* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 02:13

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2006 15:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä pelkäsin etukäteen, että vihkiminen menis mun osalta pelkäksi itkemiseksi (siis onnen kyyneleitä tietysti). Mut yllättäen ei jännittänyt yhtään ja kyyneleet tuli silmiin vain pari, kolme kertaa papin puheen aikana. Ylipäänsä mulla oli oikein levollinen ja hyvä olo sulhasen vieressä siinä alttarilla. :kiss:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2006 15:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä pelkäsin etukäteen sitä, että vihkiminen menisi mun osalta pelkäksi itkemiseksi (onnen kyyneleitä tietenkin). Mutta yllättäen ei jännittänyt yhtään ja kyyneleet tuli silmiin vain pari, kolme kertaa papin puheen aikana. Ylipäänsä oli ihanan levollinen ja hyvä olo siinä alttarilla, rakastamani miehen vieressä. :kiss:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.09.2006 19:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minäpä en ikinä olisi osannut odottaa sitä paniikin ja jännityksen tunnetta joka urkujen alkaessa soimaan alkoi ja loppui vasta kun oltiin kirkosta ulkona.. Normaalisti en ole mikään kamala jännittäjä tyyppi ja varsinkin esiintyminen käy luonnostaan. Mutta jo isän ja sulhasen vaihtaessa minua luulin etten ihan oikeasti pysty enää hengittämään - koko vihkimisen ajan toivoin että se jo loopuisi koska olo oli niin kamala. En voi ymmärtää mistä se johtui ja mitä ihmettä siinä muka oikein jännitti.. jotain kuitenkin. Onneksi se on jo ohi, eikä koskaan enää tarvii uusia :D

-Atlas

Jos menet naimisiin, kadut.
Jos et mene, kadut jälleen.
-Sokrates-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.06.2007 14:05 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Täällä yksi joka vannoo tuon Resque Remedyn nimeen.

Olen tositosi itkuherkkä ollut aina ystävieni häissä ja nyt kun olemme suunnitelleet ystäväni/sulhon kanssa musiikkia häihimme, itken silloinkin valmiiksi. "ei ei ei, tota ei voi, kun niiskututtaa valmiiksi jo nyt"

Tuo Resque Remedy on auttanut lentopelossa, esiintymisjännityksessä aiemminkin ja luotan siihen nyt myös. On se sitten lumevaikutus tai oikea, ihan sama, kunhan toimii.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.09.2008 07:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä yksi pillittäjä myös! Olin viime viikonloppuna siskon häissä, ja siellähän vedet virtasivat! Mitenköhän käy omissa häissä.. :doh: Esimerkiksi kauniit kappaleet saavat minut itkemään, ja toisaalta haluisin kyllä ehdottomasti ainakin joko kirkkoon tai hääjuhlaan musiikkiesityksen, jonkun kauniin rakkauslaulun. Hyvästi meikit! :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.09.2008 11:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pelkäsin etukäteen kovasti vollaavani ääneen ja naama punasena, mulla on siihen taipumusta paljonkin, vaan miten kävi? Olin kuin viilipytty ja ojensin vihkimisen aikana nenäliinanikin nyyhkyttävälle sulholle, joka itki olkapäätäni vasten myös siinä "odotushuoneessa" kirkon eteisessä :D Hän oli kyllä NIIN suloinen. <3 (ja on siis edelleen :kiss:)

Avioon 17.2.07
Paavo 18.10.08
Helmi 4.6.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2008 19:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä pelkään että itken koko kirkko osuuden ajan. Olen yrittänyt kuunella häämarssia monta kertaa niin että tottuisin siihen.Mutta joka kerta kun se alkaa,jo olen silloin täällä kotona yksin, niin kyyneleet nousee silmiin ja en voi lopettaa räpsyttämistä kunnes alan pillittää! siis mikä siinä on? miks niin vaikeeta ?! :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.09.2008 12:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me vollotettiin molemmat oikein antaumuksella koko toimituksen läpi. :D Eipä slle mitään voi, jos itkettää, joten turha sitä on etukäteen stressata. Pääsee sitä naimisiin itkienkin. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.09.2008 20:51 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Minäkin vollotin koko vihkimisen ajan, mutta eipä siitä haittaa ollut. Päinvastoin, saipa jotain muisteltavaa. Ja itki kirkossa kyllä aika moni muukin :wink:
Ei siinä itkemisessä tosiaan ole mitään hävettävää. Mä olen aina ollut sitä mieltä että ilossa ja surussa saa itkeä kun siltä tuntuu.

Poika syntyi 10.7.09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.09.2008 10:53 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Mäkin pelkään hitusen tuota itkemistä, tai siis oon itseasiassa ihan varma että itken kuin vesiputous, toivon vaan että meikit kestää. :D

Tosin en sitten tiiä olenko tosi itkuherkästä kaveripiiristä/suvusta, mutta jos nyt ajatellaan tämän ja viime kesän häitä joissa olen ollut. Niin kolmessa häissä viidestä on morsian, tai sekä morsian että sulhanen kyynelehtinyt.

Mitä se on sitten aiheuttanut... no oikeestaan tilaisuudesta on tullut aika herkkä kun morsiamen itku on levinnyt koko kirkkokansaan.
Mä oon ainakin ollut ihan kyynelissä joka kerta kun morsiankin on ollut.

Eli mikäpä siinä sitten, aika tavallistahan tuo on ja sehän on vaan hienoa jos vihkitilaisuus herättää tunteita!
(Näin mä ainakin yritän itselleni uskotella :D )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.09.2008 16:34 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Tahtova kirjoitti:
Eli mikäpä siinä sitten, aika tavallistahan tuo on ja sehän on vaan hienoa jos vihkitilaisuus herättää tunteita!
(Näin mä ainakin yritän itselleni uskotella :D )

Näinhän se nimenomaan on :nod:
Eikös sen tilaisuuden kuulukin olla tunteita herättävä..?
Ja kyllä ne meikit kestää. Vai ootteko nähny morsiamen jolla olis meikit poskilla? Mä en ole nähnyt, ja kesti ne munkin meikit :wink: Ja ainahan sitä pääsee vihkimisen jälkeen vähän korjailemaan. Meillä oli siinä pikkuisessa morsiuskopissa jonne piiloon pujahdettiin, myös peili ja siitä kattelin että kaikki ok :D

Poika syntyi 10.7.09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2008 14:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ei mullakaan meikit mitään levinneet. Hiukan alttarilla kuivailin kyyneleitä nenäliinalla (mahdollisimmman varovasti), mutta mitään korjailutarvetta ei ollut vihkimisen jälkeenkään. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.09.2008 08:14 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Mä itkin harjoitukset alusta loppuun. Pappi oli ymmärtäväinen ja sanoi vaan, että itkeminen ei haittaa mitään - ne on kuitenkin onnenkyyneleitä.

Itse seremoniassa sitten olin rauhallisempi ja sormuslupausten aikana hiukan kyynelehdin ja kyllä kyyneleet valuivat aina silloin tällöin muutenkin.

...mutta sitten kun lähdimme pois alttarilta kirkon käytävää ja näin kaikki mun ihanat ystävät, niin sitten sain kauhean itku-nauru-paniikin-purku-kohtauksen...siitähän se sitten rauhoittui onneksi! :)

Itkemistä ei kannata miettiä etukäteen. Se ei haittaa mitään! Tilanne on niin ainutlaatuinen, että ehkä jälkikäteen sitten miettii, että itkinkö vai en. Mulla oli alttarilla mukana kankainen valkoinen nenäliina kyllä varmuuden vuoksi -ettei tarvitse mitään talouspaperia kaivaa bestmanin taskusta. :D

Niin ja jos ammattilaisella käy meikissä -niin ei tartte pelätä sotkeentumista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.09.2008 08:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Toi helpotti mun eloa ihan sikana, Talvijuhlatar :hug: Kiitos siitä! Mä oon ihan älyttömän itkuherkkä ja pelkään jo etukäteen, että koko päivä menee itkemiseksi, vaikka onki onnenkyyneleitä :oops: Noo, toivottavasti ei sentään... Omien ylppärijuhlienki ajan itkin vaan puheissa :D Pikkuveljen ylppärijuhlissa itkin, kun se sai lakin :nuts: Eli sen tietää, että häistä ei itkemällä selviä :( :D

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.09.2008 18:17 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Mä olen itkenyt myös omat ylppärit ja toistenkin! :D Sille ei vain voi mitään!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 06.01.2009 14:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Pelkaan etta itken koko vihkimisen ajan,olin kaasona viime syksyna ja meinasin pyortya kun kavelin morsiamen ja hanen isansa jalkeen altarille.
Nyt kumminkin vihkiminen ulkona luonnossa ja vain lahimmaiset joten se saatta helpottaa ja antaa rennon tunnelman.. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2009 20:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä pelkään jostakin syystä ihan hirveästi, että pyörryn sinne alttarille. :doh: Mua ei yhtään huoleta itkemiset tai muut, mutta oon tasan varma että taju lähtee kun seisotaan siellä edessä. :doh: :doh: Oon ollut kerran kaasona ja silloin muistan miettineeni, että eihän tuo ole ollenkaan paha mennä itse naimisiin, kun saa olla selkä yleisöön päin. :D ...Mutta nyt oon kehittäny jonku järkyttävän paniikin itselleni. :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.02.2009 09:31 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Oli pakko kommentoida asiaan.
Itse en varsiniasesti ole jännittäjä mutta tod. itkuherkkä. Miehen siskon häissä kun marssi alkoi ja ovet avautui, minä itkin kuin niagara.. :oops: :lmao2:
Se ei silloin ollut hauskaa.. Pelkään nyt sitten omien häiden kohdalla että käy samoin.. Siksipä minä olen tuon PIENEN rohkaisuryypyn kannalla. Ei tietnkään pullotolkulla vaan sellainen pieni snapsi että se pahin terä jännityksestä jää pois.
Sillä en halua muistaa häistäni pelkästään sitä että itkin..

Mutta jokainen omalla tavallaan selviää päivästä.
Tsemppiä meille itkuherkille jännittäjille :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2009 11:57 
Poissa
Kerubi
Kerubi

täällä kanssa yksi superjännittäjä ja vollottaja..nyt olen tosi paljon kuunnellut netistä kaikkia lauluja,mitä vois kirkossa ja juhlapaikalla laulaa,ja itken kokoajan :oops: Sitten kun vollotan,en saa sitä loppumaan.. :doh: mitenköhän käy sitten 13.6 <3 oon vaan ajatellut,että hyvä vaan jos on herkkä ja pystyy näyttämään tunteitaan..mutta voihan olla että sitten kun h-hetki lähestyy,kaikki meneekin paremmin

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.04.2009 09:24 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Mäkin olen sellainen, että helposti tulee tippa linssiin, varsinkin jos on iloisista asioista kyse. Ja jos olen lasillisenkin viiniä ottanut, niin vielä helpommin! Eli varmaan hääpäivänä ei parane kauheasti kuohuvaa kampaajalla litkiä :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.04.2009 13:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla riippuu ihan päivästä, että olenko itkuherkkä vai en. Toisina päivinä "ei tunnu missään" ja toisina taas itkettää suurin piirtein pihapuussa oleva kiva pieni lintukin :roll:

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.04.2009 08:43 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Juu se yksi pieni rohkaisuryyppy on ihan ok, jos se tosiaan ei aiheuta lisäherkkyyttä :)

Yllättävän usein keskittyminen siihen tilanteeseen saa aikaan sen, ettei sitten itketäkään eikä pyörrytä. Tilanteen läpikäyminen etukäteen mielikuvissa auttaa. Sitä voi koittaa etukäteen itkeä itsensä "kuivaksi". Itse olen ihminen, joka itken todella herkästi. Usein käy kuitenkin niin, että siinä hetkessä, kun voisi olettaa, että ryöppyän kuin Niagara, olenkin aivan tyyni. Ihmismieli on metka.

Usein myös se, että koko ajan ajattelee "en saa itkeä/pyörtyä" aikaansaa sen, että juuri niin tapahtuu. Jos on herkkä jännittämään, voi olla paikallaan käydä läpi rentoutusharjoituksia ja opetella tekniikka jonka avulla pystyy rentouttamaan itsensä tilanteessa kuin tilanteessa.

Jos pyörtyminen kaikesta huolimatta on riski, siitä kannattaa kertoa papille. Sopivasti vihkialueen reunalle voi sijoittaa kaksi tuolia, jotka voidaan ottaa morsiusparille mikäli jommalla kummalla alkaa jalat mennä makaroniksi. Sitten vaan sovitaan papin ja vaikka bestmanin kanssa, millaisesta "merkistä" bestman kiikuttaa tuolit morsiusparin peffan alle. Siellä alttarilla saa ihan rauhassa kuiskutella papin kanssa tarvittaessa.

Rentoa, sopivasti kyynelöityä hääpäivää jokaiselle :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.04.2009 13:13 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minua pelottaa, että jos käy hysteerisesti naurattamaan. Eikä sitä hihitystä sais loppumaan... :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.04.2009 00:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tupu63 kirjoitti:
Minua pelottaa, että jos käy hysteerisesti naurattamaan. Eikä sitä hihitystä sais loppumaan... :oops:

Vielä pahempi kuin vetistely!
Ja yleensähän tuo iskee sellaisissa tilanteissa, joissa sitä vähiten kaipaa. Eikä lopu millään :sweat:

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.04.2009 17:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitokset nicepastorille kannustavista sanoista! :) Jospa siitä vihkimisestä selvittäis ilman pyörtyilyä. :sweat: :faint: Ja varmasti sekin helpottaa omaa oloa, että mainitsee asiasta papille...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 56 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 02:13