* UKK    * Etsi

Tänään on 17.08.2018 17:24

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.06.2006 20:57 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Ihan kaikki kauppiaat eivat ole panostaneet uusiin malleihin. Tietysti uutuuksia voi tilata näytille kaikkiin Twinset sormuksia myyviin liikkeisiin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.06.2006 12:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa!

Tarvitsen perustiedot sormuskauppaan ettei tulis ostettua ihan mitä tahansa "rihkamaa", kun en niistä mitään ymmärrä. Hinnasta kylläkin. :D
Jos esim. sormuksen tiedoissa lukee ett√§ 7x0,03 ja hinta on 395‚ā¨ ni onko se sitten hyv√§ vai huono? Tai jos tiedoissa lukee ett√§ 1x0,20 ja hinta on 449‚ā¨.

Tämä on nyt erittäin hölmö kyselylähestyminen, mutta jos saisin jotain perustietoa että esim. mikä vastaa hyvää ja kestävää laatua ja mikä karaatimäärä on hyvä tai vastaavasti heikko tai milloin kannattaa kyseenalaistaa koko sormuskauppaa että milloin hinta ja laatu on kohdillaan??

Sorry, en osaa tämän paremmin kysyä, mutta jos jotain perustietoa kullan ja timantinarvoista ja laaduista sais ni siitä olisin kiitollinen. :worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.06.2006 21:02 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Ymmärrän hämmennyksesi. Paras keino on käydä katsomassa sormuksia 10 liikkeessä. Sitten on johtopäätösten aika.

400 eurolla ei periaatteessa saa kunnollista yksikivistä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.06.2006 18:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Knirps kirjoitti:
Heippa,
en kehtaa aloittaa uutta aihetta, joten laitetaan nyt vaikka tänne.

Toivoisin Amoriiniinkin pientä keskustelua timanttien eettisyydestä. Ainakin etusivulle Hääpari-> Sormukset-> Asiaa timanteista, voisi laittaa edes pienen maininnan siitä, että timanttien oston yhteydessä olisi hyvä tehdä vähän selvitystyötä siitä, mistä ja minkälaisista oloista timantit ovat oikeasti peräisin. Lisätietoja esmes täältä: http://www.timantit.com/kimberley.asp

Tarkoituksenani siis vain herättää ajatuksia, lisätä tietoisuutta ja hieman parantaa maailmaa. Kiitos.

Admiina kirjoitti:

Kiitos vinkistä Knirps :girl: Aihe on sangen asiallinen :nod: Lisään maininnan myös hääoppaaseen seuraavan osastopäivityksen yhteydessä. :)

Iiro kirjoitti:
Hei,

Jotta ette lähtisi ihan väärille poluille tässä konfliktitimanttijutussa niin ajattelin kertoa pari asiaa.

Minä teen kansainvälistä timanttikauppaa ammatikseni ja kokemuksesta tiedän että konfliktitimanttien ostaminen edes erehdyksessä on täysin mahdotonta. Jokainen kauppias esim Antwerpenissa varoo koskemasta sellaisiin timantteihin joita voisi epäillä konfliktitimanteiksi. Riski kiinnijäämisestä aivan liian suuri.

Kimberlyn sopimus jonka Suomi ja koko EU on allekirjoittanut estää tehokkaasti laittomien timanttien kauppaa.

Ne henkilöt jotka käsittelevät näitä timantteja ovat rikollisia. Jos haluat epäillä jokun Suomalaisen yrittäjän myyvän konfliktitimantteja, ko epäily sisältää jo vihjauksen yrittäjän olevan rikollinen.

Voitte aivan hyvillä mielillä ostaa timantteja Suomesta.

Lähiaikoina on tulossa Hollywoodelokuva jossa on raflaava tarina näistä laittomista timanteista. Pidän elokuvista ja aion varmasti käydä katsomassa tämänkin. Tarut ja todet on kuitenkin hyvä pitää erillään.

Knirps kirjoitti:
Iiro kirjoitti:
Ne henkilöt jotka käsittelevät näitä timantteja ovat rikollisia. Jos haluat epäillä jokun Suomalaisen yrittäjän myyvän konfliktitimantteja, ko epäily sisältää jo vihjauksen yrittäjän olevan rikollinen.

Minusta on kohtuutonta hermostua kuluttajan tiedusteluista. Lähtökohtana kyselijällä tuskin kuitenkaan on vihjailla yrittäjää rikolliseksi. Paljon parempi kyseenalaistaa oikeastaan kaikki, kuin tuudittautua yleiseen käsitykseen. Maailmassa on niin paljon (tärkeitäkin) asioita, mitä meille taviksille ei kukaan oma-aloitteisesti kerro. Minusta (kaikkien alojen) kauppiaiden toimenkuvaan kuuluisi ilman muuta asiallisesti ja ystävällisesti valistaa kuluttajia, sen sijaan että nenä pystyssä loukkaantuisivat asiakkaiden kysymyksistä.

Timantit.comista lainattua:
"Hiottujen timanttien vähittäiskauppiaiden vapaaehtoisella toiminnalla on tärkeä rooli järjestelmän toiminnan kannalta. Vähittäiskauppiailta edellytetään, että he vaativat toimittajiltaan yllämainittua takuulauseketta kirjallisena jokaisessa kuitissa. Vapaaehtoiseen, mutta toivottuun toimintatapaan kuuluu myös se, että näitä kuitteja säilytetään vähintään viisi vuotta, ja että kuluttaja saa kuittiin samaisen takuulausekkeen pyydettäessä."

Myös kullan tuotantoon liittyy erittäin kyseenalaista toimintaa lähes aina, valitettavasti. Eipä tarvitse kuin vierailla Lemmenjoen kansallispuistossa, niin saa pientä tuntumaa. Ja siellä sentään ongelmat ovat lähinnä vain maisemallisia. Hurjemmaksi tilanne muutuukin sitten mm. Afrikassa ja Etelä-Amerikassa...
Kukin taplatkoon tyylillään, mutta koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa tiedostaa asioita ja oppia uutta. Kiitos myös Iirolle kommentoinnista! :girl:

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.06.2006 19:11 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Hei Knirps,

enhän minä ole ollenkaan hermostunut tai loukkaantunut tiedusteluista. Miten sait sellaisen käsityksen? Päinvastoin, minusta on erittäin hyvä että asioista puhutaan.

Timantit.comissa oleva takuulauseke on täyttä totta timanttikaupassa. Se on jokaisessa timanttilaskussa jonka olen saanut viime vuosina. Olen myös jo vuosia laittanut sen saman lausekkeen suomennettuna timanttitodistuksiimme jotka seuraavat timanttikorujamme.

Kaikkeen inhimilliseen toimintaan liittyy epäilyttäviä piirteitä. Kaikissa uskonnoissa, aatteissa, kaupassa ja tuotannossa on omat vähemmän mairittelevat piirteensä. Toisiin vertaaminen ei kuitenkaan tietenkään poista alkuperäistä vääryyttä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.06.2006 10:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

PinkPanther kirjoitti:
Onko kellään kokemusta, miten hyvin on timantit pysyneet titaanisormuksessa?

tätä mietin itsekin joten onko kellään kokemusta???

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.06.2006 15:13 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Valitettavasti minulla ei ole kokemusta titaanista.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.07.2006 13:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mukavaa kun on asiantuntija jolta kysyä.Toivottavasti tämä seuraava ei ole ihan tyhmä kysymys.Eli,minun vasen nimettömäni on vammautunut eikä mitenkään erikoisen kaunis sormi enää.Onko mahdollista esim.kullasta tehdä sen päälle sormen näköinen koru.Sormeni ei esim.taivu nivelistä lainkaan.Olisin tiedosta kiitollinen kun en ole kehdannut kauppaan mennä kysymään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.07.2006 11:31 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Sormen näköisen korun tekeminen poikkeaa melko paljon kultaepän normaalitöistä. Suosittelisinsinulle että menet tapaamaan työstävää kultaseppää suoraan. Kuopion seppiä en tunne, sinun ei auta kuin kierrellä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.08.2006 20:13 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Tuli mieleeni, että tulisiko jokaisen timanttikorun mukana olla jonkunlainen todistus? Vihkisormukseni mukana sitä ei tullut, ja jos timantin painolla (koolla?) on mitään merkitystä, niin se on 0,11ct. En olisi muuten edes miettinyt koko asiaa, mutta kun kaverin vihkin mukaan tuli sellainen aitoustodistus tai vastaava.. :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.08.2006 14:46 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Aitoustodistus ei ole välttämätön timanteissa. Mielestäni sellaisten kirjoittaminen oikeastaa joissakin tapauksissa on vain vahingollista, ostajan huomio kiinnityy timantin sijasta paperiin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.08.2006 15:19 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Osaatko arvioida minkä kokoinen kantiltaan (mm) olisi princess mallinen 0.30ct timantti?

kun käsikädessä kulkea saa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.09.2006 08:21 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Hionta vaikuttaa mittoihin mutta se voisi olla esim 3.8 mm kanttiinsa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: timantti sormuksen pienennys
ViestiL√§hetetty: 13.09.2006 07:39 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ostimme timanttisen vihkisormuksen, joka piti pienentä. Olisimme jo heti halunneet että sormus pienennetään kokoon 15,5, mutta myyjä väitti että siitä tulee liian pieni ja suostutteli pienentämään kokoon 16-. Sormus oli liian iso niin kuin arvelimme ja vaadimme että sormus pitää pienetää 15,5. Kultaseppä ei kuitenkaan suostunut enää pienentämään sormusta koska se oli niin jäykkä. Mikä nyt neuvoksi. Sormus on aivan liian iso eikä näytä hyvältä. Tuntuu että meitä on huijattu. Mielestäni myyjän olisi pitänyt ostovaiheessa sanoa ettei sormusta pysty pienentämään. Onko toivo menetetty vai kannattaisiko käydä kysymässä toiselta kultasepältä. Sormus on valkokultaa, jossa on yksi iso timantti. vastatkaa mahdollisimman pian hääni ovat kolmenviikon päästä ja alan olla epätoivoinen :( . Sormus oli todella kallis

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.09.2006 08:03 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

memi! :bye: Mun käsittääkseni jotkut sormukset voi olla sellasia, että niitä ei voi mahdottomia määriä pienennellä, ettei kivien istutus kärsisi tai ainakin heikkoontuisi. En tiedä onko sitten merkitystä enää tuolla 1/4mm:llä.. :?

Mutta kyllä tuossa tilanteessa myyjäliikkeen olisi pitänyt tilata sulle oikean kokoinen sormus, eikä väittää vastaan. :nod:

Kuunnellaanpa, oisko Iirolla antaa asiantuntevaa neuvoa! :wink:

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.09.2006 10:19 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

Harmittavasti neuvot tulevat myöhään. Omaan kokemukseen vedoten sanoisin että myyjällä on vastuu toimittaa sinulle sopivan kokoinen sormus.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.10.2006 08:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei taas!

Menin liikeeseen takaisin erittäin vihaisena ja pitkän neuvottelun jälkeen liikkeestä löytyi toinen kultaseppä, joka oli aikaisempaa kultaseppää kokeneempi ja joka suostui pienentämään sormusta. En kyllä ymmärrä miksi minulle ei heti tarjottu tämän pätevämmän kaverin palveluja. Ennen sormuksen pienentämistä he lupasivat että saan uuden saman hintaisen sormuksen jos pienennys epäonnistuu. Tämä valitsemani sormus vaan oli niin täydellinen ja juuri sellainen kuin halusin, että halusin ensin yrittää pienennystä. Pienennys onnistui joten nyt on kaikki hyvin ja sormus on täydellinen. Siis loppujen lopuksi kaikki hyvin. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.10.2006 15:48 
Poissa
Koruasiantuntija
Koruasiantuntija

:)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.10.2006 10:58 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Hei!
Olisiko jollakulla antaa vihjettä kivistä.
Haluaisimme sulhon kanssa vihkiimme värilliset kivet, mies punaisen (rubiini?) ja minä vihreän. Värjätty timantti on yksi hyvä vaihtoehto, mutta en itse ole niin timanttien perään ja tuntuisikin hassulta maksaa kiven "hienoudesta" kun kuitenkin jalokivet minulle passaisivat yhtä hyvin.
En osaa selittää, äh. :oops:

Ja toinenkin kysymys löytyy. Minä haluaisin graniitin sormukseeni. Onko se mahdollista ja kestääkö graniitti?

Kiitos avusta! :girl:

[url=http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?p=436222#436222] En ole syötävä soria,
Enkä purtava punainen,
Kaluttava kaunokainen;
Taitava minä olisin,
Otettava oivanlainen,
Korjaeltava koria. [/url]

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.10.2006 13:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hoksasin, että meillähän on täällä asiantuntijakin, joka voisi osata neuvoa mua ongelmassani.. Ehdin tämän jo laittaa tuonne Neuvoa kaivataan -ketjuun, mutta kokeilen onneani täälläkin..

Eli: mun vihkisormus on julkisivun puolelta leveämpi kuin kämmenen puolelta (sillä puolen on 5 neliön muotoista timanttia) ja kihla on ihan tasaleveä. Molemmissa on puolipyöreä muoto. Anoppi murehti, että vikisormrus syö kihlaa ja ehdotti yhteen sulattamista.. Osaako joku kommentoida asiaa? Missä vaiheessa sulattaminen olisi syytä tehdä, mikäli se on mahdollista?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.10.2006 12:03 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Taralta kirjoitti:
Hei!
Olisiko jollakulla antaa vihjettä kivistä.
Haluaisimme sulhon kanssa vihkiimme värilliset kivet, mies punaisen (rubiini?) ja minä vihreän. Värjätty timantti on yksi hyvä vaihtoehto, mutta en itse ole niin timanttien perään ja tuntuisikin hassulta maksaa kiven "hienoudesta" kun kuitenkin jalokivet minulle passaisivat yhtä hyvin.
En osaa selittää, äh. :oops:

Ja toinenkin kysymys löytyy. Minä haluaisin graniitin sormukseeni. Onko se mahdollista ja kestääkö graniitti?

Kiitos avusta! :girl:

Tuosta graniitista en osaa sanoa muuta kuin että olen nähnyt sormuksia joissa on graniitti kivenä. Että luulisi sellaisia jostain saavan :yep:

Jos haluatte sormuksiinne värilliset kivet, niin rubiini ja smaragdi lienevät todella hyvät vaihtoehdot teille. Olen kanssasi samaa mieltä että mitä turhaa värjämään timantteja kun muukin jalokivi sopii :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.11.2006 13:19 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Kiitos saara80 vastauksesta! :flower:
Vastauksesta rohkaistuneena jaksoin surffailla niin pitkään että löysinkin netistä tietoa graniitista sormuksissa. :clap: Ja sellainen kutkuttaa mieltä edelleen..

[url=http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?p=436222#436222] En ole syötävä soria,
Enkä purtava punainen,
Kaluttava kaunokainen;
Taitava minä olisin,
Otettava oivanlainen,
Korjaeltava koria. [/url]

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.11.2006 14:56 
hei :bye: , mitähän mahtaa maksaa sormuksen pienentäminen, ja uudelleen kaiverrus????( minulla siis tulee olemaan anopin vanha vihkisormus)ja tietysti samalla siistittäisiin nuo kihlat.....

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.12.2006 20:52 
En tiiä, mihin tää kysymys oikein kuuluu. Siirtäkää oikeaan paikkaan, jos on väärässä paikassa.:)

Eli siis. Sulhoni on ollut aiemmin kihloissa ja hänellä on vielä vanha kihlasormus tallessa. Ja mä haluaisin päästä siitä eroon. :D Sulho sanoi, että hänelle on ihan sama, mitä sillä vanhalla sormuksella teen. En viitsis arvokasta sormusta roskiinkaan heittää (vaikka välillä tekis mieli.:D). Saisko siitä jotain, jos sen veis kultasepänliikkeeseen??

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.12.2006 07:44 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Anna_maria, kyllä mun mielestä ainakin jotkut kultasepänliikkeet ostaa vanhoja koruja.. Mutta sen enempää en asiasta tiedä. Ainakin äitini vei joskus männävuosina kasan koruja kultasepänliikkeeseen ja "vaihtoi" ne sinisafiirisormukseen. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.08.2018 17:24