* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 10:47

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 233 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.10.2010 11:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tulee kirkossa esitettäväksi Panis angelicus sekä What a wonderful world mies-solistin laulamana. :) Musta niin upeat kappaleet ja esiintyjäksi saatiin mies jolta ei ääni lopu kesken. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.02.2011 21:48 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä on häät vasta heinäkuussa 2012. Ollaan silti sulhon kanssa pohdittu paljon lauluvalintoja. Kuuntelin tuon Joel Hallikaisen esittämän Entä sitten ja kyyneleet vaan vieri pitkin poskia. Se sopisi mun mielestä todella hyvin meidän tyyliin. Sulhanen kun ei halua mitään "ällöromanttista" niin tuossa ei ylistettäisi rakkautta joka toisessa sanassa. Nyt täytyy kuunteluttaa tuo laulu vielä sulhasella. Kuuntelin tuon laulupätkän vielä Youtubesta kun Pekko elokuvassa se lauletaan kirkossa vihkitilaisuudessa, niin se oli niin ihanan tunnelmallinen siinä! Ja kun kesä ja kaikki, liikutukselle ei mahtanut mitään.

Sulhanen haluaisi mieluiten Stellan Häävalssin kirkkoon, minunkin mielestä se on ihana mutta mun mielestä ei tarpeeksi sopiva kirkkoon.

Laulun valinta ja miettiminen kirkkoon on todella vaikea juttu koska kaikki ne mitkä käy mulle niin ei käy sulholle jne.. Ja kun laulun on tietenkin oltava kirkkoon sopiva. Ainiin, Finlandersin Tää päivä on teidän on myös hyvä mun mielestä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.03.2011 12:09 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

-neeze- kirjoitti:
eli siis meille tulee virsi ja nyt olen alkanut pohtimaan että jospa myös saisimme jonkun laulamaan kirkkoon. eli silloin olisi virsi ja tuo toinen kappale. miten ne sijoitetaan. virren paikka nyt ainakin on siinä siunaamisen jälkeen, mutta onko mahdollista "valita" missä kohtaa tuo toinen on.. haluaisin sen niin, että lähetääminen olisi sen jälkeen. kertokaahan kokemuksia!

niin, ja sekin kiinnostaa että mitä lauluja EI ole saanut kirkossa esittää...

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.03.2011 12:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Valitettavasti kummemmin en osaa sanoa tuohon vihkikaavaan, mutta tuo lauluesitys ja sen kirkollisuus riippuu kai vähän seurakunnasta. Olen kuullut, että joku kirkko ei hyväksy mitään virsistä tai kirkollisista lauluista poikkeavia lauluja ja toiset taas suostuvat soittamaan asiallisia rakkauslauluja riippumatta uskonnollisesta sanomasta. Varmimman tiedon saa varmasti papin ja kanttorin kanssa keskustelemalla juuri tuon suuren eroavaisuuden vuoksi :)

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.03.2011 15:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

-neeze-, lauluesityksistä kannattaa puhua papin ja kanttorin kanssa. Tottakai itse voi vaikuttaa siihen, missä kohtaa lauluesitys on. Mielestäni se sopii ihan hyvin esimerkiksi Isä meidän -rukouksen jälkeen ja sitten lauluesityksen jälkeen olisi enää Herran siunaus ja lähettäminen ja päätösmusiikki. Mutta mä en olekaan pappi tai kanttori. :D

Tässä ketjussa on eri ihmisten kokemuksia siitä, millaisia musiikkiesityksiä kirkossa on ollut ja kuten huomaat, seurakunnissa on erilaisia käytäntöjä, mitkä laulut sopivat kirkkoon ja mitkä eivät.

Kirkon sivuilla on muista musiikkiesityksistä kirjoitettu näin:
Lainaa:
Vihkitoimitukseen voi sisältyä muidenkin esittämää musiikkia. Myös siitä sovitaan kanttorin ja papin kanssa etukäteen. Musiikin valinnassa tulee ottaa huomioon vihkitoimituksen jumalanpalvelusluonne, eli musiikin tyyli ei saa olla ristiriidassa tilaisuuden hengellisen sisällön kanssa.

linkki

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.03.2011 23:48 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Minusta ihan hyvä lauluesityksen paikka on ennen lähettämistä. Eli Herran siunauksen jälkeen se laulu, sitten pappi onnittelee ja sitten lähettäminen. Tai Herran siunaus, onnittelut, laulu, lähettäminen. Ekan kerran kun mulle ehdotettiin laulua tuohon kohtaan, se tuntui vähän oudolta, ja itse asiassa "siirrätinkin" sen sitten toiseen kohtaan, mutta loppujen lopuksi, kyllä se siihen sopii. Ens kerralla olen varmaan joustavampi :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Lauluesitykset
ViestiL√§hetetty: 05.06.2011 20:00 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

mä en kertakaikkiaan löydä tästä ketjusta tuota viestiä mihin ilmeisesti olette vastanneet (??!!), ja en nyt yhtään tiedä mitä olen siinä miettinyt laulu esityksen paikasta...

mutta siis meille tulee virreksi 822 (se tuntee onnen syvän...) ja lauluesitykseen valitsimme Petri Laaksosen - Rakkauden liekki. tämän kanttorimme valitsi meille omasta tekemästämme listasta.
virsi meillä nyt sitten varmaan tulisi siihen raamatun luvun jälkeen ja lauluesityksen toivon sijoittuvan aviopuolisoiksi julistamisen ja siunaamisen perään, ennen yhteistä esirukousta.. miltähän tämä kuulostaisi? kun me mennään hääkuvaukseen suoraan kirkosta ja tiedän että herksityn ja silloin naamani loistaa punaisena jonkin aikaa ja siksi en ihan ihan loppuun sitä haluaisi.. mutta tämä kai riippuu papista ja kanttorista.. en vain kehtaa laittaa heille miljoonaa viestiä asiasta ja siksi sitä täällä ensin pohdiskelen ennen kuin ehdotan :)

tahdomme 16.7.2011

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Lauluesitykset
ViestiL√§hetetty: 23.06.2011 17:39 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

-neeze- kuulostaa ihan hyvältä, että virsi on raamatunluvun jälkeen ja laulu sitten aviopuolisoiksi julistamisen ja siunaamisen jälkeen. Tuota on aika paljon "mun vihkimisissä" tehty jos on ollut virsi ja laulu.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 233 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 10:47