* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:08

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 21.09.2005 13:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sain juuri kutsun ystäväni häihin ja nyt alkoi kova pohdinta siitä että MITÄ LAITAN PÄÄLLE!! :nuts2:
Häät ovat rennot, bailumeininki häät...
mikä on nyt tosi in juhlapukeutumisessa?
Tästä ketjusta voisi olla apua monelle muullekkin, jos saataisiin kuviakin kehiin.
Eli kyseessä ihan "rivivieras" pukeutuminen ei siis mitään glamour juhlaunelmaa mitä voisi kuvitella anopille ja morsiusneidoille.
Oisko hyviä ideoita tarjolla :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.09.2005 13:17 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Lisään uuden ketjun sisällysluetteloon :) Tästä ketjusta voitaisiin tosiaan tehdä yleinen kuvaidea- ja jutusteluketju kaikkien häävieraiden iloksi :nod: Tuo "rivivieras" on muuten hauska nimitys :D :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.09.2005 13:27 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Iltasanomissa tänään:

Näyttelijälegenda Greta Garbo on ajankohtainen syksyn juhlamuodissa. Greta Garbon syntymästä tuli sunnuntaina kuluneeksi sata vuotta. Aivan kuin tämän kunniaksi muotimaailma on ottanut tänä syksynä vaikutteita Garbon suuruuden vuosikymmeniltä. Lehdessä on artikkeli aiheesta.
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.09.2005 13:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye:

Tää onkin hyvä keskustelun alku. On tässä itse kullekin tulossa kutsuja häihin ja muihin kekkereihin.

Millaisessa paikassa häitä juhlitaan?
Itse olin tuossa viime viikonloppuna häissä, jotka kutsun mukaan ovat rennot ja vapaamuotoiset. Juhlat olivat tosin hienossa vanhassa kartanotyyppisessä rakennuksessa, niin puitteet oli niin juhlavt, että olis tuntunut hassulta pistää farkkuhame ja glitteritoppi. Eli pistin päälleni ihan juhla-/iltapuku tyyppisen ratkaisun. Ja valinta oli hyvä. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.09.2005 13:37 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Rennolla ja rennolla on tosiaan eroa!

Itse katselin hieman kummeksuen kesähäissä vierasta, joka tallusteli kirkossa sortseissa ja ryppyisessa lyhythihaisessa paidassa kannellen muovipussia kuristusotteella :eiii: Ensin luulimme, että kyseessä oli kirkkoa kuvaava turisti, mutta myöhemmin sama tyyppi lantusteli menemään kakkujonossakin :D

Ja nämä häät olivat kyllä asenteeltaan rennot, mutta eivät mitkään "takapihan grillipartyt" :faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.09.2005 15:24 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kavereilla oli kesällä bailuhenkiset häät jotka vielä juhlapaikaltaan oli hyvin klubimaiset. Kaikki vieraat kuitenkin pukeutu häiden mukaisesti kivaan mekkoon ja pukuun...

Toiset häät on vielä tiedossa marraskuussa ja niihin aion ostaa jotain kivaa mitä voin pitää pikkujouluissakin :clap: jotain kimaltavaa ja aika tummaa...(kaksi kärpästä yhdellä iskulla :D )

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.09.2005 11:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olen miettinyt väristystä, eli musta on tosi yleinen väri juhlavaatteissa, mutta kuitenkin sanotaan että häissä ei saisi pukeutua kokomustaan (paitsi miehet taas ovat tyylikkäimmillään tummassa puvussa). On tainnut kuitenkin nykyisin mennä enemmän ja enemmän siihen suuntaan, koska itse ainakin olen nähnyt paljon mustia kotelomekkoja, tms. höystettynä vaikkapa värikkäällä huivilla. Siisti mekko on aina siisti, menee rennompaan ja juhlavampaan.

Myös housuja voi "juhlistaa" juhlavammalla topilla. Tässä voisin itse mennä:
Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.09.2005 13:37 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Ei kaikki niin etikettiä musta enää seuraa...paljon oon nähny kokomustaa tänä vuonna häissä. Eikä se pahaltakaan näytä...tuo housuasu on tosi nätti.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 26.09.2005 13:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Veljeni häihin pukeuduin kesäiseen kolttuuni, jonka olen tuonut Kreetalta (enkä ollut päässyt käyttämään sitä kuin kerran!).
Tässä kuva värityksestä, eli melko räikeä näin syksyä ajatellen. Mutta hankin sen kaveriksi sitten tuon neuletakin tuohon päälle ja siihen vielä kimalteleva perhosrintakoru, niin asu ei ollut niin arkinen.
Ja neulekin on vähän kimalteleva, eikä ihan perus puuvillaneule joka piti lisäksi lämpimänä, koska tuo mekko on selästä täysin paljas. Tämä mekko musta kävisi hyvin rennompiinkin bileisiin, vaikka ilman neuletakkia. En tiedä sitten alkaako tuo lationtyyppinen kesämekko olla jo pois muodista, eikä se ehkä sovi talviseen juhlaan... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.09.2005 20:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mulla on ollut häissä niin pitkää kaksiosaista juhlapukua, kuin hametta ja sävyyn sopivaa näyttävämpää toppia/puseroa. Riippuu ihan juhlista, mutta en ole koskaan ollut tyyppiä, jolla täytyy olla joka juhlaan uudet hienot merkkivetimet.. :o

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.09.2005 09:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä olen kans sen tyyppinen ihminen, joka saattaa käyttää samaa mekkoa ja lisäillä siihen sit erilaisia huiveja tai villatakkeja sun muita asusteita. Kun sitä varallisuutta ei oo liikaa, niin tulee improvisoitua.
Mut siis ihan perushame ja kiva toppi siihen, niin avot. :yep:
Ja niitä kivoja toppeja kun saa edullisesti, niin niitä voi sit vaikka vaihtaa eri juhliin... :)

Rouvana 30.7.2005 lähtien, Poju syntyi 25.7.

Älä ota elämää liian vakavasti: et koskaan selviä siitä hengissä.
- Elbert Hubbard

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.01.2007 14:23 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

olen miettinyt että laittaisin mustat liituraitahousut helmikuisiin häihin.. mutta entäs yläosa? omistaisin julavan halterneck-topin,mutta olenko liian musta? lisäksi tuohon asuun olisi viininpunainen tai valkoinen toooosi iso pashminahuivi. tulisko siitä tarpeeksi väriä?

-my-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.01.2007 15:53 
Poissa
Amoriini
Amoriini

pikku-my kirjoitti:
olen miettinyt että laittaisin mustat liituraitahousut helmikuisiin häihin.. mutta entäs yläosa? omistaisin julavan halterneck-topin,mutta olenko liian musta? lisäksi tuohon asuun olisi viininpunainen tai valkoinen toooosi iso pashminahuivi. tulisko siitä tarpeeksi väriä?

-my-

Siis oliko se toppikin musta? Helmikuisissa häissä musta kyllä käy ihan hyvin jos varsinkin olkapäitä lämmittää värikkäämpi pashmina :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.01.2007 16:04 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

jep,toppikin on musta. kiitos xara,säästit mut kaupoissa ravaamiselta!

-my-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.02.2007 14:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mitenkäs muuten sitten nuo miespuolisten vieraiden kauluspaidat ja solmiot...
Onko värillä väliä etiketin mukaan, elikkä onko ikävä etiketti virhe jos pukeutuu jonkin muun väriseen kauluspaitaan kuin valkoiseen?

Itse ajattelin laittaa mustavalkoisen lyhyehkön mekon ja sen seuraksin mustan neuletakin jossa on hopealankaa kudottuna joukkoon.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.2007 13:44 
jos löydätte tänne kuvia, olis tosi hienoo, kesällä on yhdet häät, ja jotai tarttis päälle laittaa :wink:

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.03.2007 14:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

pikkuhevonen kirjoitti:
Mitenkäs muuten sitten nuo miespuolisten vieraiden kauluspaidat ja solmiot...
Onko värillä väliä etiketin mukaan, elikkä onko ikävä etiketti virhe jos pukeutuu jonkin muun väriseen kauluspaitaan kuin valkoiseen?

Itse ajattelin laittaa mustavalkoisen lyhyehkön mekon ja sen seuraksin mustan neuletakin jossa on hopealankaa kudottuna joukkoon.

Eipä nykyään oo paidan värillä niin väliä. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.03.2007 09:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kyl meinki heinäkuussa olleissa häissä esim. yhdellä oli oranssi - ja toisella vihree kauluspaita... Itseasiassa valkosta kauluspaitaa ei tainnut olla juuri kellään :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.05.2007 11:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Minullakin olisi pienoinen pukeutumiseen liittyvä ongelma...

Olemme menossa heinäkuussä tulevan kälyni häihin ja oln kovasti yrittänyt etsiä sinne sopivaa mekkoa. Ihastuin erääseen mustaan mekkoon, jossa on aika suuri hopeanhohtoinen kirjalu koristeena. Itse olin vähän sitä mieltä, ettei se taida oikein sopia kesähäihin, mutta myyjä sanoi, että musta ja valkoinen on tämän kevään/kesän muotivärit ja hänestä musta on erittäin tyylikäs vaihtoehto. Hän ehdotti, että yhdistäisin sen hopeisiin kenkiin ja käsilaukkuun.

Tarvitsenkin nyt sitten vain teidän "hyväksyntänne" asialle :D Eli onko se ihan ok?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.05.2007 14:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun hyväksynnän ainakin saat :D

Eli hyvältä kuulostaa. Asusteet mielellään jotain muuta kuin mustaa, eli vaikka hopean sävyiset kengät, laukku ja hartiahuivi :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.05.2007 14:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Alannee No sitten tämä tyttö lähtee shoppailemaan :wink: Mun tuurilla ei kyl enää oo oikeeta koko :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2007 18:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olemme saaneet kutsun suomalais-italialaisiin häihin, jotka järjestetään Italiassa. Olen tässä kovasti miettinyt sopivaa päällepantavaa eli tarvitsisin vinkkejä minkä tyylisesti italialaisiin häihin tulee pukeutua. Minulla olisi valmiina vaihtoehtoina pitkä iltapukumainen, thaisilkkinen, spagettiolkaiminen leninki tai spagettiolkaiminen noin polvimittainen leninki. Pitäisiköhän laittaa siis aivan iltapuku vai hiukan rennompaa... Miten on pukukoodi vierailla kirkossa? Pitääkö polvet ja hartiat olla peitetty?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.06.2007 22:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mielestäni tuo puku kuulostaa oikein hyvältä, ymmärtääkseni siellä(ja muuallakin) ollaan erittäin tarkkoja tästä miten kirkkoon pukeudutaan: eli ehdottomasti hartiat peitettynä, samoin polvet

poju 11.9.2006
tyty 18.7.2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2008 08:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Etiketti juttuja...

Mitä minun kuuluis pistää päälle?
Heinäkuussa sotilaallisethäät, avomieheni bestmanina. Sulhasella ja 20 vieraalla kadettienjuhlapuvut, avomiehelläni frakki. Voinko pistää päälle polvitaipeisiin ulottuvan mekon (laatumekko, ei mikään hellemekko) vai tulisiko minun pistää päälleni pitkämekko/iltapuku? Kutsussa ei ollut puku koodia. :oops:

:girl:

Pikkutrolli 20.5.2012
Bebe LA 27.4.2014

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.05.2008 20:40 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

enna'08 kirjoitti:
Etiketti juttuja...

Mitä minun kuuluis pistää päälle?
Heinäkuussa sotilaallisethäät, avomieheni bestmanina. Sulhasella ja 20 vieraalla kadettienjuhlapuvut, avomiehelläni frakki. Voinko pistää päälle polvitaipeisiin ulottuvan mekon (laatumekko, ei mikään hellemekko) vai tulisiko minun pistää päälleni pitkämekko/iltapuku? Kutsussa ei ollut puku koodia. :oops:

:girl:

Jos miehesi pukeutuu frakkiin, sinun täytyy pukeutua sen mukaisesti. Eli et missään nimessä saa pukeutua polvimittaiseen mekkoon!! :no:

Etikettiohjeita:

Kun mies pukeutuu frakkiin, naisen asu on täyspitkä, juhlavasta kankaasta valmistettu juhlapuku. Se saa olla avonainen tai olkaimeton ja linjaltaan leveä tai kapea. Sen kankaana on silkki, sifonki, satiini, sametti, brokadi tai kirjailtu juhlakangas.

Iltakengät ovat sirokorkoiset, umpikärkiset avokkaat tai sandaalit. Ne voivat olla ohutta nahkaa, puvun väristä satiinia, ripsiä tai muuta juhlavaa materiaalia.

Iltalaukku on siro ja valmistettu nahasta tai juhlavasta kankaasta. Se voi olla kirjailtu tai helmikoristeltu. Siinä ei ole hihnaa. Kengät ja laukku ovat samansävyiset ja mieluiten samaa materiaalia.

Muoti määrää käsineiden käytön. Käsineet voivat olla pitkät, kyynärpään yli ulottuvat ja valmistetut ohuesta valkoisesta nahasta, silkistä tai satiinista.

Juhlapuvun kanssa käytetään juhlavia arvokoruja tai juhlavia fantasiakoruja kuten strassi- ja lasikoruja. Diadeemin käyttö on mahdollista. Rannekelloista vain korukello sopii juhlapuvun seuraan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:08