* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 23:16

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 235 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2007 10:23 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Laura75 kirjoitti:
Me ei olla vielä päätetty mut ajattelin et jos noi mun tytöt mut saattas ja luovuttas tulevalle isäpuolelleen tai sit kävellään sulhon kans yhes ja tytöt meiän edellä ripottelis ruusun terälehtii. Sulhon poika varmaan tuo meiän sormukset sitte alttarille.

Itsellä kanssa käynyt mielessä jos minun kaksi vanhinta poikaa,eivät asu enää kotona, ja tyttö 11v. astelisivat perässä tai joteskin saattaisivat minut isäpuolelleen.tyttö toimii morsiusneitona.
Onko hassua jos astelen poikien ja tytön kanssa ja mies tuleepi vastaan,
Jotenkin se vain olisi aikas ihanaa,omat lapset ja tuleva mies eessä(olemme kyllä olleet vuosia yhdessä).

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.06.2007 00:30 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Taidan joko kävellä itse tai sitten kaasot tulevat kanssani. Isää mulla ei enää ole, joten siitä ei tähän hommaan ole. Toisaalta tuntisin luovutuksen aikas kummaksi, kun meillä on mieheni kanssa lapsia ja ollaan asuttu vuosia yhdessä.

Jänskättäähän se. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.06.2007 11:01 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mie oon yleensä aina niin vastarannan kiiski ja erilainen joka asiassa, mutta häihin haluan kuitenkin aika paljon perinteitä ja niitä lapsuuden haaveita.
Iskä saa saattaa alttarille (siltä ei edes kysytä! Tosin ei noi vanhemmat vielä edes tiedä että ollaan päivä päätetty) ja haluan että sulhoni näkee minut puvussa vasta alttarilla. Huntuakin haaveilin ennen, mutta ehkä se olisi jo liikaa... eikä sovi mun tukkaan ja päähän.
Lapsia meillä ei ole, mutta yhdessä asutaan että ei kuitenkaan mikään neitsytmorsian kyseessä :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.06.2007 13:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Piutse kirjoitti:
Huntuakin haaveilin ennen, mutta ehkä se olisi jo liikaa...
Lapsia meillä ei ole, mutta yhdessä asutaan että ei kuitenkaan mikään neitsytmorsian kyseessä :D

√Ąl√§ nyt ainakaan ton takia j√§t√§ huntua k√§ytt√§m√§tt√§! :D
Neitsyyteen liitettävyys on aika pitkälle legendaa, Hääoppaan puolelta voi esim. lukea hääperinteiden historiasta, josta toi huntukin löytyy. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.06.2007 13:13 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tuleva mieheni pyysi isääni saattamaan tyttärensä hänen vaimokseen. Se oli koskettava hetki, sillä minulle on NIIN tärkeää saada kävellä isän vierellä. Isäni on sairastellut jo toistakymmentä vuotta ja olen monesti ollut vähällä menettää hänet. Viime kesänä kuin ihmeen kaupalla hän selvisi vielä teho-osastolta..
Erikoiseksi tilanteen tekee se, että isä on pyörätuolissa. Pikkusiskoni on kaasona ja hän työntää isän pyörätuolia ja minä kävelen isän vieressä ja pidän kättä hänen olkapäällä. Näin olemme ajatelleet sen menevän. Ja sulhanen tulee vähän matkan päähän "hakemaan" minut, jolloin kävelen mieheni kanssa alttarille ja kaaso jättää isän ekan penkkirivin päähän.
Mä en vaan ymmärrä miten ihmeessä kykenen omin jaloin kävelemään kirkon käytävää ja oonki naureskellu, että taidan istahtaa isän syliin niin ei tartte itte kävellä. :faint:

Tahdomme

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.07.2008 19:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun mieli on muuttunut tän asian suhteen. En edes vielä tiedä tapahtuuko vihkiminen kirkossa vai juhlapaikalla, joten en tiedä myöskään tarvitsenko edes alttarille saattajaa. Sen puhumaankin pakottamisen olen päättänyt unohtaa kokonaan, ellei sitten itse tarjoudu puhumaan. Ajatuksena on, että halutaan aiheuttaa mahdollisimman vähän stressiä kellekään meidän häiden takia.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.08.2008 15:25 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

tungenpa itseni tähänkin keskusteluun.. oon sitä tässä meinaan miettinyt jonkin verran.

itse asun ruotsissa joten kihlauksesta kerroin tekstiviestillä iskälle. siitä on nyt viikko tms. eikä vastausta kuulu. joko se on saanu sydärin ja kuupahtanu tai sitten se ei ehkä osaa vastata mitään. on meinaan aika hiljanen ja etäinen tuo mun isukki.

silti tahtoisin, että jos sellain käytävä tulee käveltäväksi, tai joku muu vastaava, niin se olis mua viemässä. isi on uuvatti vaikka ei se oikeen paljon puhukaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.08.2008 13:10 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun isä saattaa minut ja mies odottaa puolessa välissä käytävää.
Mulle on tärkeää että isä saattaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.08.2008 14:56 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Itse ehdin jo miettiä oltaisko jotenkin outoja jos kahdestaan alttarille käveltäisiin, mutta onneksi on tämmösiä ketjuja joista selviää ettei omat ajatukset suinkaan ole mitenkään ainutlaatusia. :) (Viimeiset häät missä on oltu on isä ollut saattajana niin siitä on jäänyt semmonen mielikuva et son joku normi.)

Ihan varmasti en nyt osaa sanoa, astelenko alttarille yksin vai mennäänkö yhdessä, päätetään myöhemmin miehen kanssa yhdessä.

Yhdessä on nyt asuttu jo 8 vuotta, ja muutenkin koko luovutusidea tökkii. Puvun teen itse niin siippa on sitte nähnyt jo moneen kertaan ennen häitä (hankala sitä on piilotella, eiköhän se auta mua sovituksessakin :D) joten sen takia ei ainakaan tarvi yksin alttarille astella. Saa nähä mihin päädytään mutta lohdullista tietää että kaikki muutkin pohdiskelee asiaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.09.2008 14:05 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Mut saattaa isi alttarille. Vähän se ensin mukisi jotain vastustavaa, mutta nyt on jo alkanut lämmetä. :) Ja kun tällainen isintyttö olen aina ollut, niin se on jotenkin se ainoa oikea vaihtoehto... ;)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Veli saatta
ViestiL√§hetetty: 07.09.2008 12:07 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sainpas kirjauduttua tänne itsekin:)

Haaveilin aina että rakas isäni saattaisi minut sitten joskus alttarille, mutta hän nukkui pois vuosi sitten. Pyysin 15-vuotiasta veljeäni saattamaan minut, sillä hän on hyvin läheinen minulle. Juhlimme häitämme noin vuoden päästä..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.10.2008 22:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olen miettinyt kävelenkö yksin vai miehen kera. Kaipa se jälkimmäiseen kääntyy, kun valokuvauksen takia on mahdotonta pitää puku salassa (tylsää!).

Isä on ollut kuolleena jo monia monia vuosia ja isäpuoli ei jotenkin tunnu vaihtoehdolta. Näillä siis mennään.

Mitä mä teen?!

-Apso

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.10.2008 08:03 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä en oikeestaan haluis mennä isän kans alttarille, mutta sulho toivoo, että niin tapahtuis. Jotenkin kuitenkin olen aina ollut hieman etäinen isän kanssa, että se ajatus tuntuu oudolta, mutta eipä se nyt pitkä matka ole..

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.10.2008 09:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mun isä on kuollut joten meillä mun veli saattaa mut sitten alttarille :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.12.2008 23:17 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

..täältä sain varmuuden että veljeni saattaa mut. Isäni kuoli jo vuosia sitten ..joten broidi on muutenkin läheinen.
Ja onneksi moni muukin on näin tehny :roll:

Ja näin puku pysyy loppuun saakka salassa. Onkin ainoa asia mitä ei sulhanen tiedä

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.12.2008 12:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

ajattelin aiemmin että mun veli saattaisi minut alttarille mutta toisaalta sulho noutaa mut ennen seremoniaa niin tuntuu jotenkin hassulta että siinä sitten vaihdellaan käsikynkkää milloin kenenkin kanssa...nyt täytyykin miettiä että miten haluamme tuon asian tehdä..onko kellään kokemusta siitä että morsiupari yhdessä saapastelisi alttarille?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.12.2008 12:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ainakin olemme suunnitelleet sitä, että kävelemme sulhon kanssa yhdessä. Vihkikirkkokin on suht pieni ja käytävä lyhyt, joten tuntuisi typerältä säätää siinä useamman ihmisen kesken.

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.12.2008 15:51 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Mä olen ollut useissa häissä, joissa morsiuspari on tullut yhdessä alttarille ilman saattajia - se on oikein kaunista ja toimivaa. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.12.2008 19:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Joko pikkuveli (silloin 26v.) saattaa miut tai talsin yksikseen. Veikkaan että pikkuveli ei halua sellaiseen valokeilaan :D

Mitä mä teen?!

-Apso

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.02.2009 17:34 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heippatirallaa :bye:

Meillä suunnitteilla ensi vuoden heinäkuussa häät ja koska en ole missään tekemisissä isäni kanssa eikä häntä häihin kutsuta niin ajattelin pyytää isoveljeäni saattamaan minut sulhaselle. Hän on aina ollut minulle "henkivartijana" joten ajattelin että hän sopisi hyvin siihen tehtävään. Jos vaan suostuu sitten joskus kun häntä pyydän :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.02.2009 22:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Absolutisti kirjoitti:
Olen miettinyt kävelenkö yksin vai miehen kera. Kaipa se jälkimmäiseen kääntyy, kun valokuvauksen takia on mahdotonta pitää puku salassa (tylsää!).

Isä on ollut kuolleena jo monia monia vuosia ja isäpuoli ei jotenkin tunnu vaihtoehdolta. Näillä siis mennään.

Absolutisti kirjoitti:
Joko pikkuveli (silloin 26v.) saattaa miut tai talsin yksikseen. Veikkaan että pikkuveli ei halua sellaiseen valokeilaan :D

Pakko päivittää :D

Eli valokuvaus on vihkimisen jälkeen, joten mies näkee puvun vasta kirkossa.

Pikkuveli suostui heti "saatille", joten yksin ei tarvitse taivaltaa :)

Mitä mä teen?!

-Apso

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.04.2009 09:42 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Mulle ei ole tullut mieleen, että voidaanhan me yhdessä miehen kanssa alttarille kävellä. Se on aika hyvä idea :) Mun isä on kuollut, joten mietin kävelenkö yksin vai pyytäisinkö mieheni isää. Hän on aivan ihana ihminen ja luultavasti olisi hyvin otettu, jos pyytäisin. Täytyy vielä miettiä, mutta ehkä unohdan sen yksinkävelyn, vaikka siinä olisi jotain kovin itsenäistä :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.04.2009 08:48 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Minusta on oikein hienoa, että pari kävelee yhdessä. Ei se saattaja mikään pakko ole. Ja yhtälailla on kaunista, jos morsiamen saattaa veli tai kummisetä tai vaikka omat lapset. Joskus voisi olla kaunista sekin, että morsian kävelee yksin ulko-ovelta ja sulhanen alttarin suunnasta tulee yksin vastaan ja he kohtaavat ja jatkavat siitä sitten yhdessä alttarille. Se symboloi tarinan alkua: pääasiassa kai pariskunnat ovat toisensa kohdanneet yksin, ja ovat nyt kahtena yksilönä lähdössä kohti yhteistä tulevaisuutta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.04.2009 09:09 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

alttarille kävely tuottaa täällä ongelmia.
Mulla kun on tavallaan kaksi isää, enkä näe että kumpikaan mua saattaa.
Yhdessä emme tule kävelemään. D:n uskomukset estää sen. D:stä kun on omituista että sulhanen näkee morsiammen ennen alttaria, mitä aika paljon tapahtuu suomessa.
Ihan varma en ole että pystynkö kävelemään yksin edes puoleen väliin, niin että D tulisi vastaan. Ajatus olisi kaunis ja ihana.
Oletettavasti mun pitää pyytää saattamaan mun vuotta nuorempi veljeni.
Onneksi on aikaa sitä miettiä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.05.2009 13:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minua ehkä eniten kiehtoisi ajatus, että kävelisin ovelta yksin ja sulho tulisi alttarin suunnasta puoleen väliin vastaan, mutta siitä herääkin kysymys, että jos noin tekee, niin minkälainen se kohtaaminen on - siis mitä siinä tapahtuu kaikenlaisten eleiden puolesta? :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 235 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 23:16