* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:16

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.05.2006 14:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:) Jep kiitoksia. Mä jo eilen illalla värkkäsinkin paperista miniminihihan ja mietin, että voiko se tosiaan olla niin. Näköjään sun antama ohje on just sama, minkä hoksasin, joten kyllä mä sit sillä ohjeella hihan teen. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.06.2006 23:55 
Poissa
Ylienkeli
Ylienkeli

apua auttakaa ulkomaan elävää!

tahtoisin tehdä itselleni pitkän jakun puvun päälle ulkokäyttöön.
jos joku olisi tietoinen hyvästä yksinkertaisesta kaavasta, joka on helppo pidentää nilkka pituiseksi, tai laahukselliseksi. sen saisin äidin avustamana sitten ommeltua.

tuolla viittojen puolella oli kuva punaisesta takista ihan alusta, sellaista tyyliä haen!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.06.2006 00:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jakun kaavoja löytyy hyvin ihan peruskaavalehdistä ja varmasti kangaskauppojen valmiskaavoistakin. Ota malli, joka koostuu etukappaleen, etusivukappaleen, takakappaleen ja takasivukappaleen kaavoista ja on jo valmiiksi vähintään reilusti lantiolle ulottuva.

Pidennä jokaista kaavaa ensin suoraan kaavan linjaa jatkamalla haluamaasi pituuteen. Levennä sitten jokaista kaavanosaa alareunasta muutaman sentin ja piirrä uusi kaavan linja siitä kohti vyötäröä. Lisää jokaisen kaavaan levennys samoin molemmille puolille. Keskietukohtaan voita laittaaa vähemmän levennystä kuin muualle. Näin saat jakkuasi kellotettua tasaisesti joka puolelta.

Tässä on nyt peruslähtökohta, liian tarkasti en lähde selittämään. Kokeile paperikaavoilla ja sovita. Siten näet, miltä homma näyttää. Jos takkiisi tulee vuori, tee siitä kaavojen sovituksen jälkeen vielä "kokeiluversio", jossa käytät reiluja saumanvaroja.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.08.2006 17:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nonii, nyt on sitten olkaimeton puku valmiina ja tottakai se pysyy ylhäällä, mutta vähän huonosti. Mitä ihmettä mä nyt teen!!! Auttaiskohan silikon-nauha yhtään... Voi kurjuus minkä teki...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 16:10 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuo on juuri olkaimettoman puvun tekemisen vaikein puoli. :? Jos puvussa on raskas helma, olkaimeton puku ei kovin helposti pysy päällä tukevasti. Kavenna pukua ylhäältä niin paljon kuin mahdollista, jotta saat erityisesti yläreunan napakaksi. Silikoninauhaa antaa varmasti lisäkitkaa, mutta se ei varmasti yksinomaan auta. Oletko tukenut puvusta koko yläosan tukikankaalla?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.08.2006 21:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juu, mulla on vara vielä ottaa sisään rintojen alta ja sivuista. Yläosassa mulla on vuorena vahva palttinasidoksinen puuvilla, jossa on tukikangas kauttaaltaan. Silkkiin en ole mitään halunnut liimailla. Ajattelin vielä kokeilla, mitä tapahtuu, kun ompelen vielä rigilenenauhan vuoriin ainakin taakse, ehkä sivuillekin.

Rigilenenauhaa on muuten saatavilla sellaista, jossa on valmiina se satiininauha toisella puolella, joten ei tarvitse enää itse värkätä niille kujia. KÄTEVÄÄ!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2006 11:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Apuva!

Löytyiskö keneltäkään muita kaavoja pitkän viitan ompeluun kuin nuo etusivun vinkit (joista osa ei enää toimi)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2006 15:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mamukka kirjoitti:
Apuva!

Löytyiskö keneltäkään muita kaavoja pitkän viitan ompeluun kuin nuo etusivun vinkit (joista osa ei enää toimi)

Jos sinulla ei ole ihan tulipalokiire... Hääoppaan Sormustimellisen viittaohjetta voi soveltaa pitempäänkin viittaan. Voisin laatia ohjeen sinne nyt uudistuksen yhteydessä. Pääset katsomaan sitä ihan tässä parin viikon sisällä. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2006 16:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

titti kirjoitti:
Juu, mulla on vara vielä ottaa sisään rintojen alta ja sivuista. Yläosassa mulla on vuorena vahva palttinasidoksinen puuvilla, jossa on tukikangas kauttaaltaan. Silkkiin en ole mitään halunnut liimailla. Ajattelin vielä kokeilla, mitä tapahtuu, kun ompelen vielä rigilenenauhan vuoriin ainakin taakse, ehkä sivuillekin.

Rigilenenauhaa on muuten saatavilla sellaista, jossa on valmiina se satiininauha toisella puolella, joten ei tarvitse enää itse värkätä niille kujia. KÄTEVÄÄ!

Hyvä! Tuo puuvillakangasvuorikin antaa tukea. :yep: Eteenkin voi laittaa rigleneä kyllä. se kyllä taipuu rintojenkin päältä kauniisti eikä tunnu ikävältä. :wink:

Huomasin kanssa viime keväänä tuota satiininauhalla varustettua Riglene-nauhaa. Kätevä kyllä, toivottavasti sitä myydään pian laajemminkin. Pienemmissä kangaskaupoissa ei aina tahdo olla edes sitä kapeampaa. :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2006 13:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vo että, mä olisin just tänään tarvinnut sitä plastronin teko-ohjetta enkä mä löydä sitä täältä! Täällä oli se joskus...ihan varmasti oli, eikö?? :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2006 13:14 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Ohje oli hääoppaan puolella, Emmin vetämässä Sormustimellinen -koosteessa, joka on nyt huollossa ja avautuu elokuun aikana uudelleen :)

Koska tarvitset sitä tänään, laitan ohjeen kopion sulle privana :)

:bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2006 14:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:girl: Kiitos vielä kerran Adi. Plastron on nyt ommeltuna. No, lukkosysteemi puuttuu, mutta se täytyy käydä ostamassa viikolla. Kuva löytyy mun päiväkirjasta :) Nyt menen vielä askartelemaan sitä helmisysteemiä tohon...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.09.2006 18:46 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

:bye: Tässä kun olen aikani näitä pukukuvia tuijotellut tuli mieleeni seuraavaa..
Haluasin pukuuni olkaimet, ei mitään naruolkaimia, eikä mitään kamalan leveitäkään. Kaikki ihastelemani puvut ovat kuitenkin joko olkaimettomia tai halterneck. Joten, koska pukuani joudutaan kuitenkin lyhentämään (reippaasti) voisikohan siitä ylimääräisestä helmasta ommella itse olkaimet pukuun? Pukuni menisi kuitenkin omalle hoviompelijalleni (eli äidilleni) lyhennettäväksi, joten se menisi siinä samassa..
Tietysti paljon on kiinni puvun mallista, mutta voisikohan tälläinen visio toteutua??
Tästä puvusta näkee haluamani leveyden

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.09.2006 20:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kyllä varmasti! Ja jos puvun lyhennyksestä jäänyt kangas ei riitä, samansävyistä kangasta löytyy kyllä varmasti kangaskaupasta. Sen verran hyvät ovat onneksi kangaskauppojen valikoimat eri valkoisen sävyisissä kankaissa nykyään. :wink: Olkaimet voi ihan hyvin lisätä itse olkaimettomaan pukuun jälkeenpäin. :nod:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.09.2006 15:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Amoriinin hääoppaan Sormustimellisessa on vinkkejä hääpuvun ompeluun, kannattaa käydä tutustumassa! :nod:

http://www.amoriini.com/fi/Pukeutuminen ... le%20itse/

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.10.2006 12:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hei vaan, mistä löytyisi tyllialushameen teko ohje? ei ainakaan osunut silmään ja laiskuutta kai kun en kehtais rueta selailemaan koko nettiä ja lehtiä niin jos joku tietää valmiiksi niin :worship: :girl: :worship: sille!!!
kun vuokra hinnat aika hyviä ja haluaisin koettaa ompelijan taitojani... ajattelin myös tehdä hunnu... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.10.2006 19:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

- Leikkaa vuorikankaasta tms. simppeli hame. Käytä leikkaamisessa apuna esim. vannealushameen leikkaamisen ohjetta.

- Taita tylli kaksin- tai kolminkerroin ja poimuta hameeseen kerroksia.

- Kerrosten määrä riippuu siitä, millaisen kohotuksen hameeseesi haluat. Kokeilemalla saat parhaan tuloksen.

Tyllialushame ei kuitenkaan kohota hametta kovinkaan paljon, ellei tyllikerroksia ole todella paljon. Mikäli haluat A-linjaisen puvun, tee mieluummin vannealushame. :wink: Sen ohje löytyy Amoriinin hääoppaasta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.02.2007 23:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jos et oo ommellut paljon, jättäisin homman kyllä ammattilaiselle. Sifongin ompelu on ylipäätäänkin oma lukunsa, ellei se ole ompelumateriaalina tuttu. Myös sen sifonkiosan irrotettavuus asettaa työlle omat haasteensa. Kaavan pohjan saa kyllä piirrettyä tuosta hameosasta suoraan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.05.2007 16:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi elämä :doh: Mulla olis tilausmekko taftista tekeillä ja nyt siitä kankaasta ei riitä alavaroihin, saatika vuorikankaasta vuoriksi! Tai riittää, mutta vaan ylälantiolle asti :doh: :doh: Onko se muuten OK, että teen koko vuorin vuorikankaasta, vai pitääkö mun ährätä siihen ne alavarat pukukankaasta???
Kiva, kun huomenna tulee likka sovitukseen ja puku ei ole edennytkään, kuten lupasin. ja tiistaina olen luvannut saada puvun valmiiksi, kun juhlat on sitten ensviikonloppuna.

Viisaat neuvokaa, mä en enää osaa ompeluhommia en sitten yhtään... :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 25.01.2009 13:49 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Laakso kirjoitti:
Onko kellään tietoa mistä voisin löytää ohjeet kaksikerroksisen puolipitkän hunnun tekoon? Myös jos tiedätte mistä sellaisen voisi löytää alle50e olisi kiva? Ajattelin joka tapauksessa ommella siihen pinkin satiini kanttauksen. Kiitos jo etukäteen!=)

Amoriinin hääoppaan puolella on Sormustimellinen -osio, missä on ohjeita erilaisiin ompelujuttuihin. Kurkkaapa sinne, löytyykö sieltä mitään apuja. Pääset siihen tästä. :wink:

Tässä ketjussakin taitaa olla joku hunnunteko-ohje.. :wink:

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.01.2009 21:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hemaria kirjoitti:
Minulle tehdään hääpuku, johon tulee vedostuksia eli ns. rypytystä. Vedostukset tulevat hameen yläosaan. Yläosa jatkuu noin lantiolle asti. Kangas on taftia.

Miten yläosan vedostukset saisi menemään kauniisti. vedostuksia on aika paljon. Ommellaanko vedostuksissa kaikki kerrokset sivusaumoista lopuksi yhteen vai ommellaanko tafti ja vuorikangas "pussiin"?

Mitä vahviketta kannattaisi käyttää yläosaan, jotta siistä saisi mahdollisimman ryhdikkään? Ja laitetaanko vahvikekangas joka "palaan" eli joka kaavan osaan?

Meinasimme luittaa yläosan, mutta kankaan tueksi olisi hyvä saada myös kauttaaltaan ryhtiä.

Ja lisäksi olisi kiva kuulla strassien tms. kiiltävien helmien kanssa hääpuvun koristelusta. Mistä strasseja/helmiä/tms. HELPPOA kirjailtavaa saa ostaa? ja miten ne helpoiten hääpukuun saa kiinnitettyä?

Kaikki vinkin ovat kullan arvoisia!

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 30.01.2009 13:27 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Hemaria kirjoitti:
Minulle tehdään hääpuku, johon tulee vedostuksia eli ns. rypytystä. Vedostukset tulevat hameen yläosaan. Yläosa jatkuu noin lantiolle asti. Kangas on taftia.

Miten yläosan vedostukset saisi menemään kauniisti. vedostuksia on aika paljon. Ommellaanko vedostuksissa kaikki kerrokset sivusaumoista lopuksi yhteen vai ommellaanko tafti ja vuorikangas "pussiin"?

Jos ymmärsin pukusi idean oikein, tässä vähän vinkkejä. Tosin ammattilainen osaa katsoa kanssasi yhdessä, miten homma parhaiten toimii juuri sinun puvussasi. :eetu:

Yleensä päällikangas ja vuorikangas jätetään helmasta erilleen. Samoin sivusaumat ommellaan erikseen sekä päällikankaaseen että vuorikankaaseen. Toisinaan vedostukset on kiinnitetty puvun läpi myös vuorikankaaseen, jos pällikangas tuntuu tarvitsevan muhkeutta. Periaatteessa vedostukset voi kuitenkin tehdä vain päällikankaaseen.

Lainaa:
Mitä vahviketta kannattaisi käyttää yläosaan, jotta siistä saisi mahdollisimman ryhdikkään? Ja laitetaanko vahvikekangas joka "palaan" eli joka kaavan osaan?

Meinasimme luittaa yläosan, mutta kankaan tueksi olisi hyvä saada myös kauttaaltaan ryhtiä.

Itse teen välivuorin lakanakankaasta, jonka tuen tukikankaalla kauttaaltaan, eli joka palaan siis. Tämän lisäksi tuen yläosan myös luilla.

Lainaa:
Ja lisäksi olisi kiva kuulla strassien tms. kiiltävien helmien kanssa hääpuvun koristelusta. Mistä strasseja/helmiä/tms. HELPPOA kirjailtavaa saa ostaa? ja miten ne helpoiten hääpukuun saa kiinnitettyä?

Kaikki vinkin ovat kullan arvoisia!

Helmiö, strasseja yms. koristeita myyvät hyvin varustetut kangaskaupat, "nappi-nauhaliikkeet" ja myös jotkin askarteluliikkeet. Esim. Eurokankaassa on aika hyvä valikoima Gutermannin eri mallisia helmiä sekä kiinni ommeltavia strasseja. Helpoiten ja pysyvimmin nuo kiinnitetään pukuun ihan käsin ompelemalla. Jos koristeet tulevat harvakseltaan, paras tapa on kiinnittää ja päätellä langat jokaiseen erikseen. Jos homman haluaa tehdä kunnolla ja kestävästi, "helppoa" tietä varsinaisesti ei ole, sillä käsinompelu vaatii aina aikansa.

:girl: Emmi

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.02.2009 17:48 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Olin käymässä juuri Sinellin häätapahtumassa. Mukana oli myös Swarovski-tuotteiden esittelijä. Vastoin aiempaa käsitystäni, kiinni silitettävät strassikuviot pysyvät heidän mukaansa erittäin hyvin jopa tekokuidussa!

Eli juhlapukujen kuviointiin löytyy silittämällä kiinnitettäviä strassikuvioita Sinellistä. Verkkokaupastakin löytyy. Variston liikkeessä oli näiden lisäksi muutama muukin malli.

http://www.sinelli.fi/product_catalog.php?c=435

Sinellistä löytyy myös ommeltavia erittäin säihkyviä Swarovski-kristallihelmiä. :faint:

http://www.sinelli.fi/product_catalog.php?c=382

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.02.2009 20:11 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

onko noissa silitettävissä kristalleissa sitten joku suoja tms. siinä raudan ja kiven välissä? en ihan tajunnu.. koska jos ei oo joku harso tms. vois olla ihan hyvä käyttää. hyvä idea kyllä! kerro ihmeessä jos pääset joskus kokeilemaan, että toimiiko ne! :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.02.2009 15:10 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Elelith kirjoitti:
onko noissa silitettävissä kristalleissa sitten joku suoja tms. siinä raudan ja kiven välissä? en ihan tajunnu.. koska jos ei oo joku harso tms. vois olla ihan hyvä käyttää. hyvä idea kyllä! kerro ihmeessä jos pääset joskus kokeilemaan, että toimiiko ne! :clap:

Suojaksi laitettiin leivinpaperi tms. Tuolla häätapahtumassa sai kokeilla noita, mutta en itse ehtinyt. Swarovskin edustaja kyllä sanoi, että kuviot ovat pysyneet jo kymmeniä pesuja (jopa 60-asteisia) lapsen t-paidassakin. Trikoo on vieläpä aika haastava materiaali, koska se venyy. Kyselin samalla pysyvyyttä juhlakankaissa ja hän tosiaan lupasi, että kuviot pysyy myös jopa kiiltävissä satiineissa.

Itse silti suosittelen aina ennen värjäystä, painantaa tai tällaisten silityskuvioiden kiinnittämistä pesemään ko. kankaan/ vaatteen! Näin kiinnitettävä tuote ei jää kiinni kankaan tärkkiin ja lähde sen mukana ekassa pesussa pois. Kaikissa kankaissa on ohut tärkkikerros, jotta kangas on saatu pakalle kauniisti. Ainoan poikkeuksen tekee painopohjakangas.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:16