* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 07:56

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.04.2005 17:51 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuli tän ketjun jutut mieleen eilen kun katsoin Satuhäitä. Siellä kirkkoherran tytär meni naimisiin, ja oli olkaimeton puku, tosin ohut läpinäkyvä huntu oli olkapäillä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.04.2005 19:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä mietin kanssa ihan samaa. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.04.2005 23:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Miulle tulee olkaimeton puku, eikä mitään huntua tms...... Papin puolesta ok.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.04.2005 14:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No voi, nyt tämän lukeminen sai mutkin harkitsemaan asiaa. Mulla kun puku on avoin olkapäistä, kaula-aukko menee siis olkapäältä olkapäälle eli off the shoulders-mallia ikäänkuin. Kuitenkin puvussa on sitten pitsiset 3/4-hihat ja laitan pitän hunnun, eli se jo sinäänsä peittäisi olkapäitä vähän.
Mutta jäi silti vähän epävarma olo, onko se sittenkään sopiva jo silleen vai tarvitsisiko olla jokin huivi? En kyllä osaa sanoa minkälainen siihen sitten enää sopis... osaisikohan oma pappimme auttaa asiassa, jos siltä kysyisi :o ?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.04.2005 15:31 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

:bye:
Miun mielestä sie et tartte mitään huivia. Hihat ja huntu peittää ihan tarpeeksi.

Mielestäni huivi on silloin hyvä kun on olkaimeton puku eikä huntua, ettei oo ihan yläselkä ja olkapäät paljaana siellä kirkossa.

:girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2005 09:03 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Itse olen nyt laittamassa jakkua vihkimisen ajaksi. En tosin arvostele ketään joka laittaa sen avonaisen puvun ilman huiveja, tms. mutta itse olen päätynyt tähän ratkaisuun. Ulkomailla ollessa on ollut ihan selvää, että hartiat peitetään, mutta en ehkä olisi tätä asiaa miettinyt ilman tätä ketjua.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 10.08.2005 15:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hmm.. Mä olen ollut katolisessa katedraalissa olkapäät paljaana (en kylläkään morsiamena) ja ainoastaan meidän seurueelle huomautettiin, että napa ei saa näkyä. :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.11.2005 20:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Voi, voi!

Nyt alkoi ahdistaa tuo avoinaisuusasia! Olen jo ostanut ensi kesää varten täydellisen puvun, joka sitten on täysin olkaimeton! Kuitenkin puku ei pastorin sanoja lainatakseni "roiku nännien varassa" (hih!) vaan pysyy tukevasti päällä ja ulottuu niin korkealle, kun olkaimeton voi ulottua.

Ois kiva laittaa hartioille jotain, mutta kun huntukin sattuu olemaan jo valmiina ja huivia hartioille ei varmaan voi laittaa yhtä aikaa, jos on huntu! :doh:

Olen kyllä ollut tietoinen että muun muassa isovanhempani (körtteinä) katsovat ehkä pahalla, mutta kun äitini sanoi, että ota millainen puku vain jos sulhanen hyväksyy :) niin ostin sitten tuon täydellisen puvun!

Voisikohan palstan pappi vastata, onko huntu riittävä peittämään olkapäät jos sen kiinnittää niin että se tulee hartioiden ja käsivarsien päälle?

Apuva!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.11.2005 22:06 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Olkapäiden peittäminen kirkossa kuuluu hyviin tapoihin, mutta enpä ole koskaan kuullut, että pappi olisi morsianta pois käännyttänyt puvun avonaisuuden takia. Ja voin sanoa, että meikäläinenkin on monenmoista pukua nähnyt, ja osa on likimain nännien varassa roikkunut.

Laita siis pukusi hyvillä mielin päällesi ja jos saat hunnun kauniisti olkapäiden peitoksi, niin se kuulostaa oikein hyvältä. Hääjuhlassahan hunnun voi sitten siirtää taakse tai ottaa vaikka kokonaan pois.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.11.2005 11:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

liisu kirjoitti:
Olen kyllä ollut tietoinen että muun muassa isovanhempani (körtteinä) katsovat ehkä pahalla,

Täällä yksi körttidiakoni sulle huiskuttaa... :bye: eikä katso kamalan pahalla :wink: jos asettelet huntusi hartioillesi vihkimisen ajaksi... :wink:

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.11.2005 20:21 
Puvustani tulee sellainen, että toinen olkapää melkeinpä peittyy, kun taas toinen jää hyvinkin näkyviin. Huivin olen päättänyt laittaa kirkon ajaksi joka tapauksessa, mutta ongelma onkin, laittaako ohut sifonki(?)huivi vai neulomani paksumpi huivi. Tuo ohut ei paljon lämmitä (tammikuussa voisin kuvitella kirkossakin olevan aika viileä), mut onko paksu neulehuivi hassunnäköinen kirkossa?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2005 13:11 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

jj130107 kirjoitti:
Puvustani tulee sellainen, että toinen olkapää melkeinpä peittyy, kun taas toinen jää hyvinkin näkyviin. Huivin olen päättänyt laittaa kirkon ajaksi joka tapauksessa, mutta ongelma onkin, laittaako ohut sifonki(?)huivi vai neulomani paksumpi huivi. Tuo ohut ei paljon lämmitä (tammikuussa voisin kuvitella kirkossakin olevan aika viileä), mut onko paksu neulehuivi hassunnäköinen kirkossa?

Eihän sen huivin tartte mikään hirveen paksu olla, voisko se olla joku vaikka pashminan tapainen. Se lämmittäiskin vähän enemmän kuin sifonkihuivi. Toisaalta neulehuivikin voi olla kaunis, riippuu vähän, millaista olit ajatellut.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2005 13:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

JJ ei varmaankaan ole hassun näköinen, kun ottaa huomioon myös tuon ajankohdan.. oliko sulla se punainen? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2005 18:59 
Tällainen, punainenpa hyvinkin

http://i22.photobucket.com/albums/b343/jj130107/kuvialisaa051.jpg

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2005 19:20 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jeps muistin oikein :) kyllä tuo mun mielestä passaa oikein hyvin, ei tartte sit palella siinä ulkonakaan riisisateessa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 11:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei,

tässä mietin tätä puvun avoimuusasiaa ja tämä ketju laittoi miettimään vieläkin enemmän... Mulla on myös olkaimeton puku (alunperin olin ehdottomasti sitä mieltä, että sellaista ei mulle tule, mutta ihastuin tuohon ;)... vannomatta paras). Haluan pitkän hunnun. Mitenkäs tuon huivin laita on hunnun kanssa? Onnistuuko käyttäminen samaan aikaan? Näyttääkö hölmöltä? Sotkeutuvatko toisiinsa? Ensin ajattelin, että pelkkä huntu riittää, mutta tulin toisiin ajatuksiin. Minä olen meistä se, joka halusi avioliiton siunauksen (sulho ei kuulu kirkkoon) ja haluan muutenkin kunnioittaa kirkon pukeutumis"etikettiä". Toiseksi sulhon suku on hyvin vanhoillista, enkä viitsisi "kerjätä verta nenästäni" shokeeraamalla heitä kirkossa. Heillä on muutenkin kummastelemista, kun meillä on NAISpappi (tätä kummastelua en kyllä ymmärrä!).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 11:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minun mielestäni huntu on riittävä, kun asettelet sen kauniisti hartioillesi... mutta jos välttämättä haluat huivin, niin ehkä jokin ohut sifonki- tai organzahuivi hunnun alla hartioilla ajaisi asian? Tai sitten jos teetät sifongista/organzasta pukusi tyyliin mahdollisesti sopivan pienen boleron, jota pidät kirkossa... minusta pieni bolero olisi hunnun kanssa jotenkin kauniimpi kuin huivi, mutta nämähän ovat makuasioita :?

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 11:36 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mie oon sitä mieltä että kauniisti laskeutuva huntu ajaa tuon olkapäiden peittämis asian ihan hyvin itsestään. Huivi+huntu-yhdistelmä kuulostaa mielestäni ei-hyvältä ratkaisulta - tulee liikaa "irtokangasta" asuusi. Bolero tai pieni jakku on miusta paras vaihtoehto, jos siusta pelkkä huntu ei riitä.

:girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 14:25 
Tällaisia ketjuja ei pitäisi edes aloittaa kun menee yhden jos toisen pää pyörälle :D . Itse rupesin myös miettimään asiaa tuosta avonaisuudesta :x , ja minulle olisi 98% varmuudella tulossa olkaimellinen puku joten avonainenhan sekin on :o . Hunnun haluaisin (sekin vielä avoin asia) mutta riittääkö se peittämään hartiat? Hunnun pituus olisi max.hieman hartia linjan yli...

Toisaalta mietin, josko ompelisi kokopitkän sifonki "takin" jonka saisi kiinni "rintojen alta". Se ainakin riittäisi peittämään olkapäät mutta meneenkö hölmön näköiseksi jos on myös huntu? :o (Kun olisi kauniinpi yhdistelmä jos huntu ja takki olisivat saman sävyisiä mutta taas onko "liian yhteinäinen" jos ei huntua takista erota :D ?) Huntu kun olisi myös sifonkia...

Äh... :auts: Onneksi on vielä aikaa omaan juhlaan. Olisin varmaan aivan :shock: jos nyt pitäisi em.asiaa rueta päättämään...

Mitä "pappis" ihminen on asiasta mieltä?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 15:48 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Kuten sanottu, kunhan nyt ei puku ihan nännien varassa roiku. Ihan käytännön kannalta minusta tuntuisi hankalalta, jos olisi huntu ja huivi. Morsiamen energia menisi varmaan sen miettimiseen, että milloin jokin tipahtaa ja repsottaa jostakin. Bolero tai pikkujakku on ehkä kaikkein parhain ratkaisu, mutta jos se ei tunnu hyvältä, huntu riittää. Pitkä takki ja huntu ei ehkä oikein pelitä yhteen.

Älkää nyt ottako stressiä... Kyllä te osaatte asian miettiä. Ole nähnyt monia olkaimettomia pukuja, jotka ovat oikein asiallisia, joten ei se olkaimettomuus ole ainoa kriteeri.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 20:29 
:clap: kiva kiva,voin siis laittaa pukuni ilman että mietin onko se "siveellinen"...

Ja tottahan se on, että kannattaa varmaan omalta vihkipapilta kysyä asiaa jos siltä tuntuu :wink:
Mutta taas toisaalta, miksi valmistetaan & myydään "avonaisia" pukuja jos ne kerta eivät ole "kunniallisia" :o ? Tuo on mielestäni aihe-alue josta EI kannattaisi rueta riitelemään...-siis kenenkään kanssa. Jokainen varmaan tietää mitä haluaa ja missä raja kulkee mutta kuten jo aijemmin mainitsin, papin kanssa kannattaa asiat varmistaa,jokaisessa kirkossa on kuitenkin "omat sääntönsä".. Niin minä tulen tekemään :) vaikka pukeudunkin siihen pukuun jonka olen vartavasten hankkinut...

Näin on näppylät.Piste.

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 20:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulla ei ollut kirkossa olkapäillä mitään. Huntu piti tulla, mutta kun se meni hukkaan ja sitä etsittiin pari päivää kissojen ja koirien kera, eikä enää sitte ehditty mitään huivia tms. hankkimaan tilalle. Mutta ei kukaan pahalla katsonut, ei ainakaan uskaltanut mulle sanoa. Äiti totes hääjuhlassa sitten pikku puheessaan, että: "Erityisen paljon ouskarin luonteesta ja elämäntyylistä kertoo se, että hänen huntunsa on edelleen hukassa." Mikä oli juhlakansan mielestä erittäin hauskaa... :oops:

nicepastori kirjoitti:
Voisko yks ajatus auttaa määrittelyä: "Haluanko että 15-vuotias tyttäreni menee tämännäköisenä kymmenen nuoren miehen seuraan?" Tuli nyt vaan mieleeni.

Tätä rupesin sitte miettimään ja vähän oli kyllä siinä ja siinä antaisinko OMAN tyttäreni mennä sen näköisenä teinipoikien seuraan, mutta toisaalta, täytyyhän sitä tyttöönsä luottaa... :o

Pojat 9.2.08 ja 1.1.11

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 22:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

emmi.k kirjoitti:
Mutta taas toisaalta, miksi valmistetaan & myydään "avonaisia" pukuja jos ne kerta eivät ole "kunniallisia" :o ?

Samasta syystä kuin valmistetaan ja myydään tupakkaa vaikka se tappaa. Samasta syystä kuin naisia tungettiin kureliiveihin niin tiukkaan ettei henki kulje. Samasta syystä kuin Kiinassa murskattiin ja sidottiin tyttölasten jalat, samasta syystä kuin valmistetaan ja myydään ja käytetään miljoonia tuotteita jotka on enemmän tai vähemmän epäeettisiä, epäterveellisiä, epäkunniallisia ja epäekologisia.

Siitä syystä että näistä asioista määrää kaksi asiaa: raha ja kulloinkin vallalla olevat kauneus- ja muoti-ihanteet. Sopivaisuus ja sovinnaisuus on harvoin sopusoinnussa näiden kahden kanssa.

Pakko todeta vielä, että myös siitä syystä että emme elä yhtenäiskulttuurissa vaan moniarvoisessa, jossa jokainen saa kuluttaa mitä haluaa, ja sitä mitä kysytään myös tarjotaan.

*olen avautunut*

Jumala ei rakasta meitä siksi että olemme kauniita.
Me olemme kauniita siksi, että Jumala rakastaa meitä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 22:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Toukomorsian2005 kirjoitti:
Filosofian maisteri, tapakulttuurin ja etiketin opettaja Markus H. Korhonen kertoo hääetiketissään näin:

"Kirkossa tulisi aina käyttää vaikka hartialiinaa avarien näkymien suojana. Kirkko ei ole kulissi tyylittelyn ja muodin esittelylle, vaan "syvällisempi näyttämö".

Itselleni kirkollinen vihkiminen ei todellakaan ole kulissi, vaan se on jotain paljon syvällisempää. Harvoin puhun uskostani, koska pidän sitä hyvin henkilökohtaisena asiana. Mutta olen sitä mieltä, että rakastan sulhoani ja haluan sinetöidä tämän rakkauden Jumalan edessä. Eikä asustuksellani silloin ole mitään väliä. Jos Jumalalla on jotain liittoamme vastaan, se ei johdu hääpuvustani ja siinä tapauksessa HÄN puuttuu avioitumisaikeisiimme hyvissä ajoin. Näin minä uskon. Toivottavasti en pahoita kenenkään uskoa näillä sanoillani. :oops:

Ja sen vielä sanon, että hääpuvussani on kolme olkainta kummallakin olkapäällä ja lisäksi tulee huntu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2006 11:30 
Mielipiteitä löytyy tähänkin asiaan,mutta kuten moni on jo todennut jokainen tietää miten pukeutua vihkitilaisuuteen. :)

...ja: Kysyjä ei tieltä eksy... :wink:

Ylös Etusivu

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 07:56