* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:22

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.05.2008 10:51 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

Voiko häävieras pukeutua mustaan? Siis mustaan yläosaan ja mustaan hameeseen, jossa on pieniä valkoisia kuvioita :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.06.2008 14:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

voi, jos sulla on jotain muuta vaaleata siinä, esim hattu, huivi, käsilaukku, kengät tms....

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.06.2008 15:56 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

MTV3:n hääsivuilla oli näin:

"Vielä vuosisadan alkupuolella naisihmisen ehdottomasti hienoin juhlapuku oli väriltään musta. Musta kelpasi häihin ja hautajaisiin, rippipuvuksi ja kaikkeen kyläilyyn. Nykyisin kokomustassa ystävän tai sukulaisen häihin saapumista saatetaan kuitenkin pitää vaikka mielenosoituksena.

...

Perheen goottihenkisen nuorison kanssa on myös hyvä neuvotella asuvalinnoista etukäteen. Mikäli mustanpuhuvat asut ovat nuorelle kerta kaikkiaan ainoa vaihtoehto ja on odotettavissa, että osa juhlakansasta saattaisi panna tämän valinnan pahakseen, saattaisi olla mahdollista taivuttaa goottityttö tai -poika valitsemaan värikseen mustan ohella esimerkiksi violettia ja jättämään asun shokeeraavimmat yksityiskohdat kotiin."

Itse jostakin luin jokin aika sitten, että musta käy hyvin TM:n viestin mukaisesti. Ottaa näistä nyt selvää! :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.07.2008 09:14 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun avomies on heinäkuisissa häissä best man, ja hänellä on päällään frakki. Mä aion avecina kuitenkin laittaa polvipituisen taftimekon, kun olen kuitenkin ihan "tavisvieras" ja näyttäisin sangen tyhmältä jos mulla olisi kaasojakin hienompi pitkä iltapuku päällä häissä, jotka alkavat klo 14. Rikon etikettiä, mutta mielestäni tilannetajun käyttö on sallittua tässä tapauksessa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2009 19:20 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pukeutumisetiketistä kirkossa:

Tuleeko morsiamen peittää olkapäänsä esim. huivilla, kun vihkiseremonia suoritetaan kirkossa? Äitini on asiasta hyvinkin tarkka, mutta mitä sanoo virallinen etiketti?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.01.2009 20:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meidän äiti on samoilla linjoilla hartioiden peittämisen kanssa. Itse tosin kaavailen pukua, joka mahdollisesti peittää hartiat, joten ei stressiä.

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.01.2009 21:33 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Helmi-- kirjoitti:
Pukeutumisetiketistä kirkossa:

Tuleeko morsiamen peittää olkapäänsä esim. huivilla, kun vihkiseremonia suoritetaan kirkossa? Äitini on asiasta hyvinkin tarkka, mutta mitä sanoo virallinen etiketti?

Kirkossa on korrektia käyttää avonaisen puvun kanssa huivia tai stoolaa. Huntukin ajaa periaatteessa saman asian. Huivi tai stoola on käytännöllinen hankkinta asukokonaisuuteen muutenkin. Koskaan ei tiedä, millainen lämpötila/ ilmastointi juhlapaikalla on. Ainahan huivin tai stoolan voi sitten riisua jos meinaa liian lämmin tulla.

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.01.2009 09:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

pakko mainita, että minä olen myös täysin samaa mieltä.
en voisi kuvitellakaan että menisin kirkkoon olkapäät paljaana, vaikka pukuni ehkä tuleekin sen mallinen olemaan.
joten ehdottomasti olkapäät peittoon.

ymmärrän kyllä että ihmiset haluavat käyttää avonaisia pukuja, mutta mun mielestä on kuitenkin korrektia peittää olkapäät kirkossa ja olla sitten vaikka koko juhlan ajan alasti..
no joo. vähän karkee esimerkki, mutta tarkoitan, että kirkko on kuitenkin kirkko.
ja mikäli tahtoo pukeutua seksikkäästi jne, niin siihen on mahdollisuus sitten kirkon ulkopuolella.

..tosin jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee..
mutta itse olen hyvin vanhanaikainen tässä kohtaa.

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.01.2009 11:11 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos vastauksista Ateljaa Emmi ja tituu!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 25.05.2012 18:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Syyskuussa on tiedossa häät, jonne aioin pukeutua kellohameeseen ja juhlavaan toppiin. Noiden lisäksi olen miettinyt hatuketta/hiuskorua, mutta voiko vieras laittaa päähänsä hatukkeen/hiuskorun, jossa on huntumainen tylli, värinä beige? Kuva alla.
Kuva

twi.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.11.2012 10:31 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Yritän ottaa omassa juhlapukeutumisessani aina huomioon hääparin persoonan. Konservatiivisissa tai perinteisissä häissä pyrin välttämään mustaa, valkoista ja liian avonaisia kaula-aukkoja ja liian lyhyitä helmoja. Jos en tunne hääparia, niin otan varman päälle ja pukeudun konservatiivisesti, näin ei ainakaan voi mennä pieleen! Konservatiivisen ei aina tarvitse tarkoittaa tylsää. Pirteällä värillä saa jo yksinkertaisempaankin pukuun jujua. Hyvät ystävät ovat sitten asia erikseen, heiltä voi aina kysyä, mitä tyyliä he toivoisivat juhlavieraiden noudattavan. Vaatekaapistani löytyy aina perus pikkumustan lisäksi perus pikkuvärikäs! Ikinä ei ole sillä mennyt pieleen :wink: Siihen voi sitten vaihdella eri värisiä vöitä ja asusteita niin kukaan ei ole edes tunnistanut ikinä samaksi puvuksi. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 21.11.2012 14:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ja mä kyllä kysyn, joko parilta itseltään taiheidän vanhemmiltaan, että mitä sopii laittaa päälle. Esim. viime kesänä olin menossa häihin eräässä puvussa, lutta sen jälkeen kun näin sulhasen äidin puvun niin vaihdoin asua, koska tähän sulhasen äidin pukuun herrattuna pukuni olisi ollu tosi juhlava.

Hääpäikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:22