* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 15:35

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vintagekorut
ViestiL√§hetetty: 09.01.2011 19:38 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Onko joku täällä käynyt panttilainaamon Vintage-myymälässä? Ainakin Helsingissä huomasin panttilainaamon ohi ajaessa, että ne mainostavat vintage-koruja.

Kokemuksia?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.01.2011 12:14 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Jes, tosi hyvä idea! :)

En ole varmaan koskaan käynyt panttilainaamossa, mutta siinä onkin ideaa. Onko olemassa siis joku erityinen panttilainaamon vintage-myymälä?

Myös joissain antiikkikaupoissa ja vastaavissa on koruja, hinnat kyllä yleensä aikas pilvissä. Riippuu tietenkin minkä aikakauden korua hakee, mitä vanhempi, yleensä sitä arvokkaampi. Myös ihan perus vintage-liikkeissä on usein koruja, ihania! Tein "tutkimusta" ja pelkästään Helsingin keskustassakin on yli kymmenen vintage-liikettä! (Lauantaina tutkimaan valikoimaa, jee!)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.01.2011 21:16 
Poissa
Enkeli
Enkeli

http://www.pantti.fi/vintagekauppa/ näyttäisi olevan vintagen oma osoite. Noita pitäisi olla PK-seudulla ainakin. Pitää käydä ihan liikkeessä katsomassa sillä ainakaan noi verkkokauppaan päätyneet korut ei ihan mun mittapuun vintagea edusta, mutta idea on kumminkin hyvä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.01.2011 23:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kääk, tuolla on vaikka mitä! Ja mitkä hinnat! Kultasormus noin miljoonalla timantilla 100e!!! :shock: Pakko ruveta harkitsemaan tuolta hankkimista, vaikka ei olekaan kovin romanttinen sormuskauppa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.01.2011 14:07 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Eikä?! Mä en edes katsonut niitä sormuksia :shock: Aika surullisia tässä mielessä noi kaiverretut sormukset. Isosta kuvasta käkyy selkeesti kaiverruksia: "Murulle 11.2.2002". Jää miettimään miksi sormus nyt on siellä halvalla. Rakkaus ei kestänytkään, oli pakko pantata hieno sormus eikä sitä enää haettu takaisin.. Sen verran taikauskoa musta löytyy, että en kaiverrettua ostaisi vihkisormukseksi vaikka sen kaiverruksen saakin pois. Joku juttu siinä on, etten sellaista haluaisi vaikkei sillä mitään eroa ole kaivertamattomaan sormukseen. Käytettyjä molemmat, jonkun sormessa olleet :oops: Ehkä se rakkaudella kaiverrettu kuitenkin symbolina on jo kertaalleen menetettyä rakkautta edustava esine?

Tuolla siis on molempia paljon, kaiverrettuja ja kaivertamattomia.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.01.2011 22:07 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Suurimmasta osasta "kaivertamattomista" on kaiverrukset hiottu pois, tietääkseni. Mutta on se silleinkin enemmän kuin niitä ei olisi koskaan ollutkaan, kuin jos ostaa sieltä huutokaupasta ja joutuu itse hiotuttamaan jonkun "Kirsti <3 Veijo ikuisesti" tekstin pois.. (Samaa taikauskoa olen pyöritellyt käsissäni miettiessäni, voinko sulattaa eronneiden vanhempieni sormukset omaani varten.. :o )

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.01.2011 22:16 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Mä olen kuullut sellaista, ettei ne kultasepät sulata juuri niitä tietyn asiakkaan vanhoja sormuksia aina. Ne menee johonkin ostokultalaariin ja sieltä sulatetaan tarpeen mukaan sekalaisia koruja uusiksi koruiksi. Ostaja saa ilmeiseti useinkin jonkun muun kultaa. Tällaista olen kuullut. Pitääkö se paikkaansa niin sitä en tiedä :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.01.2011 22:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Joo, halutessaan saa käytettyä juuri sitä tiettyä, mutta se on vaivalloista ja vissiin maksaa = saa vähemmän rahaa hinnasta pois. Muutoin vaan menee ns romukultana muitten joukkoon. On sekin jotenkin surullinen ajatus. Toisaalta, kuka tahansa joka teettää sormuksensa muka "uudesta kullasta" saattaa saada vaikka kenen käytettyä, "epäromanttisesti varautunutta" kultaa!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.01.2011 14:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pakko mainostaa Tamperelaisille ja täällä vieraileville, että menkää ihmeessä Vintage Gardeniin Ojakadulle (Tyynelän morsiuliikkeen lähellä)! Aivan loistava valikoima vintagekoruja ja aina ihana palvelu. :)

Lisäksi Ebayssa loputon suo ja saattavat toimittaa Suomeen edullisestikin. Ei tule mitään lisämaksuja kun tilaa alle 22e arvosta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.01.2011 15:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Helsingissä Kiseleffin talossa oli aivan ihana korukauppa, jonka omistaja, etsii omin käsin upeita vanhoja koruja liikkeeseensä myyntiin ympäri maailmaa. Usea korut olen sieltä itse ostanut. Tällä hetkellä tuo talohan on remontissa. Toivottavasti korukauppa on yhä siellä kun remppa on ohi.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 19.08.2018 15:35