* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 08:08

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2005 14:51 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Voisiko Nicepastori raottaa tietämättömälle raamatun verhoa ja mainita ihan nimeltä ja numerolta noita suositeltavia raamatunkohtia, psalmeja ja muita, joita voisi rakkauden ylistyksenä ja uskollisuuden lupauksena kirkossa vapaaehtoisella luetuttaa? Vai olenko missannut jotain aiemmin kirjoitettuja vastauksia :o Kyselee pitkästi Sannakko, joka ei uskalla luvata, että saisi raamatun kahlattua läpi häihin mennessä :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2005 15:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kerkesin nopeana diakonina ennen Nicepastoria, joka varmaan lisäilee tähän mun alustavaan listaani paaljon hyviä Raamatunkohtia... :D

Vanhasta Testamentista Laulujen laulu kokonaisuudessaan on lukemisen arvoinen, vanhoja juutalaiseen hääperinteeseen kuuluneita rakkausrunoja, suurta rakkauden ylistystä ja eroottistakin kamaa löytyy... Hlökohtainen suosikkini sieltä on seuraava kohta: Laulujen laulu 8:6-7.

Sananlaskujen kirjasta edelleen Vanhan Testamentin puolelta löytyy myös paljon vaikkapa hääkarkkeihin sopivia ajatuksia avioliitosta: 30:18-19; 27:4,5,15,17; 25:11,19,24; 21:9,19; 20:1,24,30; 19: 13,14,21; 18:22; 16:16; 15:1,30,31; 14:1,3,8,13,17; 12:4,16,25; 10:12. (Muistutukseksi rippikouluajoista: 30:18=luku:jae :) )

Uuden testamentin puolelta esimerkiksi seuraavia kohtia: tutuin lienee tuo 1.Kor.13. Muita sopivia kohtia voisivat kirjeistä olla vaikkapa Room.12:9-18, Room. 13:8-10, 1.Joh.3:18, 1.Joh.4:7-12, 1.Joh.4:19-21.

Joskohan noilla jo pääsisit, Sannakko, alkuun... :)

*Tarkoituksella en kirjoittanut Raamatunkohtia auki, selaattepahan välillä sitäkin hyvää kirjaa... :evil: *

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2005 15:31 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kiitos Angora :girl: Näillä opastuksilla pääsen eteenpäin ja jaksan varmasti mainitsemasi kohdat lukea läpi :) Eikä tarkoitus toki ollutkaan niitä raamatunkohtia tänne kenelläkään kirjoituttaa. Useamman rippileirin läpikäyneenä muistan sen hihityksen, mitä Laulujen Laulu aiheutti teinipojissa ja -tytöissä :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.03.2005 15:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ai, sinäkin kuulut meihin, jotka ovat riparinsa useampaan otteeseen kerranneet... :D

No, ovatpahan siinä nyt sitten muillekin ihmetyksen aiheena, jos vaikka sen verran uteliasta porukkaa täältä löytyisi, että kävisivät etsimässä kohdat... :D

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.03.2005 07:27 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Jee, mä aina luetutan nuorisolla Laulujen laulua ja sitten viattomasti muistutan että niin, tää oli sit Raamatun tekstiä...

Psalmien kirja on myös iso aarreaitta. Ei mulla ole angoran listoihin lisättävää, mutta kun tuolla aiemmin on linkki kaavoihin niin sieltä löytyy myös ihan aukikirjoitettuna ne muutamat kohdat, joita käsikirja suosittelee. Käsikirjakin sanoo, että voidaan käyttää myös muita kohtia. Psalmeja on 150, ne vois vaikka lukaista läpi, aika monen sisältöhän on "Herra, minä riudun ja näännyn, syökse sinä viholliseni tuleen" joten nuo 150 käy läpi ihan kohtuullisen hyvässä ajassa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.03.2005 12:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ja minä aina niille rippilapsille, jotka väittivät, ettei Raamattu puhu mitään elävästä elämästä, luetutan Sananlaskuista 20: 1, 14 sekä 23:29-35... :fiiu:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.04.2005 15:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heräsin vast´ikään ajattelemaan, että voisimme todella pyytää miehuuden pappaa, anoppia tai kaasoani lukemaan kirkossa jotakin!
Katotaan, mitä keksitään...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.04.2005 21:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Uudistuneen vihkikaavan mukaan tekstejä voi lukea joku läheinen ja myös on olemassa esirukous, joka on jaettu siten, että yhden osan lukee morsiusparin vanhepi, yhden osan morsiusparin sisarus, yhden osan morsiusparin kummi ja yhden osan morsiusparin ystävä. Meille tulee e h d o t t o m a s t i esirukous juuri näin! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: psalmin tilalla runo
ViestiLähetetty: 23.05.2005 08:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Piti vielä tästä mainita kun en tuossa äkkiseltään ketjussa huomannut että oliko :chat:

Meillä pappi itse ehdotti että luettaisiinko psalmin tilalla joku kaunis rakkausruno esimerkiksi... Että ei tarvitse välttämättä olla se psalmikaan. Papilla itsellä oli ehdottaa runoja, ei olla vielä lopullista valittu. :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2005 08:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

angora kirjoitti:
Uudistuneen vihkikaavan mukaan tekstejä voi lukea joku läheinen ja myös on olemassa esirukous, joka on jaettu siten, että yhden osan lukee morsiusparin vanhepi, yhden osan morsiusparin sisarus, yhden osan morsiusparin kummi ja yhden osan morsiusparin ystävä. Meille tulee e h d o t t o m a s t i esirukous juuri näin! :bye:

Olen myös kuullut tästä esirukous-muutoksesta, mutta en vielä ehtinyt tutkimaan tarkemmin. Voiko pelkkä kaaso lukea esirukouksen? vrt. Angoran kommentti jaetusta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2005 20:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Maika: Voi siihen tehdäkin oman esirukouksen, vaikka kaason luettavaksi. Tämä kyseinen jo kaavassa oleva esirukous on kirjoitettu siten, että kun vanhempi lukee, pyydetään siunausta lapsillemme, sisaruksen lukemana sisaruksille jne. Kannattaa käydä katsomassa se vaikka netistä www.evl.fi ja sieltä kohtaan häät ja sieltä alareunasta kirkollisten toimitusten kirja...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2005 20:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiitti Angora! Pitää käydä kurkkaamassa. Me ajateltiin että kaaso lukisi yksin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.05.2005 09:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No, Noorahan osaa sen rukouksen alan ammattilaisena tehdä itsekin :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.05.2005 20:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei! :)

Olen tässä pähkinyt, että missä kohtaa kirkkokaavaa voisi kaaso lukea runon esim. Rakastavaisten rukouksen? Entäpä musiikkiesityksen paikka? Ja Yhteislaulun? :kiss:

Pappimme ei ole vielä palannut töihin, joten en näitä ole pystynyt tiedustelemaan häneltä. Joten helppipääkä pohdiskelijaa, kiitos! :o Antakaa siis esimerkkejä tai miten teillä on toteutettu, mihin kohtaan tätä kaavaa... :pope: Kaunis kiitos! :girl:

Johdantomusiikki
Alkusiunaus
Johdantosanat
Psalmi
Rukous
Raamatunluku
Puhe
Kysymykset
Sormusrukous
Sormuslupaukset
Avioliiton vahvistaminen
Aviopuolisoiden siunaaminen
Virsi
Yhteinen esirukous
Isä meidän
Siunaus
Lähettäminen
Päätösmusiikki

(Alain, 10 )

-Nasu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.05.2005 06:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiinnostaa tuo asia minuukii.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan vastausta ylläolevaan viestiin.....

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.05.2005 08:03 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

angora kirjoitti:
No, Noorahan osaa sen rukouksen alan ammattilaisena tehdä itsekin :)

Juuri puhelimessa puhuttiin asiasta, ja hän on iloinen saadessaan sen tehdä, ja tuleehan siitä henkilökohtaisempi niin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 31.05.2005 09:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nasuliini kirjoitti:
Hei! :)

Olen tässä pähkinyt, että missä kohtaa kirkkokaavaa voisi kaaso lukea runon esim. Rakastavaisten rukouksen? Entäpä musiikkiesityksen paikka? Ja Yhteislaulun? :kiss:

Pappimme ei ole vielä palannut töihin, joten en näitä ole pystynyt tiedustelemaan häneltä. Joten helppipääkä pohdiskelijaa, kiitos! :o Antakaa siis esimerkkejä tai miten teillä on toteutettu, mihin kohtaan tätä kaavaa... :pope: Kaunis kiitos! :girl:

Johdantomusiikki
Alkusiunaus
Johdantosanat
Psalmi
Rukous
Raamatunluku
Puhe
Kysymykset
Sormusrukous
Sormuslupaukset
Avioliiton vahvistaminen
Aviopuolisoiden siunaaminen
Virsi
Yhteinen esirukous
Isä meidän
Siunaus
Lähettäminen
Päätösmusiikki

Runo voisi olla vaikkapa tuossa aviopuolisoiden siunaamisen jälkeen ennen virttä...? Musiikkiesitys voisi olla tuon samaisen virren paikalla, kuten myös yhteislaulu - tosin itse kyllä suosittelen sitä virttä yhteislauluksi, niissäkin kun on oikeasti upeita sanoituksia, lue virsikirjasta... Anna, Nicepastori, vinkkejä... ei kuitenkaan tuo kaava muutoksineen kuitenkaan ihan mun parasta ammattitaitoa ole... :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2005 00:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me mietitään just tätä:
Fil. 2:2-5
"2 Niin tehkää minun iloni täydelliseksi ja olkaa yksimielisiä. Liittäköön teitä toisiinne rakkaus, sopu ja sama mieli.
3 Älkää tehkö mitään itsekkyydestä tai turhamaisuudesta, vaan olkaa nöyriä ja pitäkää kukin toista parempana kuin itseänne.
4 Älkää tavoitelko vain omaa etuanne vaan myös muiden parasta.
5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli."

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2005 08:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Etsin toisessa ketjussa jokin aika sitten Raamatun tekstejä englanniksi. Löysin vastauksen netistä lopulta itse ja ajattelin laittaa hyvän nettisivun vinkiksi muillekin:

http://www.bibletopics.com

Siellä on lajiteltu Raamatun tekstejä aihepiirin mukaan, mm. avioliitto, rakkaus jne. Huono puoli on se, että katkelmat tuntuvat olevan melko sattumanvaraisessa järjestyksessä. Aika vähällä vaivalla löysin kuitenkin etsimäni kohdan.

Jos tietää, miten etsitty Raamatun kohta lyhennetään englanniksi, niin sitä voi etsiä suoraan hakukoneellakin:

http://www.bibletopics.com/lookup.html

Itselläni tuo kuitenkin kaatui siihen, etten tiennyt, mikä kohdan oikea lyhennys on englanniksi, eikä hakukone toiminut.

uni

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 09:40 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Onko tää teksti raamatusta jos on niin mistä kohti?
Avioliitto on kolmisäikeinen lanka.
Miehen, vaimon ja jumalan
yhteenpunottu rakkaus
tekee siitä lujan ja kestävän.

Avioliitto on soitin,
jonka jokaisella kielellä
on oma sointinsa, mutta
jotka silti soittavat samaa sävelmää.

Avioliitto on puutarha,
jossa jokaisella kasvilla on tilaa
muuttua ja kypsyä, ja puutarhan
sisällä ne ovat vapaita etsimään
täyttymystään.

Avioliitto on satama,
joka suo turvan myrskyiltä,
jonne voi ilolla palata
aavalla merellä matkaamisen jälkeen.

Avioliitto on pyhäkkö,
rauhan ja turvan tyyssija,
jossa ihmiset voivat uudistua
ja parantua elämän haavoista.

Avioliitto on nuori puu
joak kasvaa vahvaksi ja tuuheaksi,
ja monet ovat kiitollisia
sen rakkauden vilvoittavasta varjosta.

Jumala tarkoitti avioliiton
sekä vahvaksi että kauniiksi,
siunauksen lähteeksi
koko maailmalle.

Rouvaksi marraskuussa 2005

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 09:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minttuliini: Ei toi oo Raamatusta. Joku runo/laulu joka on tehty Raamatun tekstien pohjalta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.09.2005 14:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

nicepastori kirjoitti:
Vasta aloitin tämän palstan lukemisen, joten ehkä jossain toisessa ketjussa on jo ollut tätä samaa asiaa. Vastaan nyt kuitenkin, pidemmän kaavan mukaan

Kirkossa on meneillään toimitusten kaavojen uudistustyö. Kokeilukaavoja on ollut mahdollista käyttää nelisen vuotta ja ne ovat olleet siis ihan päteviä kaavoja. Ensi adventtina otetaan käyttöön virallisesti uudet kaavat. Kaavojen uudistaminen on osa jumalanpalvelusuudistusta, onhan kirkollinen toimitus aina luonteeltaan jumalanpalvelus. Kaavoja voi tutkailla tuolla: http://www.evl.fi/kkh/to/kjmk/toim-kirja/kasuaalit.html

Uudistuva vihkikaava poikkeaa aika paljon ns. vanhasta kaavasta, osioiden järjestystä on muutettu ja tietenkin kieltä uusittu. Lopullinen kaava tulee vielä poikkemaan hitusen kokeilukaavasta. Tällä hetkellä on siis periaatteessa "liikkeellä" kolmea erilaista kaavaa, jotka kaikki ovat ihan sallittuja. Lisäksi uusien kaavojen sisällä on jonkin verran liikkumatilaa.

Uudessa kaavassa on siis mahdollista ottaa heti johdantosanojen jälkeen Psalmi. Yksi tekstivaihtoehdoista on juuri tuo kaunis Laulujen laulun kohta (suosittelen muuten lukemaan siitä vihkiraamatusta koko Laulujen laulun, sillä se on huimaa rakkauden ja erotiikan ylistystä). Pari psalminkohtaa on myös ehdotuksessa, mutta pari voi myös itse valita mieleisensä psalmin. Psalmi voidaan toteuttaa vaikka vuorolukuna (miehet-naiset) kirkkoväen kesken, tai pappi/kanttori voi kantilloida psalmin tai sitten kaaso/bestman/joku muu voi lukea sen. Itse mielelläni suosin tuota viimeistä vaihtoehtoa. Mutta tämä Psalmi on siis valinnainen, ei pakollinen osio.

Tällä hetkellä kokeilukaavassa on vielä mahdollista ottaa psalmin lisäksi kaksi raamatunkohtaa, ns. epistola sekä evankeliumi. Tuo 1. Kor. 13 on epistolateksti. Lopullisessa kaavassa tulee olemaan enää yksi raamatunlukukappale, ja yksi vaihtoehdoista on mm. 1. Kor. 13. Tämän tekstin lukee yleensä aina pappi, teksti on samalla puheen pohjana.

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.12.2005 18:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minä ajattelin tekstiksi tältä kohtaa:

Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtiavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen lempeyteen ja kärsivällisyyteen.
Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisi moittimiseen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin.
Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.
Kol.3:12-14

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.12.2005 01:58 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Laulajatar, tuosta Kolossalaiskirjeen kohdasta on tullut viime aikoina aika suosittu ja minusta se on kiva asia. Pääasia, että pari valitsee mieleisensä tekstit, mutta vaihtelu virkistää aina tällä puolella alttarikaidetta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.08.2006 18:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Rakkaus on kärsivällinen,
rakkaus on lempeä,
rakkaus ei kadehdi,
ei kersku,
ei pöyhkeile,
ei käyttäydy sopimattomasti,
ei etsi omaa etuaan,
ei katkeroidu,
ei muistele kärsimäänsä pahaa,
ei iloitse vääryydestä,
vaan iloitsee totuuden voittaessa.
Kaiken se kestää,
kaikessa uskoo,
kaikessa toivoo,
kaiken se kärsii.
Rakkaus ei koskaan häviä.

Minne sinä menet, sinne minäkin menen, ja minne sinä jäät, sinne minäkin jään. Sinun kansasi on minun kansani ja sinun Jumalasi on minun Jumalani. Missä sinä kuolet, siellä minäkin tahdon kuolla ja sinne minut haudattakoon. (Ruut 1: 16–17)

Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä mutta minulta puuttuisi rakkaus, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa. Niin pysyvät nämä kolme: usko, toivo, rakkaus. Mutta suurin niistä on rakkaus. (1. Kor. 13: 1, 4–8, 13)
Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan. Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme. Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule. Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi." Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa.
(Laul 2: 10-14)
Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme. (1 Joh. 4:11)

He eivät enää ole kaksi, he ovat yksi. Ja minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako. (Matt. 19:6)

Rakkaani, kihlattuni,
olet vienyt sydämeni!
Yhdellä silmäyksellä sinä sen veit,
yhdellä kaulanauhasi helmellä..
(Laul 4:9)

Miten ihanaa on sinun rakkautesi,
rakkaani, valittuni!
Mitä on sinun rakkautesi rinnalla viini!
(Laul 4:10)

Minä olen rakkaani oma, ja rakkaani on minun - hän, joka paimentaa liljojen keskellä
(Laul 6:3)

Kuinka kaunis olet, kuinka suloinen, sinä rakkaus, riemuinesi!
(Laul 7:6)

Tule, rakkaani, lähtekäämme maalle, kyliin yöpykäämme.
Käykäämme varhain viinitarhoihin katsomaan, joko viiniköynnös versoo ja ummut aukeavat, joko kukkivat granaattipuut. Siellä annan sinulle rakkauteni.
(Laul 7:11-12)
Lemmenmarjat tuoksuavat, ja oviemme edessä kasvavat kaikkinaiset kalliit hedelmät,
uudet ja vanhat:
sinulle, rakkaani, olen ne säästänyt.”
(Laul 7:13)
Paina minut sinetiksi sydäntäsi vasten,
pane sinetiksi ranteesi nauhaan.
Rakkaus on väkevä kuin kuolema,
kiivas ja kyltymätön kuin tuonela.
Sen hehku on tulen hehkua,
sen liekki on Herran liekki.
(Laul 8:6)
Suuret vedet eivät voi sitä sammuttaa, virran tulva ei vie sitä mukanaan. Jos joku tarjoaisi talot ja tavarat rakkauden hinnaksi, hän saisi vain toisten pilkan. (Laul 8:7)

Lapsukaiset, älkäämme rakastako vain sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa. (1 Joh 3:18)

Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta. (1 Joh.4:7)

Siinä Jumalan rakkaus ilmestyi meidän keskuuteemme, että hän lähetti ainoan Poikansa maailmaan, antamaan meille elämän. Rakkaat ystävät! Kun Jumala on meitä näin rakastanut, tulee meidänkin rakastaa toisiamme. Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Mutta jos me rakastamme toisiamme, Jumala pysyy meissä ja hänen rakkautensa on saavuttanut meissä päämääränsä. (1. Joh. 4: 9, 11–12)

Jumala on rakkaus, ja joka pysyy rakkaudessa, se pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. (1 Joh.4:16)

Herrassa ei kuitenkaan ole vaimoa ilman miestä eikä miestä ilman vaimoa.
(1 Kor 11:11-12)

Pitäkää siis Jumalaa esikuvananne, olettehan hänen rakkaita lapsiaan. Rakkaus ohjatkoon elämäänne, onhan Kristuskin rakastanut meitä ja antanut meidän tähtemme itsensä lahjaksi, hyvältä tuoksuvaksi uhriksi Jumalalle. (Ef. 5: 1–2)

Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi. (Kol. 3: 12–14)

Mutta kaiken tämän lisäksi pukeutukaa rakkauteen, mikä on täydellisyyden side. Ja vallitkoon teidän sydämissänne Kristuksen rauha. (Kol 3:14-15)

Jos hyvän vaimon löydät, löydät aarteen, kalliimman kuin meren helmet. (Sananl. 31:10)

Onnen löytää, joka vaimon löytää, hän on päässyt Herran suosioon. (Sananl. 18:22)

unelmista tuli totta-päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 08:08