* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:14

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.07.2005 14:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips! :bye: Mun pitää kanssa kysäistä Teiltä asiantuntijoilta :worship: , kun tänään iski aivan mahtava idea puvusta. Paljon makaisi teetättää puku, joka olisi sellainen linnanneitotyyppinen? (Esim. prinsessa Isabellellä on tämäntyyppisiä pukuja Braveheart-leffassa: http://members.tripod.com/~TroubleCat/Braveheart/bheartimages.html)

Toisaalta tykkäisin kovasti, että puku olisi satiininen ja mahdollisesti hieman jotain kirjailuja, mutta noi samettisetkin puvut olisivat kauniita. :o Mitäs te suosittelisitte materiaaliksi tämänkaltaiseen pukuun..?

Kiitoksia avustanne jo etukäteen!! :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.07.2005 16:41 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Sopisikos tämä nyt tänne puolelle.. :o

Eli mietin semmosta vaihtoehtoa, kun mun suvusta löytyy ompelia, mutta hän ei ole nyt vuoteen ommellut kun ei ole kerinnyt, ja en siis varmaankaan saa häntä pukuani tekemään, että mitenkähän ammattikoulujen vaatetus-puolen opiskelijat suostuis tekeen tuon, esim. lopputyönään?

Tietääkö joku että maksaako se, vai onko se palkka sitten se että pääsee koulusta ulos kun on hienon lopputyön tehnyt? Ikaalisissa on käsi- ja taideteollinen ja sieltä valmistuu vaatetus-artesaaneja (kirjotetaanko noin?) ja jos sieltä kyselisi vaikka ens talvena, että olisiko siellä joku, joka tahtois lopputyönään tehdä, mitä olette mieltä? Ja jos jollain kokemusta (omaa tai tutun tutun tutun kautta kuultua kokemusta), niin kerrottehan mulle, jooko? :girl:

Rouvapäikky

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.07.2005 19:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lowra80 :bye:!!!
Se on varmaan aikas paljon ompelijasta kiinni, että paljonko se pyytää tuon puvun ompelusta. Sanon sen pohjalla nyt vaan, mitä on ite kyselly hintoja :o.
Tästä epäilen, että menisi ehkä n.400-500 euron paikkeille. Riippuen materiaalista ja että onko siinä sitten jollain ompelijalla jo kankaat mukana vaiko eikö. Ja ootko aatellu tehdä tuollaista pukua esim. pellavasta? Voisi tulla nätti :wink:.
Esim. tämä puku, joka mulle tehään pellavasta, niin tämän ompelu maksaa n.250-300 euroa.
Linkki ko. pukuun: http://www.kapsi.fi/~tiinamiini/kuvat/pukuluonnos1.jpg

//Uusi arvoitu hinta ~200 eur, riippuen kirjailun määrästä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2005 07:05 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mie teetin ompelimossa pitkän juhlapuvun - olisi käynyt myös hääpuvusta. HIeno ja juhlava, silkkiä ja organzaa ja tylliä... Ompelulle tuli hintaa 100€. Kankaat maksoi sitten 150€ päälle. Kannattaa kierrellä ompelimoja ja kysellä hintoja ja kilpailuttaa.

:girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2005 08:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Saara80 :bye:!!!
Olen kanssa sitä mieltä, että kannattaa kierrellä, kysellä hintoja ja kilpailuttaa. Aivan ehdottomasti :).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2005 10:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips TiTu! :bye:

Kiitoksia tiedoista! :girl: Täytyykin tehdä pientä ompelimokyselykierrosta ja katsoa, miten homma etenee. :) Tosissaan eilen tuli tuosta puvusta loistava idea ja sulhokin totesi, että mikäs siinä. :clap:

Pellava voisi olla kyllä aika kiva ajatus! Sehän kuitenkin on sellaista hyvin hengittävää kangasta. ;) Toisaalta se samettikin voisi olla aika näyttävää, mutta... Pohditaan, pohditaan! :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2005 22:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lowra80 :bye:!!!
No oleppa hyvä vain :).

Mie tosiaan ainakin ite villiinnyin tuosta pellava-ideasta jokin aika sitten. Ja ainakin ompelija(t)kin ovat puhuneet sen hengittävyyden puolesta. Kun taas aatellaan, millainen kuumuustuskia ns."normaalit" hääpuvut saattavat (pahimmassa tapauksessa) olla. Ja tämä, että puku hengittää, on etenkin kesähäissä minusta iso plussa :wink:.
Minusta on hyvä myös se, että pellavasta saa halutessaan joko todella yksinkertaisen (mutta nätin) puvun sekä halutesaan myös todella näyttävän asun. Ja kun kangas-valikoima on mielestäni ihan sopivan laaja.

Jokaisella toki omat mielipiteensä ja niin saa ollakin :).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.07.2005 08:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Teitä ompelutaitoisia saattaa vähän hymyilyttää nämä kysymykset, mutta täällä päässä on henkilö jolle napin neulominen tuottaa tuskaa... :wink:

Eli äitini ompelee minulle hame-osan, joka on A-linjaisen ja kapean välimaastossa, eli hieman alaspäin levenevä. Kokeilin yhtä valmista hametta, jossa sivuprofiili oli takaa hieman pidempi. Ei siis varsinaista laahusta, mutta takana sen verran pituutta että kääntyy nätisti kun minäkin käännyn. Miten tuollainen käytännössä kannattaa toteuttaa, kahdesta vai kolmesta kappaleesta, eli vain sivusaumat vai niin että sivusaumat ja lisäksi taakse keskelle yksi sauma lisää?

Entä sitten tyllit, kannattaako laittaa hameeseen kiinni? Eli jos tulee kapea vannealushame, pitää kai laittaa johonkin väliin tylliä ettei vanteet näy läpi. Onko muuten valmispuvuissa tyllit välissä vai mitä? Oon kyllä käynyt kokeilemassa mutta en tajunnut katsoa niin tarkkaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2005 22:38 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Kuva

Kuva

ammattilaiset: paljonko samantyylisen puvun teettäminen maksaisi? pitsiä päälle, hieman kirjailua rinnukseen ja helmaan, muuten A-linjainen- ehkä halter-neck yläosalla tai tuollaisella, ei laahusta, ehkä nyöri-kiinnitys taakse. kalliisiin kankaisiin ei ole varaa... samasta pitsistä olisi ihana saada huntu tai samaa pitsiä huntuun... :faint:

kiitos ja :bow:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2005 17:19 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

:bye: Ammattilaiset, auttakaa morsiota mäessä. Eli mun puku olis varmaan pakko teettää, kun tahtoisin
tämän tyylisen yläosan,
Kuva
tuplahihat, mutta alimmainen hiha tulisi keskimmäiseen sormeen lenkillä, niinkuin joissakin hanskoissa. Hopean värisiä kirjailuja ainakin kaula-aukon alle ja ehkä alimmaisiin hihoihin kämmenen yläpuolelle. Ja kaula-aukko voisi olla ehkä enemmän arwen-tyylinen, eli pyöreä ja jättäisi vähän olkapään yläosaa näkyviin.

Tässä kiva naru hihoissa

Osaako kukaan sanoa suuntaa antavaa hinta-arviota tämän tyyliselle puvulle? Ja onko tämä mahdollinen toteuttaa, vai pitääkö jatkaa unelmapuvun metsästystä valmiista puvuista..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2005 19:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Maika kirjoitti:
Teitä ompelutaitoisia saattaa vähän hymyilyttää nämä kysymykset, mutta täällä päässä on henkilö jolle napin neulominen tuottaa tuskaa... :wink:

Eli äitini ompelee minulle hame-osan, joka on A-linjaisen ja kapean välimaastossa, eli hieman alaspäin levenevä. Kokeilin yhtä valmista hametta, jossa sivuprofiili oli takaa hieman pidempi. Ei siis varsinaista laahusta, mutta takana sen verran pituutta että kääntyy nätisti kun minäkin käännyn. Miten tuollainen käytännössä kannattaa toteuttaa, kahdesta vai kolmesta kappaleesta, eli vain sivusaumat vai niin että sivusaumat ja lisäksi taakse keskelle yksi sauma lisää?

Tuon levyisessä oikeastaa aivan sama. Leveämmässäkin toimii kyllä ihan vaan pelkillä sivusaumoilla.

Maika kirjoitti:
Entä sitten tyllit, kannattaako laittaa hameeseen kiinni? Eli jos tulee kapea vannealushame, pitää kai laittaa johonkin väliin tylliä ettei vanteet näy läpi. Onko muuten valmispuvuissa tyllit välissä vai mitä? Oon kyllä käynyt kokeilemassa mutta en tajunnut katsoa niin tarkkaan.

Tyllit laitetaan kiinni joko vuoriin (vuorin ja päällikankaan väliin) tai alushameeseen (alushameen ja vuorin/päällikankaan väliin).

Pesun kannalta on parempi, että tyllit ovat kiinni irrallisessa alushameessa. Tylli ei oikein pesusta tykkää. Se saattaa käpristyä pieneksi kurtuksi. Alushametta nyt ei juuri tarvitse pestä, vaikka se vähän helmasta likaantuisikin.

Toisaalta voi laittaa tyllin mihin tahtoo ja antaa pesulan murehtia pesemisestä.

Jos kuitenkin päädytte laittamaan tyllin vuoriin ja haluat itse pestä puvun, vedä vuorin helma pois puvun sisältä ja pese puku muuten käsin kastelematta vuorin helmaa ja tylliosaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2005 19:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

LittleTiger kirjoitti:
Ja onko tämä mahdollinen toteuttaa, vai pitääkö jatkaa unelmapuvun metsästystä valmiista puvuista..

On mahdollista! :)

Laitan teille privaa, murmeliini ja LittleTiger.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.08.2005 14:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sain juuri hääpukuni ompelijalta, ChicBride:n Helena, laskun. Koko puku kankaineen(morsiussatiinia), paitsi koristepitsi, maksoi 650e.
Puku on a-linjainen, 5cm:n levyisillä olkaimilla, sydänpääntiellä. Pukuun kuuluu myös pitkähihainen ja korkeakauluksellinen bolero.
Ilman koristepitsiä puku olisi ollut 100e halvempi. Pitsi on pitsiverhokangasta, joka maksoi Jättirätissä 6e metri ja sitä meni alle 2m:ä.

twi.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Puvun teetto Tallinnassa
ViestiLähetetty: 08.10.2005 20:02 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hej!

Onko tietoa ja kokemusta häämekoista jotka on teetty Tallinnassa?Olen kuullut että se olisi mahdollista jopa muutaman päivän aikavarauksella..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.10.2005 14:05 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Joo, eli minä teetätin hääpukuni Tallinnassa. Kesällä olin kiertelemässä liikkeitä siellä ja kun sopivaa valmiina ei löytynnyt niin päätin sitten teetättä.
Ompelija piirsi mallin sen mukaa millaisen haluan ja otti mitat minusta. Kannattaa ottaa tietty vaikka kuvia unelma puvusta mukaa sinne, mutta itse en silloin sellasta älynnyt... :?
Olin tulossa syksyllä uudestaa Tallinnaa joten kerroin että olen silloin haluaisin pukuni. Maksoin 1000 eestin kruunua etukäteen puvusta tavallaa takuuna (eli n. 67 €).
Syksyllä sitten laitoin s-postia liikkeeseen ja kerroin milloin olen tulossa. Aamulla menin sovittamaan keskeneräistä pukua, samoin seuraavana aamuna. Iltapäivällä sovitin vielä kerran ja he vähä vielä muokkasivat jonka jälkee sain pukuni mukaan! :clap: Eli kaksi, kolme päivää vaatii ainakin että he voivat valmistaa puvun. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.10.2005 11:31 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tää on mun kaason eli siskon itse vanhojentanssipuvusta muokkaama puku (huom. hänelle se on pitempi kuin mulle! Eli sopivampi..), haluaisimme sitä hänelle muokata ja ehkä jotenkin "muodistaa" kaason tehtävää varten. Puku on siis sen verran mieluinen ettei halua uutta, mutta olisko teillä heittää jotain ideoita muokkaukseen?

Tässä puku mulla päällä, kaasosisko on siis n.8 cm lyhyempi.

Kuva

http://static.flickr.com/32/54647437_ab ... 1129926939

Kuva

http://static.flickr.com/28/54647438_ee ... 1129926409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.12.2005 11:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Munkin mieltä on alkanut kiehtomaan puvun teettäminen.. kun olen tällänen hukkapätkä ja epäilen kovasti että tulen ikinä löytämään sellaista pukua, joka täyttää kaikki vaatimukset.. asiaan!!! :x

Mä olen itse suunnitellut kapeaa, olkaimetonta pukua (ehkä merenneitomallinen.. tai sitten A-linjainen), jonka päälle tulisi pitkä pitsitakki, lyhyillä, 3/4 hihoilla tai ihan pitkillä hihoilla. Jotenkin mua vaan epäilyttää toi pitsitakki eli millaista materiaalia siihen pitäisi hankkia, että se sitten näyttäisi hyvältä eikä ns retkoittaisi mistään?? Ja onko pitsi hankala työstää ompelijalle??

Ja sitten, mistä tunnistaa HYVÄ ompelija, kun ei tunne paikkakunnan ompelijoita eikä ole itse joutunut ikinä mitään teettämään?????

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.03.2006 10:16 
piupikkunen: Pitsitakin teettäminen ei (pitäisi) ole hankalaa jos kyseessä on ammattiompelija. Siskoni teetti pukunsa kanssa kokopitkän ja takki istui kuin mies naiseen :D !
Rohkeasti vaan ompelijan luokse keskustelemaan. Ompelijan työtä (kuulemma) helpottaa kovasti jos asiakkaalla on etes jonkinlainen kuva/käsitys minkälaista haluaa. Ja vaikka siskoni puvun pitsitakin kangas oli kalliimpaa kuin itse puvun (shampanjaväristä morsiussatiina),ei puvulle+takille tullut hintaa kankaineen, ompeluineen ym. kuin n.350€ (alle 400 € joka tapauksessa..!! )

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.05.2006 11:27 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

murmeliinilta löysin kivan kuvan eli tämmösestä unelmoin

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.05.2006 11:48 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Etsin (epätoivoisesti) kaavoja hääpukuun, mutta kangaskaupasta en kuitenkaan löytänyt mitään sen suuntaistakaan. Eli haussa olisi olkaimettoman a-linjaisen puvun kaavat, tuossa edelle leijona_neidin viesteissä on juuri sitä mallia minkä haluaisin. Kannattaisiko käydä kirjastossa selaamassa käsityölehtiä?

Kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.07.2006 19:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

pirpana81 kirjoitti:

Mä teetin häähameeni Uudenkaupungin ompelimo ateljee Elinassa ja siellä pääset edullisesti, jos menoissa haluaa säästää. Minunkin pukuni maksoi vain 240 euroa, paljon enemmän kuin miehelläni. Kangastakin meni vaikka kuinka paljon kun olen 191cm pitkä! :? Suosittelen paikkaa. Kannattaa käydä kauempaakin :clap:

Rouvaksi 210505
Äidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: hää mekko Tallinnasta
ViestiLähetetty: 01.08.2006 09:39 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Oot kuullut väärää tietoo siitä, että saisit muutamassa päivässä puvun tallinnasta. Käytiin edellis vuonna tallinnan sataman lähellä olevassa hääpuku liikkeessä, mutta ne tekee mittatilaustyönä sen että varmaan kestää kauemmin kuin muutama päivä. kalliiksi sekin tulee, mennä monta tallinna-risteilyä jos meinaa mennä välillä sovittamaan...

:bye:

t.pirpana81

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Ompelija Hämeenlinnasta?
ViestiLähetetty: 03.08.2006 19:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei!

Mietiskelen tässä eri vaihtoehtojen välillä, eli ostaako puku Suomesta vai Tallinnasta vai teettääkö puku. Soitin yhdelle ompelijalle tänään mutta taksasta hän ei osannut sanoa vielä mitään kun riippuu kuulemma niin paljon siitä, millainen puku on kyseessä.
Mutta sattuuko joku teistä tietämään Hämeenlinnasta tai lähistöltä jotakuta ompelijaa, jota osaisitte suositella hinta- ja laatusuhteeltaan? Tuo kenelle soitin sanoi kyllä tehneensä paljon hääpukuja eli kait sekin jo jotain kertoo. Mutta minkähänlaista hintaa ne yleensä ottavat, siis tekopalkkaa?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.08.2006 19:48 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hääpukuja on kyllä todella monenlaisia, joten hinta todellakin riippuu täysin puvusta, sen mallista ja yksityiskohdista. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.08.2006 16:47 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mitenkähän ammattiompelijat suhtautuvat sellaiseen, että teetetyn puvun kaavat ("lakanaversio") saisi lähtiessä mukaan?

Haluaisin mahdollisuuden tehdä/teettää myöhemmin samalla mallilla iltapuvun. Ompelija haussa Espoon (Helsingin) suunnalta. Kankaat ajattelin ostaa Tallinnasta, jos säästö on sen arvoinen (?).

Ajatuksissa on yksiosainen olkaimeton A-linjainen hääpuku. Yläreuna ei ihan suora, mutta sopivasta reunasta en ole kuvaa löytänyt - laahuksestakaan en osaa vielä mitään päättää. Hyvin yksinkertaistettu, ei mitään pitsejä eikä kirjailuja (koristelen itse etumuksen muutamalla helmellä tms. jos sitä tuntuu kaipaavan), eikä poikkisaumoja. Luut ainakin rintojen kohdalle. Nyöritys selkään houkuttelisi, mutta pelkään yksinkertaisuuden kärsivän siitä. Totesin, ettei tällaisesta kannata maksaa yli 1000 e, mitä tällainen liikkeessä maksaisi... *huh*

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 71 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.07.2018 16:14