* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 17:34

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2007 16:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tietenkään ei tarvita sormuksia ollenkaan :)

Eikä se kihlasormus ole mikään lupaus avioliitosta, vaan KIHLAUS on. Sormus on sitten vain kihlauksen vapaaehtoinen symboli.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.06.2007 14:32 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kaksi sormusta; kihla- ja vihkisormus.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.07.2007 14:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onko ihan hullua...Mulle on tullut sellainen ajatus päähäni, että haluan kolme sormusta.

Mulla on siis tämä kihla jonka kanssa tuntuu, että mikään ei sovi yhteen...

Haluaisin maistraatissa sormuksen, mutta sitten haluaisin sormuksen vielä kirkossakin.... Mitäs mieltä olette?

Naimisiin 1.2.2008
Kahden seuraan liittyi kolmas 24.1.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.07.2007 15:37 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Maari, arvaatko mitä mieltä mä olen :D
Mutta ihan oikeesti, mun mielestä toi menee ihan loogisesti noin. Mä sain siis tietenkin silloin sormuksen kun mies kosi, toinen tuli silloin kun mentiin naimisiin maistraatissa. Ja kun liittoome siunataan kirkossa siirtyy kihlasormus oikean käden nimettömään kun vasempaan nimettömään tulee vielä yksi vihki. Se kuulostaa tietenkin vähän hassulta, mutta mun mielestä se on ihan oivaa. Eikä vaan sen takia että *blinbling harakka täällä*, vaan jotenkin mä ainakin koin että jotain olisi jäänyt puuttumaan jos jommasta kummasta -vihkimisestä tai siunaamisesta- olisi jäänyt sormus puuttumaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2007 07:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

LiinuEmilia kirjoitti:
mä ainakin koin että jotain olisi jäänyt puuttumaan jos jommasta kummasta -vihkimisestä tai siunaamisesta- olisi jäänyt sormus puuttumaan.[/i]

Aivan! No toi on just se mitä minä olen ajatellut... Mutta kotona vaikutti vähän siltä, että kolmas sormus kuulostaa huonolta idealta, vaikka yritin vakuuttaa, että pysyttäis silti "samassa budjetissa" :D

Naimisiin 1.2.2008

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2007 07:43 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Kuule Maari, tää mua vähän kiinnostais että millä perusteleilla sä olet siellä kotona yrittänyt vakuuttaa että pysytte samassa budjetissa,
vaikka ostatte yhden sormuksen sijaan kaksi :D ?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2007 08:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No kun...mä kävin eilen ihan sillain muuten vaan katsomassa sormuksia ja siellä oli sellainen aivan ihana todella kapea 1,9mm sormus jossa oli maailman pienimpiä timantteja, ja se oli tosi kaunis... ja sitten siellä oli sellainen Ailion kaunis yksinkertainen sormus ja ne maksoi yhteensä saman verran, kuin ne sormukset mitä olen aiemmin katsellut... Kun ajattelin, että jos niitä tulee kolme, niin sitten vhikisormuksen ei tarvis olla niin leveä... ihan loogista... eikö? :D

Naimisiin 1.2.2008

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.07.2007 08:12 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Loogista Maari, täysin loogista :wink:
Ja se on kyllä totta, että tosi kauniita ja esim. just ohuitakin sormuksia löytyy ihan mukavaan hintaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.10.2008 00:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mulla on kolme: kihla, vihkipäivänä saatu ns arkivihki ja juhlapäivänä saatu juhlavihki.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.10.2008 10:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

jaaa-a :D saahan niitä sormuksia olla niin paljon kuin jaksaa kantaa :wink:

Mä olen aika kranttu noiden sormuksien suhteen eli niitä ei saa olla kauheesti ja niillä kaikilla täytyy ehdottomasti olla joku syvempi merkitys takana...mulla on esim toisessa pikkulillissä ihan sellainen halpa hopeasormus josta en suostu luopumaan kun satuin sen ostamaan hetken mielijohteesta juuri samana päivänä jolloin myöhemmin tapasin nykyisen kultani <3 se on mulla siis ollut just niin kauan kuin me ollaan tunnettukin...toisen hopeisen josa on kaksi rinkulaa yhdessä isolla solmulla ostin sinä päivänä kun mies halusi ja kysyi että voisimmeko jo puhua vakavasta suhteesta....

eli mun mielestä sormuksia voi olla niin paljon kuin itsestä tuntuu hyvältä eikä sillä rahallisella arvolla ole väliä vaan sillä tunteella :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.10.2008 12:52 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Meillä tulee molemmille vain yhdet sormukset, eli ei kihloja ollenkaan, vain vihkisormukset.

Niin kauan kuin elän, ei sydämeni läiky kenellekään muulle.
Olipa kuinka kaunis tai hyvä, urhea, luja, rikas tai hellämielinen tahansa.
Olen valintani tehnyt, enkä halua ketään toista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.10.2008 13:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minulle tulee kaksi sormusta, kihla ja vihki.

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.07.2009 15:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vielä ei olla vihkisormusta päätetty, mutta luultavasti tulee kaksi tai kolme, eli kihla-, vihkisormus+huomenlahja tai vihkisormus+huomenlahja. Näin meillä :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2009 20:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulle tulee 1 sormus, joka jo mallinsa puolesta korvaa erillisen kihlan ja vihkin.
Kuva
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.12.2009 08:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minulla yksi, kihla, tällä hetkellä mutta parin kilon pudotus ja talven kylmät on tehny sen että sormet on kutistunu ja eräänki kerran sain kättä heiluttamalla sormuksen lentämään enkä edes halua ajatella että joskus hukkaisin sormukseni JOTEN olen suunnitellut hankkivani omatoimisesti ihan ohuen kultaisen "tulpan" tuohon jatkoksi. Ne ei kalliita ole ja mielellään siitä maksaa että sormus pysyy sormessa....

6mm kihla rajoittaa vihkin leveyttä hieman. 4mm tuohon vielä mahtuu mukavasti. Joskus olen miettinyt että jos samalla laittaisi kokonaan uudet sormukset ja siirtäisi nykykihlan toisen käden nimettömään mutta taitaa olla liika tunnearvoa tuolla rinkulalla.

Tuosta kihlautumisesta... Itse pidän kihlautumista lupauksena avioliitosta, ehdottomasti. Hoidinkin "esikosinnan" ennen kihlautumista kysymällä, haluatko joskus kanssani naimisiin? Haluan, sain vastaukseksi. Menimme kihloihin sellaisena päivänä joka oli eräs vuosipäivä meidän ensimmäisestä tapaamisestamme. Vietämmekin vuosipäivää enempi sen mukaan kuin sormuksen pvm mukaan... AMK-syyslomani jälkimmäinen lauantai. Päivä oli meille tärkeä ja jota on mukva muistella ja halusimme tarkkaan miettiä millaiset sormukset haluamme. Naimisiin meno on tiedossa sillä tavalla että jonain lähivuotena kun on kunnon talvi ja eniten pakkasta... Varsinaista kosintaa en odota, onhan se jo selvä että se on jo hoidettu tavalla tai toisella.Meillä ei mitenkään perinteisesti. Heh. ...toisaalta... olisihan ihanaa... saada sormus.... jonka sisäpuolelle on kaiverrettu... Marry me? ...AAAWwwwww...
(toinen bling bling harakka ilmoittautuu)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.04.2010 11:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olen vähän ajatellut, että ei tulisi vihkisormusta lainkaan.
Kihlani on mielestäni erityisen kaunis ja viihtyy yksinään.
Töissäkään en voi sormuksia edes pitää, joten puolet päivistäni olisin kuitenkin ilman.

Mietin vaan, että peukaloitako siellä vihkiseremoniassa sitten pyöritellään vai mitä, jos ei ole sormuksia vaidettavana...?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2010 20:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kaksi, vielä, eli kihla- ja vihkisormus.

Mutta kahden viikon päästä tulee 10v naimisissa täyteen ja mies sanoi sitten hommaavansa kolmannen.

Olen joskus sanonut, että haluisin kolmannen sormuksen kiitokseksi lapsista, jotka olen synnyttänyt. Mies taas haluaa antaa sormuksen liittomme kunniaksi.

(ja täällä foorumilla olen ihanan sukulaisen hääsuunnitelmien takia :D )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.05.2010 14:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Murmiina: Mä ajattelin ihan samaa, että sitten kun hankitaan sormukset, niin otan vaan kihlasormuksen (haluan sormuksen kuitenkin jo kihlautumisen yhteydessä) kun en ole mikään hirveän innokas koruihminen, tavallisesti en käytä mitään. Saas nähdä miten sitä tottuu edes yhteen sormukseen.

Mä mietin sellasta ratkasua että ottais sen kihlasormuksen pois vihkiseremoniaa varten (ja tarvittaessa vaikka putsauttais koruliikkeessä tms.) ja sitten vaan käyttäis sitä samaa sormusta vihkisormuksena.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Sormusten määrä
ViestiLähetetty: 26.07.2011 12:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Vanha ketju, uusi kirjoittaja :bye:

Mulla on kolme sormusta. Kihlaan ei tuntunut löytyvän sopivaa kaveria, joten se siirtyi oikean käden nimettömään ja sain uuden sormuksen vihkin kaveriksi. Alkuperäinen kihla on kuitenkin (ainakin minun päässäni :wink: ) aina THE kihlasormus. Sormus, joka on vihkisormuksen alla, on ns. virkaa tekevä kihla, joka on ostettu 10 vuoden yhdessä olemisen kunniaksi. Sekavaa, tiedän mutta niin selkeää minulle :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 69 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 17:34