* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:03

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.05.2005 11:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

En keksiny muuta paikkaa minne tän vois tuoda ni tuonpas nyt tänne. :? Siirtäkää pois jos on väärä paikka.
Laahuksen pituus
Jos laittaa ton linkin kuvana tulee jotain hmm.. ihan muuta. :lmao2: :gossip: :que: :soo:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.05.2005 10:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kisumisu83 kirjoitti:
Hei!
Hääpuvukseni tulee vähän jäykemmästä satiinista tehty mekko jonka helma "ommellaan muotoon" (katso msn:nästä kuva) ja kyselisin nyt että miten käy puvulle jos siihen ei ompele vuorta ollenkaan? alkuperäisessä ohjeessa tulisi yhtä paljon vuorta kuin satiiniakin... Toivottavasti täältä löytyisi joku ompelija tai paljon ompelua harrastanut joka tietäisi kestääkö puku tuossa muodossa ilman vuorta vai miten käy!!
*Laura*

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.05.2005 11:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kisumisu83! Itse laittaisin kyllä tuohon pukuun vuorin aivan normaalisti, jotta päällikangas ei "liimaannu" jalkoihin. Vuorin voi kyllä leikata ihan A-linjaisena ilman noita laskoksia, joten helmaosan vuorin menekki on kaksi pituutta (toisesta vuori etukappaleelle ja toisesta takakappaleelle.)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.05.2005 09:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ei osunut silmään asiaa seuraavasta:

Voiko tyllikangasta värjätä? Läheisestä kangaskaupasta löytyy vain vitivitivalkoista tylliä, joka ei sovi yhtään pukukankaani kanssa. KANGAS
Tyllistä olisi tarjkoitus tehdä huntu. Saisiko tylliä jotenkin värjättyä tuon sävyiseksi? Ensin kävi mielessä tee, mutta eikös se tee kellertäväksi? Vai olisiko yksinkertaisinta vielä etsiä oikean sävyistä tylliä valmiina?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.05.2005 22:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

En kyllä lähtisi värjäämään. Tylliä on olemassa valmiina niin monessa sävyssä ja se on kuitenkin materiaaliltaan keinokuitua, johon värit eivät yleensä kovin helposti tartu.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.07.2005 20:00 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Cordelia kirjoitti:
meilla on nyt kirkko varaattu suomesta avioliiton siunaamista varten. Siviilivihkimenen taalla espanjassa on viela aikataulultaan auki, mutta..

kun kerta kirkkon on varattu rupesin katselemaan jo pukuja. loysin sellaisen minka ehdottomasti haluan (itse asiassa olen tienny sen olemassa olosta jo jokusen vuoden), ongelma on se etta en tieda mista ruveta kyselemaan puvun kaavoja. kyseinen puku oli haat nimisessa lehdessa jokunen vuosi sitten. puvun on suunitellut Teemu Muurimaki ja kankaat oli villisilkista. puku kuvassa on viininpunanen ja siina on hyvin syva halkio edessa. puvun ompelijaa en nyt muista.

tiedan etta kyseinen suunittelia asustaa pariisissa ja sun muut tiedot mita vain internet antaa tietaa..
lahdenko siis ensin kyselemaan itse suunittelijalta? vai villisilkistaa, jossa tietaakseni on muurimaen pukuja?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.07.2005 22:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tuskinpa saat design-puvun kaavoja mistään suoraan. He eivät takuulla niitä sieltä myy, nehän ovat osa sitä Muurimäen uniikkipukua. Suosittelen etsimään hieman samantyylisen puvun kaavat ja kuositella eli muokata kaavat sitten tuohon pukuun sopivaksi. Jos et sitä osaa itse tehdä, voit vaikka ostaa sen palvelun joltain asiansa osaavalta ompelijalta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.08.2005 16:43 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Emmi :bye: apuasi kaivataan taas. Saa tietty muutkin auttaa... :)

Ajattelin ommella itselleni muhvin ja keepin tekoturkiksesta (jos nyt satun oikeanlaista löytämään). Ompeluvinkkejä kaivataan. Onko jotain erityistä mitä tarvitsee ottaa huomioon tekoturkiksen ompelussa? Voinee ommella ihan tavallisella ompelukoneella? Karvan suunta pitää varmaan ottaa huomioon... :o entä muuta?

Tuon keepin, eikä muhvinkaan "kaavaa" ei ole varmaan vaikea tehdä itse.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.08.2005 09:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

pinjami kirjoitti:
Emmi :bye: apuasi kaivataan taas. Saa tietty muutkin auttaa... :)

Ajattelin ommella itselleni muhvin ja keepin tekoturkiksesta (jos nyt satun oikeanlaista löytämään). Ompeluvinkkejä kaivataan. Onko jotain erityistä mitä tarvitsee ottaa huomioon tekoturkiksen ompelussa? Voinee ommella ihan tavallisella ompelukoneella? Karvan suunta pitää varmaan ottaa huomioon... :o entä muuta?

Tuon keepin, eikä muhvinkaan "kaavaa" ei ole varmaan vaikea tehdä itse.

Ompelussa kannattaa varata lähelle imuri! Talvella yhtä viittaa tehdessäni tekoturkiksesta lähti tosi paljon sitä irtokarvaa leikatessa ja saumurissa ommellessa ja se oli muuten sitten sähköistä! :shock:

Kun leikkaat pitkäkarvaista tekoturkista, leikkaa se "kankaan" nurjalta puolelta, jolloin leikkaat pelkkää "pohjaa". Karvat säilyvät siten leikkauskohdissakin täysimittaisina.

Ommellessa kannattaa ehdottomasti käyttää saumuria. Sotkua kyllä tulee siinä saumuroidessa, mutta sen jälkeen sauma on siisti eikä siitä enää lähde karvoja. Saumuri myös jaksaa yleisesti ottaen ommella tuollaisia paksumpia juttuja paremmin kuin ompelukone. Ennen ompelua pitkät karvat kannattaa kääntää turkikseen päin, etteivät ne jää kovin pahasti sauman sisään päistään.

Jos aiot kiinnittää turkista jostain kohtaa käsin, kannattaa reuna siitä huolimatta huolitella ensin sillä saumurilla.

Selvensikö? Ymmärsitkö kaikki kohdat? Välillä näitä juttuja on hankala ilmaista sanoin... :doh:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.08.2005 15:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kiitos kiitos vihjeistä Emmi! :girl: Nyt kun vaan löytäisi sitä turkista jostain... ei tunnu tähän vuodenaikaan olevan kangaskaupoissa tuollaisia :doh: Ja olisin noi halunnut jo viikonloppuna ommella kun pääsen ompeluskoneen äärelle.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.08.2005 15:21 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

No, eipä siihen varmasti montaa viikkoa mee, kun villakankaita, pikkujoulukankaita, tekoturkiksia yms. syksy/talviosastoa on jo kangaskaupatkin pullollaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.08.2005 12:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.08.2005 18:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

turtimi kirjoitti:
EMMII????? :bye:

Voisko sillä siun antama vannealushameen kaavala tehä tommosen hameen? Tulisko siitä hyvä?

http://www.divinebride.co.uk/prom_image ... lsey_1.jpg

Siinä on ohjeessa käytetty kyllä ihan perus kaavoitusjuttuja, mutta se on mietitty leveämmälle hameelle ja se on aika "karkea malli". Tuollaisessa on varsinaisessa hameessa on taas omia juttujansa ja tuohon hameeseen tarvittaisiin kyllä ilman muuta sisäänotot.

Jokos kävit muuten kurkkaas sen mun puvun, kun sitä tuossa joku aika sitten kyselit? :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.08.2005 06:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Joo kävin kattomassa.
Tosi hieno! Se laahus oli kyllä mieletön! On varmaan menny vähän aikaa sen kirjailun kansa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.11.2005 20:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulle tulee yksiosainen puku, jonka yläosa koostuu useammasta kappaleesta, siis hieman korsetti-tyylinen. Voiko yksiosaiseen laittaa rigile-nauhaa? Kuinka tukevaksi se tekee yläosan? Pystyykö sillä korvaamaan alusasuksi tulevan korsetin, jos ei ole tarkoitus saada kauheasti kurottua läskejä kasaan :D En ole ikinä käyttänyt nauhaa missään, joten tuote itsessään on aika tuntematon...

Sitten kysymys hunnusta. Jos teens en itse, niin miten kannattaa reuna huolitella, kun en tykkää satiinikannatuksesta? Ideoita...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.12.2005 13:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Scala,
jos teet hunnun tyllistä, ei sen reunaa ole pakko huolitella. Ainakaan kova tylli ei purkaannu.

Olen nähnyt myös hunnussa sellaista koristetikkausta, esimerkiksi pienen pientä lehtiköynnöstä, jollaista saa aikaan ainakin joillakin ompelukoneilla. Voit kokeilla oman ompelukoneesi koristeompeleita, miltä näyttäisivät.

Saumurilla saa tehtyä myös aika kapeaa koristesaumaa (oliskohan oikeampaa sanoa päärmettä). Itse olen käyttänyt sitä esimerkiksi organzahuivin kanttaamiseen. Valitse saumuriin huntukankaan värinen lanka.

Edit. Ai niin, tuli mieleen, että pitsihän on nyt in myös hunnuissa; pitsillähän saisi huntuun tosi kauniin ja viimeistelyn reunan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.12.2005 12:58 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

scala kirjoitti:
Mulle tulee yksiosainen puku, jonka yläosa koostuu useammasta kappaleesta, siis hieman korsetti-tyylinen. Voiko yksiosaiseen laittaa rigile-nauhaa? Kuinka tukevaksi se tekee yläosan? Pystyykö sillä korvaamaan alusasuksi tulevan korsetin, jos ei ole tarkoitus saada kauheasti kurottua läskejä kasaan :D En ole ikinä käyttänyt nauhaa missään, joten tuote itsessään on aika tuntematon...

Sitten kysymys hunnusta. Jos teens en itse, niin miten kannattaa reuna huolitella, kun en tykkää satiinikannatuksesta? Ideoita...

Miksipä ei. Kokeile sitä kapeampaa Riglene-nauhaa. :wink: Jos haluat yläosasta kunnolla tukevan laita yläosaan vuoriin kiinni tukikangasta vaikka parikin kerrosta, siten sain itse yläosasta tukevan. Tosin itse en toki aluskorsetista luopunut. :wink: Se, voitko jättää aluskorsetin pois riippuu paljon pukusi materiaaleista, vartalosi mallista ja siitä, miltä puku itsestä tuntuu päällä. Noilla kahdella jutulla kannattaa kokeilla ja katsoa sitten, vieläkö kaipaat aluskorsettia.

Tylliä ei tosiaan tarvitse huolitella ollenkaan. Sifongin reunaan kannattaa laittaa kapea, tiheä saumuriommel.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.12.2005 13:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Sussis kirjoitti:
Olen nähnyt myös hunnussa sellaista koristetikkausta, esimerkiksi pienen pientä lehtiköynnöstä, jollaista saa aikaan ainakin joillakin ompelukoneilla. Voit kokeilla oman ompelukoneesi koristeompeleita, miltä näyttäisivät.

Jos koristeompeleen tekee ohuelle kankaalle (mikä tietysti on kyseessä kun puhutaan hunnusta), kannattaa alla käyttää irti revittävää tukikangasta tai esim. silittämällä katoavaa materiaalia, jotta ompeleen saa tehtyä siististi ilam kupruja. Kangas kannattaa todennäköisesti myös pingottaa kirjontakehykseen aina ommeltavalta kohdalta ja siirtää kehystä aina seuraavaan ommeltavaan osioon.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.12.2005 00:15 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Löytyisköhän jostain ohje miten voisi tehdä kankaasta ruusuja? :eetu:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.02.2006 10:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

auttakee, mistä sais frakin kaavat???? birdalla kun ei oo..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.03.2006 10:59 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mistahän löytäisin kaavan halterneck-korsetille?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.03.2006 11:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

niuan1 kirjoitti:
Mistahän löytäisin kaavan halterneck-korsetille?

Ootko tsekannut ihan kaavalehdistä ja kangaskauppojen myyntikaavoista?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.05.2006 08:45 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

0300090 kirjoitti:
Haluaisin ommella itse miehelle hääpäiväksi kravatin. Oikean sävyistä krakaa ei meinaa löytyä, joten jos jollakin sattuu olemaan kiva ohje, niin olisin kiitollinen :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.05.2006 17:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

http://www.morsiusgalleria.com/assets/i ... eather.jpg

Eli tuommoiset hihat pitäis saada boleroon...suunnilleen. millanen kaava hihalle tehdään? Mulla ei sytytä vaikka joskus alan koulun kävinkin.

Mulle kelpaa, jos joku osais piirtämällä hahmotella suunnillen minkänäkönen se hihan kaava tulis olla.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.05.2006 10:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kaavan alaosa (hihansuu) on kuin nurin päin käännetty V. V:n "huippu" on siis normaalin pituinen ja hihan sivut pitenee.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 115 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:03