* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 22:25

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.08.2005 11:09 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Haluamme sellaiset sormukset mitä muilla ei ole. Kihlasormukseni on Englannista. Miehelle haluamme platinasormuksen, joka näillä näkymin joudutaan teettämään. Mahdollisesti myös oma vihkisormukseni teetetään, jos ulkomailta ei löydy sopivaa. Olen kysellyt eri liikkeistä hinta-arviota mieheni sormukseen. Kahdesta paikkaa olemme saaneet erittäin varteen otettavan tarjouksen, mut Tillanderilla käydessämme totesimme hinnassa olevan "tillander-lisä". :fiiu: Liekö Aleksanterin kadun myymälän vuokra nostanut hinnan pilviin. Syksymmällä käymme englantilaisessa myymälässä suunnittelemassa sormuksia, kun seppä saapuu paikalle.
Tämä sormuksen metsästys on tässä naimisiin menossa se kaikista hankalin asia. :o Mutta kun sitä joutuu/saa katso koko loppuelämän, niin olemme ajatelleet panostaa laatuun, kestävyyteen ja siihen että se vielä 40 vuoden päästä näyttää hyvältä. :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2005 13:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Heinämorsio kirjoitti:
Hei kaikki koruihmiset. Sain isovanhemmiltani perinnöksi kultaisen korun, jossa on suuri kivi keskellä. Tämän korun tarkoitus oli rahoittaa hääni, jos he eivät ole sitä tekemässä. Ajatus korun rahaksi muuttamisesta tuntuu minusta pahalta, mutta tähän he sen halusivat, joten harkinnassa on nyt sitten, kun äitini minua vakuutteli tarpeeksi kauan. Eli tietääkö kukaan missä pääkaupunkiseudulla ostettaisiin tätä arvokultaa ja missä siitä kneties voisi teettää itselleen sormuksen edullisesti. Ja jos kellään on sama tilanne ympäri maata niin olisi kiva kuulla kanssasiskojen mietteitä ja muidenkin eli mielipiteitä asiasta saa laittaa..

Minttura kirjoitti:
Heips!

Mulla itselläni ei ole vastaavaa tilannetta... mut... halusin vaan sanoa että sinulla on vähän ikävä tilanne, voin vaan kuvitella. Mut kannattaa varmaankin tehdä niin kun isovanhemmat ovat halunneet, sillä kunnioitat heidän tahtoa. Mutta itsellänikin olisi vastaavassa tilanteessa sellanen olo että haluaisin säilyttää muistona sen korun.

Eikös melkein kaikissa kultasepänliikkeissä voi teetättää sormuksia? Ja luulen että melkein jokaiseen voi viedä vanhoja koruja joita voi vaihtaa rahaksi. Mutta tässä annan sellasen neuvon että kierrä useampi liike ennen kun vaihdat rahaksi, koska olen kuullut että toiset ovat luvanneet jostakin korusta vaan pari euroa ja toisessa liikkeessä ovat luvanneet jo toista kymppiä! Kannnattaa kierrellä ja vertailla sitä mitä he maksavat korusta.

Ketturouva kirjoitti:
Hein√§morsio :bye:, korujen arvoa voi arvioittaa kultasep√§nliikkeiss√§ (tarjoamatta korua liikkeelle ostettavaksi). √Ąitini on teett√§nyt t√§t√§ hiljattain isot√§tini kuoltua, mutta ik√§v√§ kyll√§ ei ollut Helsingiss√§, joten en osaa suositella tietty√§ liikett√§. :? Jos saatu arvio tuntuu ep√§ilytt√§v√§n alhaiselta, kannattaa pyyt√§√§ sellainen jostain toisaaltakin. Kunnollisessa arviossa listataan korun materiaalit ja arvo. Voit my√∂s pyyt√§√§ kivest√§ arvion erikseen. Sormuksesi arvo koruna voi olla isompi kuin sen arvo kultana + kivi erikseen. Korun myyminen "romukullaksi" kultasep√§nliikkeeseen ei siksi v√§ltt√§m√§tt√§ kannata. Kultasep√§nliikkeest√§ voi my√∂s kysy√§ neuvoa, kuinka korun muuttaminen rahaksi parhaiten onnistuu, jos siihen p√§√§dytte.

Sormuksen teettäminen kultasepällä vanhasta kullasta onnistuu sekin. Kaikki kultasepät eivät kuulemma tätä mielellään tee, mutta niitäkin löytyy, jotka tekevät. Minun sormukseni teetettiin mummini kihla- ja vihkisormuksesta, emmekä joutuneet maksamaan sormuksen kullasta mitään, mistä tuli n. 200 euron säästö sormuksen hintaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2005 13:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Admiina kirjoitti:
Tässä pari vinkkiä hääoppaan puolelta (siellä on lisää asiasta)

http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas ... mukset.php

Lainaa:
Sormuksen teettäminen omasta kullasta

Sormuksen teettäminen omasta kullasta on itseasiassa erittäin hankalaa kultasepälle, eikä välttämättä kauhean taloudellista ostajalle. Vanhalla sormuksella ei saa uutta sormusta 1:1, sillä romukullan arvo ei ole sama, kuin puhtaan kullan. Romukulta on puhdistettava ennen kuin sitä voidaan käyttää uuden korun valmistukseen. Tämä siksi, että Suomen laissa määritellään, miten jalometallit Suomessa merkitään, tarkastetaan ja kuka näistä asioista on vastuussa. Lisäksi laki määrittelee eri pitoisuuksien vähimmäisarvot, esimerkiksi paljonko puhdasta kultaa pitää kokonaisseoksesta olla tai mitä materiaaleja seoksessa ei saa olla.

Kultaseppä on velvoitettu leimaamaan tuotteisiinsa vähintään pitoisuusleiman (www.tukes.fi > Jalometallituotteet) sekä oman tunnuksensa eli nimileiman. Nimileiman omistaja taas on vastuussa siitä, että tuote täyttää lain asettamat pitoisuus- ja muut vaatimukset. Enpä siis ainakaan itse suostuisi lyömään leimaa, jollen olisi aivan varma materiaalin pitoisuudesta. Materiaalin oikeasta pitoisuudesta taas voin olla varma joko käyttämään vain omaa materiaaliani tai tarkastuttamalla materiaalin pitoisuuden, mikä maksaa paljon vaivaa eli työaikaa, josta täytyisi saada palkkaa ja vielä lisäksi paljon rahaa pitoisuuden määrittämisestä. Kultaseppä voi kuitenkin hyvittää asiakkaan kullasta tietyn hinnan, sillä sen voi puhdistuksen jälkeen käyttää normaalisti (aivan pieniä määriä ei kannata kustannusten vuoksi erikseen puhdistuttaa, joten sepän kannalta on järkevämpää kerätä "jätekultaa" isommaksi eräksi). Lisäksi valmiissa koruissa olevat juotteet ja muut epäpuhtaudet vaikeuttavat muokkausta suoraan uudeksi koruksi.

Miksi vanhasta sormuksesta ei saakaan samaa hintaa kuin liikkeen hyllyssä seisovasta samasta sormuksesta?

Vanha sormus täytyy kiillottaa ja huoltaa täysin uuden veroiseksi, lisäksi pitäisi saada joku ostamaan se käytetty sormus (vaikka vieressä on samalla hinnalla uusia) ja tämän kaiken jälkeen sormuksesta maksetaan vero eli alv. Kysymys kuuluu, kuka on se hölmö, joka ostaa käytetyn sormuksen uuden hinnalla (siis asiakas) ja kuka on se hölmö, joka ottaa myyntiin tuon sormuksen, kun sitä pitää kunnostaa ja sen myymisestä menee alv eli myyjä jäi itseasiassa 22 % selvää rahaa tappiolle sekä lisäksi käytetty työaika! Eihän mistään muustakaan käytetystä tuotteesta saa uuden hintaa...

:bye: Ad

Heinämorsio kirjoitti:
Kiitos teille vastanneille ja lisääkin tietenkin mielelläni luen. Ongelmahan tässä on kun sain tämän korun tosiaan äitini kautta enkä näin ole täysin varma mikä sen tarkoitus on ollut, äitini sanoo, että isoisäni halusi rahoittaa hääni ja nyt poissa olleessaan jo tekee sen näin. Siksi tuo ajatus sormuksesta olisi minulle mieluisin. Kivestä voisi kenties hioa pienemmän ja istuttaa sen sitten sormukseen ja tuosta kullasta, jota korussa on, se on todella hyvin säilytetty ja leimat löytyy puhtaalta pinnalta. Koru on kaiverrettu, joten koruna sitä tuskin monikaan paikka ostaa. Tämä on kerran arvioitettu vuonna 2000 ja silloin puhuttiin aika isosta summasta.

Neuvoistanne rohkaistuneena k√§velenkin paikalliseen koruliikkeeseen ja kyselen arviota ja sitten vaihdan kaupunkia ja teen saman siell√§. √Ąitini kun ei anna k√§ytt√§√§ heid√§n vihkisormustaan omanani vaikka se minulla on is√§ni kuolemasta saakka ollut, h√§n pit√§√§ sit√§ "huonon karman" sormuksena, koska is√§ni kuoli yll√§tt√§in todella nuorena. Ja tokihan kunnioitan t√§t√§ pyynt√∂√§.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2005 13:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Admiina kirjoitti:
Yksi tapa myydä koko hoito koruna voisi olla huutokauppa. Koruihinkin erikoistuneita huutokauppoja järjestetään. Tuo kiven säästäminen on kyllä suloinen ajatus ja siihen liittyy kauniita muistoja, joten ehkäpä jokaista penniä ei sen nimissä olekaan tarkoitus laskea.. mutta,

jos siis myyt korun metallit romukultana, se kullan arvo ei ole suuri.

www.rasmussen.fi joka ostaa romukultaa, hyvittää romukullasta:

Lainaa:

K.A.Rasmussen on pohjoismaiden suurin jalometallituottaja.

Tässä muutama esimerkki romukullan hyvityshinnoista

14k (585) = 4,32/g
18k (750) = 5,88/g

Hinnat päivitetty 21-02-2005

K.A.Rasmussen on Suomen johtava jalometallipuhdistaja. Olemme jo vuosia tehneet yhteistyötä kultaseppien, teollisuuden, hammaslaboratorioiden ja hammaslääkärien kanssa jalometallien kierrätyksessä.

Pienemmät erät hyvitämme heti. Isommat erät analysoimme tehtaallamme. Prosessi kestää noin 2-3 viikkoa.
Metallien arvostus perustuu hyvityspäivän Lontoon metallipörssin (LME) noteeraukseen.

Kokeilepa siis myös googlettaa mitä löydät aiheesta huutokauppa + korut, niin voit vertailla eri arvioita mitä saat!

Toivottavasti täällä vieraileva Iiro (joka on siis kultaseppä) tulee myös antamaan asiaa ammattilaisena hyviä vinkkejä :)

Onnea sormuskauppaan ja oman sormuksen teettämiseen :)

Heinämorsio kirjoitti:
Kiitos AD! Soitinkin sitten jo tuonne paikalliseen ja sieltä ehdottivat näkemättä seuraavaa (koru siis tunnettiin oikein nimeltä, WAU!), että tuo kivi hiottaisiin useampaan pieneen osaan ja saisin ne sitten kotiin ja tuosta kullasta sulatettaisiin ja valettaisiin sormus minulle ja kenties siipallekin, jos riittää tuo määrä ja sitten nuo kivet voisi siihen omaani istuttaa esim. niin että laittaa yhden ison siihen keskelle johon nuo kultareunat yhtyy ja sitten vaikka lapsista laitettaisiin aina syvennettynä pienempi kivi viereen... eli hääpäivänä saisin sormuksen jossa on tuo iso kivi ja yksi pieni kivi.. olisihan se kiva idea tosiaan, mutta jospa yhdestä lapsesta laittaisi sitten aina molemmille puolin kivet, koska en ole epäsymmetrisyyden fani näin matemaattisena ihmisenä.

Linkistä oli paljon hyötyä, kiitos siitä... osaapa sitten tehdä päätöksiä, jos tuo edellä mainittu toimenpide tulee kauhean kalliiksi. Tosin perinteitä kun kunnioittaa ja noudattaa niin muutama satanen saisi mennä, sehän on varattuna sormukseen :bye:

Admiina kirjoitti:
WOW, tuo kuulostaa upealta :clap:

Itsellänikin on teetetty sormus, jossa yhdistyy edesmenneen isoisäni sormus ja äitini sormus. Kivet ostettiin uusina tosin, mutta sormukseen kuitenkin liittyy symboliikkaa, joka tekee siitä omalla tavalla arvokkaan :)

Ja olen samaa mieltä noista kivistä. Sen verran pedantti olen minäkin, että epäsymmetria omassa sormessa ärsyttäisi.

Kerro sitten niistä hinta-arvioista kun saat sellaisen. Siitä on varmasti muillekin hyötyä. Omasta sormuksestani ei hintaesimerkkejä kannata laittaa esille, koska sormus teetettiin ystävän kautta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2005 13:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

utopiaq kirjoitti:
Itselläni vihkisormus on 7mm leveä, ja olen tullut tulokseen ettei minun kannata hankkia toista sormusta. Olenkin miettinyt että paljonkohan maksaisi esim. liittää tähän vihkisormukseen jokin kivi. Timattia tms en halua, vaan jonkin korukiven. Vaikka graniitin, kuukiven tai vuorikiteen.

Onko kellään samantapaisia ajatuksia taikka kokemuksia?

TuuliTytto kirjoitti:
Mä tuolla jossain sormusketjussa olen omaani jo esitellytkin. Meille siis tuli myös vihkit kihlojen lisäksi, mutta "alkuperäiseen" sormukseen ei kuulunut kiviä. Nyt ekana vuosipäivänä mun sormukseen laitettiin 0,01 karaatin timantti ja se maksoi 40 euroa (tosin en voi ko. liikettä suositella, lupailivat mitä sattuu eikä sormus ollut valmis, kun menin hakemaan enkä saanutkaan luvattua alennusta jne...).
Mun kivi tökättiin sormukseen hiertämällä, mutta muitakin istutustapoja on. Joku asiantuntevampi voinee niitä esitellä. Kivivaihtoehdoista mä en uskalla sanoa mitään, mutta varmasti muitakin löytyy kuin timantti. :)
Rohkeesti vaan käpälää toisen eteen ja käyt kysymässä jostain kultasepältä (joo, mut älä mee siihen rotuaarin kultajouseen, saat pettyä), eiköhän sun sormukselle muokkaaja jostain löydy. :clap:

ikuisuusprojekti kirjoitti:
Joo, kannattaa kävellä suoraan kultasepälle eikä kultaliikkeeseen!!! Silloin saa varmasti asiantuntevaa palvelua ja hinnastakin jää yksi välikäsi pois...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2005 15:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kumina kirjoitti:
Mun kihlasormuksen (valkokultainen 1 timantti) sopisi täydellisesti Tillanderin valkokultainen rivitimanttisormus. Olisi ollut -20% alessakin, mutta ei ollut mun kokoa.Ovh. oli 1220 :( Onko Tillanderin sormuksen koskaan kunnon alessa? En löydä sormuksen kuvaa Tillanderin sivuilta. Myyjä antoi mulle lapun jossa sormuksesta tietoja:"750w/494 7*0.06ws valkokulta rivi". Missä olisi kuva tosta sormuksesta? Meillä on tuttu korusuunnittelija. Tulisikohan paljon halvemmaksi teettää sormus hänellä? Mitä tuollaiset 0,06 timantit maksavat kpl? Mun sormuksen ei tarvitse olla Tillanderilta :D

Ronja kirjoitti:
Kumina: Me teetettiin mun vihkisormus ja tuli todellakin halvemmaksi. Useinhan perusrivisormukset muistuttavat muutenkin toisiaan. Tillanderilla samantyylinen olisi ollut 200 euroa kalliimpi :shock: Yksittäisten timanttien hintaa en osaa sanoa, kun tilasimme vain arvion koko sormuksen hinnasta. Minun sormukseni näyttää kuin siinä olisi kaksi rivisormusta vierekkäin, mutta sisäpuolelta se on ihan yhtenäinen ja timanttien välissä ei ole rakoja... no sekavaa sekavaa :D

evalisa kirjoitti:
tessu81 kirjoitti:
Laitetaan nyt tännekin tämä...minun ihan oma teetetty sormus :)
http://img120.exs.cx/img120/7666/sormus6sk.jpg

tessu! :)

Missä ihana sormuksesi on teetetty, onko siinä montaa eri väriä noissa kivissä...? Tuliko kalliiksi? Se on upea :faint:
tessu81 kirjoitti:
Evalisa: Teetätin sormuksen Savonlinnassa Jokelalla, kuuluu Timanttiset- ketjuun. Se on siis keltakultaa ja siinä on kolme pientä timanttia ja kaksi samankokoista rubiinia. Oli edullinen sormus, n. 250E. Uskon, että kuka tahansa kultaseppä kykenee tuollaisen tekemään, joten ei kun vaan hinta-arvioita kyselemään :)

satunen kirjoitti:
peggy lee kirjoitti:
Tää on mun sormus ja oonkin jo hommannut sen. Onpahan yksi "huoli" vähemmän.

Onko tuota saatavana valkokultaisena? Se on vähän sinne suuntaan, mitä olen ajatellut. Haaveissani on saada sormus, jossa on viisi kiveä ja se on valkokultainen. Haluaisin siihen keskimmäiseksi timantin ja muut neljä voisivat aluksi olla vaikka zirkoneita, sillä tarkoituksena olisi, että siihen laitettaisiin sitten rubiini tyttövauvaa ja safiiri poikavauvaa kohden. Ajattelin neljän riittävän. :) Ja jos ei lapsia tule, niin jokaisesta kymmenestä vuodesta timantti.

Osaako joku sanoa, onnistuukohan tämmöinen haave mitenkään? :o Pystyykö kiviä yleensäkin kuinka hyvin kultasepällä muuttamaan/poistamaan/lisäämään, jos paikkoja kerta on?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.10.2005 13:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Musta tuntuu, että joudutaan teettämään mullekin sormus. Jotenki Suomesta ei näyttäis löytyvän sellasisa josta pitäisin. :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.11.2005 12:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

MRM kirjoitti:
Onko koruliikkeeseen mahdollista tarjota vanhaa sormusta/muita koruja vaihdossa? Omistan yhden sormuksen (ei kihla- eikä vihki-), jota en koskaan tule käyttämään ja josta tarvisi päästä eroon... siispä hyvä paikka sen "rahaksi muuttamiseen" olisi muiden ostosten yhteydessä :D Onko tämä mahdollista, miten koruliikkeet yleensä suhtautuvat näihin "vaihdokkeihin"?

:o

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.02.2006 18:52 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Varsinais-Suomi:
Mika Mäkinen
Turku
www.vihkisormus.com

Hän tekee sormuksia ja muita koruja! Käykää katsomassa, itse aion jossain vaiheessa mennä hänen luo vanhojen perintösormuksien kanssa..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.03.2006 22:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

me teetet√§√§n miehen ja mun vanhoista kihloista mulle uusi kihla.. treella andreasen lupasi tehd√§ 45‚ā¨. muualta kun kyseltiin ni hinnat oli 50-150‚ā¨ :shock:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.04.2006 17:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Malviina73 kirjoitti:
Onko kukaan suunnitellut/teettänyt sormusta Kalevalakorulla ja onko ohjelman antamassa hinnassa enää tinkimisen varaa? :o

Haluamani sormus on ollut kiven alla ja Kalevalakorulta saisin sit√§ l√§hinn√§ olevan. Siin√§kin on oma mutta:nsa; tahtoisin 5mm leve√§n ja heill√§ on tarjolla vain 4,5 ja 5,5 leve√§t. P√§√§dyin 4,5 milliseen...mutta siihen taas ei saa kuin 0,06ct timantin (464‚ā¨), ja haluaisin 0,11ct - jonka taas kyll√§kin saa 5,5mm sormukseen (708‚ā¨). :doh:

Onko kellään tiedossa, miltä valmistajalta saisi keltakultaisen, sileän, 5mm leveän, johon on upotettu vain yksi (mahdollisimman iso) timantti, mutta ei valkokultaistutuksella. Tällaiset simppelit rinkulat tuntuu olevan kovan työn takana löytää! :?

Stareye kirjoitti:
:bye:

Tuosta Kalevalakorusta en tiedä, mutta kysäisepä Aurifaberilta, siellä taitavat tehdä ihan mitä ikinä haluat. Myös Kristian Saarikorpi tekee tilaustöitä. Itse kyselin Aurifaberilta sormuksen teettämistä ja sain oikein hyvää palvelua, samoin Saarikorpi vastasi mielellään kysymyksiin, kun häneltä kaikkea kyselin häämessuilla. :)

..ja myös Hannu Tuomaala tekee tilaustöitä, näin uskon. :nod:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.03.2007 15:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mitä mitä mitä?!?

Enkö ole täällä muistanut käydä ylistämässä Mika Mäkistä!

:worship: Upeaa jälkeä kertakaikkiaan! Teetettiin kummallekin vihkisormukset Mäkisellä viime kesänä. Mulle tuli "tavallisempi", mutta miehelle tehtiin täysin uniikki titaanista ja kihlasta.

Teetettiin myös aikasemmin hänellä upeat smaragdikorut anopille 50v. lahjaksi! Kaaso ja bestman teettivät sormuksensa hänellä ja ensi kesänä avioituva ystäväpariskuntani teettää myös sormuksensa Mikalla.

Laatu on erittäin hyvää ja hintakaan ei todellakaan huimannut päätä! Ei tulisi enää mielenkään lähteä Kultajouseen tms. paikkaan... laatu kun on aina ollut vähän mitä sattuu!

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.04.2007 01:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mitä luulette kuinka onnistuis tohon päälle kaiverruksen tekeminen ja timantin laitto..toi on mun kihlasormus ja en haluis luopuu tuosta, joten haluisin uudistaa sen jotenkin..ajattelin vähän niin ku muistojen päivä, et roomalaiset nummerot ja timangi tohon päälle...mielipiteitä??

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.04.2007 03:00 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Kiitos kovasti kun täällä mainittu henkilö Mika Mäkinen... sieltä sivuilta löytyi niin mahtavan upea sormus. (Vielä) avomies ihastui siihen täysin ja tahtoo lähes samanlaisen... eipä ole ennen noin innostunut. Jos muilla lisää kehuttavaa, niin olisi kiva kuulla :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.04.2007 20:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun sormus teetetään Tampereella Andreasenillä, joka täälläkin mainostaa noissa vilkkuvissa kuvissa. Pitäisi kait kohta puoliin olla sormuksen valmis, tänään vein kihlani sinne, että saavat sitten vihkistä saman muotoisen ja kokoisen. Aikas klöntti oli vielä se vihkisormus! :shock: Sanoi toki, ettei sitä kannata vielä katsoa, koska ei ole valmis. Kiveksi tulee Princess-hiontainen kivi, jonka sain jo tänään nähdä - KAUNIS! Tuli muuten parempi laatuinen kivi kuin mitä oltiin ajateltu/ tilattu, tuli Top Wesselton Wesseltonin sijasta, ja siitäkin olen tietysti iloinen! :)
Odotan innolla, että näen pian valmiin sormukseni!!!!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.07.2007 09:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Halusin ehdottomasti kihlasormukseni ilman timantteja, ajattelin ne vihkiin säästää... no, mieli vähän muuttunut ja kotoa löytyisi viisi "ylimääräistä" timanttia ja ajattelin, että jos ne tuohon kihlaan laittaisi. Onko nyt niin, että kihlan runko kärsii tästä ja millä tavalla? Vai koskiko tuo sitä kivien vaihtoa? :o
-oikeastaan haluaisin ne timantit käyttöön tunnearvonsa takia, en tule koskaan käyttämään sitä korua jossa nyt ovat.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.09.2007 21:11 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Itselläni on sormuksen teettäminen edessä koska en usko että mieleistä löytyy.

http://www.sassyclassics.com/images/rin ... asites.jpg Tämäntyylistä on hakusessa. Eli vanhahenkistä, valkokultasena, isolla kivellä.
Liila kivi olisi niin mahtava mutta se voisi olla vaikea löytää.

Pitää kovasti etsiä googlella lisää viktoriaanisen aikakauden malleja.
Tuntuu että kaikki kaupassa myytävät on liian pliisuja :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.09.2007 06:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minun sormukset, vihki ja kihla on ehdottomasti teetetty mutta syynä ei ollut erikoinen malli, vaan lähinnä kai se että olen älyttömän nirso ja teettämällä saatiin sellaiset että varmasti on just hyvät. :worship:

Kenkäfetissin kanssa on meillä se yhteistä että antiikkimalliset sormukset viehättää ja sinusta poiketen mä tykkään taasen Art deco-tyylisistä sormuksista ja eihän niitä missään suomessa myydä. Tuskissaan saisi etsiä muutamista malleista mieleistä ja en varmaan hyvää löytäisi.

Mies halusi antaa tällaisen tyylisuunnan sormuksen minulle huomenlahjaksi ja se meni sitten silleen että hän kävi keskustelua Suomen Jalokivituotteen kanssa (heiltä löytyy kotisivut ja netissä on vain osa myytävistä kivistä ja puhelimella selviää mitä muuta löytyy) ja kävi siellä paikan päälläkin ja valkkasi sormuskäyttöön sopivien jalokivien seasta tähän huomenlahjaan 6mmx8mm vaaleanvihreän puhtaan beryllin. Kiven se sitten kiikutti kultasepälle ja oli printannut kuvia sormuksista joiden mukaan sitten suunnittelivat sen minun rinkulan.

Moni kultaseppä hankkii just tuolta Jalokivituotteelta näitä värillisiä kiviä mutta voihan sitä itsekin sen sieltä ostaa. Osaavat kertoa jokaisesta kivestä rehellisesti että miten se kestää kolhimista ja hankausta ja sitten pitävät huolen että mitään sulkeumia tai epäpuhtauksia jotka voisivat haitata kiven istuttamista ei ole jos pitää olla oikeasti laadukas kivi.

(Jos tilaa postitse niin takaisin voi lähettää jos joku ei olekaan niin kuin pitäisi. Joskus sieltä tilasin aikoinaan nettisivuilla olleen ison keltaisen kiven (sitriinin) ja ekassa oli sulkeuma joka oli niin lähellä nurkkaa että olisi voinut lohjeta siitä istutettaessa ja palautin sen takia ja sain tilalle samanlaisen mutta puhtaamman.)

Nyt on sitten minun sormus valmis ja hieeeno on :faint:

Aarteita on kiva omistaa :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.10.2007 21:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meilläkin on sormuksen teettäminen edessä, vaikka naimisiin "karattiinkin" luusta tehdyillä sormuksilla. Osaisiko joku kertoa, kuinka kauan sormuksen työstäminen keskimäärin kestää? Ajatuksena on viedä oma kulta liikkeeseen, josta sitten suhteellisen yksinkertartaiset ja timantittomat sormukset olisi tarkoitus teettää.

Tietysti homma riippuu kultasepän kiireistä, mutta mitä teillä on esmes kestänyt?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.01.2008 10:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä kultasepän arvio sormuksen teettämiseen kuluvasta ajasta oli suunnitteluaika + 1 viikko, jos on kova kiire. :D Meillä nyt ei ole, joten sovittiin, että sormus on valmis kuukauden päästä. Kultasepän näkemyksen mukaan "Siinä jää sitten viikko [häihin], että jos tulee ihan totaalinen mielenmuutos, niin ehditään tekemään vaikka ihan uusi sormus."

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.10.2008 08:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

valis kirjoitti:
Hei!

Päädyimme teettämään kihlat kun valmiina ei saa hyvää. Diili syntyi heti ensimmäisessä liikkeessä jossa kävimme, mutta tulipa mieleeni että onko joku joskus "kilpailuttanut" noita seppiä ja onko alalla isoja vai pieniä heittoja? Ilman materiaalia kaikki työ kustansi meidän tapauksessamme suunnittelusta kaiverruksiin n. 100e. Olikos tuo nyt sitten kallista vai halpaa? :) Upeaa jälkeä ja erinomaista palvelua kyllä tuli!

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.10.2008 09:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me teetätimme kihlasormukset, kun tiesimme tarkkaan mitä haluamme. Vihkisormuksenikin on jo teetettävänä samasta syystä, vaikka häihin on reilu puoli vuotta aikaa :) Kihlat tilattiin muistaakseni tammikuussa ja ne olivat valmiit maaliskuussa, välissä oli yksi sovitus. Nopeampikin aikataulu olisi varmaan ollut mahdollinen, mutta meillä ei ollut kiire. Sormukset teetettiin titaanista, miehelle tuli ihan perusmalli kuten minullekin, mutta minulla on sormuksessa kaksi kiveä. Hinta oli yhteensä 750 euroa. Vihkisormukseni on myös yksinkertainen, mutta siihen istutetaan n. 25 kiveä, joten ottaahan se jonkin verran työaikaa. Hitaampi aikataulu käy meille kuitenkin oikein hyvin, sillä käymme Porista Helsingissä hoitamassa sormusasioita ja reissaaminen on aina koko päivän juttu.

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.10.2008 10:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa!

Kokemuksesta voin sanoa että hintaerot ovat huikeita jos vaan osaa kilpailuttaa ja kysellä hintoja useammalta kultasepältä...

Jos mahdollista niin kannattaa kysellä myös ulkomailta, jos siis muutenkin matkustelee..valikoimaa niin kivissä kuin malleissa ja kultasepissä on aivan toisenlaiseen malliin ja saksa-belgia välillä hinnatkin voivat olla todella kohtuullisia verrattuna suomen hintoihin....

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.02.2009 08:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kävin kultasepällä kysymässä sormuksen teettämistä ja olin kyllä aika ihmeissäni, kun timanttien istutusvaihtoehtoja oli vain tynnyri- ja tähti-istutus. Ei kai tuo voi pitää paikkaansa? Oli kyllä vuosikymmenien kokemus sepällä, ettei siitä ollut kiinni, mutta ei hän pystyny muita vaihtoehtoja tarjoamaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.02.2011 19:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Taas täytyy tulla tällaiseen hiljaiseen ketjuun kalastelemaan mielipiteitänne!

Teetämme sekä kihla- että vihkisormuksemme, ja alunperin ideana oli tietenkin saada uniikkia - varsinkin vihki on sellainen, ettei missään liikkeissä ollut mitään sinne päinkään, ja kihlakin on erityinen joskin tavanomaisempi, meidän ideamme mukaan suunniteltu.

Mutta, mutta.. Kun hinnasta tuli puhe, selvisi ett√§ s√§√§st√§isimme noin satkun/sormus jos "luovutamme tekij√§noikeudet" malleista. He siis saisivat tehd√§ meid√§n sormuksien kaltaisia sormuksia itselleen myyntiin. (Ja sanoivatkin viel√§, ett√§ erityisesti vihki on niin kaunis ett√§ varmasti moni sen haluaisi ;)) No, uniikkius siin√§ kyll√§ aika tavalla k√§rsii, mutta toisaalta ovathan ne silti alunperin meid√§n sormukset. Aika ep√§todenn√§k√∂ist√§ ett√§ tulisi vastaan koskaan.. Mutta toisaalta jos samassa liikkeess√§ on sek√§ kihla ett√§ vihki, niin silloinhan joku voi per√§ti p√§√§ty√§ niihin molempiin ja sitten onkin aivan samanlainen setti kuin minulla! √Ą√§h.. Ei osaa p√§√§tt√§√§! :auts:

Kommentteja, mielipiteitä, mitä itse tekisitte/ olette tehneet, onko tullut muille vastaan tällainen?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.09.2018 22:25