* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 07:55

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2006 08:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Stareye kirjoitti:
Meillä isä saa kunniatehtävän luovuttaa ainoan tyttärensä, vaikkei siitä kovin innoissaan olekaan. Annoin hänelle vaihtoehdot: joko luovuttaa minut tai pitää puheen juhlassa.. :lmao2: (Kammoaa ajatustakin puhumisesta niin paljon, että meinasi kieltäytyä tulemasta juhliin jos joutuu puhumaan.. :wink: )

Aika pahan pistit Stareye! :lmao2: Pitäiköhän käyttää samaa taktiikkaa?? :D Mulla vähän samaa problematikkaa tiedossa, kun en tiedä onko isä niin innostunut kummastakaan tehtävästä. Tosin haluisin isäni tekevän molemmat eli mites mä saan sen kiristettyä siihen? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2006 11:48 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Therese, jos molemmat tuntuu mahdottomalta "saavuttaa", niin valitset itsellesi tärkeämmän ja teet samoin kuin minä. :D Meillä isä kyllä lupasi, että kyllä hän voi semmosen "puheen" pitää että toivottaa kaikki tervetulleeksi ja nostaa maljan. Elikä kun alle parin minuutin selviää niin kestää vissiin sen. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2006 12:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minä pelkäsin etukäteen tuota saattamista, kun isälläni on huono kuulo - mutta odottelu kirkon oven takana oli melko rento, kun isä ja suntio juttelivat mukavia, ettei me meinattu malttaa ollenkaan lähteä kävelemään :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2006 13:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Stareye Joo, niin se on pakko sitten tehdä. Elän kyllä vielä toivossa, että saan puhuttua sen ympäri molempiin... Ei sen puheen tosiaan tartte mikään kummonen olla ja toi kävely nyt varmaan sujuu muutenkin... Kyllähän meidän isä kävellä osaa! :D Mä luulen että takana on vaan se, että pelkää liikuttuvansa, kun rakas esikoisensa menee naimisiin, mutta tiiä tota sitten... Mutta kyynelehditään sitten molemmat, eihän se häissä oo kiellettyä!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2006 23:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä mietin semmosta vaihtoehtoa, että
kun molemmat ollaan aika show ihmisiä ja musiikillisia, minä
ja sulhaseni, että jos sisääntulon tekisimme niin näyttävästi, että minä yksin kävelisin alttarille samalla laulaen Josh Grobanin You raise me up-kappaletta.
Sulhaseni voisi sitten yhtyä lauluuni :wink:

Mutta, vaatimattomampi ja ehkä asiallisempi versio olisi,
se, että ystäväni laulaa jossain piilossa sitä, ja silloin kävelen alttarille.
Luultavimmin se tulee tapahtumaan niin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.07.2006 11:15 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuulostaa EvaMarie todella vaikuttavalta tuo ajatus! Jos vaan liikutukselta pystytte laulamaan niin aivan :faint:

Vaan ei tuokaan huono ole jos ystäväsi laulaisi teille. Eikä välttämättä edes piilosta, jos ei itse halua, voisihan hän olla siellä jossain edessä mikin kanssa...?

Kannattaa kuitenkin hyvissä ajoin varmistaa kanttorilta että hänelle tuo kappale sopii, kuten kirkkomusiikki ketjusta voi lukea, aina kaikki ei kaikille käy.

Jumala ei rakasta meitä siksi että olemme kauniita.
Me olemme kauniita siksi, että Jumala rakastaa meitä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.07.2006 11:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minut isäni saattoi alttarille, olihan se aika liikuttavaa. Itse en pyytänyt isääni luovuttamaan minua, vaan äitini vain totesi, että näin tehdään. Ei minulla mitään sitä vastaan ollut, mutta en olisi kyllä kehdannutkaan toimia heidän toivettaan vastaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2006 14:37 
Poissa
Enkeli
Enkeli

eemeli kirjoitti:
Heippa! Minut saattaa veljeni 17v. ja 14v. Pienempi sanoi, että onhan jonkun huolehdittava, etten kompuroi, joten pojat tulee kumpaankin käsipuoleen :D Mahdetaan olla melkoinen näky :tiptap:

mullakin oli tarkoituksena että pikkuveli ja sulhasen pikkuveli saattavat alttarille, mut en ny tiiä miten asian kanssa käy ku käydään maistraatissa salaa kaason ja bestmanin kera hoitamassa vihkiminen...voi tietty olla et otetaan poijjat mukaan :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 07:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä on kanssa tilanne päällä, vanhemmat erosivat riitaisasti ja äiti on nyt uusissa naimisissa. Isosisko ei ole nähnyt isää yli 15 vuoteen ja isoveli yli 5 vuoteen. Eli olen ainut joka on isän kanssa tekemisissä ja haluan hänet häihini, vaikka sitten muut jättäisi tulematta! :x

Äiti ei hyväksy, että isä saattaa alttarille, ja taas isäpuoltani en voi ottaa saattamaan isäni takia. Joten päätin kävellä alttarille yksin. Siskollani on kaksi hurmaavaa tyttöä, joten otan heidät morsiustytöiksi kävelemään edelläni. Näin säästän kaikkia osapuolia...Mutta silti jännittää hirmuisesti, mitä siitä päivästä tulee! :?

Toivotaan että kaikki käy hyvin 7.7.2007 :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 08:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Toivottavasti Heli82 äitisi ja sisaruksesi osaavat käyttäytyä tärkeänä päivänäsi ja ajattelevat ennen kaikkea Sinua eikä itseään. Periaatteessa ja käytännössä kutsujan oikeus ja päätöksen teko oikeus on Sinulla ja sulhasellasi, mutta usein se sosiaalinen paine kyllä ottaa vallan ja saa taipumaan enemmistön puolelle. Äitisi ei ilmeisesti ymmärrä, että isäsi on Sinulle rakas kuten hänkin ja Sinulla on tunteisiisi kaikki oikeus. Heidän riitansa ei ole Sinun riitasi ja on todella lapsellista aikuiselta ihmiseltä kieltää Sinulta perinteitä sen vuoksi, että itse ei ole antanut anteeksi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 10:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sitä minäkin toivon, ettei tule mitään välikohtauksia. Olen kyllä äitille terottanut, että siellä ei kukaan ole naama norsun veellä tai sitten jättää tulematta koko pippaloihin. Siskolle en ole vielä edes uskaltanut kertoa, että isä tulee. Jääräpäisyytensä kun on perinyt isältä, voi olla siis ettei tule koko häihin.

Ihan kaikkien kannalta on paras, ettei minua saata kukaan. Vaikka se onkin meidän suuri päivä, en halua, että kenelläkään on epämukava olo.

Pointsit iskälle, saapuu kuitenkin paikalle! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 11:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meilläkin tilanne, että olen asunut kotoa poissa jo yli 10 vuotta, joten eiköhän sitä kävellä ihan sulhasen kanssa kaksistaan alttarille.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 13:21 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Moikka vaan...
Meillä on kanssa sellainen tilanne, että olemme isän kanssa kyllä olleet yhteyksissä koko ajan sitten 10 vuotta, kun vanhemmat erosivat. Isäni ei ole kuitenkaan ollut mikään kamalankamalankaamee. Aina ei ole kovinkaan kiinnostanut meidän elämämme yms., Mutta olin itsekin liikuttunut kun päätin isääni kuitenkin pyytää taluttamaan alttarille, kun isän äänestä kuuli, että hän oli otettu asiasta. Tuntui silta, että tämä asia on kuitenkin hänelle tärkeä ja näin isäkin voi osallistua häihin omalla tavallaan ja näyttää välittämisensä eri muodossa.

:wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.08.2006 13:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla ei ole käynyt mielessäkään muuta vaihtoehtoa, kuin että kävelemme sulhasen kanssa kahden. Jotenkin ajatus luovuttamisesta tai taluttamisesta aiheuttaa kylmiä väreitä.

Ja yhdessä kävelivät omat vanhempanikin, joten isä varmaan yllättyisi aikasta paljon jos edes pyytäisin saattelemaan. Onkohan se ollut meikäläisen suvuissa tapanakin... taitaa olla 1/8 kun on isä luovuttanut morsiamen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.08.2006 15:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sulhasen kanssa kahden tanssahtelemme alttarille :kiss:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.08.2006 08:34 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

jos isäni eläisi en edes miettisi asiaa kuka minut saattaa alttarille, mutta kun tilanne on tämä niin isoveljeni joutuu nyt tehtävän ottamaan ja täyttämään sen. Onneksi veljeni suostui heti, ja tiedän että se on hänelle todella suuri juttu :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.08.2006 10:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä tulevassa siunaustilaisuudessa kirkonkäytävää minä kävelen tyttöni kanssa käsikädessä ja mieheni tulee poikamme kanssa hieman vastaan ennen alttaria. Odotamme ja ohjaamme lapset paikoilleen (tyttö minun vanhempien luo ja poika miehen vanhempien luo) sitten otamme "käsikynkkää" ja menemme alttarille yhdessä :)

Tämä siksi että haluamme pitää perhejuhlan ja soittaa kuuluvamme yhteen ja lapsille samalla ikimuistettava hetki :clap:
Poistuessa lapset tulee vanhempien seurassa ulko-ovelle jossa odottavat meitä ja lähdemme kaikki neljä yhdessä juhlapaikalle

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.02.2007 18:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Häiden lähestyessä (7.7.) on tätäkin asiaa taas uudemman kerran pohtinut, en tiedä miksi, mutta jotenkin on joutunut selittämään itselleen että miksi isäni saattaa minut kun en kuitenkaan sukunimeänikään vaihda. Ne vanhanaikaiset ajatukset varmaankin valtaa päätä. Kun nyt vain pysyis siinä että tehdään kuten me itse halutaan eikä niin miten perinteet mukamas velvoittaa. (Siis kyse siitä että pidän sukunimeni kuitenkin.)
Joku tässä ketjussa joskus on kirjoittanut että se että isä saattaa tyttären sulhasta vastaan, voikin olla symboli suhteen hyväksymiselle ei niinkään tyttären luovuttamiselle niin tällä tavoin ajatellen saan itselleni syyn miksi isäni saattaa minut.
Miks mä tämmösiä mietinkin kun olen asian jo päättänyt ja asia on suuri kunnia isälleni...Mitä sen on väliä mitä muut ajattelee?!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.02.2007 18:52 
Enkö ole muka tänne ketjuun vielä kirjoittanut... :o No korjataanpa asia. :)

Me astellaan sulhon kanssa alttarille kahdestaan. En ole isän kanssa asunut kymmeneen vuoteen samassa talossa, joten "luovuttaminen" tuntuis vähän hassulta. Äidillä on uus mies, jonka luona olemme asuneet vanhempien eron jälkeen, mutta hän ei tule kysymykseen.

Sitä paitsi meidän häät on pienellä helluntaisrk:n rukoushuoneella, eikä sitä matkaa sinne alttarille kovin pitkästi ole, niin tuntuisi hassulta siinä sitten vaihtaa... :)

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.02.2007 21:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juuri sain kysyttyä iskältä että kai hän saattaa minut. Hyvissä ajoin, häät kun on ensi lauantaina. :D Matka on todella lyhyt, mutta koska olen niin isin tyttö, tahdon, että sen pienenkin matkan kuljemme yhdessä. :nyyh: :)

Avioon 17.2.07
Paavo 18.10.08
Helmi 4.6.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.02.2007 08:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä olen ajatellut, että kuljetaan sulhon kanssa kahdestaan koko matka. En mitenkään erityisesti vastusta tuota luovuttamista, mutta haluaisin mieluummin viestittää, että "tässä nyt yhdessä mennään, meni syteen taikka saveen".

Musta tuntuis typerältä, että äijä seisois alttarilla odottamassa mua: jotenkin hirvee prinsessameininki ja sulhanen ihan sivuosassa. Haluan, että menemme yhdessä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.02.2007 08:56 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Se, että isä tai miespuolinen henkilö ylipäätään saattaa morsiamen kirkkoon, ei alunperin merkinnyt luovuttamista :) Perinteen juuret yltävät ajalle, jolloin morsiamen huntu oli niin paksua kangasta, ettei sen läpi kertakaikkiaan nähnyt! Saattaja oli siis kirjaimellisesti saattaja, joka varmisti sen, että morsian pääsee sinne vihkipisteeseen :wink:

Symboliikkana jokainen voi mielestäni itse määritellä sen, miksi tulee saatetuksi tai ei tule saatetuksi :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2007 21:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä oon ajatellu koko ajan sitä enemmänkin saattamisena ja tukena olemisena kuin luovuttamisena. Olisin ehdottomasti pyytänyt isääni saattamaan, mutta koska isäni on kuollut, niin heti tuli mieleen veljeni. Sit pohdin että kumpi veli, joten päädyin vaan loogisuuden takia vanhempaan, nuoremman on helpompi hyväksyä se. Oikeastaan en oo aikasemmin miettinyt että tämä ei kävisi jostain syystä (veljeäkin on jo pyydetty ja hän on luvannut saattaa) mutta nyt mietin että onko ketään muuta saattanut alttarille oma veli tai muu läheinen ihminen? Mulle mun veljet ja sisar ovat tosi läheisiä, ihan parheimpia ystäviä vaikka ikä eroa onkin vanhimman kanssa melkein 10 vuotta...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.05.2007 09:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

heli82 kirjoitti:
Meillä on kanssa tilanne päällä, vanhemmat erosivat riitaisasti ja äiti on nyt uusissa naimisissa. Isosisko ei ole nähnyt isää yli 15 vuoteen ja isoveli yli 5 vuoteen. Eli olen ainut joka on isän kanssa tekemisissä ja haluan hänet häihini, vaikka sitten muut jättäisi tulematta! :x

Äiti ei hyväksy, että isä saattaa alttarille, ja taas isäpuoltani en voi ottaa saattamaan isäni takia. Joten päätin kävellä alttarille yksin. Siskollani on kaksi hurmaavaa tyttöä, joten otan heidät morsiustytöiksi kävelemään edelläni. Näin säästän kaikkia osapuolia...Mutta silti jännittää hirmuisesti, mitä siitä päivästä tulee! :?

Toivotaan että kaikki käy hyvin 7.7.2007 :)

Mulla on aika samalla tavalla. Äiti ei halua olla tekemisissä isän kanssa eikä isän toisen ex vaimon kanssa eikä varmaan nykyisenkään. Mun pikkuveli ei tuu häihin jos isä tulee. Ja vaikka isä ilmottautus et tulee niin siitä ei oo mitää varmuutta koska voi jäädä ryyppy päälle (niin tai missä kunnossa tulee paikalle) plus et isä asuu venäjällä. Joten isää en voi ottaa saattajaks, veljeä en välttämättä halua saattajaks. Isäpuolta en voi ottaa saattajaks koska jos isä tulee paikalle se loukkaantuu. Äiti ei halua saattaa koska haluaa olla mahdollisimman näkymätön. Jokatapauksessa mun 9... tai häitten aikaan 10v sisko ja naapurin 12v poika tulee mun perässä alttarille. Muusta en tiedä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.05.2007 09:59 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Minä astelen alttarille isän kanssa. Luulen, että on ihan mukava kun on joku tuttu ja turvallinen siinä vieressä alkumatkan, jonka käsipuolessa voi roikkua jos omat jalat ei oikein kanna. Uskon sen myös olevan isälle tärkeää, että saa pikku-tyttönsä (vanhempien silmissä kun sitä aina vaan on lapsi :D ) vieressä olla tuona hetkenä.

"Look into the Future, What do you See? - Oh God, more Champagne!"

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 235 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.07.2018 07:55