* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 07:38

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.08.2006 16:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

517 sopii häihin?
IHANAA :clap:

Mun lempivirsi, ja aikanaan se laulettiin konfirmaatiotilaisuudessakin... Sen haluan... Toi 882 on kans ihana! Kiitoksia vinkeistä!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2006 12:30 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Virsistä ja kaikesta muustakin vihkimiseen liittyvästä musiikista kannattaa keskustella hyvissä ajoin kanttorin kanssa! Heillä kun monesti on tiedossa esim mahdollisisa esiintyjiä, joita voi kysyä laulamaan tai soittamaan. Virsiä voi korvata muulla musiikilla tai käyttää kirkollisten toimitusten laulukirjasta löytyviä lauluja, jotka ovat tuttuihin sävelmiin tehtyjä vihkimistoimitukseen tarkoitettuja lauluja. Niitä ei ole virsikirjassa, joten sanat kannattaa painattaa hääväelle.

Itse olen kanttori eräässä seurakunnassa ja vaihtamassa siviilisäätyä ensi kesänä. Arvatkaapas, onko musiikin valinta tuottanut jo nyt lähes harmaita hiuksia, kun vaihtoehtoja on lähes tolkuttomasti!:) Onneksi kollegani on taitava urkuri, joten saamme häämarssiksi jonkun Bachin urkukonsertto-osan, mutta kun en osaa päättää... Sulhaseni antoi minulle vapaat kädet valita marssit, joten unettomia öitä on tiedossa ja monta...
Kaikenlisäksi nämä ovat ns. toiset hääni, joten haluan ( ja sulhaseni myös ), että ne eivät muistuta edellistä vihkimistä.

Kollegani mukaan alkaa vaikuttaa siltä, että meidän häissä on musiikkia niin paljon kuin siihen vain saadaan mahtumaan ja papin osuus jää malliin "pakollinen, että toimitus olisi laillinen". :)

kaisamaria

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2006 17:46 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

taas sarjassa tyhmiä kysymyksiä...
mä olen niin käsittänyt että virret on pakollisia.
tiedän ettei meidän häissä kukaan niitä kuitenkaan veisaa vaikka virreksi valitsisin jumalan kämmenellä,minkä jokainen osaa ulkoa.....
ideoita,jos ne vaikka tulee levyltä?

-my-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2006 18:04 
pikku-my kirjoitti:
taas sarjassa tyhmiä kysymyksiä...
mä olen niin käsittänyt että virret on pakollisia.
tiedän ettei meidän häissä kukaan niitä kuitenkaan veisaa vaikka virreksi valitsisin jumalan kämmenellä,minkä jokainen osaa ulkoa.....
ideoita,jos ne vaikka tulee levyltä?

-my-

Ei ole pakko olla virsiä. Voisiko olla esim. joku laulamassa yhden, tai kaksi laulua, tai joku instrumentaaliesitys virren paikalla?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2006 18:06 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

jotain esitystä olien hartaasti toivonut... kyllä siihen tilalle jotain saadaan,luulin vain että ne virret olisi pakollisia..

-my-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2006 18:08 
pikku-my kirjoitti:
jotain esitystä olien hartaasti toivonut... kyllä siihen tilalle jotain saadaan,luulin vain että ne virret olisi pakollisia..

-my-

Joo ei oo....Mä käyn paljon laulamassa häissä kirkoissa ja usein laulan just pari laulua, jos hääpari ei halua virttä.
Oikeesti pitää kyllä sanoo, että vaikka virsi oliskin ollut, niin tosi vähän ihmiset laulaa. Monta kertaa oon laulanut kanttorin kanssa kahdestaan.

En tiedä, onko se sitten papista kiinni, että hän haluaa sen virren, mutta ei se mitenkään pakollinen ole ainakaan, jos on jotain muuta musaa

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2006 07:54 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Virsi ei tosiaankaan ole pakollinen vihkitoimituksessa. Osa papeista ja kanttoreista sen sinne kuitenkin mielellään vähintään puolipakolla haluaa. Itse kuulun heihin varsinkin silloin, jos mitään musiikkiesitystä ei ole tulossa. Ei tarvitse harmitella sitä, jos hääväki ei ole veisaavaista, virren sanat ja sävelet palvelevat kuitenkin ihmistä. Mutta kyllä minäkin tajuan erilaiset laulutraumat yms, eli en virttä pakota ottamaan. Olen vain huomannut, että sitä aristellaan ihan turhaan. Varsinkin uusissa toimitusten lauluissa on paljon hyviä uusia vihkivirsiä, kuten se, jonka sävel on sama kuin Suvivirressä.

Lauluesitys tai vaikka kanttorin esittämä urkukappale ovat hyviä vaihtoehtoja virrelle, ja ihan oikea ja hyvä vihkiminen se on virretönkin vihkiminen! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.09.2006 19:25 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Meille tulee vaan pari hassua virtta. Jotain iloisia kuten suvivirsi :nod: Täytyy velä vähän harkita.. Voisin virsikirjasta koittaa löytää :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.10.2006 17:55 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kiitoksia suuresa pulmassamme! Oleme miettieneet jotain tuttua ja kaunista virttä, mutta ainoo mikä pyörii mielessä on suvivirsi. Ihan kiva sekin mutta kun häät syyskuussa niin kiitos ei! päätöksemme on 517, joka on ehdoton numero 1!!! hiphei, pulma katosi!!!

satsan päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.11.2006 13:41 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Hei vihkimisen asiantuntijat ja muutkin jotka tietävät.

Kävisikö virreksi Oi armo suur? Ja löytyyköhän siihen jostain sanoja. En löytänyt ainakaan virsikirjasta enkä äkkiseltään netistäkään. Toinen virsi vaihtoehto olisi Herra kädelläsi ilman viimestä säkeistöä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.11.2006 23:44 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Jeps, 517:n viimeinen säkeistö onkin sellainen "hautajaissäkeistö".

Oi armo suur.. tarkoitatko Amazing gracea? Biisin sanathan kertoo siitä, että surkea syntinen saa armon ja armahduksen. Lauluna se ei ehkä ole helpoimpia yhteislauluja. Ehkä sitä kannattaa harkita kaksi kertaa, mutta jos se itseä miellyttää, niin siitä sitten vaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.12.2006 16:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä oli häävirtenä "Jumala loi..." ja kanttori esitti Rakkaus on lahja Jumalan aviopuolisoiksi julistamisen jälkeen. Tuo virsi oli mulle helppo, ollaan lasten kanssa töissä sitä laulettu, joillekin vieraille näytti olevan vaikea... :good: mut hyvin meni silti. :clap:
Pappikin tykkäsi virsivalinnasta :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.12.2006 17:52 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Joo, Jumala loi -virsi eli 135 sopii myös hyvin vihkimiseen :) Melko tuttu se nykyään alkaa olla, ainakin nuoremmalle väelle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.01.2007 21:07 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meille tulee virren sijaan En etsi valtaa, loistoa laulun sanoin. Vielä ehditään, ennen kuin joulunaika on täysin ohi ;) Virren sanat (olisiko se 30?) ovat vieraammat, joten tehdään näin.

Itse olin viime kesänä kaksissa häissä, joissa kummassakaan ei virttä ollut. Itse virren (tai hyvän vastineen) halusimme, minusta se on ihan kiva kuitenkin. Mutta tosiaan pitää olla tuttu, ja niitä ei taida kovin montaa olla...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2007 16:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ollaan erilaisia nuoria ja meidän vihkimisessä veisataan kolme virttä. Kaikki tulee virsikirjan uudesta jumalanpalvelusliitteestä. Elikkäs ohjelmassa on numerot VK 819 Rakkauden syttyminen on kuin aamu luomisen, VK 822 Se tuntee onnen syvän (siis Suvivirsi updated) ja VK 824 Oi rakkauden Luoja. Suku kestäköön tämän ratkaisun, kun saivat tahtonsa läpi, ettei morsiusmessua tuu :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.04.2007 11:44 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Tää oli pakko teille laittaa..

Vuonna 2004 on tehty virsikirjaan lisäosa, jossa on suvivirren sävelelle sanoitettu hääsanat..

Menee näin.

1. Se tuntee onnen syvän
ja riemun sydämen,
ken puolison saa hyvän,
niin rakkaan, läheisen.
Soi kiitos Jumalalle
lahjasta elämän!
Ja kiitos rakkaimmalle,
on suuri aarre hän.

2. Ja toisen hyvää aina
myös auta etsimään.
Sanasi neuvot paina
syvälle sisimpään.
Parhaaksi toisiemme
me työtä teemme näin,
ja vaiheet vuosiemme
kääntyvät parhain päin.

3. Maan, meren, taivaan Luoja,
Jumala ihmisten.
Nyt ole meille suoja,
antaja rakkauden.
Kun matka jatkuu tästä,
niin kulje kanssamme.
Me koko elämästä
kiitosta laulamme.

Musta toi on on aivan ihana ja kaikki osaa varmasti laulaa.. Netistä löytyy myös nuotis ja sanat ja kaikki... Virsi 822 lisäosassa

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2007 15:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mikä olis sellai perinteinen virsi, jonka kaikki osaa,( muu kuin suvivirsi...)

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2007 20:28 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Vanhempi väki osaa 462, Soi kunniaksi Luojan.. Nuorille ja vanhemmillekin tuo 517 vois olla ihan hyvä. Mitä virsiä itse osaatte? Millainen on juhlien ikäjakauma suunnilleen?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2007 20:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

no me ite osataa just se suvivirsi, ja sitten jumalan kämmenellä..nii ja tietty toi jumala loi.. :o kaipa sitä muitakin tuttuja on, mutta tälleen näkemättä/kuulematta en osaa sanoo...vanhin vieras on päälle 70 ja suurin osa on 30-60vuotiaita....

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2007 20:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Pitänee kertoa mitä meillä oli kun en näämmä oo sitä tehnyt... Elikkäs meillä virren tilalla oli yhteislaulua. Kappale oli tuttu mun lapsikuoroajoilta ja ennen häitä kun pengoin jotain vanhoja nuotteja osui kappale silmään ja oli hyvä vaihtari siis virrelle. Ja kanttorikin tykkäs, on siis vanha kuoronjohtajani, sanoi vaan että kivaa vaihtelua kanttorillekin kun virsiä on kuitenkin melko vähän ja vihkimisiä paljon... :D Niin ja se kappale on lasten virsi no 106 ja sanat menee näin:

Kun on toisessa kädessä Jumala ja
toisessa olet Sinä,
niin me voimme yhdessä oppia
elämää ihmisinä.

Herra sä tunnet sydämemme,
tahdomme rakastaa,
lämpöä antaa toisillemme
auttaa ja palvella.

Kun on toisessa...

Mutta sä tunnet heikkoutemme,
yksin me eksymme.
Sis pidä kiinni kädestämme,
silloin me selviämme.

Kun on toisessa...

Tadomme nähdä maailmamme
haasteena rakkauteen.
Herra, sun voimas voimanamme
kuljemme huomiseen.

Pojat 9.2.08 ja 1.1.11

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2007 20:52 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

ouskari, toi on niin herttanen laulu! :clap: Ja just sopiva vihkimiseen. :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2007 21:04 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

TM Tuo 517 eli Herra kädelläsi eli siis Onneni on olla Herraa lähellä... (alkaako kuulostaa tutulta) vois olla ihan hyvä.

ouskari tuo on tosiaankin hyvä laulu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2007 21:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ai niin, meillä oli lopulta morsiusmessussa nämä:

Kiitosvirsi 134

"Päivän virsi" (lukukappaleen ja evankeliumin välissä) 823, josta oli eka säkeistö jo kutsukortissaki. :)

Rakkauden suurta juhlaa
riemuiten me vietämme.
Lahjojansa meille tuhlaa
uskollinen Herramme.
Hän nyt kaksi yhteen liittää,
liittoamme siunaten.
Yhdessä me saamme kiittää
Luojaa kaiken rakkauden

Uhrivirtenä (ei lopulta kerätty kolehtia) 821

Ehtoollisen aikana 452 (jota en ois varmaan tajunnu ilman nicea, kiitos! :hug: ) ja 229

Ylistysvirtenä 332

Ja TM, tosiaan netissä on Virsikirja jos kotona ei oo selailtavana. Lasten osiossa vois olla joitain tuttuja, 490 alkaen ja sen jälkeen onki sit heti nuorten osio... :wink: Ja jos vaikka toi Herraa hyvää kiittäkää (332, linkki ylempänä) on tuttu, niin sen sävelellä on Vihkilaulu 818

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.05.2007 09:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

nice: joo, tutulta kuullostaapi

phoenix: tänks. tartteeki mennä vielä sinne tutkimaan....

muoks, toi 135 ois kyl kiva,siitä mä oon aina tykänny, mutta osaako neljä-viiskymmpiset sitä?

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.05.2007 17:38 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

TM, mä olen neljä-viiskymppinen ja osaan 135:n ;) Joo. Mä luulen, että se on mun ikäluokalle tuttu, koska sitä on niin paljon ollut kaikissa lasten jutuissa, ajattelen siis, että oman ikäiseni ovat omien lastensa myötä sitä kuulleet ja oppineet. Mutta olen kyllä huono ihminen välillä arvioimaan ihmisten virsiosaamista, kun minusta virsikirjassa on paljon tuttuja virsiä..... 135 on helppo laulaa ja iloinen, joten jos se itseä miellyttää, niin siitä vaan!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 07:38