* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 21:35

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.07.2006 09:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee saapumiseen Schubertin Ave Maria ja poistumiseen Pachelbelin Kaanon. :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.07.2006 17:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hirmu vaikeaa keksiä häämarssi! Poistuessa soi todennäköisesti Marko Hakanpään Trumpettisävelmä (jos kanttori sen osaa soittaa :? ) Voi hyvä ihme, että onkin vaikeaa päättää.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2006 10:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meilläkin alkaa olemaan marssit valittuna.. Kirkkon saapuminen tulee todnäk tapahtumaan Johan Heimlich Romanin Ouverture C- (tai D-) Duuri ja poistuminen iki-ihanan Mendelssonin Kesäyön unelman tahdissa..

Alkaa vaan mietittymään tuo Romanin marssi. Pongasimme sen eräältä häämusiikki -cd:ltä, joka lainattiin kirjastosta, enkä ole MISSÄÄN vielä törmännyt ko marssiin.. Osaisikohan kentien joku asiantuntijoista sanoa, kuinka yleisessä tiedossa tämä kappale on??? Alkoi vaan mietityttämään osaakohan meidän kanttori sitä sitten soittaa, jos on jovin harvinainen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2006 15:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mimmu83 kirjoitti:
Hei! Ajatuksenamme oli jonkinlainen "taustamusiikki" ennen häämarssia, siis silloin kun vieraat tulevat kirkkoon, kuoleen tunnelman välttämiseksi, mielessä kävi esim. Ave Maria Bachin mukaan.. Tämän musiikin aikana olisi myös morsiusneitojen tarkoitus kävellä alttarille päin ja sen jälkeen minä isukin kanssa häämarssin aikana..

Kanttorimme tyrmäs ajatuksen aika suoralta kädeltä.. Onko siis ajatuksenakin hassu???

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2006 16:32 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Mun mielestä kirkossa alkumusiikki ennen marssia ei ole hassu...Täällä Englannissa olin kirkkohäissä missä oli näin ja oli oikein mukavaa, mutta toisin se taitaa olla Suomessa :o pitää istua hiljaa odottamassa hartaasti kuin hautajaisissa :x

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2006 10:11 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Olen jossain tuolla aiemmalla sivulla varmaan kantaa tähän asiaan ottanutkin, mutta nyt pari ajatusta.

Oma kokemukseni on, että nykyään ihmiset tulevat melko myöhään kirkkoon. Tai tulevat ehkä ajoissa, mutta jäävät ulos pyörimään. Sama koskee hautajaisia ja ristiäisiä. Välillä sitten sekä minä että vahtimestari hätistelemme ihmisiä sisälle. En tiedä, onko tämä vain joku kaupunkilaisilmiö vai eivätkö ihmiset halua tulla mun hoitamiin toimituksiin :D mutta näin vain usein on. Toisaalta ehkä musiikki sais ne ihmiset kipittämään sieltä ulkoa/eteisestä sisälle kun luulisivat, että nyt se jo alkaa ;).

Urkumusiikki saattaa hämmentää ihmisiä, että "häh, joko tää alkaa, joko ne tulee", ja omat työtoverikanttorini ovat myös aatoksen tyrmänneet. Ymmärrän, ettei kanttori halua ehkä olla vain taustamusiikin soittaja, sillä tuossa tilanteessahan ihmiset ehkä juttelisivat penkeissä yms. Itse ajattelen, että asialla on puolensa ja puolensa, eikä mitään selkeää syytä ole ratkaista asiaa puoleen taikka toiseen. Yksi ajatus on se, että pitäisikö nykyisen jatkuvan äänivirran aikana ihmisten saadakin välillä istua rauhassa ja hiljaisuudessa. Toisaalta olisi ihan kaunista, että morsiuslapset/kaasot kävelisivät paikalleen musiikin soidessa. Ehkä "odottelumusiikiksi" sopisi mukavasti jollain muulla kuin uruilla soitettu musiikki.

Tähän asiaan ei siis ole olemassa mitään "Jumalan Sanaa" -ratkaisua.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.08.2006 12:29 
Minä olen muutamissa häissä laulanut jotain ns. odottelumusiikkina. Useimmiten Schubertin Ave Mariaa pianon säestyksellä. Nytkin on parin viikon kuluttua tulossa taas tällainen "keikka".
Yhden kerran olen laulanut ko.kappaleen myös "sisääntulomarssina". Sekään ei ollut ollenkaan hullumpi juttu :)

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2006 15:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos mielipiteistä!

Kaipa joudun sitten pitkin hampain luopumaan odottelumusiikista.. Toisaalta hyvä pointti on se että alku on selkeämpi ilman, siis seremonia alkaa kun musiikki alkaa...

Ehkäpä siis pyydänkin kanttoria soittamaan jonkun biisin ennen häämarssia (Prinsessa Ruusunen) morsiustyttöjen kävelyä varten, jospa hän siihen suostuis..

Jos morsiusneidot kävelevät ilman musiikkia, se ei ole kovin juhlavaa, ja jos taas häämarssin aikana, joudun joko isukin kans oottaamaan että tytöt on kävelly alttarille asti tai sitten sulhanen joutuu heitä väisteleen vastaan kävellessään... eli ei hyvä...

En myöskään haluaisi tyttöjä taakseni pimentoon...

MUTTA olisko ehdotuksia tähän musiikkiin ennen marssia?? Sen pitäs olla mielestäni joku melko rauhallinen ja suhteellisen lyhyt.. <3 <3

sydän on löytänyt sydämen!
*12.8.2006*

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 16:28 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Minä nyt olen kuunnellu noita tulomarsseja netistä ja eikö noita vaihtoehtoja ton enempää ole :o Ainoa mitä voisin vähänkään kuvitella on se Kuulan Häämarssi :? En yhtään tykkää prinsessa ruususesta tai muista :yac: ja Elgar: The Land of Hope and Glory on Englantilainen sotalaulu alkujaan :shock:

Tuo erillinen tulomusiikki morsiustytöille kuulostaa mielestäni tosi kivalta idealta ja kun musiikki sitten muuttuu heidän jälkeen, niin kaikki tajuavat että nyt tulee morsian :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 18:55 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Vaihtoehtojahan toki xara löytyy. Melkein kaikki klassinen musiikkikin käy eli kannattaa sinne kirkkoon ja kanttoriin yhteydessä ollessaan ehdottaa itse, jos ei perinteisistä marsseista mikään miellytä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 21:58 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

xara kirjoitti:
Minä nyt olen kuunnellu noita tulomarsseja netistä ja eikö noita vaihtoehtoja ton enempää ole :o Ainoa mitä voisin vähänkään kuvitella on se Kuulan Häämarssi :? En yhtään tykkää prinsessa ruususesta tai muista :yac: ja Elgar: The Land of Hope and Glory on Englantilainen sotalaulu alkujaan :shock:

Se että netissä on joitain kappaleita ei tarkoita että siellä olisi kaikki maailman häämusiikki...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2006 13:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Oliskos musiikiksi vinkkejä, kun meillä on itse juhlapaikalla vihkiminen ja näillä näymin, kun saavutaan vihkimispaikalle, niin eräs tuttavamme laulaisi ja häntä säestettäisiin haitarilla... mutta se laulu hakusessa?!? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2006 13:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pimu79 minkä tyylistä kappaletta te haluaisitte? Onko teillä mitään teille tärkeää kappaletta, joka soveltuisi? Ja siis onko tuossa vaiheessa pappia paikalla? Tuohonhan käy ihan perinteiset Ave Mariat yms.. mutta varmaan voisi sopia myös nuo moneen kertaan mainitut Simojoen kappaleet..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2006 13:19 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Hyvä juttu siis että mahdollisuuksia on :clap: missä muuta hääseremoniamusiikkia voisi käydä kuuntelemassa netissä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2006 20:48 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heinämorsio kirjoitti:
Pimu79 minkä tyylistä kappaletta te haluaisitte? Onko teillä mitään teille tärkeää kappaletta, joka soveltuisi? Ja siis onko tuossa vaiheessa pappia paikalla? Tuohonhan käy ihan perinteiset Ave Mariat yms.. mutta varmaan voisi sopia myös nuo moneen kertaan mainitut Simojoen kappaleet..

Heinämorsio

Jotain rauhallista kappaletta siis haetaan, mutta ei kuitenkaan "tyypillistä" hääkirkko marssia. Ja pappi on paikalla... Eikä siis vielä olla törmätty sopivaan kappaleeseen... joten kaikki ehdotukset otetaan vastaan! :worship: [/b]

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2006 21:22 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pimu79 kirjoitti:
Jotain rauhallista kappaletta siis haetaan, mutta ei kuitenkaan "tyypillistä" hääkirkko marssia. Ja pappi on paikalla... Eikä siis vielä olla törmätty sopivaan kappaleeseen... joten kaikki ehdotukset otetaan vastaan! :worship:

Kannattaa kysellä sitten vielä varmuudeksi papin mielipide sopiiko jumalanpalvelukselliseen vihkikaavaan valitsemanne, mutta itse lähtisin etsimään jotain kaunista rakkauslaulua esim. pan-huilulevyiltä, joilla on aina todella kauniita kappaleita. Jos Pappi on kovinkin "tiukka" soveltuvasta musiikista on nuo Simojoen kappaleet kyllä sitten soveltuvia ja kauniita, mutta jokaisella on makunsa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.08.2006 14:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tietääkö kukaan, saako Schubertin Ave Marian nuotteja jostain? Ja miten Bachin versio eroaa Schubertista? :o Markon sivuilta olen käynyt kuuntelemassa Schubertin version, ja se on aivan :faint:

Kanttori pyysi etsimään nuotit, en tiedä miksei voi itse etsiä... :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.08.2006 16:17 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Myös "Bachin" Ave Marian voi käydä kuuntelemassa häämusiikkisivullani - löytyy säveltäjänimellä "Gounod". Hän on siis tehnyt tuon Ave Maria -melodian Bachin C-duuripreludin sointupohjalle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2006 09:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tiukkis on kanttori meillä... ei tullut kyllä yhtään vastaan, vaan jyräs oman tahtonsa läpi (myös pappi alkoi olla meidän puolella...)... KIEHUU: kanttorihan on töissä, meidän häiden aikaan tavallaan meille!! :auts: no myönnettäköön ettei onnistunut pilaamaan meän ah! niin ihanaa hääpäivää! :)

sydän on löytänyt sydämen!
*12.8.2006*

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2006 21:21 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä vihkiminen tapahtuu vanhempien kotona järven rannalla laiturilla(sateella verannalla). Urkumarsseja ei meillä perinteiseen tapaan soiteta, sillä en halua musiikin tulevan CDltä. Kaaso on lupautunut soittamaan viululla. Olisiko ehdotuksia sopivista marsseista viululla soitettaen tai marssien tilalle jotain muuta tilanteeseen sopivaa viulumusiikkia?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2006 09:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meille tulee Prinsessa Ruusunen, kun astellaan alttarille ja pois tullessa Finlandia-hymni.
Yritettiin saada November Rain, mutta ei onnistu uruilla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2006 09:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mitä olette mieltä jos valitsemme kesähäihimme palauumarssiksi Lumiukko- ohjelmasta tutun Walking in the air? Itse en miellä kyseistä kappaletta jouluiseksi, koska en katso kyseistä ohjelmaa, mutta tuleekohan kaikille muille kappaleesta heti jouluinen fiilis??? Onko kenelläkään ollut kyseistä kappaletta "häämarssina"? Meille kappaletta ehdotti kirkkoherranvirastosta nainen joka otti kirkkovarauksemme vastaan. Hän oli ollut kesähäissä jossa se oli soitettu ja oli kuulema todella liikuttava ja erilainen kappalevalinta! :( <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2006 10:01 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kappale on todella kaunis ja ihana. Miulle kyllä siitä aina tulee ensimmäisenä mielikuvana juuri tuo mainitsemasi Lumiukko-ohjelma.
Itse en välttämättä sitä kesähäihin ottaisi - tuttuni ainakin yhdistävät sen talveen - mutta todella erilainen vaihtoehto se olisi. Ja mitä sitä muiden mielipidettä miettimään - teidän häänne, teidän musiikkivalinnat.

Jos se tuntuu omalta kappaaleelta, niin rohkeasti vain omia suunnitelmia toteuttamaan! :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2006 21:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tietääkö kukaan mistä löytyisi kuunneltavaksi (esim. netistä) Juhan Waltherin (?) H-molli konsertton 3.osa. Siis tunnetaan "Valtterin" häämarssina. Lienee Vivaldin säveltämä kappale, jota Valtteri-poika on sovitellut sitten..

Olen etsinyt, etsinyt ja etsinyt..turhaan!! :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Bachin Air
ViestiLähetetty: 04.10.2006 10:59 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heippa!

Bachin Air on kaunis kappale, mutta soveltuuko häihin (sisääntulomusiikiksi)? Tuleeko liiaksi hautajaisfiilis? Askarruttaa kovasti...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 21:35