpöpö 37+2

13.10.
Tämän vuoden äitiyspakkauksessa oli tosiaan kevyttoppiksen sijaan tämä villahaalari. Mä olisin kyllä henkilökohtaisesti mieluummin ottanut sen kevyttoppapuvun. Confused Kertisvaipat on jätetty pois kokonaan ja sillä on saatu se pari kestovaippaa lisää. Onko muuten niin, että (ainakaan tämän vuoden) toppahaalarissa ei ole kokomerkintää vai olenko niin totaalisen puusilmä, että sitä en vaan löydä? Kelan sivuilla sanotaan, että haalari on 60-80cm. Eli siis minkä kokoinen se sitten on? Surprised

( . ) Koko päivän kävelystä ja touhuilusta tuloksena tähän mennessä yksi mainittava suppari. Voi pöh. Mä olisin vaan jo niin valmis lähtöön. Doh! Vaikka siis se sairaalakassi on edelleen pakkaamatta. Very Happy Mutta nyt on ostettuna pikkuinen haalari kotiutumista varten, eli ei haittaa vaikka olisi vähän kylmempikin.

Ceraci ja Mörköpöpö 37+2

14.10.
( . ) Jesh, kahdeksan tuntia unta ennen kuin heräsin "lopullisesti". Kivaa. Josko nyt jaksaisi tehdäkin jotain tänään. läpy läpy Ulkona on ainakin niin ihanan näköistä, että sinne kai pitää mennä naatiskelemaan.

Ceraci ja Mörköpöpö 37+3

18.10.
( . ) Omaan napaan ei mitään kummallista. Odottelua... Vauva on tainnut taas jotenkin kääntyä eri suuntaan, kun liikkeet tuntuu erilaisesti. Kunhan nyt vaan pysyisi pää alaspäin, niin muuten saa myllertää ihan rauhassa.

Ceraci ja Mörköpöpö 38+0

19.10.
( . ) Kadonneet yöunet ovat palanneet. Nyt on takana peräti kaksi hyvin nukuttua yötä. Ihanaa. pökrää Tänä yönä nukutti hiukan liian hyvinkin, kun aamulla (toisin sanoen siis äsken) herätessäni löysin koiranpissalätäkön lattialta. Doh!

Täällä on ollut myös kipeämpiä suppareita iltaisin. Yleensä siinä vaiheessa kun kömmin sänkyyn, pistää ähistyttämään pari kertaa, mutta siinäpä ne sitten ovat. Lauantaina olin koko päivän liikenteessä ja Talouspörssissä piti pysähtyä oikein hengittelemään, mutta ei mitään sen enempää. Confused Kahden viikon päästä tosiaan oltaisiin ylitetty jo laskettu aika, mutta toivottavasti tulee ennen sitä. on niin hikikin

Vauvavalmistelut alkavat olla valmiina. Vaikkakin se pinnasänky puuttuu edelleen. Confused Mutta ollaan ilmeisesti saamassa sellainen jo P:n kaverin isoveljeltä. Villavaippapöksyjä kudoin eilen ja tällä viikolla pitäisi käydä ostamssa lanoliinia, niin saa kylvettää ne siinä ennen kuin lähtö laitokselle tulee.

Huomenna onkin neuvola, joten tulee sitten sieltä suunnalta kuulumisia.

Ceraci ja Mörköpöpö 38+1

20.10.
sarinha kirjoitti:
elä huoli kyllä se raskaudesta nauttiminenkin tulee!

Tähän mun kyllä pitää kommentoida, vaikka en halua ketään lannistaakaan. Missään vaiheessa en ole pahemmin nauttinut raskaudesta. Alussa öklötti koko ajan ja sitten kun vatsa alkoi kasvaa, se lähinnä ahdisti. Liikkeet oli toki aluksi kivoja, mutta nyt (ja jo useamman viikon ajan) ne sattuvat. Tiedän, että ei saisi valittaa, kun mitään oikeasti vakavaa ei ole tapahtunut jne., mutta en vaan voi sanoa nauttivani tästä. Mieluummin ottaisin sen pikkuisen palkkion siellä lopussa ilman tätä raskausvaihetta. Very Happy Mutta tämä tosiaan vain oma mielipiteeni. Kenenkään ei pidä lannistuman, suurin osahan taitaa kuitenkin nauttia siitä raskaudesta jossain vaiheessa vähintään. Smile

( . ) Ja sitten neuvolakuulumisia tältä päivältä rv 38+2

paino +900g/vko
turvotus + (ekaa kertaa, nyt onkin sormet ja nilkat olleet turvoksissa ihan ympäri vuorokauden)
RR 127/89 (terkan mukaan hiukan kohonnut alapaine kertoo synnytyksen lähestymisestä)
pissa puhdas
Hb 111 (riittävä synnytykseen kuulemma, mutta rauta jatkukoon)
Sf-mitta 35 Shocked (siis kääk, jättiläisvauvako sieltä on tulossa?)
syke tasainen 140
liikkeet ++ (ei rauhoittumisen merkkejä vieläkään)

Juteltiin hiukan synnytyksestä, kun missattiin miehen kanssa valmennuksesta juuri se kerta. Mies oli siis neuvolassa mukana nyt, niin sai hänkin hiukan neuvoja terkalta. Smile

Viikon päähän sovittiin seuraava kerta. Toivottavasti ei tarvitsisi enää mennä. Terkan mukaan mikään ei kylläkään sano vielä, että synnytys olisi lähellä. Eikä mulla ittelläkään kyllä ole sellainen olo. Toivon mukaan kuitenkaan ihan sinne 42 viikoille ei mentäisi. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 38+2

Tähän väliin pikkuhevosen viesti:

21.10.

Ceraci kirjoitti:

( . ) Ja sitten neuvolakuulumisia tältä päivältä rv 38+2

Sf-mitta 35 Shocked (siis kääk, jättiläisvauvako sieltä on tulossa?)

Ceraci ja Mörköpöpö 38+2[/color]

√Ąl√§p√§ huoli... Mulla oli sf 37+2 38 cm ja 39+3 39 cm, mutta ihan normi neiti sielt√§ tupsahti Very Happy Vett√§k√§√§n ei ainakaan ennakko ultrien mukaan ollut erityisen paljon.

27.10.
( . ) Yhdessä kasassa siis edelleen, myöhemmin lisää kuulumisia, kunhan neuvolassa on ensin tänään käyty. Wilkuttaa

Ceraci ja Mörköpöpö 39+2

31.10.
Täällä ollaan edelleen, mihinkäs sitä mukamas pääsisi lähtemään. Very Happy Wilkuttaa

Linea negra mullekin ilmestyi hyyyyvin haaleana navasta ylöspäin tuossa 3-4 viikkoa sitten. Voi sitä tietty olla navan alapuolellakin, mutta eipä sitä sieltä erota kun on niin paljon arpia. Mä olen siis aivan seepra navan ympäriltä ja siitä alaspäin. Hassua, kun luulin, että linea negra tulee heti alussa, jos on tullakseen.

Jempiltä ihania ultrakuulumisia. Smile

Paljon voima-ajatuksia katjusalle. hali Mulla on ollut myöskin samansuuntaisia ajatukisa, että ei kyllä enää uusiksi, ainakaan ihan heti. Koitahan lepäillä ja rentoutua nyt viikonloppuna. hali

Serenitylle onnittelut neljänkympin saavuttamisesta. Ajattele, enää pari viikkoa maksimissaan. Wink

Hienoa m.m, että kaikki oli hyvin. hali

( . ) Ei mitään uutta navan alla. Tiistaina neuvolassa ei ollut vielä kiinnittynyt, pää tuntui hyvin ja heilui edestakaisin. Neuvolassa oli muutenkin kaikki ok. Pari päivää supisteli neuvolan jälkeen ihan kivasti taas, mutta eipä ne mitään tehneet. Yöllä huomasin vessassa ravatessani, että rappusten kävely aiheuttaa tiukempia supistuksia, niin taidanpa alkaa kävelemään rappusia ylös alas, jos auttaisi. Very Happy

Mulla alkaa olla ihan totaalinen "luovuttanut" olo jo. Ei se sieltä ilman käynnistystä lähde tulemaan. Päivät on mennyt jotenkin paljon nopeammin, kun en enää sillä tavalla odota, että josko vaikka ensi yönä. Tosin pienenä toiveena olisi, että kun nyt on suunniteltu ohjelmaa taas pariksi päiväksi eteenpäin, niin josko se sieltä lähtisi syntymään. Very Happy Sairaalakassia ei ole edelleenkään pakattuna, joten josko sekin auttaisi synnytyksen käynnistymistä. Very Happy

Possurokotteen muuten saan hakea ensi tiistaina, jos olen vielä yhdessä kasassa. Neuvolan täti sanoi, että eihän siitä vauvalle enää hyötyä ole, mutta jos tykkään itselleni hakea, niin tervemenoa vaan. Nyt on sitten pohdinnassa, että hakeakko vai eikö hakea. Olen kyllä pikkuhiljaa kallistumassa siihen, että haen. Mieluummin kyllä rokoite ja sen sivuvaikutukset kuin possunuha ja sen jälkitaudit ihan pikkuisen kanssa (tai vaikka ilmankin).

Ceraci ja Mörköpöpö 39+6 Shocked

1.11.
Ei muuta kuin, että 40+0.

1.11.
Kiitos kaikille nelikymppis-onnittelijoille! hali

( . ) Täällä ei tosiaan ole tapahtunut sitten yhtään mitään. Aamulla tuli lasketun ajan kunniaksi yksi kipeä suppari, loppupäivä on ollut kovin hiljaista. Alkaa väsyttää tämä kotona istuminen. Tekemistä olisi, mutta ei jaksa, kun lonkat kränää ja selkä katkeaa. Confused Huoh, toivottavasti pian lähtisi syntymään...

Ceraci ja Mörköpöpö 40+0

2.11.
Nyt nopeasti omanapaisesti pit√§√§ vaan tulla raportoimaan kun jotain tapahtuu. Very Happy √Ąsken taisi tulla osa limatulppaa, kun pikkuisen j√§i verta vessapaperiin. Tai sitten se oli vain verta √§rtyneilt√§ limakalvoilta. √Ąh, en tied√§. Confused Onneksi p√§√§see ihan kohta neuvolaan kysym√§√§n asiantuntijalta. Very Happy Mutta kyll√§ se mun mielest√§ olisi voinut olla limatulppaa, kun oli niin limaista vuotoa. Embarassed Hankalaa, kun ei ole aikaisempia kokemuksia. Confused

---------------------------------------------------------------------------

2.11.
in_heaven: Kun tulisikin lähtö. on niin hikikin Katsotaan, eiköhän se tästä. Huomenna olisi kyllä hyvä päivä syntyä, niin olisi lapsella ja koiralla sama synttäripäivä. Very Happy

( . ) Neuvolakuulumisia rv 40+1

Paino -1,1kg/vko (viime viikon punnituksen alla oli pannupizza Embarassed )
Turvotus - (hävinnyt kuin tuhka tuuleen)
RR 126/82
Pissa puhdas
Sf-mitta 40,5 (voi hyvä elämä! Shocked pökrää )
Raivotarjonnassa siellä oleillaan
Syke tasainen 140
Liikkeet +

Siis mä meinasin pyörtyä, kun kuulin tuon kohdunpohjan korkeuden. 40,5cm! Shocked Onneksi makasin jo valmiiksi siinä pedillä. Very Happy Terkka kyllä sanoi, että ei tarvitse sen kummemmin ihmetellä/huolestua, sillä maha on laskeutunut jo aika paljon ja vauva yrittää tunkea itseään ulospäin koko ajan. Ei siis ihmekään, jos mahanahka kirveltää.

Kysyin myös limatulpasta ja th oli sitä mieltä, että kyllä se taisi olla sitä itseään. Sanoi kuitenkin taas, että ei kannata luottaa hirveästi, että juuri hänellä oli ollut odottava äiti vastaanotolla, jolta oli limatulppa lähtenyt liikenteeseen kaksi viikkoa sitten jo eikä vieläkään mitään. Eli en jää odottelemaan mitenkään erikoisesti sitten vieläkään, että jotain tapahtuisi. Very Happy Ensi viikolle varattiin vielä neuvola-aika tiistaille ja sitten saan perjantaille äippäpolilähetteen, jos ei ole tapahtunut vielä mitään. Toivotaan nyt kuitenkin, että tajuaisi tämäkin jääräpää lähteä syntymään vaikkapa jo tällä viikolla.

Ceraci ja Mörköpöpö 40+1

2.11.

Ennen puolta väliä minultakin alkoi tihkua nestettä rinnoista, mutta ei sitä ihan hirveästi ole tullut. Mahtaakos sellainen olla edes mahdollista, että rinnat täyttyisivät liikaa jo raskauden aikana. Surprised Mun käsittääkeni kun se tosiaan vaatii ne synnytyshormonit, että maito alkaa kunnolla nousta.

( . ) Nyt on piha haravoitu. Ai miten niin yritän aiheuttaa suppareita kaikin mahdollisin keinoin. Ja miten niin mulla on tylsää, kun pitää täällä raportoida kaikesta mahdollisesta. Very Happy

Ceraci ja Mörköpöpö 40+1 yhä edelleen

3.11.

( . ) Nyt on sitten haettu täälläkin sikapiikki. Neljän aikaan kun menin, niin yhtään ei tarvinnut odotella, suoraan pääsin kävelemään ovesta sisään ja piikkiä käsivarteen vaan. Jännällä odotan sivuvaikutuksia. Käsi tuntuu sellaiselta lötköltä ja väsyneeltä, mutta se voi olla tietty vaan korvienkin välissä. Very Happy Itse pistoskohta ei ainakaan ole vielä edes kosketusarka.

Tyksiss√§kin k√§ytiin k√§√§nt√§m√§ss√§, mutta ei synn√§rill√§. K√§ytiin appiukkoa katsomassa ja sanoinkin h√§nelle, ett√§ mieluummin min√§ varmaan olisin siell√§ kuin h√§n. Eri osastolla vaan. Very Happy Alkaa tympi√§ t√§m√§ odottaminen, varsinkin kun k√§velyst√§ ei tule en√§√§ mit√§√§n. Vauva painaa selk√§rankaa ja hermoja niin, ett√§ kaaduin taas eilen kun vasen jalka vaan otti ja petti alta. √Ąidin kanssa juuri juttelin puhelimessa, niin h√§n sent√§√§n lupasi ottaa koiran jo torstaina hoitoon vaikkei synnytys viel√§ l√§htisik√§√§n k√§yntiin. Eip√§ tarvitse sitten ainakaan koiran k√§rsi√§ lenkitt√§m√§tt√∂myydest√§, kun minusta ei tuonne kadulle l√§htij√§ksi en√§√§ ole. Sad

Ceraci ja Mörköpöpö 40+2 (miksi nämä päivät eivät kulu eteenpäin ollenkaan...?)

4.11.

Vappikselle tsemppiä talvitakin metsästykseen. peukut ylös Minä nyt päädyin sitten lainaamaan anopilta pari numeroa liian suuren "teltan", sellaisen kun löysin varastosta käyttämättömänä, mutta en minä sitä missään julkisella paikalla ole käyttänyt. Sen puoleen, en mä missään julkisilla paikoilla kyllä paljoa ole liikkunutkaan. Confused

( . ) T√§√§ll√§ pohditaan nyt, ett√§ onko t√§m√§ lapsivett√§, jota tihkuu alushousuihin vai onko se vaan vetist√§ valkkaria. √Ąh, rasittavan ep√§selv√§√§. Seuraillaan ja katsotaan. En kyll√§ viitsi viel√§ soittaa edes synn√§rille, kun ei sit√§ niin paljoa tule. Odotellaan pari/muutama tunti. Terkkakin sanoi, ett√§ ei ole mik√§√§n kiire, vaikka lapsivett√§ alkaisikin tulla, jos se ei vaan ole vihre√§t√§. Ja kirkastahan t√§m√§. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 40+3

4.11.

Väliaikatiedote: :D Tihkuminen loppui oikeastaan kokonaan, eikä mainittavampia supistuksiakaan ole ollut, joten taitaa olla taas väärä hälytys. :doh: Mies lähtee kohta kouluun, joten josko vaikka sillä aikaa tapahtuisi jotain. Ja mä ajattelin, että voisin mennä haravoimaan pihalta loput lehdetkin, jos auttaisi. :D

4.11.

Saikki, mä pohdin myös mahdollisuutta, että olisikohan ollut lisää limatulppaa. Tarkempia koostumusanalyysejä kun en alkanut tekmään, kun olin juuri menossa suihkuun. Very Happy Ajattelin, että sitä tulee kyllä lisää, jos on lapsivettä. No, katsotaan ja seuraillaan, josko tulisi selvempiä merkkejä. Confused

Ainiin, en tainnut muistaakaan täällä sanoa, että kävin sitten eilen hakemassa sikaflunssarokotteen, kun se kerran oli vielä mahdollisuus ottaa. Käsi ei sen kummemmin (verrattuna mihinkään muuhunkaan rokotukseen) tullut kipeeksi, mutta tänään on ollut nyt hiukan huono ja nuupahtanut olo. En sitten tiedä johtuuko rokotuksesta, mahdollisesta lähenevästä synnytyksestä vai siitä, että en ole vielä ruokaa syönyt. Onneksi on ruoka on uunissa juuri tulossa, niin saa sitten sen vaihtoehdon ainakin suljettua pois. :D

C ja M 40+3

4.11.
anna_maria kirjoitti:
Tai ainakin parin viikon sisään. Wink

Huoh, no niinpä. Sain jo neuvolasta lupauksen, että kirjoittaa 13. päiväksi (joka on muuten perjantai Shocked Very Happy ) lähetteen äippäpolille, jos ei mitään ole siihen mennessä tapahtunut. Sitä odotellessa siis. :D

4.11.
anna_maria, ei et sä masentanut, älä pelkää. :D Ei tässä nyt masentua enää kannata. Lyhyt aika tämä enää on verrattuna raskauteen kokonaisuudessaan. Ja mä tiedän sen jo etukäteen, että ikävä tätä mahaa tulee. On se sen verran helpompi, kuin sitten se vauva kun se on mahan ulkopuolella. Nyt saa sentään nukkua niin paljon kuin huvittaa. Ei tätä autuutta enää montaa päivää kestä. :D

5.11.
( . ) Montakohan väliä tuohon napamerkkiin jo pistäisi. Tuntuu, että tämä paisuu ja paisuu vaan. Jättiläinen sieltä on varmaan tulossa. :D P otti kyllä yhden niin loistavan kuvan laajakuvalinssillä tuosta mun mahastani. Pitää varmaan tuoda tänään se näytille vähäksi aikaa. Se on kyllä niin järkyttävä, ettei sitä kauaa julkisuudessa voi pitää. :D

Joo, siis täällä edelleen. Ei mitään uutta ja ihmeellistä tämän navan alla. Koira lähtee tänään äidin ja miehensä luo hoitoon, kun musta ei ole enää lenkittäjäksi. Selkä kränää niin paljon, että oon pari kertaa tippunu jo polvilleni, kun jalat ei vaan tottele. Vauva painaa selkärankaa niin paljon.

Ceraci ja Mörköpöpö 40+4

6.11.
( . ) Täällä ollaan edelleen. Yhdessä kasassa. Supparisäteitä ollaan otettu vastaan, mutta niitä saa lähettää lisää. Very Happy Eilen illalla supisteli suhteellisen kipakasti jo kolmisen tuntia, mutta kyllästyin odottelemaan voimistumista ja tihenemistä, niin menin nukkumaan. Nyt heräämisen jälkeen on supistellut jonkun verran, mutta kyllä ne taas laantuivat iltaan verrattuna. Mutta hyvä merkkihän tämä on, eikö? Wink

Koira lähti eilen hoitoon ja täällä alkaisi olla kaikinpuolin valmista vauvalle, niin nyt saisi oikeasti sitten jo syntyä. En jaksaisi viikkoa enää odotella yliaikaiskontrolliin. Confused

Ceraci ja Mörköpöpö 40+5

7.11.
Jee, nyt on jotain erilaista tämän aamun raporttiin :D : nyt voi varmuudella sanoa, että lapsivesi meni tuossa hetki sitten kun nousin. Ainut vaan, että siinä oli hiukan verta. Kilauttelen tyksiin tästä ihan juuri ja lähdetään sitten käymään näytille. Josko vaikka päästäisiin tositoimiinkin jossain vaiheessa.

C + M 40+6

7.11.
Eipä tultu vielä nyytin kanssa kotiin. Koko päivä vietettiin synnärillä, mutta supistukset laantuivat tuossa kuuden aikaan niin, että kätilö ja lääkäri päästivät kotiin nukkumaan. Ja se mitä aamulla luulin lapsivedeksi, oli hyvin vetistä limatulppaa ja verta kohdunsuulta. Sitä vaan tuli niin paljon (ja tulee itseasiassa edelleen). Kohdunsuu oli tiukasti kahdelle sormelle auki ja ei ihan vielä täysin pehmennyt, joten nyt sitten vaan odotellaan oikein kovia suppareita. Uudestaan mennään, jos jotain alkaa tapahtumaan, mutta toistaiseksi päästiin ainakin kotiin nukkumaan. Ihanaa, en olisikaan halunnut osastolle jäädä. :)

8.11.
Yö on nukuttu enemmän ja vähemmän rauhallisesti. P siis nukkui enemmän, minä vähemmän. :D Vähintään tunnin välein heräsin oikein kipakkaan supistukseen ja katsotaan nyt, josko nämä tihenisivät. Confused

8.11. klo 16:07
Supistelee edelleen. Ja voimistuneetkin ovat. Jos nämä eivät ole vielä kipeitä, niin en halua tietää mitkä ovat. :D

Nyt ainakin syödään, kun P sai juuri ruoan valmiiksi ja katsotaan sitten jos lähdettäisiin taas käymään synnärillä.

8.11. klo 22:45
Pikaisesti ilmoittautumassa. Nyt lähdetään synnärille. Supparit tulee edelleen n. 10 min välein, mutta ovat jo niin kipeitä, että pelkällä kaurapussilla ei pärjää. Ja sitä paitsi kulutin sitten kaiken lämpimän vedenkin suihkussa... Toivottavasti nyt alkaa tapahtua.

9.11. klo 20:18
anmannil:
Hyvät naiset, minulla on suuri ilo ja kunnia ilmoittaa ilosanoma kumarrus :

Ceracille ja miehelleen on tänään klo 12.56 syntynyt suloinen, isänsä näköinen poika love
Strategiset mitat 4940g ja 57cm pökrää
Synnytys oli rankka, poika voi hyvin ja äitikin on kuulemma toipumassa.

Suuren suuret onnittelut Ceracille ja miehelleen ei ihan niin pienestä prinssistä! love

Viesti tuli kesken jumpan, ja eihän siitä mun touhusta meinannu tulla enää mitään. Piti siinä kesken pumppailun alkaa näpyttelemään vastausta, ja mietin jo että lähdenkö kesken kotiin että pääsen tuomaan viestiä :D

-------------------------------------------------------------------------------------

9.11.
Terveiset täältä sairaalasta. Wilkuttaa Pee toi mulle läppärin, niin pääsen hiukan perille maailman tapahtumista ja tietty amoihin. Very Happy

Kiitokset kaikille onnitteluista. hali Tässä pari kuvaa tulokkaasta:

Kuva
Kuva

Poika on suloinen, terve ja iso. :D Jos joku olisi kertonut, että tuon kokoinen tulee, en olisi kyllä suostunut synnyttämään. :D

Synnytys oli tosiaan rankka ja piiiiiitkä. Pelkkä ponnistusvaihe oli kuulemma 1h 45min. Ja verta menetin jonkun verran, sen takia on huono kunto edelleen. Tarkempia tietoja synnytyksestä saan itsekin vasta myöhemmin. Mutta kokemuksena aivan loistava, eikä siitä ole jäänyt mitään kummittelemaan ainakaan toistaiseksi. Kiitos kuuluu kyllä ehdottomasti Tyksin henkilökunnalle. Worship Mutta synnytyskertomusta varmaan sitten myöhemmin, kunhan saan palautettua itsellenikin mieleen tapahtumia paremmin.

Nyt taidan mennä nukkumaan, kun tuo "pikkuinenkin" tuossa nukkuu vihdoin.

17.11.
Tulin kiittämään kaikkia vielä onnitteluista ja raskausajan tsemppailuista! ryhmähali Pitää sanoa, että vaikka raskaus ei mitään ihanaa aikaa minulle ollutkaan, on palkinto siitä aivan ihanin. Tuossa tuo viikon ja melkein vuorokauden ikäinen ihanuus tuhisee unissaan vieressä. love

Tsempit kaikille, hyvää kannattaa odottaa. Mä jään nyt taustailemaan, mutta en suinkaan häviä mihinkään. Smile

Etusivulle meille voisi laittaa rivin:

Ceracin perheeseen syntyi poika raskausviikoilla 41+1 eli 9.11. klo 12:56. Paino 4940g, pituus 57cm ja pipo 38,5cm.

:bye:

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 11:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa, että sait heti perään laittaa pystyyn rouvapäikyn! <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 12:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ensimmäinen vierailijakin jo ehtinyt käymään. Hattis :bye:

Sitä pitäisi tässä piakkoin lähteä passikuvaan. Uusi passi pitää hankkia asap, että saadaan sitten ottaa rauhassa jokin äkkilähtö ulkomaille. Päätimme että järjestämme näin häämatkamme, niin saadaan ehkä hiukan halvemmalla. Sitäpaitsi ei tiedetty aikaisemmin (eikä oikeestaan vieläkään), että mihin haluttaisiin lähteä. Joku Kreikka tai Italia olisi varmasti kiva. :o

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 12:29 
Poissa
Kaaso
Kaaso

:bye: Vastiksella tutustumassa uuteen päikkyyn.
Mielenkiintoinen ammatti sinulla on tähtäimessä. Lisätarinaa odotellessa :wink:

Meillä on myös passikuvaus edessä kun en ole vielä nimenmuutoksen jälkeen sitä uusinut.
Mutta hauskaa tulee varmasti siinä vaiheessa kun aletaan Karoliinaa kuvaamaan passia varten :D Onneksi ei tarvii ite miettiä sen onnistumista.

Karoliina syntyi 13.3.2007
ja Klaus 8.5.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 19:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa Katie! :bye:

No niin, nyt sain pari kuvaa häistä näytille. Mä olen kyllä niin sataprosenttisen tyytyväinen tohon mun pukuuni, parempaa ei kertakaikkiaan voi olla! :faint: Miljoonat kiitokset kyllä lähtee tekijälle!

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 19:34 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Onnea tuoreella avioparille, en aiemmin huomannutkaa :doh:
Pukusi on kyllä tosi kaunis mutta on myös kantajansakin :wink:
Ja komia tuo vierellä oleva sulhanen :)

ja Klaus 8.5.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 20:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kurkkimassa tuoreen rouvan rouvapäikkyä :bye:

Hienolta näyttää täälläkin, niin kuin tuolla "neiti"päikyssäkin :)

Rouvaelämää

Elämän tanssiin mussukan sain 7.7.2007

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.07.2007 20:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä kävin jo tuolla toisessa päikyssä kommentoimassa, mutta tulenpa tännekin :bye: Eli tosi komea pari olette, vau! :faint:

Kreikka on kyllä ihana maa, sinne haluaa aina uudelleen. Italia olisi varmaan myös romanttinen häämatkaa ajatellen <3 Menette kumpaan maahan tahansa, tuothan sitten meille paljon kuvia :wink: :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.07.2007 09:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Katie: Kiitos onnitteluista ja kehuista. :) :girl:

heinämorsian2007: :bye: Kohta pääset sinäkin pitämään rouvapäikkyä. :wink:

Saikki: Kiitos! :girl: Juu, tuon kuvia, kunhan ensin edes päästään sinne. :D

No, eipä päästy eilen passikuvaan saakka. Alkoi laiskottamaan niin vietävästi, että jäätiinkin löhöilemään kotiin vähäksi aikaa. Meinasi kyllä sitten kiire iskeä kun tajuttiin että mitä kello on. Piti käydä kaupassa ja mankeloimassa lakanoita mamman tykönä ennen puolta seitsemää, kun olimme luvanneet mennä auttamaan yhtä kaasoa ja tämän kämppistä sohvan kantamisessa. Hyvin kerettiin, oltiin viisi minuuttia ajoissa. :D

Tänään olisi sitten tarkoitus siivota oikein urakalla. Ajattelin että kirjoittaisin hääpäiväkertomusta tänään, mutta saattaa jäädä myöhemmäksi kun katsoo ympärilleen. Asunto on kuin ydinpommin jäljiltä. Sen lisäksi että täällä on kaikki häälahjat ja muut sellaiset levällään pisin lattioita, joka nurkassa on myös pirusti pölyä! Muutamaan viikkoon kun ei ole kerinnyt mitään tekemään tämän asunnon suhteen, kun on ollut häät suunniteltavana ja valmisteltavana. Nyt honeymoonilla sitten pitää siivota. :yac: Mä tekisin lähestulkoon mitä muuta vaan mieluummin kun siivoaisin...

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.07.2007 10:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

tulin piipahtamaan luonasi :bye:

Te olettekin avioituneet äskettäin! Onnea paljon :hug: Sulla oli kyllä todella upea puku :faint: Ja muutenkin olitte komea pari :) Ja italia on muuten ihana matkakohde :faint: Ne pitsat :faint: (ylläri, että mulla on ruoka jääny sieltä erityisesti mieleen :oops: mähän en ole ruuan perään)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.07.2007 09:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kati85: Kiitos! :girl: Ja tervetuloa piipahtamaan uudemmankin kerran. :bye:

Tämä aamu alkoi taas samalla lailla kuin kaksi edellistäkin, kuumetta. :doh: Saisi nyt tämä kroppa tajuta, että kun aurinko paistaa ulkona niin silloin pitää olla mitä parhain olo, että jaksaa koko päivän siellä touhuta. Geokätköjä tekisi mieli lähteä hakemaan, kun on kerta noin kaunis päivä.

Geokätkentä on oikeesti hauska harrastus, vaikka olenkin harrastanut sitä vasta hiukan reilu puoli vuotta. Kätköilyn perusideana on siis se, että GPS laitteella haetaan maastossa (tai voi niitä olla kaupungissakin) piilossa olevia purkkeja, joissa on sitten lokikirja, johon voi logata käyntisä. Käynnit logataan myös nettisivuille http://www.geocaching.com, josta ne koordinaatit myös haetaan. Olen tämän puolen vuoden aikana löytänyt jo pelkästään Turusta monta sellaista paikkaa, jossa en todennäköisesti olisi koskaan tullut käymään ilman kätköilyä. Aivan huippua, suosittelen kyllä kaikille! :clap: (Kyllä, minä olen hurahtanut. :lmao2: )

√Ąidin pit√§isi tulla t√§n√§√§n k√§ym√§√§n t√§√§ll√§. On tehnyt mun vanhoista koulu- ja kaverikuvista, sek√§ kaiken maailman kiitoskorttikuvista sellaista valokuvakansiota. L√∂ysin eilen laatikosta siivouksen yhteydess√§ vanhoja kiitoskortteja, jotka pistet√§√§n siihen, niin tulee niit√§ hakemaan. Ihan hyv√§, ett√§ halusi tekemist√§ itselleen (on ollut puolitoista vuotta sairaslomalla, niin tulee tyls√§√§), koska mulla ei mill√§√§n olis ollu aikaa alkaa v√§√§nt√§m√§√§n valokuvakansiota. Ja nyt tulee laatikkoonkin enemm√§n tilaa, kun kaikki sekaisin olevat kuvat saadaan j√§rjestykseen. :yep:

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.07.2007 10:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onpas täällä ihania hääkuvia! Viittomakielen tulkkikoulutus kuulostaa aika hienolta, oletko viihtynyt koulussasi? Ja geokätkentä on totaalisen uusi juttu, olen kuullut siitä vasta tämän vuoden puolella. :) Tulen jatkossakin kurkkimaan tänne. :girl:

Hääpäiväkertomus

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.07.2007 11:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun hyvä ystävä harrastaa myös tuota geokätkentää :) Ja se on kyllä täysin miehensä kanssa siihen hurahtanut. Aina kun tulevat meilläkin käymään niin käyvät ekaks kätköilemässä :D Pitäisiköhän itsekin testata :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.07.2007 12:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Annamaria_85: No, miten sen nyt sanoisi. Mä en oikeastaan viihdy koskaan koulussa, olisin mieluummin töissä. Mutta tuon alan töitä ei saa, jos ei ole koulua käynyt. :D Tuleppa ihmeessä kurkistelemaan uudelleen.

Kati85: Kokeile ihmeessä! :nod: Se on oikeesti aivan huippuhauskaa. :clap:

K√§ytiin eilen Mamman tyk√∂n√§ kyl√§ss√§ (siis k√§yd√§√§n siell√§ v√§hint√§√§n kaks kertaa viikossa) ja oli raukka saanut keuhkokuumeen. √Ąitin kanssa olivat k√§yneet l√§√§k√§riss√§ ja l√§√§k√§ri oli sanonut ett√§ pit√§isi menn√§ sairaalaan, mutta eih√§n se j√§√§r√§p√§√§-Mamma mihink√§√§n sairaalaan mene. No, kai se siell√§ kotonakin p√§rj√§√§. Me men√§√§n taas t√§n√§√§n k√§ym√§√§n ja kattomaan mik√§ vointi. Pihaty√∂t (mansikoitten ja vadelmien poimimisen) ajattelin tehd√§ samala jos ei tule vett√§ kuin aisaa.

Ehtoolla äiti sitten tuli käymään ja katteltiin yhdessä hääkuvia koneelta. Pekka oli samaan aikaan rullaluistelemassa tyttöjen kanssa (mun luokkakaveri ja sen kämppis), kun mä en voi polvieni takia sinne lähteä. Oikeesti inhottavaa kun tekee lähestulkoon mitä tahansa muuta kuin kävelee, niin polvi/polvet tulee ihan sikakipeeks. :? Lääkärissäkin on pariin otteeseen käyty, mutta ei niissä kuulemma mitään vikaa ole. :auts:

Tänään aamulla nukuin ihan sikapitkään, heräsin vasta vähän ennen yhtä kun yläkerrassa alettiin poraamaan seiniä. Kyllä nyt taisi tulla viimeisetkin univelat nukuttua pois, vaikka ei sen puoleen ettenkö mä jatkossakin vois nukkua pidempään. :D Toisaalta vaan harmittaa, että kun nukkuu puoleen päivään, niin vuorokaudesta on jo monta tehokasta tuntia pois. :?

Pekan piti muuten lähteä tänään Alastarolle katsomaan Nitro Nationalsseja mutta kun aamulla katsoi ulos ikkunasta, niin näytti että alkaa satamaan vettä. Nyt sitä ei kuitenkaan ole vielä tähän mennessä tullut, niin sitä ottaa ihan kohtuullisesti päähän, että miksi ei lähtenyt. Mua ei varsinaisesti kiinnosta ne niin paljoa, niin ajattelin että olisin voinut siksi aikaa lainata Pekan veljen moottoripyörää ja lähteä ajelemaan päiväksi, mutta sitäkään en nyt sitten päässyt tekemään kun ei sinne Satakuntaan lähdetty.

Hmm... Mitäs sitä sitten tekisi tänään. :o Jos nyt vaikka ensimmäisenä menisi syömään aamupalaa. :D

Rouvaelämää
Blogi

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.07.2007 15:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Uutta rouvista (=rouvapäikky) kurkkaamassa. Ihania hääkuvia :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.07.2007 20:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuikuilemassa täälläkin :bye:
Olet ollut kaunis hääpäivänänne, eikä mieskään ole hassumpi :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.07.2007 15:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihania kuvia täällä :)

unelmista tuli totta-päikky

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.07.2007 15:20 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Piti tulla kurkkaamaan kuulumisia.

Mun pikkuveli harrasti myös jossain vaiheessa tuota geokätkentää. Oli todella innoissaan ja kehitti jonkin sortin pelinkin mutta nyt ei ole hetkeen asian tiimoilta mitään kuulunut.

Nähdään taas :bye:

ja Klaus 8.5.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.07.2007 15:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihania kuvia teidän häistä!! :faint: Mä taisin olla nettipimennossa tuona aikana, kun teillä oli häät, joten myöhässä toivottelen Paljon Onnea Tuoreelle Avioparille!!!

Turn loose the heaven within

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.07.2007 20:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jos oikein muistan/tulkitsen, niin täällä on tänään synttärit?!

PALJON ONNEA!!!

unelmista tuli totta-päikky

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 560 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.07.2018 10:54