* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 10:22

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.2006 20:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Samaa mieltä, eli nyt on hyvä tilaisuus tutustua kotiseurakuntaan, sillä papin palveluksia moni pari tarvitsee myös häiden jälkeen, mm. mahdolliset ristiäiset. Itse kuulin positiivista palautetta kotiseurakuntani papeista, mutta koska en lainkaan tuntenut heitä (enkä ollut käynyt edes kirkossa sinä aikana kun kaupungissa olen asunut), menin kuuntelemaan. Ja olin todella tyytyväinen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2006 15:49 
:pope: Me kuulumme, Turkulaisia ollaan, Mikaelinseurakuntaan
(molemmat lapsesta saakka). Joten kirkkoa varatessamme meille oli päivänselvää että Mikaelinkirkko ja pappi sieltä, tosin mieheni oli ehdotellut mökkimme lähellä olevaa kirkkoa, mutta en ajatukselle innostunut.
Eli pappina meillä on se kenellä heistä on työpäivä tuolloin, koska kysessä on juhlapyhä. Mikaelinseurakunnan papit ovat "nuorekasta" porukkaa ja rentoja. :wink:

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.03.2006 18:12 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Minä ajattelin pyytää (ehkä) vanhan lukioni rehtoria vihkimään meidät (on siis pappi), hän opetti minulle yläasteella uskontoa.. Ja sitten kanttoriksi pyytänen vanhan kuoroni vetäjää, samalla voisi ehkä saada muutamia kuorolaisia laulamaan tms. :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.03.2006 11:26 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

varmaan joku jo tätä onbn kysynytkin, mutta kysynpä uudestaan että saan todella asian takaraivooni.

meillä on tampereella siunaus ja koska mieheni on espanjalainen löysin miralleksen kautta espanjan taitoisen papin. hän on luvannut tulla suorittamaan toimituksen, mutta olen ymmärtänyt että hän on töissä innolink nimisessä yrityksessä. joten pitäisikö papille jotakin korvausta antaa siitä että hän suorittaa meidän siunauksen?
kutsu nyt juhlatilaisuuteen tulee automaattisesti, mutta mun mielestä se ei ole riittävä korvaus, pappi kyllä on tamperelainen, joten kaukaa ei tule..
´
mutta kunhan mietin että mikä on parasta ja soveliainta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.03.2006 11:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olisiko teidän Cordelia mahdollista kysyä asiaa suoraan tältä papilta niin saisitte ainakin aivan varmaa tietoa. En usko, että pistäisi pahakseen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.03.2006 21:02 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Kysykää papilta suoraan. Tosin, vaikka hän ei olekaan seurakunnassa töissä, häntä koskee sama kuin kaikkia pappeja eli hänellä ei ole oikeutta ottaa toimituksesta palkkiota, vain matkakulut tms. Mutta matkakulut voi toki määritellä "vapaasti". Kannattaa myös kysyä kotiseurakunnastasi Tampereella, että olisivatko he valmiit maksamaan papille toimituspalkkion, jos heiltä ei kerran espanjaa osaavaa pappia löydy.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 15:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Omassa päikyssäkin kyselin tätä, mutta laitanpa kyssärin tännekin...
eli meillä on vihkipappihakusessa ja eräs ala-asteen kaverini opiskelee teologiaa. Hän on kuulema pitänyt jumalan palveluksia, mutta pystyykö hän myös vihkimään, vaikka vielä opiskelee? Olisi kiva tietää ennen kun käyn kyselemään :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 15:15 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Olikos täällä missään juttua miten häätoimitus voitaisiin toimittaa kaksikielisesti kun mun sulho on englantilainen :o Hän siis kuuluu Anglikaaneihin joten meidät pystyy kirkossa kunnolla vihkimään...

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 21:56 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Tikruliini kirjoitti:
eli meillä on vihkipappihakusessa ja eräs ala-asteen kaverini opiskelee teologiaa. Hän on kuulema pitänyt jumalan palveluksia, mutta pystyykö hän myös vihkimään, vaikka vielä opiskelee? Olisi kiva tietää ennen kun käyn kyselemään :girl:

Ei pysty. Vihkimisoikeus edellyttää pappisvihkimystä. Ei tietenkään koske maistraattijuttuja.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2006 08:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Marko kirjoitti:
Tikruliini kirjoitti:

Ei pysty. Vihkimisoikeus edellyttää pappisvihkimystä. Ei tietenkään koske maistraattijuttuja.

Kiitos vastauksesta. :girl: Niin vähän ajattelinkin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 11:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Edelleen ollaan pappia etsimässä ja nyt tuli vastaan kappalainen. Mitä kappalainen tekee ja onko hänellä vihkimisoikeutta? Entäs kun meidän seurakunnassa on kirkkoherra ja seurakuntapastori. Mitä eroa heillä on? :o Tiedän etten ole kovin hyvin perillä näistä asioista :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 11:44 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Tikruliini kirjoitti:
Edelleen ollaan pappia etsimässä ja nyt tuli vastaan kappalainen. Mitä kappalainen tekee ja onko hänellä vihkimisoikeutta? Tiedän etten ole kovin hyvin perillä näistä asioista :oops:

Tätä samaa mietin myös minä.
Kyseessä minulla henkilö, joka on kastanut kaksi nuorinta sisarustani, toiminut setäni, minun ja kahden sisarukseni rippipappina ja siunannut paappani hautaan.
Kuten arvata saattaa haluaisin hänet myös vihkimään meidät..
Joten jos joku osaisi tuohon kysymykseen vastata. :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 12:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kirkkoherra, kappalainen ja seurakuntapastori ovat kaikki pappeja, jotka voivat vihkiä. Eli jos tiedät jonkun kastaneen tai siunanneen jonkun hautaan, hänellä on myös avioliittoon vihkimisoikeus. Ja noita kirkollisia toimituksia siis voivat suorittaa vain papiksi vihityt, ei vielä teologian opiskelijat.

Kirkkoherra on seurakunnan pomo selitys täällä
Kappalainen
Seurakuntapastori on myös ihan normaali pappi.

Kirkkoherralla ja kappalaisella on usein hieman enemmän työkokemusta (kuin seurakuntapastorilla) ja heillä tulee olla pastoraalitutkinto suoritettuna.

Joku voi vielä tarkentaa tai selventää, mutta ei näitä juttuja oikeesti tarvi kovin tarkkaan tietää... Ja jos tulee vastaan pappeja nimikkeillä "1./2. Kappalainen/Seurakuntapastori" tms niin sitäkään ei tarvi pelästyä. Se vaan meinaa, että niitä on siinä seurakunnassa enemmän ku yks. Kirkkoherroja on seurakunnassa vain yksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 12:22 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

:girl: Kiitos! Näin vähän epäilinkin, mutta.. parempi aina tarkistaa :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 14:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos oikein paljon Phoenix :girl: Nyt voidaan taas alkaa kyselemään vihkipappia :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 18:08 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Hih, mä selviän nykyään täällä tosi helpolla ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 23:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Sori, nice... :oops: mutta ota vaik kukkia :flower: :D

Ja tabaluca ja Tikruliini, kiva että pystyin olemaan avuksi. :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.09.2006 21:37 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

Nou hätä, oikeesti kiva, että muutkin tietää ja vastaa. Ei kaikki kirkollinen tieto ole vain mun hallussani. Olen viime aikoina ehtinytkin tänne vähän harvemmin. Uusi työ vie energiaa, ja nyt kun perheen häät on ohi, ei tule niin paljoa surffittua täällä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.09.2006 11:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei! Milloin se pappi pitää varata???

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.09.2006 18:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Yleensä pappi "varautuu" samalla kun varaat kirkonkin, jollet halua jotakuta tiettyä pappia seurakunnasta. Jos sinulla on "erityistoiveita" vihkimisen toimittavan papin suhteen, niin kerro siitä kirkkoherranvirastoon kirkon varauksen yhteydessä.

Mikäli taas haluat jonkun tutun papin jostain muualta kuin vihkiseurakuntasi, kerro sekin kirkkoa varatessasi kirkkoherranviraston tädille/sedälle. Kysy myös ajoissa tältä tutulta papilta, pääseeköhän kyseisenä ajankohtana teidät vihkimään.

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.09.2006 13:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kun kirkkoa varailin, niin minulta kysyttiin tuleeko meille "oma" pappi vai otammeko seurakunnan ainoan papin. No valinta ei ollut vaikea. Sen vuoksi osittain jouduimmekin vaihtamaan hääpäivää. Ko. seurakunnan pappi kyllä varmasti vihkisi meidät, mutta minusta ja sulhosta ei pitäisi olla liikaa vaadittu, että pappi vaikuttaisi siltä että oikeasti uskoo siihen mitä puhuu. On meinaan vähän teennäinen kaveri tämän meidän vihkiseurakunnan pappi. Ei voi mitään. Onneksi sulhon kummisetä on pappi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2006 21:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kaislakerttu kirjoitti:
Onko kukaan ollut häissä jossa olisi hiljaa taustalla soinut joku kaunis kappale samalla kun pappi puhuu?? Tai onko kellään mielessä tämmönen ollut et omiin häihin tahtois näin? Minua kiehtoisi tämmöinen ajatus..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.06.2007 23:14 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Mua on alkanut jännittämään ihan hirveästi se keskustelu papin kanssa ennen vihkimistä...Enkä oikeestaan edes tiedä että miksi. Pappi, jonka pitäis vihkiä meidät on tosi ihana ihminen ja rento tyyppi, mutta jostakin syystä mua jännittää. Minkälaisia asioita se meiltä kyselee ja mitä jos me ei osatakaan vastata sille "oikein"...Ääh..En mä osaa oikeen selittää tätä, mutta jännittää kovasti! :D Enkä mä edes tiedä, koska meillä tämä keskustelu tulee olemaan... :D Niin että onko tässä nyt mitään järkeä panikoida...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.06.2007 21:27 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija

kaislakerttu, enpä ole moiseen koskaan törmännyt. Vaikka kappale olisi kuinka kaunis, en itse ehkä pitäisi siitä, että sellainen soi puheeni taustalla. Ei niin, että minun sanani nyt olisivat maailman tärkeimmät, mutta haluan keskittyä työhöni, ja haluan, että läsnäoleva seurakunta saa rauhassa keskittyä sekä puheeseen että musiikkiin.

riepuska, lepo vaan. Me papit hoidamme nuo keskustelut varmaan monella eri tavalla. Emme todellakaan odota mitään "oikeita" vastauksia. Itse kyselen siitä, miten pari on tavannut, mitä avioliitto ja rakkaus heille merkitsevät, miksi he haluavat nimenomaan naimisiin. Tulee myös usein rupateltua häistä ja niiden valmisteluista, joskus puhutaan hankalista anopeista, mistä milloinkin. Että älä turhaan jännitä! Pappi ottaa yhteyttä, ja sopii keskusteluajan kanssanne, siinäkin on paljon vaihtelua. Itse soittelen yleensä 2-3 viikkoa ennen viimeistään, vähän riippuen muista töistä ja lomista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.08.2007 04:54 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Onko kellään niin että viittä päivää ennen häitä ei ole mitään tietämystä papista? Tavataan pappi keskiviikkona ja silloin nähtävästi selviää että kuka meidät vihkii :? :shock: Soitinkin jo että kai meille nyt on se pappi var4attu ja näin kuulemma on.. eivät vaan voineet sanoa että kumpi kahdesta vaihtoehdosta. Noh.. pää asia on että naimisiin pääsisimme, tressiä tosin hieman lisää tälläinen epävarmuus.

satsan päikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.09.2018 10:22