* UKK    * Etsi

Tänään on 16.10.2018 05:44

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.09.2007 10:17 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

IHANAA, kiitos!! :worship: Vien nämä heti analysoitavaksi asiantuntijalle :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.09.2007 10:21 
t_oukka kirjoitti:
IHANAA, kiitos!! :worship: Vien nämä heti analysoitavaksi asiantuntijalle :)

Vie samalla äänite, jos sulla sellainen on, koska ei noista pelkästään paljon irtoa, vaan muusikoiden pitää kuulla myös biisi. Introt ja välisoitot jne. pitäisi kuitenkin olla kirjoitettuna nuoteiksi ja jos on ammattilais-porukkaa, niin osaavat sen kyllä tehdä.
Jeesaa nuo alkuun :faint:

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.10.2007 13:19 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Ok, kiitos tiedosta laulaja :)
Siis häät on pelastettu, jos saa kuulla kirkossa tämän nimenomaisen biisin laulettuna, on se vaan niin kaunis :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.10.2007 15:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

t_oukka, mä kyllä pahoin pelkään, että kirkossa ei tota välttämättä saa esittää... :o Musiikkiesityksen siellä kun pitäis olla hengellinen. Mutta ainahan sitä voi kysyä, eri seurakunnissa ja eri työntekijöillä on niin erilaiset kannat asioihin. Pidän peukkuja! :yep: Ja jos sitä ei kirkossa saa esittää, niin eikös hääjuhlassa se sopis kans tosi hyvin? On kyllä häkellyttävän kaunis biisi! :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.10.2007 09:10 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Olen muistaakseni ollut samaisessa kirkossa (tai sitten se oli tämä toinen kotkalainen kirkko.. :o ) häissä, jossa esitettiin Elton Johnin Can You Feel the Love Tonight, joten elättelen toivoa vielä Stellan suhteen :)

Jos laulu kuitenkin kielletään kirkosta, se esitetään sitten hääjuhlassa, se on varma. Häihini nimittäin kappaleen haluan :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.01.2008 18:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mistä löytyisi nuotit Enkelin rukoukseen? Olisi kiva, jos joku osaisi auttaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.01.2008 18:41 
Miisukka kirjoitti:
Mistä löytyisi nuotit Enkelin rukoukseen? Olisi kiva, jos joku osaisi auttaa.

Kannattaa kysyä laulun tekijöiltä, Jarmo ja Maria Portaankorvalta, jotka asuvat Oulussa (saa varmaan numerotiedustelusta heidän numeronsa)

Laulusta ei ole kustannettu nuottia ja itse olen tällä hetkellä ainoa, joka on tuon laulun levyttänyt :wink:

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.2008 16:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

AAAApuva...

Mikä laulu sopisi kirkossa esitettäväksi oopperatenorille? Ihan mikään hempeilyhempeily ei oikein tunnu omalta...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Vinkkejä, vinkkejä
ViestiLähetetty: 28.02.2008 00:14 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olin viime kesänä häissä, joissa laulettiin kirkossa Juha Tapion lauluja, eli on toki muitakin hengellisten laulujen tekijöitä, jos haluaa jotain vähän erilaista, kuin esim. Simojoen lauluja.
Esim. Juha Tapion Vuodet vieriä saa -kappale (löytyy levyltä Mitä silmät ei nää) on todella koskettava ja sopii loistavasti häihin. Luulisi myös papilta luvan heltiävän. Juha Tapiolta löytyy toki varmasti muitakin sopivia kappaleita.

Vuodet vieriä saa -kappaleen sanat menevät seuraavasti:

Syvennyt kiireisiis
vain puoleksi kuulet
mitä haaveilen

Sä siinä oot kaunis niin
ja kuin ohimennen
poskeas hipaisen

Sä käännyt minua päin
sun hymysi tarttuu
kun lähemmäs tuut

”Mua katsotko vielä näin
kun vuosia karttuu
kun päät harmaantuu?”

Vuodet vieriä saa
toiveena mulla
on jokainen niistä vierelläs taivaltaa
sinuun nähdä kun saan
ja nähdyksi tulla
kaksi pelkonsa voittaa

Mä muistelen taaksepäin
kai haavamme arpeen
on umpeutuneet

Toisillemme siks näin
oomme edelleen tarpeen
niissä yhteen kasvaneet

Vuodet vieriä saa..

Toinen, minkä voisin ajatella omissa häissäni soitettavan, on Extol -nimisen kristillistä metallia soittavan bändin englanninkielinen, akustisella kitaralla soitettava, rauhallinen kappale nimeltä Aperture:

Will you be there when I call? Will you be there?
Will you be there when I fall? will you be there?
Will you be there? [x2]

Will you be there when the darkness has no end?
Will you be there when the light descends?
Will you be there? [x2]

Yes I'll be there when you call out my name.
Yes I'll be there - I'm your light, take my hand.
Yes I'll be there... I will be there...

muoks: Tässä linkki äitienpäiväaiheiseen videoon Youtubessa, jonka taustalla soi tämä edellä mainittu biisi.

Miksei voisi ajatella myös ihan instrumentaalikappaleita. Pianolla soitettaviksi sopisi loistavasti mielestäni, esim. Michael Nymanin tuotannosta, Piano-elokuvan soundtrackilta löytyviä kappaleita.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2008 01:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Teena, meillä oli hääjuhlassa tuo Juha Tapion Vuodet vieriä saa, se kuvastaa niin hyvin meidän suhdetta toisiimme. <3 Aivan ihana kappale. :faint: En välttämättä ottaisi sitä kuitenkaan kirkkoon musiikiksi... :o Hääjuhlaan tuollainen parisuhteen arkeen keskittyvä laulu sopi mielestäni paremmin. :yep:

Jos kanttorien ja pappien pitäisi hyväksyä kirkkovihkimiseen "hengelliseksi musiikiksi" kaikki ne biisit, joita on hengellisestä musiikista tunnetut tehneet, niin aika laaja kirjo pitäisi hyväksyä, Mikko Kuustoset ja Pekka Ruuskat mukaanlukien... Jos itse olisin kanttori/pappi, rajaisin nimenomaan kappaleen hengellisyyden mukaan (ja sekin aika hankalaa). Mutta tosiaan, kuten täälläkin keskustelussa on huomattu, linjoja on eri kirkoissa, kanttoreilla ja papeilla monenlaisia. :wink:

Nyt mulla jäi soimaan päässä tuo Vuodet vieriä saa. :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2008 09:31 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me oltiin vähän huolissamme siitä, hyväksyykö a) pappi ja b) kanttori Coldplayn "Til Kingdom Come" kirkossa laulettavaksi kappaleeksi. Mies oli tuohon lauluun niin ihastunut sekä osuvien sanojen sekä melodian takia, että halusi sen välttämättä kirkkoon, koska se ei oikein häätanssiksi soveltunut. Pappi hyväksyi laulun samantien ja kanttorikaan ei vastustanut - etenkin kun miehen veli säesti ja ystäväni lauloi tuon laulun.

Papin kanssa läheteltiin sähköposteja pari päivää häiden jälkeen ja hän sanoi, että oli ollut aika hassu sattuma, että tuo Coldplayn laulu oli soinut Radio Deissä sekä häidemme jälkeisenä sunnuntaina sekä maanantaina! :)

Sanat löytyy esimerkiksi täältäja laulua voi kuunnella täältä. Meidän seremoniassa esitetty versio oli "pehmeämpi", kitara soi hiljempaa ja ystäväni laulama versio oli sydäntäsärkevän kaunis ja sai monet silmäkulmat - etenkin hääparin - kostumaan! :( <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2008 11:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

phoenix kirjoitti:
Jos kanttorien ja pappien pitäisi hyväksyä kirkkovihkimiseen "hengelliseksi musiikiksi" kaikki ne biisit, joita on hengellisestä musiikista tunnetut tehneet, niin aika laaja kirjo pitäisi hyväksyä, Mikko Kuustoset ja Pekka Ruuskat mukaanlukien...:faint:

Pointtina ei ollut se, että pitäisi kaikki hyväksyä, mutta halusin vaan tuoda esille artisteja, jotka tekee hengellistä musiikkia, ja joiden musiikkia voisi ehdottaa kirkossa soitettavaksi. Niin moni kun vaikuttaa kamppailevan tämän päätöksen kanssa, ja aikaisemmin tässä ketjussa on monet kerrat ehdotettu samoja biisejä, jotka toki ovat ihania, perinteisiä kappaleita kirkossa soitettavaksi, mutta valinnanvaraakin siis on.

Tuo Vuodet vieriä saa on kyllä aivan ihana kappale... Toisena Juha Tapiolta tuli mieleen Kun sä tuut.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2008 13:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

tinjami kirjoitti:
Mikä laulu sopisi kirkossa esitettäväksi oopperatenorille? Ihan mikään hempeilyhempeily ei oikein tunnu omalta...

Mä kysyisin laulajalta itseltään. Klassisen laulun ammatilaisten ääni on yleensä parhaimmillaan klassisen musiikin kappaleissa - kevyttä musiikkia laulettaessa tunnelma voi helposti olla hiukan "teennäinen", kun laulutyyli ja -tekniikka ovat klassiselta puoleta. Toki löytyy myös ammattilaisia, jotka hanskaavat molemmat tyylit, vähemmistönä tosin (tämä omana mielipiteenäni). Ko. tenori osaa varmaan suositella jotain hänen ohjelmistoonsa kuuluvaa materiaalia, jos esität hiukan tyylillisiä toiveita :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.02.2008 09:49 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

karokar, vihkipappinne tuntien arvasin heti, että hänellä ei ole ollut nokan koputtamista biisivalinnastanne :)

Noin yleisesti, ihan omasta papillisesta näkökulmastani, on todettava, että nämä musiikkiasiat ei oo aina helppoja. Tai ne on helppoja kanttorille, joka laittaa tiukan rajan hengellisen kanssa niin, että laulusta pitää löytyä sana Jumala tms. Mutta kaltaiselleni papille nämä eivät ole helppoja juttuja. Olen paljon pohtinut näiden ns. "maallisten" laulujen kohdalla, että eikö niiden alkuperä kuitenkin loppujen lopuksi ole Jumalassa. Jos me ajattelemme ensimmäisen uskonkappaleen pohjalta asiaa, siis että Jumala on tämän kaiken luonut, että kaikki, mitä meillä on, on lahjaa hyvältä Jumalalta, niin silloin voi ajatella, että hyvä, koskettava musiikki on myös Jumalan hyviä lahjoja. Ja miksei niistä voisi iloita myös vihkimisessä? Mutta kyllä mä sitten kuitenkin kurtistan kulmiani, jos joku haluaa vihkimiseen Romanssin.

Mulle esim tango Satumaa, tai Anna Eriksonin Kun katsoit minuun on myös hyvin hengellisiä lauluja.

No, tällä pyörittelylläni halusin vain sanoa, että tää ei ole aina helppo asia.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2008 20:32 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Meidän häissämme, yksi meidän kaveri lauloi kirkossa vihkimisen jälkeen meille itseään kitaralla säestäen kappaleen Tää päivä on teidän.
Ja täytyy sanoa että se meni todella hienosti ja oli koskettava,ihana kappale..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.04.2008 21:54 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Me ajattelimme, että sulhon 7-vuotias kummityttö voisi kirkossa laulaa "Oi katsohan lintua oksalla puun" pianolla säestettynä. Tunnetteko kyseisen laulun ja sopiiko se mielestänne kirkossa laulettavaksi?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.04.2008 06:30 
Ellukka kirjoitti:
Me ajattelimme, että sulhon 7-vuotias kummityttö voisi kirkossa laulaa "Oi katsohan lintua oksalla puun" pianolla säestettynä. Tunnetteko kyseisen laulun ja sopiiko se mielestänne kirkossa laulettavaksi?

Hei!

Kyllä tuo laulu sopii kirkkoon. Itse lauloin sen juuri tässä yksi sunnuntai Jumalanpalveluksessa.

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.04.2008 18:26 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Niin mä ajattelinkin että se varmasti sopii kirkkoon laulettavaksi. On tosi kaunis laulu, ja sanatkin sopii vaikka ei häistä ja rakkaudesta puhutakaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2008 08:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hera kirjoitti:
Olen laulajaihmisiä ja mietin vaan pienessä (?) päässäni, että olis ihanaa laulaa joku kaunis laulu heti vihkimisen jälkeen kirkossa. Se olisi ainakin omalaatuista; yleensähän ei kai morsiusparista kumpikaan esitä mitään, vai kuinka? Laulaminen olisi kuitenkin keino ilmaista tunteensa rakasta sulhasta kohtaan ja kertoa siitä myös juhlaväelle.. olisikohan ko. homma liian outoa, tai hankala järjestää?

Mielipiteitä hyvät ihmiset :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2008 12:43 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Hera, tuohan olisi aivan ihanaa, jos itse laulaisit tuossa tilanteessa! En ole itse koskaan ollut sellaisessa tilanteessa, olen vain kuullut/ lukenut asiasta. Mutta pelkkä ajatuskin saa kylmänväreet kulkemaan ja silmänurkat kostumaan! Joten siitä vaan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2008 13:38 
Tuo laulaminen on hyvä idea, mutta ei ole välttämättä helppo homma siinä kohtaa, kun tunteet on muutenkin pinnassa.

Mulla on tänään häämusiikkikonsertti ja kuulemassa on oma poika, joka valitsee morsiamensa kanssa häihinsä musiikkia ja minä jo itkin ajatellessani heitä, kun harjoittelin kanttorin kanssa noita lauluja. Saa nähdä, miten käy illalla konsertissa ja miten sitten käy häissä, kun pitäisi omalle lapselleen laulaa *tuhertaa itkua jo nyt*

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2008 14:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minäkin ensin ajattelin että se ei ehkä onnistu jos alkaa itkettää, mutta toisaalta.. olen aika kokenut esiintyjä ja en ole mikään hirveän tunteita näyttävä tyyppi tai ainakin osaan yleensä hyvin hillitä, joten siinä mielessä mietin, että josko uskaltaisin yrittää. Olen laulanut tunteikkaissa tilaisuuksissa kuten muistotilaisuuksissa, joissa yleisö luonnollisesti itkee. Kuitenkin olen saanut aina pidettyä pään kylmänä ja pystynyt keskittymään omaan lauluuni.

Toisaalta, ei kai sekään vaarallista ole jos välillä joutuu keskeyttämään ja vetämään henkeä, jos herkistyminen kuitenkin tulee- tuskin siinä tilanteessa kukaan ainakaan nauramaan rupeaa, jälkeenpäinhän se saattaa sitten vaan hymyilyttää :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2008 14:31 
Hera kirjoitti:
Minäkin ensin ajattelin että se ei ehkä onnistu jos alkaa itkettää, mutta toisaalta.. olen aika kokenut esiintyjä ja en ole mikään hirveän tunteita näyttävä tyyppi tai ainakin osaan yleensä hyvin hillitä, joten siinä mielessä mietin, että josko uskaltaisin yrittää. Olen laulanut tunteikkaissa tilaisuuksissa kuten muistotilaisuuksissa, joissa yleisö luonnollisesti itkee. Kuitenkin olen saanut aina pidettyä pään kylmänä ja pystynyt keskittymään omaan lauluuni.

Toisaalta, ei kai sekään vaarallista ole jos välillä joutuu keskeyttämään ja vetämään henkeä, jos herkistyminen kuitenkin tulee- tuskin siinä tilanteessa kukaan ainakaan nauramaan rupeaa, jälkeenpäinhän se saattaa sitten vaan hymyilyttää :)

Oot ihan oikeassa tuossa, että ei haittaa, jos joutuu vähän välillä nieleskelemään ja vallankin omissa häissään.

Mä käyn kanssa yleensä laulamassa ihan oudoille ihmisille, joita en ole useimmissa tapauksissa edes aiemmin nähnyt, enkä välttämättä keskustellutkaan muuta, kuin mailin välityksellä, eli ei pitäisi olla mitään ns. tunnesiteitä ja minäkin koen olevani jo aika kokenut näissä hommissa. Kuitenkin vaan jotkut häät ovat "itkettävämpiä", kuin toiset. Muistotilaisuuden on sitten ihan oma juttunsa.
Pitää vaan psyykata itsensä, että pystyy homman hoitamaan.

Joten siis....laula vaan :)

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.04.2008 17:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitosta vaan vastauksista ja kannustuksesta :) jostain syystä meille tuntuu olevan aika tärkeää tehdä mahdollisimman monta asiaa hieman ei-niin-tavanomaisemmin.. kuten esimerkiksi tuo hääpäivän valinta! Mitenkään muiden kesähäitä vieroksumatta tai moittimatta, halusin omat hääni jollekin muulle kuin kesälle, koska kesä on juhlien suhteen minusta aina tuntunut jotenkin yliarvostetulta.. onhan Suomessa kolme muutakin kaunista vuodenaikaa :wink: (heti siskoni ja isäni kuvittelivat minun olevan raskaana, kun ilmoitin päivän.. ne hölömöt :doh: aivan kuin kukaan ei muuten voisi haluta pitää talvihäitä!!)

Vähän samaan kategoriaan kuuluu siis tämä oma laulamiseni papin aamenen jälkeen. Miksi pyytää jotakuta muuta laulamaan, kun voin tehdä sen itsekin, täydestä sydämestäni rakkaalle miehelleni ja vieraille :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.04.2008 22:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hera kirjoitti:
Kiitosta vaan vastauksista ja kannustuksesta :) jostain syystä meille tuntuu olevan aika tärkeää tehdä mahdollisimman monta asiaa hieman ei-niin-tavanomaisemmin.. kuten esimerkiksi tuo hääpäivän valinta! Mitenkään muiden kesähäitä vieroksumatta tai moittimatta, halusin omat hääni jollekin muulle kuin kesälle, koska kesä on juhlien suhteen minusta aina tuntunut jotenkin yliarvostetulta.. onhan Suomessa kolme muutakin kaunista vuodenaikaa :wink: (heti siskoni ja isäni kuvittelivat minun olevan raskaana, kun ilmoitin päivän.. ne hölömöt :doh: aivan kuin kukaan ei muuten voisi haluta pitää talvihäitä!!)

Vähän samaan kategoriaan kuuluu siis tämä oma laulamiseni papin aamenen jälkeen. Miksi pyytää jotakuta muuta laulamaan, kun voin tehdä sen itsekin, täydestä sydämestäni rakkaalle miehelleni ja vieraille :clap:

Laula ihmeessä, jos hiukankin haluat. Sen verran on pakko sanoa, että talvihäät ovat täällä yleistyneet yleenäskin aikalailla :D
Ihanaa, että ihmiset huomaavat talvihäiden oman viehätyksen, kaikille löytyy jotain :)

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 233 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 16.10.2018 05:44