* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:06

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 03.08.2004 06:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Puku tulee olemaan musta. Kaksrivinapituksella oleva takki.
Liivi on sininen niinkuin kravattikin. Samasta kankaasta. Paita valkoinen.
Kumpaas väriä taskuliinan pitäisi olla? Sininen vai valkoinen? Eli paidan sävyyn vai kravaatin ja liivin sävyyn?
Tiedättekö mistä löytyisi kravatin kaavaa?
Tuleekö puvun alla olevaan liivin koko liivi samasta kankaasta vai tuleeko takakappale vuorikankaasta?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2004 12:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jos miehellesi tulee viehe, ei sen kanssa käytetä (ainakaan Turon luennoitsijan mukaan) taskuliinaa. Jos haluatte sen kuitenkin laittaa, klassisin vaihtoehto on varmasti valkoinen, mutta myös sininen sopisi varmasti.

Oon joskus kravatin tehnytkin ihan johonkin hupitarkoitukseen, kun löysin siihen sattumalta kaavat ihan jostain käsityölehdestä. Kravatti leikataan täysvinoon, eli siihen menee aika paljon kangasta. Itse tekeminen ei tule välttämättä halvemmaksi. En valitettavasti osaa sanoa, mistä löytäisit kaavat.

Olen nähnyt valmiita liivejä tehtynä molemmilla tyyleillä. Itse olen ajatellut tehdä sulhon ja bestamanin liivien takaosan samasta kankaasta kuin etuosan ja vaan vuorin sitten vuorikankaasta. Varsinkin, jos löydämme kivan kankaan, näyttää liivi minusta kivammalta, jos se on samannäköinen molemmilta puolilta (illalla takki varmaan jossain vaiheessa lentää). Jos päällikangas on kuitenkin älyttömän paksua, sitten koko takakappale kannattaa ehkä tehdä vuorikankaasta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2004 12:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voihan ne krakan kaavat piirtää valmiistakin, mut ajattelin jos joku ois tienny mistä ois löytyny.

Tuosta liina viehe hommasta lueskelin täältä jostakii et on molempia käytäntöjä. Et pidetään sekä viehettä että liinaa ja sitten pelkästään viehettä. Sielä oli muistaakseni perusteena molempien käytössä just se et puvun kansa yleesä pidetään liinaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 15:08 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Hei,mitä mieltä olette,käykö sincerity 3026 puvun kanssa huntu ja millainen? sen puvun ostin ja haluaisin kovasti hunnun häihini!ensin ajattelin että tietysti käy mutta olen alkanut empimään...

Aiantuntija Helena kirjoitti:
Ristiselkään oleva huntu näyttäisi varmaan tosi upealta, en ainakaan suosittelisi lattialle asti olevaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 16:04 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
mulle tulee tumman sininen hääpuku.
Ongelmana onkin nyt, et millaset kengät mie oikeen laittaisin.
Tosiaan puku on viime joulukuussa hankittu yo-juhliini ja silloin ostin myös mustat kengät.
Mutta olen jo muutenkin aika "tumma" pukuni ansiosta juhlissa, niin onko mustat kengät huono valinta?
Hopeisen tiaran aion jostain haalia ja hopea korut laitan luultavasti...
Kertokaapa mielipiteitänne, kitoooos:)

Lainaa:
:bye: Kenkäfriikki lähestyy. Minä en laittaisi mustia kenkiä vaan tekisin radikaalin ratkaisun ja ottaisin kokonaan toisen värin, jonka joukossa voisi olla sitä puvun sinistä. En tiedä millaisista kengistä pidät, mutta olisi aika velikulta näky jos kenkäsi olisivatkin vaikka läpinäkyvät? :?

Lainaa:
Hopeiset kengät siis ilman muuta!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 16:07 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Tein äsken kaupungilla ollessani todella tyhmän virheen, hätäpäissäni kun olin! :(
Eli ostin hääkengät, kokoa 37. Hintaa tuli vaivaiset 20 euroa. MIKÄ siis oli tyhmää?!? No se, että kengät ovat PUHTAANVALKOISET ja pukuni EI ole!!! :doh: Siis kuinka ihminen VOI olla näin tyhmä?!? Hävettää! :oops: Aluksi kyllä ajattelin, että saahan ne kengät värjättyä, mutta onko mitään ideaa maksaa pelkästä värjäyksestä 44 euroa?!!? Halvemmalla kun ei saa! :(

Kysyisinkin nyt, että kuinka tarkkoja olette siitä, että kengät sopivat 100%:sti yhteen puvun kanssa? Siis siitäkin huolimatta, vaikka kengistä ei näkyisi puvun alta vilaustakaan?!!?

Lainaa:
Sinuna en hätäilisi, sillä jos kengät eivät puvun alta näy, eihän kukaan muu kuin sinä itse tiedä, että minkä väriset kengät sinulla ovat. Hurtti hymy huuleen ja jalalla koreasti

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 16:43 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Olen aikeissa teettää morsiuspukuni.Asia on vasta ideointiasteella omassa päässäni. Talvihäät ovat kyseessä.

Olen ihastunut tälläisiin hihoihin, kuin tässä puvussa
http://www.morsiusgalleria.com/html/mette.html

Epäilen kuitenkin, että aivan tuollaisena tuo puku ei tule näyttämään hyvältä päälläni, enkä itseasissa edes ole niin ihastunut tuohon pukuun muuten.

Mietinkin, että minkä tyyppistä pukua voisin tuollaisilla hihoilla ajatella. Aivan kaiken tyyppisiin pukuihin tuskin tuommoiset hihat käyvät?

Itse olen tälläinen lyhyt ja kohtuullisen laiha. Lyhyt selkäinen. Yläosasta pienempi kuin alaosasta...

Osaako kukaan yhtään neuvoa, onko kenelläkään mitään ideoita?

Lainaa:
Nuo hihat olisivat kuin luodut keskiaika- tai renessanssityyliseen pukuun. Kuvassa ne eivät ole niin edukseen kuin ihmisen päällä, jolloin hihan yläosa on paljolti käsivarren myötäinen ja alaosakin vaikuttaa hieman ryhdikkäämmältä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 28.08.2004 17:15 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Lainaa:
Pähkäilyjen jälkeen päädyimme siihen, että sekä sulholla ja bestmanilla on häissä tumma puku. Nyt mietityttää kravatin väri...laitetaanko molemmille samanlaiset skrakat, vai vaan saman tyyliset vai täysin erilaiset????
Ongelma se on tämäkin

Lainaa:
No, se on makuasia Tyylikkäintä se tietenkin on, jos molemmilla on ainakin saman sävyiset kaulattimet Jos Sulhanen haluaa erottua edukseen, hän voi valita vaikkapa plastronin, eli hienostuneemman kaulaliinan ja bestman samasta kuorista kravatin

Admiina

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.09.2004 14:55 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

scooter kirjoitti:
Miksi vihkiasun kengät ovat aina valkoiset? Minun pukuuni tulee luonnonvalkoista, kultaa ja punaista. Olisiko hullua, jos kengissäkin olisi noita kaikkia? Tai jos olisi kirkkaanpunaiset kengät :o

Onko ajatus aivan päätön? :nutz:

ruska kirjoitti:
Ei mullekaan tule valkeita kenkiä, vaikka puvun kanssa olisivat mahdollinen vaihtoehto.
Itse löysin pronssinsävyiset kengät, joita voi käyttää jatkossakin. Puvussani on kuparin sävyinen halkio.
Punaiset kengät on ihan passelit pukuusi, eihän ne oikeastaan helman alta näy.

kippe kirjoitti:
ei yhtään hullua!
Minulla puku hopea yläosa ja alaosa norsunluunvalkoinen silkki ja ne kengät no hopeiset ja saa näkyä kiitos :D

enkeli kirjoitti:
Minule tulee hieman kermaan vivahtavat kengät, vaikka puku on valkoinen. Myös laukkuni on kermaan vivahtava samoin kun muut asustukset...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.11.2004 22:33 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minulle tulee ivory-värinen hääpuku. Kangaskaupan myyjä muistutti hyvin terävään sävyyn että pitää muistaa että kys. värin kanssa ei sulhasella voi olla valkoista paitaa, sillä minun puku näyttää muuten ihan likaiselta. Onko kellään kokemusta, kuvia????? Näillä näkymin tosin sulhaselleni tulee valkoinen paita....

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 01:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mullahan ei ole kokemusta syystä että olen menossa elokuussa vasta naimisiin, mutta.... Tänään katsoin innoa neloselta, ja siinä sanottiin keittiön kaapistoista yms. että puhdas valkoinen , ja luonnonvalkoinen ei sovi yhteen koska se luonnonvalkoinen näyttäisi "likaiselta".
Mut en tosiaankaan tiedä miltä ne näyttävät vaatteissa, varsinkin kun se ivory on naisen hääpuvussa. :? '
Voi olla että siinä kokonaisuudessa se ei näytä likaiselta. En osaa sanoa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 11:02 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Valkoinen ja luonnonvalkoinen esim. kimpussa sekoitettuna näyttää todellakin likaiselta, mutta se on ihan yleinen ohje, että sulhasella olisi ivory-paita jos morsiamella on luonnonvalkoinen puku :) .

Tässä muutamia kuvia asiaan liittyen

Näissä näkyy luonnonvalkoisen ja puhtaan valkoisen yhdistelmää..
Kuva
Kuva

Iso kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 11:25 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Minkälainen huntu söpisi tämmöttisen kanssa?
Kuva

En vielä tiedä tuleeko hihat samasta kankaasta kuin muukin puku(se on varmaa että ne tulevat olemaan 3/4 ja hameen päältä jää tuo harso ihan varmasti pois).Ihan maahan ulottuvista hunnuista en tykkää(itseni päällä).Kampauskin olisi suht samanlainen kuin kuvassa ja huntu lähtisi sen päältä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 14:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jos hihat ovat 3/4-pituiset ja sifonkiset kuten kuvassa, kannattaisi huntukin olla samanpituinen. Eli simppeli huntu sileästä sifongista pepun alle asti.

Jos hihat taas tulevat pukukankaasta ja ei-rypytettyinä, huntu voi olla myös kuvioitu, pitsinen tms., koska puku on hyvin pelkistetty. Siihen sopisi erityisen hyvin mielestäni sifonkihuntu, johon on tehty leveät satiininauhareunukset.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 14:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onko ihan kökköä mennä syksyllä naimisiin korsettipuvussa? Mietin vain että ajatteleeko ihmiset illalla miksi en valinnut peittävämpää kun kerta on viileä keli :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 15:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Korsettipuvuissa mennään naimisiin ympäri vuoden! Juhlapuvuthan ovat etiketinkin mukaan avonaisia, joten ei oo kökköä! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 15:21 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Mun mielstä ois kökköä ajatella, että joku ei saisi mennä naimisiin korsettipuvussa vain siksi, että on syksy :wirn:

Jos ihmisillä ei ole illalla muuta ajateltavaa saatuaan massut täyteen hyvää ruokaa ja kunnian olla paikalla kun toisten suurta juhlaa juhlitaan, niin ovat ihan kökköjä :wink:

Höpistelee Ad :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.11.2004 22:46 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

elra kirjoitti:
Hei,

minulle tuli nyt ongelma kenkien värin kanssa, joka kiusaa minua suuresti.

Minulla on iiiiihan vitivalkoinen puku, leveä ja hieman laahusta. No anyway, onko jossain joku kirjoittamaton sääntö, että kenkienkin tulee olla sävyltään vitivalkoiset? Jos vaikka kärki hieman pilkottaa, ja alttarilla myös...kun useimmat kengät Helsingin morsiusliikkeissä tuppaavat olemaan luonnonvalkoisia...

Myyjät vaan sanoo että se on makuasia, mutta en halua suurena päivänäni olla kävelevä tyylivirhe;) Hät helmikuussa joten varmaan ei kauhean avonaisia kenkiä viitsisi ostaa muutenkaan. Auttakaa neitoa pulassa! :? :?

hmmm kirjoitti:
Eipä minulla ratkaisua ongelmaan ole, mutta olen itsekin pohtinut tuota, että pitääkö kenkien olla samanväriset kuin puku.
Kovasti tahtoisin punaiset kengät ja valkoisen puvun. Kengät erottuisivat varmasti paremmin puvusta kuin luonnonvalkoiset.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.11.2004 23:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

elra! Mitään etiketti/tyylitietoutta minulla ei ole kertoa, mutta joitain omia mietteitä :) . Luonnonvalkoisen ja kirkkaanvalkoisen ollessa vierekkäin, luonnonvalkoinen alkaa helposti näyttämään nuhruiselta. En usko, että ongelma on kovin suuri niinkin pienen asian kuin kenkien kanssa :o . Ongelma olisi suurimmillaan, jos olisi luonnonvalkoinen puku ja vitivalkoinen laukku. Silloin saattaisi puku "jäädä kakkoseksi" laukulle :o .

Hmmm :bye: Edelleenkään en ole mikään tyylitaitaja :wink: , mutta punaiset kengät kuulostavat aika pikantilta ja hauskalta yksityiskohdalta :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.12.2004 15:14 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

valkolilja kirjoitti:
Tämä ei nyt ole ehkä aivan hääfoorumin kysymys, mutta ajattelin, että te ystävällisinä varmaan osaisitte ja myöskin vastaisitte tähän!
:clap:
Miten on, hienoissa juhlissa? (Ruk) sopiiko hiattoman dupion-silkki puvun kanssa käytettäväksi pitkiä, kultaisia satiinikäsineitä?
Taidatteko pukeutumisetikettejä? :D
Kiitos vastauksista!

Talviterveisin valkolilja

Oskuoona kirjoitti:
Mun käsityksen mukaan juuri hihattoman puvun kanssa käytetään hansikkaita. Ja mieluiten pitkiä. Saatan kyllä olla väärässäkin...

-Oskuoona-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.12.2004 22:35 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Nyt tarvitaan taas apua.Puku on siis tuo aikaisemmin laittamani kuitenkin niin että hihat tulee samasta kankaasta kuin muukin puku ja ilman niitä rypytyksiä.Alaosa tulisi niin että tuo liehuke olisi molemmilla puolilla.

Joten kymysys kuuluu.Minkälainen koriste juttu sopii pukuun?Siis kannattaako siihen kirjailla jotain?Mihin kohtaan?Ihan vaan mielipiteitänne kyselen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.12.2004 10:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Apuanne kaivataan, kun itse en osaa päättää. Mulla on olkaimeton puku, jossa punainen yläosa ja valkoinen alaosa. Häät on helmikuussa. Nyt olen ihastunut tähän takkiin; sopiiko tämä mielestänne kirkossa vihkimisen aikana pidettäväksi? Kertokaa rehellinen mielipiteenne.

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.12.2004 10:55 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

in_love jos kirjailisin tuohon pukuun laittaisin kirjailun joko yläosaan tai hameen suoraan helmaan tuonne alas, kumpaankin niitä voi myös laittaa.

Rosero minusta voit olla kirkossa tahtoessasi tuossa takissa, minä kyllä luultavasti riisuisin pois. Kuitenkin jos takki on puvun juju onko syytä jättää se päälle :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.12.2004 15:19 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

ticru kirjoitti:
Mitä laittaisin hameen alle? Tylli vai vannehame? Montako vannetta jne. :? Itte olen aika tumpelo näissä, ja noita vaihtoehtoja on niin kauheesti, että tulee valinnan vaikeus. :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 09.01.2005 19:24 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

morsian22 kirjoitti:
Ihastuin Sincerityn 3075 pukuun ja olen jo varannut sen itselleni. Nyt alkoi mietityttämään, että mitähän sen alle voi pukea.. kun olisi kiva yllättää mies jotenkin, mutta mitkään korsetit tai sukkanauhat eivät käy, koska ne varmasti näkyisivät ihoa nuolevan puvun läpi. Kangas on kyllä aika paksua. :o Eli, mitä mieltä olette? Onko jollakin kokemusta/esimerkkejä? Stay-upit varmasti kävisivät, mutta voiko siihen luottaa, että ne pysyvät ylhäällä?

Jos jollakin on ehdotuksia tai kuvia niin olisin todella kiitollinen.

Jotenkin en haluaisi tyytyä mihinkään tylsiin alusvaatteisiin hääyönä :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 110 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 21:06