* UKK    * Etsi

Tänään on 20.08.2018 20:55

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sormusten määrä
ViestiLähetetty: 13.07.2004 18:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hemu haluaa tietää monta sormusta sinulla on/ tulee olemaan? Olen kuullut toisten ottavan se kolmekin, kihla ja erikseen "kosinta" sormus sekä vihkisormus. :roll:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2004 20:12 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Hmmm :o Mulla ei kyllä ole mitään kosintasormusta, mutta kolme tulee yhteensä olemaan silti :) Eli kihla ja kaksi timanttisormusta, jotka juotetaan yhteen käytännöllisyyden vuoksi. Taitais muutenkin niiden pujottaminen alttarilla olla taitolaji :D Toinen pyöris portaita alas varmasti...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2004 20:16 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulle tulee kanssa näillä näkymin kolme sormusta, kun tuleva vihkisormus on sellanen kaksivärinen kaksiosainen. :o Elikkäs kultainen peruskihlasormus ja päälle valko- ja keltakultasormus juotettuna yhteen ja valkokultaisessa pari kiveä.

Mitään "kosintasormusta" ei oo, en oo silti kyllä semmosesta kuullutkaan ennen. :? Semmosesta oon kuullut, että otetaan kolmas sormus vasta jonain tulevana hääpäivänä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2004 20:28 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mulle tulee vasempaan nimettömään varmaankin ainoastaan yksi, koska nykyiseen kihlaani on aika vaikea löytää sormusta, joka sopis siihen :wink: . Siirrän kihlasormuksen varmaan sitten oikeaan nimettömään :)

-May-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 13.07.2004 20:36 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Yksi, koska nykyinen kihla on leveä, joten sormi ei taipuisi, jos tähän vielä toisen lykkäisi. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2004 22:20 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kaksi tuossa näyttäisi olevan :) Kihla- ja vihkisormus.

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.07.2004 09:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun kihlasormus ei sopinut vihkisormuksen kanssa yhteen, joten siirsin sen toistaseks kaapin perukoille :) Silti on periaatteessa kaks sormusta, kun mun vihkisormukseen on juotettu yhteen kaks sormusta, keltakultanen ja valkokultanen. Olipa sekavaa :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.07.2004 14:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulle tulee kaks vasempaan nimettömään, kihla- ja vihkisormus, sopivat mielestäni hyvin yhteen. Kosintasormus sen sijaan on oikeassa nimettömässä. Se taas on ihan eri tyylinen, muttei haittaa, kun on toisessa kädessä. Mä en tiennytkään, että kosintasormukset ovat nykyisin muotia. Mun kosija oli kyllä ihan itse sen keksinyt, kun oli kuulemma tuntunut niin hassulta kosia ilman sormusta. Ja kivan sormuksen olikin osannut valita, tietää mun tyylini hyvin. Vihkisormuksen halusin kuitenkin valita itse.

Mercedes

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.07.2004 15:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hui kun säikähdin et olen ainoa joka moisesta on kuullut, kosinta sormuksesta. En tiedä onko se vaan sitten kovinkaan yleistä tms. Mutta kiitän vastauksistanne immeiset :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.10.2004 21:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minulle tulee kaksi sormusta eli kihlasormus (sormessa jo) ja vihkisormus ensi kesänä. Kolmas sormus ei edes sormiini mahtuisi, joten ei tarvitse sitä onneksi edes miettiä :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.11.2004 00:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mulle tulee kolme. eli kihlasormus, sitten saan yhden kun mennään maistraattiin ja sitten vielä kirkossa. sen OIKEAN. maistraatti sormus on pienempi kuin kirkko sormus. maistraatissa saan pienemmän sormuksen, jossa on monta pientä kiveä, ja kirkossa sitten isomman rinkulan isommilla kivillä :wink: :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.11.2004 11:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mulla on kihla- ja vihkisormus.elättelen toiveita et saisin joululahjaksi kolmannen sormuksen nimettömääni. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.02.2005 22:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mä sain juuri "kosintasormuksen". Kihloihin mentiin aika yhteisesti ja mies oli huolissaan "mikä se on se sormus jonka annan sitten kun sovitaa hääpäivä ja kosin ihan oikeasti ". Nyt sitten ilmeiseti kosittiin ihan oikeasti ja sain 4mm leveän puolipyöreän kihlan viereen samanlaisen mutta pienellä kivellä... En ole tosin käyttänyt niitä yhtä aikaa, tuntuu kummalta. Mitä tykkäätte onko ok pitää kahta kihlaa yhtä aikaa? Yleensä käsittääkseni avioituneet pitää niitä kahta ja muut yhtä... :o

Menja

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.02.2005 23:36 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Menja jos minä näkisin jollain ilmestyvän kihlan viereen sormuksen, onnittelisin varmasti naimisiinmenosta :) Mutta mikä estää pitämästä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 07.02.2005 23:44 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä varmaan tekisin saman kuin Ronja. Heti luulisin, että olisi naimisissa :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.02.2005 13:16 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Just tota tarkoitin :D . Eli käytän vain yhtä kerrallaan

Kiitos kommenteista!

Menja :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.02.2005 15:27 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Nyt sanon kerrankin jyrkän mielipiteeni :D
Mulla on vain yksi sormus. Ja syy miksei meistä kumpikaan halunnut kihlasormuksia, on kihlautumisen kärsimä inflaatio meidän silmissämme. Kihloihin mennään vähän niinkuin huvikseen. Ei toki kaikki, mutta joillekin meidänkin tuttavapiirissämme kihloihin meno tuntuu olevan vaan merkki vähän vakavemmasta seurustelusta, tai että naimisiin mennään sitten joskus. Ja sen myötä pitää sitten ottaa käyttöön tämä ns. kosintasormus. Minä en pidä ajatuksesta, mutta kukin tavallaan.
Minun mielestäni kihloihin mennään kun on kosittu.
Ja meidän tapauksessamme meillä ei ollut kihlautumisen merkkinä sormuksia, vaan sormukset laitoimme sormiin kun avioiduimme.
Tämä sopi meille.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.02.2005 19:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä oon samaa mieltä Xenia sun kanssa. Kaikki tietysti tekee niin kuin haluaa, mutta mun mielestä kosinta tarkoittaa kihlautumista. Ei välttämättä minkään eksaktin päivämäärän päättämistä, mutta esim. vuosi. Minua kosittiin kesällä 2002, jolloin sovittiin että häät ovat kesällä 2005 ja tarkka päivämäärä on sovittu viime kesänä. Meillä on kyllä kihlasormukset, mutta kosintasormuksesta en ollut kuullutkaan, ihan uusi termi mulle...
Mutta jokainen varmaan tekee niinkuin itselle parhaiten sopii! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2005 15:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä olin myös sitä mieltä, että kihlasormuksia ei olisi tarvittu, juuri tuon Xenian mainitseman kihlautumisen inflaation takia. Meistä kumpikin oli lisäksi ollut kertaalleen kihloissa tahollaan aiemmin vuosia ja vuosia ilman että asiasta mitään sitten lopulta kehittyi. Senkin takia pidin kihlasormuksia aika turhina.

Mutta miespä ehdottomasti halusi kihlasormukset, hänestä ne kuuluivat asiaan, joten myönnyin sitten ottamaan kihlan. Ja nyt on kaksi sormusta, puolipyöreä keltakultarinkula-kihla ja niin ikään keltakultainen mutta leveämpi ja profiililtaan eri mallinen vihkisormus, jossa on kolme granaattia. Enempää mun sormeen ei sopisikaan, nuokin hyvä kun mahtuu.

Lisäksi mulla on maisterinsormus sen merkkinä että olen vihkiytynyt tieteelle. :wink: Sitähän pidetään vasemmassa etusormessa, mutta käytän sitä tosi harvoin koska se on iso ja jotenkin liian koukeroinen mulle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.02.2005 10:52 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Ketturouva: Mulla myös maisterisormus, mutta enpä ole sitä pitänyt muulloin kun mummin luona äitienpäivänä. :D Mummi halusi ostaa sen mulle valmistujaislahjaksi ja löysipä sitten vielä Tillanderilta käsintehdyn antiikkikappaleen 1930-luvulta, se se vasta koukeroinen onkin, näkyy taatusti jokainen laakerin lehti! Jotenkin noi kultakiemurat ei istu samaan käteen pelkistetyn titaanisormuksen kanssa.
Millaisissa tilaisuuksissa olet sormusta pitänyt?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.02.2005 20:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minulle tulee kaksi sormusta. Kihlasormus jo on ja vihkisormus tulossa.
Mistään kosintasormuksista en koskaan ole kuullutkaan. Tai siitä, että myöhemmin hankittaisiin kolmas sormus. Siitä sitten olenkin kuullut, että sormukseen hankitaan lisää kiviä vuosien kuluessa tai lapsien syntyessä.

Kihloista vähän samaa mieltä muutaman kanssa. Ainakin minun tuttuni kihlautuvat melkeinpä huvikseen. Itse varmistin sulhasen käsityksen kihlauksen merkityksestä ennen kuin suostuin, mutta ei me silloin vielä hääpäivää päätetty, vuotta kyllä pohdittiin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.02.2005 23:26 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Kattoo nyt kuinka monta saan.. Kai toi ostaa kaksi kinderia ja katsoo tuleeko sormuksia :) No ei nyt sentään. Ainakin kaksi.. Ehkäpä useampia (Villelle vinkiksi)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.02.2005 15:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kihlani olen hukannut :( , ja nyt mulle tuli vihki ja toinen ohut sormus siihen viereen "kihlaksi". Tohon toiseen myös kaiverrettiin sulhon nimi ja kihlapvm, joten se leikkii kihlasomusta siinä!

Rakkaudella,

Cassandra

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2006 08:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kappas, tällainenkin ketju löytyi... :seek:

Mulle tulee kolme eri sormusta - eli "kosintasormuksena" tulee ajankohtana X toimimaan miehen isoäidin kihlasormus, jonka isoäiti on antanut miehelle annettavaksi tulevalle vaimolleen. Siinä on hirveä määrä timantteja ja sinisafiireja, joten se ei oikein toimisi arkikäytössä, sen verran arvokas ja iso sormus kyseessä. Kyseinen isoäiti on nyt 93-vuotias - aivan ihana ihminen - ja viime visiitillä kyseli mieheltä, miksei mulla ole jo sitä sormusta sormessa! :D

Arkikäyttöön tarkoitettu kihlasormus tulee varmaankin olemaan hyvin simppeli sileä valkokultainen sormus ja vihkisormuksesta tulee aikanaan myös valkokultainen, sileä ja timantteja sitten niin paljon kun budjetti antaa myöten... :wink: Nii, ellei mieli matkan varrella muutu!

Muoks. En itsekään ollut edes ajatellut tai kuullut kosintasormuksesta ennenkuin mies sanoi, että kosii sillä isoäidin vanhalla kihlalla, joka puolestaan on liian pramea arkikäyttöön...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2006 09:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihan kaksi sormusta, kihla- ja vihkisormus.
Koskaan en oo ees kuullut "kosinta" sormuksesta :shock:.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.08.2018 20:55