* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 02:05

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 72 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.01.2006 12:48 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Korsettimalli :nod: Sillä saat tuutit ulos ja masun sisään :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.09.2006 09:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Amoriinin hääoppaassa on vinkkejä hääpuvun valintaan, materiaaleihin, malleihin ja vartalomuotoihin liittyviin pohdintoihin.

Käykäähän kurkkaamassa, linkki olis tässä: http://www.amoriini.com/fi/Pukeutuminen ... 20valinta/

:girl:

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.08.2007 20:08 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Empire

An empire dress is for you if:

* You're short, full-hipped and/or thick-waisted. The high waist will disguise the imperfections of your lower body.
* You have a small bust. The snug fit will make your breasts seem fuller.
* You're pregnant, and need room to move (and grow).

Skip this style if:

* You're big-breasted.
* You have a generous figure. It may disguise a few bumps but won't necessarily flatter your good points.

Sheath

A sheath dress is for you if:

* You're thin and/or tall, although thin straps are best avoided if you have bony shoulders or collarbone.
* You're petite and well-proportioned. The simple lines will lengthen your body.

Skip this style if:

* You're full-figured. It will cling to full tummies.
* You're short-waisted or pear-shaped. It will widen the lower part of your body.

Ballgown

A ballgown is for you if:

* You're slim.
* You have an hour-glass figure ‚ÄĒ as long as your waist is thin. Otherwise, an A-line gown will be more flattering.
* You're pear-shaped. Look at strapless styles that will draw attention to the top half of your body.

Skip this style if:

* You're petite.
A ballgown can overwhelm you, although a lower waistline, say at hip level, may elongate your figure and therefore allow for a slightly fuller skirt

Princess/A-line

A Princess/A-line is for you if:

* You're petite, short or short-waisted. The vertical lines will elongate your figure.
If you love your shoulders, go with a halterneck or off-the-shoulder design. To appear taller, choose detailing above the waist to draw the eye up.
* You're full-breasted. Choose a scooped or V-shaped neckline in order to lengthen the neck.
Avoid unsupportive spaghetti straps and plunging necklines that accentuate your cleavage.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.05.2008 08:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse olen lyhyt (hippusen vajaa 160cm) ja pyöreä (n. koko 40-44), ja haaveilen silti polvimittaisesta hääpuvusta. Ensin kysynkinn siitä: Mitä luulette tai onko kokemuksia, lyhentääkö lyhythelmainen hääpuku entisestään? Mulla tosin tulee 9cm korot kenkiin, että siitä saan vähän extrapontta varteeni. :D

Kyselin mittatilauspuvun teettämisestä eräästä nettikaupasta, mallinani kaksi erilaista pukua, joilla tahtoisin huijata itselleni kauniin vyötärön.
Toisessa puvussa on vyötäisillä vyö, esim. näin (muttei ehkä rusettia selkäpuolelle):
Kuva

Toisessa mallissa vyötäröllä tulee kauniit "rypytykset".

Heiltä sain vastauksen, että lyhyelle ja vähänkin "mahakkaammalle" tuo vyömalli on parempi, ja että alempi rypytysmalli sopii lähinnä pitkille ja hoikille. Mitä mieltä olette tästä, onko omia kokemuksia kuinka saisi luotua illuusion hoikemmasta vyötäröstä?

Lisää häähöpötystä hääblogissani: AikaJana häihin

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.01.2009 01:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minä myös hukassa tämän asian kanssa. :o En tiedä sovinko haaveilemaani pukuun ollenkaan(löytyy päikkyni ekalta sivulta)
Mä olen X-mallinen ja 165cm löytyy mittaa. Rinnat luultavasti keskikokoa(70C). Ongelmakohtia löytyy. Selkä on pitkä, mutta jalat lyhyet. Käsivarret ohuet tikut, mutta reisissä ja pohkeista löytyy sekä lihasta että läskiä.Tästä syystä pitkät hameet pukee mua ihan kivasti. Lantiolle tai mahapömppikseksi ei läski jostain syystä yhtä helposti tartu. Vyötärö on kapea ja selvästi erottuva.
Harvemmin on vaatetusta kovin tarkkaa tullut mietittyä. Korseteista tykkään ja niitä käytän aina kun on vaan tilaisuus. Normaalisti vaateostoksilla korostuu enemmän käytännöllisyys. Liikun paljon epämääräisisä sääoloissa ja käyn harvoin paikoissa, joissa pukeutumista olisi syytä miettiä. Ihan uutta on pukujen mallit ja kaikki. :oops: Häissä haluaisin kerrankin näyttää parhaalta mahdolliselta. Sulhonkin mukaan asiaan vois nyt vähän panostaa, koska harvoin mua näkee muissa kuin fjällravenin vetimissä. Auttakaa siis avutonta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.01.2009 20:56 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

LilaJana kirjoitti:
Itse olen lyhyt (hippusen vajaa 160cm) ja pyöreä (n. koko 40-44), ja haaveilen silti polvimittaisesta hääpuvusta. Ensin kysynkinn siitä: Mitä luulette tai onko kokemuksia, lyhentääkö lyhythelmainen hääpuku entisestään? Mulla tosin tulee 9cm korot kenkiin, että siitä saan vähän extrapontta varteeni. :D

Lyhyt vastaus: Kyllä lyhentää!

Lyhyelle ihmiselle sopii joko mini tai täyspitkä. Morsiuspuvuksi näistä kahdesta toki siis täyspitkä on parempi vaihtoehto. Jos kurvejakin vähän löytyy keskimittainen puku lyhentää jaloistasi pienet töpöt ja keskikroppa puvun kera näyttää suhteettoman suurelta.

Huomaat tämän toki varmaan itsekin, jos sovitat keskipitkää ja pitkää pukua peräkkäin.

Korot toki kannattaa joka tapauksessa säilyttää. ;) Ne tuovat kroppaan paitsi pituutta, myös ryhtiä.

Lainaa:
Kyselin mittatilauspuvun teettämisestä eräästä nettikaupasta, mallinani kaksi erilaista pukua, joilla tahtoisin huijata itselleni kauniin vyötärön.
Toisessa puvussa on vyötäisillä vyö, esim. näin (muttei ehkä rusettia selkäpuolelle):
http://vuodatus-media-3.web-effect.net/ ... 446214.jpg

Toisessa mallissa vyötäröllä tulee kauniit "rypytykset".

Heiltä sain vastauksen, että lyhyelle ja vähänkin "mahakkaammalle" tuo vyömalli on parempi, ja että alempi rypytysmalli sopii lähinnä pitkille ja hoikille. Mitä mieltä olette tästä, onko omia kokemuksia kuinka saisi luotua illuusion hoikemmasta vyötäröstä?

Ensiksikin haluaisin hieman kritisoida tuontyyppisiä verkkokauppoja, jotka vääristävät käsitystä mittatilauspuvusta. Kritiikki ei ole missään nimessä kohdistettu sinulle! Mittatilauspukua ei koskaan voi ostaa verkkokaupasta! Se, että muutama vartalonmitta otetaan huomioon valmistusvaiheessa, ei tee puvusta mittatilauspukua. Mittatilauspuku tarkoittaa useampaan kertaan sovitettua ja juuri asiakkaan kropalle muokattua pukua. Tämä ei ole vain henkilökohtainen mielipiteeni vaan tämän allekirjoittavat varmasti kaikki muutkin todellisia mittatilauspukuja valmistavat henkilöt.

Ihmettelen kyllä ko. verkkokaupan vastausta... Vastaisin sinulle itse aivan toisinpäin. :o

Sileä vyö korostaa vyötaröä kauniisti, jos kroppa on kaunis ja sopusuhtainen. Muhkeammalle ihmiselle se ei kuitenkaan sovi, vaan tekee linjaan turhan vaakaraidan. Vaakaraita sekä leventää että myös lyhentää.

Liikkeessäni olen huomannut, että vyötärön vedostus on todella sopinut juuri kurvikkaammille asiakkaille. Vyötärön drapeeraus "tekee vyötärön" myös niille, jotka ovat tasapaksuja ja häivyttävät toisilta ylimääräiset "vyötärömakkarat". Vedostettu vyötärö on siis sopinut lähes kaikille asiakkaille. Ehkä juuri hyvin hoikka ei välttämättä tarvitse kyseistä "vyötärönhoikennusefektiä", vaan hänen vartalonsa kauneus tulee paremmin esiin kapealinjaisemmassa ja selkeämmässä puvussa.

Suosittelen sinulle yksiväristä pitkää linjakasta yksiosaista A-linjaista pukua. Jos haluat välttämättä tehosteväriä, kuviointia tms., tulisi kuvioinnin tai tehoteiden kulkea pystysuunnassa. Ei missään tapauksessa esim. värillistä vaakasuuntaista kanttausta/ leveää nauhaa rintojen alla/ tai yllä, vyötäröllä tai helmassa.

Vyötäröllä voi tosiaan olla vino vedostus. Puku kannattaisi olla olkaimellinen tai halterneck, jotta puvun silhuetti jatkuu mahdollisimman pitkälle.

Puku voi myös olla kaksiosainen, mutta silloin ehdottomasti yksivärinen.

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.01.2009 21:10 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

Blackie kirjoitti:
Minä myös hukassa tämän asian kanssa. :o En tiedä sovinko haaveilemaani pukuun ollenkaan(löytyy päikkyni ekalta sivulta)
Mä olen X-mallinen ja 165cm löytyy mittaa. Rinnat luultavasti keskikokoa(70C). Ongelmakohtia löytyy. Selkä on pitkä, mutta jalat lyhyet. Käsivarret ohuet tikut, mutta reisissä ja pohkeista löytyy sekä lihasta että läskiä.Tästä syystä pitkät hameet pukee mua ihan kivasti. Lantiolle tai mahapömppikseksi ei läski jostain syystä yhtä helposti tartu. Vyötärö on kapea ja selvästi erottuva.
Harvemmin on vaatetusta kovin tarkkaa tullut mietittyä. Korseteista tykkään ja niitä käytän aina kun on vaan tilaisuus. Normaalisti vaateostoksilla korostuu enemmän käytännöllisyys. Liikun paljon epämääräisisä sääoloissa ja käyn harvoin paikoissa, joissa pukeutumista olisi syytä miettiä. Ihan uutta on pukujen mallit ja kaikki. :oops: Häissä haluaisin kerrankin näyttää parhaalta mahdolliselta. Sulhonkin mukaan asiaan vois nyt vähän panostaa, koska harvoin mua näkee muissa kuin fjällravenin vetimissä. Auttakaa siis avutonta.

:clap: Hieno ajatus! Hääpukuun kannattaa ehdottomasti satsata, vaikkei normaalisti niin säihkyvänä kulkisikaan! Puku ja kokokonaislookki ovat joka naiselle tärkeitä ja saavat jokaisen sädehtimään. Arkea piisaa kyllä, juhlaan kannattaa panostaa.

Vähän samoja juttuja siis sinullakin kuin LiliJanalla. ;) Yksivärinen täyspitkä olisi se kaikkein pukevin lyhyelle ihmiselle.

Vyötärösi tulisi kyllä upeasti esiin korsettipuvussa! :yep: Kaksiosainen, yksivärinen kokonaisuus olisi siis hyvä. Vähän kuten tässä kuvassa:

Kuva

Päikkysi ekassa kuvassa puku on kaksivärinen. Puvun hyvä puoli on kuitenkin se, että yläosan punainen väri ei katkeakaan yläosan heti jälkeen muodostaen vaakaviivan. Kyseisessä pukukuvassa on tosi hyvä silhuetti. Punainen osa hameesta muodostaa yläosan kanssa yhtenäisen pitkän linjan ja pidentää näin kantajaansa. Upea puku, muutenkin! ;) Suosittelen! :yep:

Kuva

LiliJana! Tuolla idealla toteutettu puku ei olisi sinullekaan välttämättä huono. ;) Värejä, ja materiaaleja muokkaamalla tuosta ideasta voisi tulla sinullekin hyvä. Korsetti taas kaventaisi sopivasti ylimääräiset vyötäröltä.

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.01.2009 21:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ateljee Emmi: Kiitos vinkeistä, tosin itselleni tulivat vähän myöhässä kun puku on jo hankittu! :) Puku löytyy päiväkirjani etusivulta (sovituskuvineen) ja mieluusti voit sinne kommentoida mielipidettäsi.

Olen kanssasi samoilla linjoilla vyöasioiden ja vedosten suhteen, eli mielestäni itselleni sopii paremmin vedoksen yms. kuin vyö tai muu katkaiseva vaakalinja.
Helman pituudesta en puolestaan ole ehkä aivan samaa mieltä. Tällä hetkellä pukuni on täyspitkä, mutta todennäköisesti lyhennän helmaa (ateljeeompelijalla) niin että ainakin kengät näkyvät. Ammattilaisen kanssa katsotaan hyvä pituus. Noiden muutamien sovituskuvieni perusteella (joissa näkyy sekä täyspitkä että itse testattu lyhyt helma (joka ei tietenkään kerro totuutta miltä oikeasti lyhyt helma näyttäisi)) kallistun tällä hetkellä lyhyempään helmaan, pohjemitta tms. Mielestäni se tekisi puvustani ihanan pirteän näköisen, kun taas täyspitkä päälläni näyttää jotenkin tunkkaiselta.. Tai sitten olen vain niin ihastunut kenkiini! :D

Mieluusti kuulisin sinulta tosiaan lisäkommenttia noiden sovituskuvien perusteella. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.01.2009 21:52 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

LilaJana kirjoitti:
Ateljee Emmi: Kiitos vinkeistä, tosin itselleni tulivat vähän myöhässä kun puku on jo hankittu! :) Puku löytyy päiväkirjani etusivulta (sovituskuvineen) ja mieluusti voit sinne kommentoida mielipidettäsi.

Olen kanssasi samoilla linjoilla vyöasioiden ja vedosten suhteen, eli mielestäni itselleni sopii paremmin vedoksen yms. kuin vyö tai muu katkaiseva vaakalinja.
Helman pituudesta en puolestaan ole ehkä aivan samaa mieltä. Tällä hetkellä pukuni on täyspitkä, mutta todennäköisesti lyhennän helmaa (ateljeeompelijalla) niin että ainakin kengät näkyvät. Ammattilaisen kanssa katsotaan hyvä pituus. Noiden muutamien sovituskuvieni perusteella (joissa näkyy sekä täyspitkä että itse testattu lyhyt helma (joka ei tietenkään kerro totuutta miltä oikeasti lyhyt helma näyttäisi)) kallistun tällä hetkellä lyhyempään helmaan, pohjemitta tms. Mielestäni se tekisi puvustani ihanan pirteän näköisen, kun taas täyspitkä päälläni näyttää jotenkin tunkkaiselta.. Tai sitten olen vain niin ihastunut kenkiini! :D

Mieluusti kuulisin sinulta tosiaan lisäkommenttia noiden sovituskuvien perusteella. :)

Oliko sulla sovituskuvissa puvun alla vannealushame? Puvun ollessa pitkänä, se näytti vähän "valuvalta". Hankala kuvailla... Helma ei tuossa kuvassa ollut selkeästi A-linjainen, kuten tuohon pukuun ja sinun kropallesi sopisi. "Lyhennetyssä" versiossa minun silmissäni jalat kyllä lyhenevät.

Vilkaistuani teemaani ymmärrän nyt, miksi haluat lyhemmän puvun. Se sopii tuohon kepeään perhosteemaan kyllä hyvin. Jos lyhennät puvun, se kannattaa katkaista siten, ettei helma jää juuri pohkeen leveimpään kohtaan. Tyllialushame (varsinkin vaikkapa vaaleansinisestä tyllistä toteutettuna) toimisi lyhyen mallin kanssa kivasti ja tekisi lyhyeen helmaan A-linjaisemman muodon. A-linja on lantiollisen ihmisen pelastus! ;) (Kuulun itse samaan joukkoon.)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.01.2009 07:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ateljee-Emmi: Ei ole sovituskuvissa vannealushametta. Puku on kyllä A-linjainen, mutta ilman vannealushametta se ei tosiaan tule hyvin esille. Mutta päädytiinpä pitkään tai lyhyeen helmaan, tuodaan tuo puvun A-linjaisuus selkeämmin esille oikeanlaisella alushameella - ja häivytetään vähän noita lanteitani. :wink:

Puvun lyhentämisessä suurin probleema onkin juuri tuon oikean pituuden löytäminen, eli vältetään juuri tuota paksuinta kohtaa. Uskon että valitsemani ompelija osaa katsoa hyvän kohdan. Ja saattahan hän sanoa puvun nähdessään, että ei kannata lyhentää, ja silloin kyllä uskon ammattilaista. :)

Jos päädytään lyhentämään, on tilauksessa samalta ompelijalta myös muhkea tyllialushame. Vaaleansininen (tai mieluusti meidän teemavärinen vaalea turkoosi) tyllialushame olisi kyllä unelma! :)

Tahtoisitko vielä kommentoida, Ateljee-Emmi, jos päädymme lyhetntämään pukua, pitäisikö helman ylettyä mielestäsi pohkeen muhkeimman kohdan alapuolelle vai jäädä sen yläpuolelle? Kumpi vaihtoehto entisestään söisi pituuttani eli korostaisi lyhyyttäni? Itse tällä hetkellä pohdiskelen tuollaista pohkeen paksuimman kohdan alapuolelle jäävää tai peräti niinkin pitkää että vain nilkat ja kengät paljastuisivat. Mutta onko tuo sitten vähän hassu pituus?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2009 10:06 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos ja kumarrus. Jospa nyt uskaltautuisin sovittamaan erilaisia pukuja.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2009 11:28 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

LilaJana kirjoitti:
Puvun lyhentämisessä suurin probleema onkin juuri tuon oikean pituuden löytäminen, eli vältetään juuri tuota paksuinta kohtaa. Uskon että valitsemani ompelija osaa katsoa hyvän kohdan. Ja saattahan hän sanoa puvun nähdessään, että ei kannata lyhentää, ja silloin kyllä uskon ammattilaista. :)

Jos päädytään lyhentämään, on tilauksessa samalta ompelijalta myös muhkea tyllialushame. Vaaleansininen (tai mieluusti meidän teemavärinen vaalea turkoosi) tyllialushame olisi kyllä unelma! :)

Tahtoisitko vielä kommentoida, Ateljee-Emmi, jos päädymme lyhetntämään pukua, pitäisikö helman ylettyä mielestäsi pohkeen muhkeimman kohdan alapuolelle vai jäädä sen yläpuolelle? Kumpi vaihtoehto entisestään söisi pituuttani eli korostaisi lyhyyttäni? Itse tällä hetkellä pohdiskelen tuollaista pohkeen paksuimman kohdan alapuolelle jäävää tai peräti niinkin pitkää että vain nilkat ja kengät paljastuisivat. Mutta onko tuo sitten vähän hassu pituus?

Tuo täytyy melkein kokeilla. Luulisin että polvimitta olisi parempi, mutta mitta kannattaa tosiaan katsoa ompelijan kanssa.

Ai niin! Sairaan hienot korkkarit sulle on tulossa! :faint:

Blackie kirjoitti:
Kiitos ja kumarrus. Jospa nyt uskaltautuisin sovittamaan erilaisia pukuja.

Eipä kestä. Rohkeasti sovittelemaan vaan! Mittatilausvaihtoehtokin kannattaa pitää mielessä. Noin erikoista pukua ei välttämättä löydy valmiina ja mittatilauksena tehty puku istuu sitten täydellisesti! Mittatialuspuku saattaa tulee helposti edullisemmaksikin kuin tuhansien eurojen merkkivalmishääpuku (tulipa pitkä yhdysssana!), johon joutuu helposti silti tekemään vielä korjauksia.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2009 18:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ateljee Emmi kirjoitti:
[Ai niin! Sairaan hienot korkkarit sulle on tulossa! :faint:

Kiitos kehuista ja erityisesti hyvistä vinkeistä! :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.05.2010 14:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

talvimorssi kirjoitti:
millasen mallinen puku mahtas olla paras: oon lyhyt ja rintava... ei välttämättä tuubimallinen yläosa ainakaan?? vai?

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.05.2010 10:08 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mietin täällä myös mekon mallia mikä sopisi minulle..
Rinnat on pienet ja vyötäröä ei liiemmin ole. Olen ihan normaalipainoinen ja 167 senttinen. Lisäksi vaivana on huono ryhti.
Ilmeisesti ainakaan halterneck puvut eivät sovi huonoryhtiselle.. :roll:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.05.2010 13:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Liitynpä minäkin kyselijöiden joukkoon...
Pituutta on 176 cm, 76 kg, rinnat 75D/75DD ja lantiota löytyy... Vyötärö on selkeästi havaittavissa, muttei kuitenkaan mikään ihan tiimalasi :) Hartiat eivät ole kapeat, mutta eivät myöskään lantiota leveämmät... Haluaisin kauniin, minulle sopivan puvun...

Olkaimeton olisi unelma, mutta tiedän, että koko päivän on sellainen olo, että hame tippuu... Eli eli eli... Millainen kaula-aukko halterneckiin kannattaisi valita? Vai pitäisikö ottaa naruolkaiminen? Entä helma sitten... A-linja? Yksi vai kaksiosainen? En halua näyttää amatsonilta muiden vieraiden rinnalla :o

Muut kookkaat morsiamet neuvokaa morsiota hädässä :)

Kihlat vaihdettiin 24.06.2010

Pimun päikkyyn

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.05.2010 15:04 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Zennie kirjoitti:
Liitynpä minäkin kyselijöiden joukkoon...
Pituutta on 176 cm, 76 kg, rinnat 75D/75DD ja lantiota löytyy... Vyötärö on selkeästi havaittavissa, muttei kuitenkaan mikään ihan tiimalasi :) Hartiat eivät ole kapeat, mutta eivät myöskään lantiota leveämmät... Haluaisin kauniin, minulle sopivan puvun...

Olkaimeton olisi unelma, mutta tiedän, että koko päivän on sellainen olo, että hame tippuu... Eli eli eli... Millainen kaula-aukko halterneckiin kannattaisi valita? Vai pitäisikö ottaa naruolkaiminen? Entä helma sitten... A-linja? Yksi vai kaksiosainen? En halua näyttää amatsonilta muiden vieraiden rinnalla :o

Muut kookkaat morsiamet neuvokaa morsiota hädässä :)

Zennie kuulostaa siltä että sinulle käy ihan millainen puku tahansa! Mittasi ovat ihanteelliset :) Pitkä nainen on kaunis, painosi on normaali ja rintasi ovat normaalin kokoiset. Lantio korostaa naisellisuutta. Pituutta sinun ei kannata ainakaan arastella, sellaiseksi olet nyt vaan sattunut kasvamaan. Kyllä kaikki vieraasi tietävät että olet pitkä :wink: Puhun nyt tavallaan kokemuksesta, sillä omat mittani ovat 175cm, 70kg ja rinnat 70E (leveät, eivät SUURET :D )Hääpukuja en ole koskaan itse ollut sovittamassa, mutta kaverin mukana kun olin myyjä huikkasi että minun vartalotyypille sopii mikä vaan puku.

Pitkille naisille sopii mielestäni erityisesti puvut, joissa on ns. "laskettu vyötärö". En nyt osaa selittää tarkemmin, mutta siis puvut jotka eivät ihan täysin ole merenneitomalleja, mutta eivät A-linjaisiakaan. Olen lisännyt merenneitoketjuun pari kuvaa tällaisesta puvusta, käyppä katsomassa :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.09.2010 21:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

morsien11 kirjoitti:
Moikka vaan kaikille :bye:

Täällä tuskailee tulevan kesän morsian... Olen netistä katsellut hääpukuja ja aivan ihania sieltä kyllä löytyykin. MUTTA olen tässä itsekseni sitten pähkäillyt että minkälainen tai oikeastaan minkä mallinen puku minulle kävisi.. Olen kropaltani "hieman" oudon mallinen :D , nimittäin yläosassa käytän vaatekokoa 40/42 ja alaosaan sitten 36/38.. rintavarustusta löytyy ja hartioita vaikka muille jakaa :auts: Pituutta sen 167sentin verran. Osaisiko ja haluaisiko joku vähän neuvoo mua?

Irene_ kirjoitti:
Ainakin ne puvut mitä itse kokeilin oli rintojen kohdalta löysempiä. Ja ihan valmistajasta riippuu mikä koko on milloinkin sopiva :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.09.2010 21:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

morsien11 :bye:

Amoriinin hääoppaasta bongattua tässä, olisiko apua pukupohdintaan?

Harteikas tai rintava eli Y-mallin vartalo
(hartiat/ rinnanympärys leveämmät kuin lantio, vyötärö ja lantio lähes yhtä kapeat)

Y-vartaloita on kahta tyyppi√§ ‚Äď harteikasta ja rintavaa. Molempia yhdist√§√§ kuitenkin kapea lantio ja usein hoikat s√§√§ret. Y-vartaloa tasapainottaa lantiolle sijoitettu koristelu. H√§√§puvussa se voi olla lanteille laskeutuva koristeellinen vy√∂, kietaistu kangas tms. Venep√§√§ntiet, kaulusk√§√§nteet yms. eiv√§t sovi t√§lle vartalotyypille, sill√§ ne korostavat hartiaseutua entisest√§√§n. Sen sijaan V-p√§√§ntie sopii Y-vartaloiselle mainiosti. Jos Y-vartaloisella on lyhyet s√§√§ret ja pitk√§ selk√§ ‚Äď paras juhlapukupituus olisi lyhyt. Varsinkin harteikas Y-vartalo on hieman poikamainen, joten merenneitohelma tuo lantiolle ja vy√∂t√§r√∂lle kaivattua naisellisuutta. Rintavalle sopii merenneitohelman kanssa mainiosti korsettiyl√§osa. My√∂s kapealinjaiset puvut pukevat Y-vartaloista.

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Lyhyt morsian...
ViestiL√§hetetty: 18.10.2010 19:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei!

Mun mitat:

- 152cm
- n. 49kg
- rinnanymp. 87cm
- vyotaro 75cm
-lantio 93cm

millainen puku sopis tallaseen vartaloon??

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.12.2010 22:02 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

liimarla kirjoitti:
Apua! Häihin on enää 5 kk aikaa, enkä ole vielä löytänyt sitä Oikeaa hääpukua! Olen vartaloltani lyhyt (162cm, 59 kg) ja tasapaksu, neliö- tai päärynänmallinen, melko atleettinen/lihaksikas ja pienirintainen (AA). Minulla ei siis ole paljoakaan muotoja, paitsi takapuolessa ;)
Luin jostain, että tällaiselle vartalomallille paras valinta olisi empirelinjainen puku ja että puvussa ei kannattaisi korostaa vyötäröä. Miksi näin? Empirelinjaisessa (heti rintojen alta levenevässä) puvussa näytän olevani raskaana (oma, hääliikkeen myyjän ja sulhasen näkemys) ja siltä en ainakaan halua näyttää hääpäivänä! Päinvastoin, haluaisin näyttää hieman pidemmältä ja sirommalta. Haluaisin nimenomaan vyötäröäni esiin ja hiukan lisää buustia rinnuksiin. Jonkinlaiset olkaimet (esim. niskalenkki) olisi mielestäni kaunis vaihtoehto, mutta tuntuu, että nykyisin kaikki puvut ovat olkaimettomia. Lisäksi minulle olisi tärkeää, että puku olisi mukava ja kevyt liikkua ja tanssia.
Minkälainen hääpuku minulle siis sopisi?
Entä värisävy? Olen mielestäni kesä-tyyppi (sinivihreät silmät, vaaleanruskeat hiukset, rusketun helposti) ja vierastan aivan vitivalkoista pukua, mutta minkälainen sävy voisi sopia minulle parhaiten?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.01.2011 11:59 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Yleisimmistä mikä sopii kenelle ja miksi sekä ylipäätään hääpuvun valinnasta voit lukea hääoppaan puolelta: http://www.amoriini.com/fi/Pukeutuminen ... %20valinta

Joskus on kuitenkin niin, ettei suositellusta mallista ole mitään iloa kun oman kropan mittasuhteet eivät saakkaan pukua istumaan oletetusti. Ehdottaisin, että menet hyvin varusteltuun morsiusliikkeseen ja antaudut ammattilaisten käsiin. Heillä usein on silmää ja ammattitaitoa löytää se sopiva malli. Toki omaa mielipidettä kannattaa kuunnella peiliin katsellessa.

Jos kerrot missä suunnilleen asut, voin suositella alueeltasi hyvää tai hyviä morsiusliikkeitä.

Onnea puvun löytymiselle :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 72 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 02:05