* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 07:48

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.02.2008 13:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hmmm... Haluaisin alttarilta poistuessa soitettavan love and marriage:n (pulmuset), mutta en tiedä vielä suostuuko kanttori. Ja miltä tuo sit kuullostaa uruilla..?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.02.2008 14:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Veikkaus: ei suostu :? Yleensä kuitenkin marssin pitää olla juhlava/kirkolliseen tilaisuuteen sopiva. Voihan tietysti olla, että joku suostuukin, ei sitä koskaan tiedä.

Entäpä, jos tuo Love and Marriage soitettaisiin vaikka hääjuhlassa siten, että saapuisitte paikalle sen tahtiin? :o Ihan ideana, mikäli kanttori kieltäytyy soittamasta tuota biisiä kirkossa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.02.2008 16:37 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Itsekin ajattelen, että tuossa tilanteessa Al Bundyn (vai mikä se Pulmusten ukkeli nyt oli nimeltään) tuominen ihmisten mieliin ei oikein pelitä kirkkotilassa. Mahtaneisko oikein luontuakaan uruille.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.03.2008 20:00 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Ajattelin tännekin kirjoittaa että mikä meillä olis haaveissa "häämarssiksi".. Eli Celine Dionin My Heart Will Go On, teema leffasta Titanic kuten kaikki varmastikin tietää. Se olis aivan upea ja olen aina halunnut sen. Siis ihan vain pianolla soitettuna ilman varsinaista laulua (eli miksikä sitä sitten sanotaan, instrumentaaliversioksi, vai? :? ) ...
Vihkipappi oli erittäin suostuvainen oikeastaan kaikkiin "sanattomiin" kappaleisiin. (En puhunut mistään erityisestä biisistä vielä, vaan ihan pelkästä pianomusiikista...)
Ja sanoi mielestäni myös sen aika hyvin, kun mainitsin, ettei meitä oikein noi perinteiset häämarssit sytytä, että eihän niitäkään alunperin ole sävelletty soitettavaksi jumalanpalveluksissa tms. eivätkä ne ole mitenkään kirkollisia kappaleita. Muotoutuneet vain kansan keskuudessa sellaisiksi "hengellisiksi" vaikka niiden viesti ei olekaan läheskään kaikissa sellainen.

Meidän ei onneksi tarvitse kysyä kanttorilta biisivalinnoista, kun meitä ei kirkossa vihitä *helpotuksenhuokaus* :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.05.2009 20:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tulee sisääntulomusiikiksi James Hornerin säveltämä For the love of a princess -kappale pianolla soitettuna <3
Kanttori suostui opettelemaan biisin häihin.. :)

Häät 08.08.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.10.2009 08:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hih, pakko tulla mainitsemaan että olin taannoin häissä, jossa sisääntulomusiikki kirkossa oli "Fear of the Dark" viululla soitettuna. Pappia oli tässä tosin huijattu ja kerrottu kappaleen olevan eräästä musikaalista..pappi kun ei todennäköisesti kuuntele Iron Maidenia kovinkaan paljon.. :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.10.2009 13:28 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pippari82: Ihan loistavaa! :clap: Kuulosti varmasti upealta viululla soitettuna.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.10.2009 13:51 
Varmasti ollut hyvänkuuloinen viululla soitettuna tuo Fear of the Dark.. :nod:

Meillä oli musiikkina Apocalyptican Faraway. Heti kun kuulin ko. kappaleen tiesin, että siinä se meidän "häämarssi" on. <3

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.10.2009 21:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

in_heaven85 kirjoitti:

Meillä oli musiikkina Apocalyptican Faraway. Heti kun kuulin ko. kappaleen tiesin, että siinä se meidän "häämarssi" on. <3

Oliko tuo teillä ihan sellolla soitettuna vai uruille sovitettu? Ite en tykkää urkujen äänestä ja haluaisinkin nuo "marssit" sellolla soitettuna, mutta en tiiä miten onnistunee. Ja tuo biisi on ollut meilläkin yhtenä vaihtoehtona <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.10.2009 13:48 
Jadekala: Meillä ei ollut vihkiminen kirkossa, vaan itse juhlapaikalla, joten soitimme tuon kappaleen cd:ltä. Jos olisi ollut budjetissa varaa olisimme hyödyntäneet paikallisen musiikkikoulun sellistejä (tunnelmallista se olisi ollut <3), mutta mitään muuta soitinta ei tosiaan voisi kuvitella tuolle musiikille. Uruilla se voisi kuulostaa aika oudolta.. :?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.10.2009 22:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

in_heaven85 kirjoitti:
Jadekala: Meillä ei ollut vihkiminen kirkossa, vaan itse juhlapaikalla, joten soitimme tuon kappaleen cd:ltä. Jos olisi ollut budjetissa varaa olisimme hyödyntäneet paikallisen musiikkikoulun sellistejä (tunnelmallista se olisi ollut <3), mutta mitään muuta soitinta ei tosiaan voisi kuvitella tuolle musiikille. Uruilla se voisi kuulostaa aika oudolta.. :?

Niin mä vähän mietinkin, että ei varmaan oo uruilla soitettu, mutta pitipähän varmistaa vielä :D

Joo, jos ois rahaa niin mä raahaisin 40:n hengen sinfoniaorkesterin paikalla soittamaan musiikkia :P

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2009 19:16 
Heh, se voisi olla hienon kuuluista! :D Mutta jospa joku päivä sen edes livenä kuulisi, niin sekin riittäisi miulle. :)

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2009 21:43 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Mulla on sellanen ISO haave, että sais sisääntulomusiikiksi Titanic themen / My heart will go on :in... :oops: <3 En ole kertonut tästä vielä kenellekään muulle kuin sulhaselleni ja äidilleni (ja nyt tietenkin täällä :D ). Haluaisin sen nimittäin olevan yllätys. Täytyy nyt vaan toivoa, että kanttori suostuisi soittamaan kyseisen kappaleen.... Onneksi kanttorimme on sentäs minun tuttuni, niin se voi hieman auttaa asiaa. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.10.2009 00:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olinpa minä tässä kesällä häissä jossa "sisääntulo" "marssina" oli walking in the air (lumiukko/nightwish/en tiedä kenen biisi alkujaa)
ja lähtö "marssina" juurikin pulmusten love and marriage, uruilla soitettuna. kanttori alotti soittamisen niin että kuulosti hetken ihan prinsessa ruususelta (vai oisko ollu se toinen suosittu) :D mutta jatkuikin sitten pulmus biisinä.
ihan oli parin näköinen juttu, hymy oli kaikilla herkässä, kyynelten lomassa. eikä minulla ainakaan tullut hetkeäkään mieleen al bundy. :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.11.2009 11:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tulee siviilivihkiminen juhlapaikalla, joten ongelmaa ei sinänsä musiikista tule, mutta ajattelin tulla nyt kuitenkin kertomaan meidän kappalevalintamme. :)
Sisääntulo "marssiksi" meille tulee Katri Ylanderin Rakkaus ei rapistu -kappale, joka on aiiiivan ihana! <3
Poistuessa soi Kesäyön unelma häämarssi, koska halusin jotain perinteistäkin vihkimiseen. Voi olla, että niinkin perinteinen häämarssi alkaa lähinnä naurattaa muuten niin epäperinteisissä häissä. :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Metallicaa ja vastaavaa
ViestiLähetetty: 26.04.2010 19:13 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Onko kenelläkään kokemusta Metallicasta tai vastavasta esim. Scorpions tai Iron Maiden häämarssiksi muokattuna?? Ei kyllä välttämättä kanttori taida tuollaisia soittaa :? Yksi hyvä vois olla myös Finlandia...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.05.2010 12:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Serkun häissä lähtömarssi oli beatlesin all you need is love.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Metallicaa ja vastaavaa
ViestiLähetetty: 28.05.2010 21:48 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Tellu86 kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta Metallicasta tai vastavasta esim. Scorpions tai Iron Maiden häämarssiksi muokattuna?? Ei kyllä välttämättä kanttori taida tuollaisia soittaa :? Yksi hyvä vois olla myös Finlandia...

Miten olis Van Halen? Right Onissa on alussa pianointro, joka toimii uruilla. http://www.youtube.com/watch?v=5aTYp8-O96M

Riippuu kanttorista ja riippuu biisistä, kaikista kun ei kerta kaikkiaan saa uruilla toimivaa juttua.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.06.2010 19:54 
Itse en kirkossa pääse enkä edes halua naimisiin. Tulin sitten huomanneeksi, että tosiaan, rokkibiisejäkin voi käyttää häämarssimusiikkina :) En tullut ajatelleeksikaan... Jos joskus nykyisen avokkini kanssa naimisiin asti pääsen, niin ehdottomasti vihkimisen lopuksi soisi Volbeatin I only wanna be with you...

Ja täältä voi kuunnella ja lukea samalla lyriikan:
http://www.youtube.com/watch?v=NUB-sWm138M

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.07.2010 17:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Itsekin olen pohtinut näitä musiikkeja..meille tulee myöskin siviilivihkinen ja sisääntulomusiikiksi valkkasin Jack Johnsonin kappaleen Angel, vielä pitäisi päättää biisi kun kävelemme pois..

http://www.youtube.com/watch?v=U9wu-lAQBHw :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.09.2010 13:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kirkkohäissä tosiaan on tietyt vaatimukset, toki ne riippuvat vähän soittajista... Oli seremonia kirkollinen tai ei, tiettyä arvokkutta kai usein toivotaan.

Sanaton taidemusiikki on aika turvallinen vaihtoehto, vaikka se olisikin vähän populaarimpaa: esim. leffamusiikkia ei kai mikään estä käyttämästä. Meidän vihkijämme tykästyi kovasti esim. tulo"marssina" käytettyyn pääteemaan elokuvasta Corpse Bride (leffan nimi jätettiin taktisesti mainitsematta :evil: ), ja poistuessa soi Queenin sovitus perinteisestä Wagnerin häämarssista. Vihkimisemme oli kirkollinen, mutta ei kirkossa, ja virttä ja yhtä esitystä lukuun ottamatta kaikki musiikki tuli koneelta äänentoiston kautta.

Virsistä on omasta puolestani pakko sanoa, että koko kirja on oikeasti käytettävissä! Avioliitto-otsikon alta löytyvät virret ovat omaan makuuni vähän teennäisiä... Aika moni käyttää nykyisin häävirtenä esim. virttä 462 (Soi kunniaksi Luojan), ja meillä soi numero 600 (Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan).

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 18.09.2011 13:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

vuokko_ kirjoitti:
Meillä on siviilivihkiminen. tarkoituksena olisi saada maistraatista vihkijä juhlapaille vihkimään meidät. Hauluaisimme että Kotiteollisuuden eräs kappale soisi kun tulemme vihkijän luokse. Onko tuo sallittua? Tiedän, ettei kirkko hyväksyisi tätä, mutta mites tässä tapauksessa? Onko kenelläkään faktaa asiasta? :o

Juulija kirjoitti:
Kukapa sen kieltäisi, jos juhlapaikka on "itsenäinen" ja te saatte sinne kaiken itse järjestää. :)

Mä tahtoisin, että meillä sois kirkossa ennen häämarssia Billy Idolin White Wedding.. uruilla. :D Mitenköhän siihen mahtaa kanttori taipua.. mutta haluisin. 8)

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 18.09.2011 13:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Suosittelisin kysymään suoraan vihkijältä, niin saa heti varman tiedon. Samaa mieltä kuitenkin Juulijan kanssa, että nyt ei toiveena ole mikään kirkollinen tai harras kappale kirkossa kyseisen instituution puolesta, joten musiikkikin saa varmasti olla vapaavalintainen :) En usko, että on mitään ongelmaa, kun juhlapaikkakin on itse valittu. Korkeintaan voisin kuvitella, että itse vihkijällä voi olla omia "vakaumuksia", mutta sitten taas voi miettiä haluaako vaihtaa vihkijää tms.

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 18.09.2011 20:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos Jemppi :)

Naimisiin 18.2.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.09.2011 17:56 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä olen siinä kuvitelmassa, että maistraatin vihkijä on ns. "valtion virkamies", joka toimittaa juridisen prosessin eli vihkimisen - tällöin ei vihkijän mielipiteen pitäisi vaikuttaa siihen, mitä musiikkia soitatte. Aika mukavasti ovat kuulemma nämä maistraatin vihkijät vihkiparin toiveita kuunnelleet ja toteuttaneet, joten toivottavasti tekin saatte mieleisenne vihkimisen musiikkeja myöten :)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 50 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 07:48