* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 08:06

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2006 12:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitoksia oikein paljon mielipiteistänne :)! Kylläpä taas helpotti mieltä! Taidanpa yrittää peitellä olkapäitäni hunnulla :). Soitin eilen äidilleni ja kerroin tämän "olkapääongelmani" ja sain kommentiksi, jotain tähän tyylii :lmao2: :lmao2: :lmao2: . Mamman mielestä pukuni on ihan tarpeeksi siveellinen kirkkoon :clap: . Hunnulla saa peitettyä sopivasti ja puku tosiaan ulottuu reilusti rintojen yläpuolelle (ei siis mitään Nicepastorin kuvailemaa nännejen varassa olemista :lmao2: ). Sulhon suku vielä vähän arveluttaa, mutta paheksukoon sitten, jos kokevat aiheelliseksi :evil: .

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2006 19:35 
Laitan kirkkoon ohuen ja läpinäkyvää kangasta olevan "hartiahuivin".
Pukuni on aika avonainen. Vai ohuet olkaimet ja selästä hyvin avoin.
Nyöritys selässä. Siksi siis huivi. Huntua en ajatellut, koska 10 v. avoliittoa ja kaksi lasta.
P.S. pukuni on tuolla allekirjoituksessa... :wink:

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.03.2006 11:32 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mullekin tulee olkaimeton puku ja kirkkoon laitan boleron päälle, vaikka mulle tulee huntukin. Mä uskon, että mun on mukavampi olla kirkossa, kun olkapäät on peitettynä. Tuskin kukaan edes suuremmin ajattelisi asiaa, mutta mun mielestä on jotenkin "siistimpää" olla kirkossa "kunnolla pukeutuneena". Huntukin olisi tosin varmasti riittänyt pukuni kanssa, koska se ei ole muuten avoinainen (takaata puvun reuna menee juuri lapaluiden alta), mutta halusin itse kuitenkin näin.

Kukin tavallaan! Jos itselläsi ei ole liian alaston olo olkaimettoman puvun (ja hunnun) kanssa niin tietenkään ei tarvitse ehdottomasti olla huivia tai boleroa.

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2009 11:36 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän suunnitelmamme muuttuivat ja nyt tarkoituksena on vihkiminen kirkossa. Vielä en ole pukua ostanut, mutta olen haaveillut lyhyestä morsiuspuvusta. Suunnilleen tämän mittaisesta helmasta:
Kuva

Onko lyhyt morsiuspuku ympäristöön sopimaton, koska kirkko on vanha ja juhlava?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2009 12:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuon pituinen on vielä säädyllinen mekonpituus, joten ei mielestäni tarvitse huolehtia siitä. Jos helma ei ylettyisi polveen, silloin olis jo mielestäni liian lyhyt..

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2009 21:42 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Minustakin tuo on erittäin asiallinen helmanpituus.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 09.10.2009 23:34 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

~ziLLa~ kirjoitti:
Onko kirkossa pakko olla huntu tai olkapäät peitettynä? Tämä etiketti on minulle epäselvä... :o

Elikä voiko olla morsian ihan paljailla olkapäillä, jos on selästä avonainen puku?

Kiitokset vastauksista

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.10.2009 14:32 
ziLLa: Olet varmasti jo saanut vastauksen tuohon kysymykseen, mutta selvennän nyt vielä sen verran, että mikään pakko ei ole huivia/huntua käyttää olkapäiden peittona. Se on vähän niin kuin hyvät käytöstavat, eli ei se pappi kieltäydy vihkimästä, mutta mahdollisuuksien mukaan on hyvä pitää etiketistä kiinni. :nod:
Ja nykyaikana yhä useampi morsian on kirkossa olkapäät paljaina, joten en usko monen papinkaan enää sitä niin kieroon katsovan. :)

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.10.2009 22:54 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Jep, eipä niitä avonaisia pukuja kieroon katsota, mutta olen mä muutaman kerran nähnyt morsiolla puvun, jonka kanssa huivi tms olis kyllä ollut korrekti ratkaisu. Usein on joku pieni bolero tai huivi, joka on sitten helppo ottaa pois, kun hääjuhla alkaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.12.2009 13:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

nicepastori, ollaanko ortodoksisessa kirkossa tiukempia tämän säännön suhteen?

Nimimerkki: "Ortodoksiksi kääntymässä ja ortodoksiset kirkkohäät aikeissa viettää 08/2010"

<3 TG

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2009 01:29 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Kaiken kaikkiaan ortodoksisessa kirkossa ollaan tiukempia, turistillakaan ei ole sortseissa ja topissa asiaa kirkkoon. Kannattaa soittaa seurakuntaan ja kysyä sieltä, saat varmimmin oikeaa tietoa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.03.2011 23:17 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille on tulossa frakkihäät ja etiketti linjaakin sitten puvun olevan avonainen & täyspitkä. Eli olkaimettomalla iltapukutyylillä täällä liikenteessä.

Sitten kun esittelin äidilleni toivehääpukuni kuvaa, hän toi heti esiin oman mielipiteensä: "Js aiotte mennä naimisiin kirkossa (kuten aiomme) pitäisi edes olla olkapäät peitossa." Mehän toki saisimme tehdä niin kuin haluaisimme eikä hän aikoisi millään tavalla ruveta sanelemaan minulle millainen pukuni tulisi olla :lmao2: Ennen kuin sitten tajusin mitä hän tarkoitti tarkalleen, niin yritin selittää etten ollut kuitenkaan ottamassa hihallista pukua tuli mitä tuli. Onneksi lopulta välähti :idea: ja sain sanottua, etten ehkä kuitenkaan ollut ajatellut ihan käytännön syistäkään hengailla helmikuisessa kirkossa ilman neuleboleroa.

Käytän huiveja todella paljon arkipukeutumisessa ja ehkä sen takia, ne eivät tunnu sopivalta hääasusteelta minulle. Äitini olisi ilmeisesti kankaisen boleron kannalla, mutta itse koen sekä persoonaani että pukuuni sopivammaksi vaihtoehdoksi neuleen. Itse tehty pitsinen neule on mielestäni ihanan talvinen ja silti juhlava. Mallia en ole vielä valinnut, mutta ajatuksena olisi niukka bolero tai hihatin, joka siis peittäisi olkapäät, kädet ja puvun pajaaksi jättämän yläselän.

Minulle tämä on sekä riittävän lämmin että riittävän peittävä kirkolliseen toimitukseen. Ja olen kyllä sitä mieltä itsekin, että tuntuisi jotenkin paljaalta olo kirkossa ihan ilman jotain yläosaa. Mutta jokainen tyylillään, jos on itsevarma ja tyytväinen asussaan niin mikäs siinä. Kanssaihmiset ne on, jotka voi loukkaantua ei Yläkerran Herra :wink: Jos taas haluaa huomioida vieraidenkin mielipiteet & yleiset tavat, niin mikäs sen parempi :)

Ja tuosta vielä, että antaisinko tyttäreni lähteä 15-vuotiaana ulos morsiuspukuni kaltaisessa asussa. Noh, en kyllä. Lähinnä tosin hinnan ja suureellisuuden vuoksi :D Jos puhutaan vaan yhtä paljastavasta asusta esimerkiksi vanhojen tansseihin,niin todellakin ihan ok. Valitettavasti luulen, että neitimme lähtee sitten aikanaan vähän paljastavammissakin vaatteissa ainakaan bilettämään :que: Onneksi näihin häihin äiti saa vielä päättää mitä laitetaan päälle ja jos ei meinaa kelvata, niin sitten joutuu tulemaan itkevänä mukaan prinsessamekossaan :pilkka:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Kirkko & pukeutuminen
ViestiLähetetty: 05.06.2011 20:17 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

mä teetän (tai on jo siis tulsosa) itselleni lyhyt hihaisen sifonki boleron, ihanan ilmava ja kevyt ja silti kuitenkin peittää olkapäät :) kaasoilleni olen myös sanonut että koska seisovat siellä kirkon etuosassa, laittavat kummatkin sekä sukkahousut/stay-upit ja sifonkisen hartia huivin, meillä kaikilla siis olkaimettomat puvut. sanoin myös että voivat sitten riipaista sukkahousut vaikka jo heti kirkon pihassa pois jos tuntuu että tulee liian kuuma.. sulhon siskolle jouduin sanomaan että mekon helma tulisi olla lähelle polvea, sillä erääseen konfirmaatioon kyseinen neitokainen (20v) saapui juuri ja juuri vesirajan peittävässä mekossa, ilman legginsejä saatikka sukkahousuja. näin epäkunnioittavaa pukeutumista en omaan vihkimiseeni toivoisi.. mutta luulenpa etten voi sitä päättää mitä kukakin päällensä pukee ;D

tahdomme 16.7.2011

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 14.06.2011 18:48 
Poissa
Enkeli
Enkeli

En jaksanut laiskana lukea koko ketjua läpi, mutta itselleni pistää silmään tosi pahasti, jos kirkossa ollaan olkapäät paljaina. Olenkin miettinyt, että voiko omassa hääkutsussa esittää vieraille toiveen peittää olat kirkon toimituksen ajaksi kuulostamatta tökeröltä tai "liian tiukkikselta"?
Toisaalta jokainen pukeutuu niin kuin tahtoo, mutta toivoisin silti, että vieraat kunnioittaisivat juhlamme luonnetta ja omaa näkemystämme, kun kyseessä on kuitenkin _meidän_ vihkiminen. Juhlapaikalla olkoot sitten vaikka tissit paljaana, mutta kirkossa toivoisin tosiaan siveellisyyttä pukeutumiseen..

me neroja ollaan sä tiesitkö sen, me keksimme rakkauden.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.06.2011 11:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

ini toki voi asian kutsussa esittää! Mun mielestä tietyt pukeutumiseen liittyvät toiveet voi mahdollisesti jopa helpottaa omaa päätäntää, että mitä laittaisi päälle. Lisäksi, niinkuin sanoit, kyseessä on teidän juhlanne. Jos teistä tuntuu paremmalta olla olkapäät peitettyinä kirkossa, niin silloin siitä kannattaa mainita. Jos joku asiasta loukkaantuu, niin sitten voi katoa peiliin. Ja voihan asian esittää myös humoristisesti esim. runolla tai sivulauseessa. Kyseessä on mun mielestä myös tilan kunnioittaminen - ei vain teidän juhlanne kunnioitus. En osaa itsekään mennä kirkkoon olkapäät paljaana (ainakin huivi on harteilla jos ei muuta). Paitsi oma morsiuspukuni piti kyllä olkapäät paljaana :o

Ă„idiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 15.06.2011 18:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

ini: Toki voitte laittaa vieraillenne toiveen pukeutumisesta vihkitilaisuuteen. Itse ehkä kuitenkin miettisin, miten asian toisin esiin. Ensinnäkin kannattaa miettiä onko tämä viesti tarpeen kaikille vieraillenne vai muutamille etukäteen tiedossa oleville yksilöille, jolloin voisi olla loogisempaa ottaa asia esiin suoraan heidän kanssaan.

Jos pukeutumiskoodi nimenomaan kirkkoa varten olisi painettu oikein kutsuun, voisin ainakin itse vieraana jäädä ihmettelemään että kuinka "tiukasti" olkapäiden peittämistä valvotaan... Eli miellyttääkseni hääparia miettisin varmaan lähinnä pitkähihaista, hyvin pienellä kaula-aukolla varustettua vaatetta (esim. silkkivillaista pooloneule & hame-yhdistelmää paksuilla/värillisillä sukkahousuilla), ettei tulisi millään tavalla loukattua toisten näkemystä asiasta). Jos itse laittaisin tällaisen pukeutumistoiveen vieraillemme, kirjoittaisin ohjeistuksen vaikka hääsivuillemme vihkitilaisuus-kohtaan.

Vaikka olenkin tässä kirkkoon pukeutumisasiassa lievästi tiukkis (itse en pidä läpikuultavaa sifonkihuivia tai pitkää huntua minkään ruumiinosan varsinaisena peittämisenä), niin en kuitenkaan myös vaivaa mieltä muiden pukeutumisella. Vieraat ja muut morsiamet pukeutukoon kuten haluavat, arvostan niitä jotka pukeutuvat omasta mielestäni "oikein", mutta en ajattele yhtään vähempää niistä jotka eivät näin toimi. Jokainen menköön omalla tyylillään, niin minäkin teen. Olen ajatellut asian niin, että yläkerrassa aika moni asia varmaan menee edellä siitä osasimmeko pukeutua "oikein" kirkossa :wink:

Ymmärrän kuitenkin myös sen, että jos asia on itselle tärkeä siitä kannattaa vieraille vihjata. Varmasti heistä suurin osa haluaa, että teistä hääparina tuntuu mahdollisimman mukavalta omissa häissänne :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 16.06.2011 10:30 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Kiitos kommenteista Jemppi ja Pudde! Täytyy miettiä sitten lähempänä, että jos kutsuun laittaisi hienovaraisesti maininnan asiasta tai tosiaan sitten niille tietyille kertoisi ihan henkilökohtaisesti tämän toiveen. Mietitään..

me neroja ollaan sä tiesitkö sen, me keksimme rakkauden.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 07.09.2011 07:43 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mä laitan boleron kirkkoon peittämään olkapäät ja tatuoinnin (vaikka tatuointiani rakastankin) :) Juhlapaikalla voi sitten ottaa rennosti ja heivata boleron pois :) Minusta se vain on hyvien tapojen mukaista peittää olkapäät kirkossa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 08:06