* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 22:56

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2004 16:16 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Mäkin olen jo ajoissa näitä juttuja miettinyt. Haluaisin kihlasormukseenkin jotain erilaista. Ihan jo siitäkin syystä, että en usko meidän suhteelle olevan jollain päivämäärällä niin merkitystä, vaan sillä mitä se sormus merkitsee sitoutumisen kannalta... :kiss: Etsin vielä sitä "omaa" tekstiä...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 30.08.2004 16:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kastelukannu kirjoitti:
Mielessäni kytee yllätysajatus miehelle vihkisormukseksi. Olen siis aikeissa ostaa flakka mallisen sormuksen ukolle ja kaiverruttaa siihen jonkun mukavan tekstin. Mietin vain pienessä päässäni onko puolipyöreän sormuksen päälle kaivertaa? Luulisin, että puolipyöreän pitäisi olla tietyn paksuinen...
Osaako kukaan sanoa mitä flakka tyyppinen sormus maksaa?

ikuisuusprojekti kirjoitti:
sormuksen päälle voi kaivertaa, mutta flakan päälle huomattavasti helpommin kuin puolipyöreän. Sormuksen hinta määräytyy perusmalleissa usein siihen kuluneen materiaalin määrän mukaan. Vaikea arvioida hintaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2004 01:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Eiköhän meille tule vain nimi & päiväys, mutta aloin juuri miettiä mitä kaiverrus maksaa, jos vie eri paikkaan, mistä on ostanut, eli ei kuulu pakettiin - tietääkö kukaan? Tuskin ihmeitä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.10.2004 21:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minun vihkisormustani ei voi kaivertaa, koska timantteja menee sormuksen ympäri :doh: Olin jo mielessäni keksinyt kaikkia ihania lausahduksia, joita olisin voinut käyttää, nyyh. Ratkaisuna kaiverrus tulee kihlaani, johon tulee sulhon nimi sekä kihla+vihkipvm.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.10.2004 16:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hinta riippuu paljon kaupungista ja ostaako palvelun kaivertajalta suoraan vai käytetäänkö välikäsiä. :o Kait ne pyörii suoraan kaivertajalta siinä 10E tienoilla

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.11.2004 17:45 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Onpa jännä!
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.11.2004 12:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Miehelle ei vihkisormusta erikseen tule, mutta kuuluisiko kihlasormukseen sitten kaiverruttaa myös vihkipäivämäärä?

Omaan sormukseeni tahtoisin molempien etunimet ja päivämäärän, mutta voi olla hankalaa.
Sormuksessa kun on ne leimat ja sitten jos tulee jotain kiviä niin nekin vähentävät kaiverrustilaa.
Ja molempien nimissä on 10 merkkiä.
Ja ainakin kihlasormukseni on 16,5 tai 17.

Eli Xxxxx-Xxxx & Xxxx-Xxxxx 2.9.2006 voi olla hankala mahduttaa.

Onneksi on vielä aikaa pohtia.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.11.2004 14:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meille tulee miehen sormukseen nimet tyyliin Morsian & Sulho ja kihlavuotemme -93 sekä sen perään vihkipäivämäärä 30.7.05.
Sulhoni kun on kulkenut "rengastamatta" jo yli 7 vuotta, kun onnistui töissä jättämään kätensä puristuksiin ja samalla sormus muutti muotoaan pyöreästä ovaaliksi.
Niin hyvin muokkautui, ettei auttanut kuin leikata sormus poikki paristakin kohtaa että sen sai pois sormesta. Ja oli kuulemma ollut jo kiirekin, kun alkoi sormi muuttua väriltään sinertäväksi...
Minulla on kihlassa tuo sama nimet ja kihlavuosi ja vihkisormukseen tulee pelkästään vihkipäivämäärä, sillä siihen ei muuta mahdu. Kaiverrustila on siis aivan minimaalinen, kivistä ja leimoista johtuen. Sitäpaitsi ei kokoon 16,5 muutenkaan paljoa mahtuisi... :)

Rouvana 30.7.2005 lähtien, Poju syntyi 25.7.

Älä ota elämää liian vakavasti: et koskaan selviä siitä hengissä.
- Elbert Hubbard

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.11.2004 13:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä tulee vihkisormuksiin kummankin nimi ja päivämäärä, kihlasormuksia meillä ei ole, mutta mies halusi minulle kultaisen sileän kapean sormuksen, joka tulee vihkisormuksen viereen ja siihen kaiverretaan teksi: Amor vincit omnia. (rakkaus voittaa kaiken)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.11.2004 12:56 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän kihlasormuksissa kaiverrukset näin, minulla Mies & Minä xx.xx.xx ja miehellä Minä & Mies xx.xx.xx

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.12.2004 14:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Vihkisormukseeni on kaiverrettu: "Joo!" 9.7.2005 :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.2005 00:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ton yhden linkin takaa löytyi noita englanninkielisiä ja teksti nothing else matters kyllä iski, molemmat kun ollaan metallica fanjea aikojen alusta. Miehen sormukseen ei kaiverrusta mahdu, mutta mun sormukseen ehkä! hieno idea :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.03.2005 15:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Sattuuko joku tietämään, kuinka kapeaan sormukseen voi ylipäätään kaivertaa? Ajatuksissa ostaa helat kihlan molemmin puolin, mutta saako 2 mm leveään helaan kaiverrettua yhtikäs mitään?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.03.2005 19:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

2mm rinkulaan saa juuri ja juuri kaiverrettua...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.06.2005 10:21 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Johku kirjoitti:
Ollaan menossa piakkoin kihloihin, tod. näk. heinäkuussa ja tarttis kekata ne kaiverrukset... Meille tulee molemmille flakat, valkokultaiset sileät sormukset, mulle 3 mm ja kullalle 5 mm. Sanahelinää siis mahtuu sormuksiin.
Poikaystävälläni on usein tapana vastata kaikeen: Juu, joten mä vähän aattelin josko se ois hyvä.
Kihloihin me mennään ilmeisesti etelän matkalla ja välttämättä mä en haluu mitään päivämäärää siihen valmiiks... Tarkotus oli mennä eka sinä saapumispäivänä, mut mitä jos matkalaukut hävii ja bussimatka hotelliin kestääki 6 tuntia ku bussi meni rikki ja hotellihuone ei ookkaan valmis jne muuta kivaa.
Et mulle riiittäis et siin ois vuosi....
Eli
JUU 2005 tai JUUx2005 (eli juu kertaa 2005)
Usein hellitellessä meil on tapana sanoa et mä rakastan sua taivaaseen asti ja takas eli jos se oiski JUUx2005 ja takas tai sit ihan jottain muuta... Tai sit se meijän Mä rakastan sua taivaaseen asti ja takas eikä vuotta olleskaan...
APUJA???

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.06.2005 10:32 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heips johkulle! :bye:
Teidän oma hellittelynne kuulostaa niin ihanalta ja lutuselta, niin TEILTÄ, että ilman muuta laittakaa SE sormuksiinne - jos todellakin mahtuu!
Me taidamme pitäytyä ihan perinteisissä päivämääräkaiverruksissa ( sillä tämä yksi niitä asioita, joita emme ole ajatelleet ja tuskin sen enempää sitä pohdimmekaan :) ). Jos mulle tulee Kalevalan Muistojen päivä, siinä sen vihkipäivän sitten väsäävät ulkopuolelle ja sitten sisäpuolelle tietty voisikin kaiverruttaa jotakin.. Tämä sormusasia saa päätöksensä viikonloppuna, jos sulhon lupausten mukaisesti menemme sormusta mulle hankkimaan :) - kaksi Kalevalaa vaihtoehtoina.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.06.2005 20:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kihlasormuksiin on kaiverrettu Rakastan sinua xxx 22.7.03 ja vihkisormuksiin tulee sitten Nyt ja aina xxx pvm. :) Näin ainakin ollaan ajateltu.. ;)

-Atlas

Jos menet naimisiin, kadut.
Jos et mene, kadut jälleen.
-Sokrates-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.06.2005 06:01 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kihloissa on etunimet ja päivämäärä
Mun vihkiini tulee miehen nimi sydän mun nimi ja tietty päivämäärä

Mie -84, mies -79 ja Piiperöpaapero -04
Muistoissa; Sebi 21.5.2007-1.8.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2005 21:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kävin tänään ostamassa sormuksen ja kertomassa kaiverrukset.

Sormukseen tulee
Ubi tu caius ibi ego caia (Missä ikinä oletkin, olen kanssasi )
sekä jos mahtuu niin K&T 2.7.05.

Luultavasti nuo loput ei kuitenkaan mahdu. Vähän miuta harmittaa tuo päivämäärä jos sitä ei saa, mutta minusta tuo lause on kuitenkin niin kaunis että valitse mieluummin sen. Kyllä sen muistaa kenen kanssa on vihille mennyt, ja luultavasti sen päivänkin :)

K&T toisensa saaneet 2.7.2005

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.06.2005 12:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kihloissa lukee (minulla) sulhon nimi ja kihlaus päivämäärä ja vuosi ja sulholla minun nimi jne.

Vihkisormukseen minulle tulee Sulhon nimi, pvä., vuosi ja vade mecum (kulje kanssani)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.06.2005 14:08 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kihloissa meillä lukee nimi ja päivämäärä (miehellä siis mun nimi ja toisinpäin). Tässä kuuntelen samalla mun yhtä lempparibändiä, ja mietin, mahtaisko sulhokki suostua, että vihkisormuksiin tulis joku näistä:

It's a nice day to start again.
And in her eyes, oh the birth of stars <- sulholle :wink:
With her love she feeds the fire in my heart <- tai toi sulholle..
The sun won't shine on me without your love.

Nää ois ihania, mut iian pitkiä varmaanki :(
Take this love, my dear, and cherish it in your heart, You shall have no fear', Nothing could tear us apart.

Accept this love sincere, from the bottom of my heart, for now our time is here, and love shall heal the scars.

Ja vielä muita lyhyitä:
my darling, my only one.
and we take our dive into the waters of eternity.
No, you don't want me to be there. :lmao2:
I love you and I hate myself. :lmao2:
And kneel to the goddess of the sad man. <- sulholle

Jopas tuli pitkä lista :o Noista kyl joku ois ihana sormuksessa, ei iha heti tulis kellään toisella samoja pätkiä vastaan.. Niin, ja nuo ovat Sentencedin biisien pätkiä, paitsi tuo viimenen on Amorphista :dance:

Sanokaapas neidit mielipiteenne? :clap:

Rouvapäikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.06.2005 19:59 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun kihlasormuksessa lukee ANAM CARA eli Sielunkumppani...

Miehelle ei koskaan "ehditty" kihlasormusta hommaamaan joten se ostetaan nyt samalla kun mun vihkisormus ja kaiverrus tulee olemaan molemmilla sama eli...
UNA VITA, UNUS AMOR eli Yksi elämä, yksi rakkaus (tuolla periaatteella menemme naimisiinkin... :pari:)

Minä ja mies + Pikku Prinssi 26.7.2005

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.07.2005 13:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me käytiin sulhon kanssa eilen sormusostoksilla ja meidän sormuksiin tulee tällaiset tekstit.

Minun vihkisormus, jota käytän kihlasormuksen kanssa.
"oma etunimi & sulhon etunimi 26.8.2005"
Kihlasormuksessa lukee "sulhon etunimi 29.2.2004"

Sulhon uusi sormus, joka toimii kihla- ja vihkisormuksena:
"morsiamen etunimi 29.2.2004 ja 26.8.2005"

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.07.2005 16:50 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ihan kyselen, että onko joku linkki noihin latinankielisiin testeihin, mitä voisi kaiverruttaa sormuksiin? Ja kuinka varmoja ne ovat?

Kiitos :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.2005 11:11 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Emmy kirjoitti:
En ainakaan löytänyt tästä aiheesta keskustelua, joten päätin kysellä nyt sitten teidän mielipiteitänne... Sulho ei halua uutta sormusta, joten hän pitää oman vanhan kihlansa. Kaiverretaanko tämä kihla nyt sitten uudelleen? (onko se edes mahdollista?) Nythän kihlaan on kaiverrettu meidän kihlauspvm ja mun nimi.... Mutta eihän vihkisormuksessa voi olla enää kihlauspäivämäärä, eikös siihen pitäisi kaivertaa hääpäivä??? Mikä tässä asiassa on se normaali käytäntö?

Auttakaa viisaammat!

teuusiva kirjoitti:
:bye:

Eikös se yleensä tehdä niin, että siihen samaan kihlasormukseen kaiverrataan vaan lisäksi hääpäivä. :o Ainakin meillä tehdään niin.

Ja hyvin siihen vanhaan saa kaiverrettua lisää, jos vaan tilaa riittää. Ja jos ei riitä, niin niitä vanhoja kaiverruksia saa käsittääkseni hiottua pois...

:bye:

Nipsu kirjoitti:
Meillä ainakin sulhon kihlasormukseen kaiverretaan sama teksti kuin minun vihkisormukseen,jos vaan mahtuu, eli nimet ja pvm. Näin me ajateltiin tehdä, kun sulho ei sitten halunnut toista sormusta.
Mielestäni se on ihan normaali käytäntö.. :o
Nipsu :bye:

Toukomorsian2005 kirjoitti:
Miehen sormukseen tulee lisäksi vain vihkipäivä. Yleensä ei suurempia tekstejä mahdu, jos koko ei ole tyyliin 24mm.. Yleensä sinne ei laiteta nimiä uudelleen, sillä morsiamen nimihän on kaiverrettu kihlapäivän yhteyteen.

Morsiamen kihlasormukseen ei kaiverreta enempää, vaan vihkipäivä tulee vihkisormukseen. Päivämäärän lisäksi vihkisormukseen kaiverretaan molempien nimet jos vaan mahtuu. Jos ei mahdu vain sulhasen nimi tai vaikka molempien etukirjaimen tyyliin: P & P tms.

Että tämmöstä tietää hän tänään! :wink:

eloheinä kirjoitti:
Meillä mies pitää myös vanhan kihlansa, eikä hänelle hankita uutta vihkisormusta. Meillä miehen sormukseen ei kaiverrettane yhtään mitään lisää (ellemme sitten jälkikäteen keksi tätä tehdä - tuskin). Miehen kihlasormus on myös sormessa koko vihkimisen ajan eikä sitä siunata.

Eli miehen kihlasormuksessa lukee minun nimeni ja kihlapäivämäärämme, ei muuta. Omassa kihlasormuksessani lukee miehen nimi ja pvm ja minun siunattavassa vihkisormuksessani siis molempien nimet ja vihkipäivämäärä.

Tiedä sitten, olemmeko tässä asiassa poikkeuksellisia, mutta toivottavasti tuo muistaa hääpäivämme ilman muistutustakin... :o :D

Rikxu kirjoitti:
Meille tulee sulholle toinen päivämäärä samaan sormukseen.
Kyllä sinne hyvin mahtuu yksi päivämäärä vaikka siellä nyt jo lukee mun nimi päivämäärä ja aina.

Sitten vielä käydään ottamassa häiden jälkeen tatuoinnit sormusten alle. Mulle tulee A ja sulholle R ihan pienellä.

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 127 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 22:56