* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 02:10

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tatuointisormukset
ViestiLähetetty: 21.05.2004 12:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mitä mieltä tällaisesta?

Itse en tätä tekisi mutta toisaalta idea on aika kiva!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2004 12:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Joo, noi käsi- ja erityisesti sormitatskat on siitä ikäviä, että ne helposti hankautuu ja niitä pitää melkein muutaman vuoden välein käydä korjauttamassa, kun pigmentti kuluu pois. Lisäksi tatuointia ei saisi liottaa tai kastella liikaa, se pitäisi aina pitää kuitenkin kosteana jotta se säilyttää värinsä ja sitä ei saisi hangata! Joten sitä voi sitten miettiä että kuinka paljon pesee käsiään päivän aikana ja kuinka paljon niitä sen jälkeen saa rasvata, jotta tatska pysyisi kondiksessa. Hieno idea, mutta ennemmin hankkisin vastaavan arpitatuointina. Siinä kun vaan tehdään arpi, mutta ei laiteta pigmenttiä. Mutta sehän on sitten vaan arven värinen ja se onkin jo sitten oman aiheensa veroinen juttu koko arpitatuointi...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2004 16:10 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mä en tuollaista haluaisi, ikinä. Tatuointeja vastaan ei ole mitään, mutta mitä jos sukset meneekin ristiin joskus?! :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2004 20:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kaverit otti. Ja erosi jo.
Se mies on kokki, ja sillä on se sormuksen sisäpuoli hankautunut jo pois.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.05.2004 22:15 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Tatuointeja mulla on, mutta en ottaisi sormustatuointia. "Hovitatuoijani" ei edes tee ranteen alapuolelle, joten olisi mahdotonta hänen kauttaan. Ja voisi olla vaselinointiaika (noin kaksi viikkoa) aika mukavaa, kun olisi sitten vaseliinit joka paikassa, mihin koskeekaan :). Vaikka tatuoinneistani pidänkin, en kuitenkaan haluaisi sellaiseen paikkaan, jossa on aina näkysällä.

- 9.7.2004 -

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2004 09:01 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Meillä on mietinnässä nuo tatuoinnit. Yksinkertaisemmat vaan kuin tuossa kuvassa. Silti olis myös sormukset, joten voisi sitten valita että pitääkö sormusta vai antaako näkyä pelkän tatskan.
Sitä ei yleensä käsittääkseni tehdä kuin sormen päälle, sisäpuolelle on turha tehdä, kun kuluu nopeasti pois. Sitä vaan tässä mietittiin, että jos ne otetaan, nin ennen vai jälkeen vihkimisen...? Keskellä kesää ja helteitä kun ei oikein uskalla tatuointeja ottaa, mutta olis kiva jos ne olis jo häissä. Mutta paraneeko varmasti parissa viikossa... olisko parempi ottaa sitten jälkeen.. mutta sitten ei voi pitää hetkeen sitä sormusta.. :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2004 22:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sunflower kirjoitti:
Tatuointeja mulla on, mutta en ottaisi sormustatuointia. "Hovitatuoijani" ei edes tee ranteen alapuolelle, joten olisi mahdotonta hänen kauttaan. Ja voisi olla vaselinointiaika (noin kaksi viikkoa) aika mukavaa, kun olisi sitten vaseliinit joka paikassa, mihin koskeekaan :). Vaikka tatuoinneistani pidänkin, en kuitenkaan haluaisi sellaiseen paikkaan, jossa on aina näkysällä.

Pistipä silmääni tuo vaselinointi... :o :o
Meillä sulhon kanssa molemmilla useita tatuointeja,eikä koskaan olla käytetty vaselinia ruven pehmittämiseen.Helosania ollaan aina käytetty,niin kuin meidän"hovi-hakkaajammekin" käyttää ja neuvoo kaikkia asiakkaitaankin käyttämään.

Meilläkin on juteltu tuosta "koru"-tatuionti jutusta ja ehkäpä ne voisi ottaa joksikin hääpäivä lahjaksi tai lapsen syntymän johdosta ym.Ei kuitenkaan nimettömään vaan peukalon ympäri tai ranteeseen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2004 23:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onhan noita vaihtoehtoja joo,mutta ihmettelen tuota vaselini-valintaa,siksi että vaselini on niin raskasta ja paksua ettei haava pääse sen läpi hengittämään-> paranemaan...
Esim helosan on antiseptinen voide,se pitää haavan samalla puhtaana kun pehmittää syntyvää rupea.

No,kukin tyylillään :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2004 23:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Eräs tuttavani vannoo aloe vera-geelin nimeen, viilentää ja hoitaa!
Niinhän se on että toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä... :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.05.2004 09:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sormen ja käden tatuoinneissa yleensäkin on se 'tarttumis'ongelma. Tatuointimuste kun menee ihon alle ja parkkeeraa itsensä sinne rasvakerrokseen; sormissa sitä ei juuri ole, ja siksi väri on niin huono pysymään siellä yleensäkään.
Mulla on korvassa tatuointi, jossa sama 'onkelma'. Tosin se onnisui hyvin, mutta vaihtoehtona olisi ollut useempaan kertaan hakkaaminen taikka jos olisi tatskasedällä neula lipsahtanut liian syvään niin levinnyt ruma möntti... jaiks!
Onneksi tuli hyvä :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.06.2004 11:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

eipä mulle edes muuta vaihtoehtoa kerrottukaan kun helosan juuri tuon antiseptisyyden takia eli ei tulehdu helposti ja pitää kosteana mutta antaa hengittää jotta parantuisi....samoten kaikki harrikka miehet joilla näitä tatuointeja on vähän enemmän kuin "normaalilla" käyttivät ja käyttävät helosania. pyörin vähän nois piireis ja hoitanu muutamaa kun on ottant hankalaan paikkaan.
En kyllä sormeen ottaisi, epäkäytännöllinen ja pidän timanteista ja ja ja .....ööö mikäs sen tummanviininpunaisen jalokiven nimi nyt olikaan...voi luoja tätä päätä, voiskohan sen vaihtaa? :doh:
ja eikös tuolla sormen alapuolella ole aika herkkää ihoa...masokistista touhua uusiututtaa koko hoito parin vuoden välein.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.07.2004 19:31 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mullakin on joskus käynyt mielessä tatuointisormus, mutta en enää ollenkaan halua semmoista (kuten en voisi enää kuvitellakkaan itselleni toimittajan uraa, kuten viisi vuotta sitten). Sormus ei mielestäni saa olla musta (vaikka onhan niitä muitakin tatuointivärejä) ja sen pitää kiiltää. Ja sisäpuolelle pitää voida katsoa (ja sormuksen ottaa pois, että sulho tietää tulevaisuudessakin ottaa sen mukaan mittatikuksi, kun lähtee minulle uutta ostamaan vaikka merkkipäivälahjaksi). :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: tatuoidut sormukset
ViestiLähetetty: 19.12.2004 23:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Saimme ajatuksen tatuoidusita sormuksista ja sille tielle olemme lähdössä. Olin kerran kihloissa ja kun olen hieman tempperamenttinen luonne, niin ei se sormus kädessä vaan pysynyt vaan lenteli milloin minnekin. Miehen tutuilla on myös tatskat sormissa ja ne ovat pysyneet ihan hyvin jo vuosia. Riippuu ihmisen ihotyypistä miten ne yleensä pysyvät muuallakin kehossa. Jos näyttää, että tatskajälki kaipaa vahvistsuta ja haalistuu pois, niin siinä on sitten hyvä syy miettiä onko tarpeen vahvistaa liittoa aika ajoin tatskaamalla päälle uudelleen.

Emme ole menneet kihloihin vaan menemme suoraan naimisiin ja teetätämme myös valkokultasormukset hematiitilla ja kuukivellä. Kysyin mieheltä, että haluaako hän käyttää sitä sormusta tatskan päällä, vaan kuulemma antaa tatskan näkyä.

Joka kolmas avioliitto päättyy eroon, niin olipa kyse timanteista tai tatskoista, samoin lopputuloksin nykyelämässä mennään eteenpäin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.12.2004 20:05 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Näinhän se on kaikkien tatskojen kohdalla, toisen ihossa kuva pysyy kuosissaan pitempään kuin toisen.

Mun hovitatskaaja ei tee sormustatuointeja,mutta olen kyllä kuullut joidenkin tekevän.

Itse en ehkä ottaisi sormustatuointia,mutta niinkuin merjamorsio totesi että valintakysymyshän se on. aina voi tatuointia jatkaa ja muokata toisenlaiseksi jos ero tulla tupsahtaa. Ja jos ei aina voi tatuointiaan näyttää, tuo sormusidea on minusta huippu :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.2005 17:13 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

pippilotta kirjoitti:
Mitä mieltä olette tästä. Meillä on tatuoidut sormukset eikä haluta tavallisia sormuksia ollenkaan. Mitä kirkossa voidaan "tehdä" sormuksen vaihdon sijaan vai tarviiko mitään? Onkohan papilla jotain sanottavaa tähän?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.06.2005 18:08 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä on tatuoidut sormukset vasemman nimettömissä. Tatuoija laittoi ´"omalla vastuulla " periaatteella, sillä sormessa on niin vähän sitä lihaa että on vaikea saada tarttumaan ja pysymään. Varoitteli että joutuu vahvistamaan parin vuoden välein. Siinä nuo on kuitenkin olleet neljä vuotta eikä kertaakaan ole tarvinnu vahvistaa eikä katua:)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.11.2005 20:23 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.10.2006 17:23 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Varpaissa! :D

Kuva

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.10.2006 13:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tatuointeja löytyy ja joskus on tehnyt mieli kättäkin koristella mutta siinä on vaan se, että ne kuluu kun ne on erilaisessa kulutuksessa siinä.

Sen sijaan ajattelin huomenlahjaksi tatuointia kullalleni, jotain rakkauteen liittyvää....
:o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.10.2006 09:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minulle tatuoija taas suositteli ihon rasvaamiseen bepanthenia :).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.10.2006 10:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En mä usko, että se rasvaaminen siinä auttaa niinkään paljoa, että ne siinä ihan priimakunnossa pysyis.

Bepanthenista sen verran ettei se sopinu mun mielestä ainakaan tatskan rasvaamiseen..... Helosan on paljon parempaa siihen hommaan, tai siis näin ainakin mun mielestä ja kaikkeahan täällä on tullut kokeiltua :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.10.2006 20:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mar1kki kirjoitti:
Bepanthenista sen verran ettei se sopinu mun mielestä ainakaan tatskan rasvaamiseen..... Helosan on paljon parempaa siihen hommaan, tai siis näin ainakin mun mielestä ja kaikkeahan täällä on tullut kokeiltua :)

Kyllä se rasvaisempi (punainen) bepanthen sopii, ja jopa suositellaan siihen apteekeissakin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.10.2006 20:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä käytin oman tatuointini rasvaamiseen punaista Bepanthenia ja hyvin se hoiti tatuoinnin. Bepanthen ja Helosan taitavat olla ne yleisimmin suositellut.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.10.2006 11:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Just sitä punasta mäkin käytin silloin mutta se ei käyny ei.
Liian rasvasta ja sillä rasvalla tais olla jotain tekemistä et toi rinnassa oleva tatska meni piloille, eli se vei siitä väriä.

Mä ainakin vannon Helosanin nimeen. :worship:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2008 14:22 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kuva

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608