* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 21:30

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vihkiraamattu
ViestiLähetetty: 27.07.2004 00:20 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen haaveillut lapsesta saakka samanlaisesta vihkiraamausta, jonka isomummo ja -vaari aikoinaan saivat. Siinä oli heidän nimet ja sitten tilaa lapsille ja niin edelleen.. Paksu kaunis kirja, kauniita kuvia ja vanhaa kirjoitusta. Mummo kutsuu sitä perheraamatuksi.

Kun en ole nähnyt kuin yhden muovikantisen"vihkiraamatun" -70 luvulta niin voisiko joku jo naimisissa olevat kertoa millainen se seurakunnasta saatava vihkiraamattu on?

Haaveissa olisi kuitenkin teettää yhdessä huomenlahjojen sijaan iso raamattu, joka jäisi sitten perinnöksi lapsillemme. Tää on nyt niitä sarjassamme yöllä kysyttyjä kysymyksiä :D mutta voiko raamatun teettää? Onko se "kopiontilakien" vastaista? Jos voi niin missä?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 27.07.2004 07:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä kulkee suvussa Perheraamattu eli sellainen min. A4 kokoinen mustakantinen erittäin paksu Raamattu, jossa on kuvia.

Vihkiraamatut ovat ihan sellaisia pieniä yksinkertaisia (rumia) Raamattuja :wink: Ainakin mitä minä olen nähnyt.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 10:54 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

En usko, että seurakunnat moisia enää lahjoittavat.

Myös minulla on äitini ostama Sukuraamattu, jossa on puiset kannet/ kotelo. Kun kotelon avaa, sisältä löytyy kokonaan erillinen iso nahkakantinen Raamattu, jossa on kuvailemasti mukainen sukupuu. Raamatussa on myös todella hienoja kuvia monesta raamatunkertomuksesta. Minun Raamattuni on Weilin + Göösin kustantama. Kannattaa kysellä vaikka suoraan sieltä. Mikä estää teitä ostamasta itsellenne tällaista ja antamalla se vaikka sitten lapsellenne häälahjaksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2004 13:26 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Luulenpa, ettei iso perheraamattu ole seurakunnan lahjoittama, vaan se on hankittu itse. Yhteen aikaan niitä nähtävästikin kauppasi ovelta ovelle kirjamyyjä, muistan itsekin lapsena mummulassa katselleeni sellaisen kuvia. Eli tuollainen kannattaa hankkia ihan erikseen perintökalleudeksi. Se on mun mielestä niin isokin, ettei sulhon olis kiva kantaa sitä kirkosta ulos..

Seurakuntien käyttämät vihkiraamatut ovat kansien puolesta monenlaisia. Valkoisia nahkaisia, pellavaisia yms. Ne mainitut muovikannet saattaa olla ihan jotkut suojakannet. Minusta ainakin vihkiraamatut ovat kauniita. Se on seurakunnan lahja avioparille, eikä muuten ihan halpa lahja, joten ottakaa se ilolla vastaan ja teettäkää perintöraamattu vaikka erikseen. Sivut perhetapahtumille löytyvät siis myös seurakuntien antamista raamatuista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.07.2004 16:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

täältä voi tilata erilaisia raamattuja, myös jokunen kuva vihkiraamatusta
samoin www.kotisatama.net

twi.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 12:09 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

:bye:

Kiitos vinkeistä!

Mun mielestä se on hieno lahja kun hääpari saa raamatun seurakunnalta. Se vanha raamattu, joka nyt meillä menee perintönä ei ole kirkosta saatu. Se on jonkun Turkulaisen kirjantekijän tekemä. Pitää tutkia noi linkit tarkkaan ja toimia nopeesti! Kai sellaisen kirjan tekemiseen menee aikaa ja tässä on enää alle 2 kk häihin :D Sellainen iso, kuvallinen hieno uniikkikappale ois niin kaunis ja meiltäkin voisi mennä perintönä edelleen..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.09.2004 16:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

mimaar kirjoitti:
Käsittääkseni vihkiraamatun saa morsiammen koti seurakunnasta. Jos ei mene kotikirkossa naimisiin, niin mistä vihkiraamattua pitäisi kysellä?
... Seurakunnan vihkiraamatut-osastolta? :o

Heluna kirjoitti:
Meidät vihitään mun lapsuuden kotikunnan kirkos. Sieltä neuvottiin, että mikä on nykyisin oma seurakunta, niin sieltä pitäis vihkiraamattu toimittaa sinne missä vihitään. Ja kun esteiden tutkinta pitää tehdä myös nykyisessä seurakunnassa, niin sieltä sitten samalla.

Xenia kirjoitti:
Meille sanottiin, kun varattiin kirkko, että muistakaahan sitten ottaa esteettömyystodistus ja vihkiraamattu omasta seurakunnasta ja tuoda sitten mukananne. Ajateltiin viedä raamattu harjoituksissa papille, jotta voi sitten kirjoittaa "toivotuksensa" siihen valmiiksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.02.2006 14:00 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Nicepastori,

mieltäni askarruttaa vihkiraamattuasia. Meillä avioliittomme siunataan kirkossa (sulhoni ei kuulu kirkkoon), joten ilmeisesti emme vihkiraamattuakaan saa. Olenko oikeassa? En oikein osaa sanoa miksi, mutta minulle vihkiraamatun saaminen olisi tärkeää. Onko se siis lainkaan mahdollista?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.02.2006 00:00 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Ei huolta, itse annan jokaiselle siunattavallekin parille vihkiraamatun, ja niin varmaan tekevät kaikki kollegat. Varmistakaa asia papilta etukäteen. Itse kirjoitan vain aina sinne Raamatun kansilehdelle että "Avioliitto siunattu" ja pyyhin yli sen "vihitty avioliittoon". Kyllä meidän firmassa täytyy olla antaa Raamattu jokaiseen kotiin, josta siunausta tullaan pyytämään.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.02.2006 12:17 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos Nicepastori! Viestisi helpotti suunnattomasta :) . Täytyy vielä jutella papin kanssa ja toivoa, että hän ajattelee samoin!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.02.2006 14:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Rinsessa06: Jos vaan millään uskallat, (kun ne papit on niiin kamalan pelottavia :wink: ) niin pyydä ihan rohkeasti Raamattua. Tuskin kukaan tämän kirkon työntekijöistä on niin pöllö, ettei kysyvälle Raamattua voisi lahjoittaa... :D

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2006 10:28 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heh, joo tosi pelottavia :D . Ei millään meinaa uskaltaa :shock: . Varsinkin, kun meidän pappi on mun äidin tuttu :) . Kyselin täällä palstalla, kun tuli "paniikki" ja pappi oli silloin matkalla. Mä oon vähän tälläinen "kaikki-info-tänne-heti-nyt-mä-en-kestä-odottaa" :wink: .

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 09:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vihkiraamattu siis haetaan yleensä samaan aikaan kuin esteettömyystodistus? :o Me hoidettiin tämä postin kautta joten raamattuakaan ei saatu. Mitäs nyt? Lähdenkö hakemaan erikseen kirkkoherranvirastosta? Meidät vihitään muussa kuin oman seurakunnan kirkossa, ja pappikin on oma sukulainen kaukaa...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 09:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pau2: Teidän tilanteessa varmaan järkevintä olisi tehdä kuten itse ehdotit. :nod:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 09:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Selvä, kiitos nopeesta vastauksesta Sarzu! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 09:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pau, ole hyvä! Ja ainahan sinne kirkkoherranvirastoon voi soittaa ja kysästä, että miten menetellään. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.07.2006 23:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aamen tuohon SarZun vastaukseen! :pope:

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2006 14:48 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Mullakin olisi hölmö vihkiraamattu-kysymys.
Minä olen katolinen ja sulhanen luterilainen. Meidät vihkii katolinen pappi (eikä tule luterilaista pappia ollenkaan paikalle). Olen aina vähän kahdehtinut tuota luterilaisten tapaa saada vihkiraamattu :oops: Voimmeko me saada vihkiraamatun (joka sitten katolinen pappi antaa) sulhasen seurakunnasta? Esteettömyystutkimukset sun muut hoidetaan maistraatissa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2006 16:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Siilityttö, tuota teidän täytyy kysyä sulhasesi seurakunnan kirkkoherranvirastosta. :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2006 10:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me saimme seurakunnastamme valkoisen vihkiraamatun, on vielä muoveissa, mutta kannen materiaali näyttää kankaiselta.. Mun vanhemmilla on myös valkoinen vihkiraamattu..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2006 11:44 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Mä mietin et saako kirkosta englannin kielistä raamattua jos sulho on englantilainen? Vähän turha pelkkä suomenkielinen raamattu sitten kun sulho ei tajuu sanaakaan :o

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2009 13:48 
Poissa
Kerubi
Kerubi

tietääkö joku,saako TURUSTA enää vihkiraamattua? :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2009 14:56 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Zarabella kirjoitti:
tietääkö joku,saako TURUSTA enää vihkiraamattua? :?

Enpä just nyt Turun puolesta voi puhua, mutta siis JOKAISESTA seurakunnasta vihittävä pari saa vihkiraamatun. Että nou hätä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2009 20:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun täytyy tähän sanoa, että mä olin todella pettynyt, että emme saaneet raamattua seurakunnalta.
Syy -> meidät vihittiin maistraatissa.
Syy miksi vähän odotin, että oltaisiin saatu -> avioliitto siunattiin kirkossa. (...ja olen minäkin kirkollisveroni maksanut...)

Eka kerta kun se harmitti oikein tosissaan oli nyt, kun pojallamme oli ristiäiset, eikä ollut vihkiraamattua laittaa kastepöytään...

Naimisiin 1.2.2008
Kahden seuraan liittyi kolmas 24.1.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2009 21:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Aika jännä, Maar-i, etteivät antaneet Raamattua avioliiton siunaamisessa. :? Musta monessa seurakunnassa on tapana silloinkin antaa Raamattu. Kai tää on niitä juttuja, joista ei ole yhteistä käytäntöä kirkolla, niin sit joissain seurakunnissa (tai jotkut yksittäiset papit ei vaan tajua/muista) jätetään Raamattu antamatta. :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.09.2018 21:30