* UKK    * Etsi

Tänään on 25.09.2018 12:45

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 199 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.12.2009 10:06 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Itseäni en voi näihin XL-morsiamiin lukea, mutta itse ostin pukuni Tampereen Morsiusgalleriasta (itseasiassa syksyn varaston tyhjennyksiltä -50 % alennuksella, keväällä taitaa olla pienimuotoisemmat alennusmyynnit vielä), ja liikkeen sivuilla klikkaillessani silmiini osui ihania XL-pukuja.

http://www.morsiusgalleria.com/beautifulbrides.html

Tosi nättejä, esim. tuo Indigon oisin halunnut itselleni.. Lisäksi voin kehua MGn palvelua, sinne siis jos Tampere sijaitsee lähellä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.01.2010 14:33 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mitä luulette, sopisikohan tollanen puku mulle, kun olen lähes yhtä pitkä kuin leveä (165/82)?Se vaan näyttää niin ihanalta, mutta ainahan ne puvut näyttää mallien päällä... :o

http://1koo.com/shop/index.php?main_pag ... ucts_id=93

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.01.2010 23:30 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

^saattaa käydäkkin kun puvussa on vedostukset edessä, pitäisi olla kaventava vaikutus siis :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.01.2010 15:21 
Poissa
Pukeutumisasiantuntija
Pukeutumisasiantuntija

VALMA kirjoitti:
:bye: Tervehdys !
Tällä yksi iso morsian joka menee kesällä polvistumaan alttarille.
Mutta antakaa vinkkejä millainen passaisi tällaselle tonnikeijulle.
Laittakaa sisaret pukujen kuvia ja idoita !
:?

Vinkkejä XL-morsiamille yleisesti

Pitkä hääpuku tai iltapuku kaventaa ja pidentää kenen vartalon tahansa, joten jokainen XL-leidi näyttää aivan toisenlaiselta kuin tavallisissa vaatteissa!
Siksi itse käyttäisin mieluusti iltapukuja arjessakin... ;)

:yep: Täyspitkä puku ehdottomasti, unohda polvipituiset
:yep: Väritys aina parempi kokonaan yksivärisenä, kuvioinnit voivat olla värillisiä, muttei mielellään
:yep: Pystyleikkaukset
:yep: Pystysuuntaiset kuvioinnit
:yep: Litteät vinot vedostukset erityisesti vyötäröllä
:yep: Selkeät pukulinjat, vannehame ehdottomasti puvun alle
:yep: Paksut laadukkaat kankaat

:lmao: Ei eri väristä ylä- ja alaosaa varsinkaan lyhyelle ja pyöreälle
:lmao: Suorat vaakaleikkaukset, erityisen paha poikkeavan värinen "nauha" vyötäröllä, yläreunassa ja alareunassa
:lmao: Muhkeahelmainen vyötäröltä tai lantiolta poimutettu helma
:lmao: Kermakakkupuvut
:lmao: Kokonaan kapeat kotelomalliset pukumallit
:lmao: Valuvat, erittäin laskeutuvat kankaat kuten sifonki, ohut kiiltävä satiini -> tuovat pienimmätkin kohoumat esille

Lisävinkit leveälanteiselle:
:yep: Kaulukset, kuvioinnit yms. yksityiskohdat yläosassa
:yep: Off-shoulders -olkaimet, olkaimettomat, normaaliolkaimiset puvut
:yep: Poimutukset rintojen kohdalla
:yep: A-linjainen helma
:yep: Mikäli olet pitkä, voit käyttää eri väristä ylä- ja alaosaa, sinulla ehdottomasti vaalea yläosa ja tumma alaosa

:lmao: Kapea tai merenneitohelma

Lisävinkit harteikkaalle/ rintavalle:
:yep: Kankaasta tehty halterneck pääntie, ei pikkunaruja
:yep: Leveähköt olkaimet
:yep: Mikäli kapea lantio, merenneitohelma
:yep: Mikäli olet pitkä, voit käyttää eri väristä ylä- ja alaosaa, sinulla mieluummin tumma yläosa ja vaalea alaosa

Säihkettä elämäsi juhliin! - Juhlatyylin erikoisliike Lohjalla ja 24/7 verkkokaupassa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.02.2010 10:40 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mahtavat vinkit, kiitos listasta :D Varsinkin hymiöt olivat osuvia... Omalla koolla voi tilata monestakin paikasta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.03.2010 14:03 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

haliaddikti kirjoitti:
Nyt on pakko tulla hehkuttamaan, että löysin pari alusvaateliikettä, josta tälläinenkin hehtaarikasa löysi kauniita, ei-mummomaisia alusvaatteita :choir:

Mistä tälläisiä löytää :) ???

Ilmoittaudun minäkin tähän ryhmään. Itse menossa naimisiin 2011 ja haaveena teettää unelmien puku...
Pitäis varmaan uskaltautua johonkin liikkeeseen sovittelemaan malleja...
Eihän sitä tiedä vaikka joku sieltä sattuisikin silmään :) ...

Itse lyhyt ja pyöreä... Ja isot rinnatkin vielä kaiken lisäksi :oops:
Vaatekoko 50-54 välillä :oops:
Ja aina ajatellut, etten ikinä voi näyttää hyvältä kokomekossa... Vierastan hameita muutenkin... Mutta nämä luettuani uskon, että ehkä jopa minusta saadaan kaunis sitten oikeana päivänä....

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.04.2010 18:26 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ilmottaudun mukaan, koko 50-52 :oops: Maistraattihäihin olis puku tarkotus löytää..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.04.2010 16:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tarviipa hieman kertoa Tampereen hää/kolttuliikkeistä! Itse olen 48-52 kokoa. Alusta asti ollut selvä homma, että häämekko tulee olemaan musta.

Viime syksynä menin käymään Morsiusgalleriassa. Eipä siinä myyjillä kauhea kiire ollut, mutta aika pitkään sain selata kuvastoja ennenkuin tultiin kysymään, että tarvitsenko apua. Ensalkuun sanoin että häämekkoa olen vailla ja musta pitää ehdottomasti olla. Kokoajan oli sellanen epämukava olo ja myyjä ei kait täysin ymmärtänyt mitä halusin. Liekö ulkoisessa olemuksessani jotain outoa.. :o Käyttäydyin asiallisesti ja ystävällisesti. (Kohta 15v kokemus myyjän työstä, joten tiedän tunteen kun asiakas on töykeä.. Ihanat on parhaita! :)) Jäin tyhjin käsin, koska mekko johon ihastuin oli viimenen (ja vielä kokoa 36) ja kyseistä mallia ei enää valmistettu. Kysyin vielä että voiko teettää heillä mekon. Teettävät vain pellavakankaisia mekkoja. Ja sitten muistaakseni jotain perinteisiä häämekkoja joitten hinta hipoo tonnin hujakoilla.

Seuraavaksi kävin Tampereen Juhla-asussa. Sieltä ei löytynyt oikeen kokoja ja ei yhtäkään mustaa.

Leimuskassa oli yks ihana mekko ja hintakin vajaa 200. Palvelu huono, jäi huono fiilis. :( Vanhempi myyjä ei oikeen näyttäny mitään mekkoja, itsepalvelumeininki.

Sitten kävin Cloth Housessa. Kyseisessä liikkeessä aivan mielettömän ihana palvelu! :) Niillä on hirveä määrä kuvastoja mitä voi selata kaikessa rauhassa ja jopa runsaasti myytäviä mekkoja esillä.
Ihania mekkoja löytyi todella paljon, eri malleja ja jopa kokoon 60 asti. Päätin että käyn vielä vilkasemassa yhden liikkeen.

Lavem by Muotitalo Tyynelä oli seuraava. Löytyi mekko, joka ei yhtään ollut mieleeni (mutta ainoa isokokonen musta kaupassa). Päätin sovittaa, koska en ollut vielä yhtäkään mekkoa kokeillut päälleni. Malli oli sellanen rypytetty vyötärön/mahan kohdalta. Olo oli tosi epämiellyttävä. Myyjä kovasti siinä selitti että se malli hoikistaa ja sopii tosi hyvin isommalle naiselle. Hoikistaa mitä hoikistaa, ei vaan ollu mun mieleen ollenkaan! Löyty sit toinen mekko joka oli normaalikokoa. Aivan ihana! Sellasen ne olis teettäny Kiinassa, mutta hinta olis ollu ihan älytön loppujen lopuks. Olikohan 500-600 luokkaa. Ja tämä siis iltapuku! Toimitus kestää 4 kk ja puolet mekosta maksetaan tilauksen yhteydessä. Asiakas maksaa toimituskulut itse. Hirveästi kuluja. Ei mukavaa, kun budjetti muutenkin pieni.

Kävin nyt keväällä uudestaan Cloth Housessa ja sieltähän mä löysin mieluisan, kun hieman selailin kuvastoja! :) Hinta vaivaset 229 euroa ja toimitusaika max 2 kk. Jotkut mekot tulee jopa neljässä viikossa. Teetetään Euroopassa. Meinaan vielä boleron teettää itse liikkeessä (joka myös on ompelimo). Olen tosi tosi tyytyväinen tähän liikkeeseen ja suosittelen kaikille! Ei tullu missään vaiheessa epämiellyttävä olo ja ei katottu vinoon ku halusin nimenomaan sen mustan. :) Kesäkuun alussa mekkoni saapuu ja odotan vimmatusti että pääsen sovittamaan! :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.06.2010 08:50 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Pakko tulla tännekin kehumaan!
Löysin ihanan tuntuiset, laadukkaat ja tarpeeksi isot stay-up sukat täältä . Mahtuu tällaiselle (169cm/115kg, vaatekoko siis noin 50) pullukallekin tuo 7-koko. :clap:

Yhdessä 15.7.2005
Kihlat 16.9.2006
Maistraatti 8.9.2010
Hääjuhla 11.9.2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.07.2010 07:13 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Moro! Olen varmaan kirjoittanut tänne jo ennenkin mut en löydä viestiä ainakaan... Ainakin löysin aikoinani amoihin tätä kautta... no, jollen ole kirjoittanut niin tuleepahan erhe korjattua ja samalla nosteltua tätä topicia...

Yksi XL (tai paremminkin montaXL) ilmoittautuu! Painoa on yli 100 kiloa, ja olen ikuisella laihiksella...

Offtopic, tai ei, mut on mulla asiaakin, mut...
Kun lueskelin jälleen kerran tätä ketjua ja ihastelin runsaita naisia, niin mulle tuli mieleen yksi juttu. Täällä kun on "XL- morsiamia", niin on kaikkea 70 kilosta ylöspäin. Kun näin jonkun kommentin jossa joku totesi olevansa 70jotain kiloinen eli kirjoittavansa tänne, niin mulle tuli sellainen wtf- olo, et tuohan on ihan normipaino... Mutta sitten hiffasin että silloin joskus paaljon nuorempana kun mä painoin 83 kiloa, niin mulla oli tosi läski olo. Ja nyt on kiloja 111... :oops: :shock: :( Ja mistä vetoa et huoenna on varman taas lisää ja silloin eilinen eli tämä päivä tuntuu hoikalta verrattuna siihen... Tuli vaan mieleen, että ehkä täällä ymmärretään paremmin tää mun pointti minkä haluan jakaa kanssanne, että "laihuus" ja "lihavuus" on niin suhteellista. Hiffasin kanssa, et on oikeasti ihan ok olla isompi kuin kukkakepit, koska jokainen meistä elää omaa elämäänsä ja meillä on oikeus elää elämäämme niin eXtra isosti kuin vaan suinkin! Oltiin me sit 70 tai 200 kiloisia.:clap:

Oon varmaan sokerihumalassa kun selitän näitä, mut oikeasti tää iski tajuntaan niin oli pakko selittää.

Mutta oli mulla asiaakin. :shock: :D

Eli meikä on kuullut että satiini, silkki ynnä muut oikein kiiltävät materiaalit lisäisi tuhtiuden tuntua. Olen itse ajatellut hääpuvun materiaaliksi pellavaa, minkä ei pitäisi olla kiilteleväistä... Sain kuitenkin jonkun mielikuvan, missä esim sopivan lainen silkki, ja sifonki vaikka hoikentaisivat... Mahdanko olla ihan väärässä? Onko pellava hyvä valinta punkerolle? Vai tuoko se vaan lisää tuhteutta... :? :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.07.2010 21:19 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

^mielestäni puvun malli merkkaa enemmän kuin kangas :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.08.2010 18:55 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Leikkaus on materiaalia olennaisempi asia, jos haluaa hoikentavan puvun. Toki pehmeät kankaat, kuten pellava väkisinkin vähän pyöristää, muttei mitään suuria ihmeitä materiaalilla saada aikaiseksi suuntaan tai toiseen.

Ja vielä olennaisempi asia on, että puku ei saa näyttää yhtään kireältä tai pursottavalta. Mitat ovat tärkeitä, ihan oikeat mitat - ei tavoitemitat.

Varmanpäälle jos pelaa, niin kannattaa tilata omilla mitoilla tai teettää. Joka paikkakunnalla voi teettää (tosin on aika kallista) ja nykyään verkossakin on tosi laadukkaita mittatilauspalveluita.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.08.2010 19:39 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

ei pellava ainakaan enää levennä. mutta tosiaan, kiiltävät materiaalit sitä tekee kyllä, mutta tokihan kankaassa voi jonkinlainen hohto olla, mutta siis ihan kiiltäväkiiltävää en lähtis suosittelemaan.

ja kuten edellisetkin kirjottanu, niin istuvuus ja leikkaus vaikuttaa enemmän, kuin materiaali. nakinkuori on aina nakinkuori oli se tehty miten matasta materiaalista tahansa :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Ruusuja ja risuja
ViestiL√§hetetty: 03.08.2010 11:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun on nyt pakko ylistää tuota Ateljee Emmiä Lohjalla <3
Mikä ihana, rempseä ja sydämellinen palvelu! Voin suositella kaikille! Itse olin jo valitettavasti hankkinut pukuni muualta mutta ostin Emmiltä pukuun sopivat kengät, laukun ja alushameen. Passitan liikkeeseen myös äitini pukuostoksille. Emmille löysinkin itseasiassa tuttavan suosituksesta.

Samaan syssyyn sitten kerron että itsellä oli vähän huonompia kokemuksia Hyvinkään Leimulinesta vaikka liikettä täällä joku kehuikin. Myyjä moneen kertaan väkisin tyrkytti valkoista pukua, vaikka jo aikaa varatessa sanoin että en halua valkoista. Myyjällä meni sitten ilmeisesti herne nenään kun en kuunnellut hänen mielipidettään ja tuntui että minut haluttiin vaan saada pian ulos liikkeestä.

Helsingissä Kauniissa Morsiamessa oli taas jotenkin ylimielinen palvelu. Tuntui että myyjät katsoivat kokoajan jotenkin nenänvarttaan pitkin vaikka liike mainostaakin palvelevansa kaiken kokoisia morsiamia.

Stockan morsiusosastolla oli aivan ihana palvelu! Harmi että heillä ei sovituspuvuissa löytynyt omaa kokoa. Kannattaa siis ainakin meidän muhkeampien morsiamien soittaa ja varmistaa että oma koko löytyy.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 15.08.2010 06:58 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Vinkkaan vielä teitä vuoden 2011 XL-kokoisia morsiamia jotka ette ole vielä ehtineet pukua hankkimaan, kun silmään osui internettiä selatessa tällainen ilmoitus Helsingin Juhla-asu Oy:n sivulla:

Juhla-asu Plus myymälä avautuu 1.10.2010!
Nykyisen miesten myymälän tiloissa, osoitteessa Fabianinkatu 13, avataan 1. lokakuuta uusi erikoismyymälä, joka on keskittynyt isoihin kokoihin naisten malliston osalta.
Kovan kysynnän vuoksi päätimme parantaa tarjontaa ja tuoda upeita juhlapukuja Euroopan muotipääkaupungeista muodokkaille naisille. Tarjolla on eurooppalaisia kokoja 46-60 iltapuvuista, sekä morsiuspuvuista.

Juhla-asu Oy Helsinki
Puh: 010 666 1391
juhla-asu(a)hotmail.com

Aukioloajat:
Arkisin 10:00 - 18:00
Lauantaisin: 11:00 - 15:00

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.12.2010 22:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuota Juhla-asua voin lämpimästi suositella! :) Hyvää palvelua, paljon vaihtoehtoja ja kokoja ja lähes kaikki puvut myös vuokrattavissa. Sieltä löytyi oma ihanuus.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: XL-morsiamet
ViestiL√§hetetty: 07.07.2011 15:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juhlat juhlittu ja pitääkin vähän ottaa sanomisia takaisin, mitä siis tuohon Juhla-asuun tulee. Vuokrapukuun siis piti tehdä muutamia pieniä muutoksia, helman pituus, olkainten pituus, nyöritykseen muutama piiloneppari avuksi jne, ja näistä sovittiin jo tuolloin joulukuussa kun vuokran maksoin. Muutoksetkin olivat maksullisia. Kun menin pukua hakemaan, oli pari hommaa jäänytkin tekemättä, ja jos en olisi vaatinut, että haluan puvun vielä tarkastaa ennen lähtöä toiselle puolelle Suomea, oltais oltu kaasojen kanssa varmasti aika ihmeissämme. Odottelin siinä sitten jo valmiiksi kovassa kiireessä ompelijan tehdessä niitä puuttuvia juttuja.

Hääpäivän aamuna pukeuduin mekkoon ja saimme kaasojen kanssa huomata, että esim. nuo piilonepparit oli laitettu vääriin kohtiin ja ommeltu tosi huonosti kiinni :-x Onneksi tytöt ovat käteviä käsistään ja saatiin kolttu pysymään päällä, mutta jopas jäi p***a maku tuosta puljusta. Mekkoa palauttaessani asiasta huomautin ja homma kuitattiin olankohautuksella.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 28.02.2012 22:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mun mielestä Octavia Spencer oli häikäsevä omassa oscar-lookissaan! :faint:
Kuva
Kuva

Jotenkin luulis, että tuollaiset paljettikuviot tms vaan korostais hänen kokoaan, mutta mun mielestä korostaa juuri oikealla tavalla ja tosi kauniisti, kun on istuva mekko ja kaunis nainen!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 29.02.2012 14:54 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

^ Siis upea! :worship:
Puku korostaa aivan loistavalla tavalla muotoja, voi mikä vyötärö!!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 16.06.2012 19:48 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hömps, XL-morsiameksi minun sanominen olis niin kuin sanoisi norsua melko kookkaaksi :D 5XL-morsian olen minä! En ole kurvikas enkä rehevä enkä pullukka vaan rehellisesti läski. Ja se on minusta ja minulle ok. (Ja mitat siis jotain 160/130, lähinnä lantion seudulle kertyneet nuo kilot, joten pyllykkää löytyy!)

Aion pukeutua t√§h√§n. Ai, eik√∂ se ole "mairitteleva", eik√∂ se "peit√§ huonoja puolia" tarpeeksi? Ihan sama. √Ąitini kauhistui, kun n√§ki puvun - "Eik√∂ sinulla pit√§isi olla l√∂ysempi puku? Sellainen kuin serkullasi?" Joo, serkulla oli - lyhyesti sanottuna - karmea s√§kki aitoon 90-luvun tyyliin. En tahdo sellaista. Tahdon tuollaisen. Ja laitan tuollaisen.

Voisin kirjoittaa kipakkaan sävyyn tästä aiheesta vaikka kuinka paljon, mutta pyrin itse elämään sen mukaan, että niin kauan kuin minulla on hyvä olla, ei muiden mukavuudella ole merkitystä (kehooni ja sen kokoon ja muotoon liittyen siis). Mitä siitä, että jostakusta ei ole kiva nähdä roikkuvia ja hyllyviä käsivarsiani? Katsokoon muualle! :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 17.06.2012 12:31 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Niaina Upea asenne! Tottakai pukeudut omiin häihisi kun itse haluat! Oletko jo hankkinut puvun? Mielellään näkisimme kuvaa sinusta puku päällä :pic:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 17.06.2012 16:04 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Aulis, pukua en ole vielä edes sovittanut, kun ei ollut valmiina minun kokoani kaupassa. Ensi keskiviikkona on sovittu, että menen kurkkimaan, josko morsiusliikkeeseen olisi saatu koossa 54 tuo kaunokainen. Kuvia jakelen tietenkin, kunhan puvun saan ylleni. En malta odottaa!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.06.2012 13:46 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Noin. Nyt löytyy maistraattimekko. Mitä näitä on, lyhyellä ja lihavalla ei saa olla vajaamittaista helmaa, vyötäröllä ei saa olla nauhaa tms... No, mullapa on.

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 21.06.2012 18:02 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hei toihan on tosi kiva!! :clap:
Mun mielestä sopii sulle tosi hyvin :nod: Ja kengät sopii tosi hyvin kokonaisuuteen :yep:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 199 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

* UKK    * Etsi

Tänään on 25.09.2018 12:45